design en kwaliteit

Mooi design en een robuuste laptop voor een reële prijs. Uitstekende ondersteuning vanaf de website en op email berichten wordt vrijwel onmiddellijk gereageerd. Ik heb de laptop afgehaald en werd onthaald met een lekkere bak koffie en een leuk en informatief gesprek. Ook de formule spreekt mij erg aan: geen dure reparaties, eventuele reparaties of updates zijn in de meeste gevallen gemakkelijk zelf uit te voeren en de onderdelen zijn bij Novacustom zelf te bestellen.

Deskundig advies, snelle levering en degelijke kwaliteit

Een kort telefoongesprek waarin de juiste vragen werden gesteld was voldoende om bij de juiste laptop aan te schaffen. De laptop werd snel geleverd en was plug&play zonder bloatware. Top, Dank je wel Wessel

Uitstekend bedrijf

Laptop ns70 serie. Ben er blij mee! Goede degelijke kwaliteit. Alle onderdelen die ik had besteld, zitten erin. Het is tot nu toe zeker de beste laptop die ik heb (gehad). Ook heel verfrissend dat er geen bloatware op zit. Dit maakt het opstarten veel sneller. Levering redeljjk snel. Top bedrijf. Voor de toekomst weet ik waar ik moet zijn

Het grootste voordeel is dat je een laptop kunt samenstellen naar je eigen behoefte. De service van NovaCustom is uitstekend. De laptop besteld en enkele dagen later is deze geleverd en geïnstalleerd naar mijn specificaties. Wat mij de doorslag gaf is hun visie op privacy en duurzaamheid Eén klein mispuntje: In de documentatie stond vermeld als er geen paswoord meegeleverd werd is het user paswoord blanco. Dit klopt voor de windows installatie. Linux is geïnstalleerd met paswoord. Dit paswoord is nergens te vinden in de bijgeleverde documentatie. Gelieve dit in de toekomst te voorzien.

Beste Stefan, Bedankt voor de feedback! Ik heb het even nagekeken, wegens een technische fout was het Linux-wachtwoord inderdaad niet meegeleverd. Dit is inmiddels verholpen.

Aangenaam

De website is zeer intuïtief en snel. Mijn laptop (NS51PU) voldoet aan alle eisen, al had ik wel graag een functie gehad waarmee hij automatisch zou stoppen met opladen op een bepaald batterijniveau. De wifi is ook heel traag wanneer hij geen perfect signaal heeft. Voor de rest is hij stevig, licht, snel, ... perfect voor mijn gebruik en zelf nog upgradebaar.

Beste Laurens, Bedankt voor je review! > al had ik wel graag een functie gehad waarmee hij automatisch zou stoppen met opladen op een bepaald batterijniveau. - Je kunt upgraden naar de laatste firmware-versie om van deze functie gebruik te kunnen maken: https://docs.dasharo.com/unified/novacustom/firmware-update/

Keuzevrijheid hardware, Qubes OS certified en pro Linux!

Strak vormgegeven website met dito laptop-configurator (vrijwel alle hardware opties die je je kunt wensen). De laptop zelf ziet er goed uit, voelt degelijk aan en is gebouwd zoals besteld. Voor de privacy-enthousiastelingen: de NV41 laptop is Qubes OS certified. Voordeel: zekerheid dat de laptop Qubes OS goed ondersteunt en met elke Qubes OS bestelling wordt het project financieel gesteund. Twee verbeterpunten/wensen. 1) De optie "tamper-evident-schroeven en -verpakking": er wordt momenteel geen foto naar de klant gestuurd van de schroefgaten voorzien van glittersubstantie. Hierdoor heeft deze optie minder toegevoegde waarde (optie-uitbreiding met foto versturen staat voor in de toekomst wel op de planning). 2) Het zou fantastisch zijn als Heads toegevoegd wordt voor meer security (dit staat mogelijk voor in de toekomst op de planning). Afsluitend: NovaCustom is met hun uitgebreide reeks aan (privacy-vriendelijke) opties een verademing in de huidige markt. Voor een volgende laptop weet ik waar ik moet zijn.

Rustig en helder 17" scherm, en snel inderdaad prettig snel

De bijgeleverde instructies over instellen UEFI-BIOS was goed en update om de keyboard verlichting in te stellen onder linux ook. Ik draai debian-11, installeren via wifi ging niet, dus volledige pakket (debian met gnome desktop) in ISO format via ventoy geinstalleerd. Na wat zoeken WiFi was vrij snel uitgevonden om actief te krijgen, Bluetooth lukte niet. Uiteindelijk hielp het om met sudo apt install isenkram-cli. Windows-11 draai ik in VMware versie 16, zonder problemen en snel genoeg. Verder draai in nog een debian-11 virtueel, hierop GNS3 geinstalleerd. Gaar super goed allemaal. Note, Ubuntu gaat meteen goed met wifi en bluetooth maar ik ben debian fan.

Geweldige service

Moest nieuwe accu hebben voor mijn Clevo laptop. Een mailtje naar Wessel en het was geregeld alleen het vervoer zat even tegen maar uiteindelijk is alles goed gekomen en mijn laptop werkt weer volledig op de batterij

Geweldige service

Klantvriendelijk, behulpzaam

Oké, hier komt het hele verhaal. Ik had bij een ander bedrijf (PCSpecialist) een schootrekenaar besteld: de NJ70CU, 17 inch scherm, met de elfde generatie Intel Core i7 verwerker, 16 GiB werkgeheugen, 512 GiB SSD schijf en 2 TB gewone harde schijf. Ik had alleen niet goed opgelet op het toetsenbord. PCSpecialist is een Brits bedrijf - en in Groot-Brittannië gebruiken zij een beetje een andere toetsenbordindeling. De linker Shift-toets was ontzettend klein, omdat vlak daarnaast de \ - toets zat. Dat vond ik ontzettend onhandig met typen. Vaak als ik een hoofdletter wilde typen, drukte ik in plaats daarvan op de \ - toets. Ik stuurde toen een berichtje naar PCSpecialist met de vraag of het mogelijk is om het toetsenbord van die schootrekenaar te wijzigen. Ik kreeg een bericht terug met: "Nee, dat is helaas niet mogelijk!" Wetende dat NovaCustom precies ditzelfde model verkocht (NJ70CU schootrekenaar), stuurde ik naar NovaCustom een elektronisch bericht met de uitleg die hierboven staat - en de vraag of het technisch mogelijk is om bij dit model het toetsenbord te vervangen door een toetsenbord met een normale linker Shift-toets. "Jazeker!", werd er geantwoord. Ik kreeg een link waarop ik alle individuele onderdelen van de NJ70-serie schootrekenaar kon bestellen, inclusief toetsenborden. Mijn schootrekenaar had het ISO-toetsenbordindeling, en ik had dus de ANSI-indeling nodig om de normale linker Shift-toets te krijgen. Die bestelde ik toen. Vier dagen later was hij binnen. Via een Angelsaksisch instructiedocument, tevens te vinden op die onderdelenpagina van NovaCustom, schroefde ik mijn schootrekenaar open, haalde ik het ISO-toetsenbord eruit en stopte ik het ANSI-toetsenbord erin. Nu gaat het typen een stuk aangenamer! :-D Tja, wat kan ik zeggen? NovaCustom voldeed gewoon aan al mijn verwachtingen. Zonder NovaCustom had ik nog steeds dat toetsenbord gehad met die kleine Shift-toets. Dat is natuurlijk geen doen, dus ik ben heel dankbaar voor NovaCustom! :-D

Heel goed!

Precies samengesteld volgens de opgaven van mijn vriend, die hier de computerdeskundige is, inclusief partities. De levering van deze laptop met Linux èn Windows verliep ook snel en alles werkt!

Geweldige laptop met eigen branding

Super mooie laptop met eigen bedrijfslogo gegraveerd bovenop. Tevens BIOS logo en eigen Super key met bedrijfslogo, omdat 't kan. Jammer dat de i7 niet leverbaar was, maar met een i5 gaat het ook prima.

Kan goed onderdelen leveren voor verkochte laptop

Het onderdeel stond in de eerste instantie niet op de website. Maar na het sturen van een mail stond hij er ineens wel op. Dus dank je wel voor het meedenken en de goede service!

Fantastiche laptop

De laptop is van prima kwaliteit en snel. De levering was perfect: binnen de toegezegde termijn en solide verpakt. Windows 11 Pro was geïnstalleerd zonder overbodige bloatware. Voor mij ook goed geconfigureerd: met lokaal account, alle updates en het startmenu al links uitgelijnd (is niet standaard in Win11). Enige puntje is dat het manual nog uitgaat van Windows 10, maar dat is voor mij geen probleem. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Aanrader!

Geen problemen tot nu toe

Sales gaat vlot. Installatie van mijn oude bestanden ging in parallel aan het instellen van e-mail. Ik moet nog Emacs installeren. Dat ging niet meteen vlekkeloos. Als ik er weer wat tijd voor heb, ga ik het nogmaals proberen.

Gewoon super!

Makkelijk zelf samenstellen via de website. Snel geleverd en degelijke kwaliteit. Ben er super blij mee!!

...

...

Goede laptop met fijne dienst na verkoop

De laptop is helemaal in orde. Ik had een klein probleempje maar dat is telefonisch snel opgelost. Ik zou de dienst zeker aanraden.

Zeer zeker aan te bevelen

Een duidelijke site. Goede informatie. Voldoende keuze mogelijkheden voor het samenstellen. Misschien iets aan de prijs. Info over de laptop en de keuze mogelijkheden prima in orde. Fijn ook dat je direct kunt zien of een bepaalde keuze voorradig is. Een makkelijk en duidelijk proces van samenstellen tot bestellen en ontvangen. Alle informatie zoals KvK-nummer, telefoon, adres op de thuispagina: compliment. Aflevering ook helemaal in orde. Wijze van verpakking is goed. De laptop voldoet aan mijn eisen en ziet er ook nog eens fraai uit

Goede communicatie voor een (nagenoeg) perfecte laptop

Het feit dat dit bedrijf pro - linux is sprak mij als eerste aan. Ik wilde aanvankelijk kijken naar een System76 laptop maar dit is een Amerikaans bedrijf met mogelijk lastige zaken als iets niet lekker loopt. Dus was ik gaan zoeken naar een nederlands bedrijf met Linux op een laptop. Toen ik bij NovaCustoms kwam was ik zeer aangenaam verrast door de mogelijkheden die zij bieden! Behalve de uitgebreide configuratie mogelijkheden die zij bieden heb ik door goed contact ook een custom "super" key bij ze laten maken voor mijn nieuwe werkpaard. Zeker een aanrader! Mooie afgewerkte machine, met nagenoeg ideale configuratie. Het enige wat ik mis, ook zelf niet om gevraagd, is de mogelijkheid om niet een RGB keyboard te kiezen maar een Full/per key RGB keyboard. Verder echt geen spijt van deze aankoop en zou het proces zo weer doorlopen voor een nieuwe!

Top! Top! Top!

Gebruiksgemak bij het samenstellen : Top! Snelheid van levering : Top! Geleverd product : Top! 100% positieve ervaring dus.

Uitstekende communicatie zowel voor als na het plaatsen van mijn bestelling. Ook de configuratie en levering waren erg snel.

Prima laptop; prima levering

Hallo, Sinds kort ben vla NovaCustom de trotse eigenaar van een Clevo NS50MU. De levering was keurig op tijd. Wat ik jammer vind, is dat ik het NovaCustom-logo niet weg krijg uit het opstartscherm. Ook mis ik aanduiding voor CAPSLOK. Voor de rest PRIMA.

Beste Sicco, Bedankt voor het geven van je feedback! Dat is natuurlijk erg waardevol voor ons. Wat betreft het opstartlogo: het veranderen hiervan vereist hercompilering van de firmware. Wij kunnen een nieuw firmwarebestand voor je aanmaken; zonder logo of met eigen logo. Kosten hiervoor bedragen 39,00 EUR inclusief btw. Mocht je dit alsnog willen, dan hoor ik het graag. Er is inderdaad geen Caps Lock-aanduiding op de laptop aanwezig. Wel zijn er programmaatjes om dit op het beeldscherm weer te geven. Misschien is dat een optie? Met vriendelijke groet, Wessel - NovaCustom

Snelle, compacte laptop

Laptop gekocht voor video montage. Processor, videokaart en opslag ruimte zijn perfect hiervoor. Jammer dat er geen ruimte is in de laptop voor een dvd brander.

Eerste kennismaking laptop met Ubuntu positief.

Snel, geen overbodige apps, ik bepaal wat en hoe het gaat en niet Windows. Misschien dat het handig is om iets meer informatie te verstrekken over de instellingen van de laptop zelf maar het kan zijn dat ik nog achter kom. Ik ben uiteraard een Ubuntu/Linux beginner