Het is een goede manier om kinderen op eigen niveau te kunnen laten oefenen.

We werken iedere dag tijdens de inloop aan ofwel rekentuin of taalzee. Ik zet het bewust in. Ik zet de domeinen open waaraan we op dat moment in de lessen ook veel mee bezig zijn. Soms zet ik het ook in als 'klaar werk'. Zie ik dat de kinderen de stof nog niet helemaal begrepen hebben dan zet ik hier Taalzee of Rekentuin voor in. De leerlingen kunnen dan wel met dezelfde stof maar op eigen niveau hier aan werken.

Een uitstekend hulpmiddel om mijn dochter Nederlands te leren.

Een keer per week met mijn dochter achter het scherm om Nederlands bij te brengen. Oefenweb is gewoon erg goed en bij de tijd.

Beperkte proefperiode

Door korte periode heel beperkt om te kunnen beoordelen. Een betaal gedeelte zou veel meer flexibiliteit in zich moeten hebben

Leerlingen werken zelfstandig op elk individueel niveau

Ik heb niet altijd tijd om bepaalde oefeningen voor de leerlingen klaar te zetten. Leerlingen zijn over het algemeen zinvol bezig op hun eigen niveau. Ze zijn goed gemotiveerd aan de slag.

Verantwoord gamen

Wat een leuke originele manieren zijn er om saaie rekensommen en moeilijke taalopdrachten tot een feestje te maken! Zoon (6) is groot fan.

Fijne software en goed te gebruiken voor de leerlingen

Ik vind oefenweb fijn in gebruik en goed in te zetten in de klas. We hebben het aangeschaft voor de zwakke leerlingen en ik vind de oefeningen goed bij hen passen.

werkt vlot en soepel

Voor de leerkracht vind ik de administratieve overzichten niet altijd even duidelijk en vlotjes.

Zeer prettig programma waar de kinderen zelfstandig mee kunnen werken.

Al jaren gebruiken we met alle scholen van Accrete de programma's van Oefenweb tot volle tevredenheid.

Het is adaptief, de opbouw is goed, kinderen vinden het leuk.

Ik werk ermee met kinderen in de praktijk van Verwonder je Wijs die moeite hebben met rekenen. Zij hebben veel extra oefening nodig en missen bepaalde bouwstenen. Die bouwstenen speur ik op met testjes en toetsen, dan krijgen ze instructie en oefenweb zorgt ervoor dat ze adaptief flink kunnen oefenen. Door de keuze mogen ze zelf bepalen waar ze aan gaan werken. Door de duidelijke scores is te zien op welk niveau ze zitten. Ik zou nog graag een overzichtslijst/leerlingenvolgsysteem willen kunnen zien, maar dat is alleen voor scholen.

Een zeer gevarieerd programma, waarin leerkracht goed overzicht heeft.

Programma werkt altijd. Het vernieuwd. Het is gebruikersvriendelijk. Het enige dilemma waarmee wij nu zitten is dat de kinderen nu gebruik maken van de web-app. Hierdoor kunnen ze thuis gebruik maken van het programma. Via basispoort is de inlog voor de kleinere kinderen eenvoudiger, maar dan kan er niet meer thuis geoefend worden.

Automatiseren op topniveau!

Prima inzet voor alle kinderen. Het adaptieve karakter voor kinderen en het gelijk zichtbaar hebben van resultaat voor leerkracht en kind is een super stimulatie om door te gaan. Met de leerdoelen super inzicht op niveau van kind. En ze blijven vernieuwen om het gebruikersvriendelijker te maken... Top product

Een geweldig programma

Van begin af aan hebben we accounts van oefenweb gehad Echter moesten we kiezen en werken nu alle leerlingen met Gynzy Om daarnaast dan nog Rekentuin en Taalzee te gebruiken is te veel.

Ik zie Oefenweb nog altijd als zeer zinvol!

Aangezien men in het onderwijs regelmatig op zoek is naar verandering, en er vervolgens de klad in komt, gaat men wederom op zoek naar verandering. Jammer, want ik heb de indruk dat als je leerlingen enthousiasmeert om regelmatig met een programma te werken, er bij Oefenweb geen verveling hoeft in te treden. Keep up the good work! Groet, George

Professioneel goed werkend programma

De programma's van oefenweb voorzien in een behoeft. We gebruiken het als huiswerkmodule voor leerlingen vanaf groep 3. We merken een duidelijke verbetering van de resultaten bij leerlingen die het thuis geregeld gebruiken.

Prettig en aantrekkelijk programma

Ik vind het programma aantrekkelijk. De kinderen kunnen zelfstandig aan het werk. Ik vind het wel lastig dat ik kinderen niet terug kan plaatsen, alleen vooruit.

Niet genoeg aan te passen per leerling

Ik miste heel erg de mogelijkheid om precies bepaalde categorieen voor ieder kind te kunnen klaarzetten. Als ze in groep 7 er mee beginnen is ook de weg naar hun uiteindelijke niveau erg lang. Ze moeten op een erg laag niveau instappen.

een meer doorgaande lijn, longitudinale aanpak: niet begrenzen van aangeboden leervaardigheden

Ontwikkel Oefenweb meer/ook geschikt voor volwassenen met hiaten, achterstanden met/bij de basisvaardigheden. Oefenweb voor iedereen!

Een super adaptief programma

Wij vinden het een super mooi programma. Het is leuk en uitdagend zonder dat het frustreert. We hebben er alleen voor gekozen het niet meer te kopen, omdat de oudste naar het VO is gegaan en er simpelweg geen tijd meer voor heeft. En de jongste ivm een forse inspanningsintolerantie heeft er de energie niet voor. Ze gaat halve dagen naar school en daarnaast heeft ze alle energie nodig om het huiswerk vanuit school te maken. Dit schoot er als eerste bij in. Dus het is zonde van het geld om toch te blijven aanhouden. Ondanks dat de kosten enorm mee vallen hoor. Dus ga vooral door met ontwikkelen. Als onze situatie anders was geweest had ik het zeker blijven gebruiken. Het is aanzienlijk beter dan bv squla. Wat we ook gehad hebben. Jullie sluiten veel beter aan op de leerlijnen van school.

Prima software voor kinderen om op een leuke manier te oefenen met rekenen.

nvt

Prettige samenwerking

Mooie aanvulling op ons rekenmethode

Wij gebruiken Rekentuin als aanvulling op WIG 5. De kinderen van de groepen 4 t/m 8 maken huiswerk met behulp van Rekentuin.

niet heel goed

De spelletjes liepen vast en waren ook moeilijk. Ik dacht dat het niveau automatisch zou veranderen maar dat lukte niet omdat het een proefversie was? Maar nu weet ik nog niet of het 'echt werkt'. We hebben het 2x gedaan en waren er toen wel klaar mee. Jammer want het leek me erg goed programma voor mijn dochter die moeite met rekenen heeft.

Response from the business owner

Beste Marleen, Wat jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad met ons programma. Mocht je het nog een keer willen proberen, neem dan gerust contact met ons op. We kunnen je dan eventueel helpen om het voor je dochter juist in te stellen. Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Prima voor kinderen, motivatie ook door ouders

Goed voor kinderen met down en hoogbegaafden. Als ouder moet je het wel blijven begeleiden

Fijne omzet, goed geregeld

Ik ben de nieuwe ict-er op onze school. Graag wil ik de mailing omzetten, zodat alle mails rechtstreeks naar mij gestuurd gaan worden in de toekomst.

fijn oefenprogramma

Ik heb leerlingen met rekenproblemen goed vooruit zien gaan door het regelmatig oefenen met rekentuin! Oftewel: het werkt! Het is fijn dat je als remedial teacher kunt zien welke sommen goed gaan en welke uitleg nodig hebben. Het spellingprogramma is minder effectief, daar zou eens goed naar moeten worden gekeken door mensen als Anneke Smits en andere specialisten die veel kennis hebben van wat wel en niet werkt bij spelling- en leesproblemen,

Filter on Language