Fijne omzet, goed geregeld

Ik ben de nieuwe ict-er op onze school. Graag wil ik de mailing omzetten, zodat alle mails rechtstreeks naar mij gestuurd gaan worden in de toekomst.

fijn oefenprogramma

Ik heb leerlingen met rekenproblemen goed vooruit zien gaan door het regelmatig oefenen met rekentuin! Oftewel: het werkt! Het is fijn dat je als remedial teacher kunt zien welke sommen goed gaan en welke uitleg nodig hebben. Het spellingprogramma is minder effectief, daar zou eens goed naar moeten worden gekeken door mensen als Anneke Smits en andere specialisten die veel kennis hebben van wat wel en niet werkt bij spelling- en leesproblemen,

Idk

Ja is best goed

Makkelijk in gebruim

Goed adaptief programma. Effect haalde vind ik moeilijk te meten.

Redelijk

Ik krijg niet genoeg richting om de leerling bij te sturen.

Eenvoudig in gebruik, veel mogelijkheden.

Het programma is eenvoudig in gebruik, lln. kunnen makkelijk inloggen en veel verschillende oefeningen doen. Fijn dat het ook thuis gebruikt kan worden. Fijn dat het niveau wordt aangepast voor de lln. Het verdienen van munten werkt motiverend.

goede service, duidelijke software

Wij werken al een aantal jaren naar tevredenheid met de verschillende pakketten van oefenweb.

Beste Wim, Bedankt voor de feedback. We zijn blij te horen dat jullie naar tevredenheid met onze programma's werken. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Kindvriendelijke software en klantvriendelijke ondersteuning.

Zeer goed geholpen om alle leerlingen snel toegang te kunnen geven tot Rekentuin en Taalzee. Leerlingen vinden het prettig en uitdagend om hiermee aan de slag te gaan. Het "huiswerk" wordt nu al leuk ervaren.

Beste Bas, Bedankt voor de prachtige review, daar zijn we erg blij mee! Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Mooi motiverend programma vd kinderen

De kinderen vinden het leuk om met het programma te werken. Zelf zou ik graag zien dat de verhaaltjessommen voorgelezen worden. Verhaaltjessommen is ideaal ter voorbereiding op cito echter groep 3 kan de zinnen moeilijk lezen en voor groep 4 kost het ook veel tijd om de som te lezen. Verder wisselen we halverwege het schooljaar nog wel eens de spelinstellingen vd kinderen. Het is Dan jammer dat spellen die je uitschakelt bij de relatieve score gekleurd blijven staan (het wordt dan vaak rood oranje omdat het niet meer gebruikt wordt)

Aardig materiaal

Klantvriendelijk, speels. Alleen het plannen en zelf kiezen van soort oefeningen kon ik niet vinden.

Beste Henriëtte, Bedankt voor de beoordeling. We helpen je graag verder om onze oefenprogramma's nog beter in te kunnen zetten. Mail ons gerust via info@oefenweb.nl voor meer informatie over onze functionaliteiten en waar je deze kunt vinden. We nemen dan spoedig contact met je op. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Overzichtelijk en aantrekkelijk voor leerlingen

Leuke en uitdagende activiteiten.

Erg positief, op één punt na: onze leerlingen hebben een ZML-niveau. Dat betekent dat zij altijd eerst veel te moeilijke stof door moeten werken, voordat zij op hun eigen niveau aanbelanden. De motivatie is tegen die tijd al ver te zoeken. Kortom: graag de mogelijkheid om het startniveau in te stellen, waarbij het schooljaar (uit ParnasSys) wordt omzeild.

Beste Ernst, Bedankt voor de mooie beoordeling en de duidelijke feedback. Je tip is zeer waardevol voor ons en we gaan dan ook kijken of er voldoende draagvlak is om dit uit te werken. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Vriendelijk personeel dat serieus en adequaat de vragen die je hebt beantwoord.

Vriendelijk personeel dat serieus en adequaat de vragen die je hebt beantwoord.

Bedankt voor de beoordeling! Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

De hulpdesk geeft snel antwoord op de vragen, top

Wij zijn erg blij met Oefenweb. Een aanvulling kan zijn nog meer werken met doelen voor de leerlingen en hiervan een duidelijke registratie voor de leerkracht.

Beste Els, Bedankt voor de beoordeling. We horen graag wat je exact bedoelt met 'nog meer werken met doelen voor de leerlingen'. Wellicht is er binnen onze programma's al meer mogelijk dan je denkt. En anders is dit wellicht een mooi punt voor ons om te optimaliseren. Laat je het ons weten via info@oefenweb.nl? Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

leuke spelletjes

De spelletjes zijn door de leerlingen als 'leuk' ervaren. Je kon als leerkracht goed volgen wat de leerlingen wel/niet beheersen. Al miste ik daar wel nog een belangrijk aspect in (maar weet het nu niet meer).

Beste Louise, Bedankt voor de beoordeling. We horen graag nog welk aspect je mist in onze programma's. Laat je het ons weten via info@oefenweb.nl? Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

mooie aantrekkelijke vormgeving

Ik was vooral nieuwsgierig vanwege het concept leren op niveau en meegroeien /positieve stimulans voor het kind. In de praktijk miste ik dat element, zag dat onvoldoende terug,

Wat jammer dat u niet tevreden bent over onze oefenprogramma's. Kunt u aangeven wat u verwacht had te zien / ervaren en wat er ontbrak? Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Open bedrijf met goede hulp indien nodig.

Wij zijn altijd tevreden klant geweest, echter paste het programma Taalzee niet meer bij ons onderwijs. Dus zijn wij overgestapt naar een ander programma. Prettig dat abonnementen automatisch worden stopgezet, zonder vervelende zaken die je soms moet regelen.

Beste Rob. Bedankt voor de beoordeling. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Prima ervaringen.

Snel, goede inhoud en opties.

Beste Ed. Bedankt voor de prachtige beoordeling! Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Werkt prima en zeer kindvriendelijk

We hebben met een aantal kinderen gekeken of ze de oefeningen en alles erom heen leuk vonden en of ze alles zelf konden bedienen. Dit was zeker het geval. Het zelf sturende systeem is ook erg prettig kinderen blijven niet hangen in makkelijke opgaven. Enige min puntje wat ik heb kunnen zien is dat er nog te weinig is voor de kleinste. groepen 1 en 2 kunnen er bijna geen gebruik van maken. Meer oefeningen over letter en cijfer herkenning echt de basis zouden welkom zijn zodat ook zij van het systeem gebruik kunnen maken.

Beste Christine, Bedankt voor je beoordeling en feedback. Er zijn inderdaad wel al enkele kleuterspellen beschikbaar waar groep 1 en 2 mee aan de slag kunnen. Spellen die de echte basis van cijferherkenning oefenen zitten er inderdaad niet in. We gaan deze feedback wel meenemen in ons overleg. Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Enige jammer vind ik en heb daarom naast taalzee ook scula aangeschafd, dat er geen onderdeel begrijpend lezen bijzit. Dit is essentieel in het onderwijs en voor veel kinderen lastig.

Prima hulpmiddel en goede prijs en service

Rekentuin was voor onze dochter een fijn hulpmiddel om de rekenvaardigheden te verhogen. Afwisselend, makkelijk zelfstandig te doen en toch kun je als ouder sturing geven dmv inzicht in prestaties. Lidmaatschap laagdrempelig en netjes afgehandeld bij einde ervan. Een aanrader dus!

Pluspunten

Meedenkend en ontwikkelend bedrijf dat zich inzet voor het ontlasten van de leerkracht en het begeleiden van de ontwikkeling van het kind

Pluspunten

Heldere communicatie, veel zelf in te stellen.

Pluspunten

Individualisering van het leerproces . Computervaardigheden aangeleerd al vanaf 8 jaar. Heel kleine hokjes om hier een reactie neer te leggen.

sociale werkvormen uitgebannen Indruk van onpersoonlijke leersituatie, weinig leiding te ervaren voor de cliënt Heel moeilijk om een doorleefd beeld van de methode te krijgen. Weinig of geen publiciteit rond de structuur van de methoden.

Over Oefenweb.nl