Niet genoeg aan te passen per leerling

Ik miste heel erg de mogelijkheid om precies bepaalde categorieen voor ieder kind te kunnen klaarzetten. Als ze in groep 7 er mee beginnen is ook de weg naar hun uiteindelijke niveau erg lang. Ze moeten op een erg laag niveau instappen.

een meer doorgaande lijn, longitudinale aanpak: niet begrenzen van aangeboden leervaardigheden

Ontwikkel Oefenweb meer/ook geschikt voor volwassenen met hiaten, achterstanden met/bij de basisvaardigheden. Oefenweb voor iedereen!

Een super adaptief programma

Wij vinden het een super mooi programma. Het is leuk en uitdagend zonder dat het frustreert. We hebben er alleen voor gekozen het niet meer te kopen, omdat de oudste naar het VO is gegaan en er simpelweg geen tijd meer voor heeft. En de jongste ivm een forse inspanningsintolerantie heeft er de energie niet voor. Ze gaat halve dagen naar school en daarnaast heeft ze alle energie nodig om het huiswerk vanuit school te maken. Dit schoot er als eerste bij in. Dus het is zonde van het geld om toch te blijven aanhouden. Ondanks dat de kosten enorm mee vallen hoor. Dus ga vooral door met ontwikkelen. Als onze situatie anders was geweest had ik het zeker blijven gebruiken. Het is aanzienlijk beter dan bv squla. Wat we ook gehad hebben. Jullie sluiten veel beter aan op de leerlijnen van school.

Prima software voor kinderen om op een leuke manier te oefenen met rekenen.

nvt

Prettige samenwerking

Mooie aanvulling op ons rekenmethode

Wij gebruiken Rekentuin als aanvulling op WIG 5. De kinderen van de groepen 4 t/m 8 maken huiswerk met behulp van Rekentuin.

niet heel goed

De spelletjes liepen vast en waren ook moeilijk. Ik dacht dat het niveau automatisch zou veranderen maar dat lukte niet omdat het een proefversie was? Maar nu weet ik nog niet of het 'echt werkt'. We hebben het 2x gedaan en waren er toen wel klaar mee. Jammer want het leek me erg goed programma voor mijn dochter die moeite met rekenen heeft.

Beste Marleen, Wat jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad met ons programma. Mocht je het nog een keer willen proberen, neem dan gerust contact met ons op. We kunnen je dan eventueel helpen om het voor je dochter juist in te stellen. Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Prima voor kinderen, motivatie ook door ouders

Goed voor kinderen met down en hoogbegaafden. Als ouder moet je het wel blijven begeleiden

Fijne omzet, goed geregeld

Ik ben de nieuwe ict-er op onze school. Graag wil ik de mailing omzetten, zodat alle mails rechtstreeks naar mij gestuurd gaan worden in de toekomst.

fijn oefenprogramma

Ik heb leerlingen met rekenproblemen goed vooruit zien gaan door het regelmatig oefenen met rekentuin! Oftewel: het werkt! Het is fijn dat je als remedial teacher kunt zien welke sommen goed gaan en welke uitleg nodig hebben. Het spellingprogramma is minder effectief, daar zou eens goed naar moeten worden gekeken door mensen als Anneke Smits en andere specialisten die veel kennis hebben van wat wel en niet werkt bij spelling- en leesproblemen,

Idk

Ja is best goed

Makkelijk in gebruim

Goed adaptief programma. Effect haalde vind ik moeilijk te meten.

Redelijk

Ik krijg niet genoeg richting om de leerling bij te sturen.

Eenvoudig in gebruik, veel mogelijkheden.

Het programma is eenvoudig in gebruik, lln. kunnen makkelijk inloggen en veel verschillende oefeningen doen. Fijn dat het ook thuis gebruikt kan worden. Fijn dat het niveau wordt aangepast voor de lln. Het verdienen van munten werkt motiverend.

goede service, duidelijke software

Wij werken al een aantal jaren naar tevredenheid met de verschillende pakketten van oefenweb.

Beste Wim, Bedankt voor de feedback. We zijn blij te horen dat jullie naar tevredenheid met onze programma's werken. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Kindvriendelijke software en klantvriendelijke ondersteuning.

Zeer goed geholpen om alle leerlingen snel toegang te kunnen geven tot Rekentuin en Taalzee. Leerlingen vinden het prettig en uitdagend om hiermee aan de slag te gaan. Het "huiswerk" wordt nu al leuk ervaren.

Beste Bas, Bedankt voor de prachtige review, daar zijn we erg blij mee! Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Mooi motiverend programma vd kinderen

De kinderen vinden het leuk om met het programma te werken. Zelf zou ik graag zien dat de verhaaltjessommen voorgelezen worden. Verhaaltjessommen is ideaal ter voorbereiding op cito echter groep 3 kan de zinnen moeilijk lezen en voor groep 4 kost het ook veel tijd om de som te lezen. Verder wisselen we halverwege het schooljaar nog wel eens de spelinstellingen vd kinderen. Het is Dan jammer dat spellen die je uitschakelt bij de relatieve score gekleurd blijven staan (het wordt dan vaak rood oranje omdat het niet meer gebruikt wordt)

Aardig materiaal

Klantvriendelijk, speels. Alleen het plannen en zelf kiezen van soort oefeningen kon ik niet vinden.

Beste Henriëtte, Bedankt voor de beoordeling. We helpen je graag verder om onze oefenprogramma's nog beter in te kunnen zetten. Mail ons gerust via info@oefenweb.nl voor meer informatie over onze functionaliteiten en waar je deze kunt vinden. We nemen dan spoedig contact met je op. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Overzichtelijk en aantrekkelijk voor leerlingen

Leuke en uitdagende activiteiten.

Erg positief, op één punt na: onze leerlingen hebben een ZML-niveau. Dat betekent dat zij altijd eerst veel te moeilijke stof door moeten werken, voordat zij op hun eigen niveau aanbelanden. De motivatie is tegen die tijd al ver te zoeken. Kortom: graag de mogelijkheid om het startniveau in te stellen, waarbij het schooljaar (uit ParnasSys) wordt omzeild.

Beste Ernst, Bedankt voor de mooie beoordeling en de duidelijke feedback. Je tip is zeer waardevol voor ons en we gaan dan ook kijken of er voldoende draagvlak is om dit uit te werken. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Vriendelijk personeel dat serieus en adequaat de vragen die je hebt beantwoord.

Vriendelijk personeel dat serieus en adequaat de vragen die je hebt beantwoord.

Bedankt voor de beoordeling! Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

De hulpdesk geeft snel antwoord op de vragen, top

Wij zijn erg blij met Oefenweb. Een aanvulling kan zijn nog meer werken met doelen voor de leerlingen en hiervan een duidelijke registratie voor de leerkracht.

Beste Els, Bedankt voor de beoordeling. We horen graag wat je exact bedoelt met 'nog meer werken met doelen voor de leerlingen'. Wellicht is er binnen onze programma's al meer mogelijk dan je denkt. En anders is dit wellicht een mooi punt voor ons om te optimaliseren. Laat je het ons weten via info@oefenweb.nl? Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

leuke spelletjes

De spelletjes zijn door de leerlingen als 'leuk' ervaren. Je kon als leerkracht goed volgen wat de leerlingen wel/niet beheersen. Al miste ik daar wel nog een belangrijk aspect in (maar weet het nu niet meer).

Beste Louise, Bedankt voor de beoordeling. We horen graag nog welk aspect je mist in onze programma's. Laat je het ons weten via info@oefenweb.nl? Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

mooie aantrekkelijke vormgeving

Ik was vooral nieuwsgierig vanwege het concept leren op niveau en meegroeien /positieve stimulans voor het kind. In de praktijk miste ik dat element, zag dat onvoldoende terug,

Wat jammer dat u niet tevreden bent over onze oefenprogramma's. Kunt u aangeven wat u verwacht had te zien / ervaren en wat er ontbrak? Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Open bedrijf met goede hulp indien nodig.

Wij zijn altijd tevreden klant geweest, echter paste het programma Taalzee niet meer bij ons onderwijs. Dus zijn wij overgestapt naar een ander programma. Prettig dat abonnementen automatisch worden stopgezet, zonder vervelende zaken die je soms moet regelen.

Beste Rob. Bedankt voor de beoordeling. Vriendelijke groet, Het Oefenwebteam