Aantrekkelijke oefeningen

Ik gebruik Taalzee altijd in dialoog met de leerling. Dan kun je doorvragen of commentaar leveren. Voor geheel zelfstandige verwerking vind ik dergelijke programma's niet zo nuttig.

Uitgebreird met spel-elementen en aansluitend op lesmaterialen

De leerlingen werken er graag mee. Voor Engels hebben we het nog niet voldoende uitgewerkt en zijn we nog onvoldoende verdiept in de inhoud en mogelijkheden maar in alle klassen wordt in ieder geval met taalzee en rekentuin gewerkt.

Rekentuin top, Taalzee minder

De oefeningen van Rekentuin zijn zinvol. Het niveau van Taalzee klopt vaak niet met de aangeboden stof. Leerlingen lijken hierin regelmatig maar wat aan te klikken en komen daardoor dan toch verder. Kost veel tijd en devices om dit goed vorm te geven.

Snel en duidelijk overzicht in wat je kan en moeilijk vindt.

Lastig om in te werken met leerlingen uit groep 3. Niet alle domeinen zijn op hun niveau. In de bovenbouw is het lastig dat niet alle domeinen open staan. Er wordt nog niet duidelijk aangegeven waar je aan moet werken om dit domein wel te kunnen openen.

Te hoge instap

Jammer dat leerlingen op groep 8 niveau moeten instappen en je niet kunt kiezen voor een lager niveau. Voor onze leerlingen in het ZML onderwijs zou dat beter zijn. Via jullie support afdeling krijg ik de mededeling dat het adaptief is, en als leerlingen fouten maken zij vanzelf een niveau lager gaan, maar dit werkt demotiverend voor onze leerlingen.

Goede onderteuning

Goede onderteuning, voor onze NT-2 kinderen die niet in een nederlandstalig ombeving wonen is het nederlandse gedeelte wat moeilijk, maar met ondersteuning krijgen ze hun weg in het programma.

Prettig oefenmiddel

Al vanaf de start heb ik voor mijn kleine RT praktijk Rekentuin gebruikt.Het werkt het best als school en thuis samenwerken. Bij 1 leerling heeft Rekentuin werkelijk het verschil gemaakt in groep 7/8 enorme bewustwording en groei

zeer goed

super goed zoals alles van prowise

uitstekende manier om te leren

mijn ervaring is gewoon top. ik kan er goed mee werken en ik zou het zeker aanbevelen bij andere mensen :)

Eerlijk gezegd vonden we het vroeger beter

Mijn leerlingen blijven het lastig vinden om de oefeningen te vinden. Vroeger was alles direct zichtbaar bij het beginscherm en dat was veel handiger. Een automatische selectie van onderdelen waar leerlingen meer mee moeten oefenen heeft voor ons geen meerwaarde. Ook is het niet handig dat onderdelen die uitgezet zijn zichtbaar blijven. We blijven de leerlingen uitleggen dat deze oefeningen nu te makkelijk zijn.

Mooie aanvulling op het basisaanbod

De kinderen kunnen zelfstandig op niveau werken. Wij gebruiken het als extra verwerking, zowel thuis als op school.

goed in te zetten op de individuele leerbehoefte

Het is makkelijk in te stellen, zodat een leerling gericht aan doelen kan werken. Belangrijk is dat het automatisch het juiste niveau aanbeidt.

Makkelijk, handig en goed

Wij gebruiken Prowise al jarenlang op onze school. Hoewel wij kritisch kijken naar softwaren, staan wij er nog steeds achter. Ook de kinderen werken er met plezier mee!

Bijzonder goed

Omgaan met alle aspecten omtrent het digitale wereld in een axtracte vorm

Uitstekend!

Wij hebben jaren gebruik gemaakt van de uistekende dienstverlening: leerzaam voor de kinderen en goede, gemakkelijke ondersteuning als ouders.

Prowise zegt me niets! Welk programma is daar aan gekoppeld?

Zie hierboven

Perfecte aanvulling op de methodes

Per kind kan het programma worden ingesteld. Je ziet direct de voortgang en scores. Er komen vaak nieuwe opdrachten/ lesonderdelen, dus blijft voor de kinderen ook afwisselend.

Rekentuin is een leuk programma

Ik heb Rekentuin tijdens rekenbegeleiding gebruikt. Het behalen van munten werkte soms motiverend. Maar het feit dat het aantal munten juist afneemt, soms niet. Ik heb besloten om dit programma het aankomende schooljaar niet te gebruiken bij kinderen met rekenproblemen.

Afwisselend

In begeleide lessituaties vind ik de spellen het beste functioneren.

Rekentuin: Niet prikkelend genoeg voor onze kinderen.

Mijn kinderen zijn gestart met rekentuin. Ze hebben er weinig aan gehad.

Ziet er goed uit

Helaas hebben we er te weinig gebruik van gemaakt om echt inhoudelijk een goede recensie af te kunnen geven.

Van Rekentuin word ik blij, Taalzee vind ik minder.

Taalzee sluit in mijn ogen nog onvoldoende aan bij de beginnende leerling van groep 3-4.

laatste verbeteringen vind ik absoluut geen verbetering

Er is niets mis met de verschillende oefeningen, maar het systeem is veranderd en daardoor voor mij veel onoverzichtelijker. Ik kan ook de vorderingen grafieken niet meer vinden, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ben heel enthousiast over de mogelijkheiden van Prowise Learn.

Ik ben zeer tevreden over het dashboard van Rekentuin en de adaptieve opzet ervan. Als je kennis hebt van het dashboard kun je hier ontzettend veel uithalen wat je weer verder kan helpen in je lessen. Kinderen moeten wel leren hoe ze effectief met Rekentuin moeten omgaan. Ik vind het leuk om te zien hoeveel de effectiviteit toeneemt als je hierin investeert. Samen naar de groeikaart kijken is een heel mooie manier van doelgericht werken. Wat is niet zo sterk vind is de inhoud van de oefeningen. Die zouden de SLO doelen volgen. Maar bijvoorbeeld bij 'meten" gaan de kinderen bijna meteen naar omtrekken berekenen. Alle onderbouw doelen m.b.t. meten zie ik niet terug in de software. Ook zou ik heel graag een echt tafelprogramma hebben waar ze met tafeldiploma's de tafel van 1 t/m 10 kunnen 'behalen'.

Mooie vormgeving

Mijn dochter vond het leuk, maar ze bleef hangen in dezelfde opdrachten. Ik kon het moeilijk sturen.