Zeer positief

Voor onze zoon was het een prettige ervaring en hij vond het leuk. Alleen sommige opdrachten leuker dan andere en we ervaarden dat hij vaker de oefeningen deed die hij leuk vond. De interface als ouder had in mijn mening iets makkelijker gemogen. Ik snap dat het bedoelt is voor docenten met meerdere leerlingen maar als ouders mag het iets makkelijker. Wel goed was het niveau waarop gewerkt word. Onze zoon is Spaans opgegroeid dus betekenissen van sommige woorden begreep hij niet en dan is het moeilijk om hem te motiveren om juist die oefeningen te maken, dus met onze hulp ging dat een stuk beter. Zijn niveau in taal was onder het normale niveau voor zijn leeftijd maar rekenen was wel goed. Die vergelijking van zijn niveau en het normale niveau van leeftijd genoten vond ik erg goed. Aangezien we niet in Nederland wonen maar op Aruba is het een goeie maatstaaf aangezien het opleiding niveau hier in het algemeen lager ligt dan in Nederland. Als ik jullie was zou ik de opeleidingsinstitute van Aruba benaderen. De meeste scholen zijn aangesloten via SKOA. Het zou goed zijn als de scholen een deel digitaal les gaan geven want dat gebeurd momenteel helemaal niet. Tijdens deze pandemie is er weinig tot geen les materiaal gegeven door de scholen dus voor ons was dit ideaal en overwegen om het alsnog aan te schaffen.

Leuk en leerzaam

Jammer dat het gestopt is

Fijn adaptieve leeromgeving

Ik vind met name rekentuintje en Words&Birds een erg goed doordacht systeem om te oefenen. Kinderen kunnen zien dat ze groeien en worden beloond voor hun inspanningen. Omdat het adaptief is zit het kind altijd op het juiste niveau (van naaste ontwikkeling), zonder eindeloos te hoeven herhalen. Jammer dat de graphics een beetje knullig zijn, maar daar lijken mijn kinderen, die toch fervente hamers zijn, geen last van te hebben. Prima app ook voor HB kinderen.

Ik gebruik Prowise in mijn Onderwijspraktijk "De Opstap". Het werkt fijn en is gebruiksvriendelijk.

Mooi programma

Super leuk en leerzaam

Werkt prettig en adaptief

Doordat het adaptief is werkt mijn kind altijd op eigen niveau. Dit is erg prettig. Enige minpuntje is dat er geen rekening is gehouden met kleurenblindheid. Bepaalde dingen zijn daardoor onmogelijk: vorm en kleur, bloemencode, enz.

Leerzaam maar de site is redelijk ingewikkeld

Als mijn ouders als ouders inloggen kan je niet kijken op de groeikaart maar verder is het allemaal wel voldoende vind ik.

Erg leerzame omgeving voor alle leeftijden

Mijn beide kinderen zien rekentuin en taaltuin als leuke spelletjes. Ook in het weekende vragen ze soms of ze extra mogen spelen. Echt fantastisch dat je een leerprogramma zo kan maken dat het voelt als spelen.

Gebruiksonvriendelijk

Wat een gebruiksonvriendelijke website. Ik ben hoogopgeleid, niet al te technisch, maar ik kon pas na heel lang zoeken, vinden hoe je een speler toe moet voegen en ik kon niet vinden hoe je een kind kunt laten oefenen. Ik heb het na meerdere keren proberen (en mijn partner ook) uiteindelijk opgegeven. Jammer!

Adaptieve uitdagende oefenomgeving.

Leerlingen vinden het leuk om te "spelen" in Rekentuin, Taalzee of Words&Birds. Er zijn veel verschillende onderdelen die ze kunnen doen en het aantal van 10 opdrachten per onderdeel is te overzien. De directe feedback, de beloning met muntjes en de prijzenkast werken goed. De gezamenlijke puzzel voegt niet zoveel toe. Als leerkracht is het prettig om te kunnen zien waar de kinderen mee bezig zijn, maar ook dat het programma zelf bijstuurt. Dit is werkdruk verlagend. Ook als RT'er met weinig leerlingen is het prijstechnisch goede educatieve software om in te kunnen zetten.

Leuk en leerzaam

Leuk leren. De kinderen vinden dat geweldig

Beste, Bedankt voor je positieve review!

Te moeilijk voor de gemiddelde kleuter

Mijn dochter vond de meeste oefeningen leuk om te doen, alleen werd het na een aantal keer saai, om elke dag dezelfde oefeningen te moeten doen, ook al werden ze iets moeilijker. De laatste nieuwe bonus spellen kon ze niet spelen, omdat ze in groep 2 nog niet zo goed kan lezen en spellen als hier verwacht werd. Verschillende klasgenootjes vonden de oefeningen echter veel te moeilijk en ouders klaagden over het feit dat de oefeningen op tijd gaan en die tijd veel te kort was. Ik weet niet of dit aan de selectie lag die de juffen gemaakt hadden, of dat het niveau van jullie aanbod standaard vrij hoog ligt.

Duidelijk en helder voor ons kinderen

Kinderen vinden ze heel mooi programma

Beste Kaiser, Bedankt voor je positieve review!

de toerkomst

grote betrokkenheid van de leerlingen sterke instructiefilmpjes voor leerkrachten en leerlingen adaptief systeem is de toekomst

Beste Frankie, Bedankt voor je positieve review!

Mijn leerlingen in het lwoo kunnen zo geheel adaptief in dezelfde les aan hun eigen leerachterstanden werken. Voor mij als docent is het programma ook heel toegankelijk. Tip: Graag zie ik nog wel een overzicht van de groei per leerling zonder meerdere tabbladen die ik moet openen en die ik in één handeling kan printen.

Heel handig in het gebruik en snel in te zetten.

Vooral in deze tijd is het reuze handig om kinderen aan het werk te zetten. Het is gemakkelijk in het gebruik en kinderen vinden het fijn om in te werken.

Beste Tineke, Bedankt voor je positieve review!

Gebruiksvriendelijk

Kei leuk voor kleuter van 5

Beste Miranda, Bedankt voor je positieve review!

Erg fijne klantenservice, wij zijn blij met het product en de kinderen ook

Via mail en telefoon meerdere keren contact gehad met Prowise over de programma's. Zij gaven altijd meteen antwoord en hielpen ons ook aan test periode's voor de hele school. We zijn ermee aan de slag gegaan en de kinderen van onze school werken veel met de programma's.

Beste, Bedankt voor je positieve review!

een bellaberd

de grootste kak als ik het zo mag zeggen vind dit nog bellaberd

Vooral de leerlingen waren laaiend enthousisast.

Heel gebruiksvriendelijk ook voor leerkrachten. Als leerkracht krijg je ook gerichte feedback en hoef je zelf niets in te stellen met dank aan het adaptieve gegeven. Instructiefilmpjes bij onduidelijkheden zijn voor de leerlingen zeer gestructureerd en duidelijk. Misschien kan het grafische soms wat interessanter want nu is het vooral leuk om naar te kijken voor de jongere leerlingen. Volgend schooljaar nemen we een abonnement!

Goede en nuttige oefeningen die nog optimaler zouden zijn wanneer tijd uitgeschakeld kan worden.

Prettig om leerlingen te kunnen volgen voor wat betreft hun prestaties bij de verschillende oefeningen.

het is fijn dat het meegroeit met wat de kinderen kunnen.

Mijn kleikinderen hebben het niet via school, het is een extra iets en ze vinden het dan soms zonde hun (in normale omstandigheden)beperkte computertijd aan Learn te besteden. Eenmaal bezig zijn ze wel enthousiast. Nu met de thuisscholing, is het fijn, dat ze naast de opdrachten vanuit hun school, dit werk ook kunnen doen.

Goed en duidelijke website

Tevreden over jullie website en dienst. Alleen merkte wij dat de kinderen er te weinig mee deden, ligt aan ons als ouders natuurlijk.

Is niks meer.

Sinds ze deze overname hebben gedaan, is het smerig geworden. Veel duurder. Kunt niet meer voor één kind iets kopen, moet gelijk meerdere kinderen zijn en dan zelfs vijf licenties.. Wij vertrokken dus. Programma steeds betuttelender geworden. Sterke tendens kinderen naar gemiddelde te trekken en niet om het beste er uit te halen. Gemiste kans.

Beste, Bedankt voor je reactie. Wat ontzettend jammer om te horen dat je niet tevreden bent geweest over Learn. Wij bieden kinderen de mogelijkheid zich op hun eigen niveau verder te ontwikkelen binnen rekenen, taal en Engels. Dankzij het adaptieve systeem werken ze daardoor leerjaaroverstijgend. Wij kunnen ons dus niet vinden in de uitspraak dat we proberen kinderen naar het gemiddelde te trekken. Wij gunnen ieder kind, van zwakke tot sterke leerling, een succeservaring en plezier in leren, en daar staan we voor :-). Vriendelijke groet, Het Prowise Learn-team

Aantrekkelijke leerzame omgeving

Kinderen zijn steeds weer benieuwd wat het nieuwe thema is van de pagina. Ze spelen graag! Het inloggen daarentegen is voor de jongste kinderen nogal tijdrovend, dat maakt het niet goed zelfstandig te spelen. Het typen op een toetsenbord is vrij ingewikkeld, is het niet mogelijk dat je inlogt op een pagina waar je naam al staat, waarna je een picto als wachtwoord kan kiezen? Er zijn meer programmas die dit aanbieden! Verder over de inhoud van het programma erg tevreden!

Beste Saskia, Bedankt voor je mooie reactie en feedback. Wat fijn om te horen dat je tevreden bent over onze oefenprogramma's! Inloggen voor jonge kinderen horen we vaker. Mocht je vanuit school werken met Learn, dan kun je kiezen voor een Basispoortkoppeling. Via Basispoort wordt inloggen met behulp van plaatjes namelijk al ondersteund. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Vriendelijke groet, Het Prowise Learn-team