Aantrekkelijke leerzame omgeving

Kinderen zijn steeds weer benieuwd wat het nieuwe thema is van de pagina. Ze spelen graag! Het inloggen daarentegen is voor de jongste kinderen nogal tijdrovend, dat maakt het niet goed zelfstandig te spelen. Het typen op een toetsenbord is vrij ingewikkeld, is het niet mogelijk dat je inlogt op een pagina waar je naam al staat, waarna je een picto als wachtwoord kan kiezen? Er zijn meer programmas die dit aanbieden! Verder over de inhoud van het programma erg tevreden!

Desinteresse ouder kind.

Voor jongere kinderen uitdagend genoeg. voor oudere kinderen is het niet spannend genoeg. En de motivatie na school heel laag. Het is hier weinig gebruikt, bij gebrek aan school abonnement.

het is het geld totaal niet waard

Ik had de tip van de leerkracht van mijn dochtertje gekregen en heb erge spijt dat ik dat abonnement heb afgesloten. Ze heeft er 4 keer gebruik van gemaakt en ik kon ook niet tussentijds opzeggen wat ook waardeloos is. In eerste instantie ging het inloggen steeds mis dus heb ik daarover een paar keer moeten bellen en toen dat eindelijk lukte kwam ze steeds niet op d'r niveau terecht waardoor ze er helemaal geen zin in had. Ze is niet een s op haar niveau gekomen omdat je je door heel veel levels heen moet en dan was de zin weer over. Kortom ze heeft er totaal niks van geleerd!

Beste Mariella, Bedankt voor je feedback. Wat jammer dat je een slechte ervaring hebt met onze programma's. Ik zou je graag willen helpen en je telefonisch wegwijs maken om ons programma een herkansing te geven. Want eenmaal goed ingesteld zal je dochter zeker gemotiveerd raken om te blijven oefenen. Ik hoor het graag van je via learn@prowise.com. Met vriendelijke groeten, Het Prowise Learn team Fenna

handig

heel handig vooral op school 🌞☑☑☑☑☑📧milan.c.nobel@gmail.com

Prowise 9 = top, prowise 10 vooralsnog een flop

Al het vele werk dat op onze school in presenter 9 is gestoken wordt door 10 volledig teniet gedaan. Het ziet er niet uit als 't al volledig doorstart.

Hallo Paul, Bedankt voor je reactie. Deze review is echter bedoeld voor de oefenprogramma's Prowise Learn. Kun je je ervaringen met Rekentuin, Taalzee en Words&Birds ook met ons delen? Vriendelijke groet, Het Prowise Learnteam

Mijn dochter zit graag in de rekentuin en gaat met rasse schreden vooruit!

Mijn dochter zit graag in de rekentuin en gaat met rasse schreden vooruit! Voor ouders/begeleiders is goed te volgen welke oefeningen wanneer zijn gedaan en wat het behaalde niveau is. Zeer goede tool!

Beste Bert, Bedankt voor de prachtige beoordeling. Vriendelijke groeten, Het Prowise Learnteam

Ideaal om te oefenen

Mijn kind heeft moeite met taal. Dit programma is echt ideaal om te oefenen, om te trainen zodat je kind de materie echt in de vingers krijgt. Vlieguren maken is zo belangrijk!

Beste Simone, Bedankt voor de mooie beoordeling. Vriendelijke groeten, Het Prowise Learnteam

Hnadig en fijn programma voor zover wij er mee werken

kinderen vinden het leuk kinderen vinden makkelijk de weg mooi dat het eenvoudiger is geworden om alles te gebruiken

Doelgericht

Erg stimulerend om lesdoelen te trainen.

Fijne adaptieve leerstof

prima om mee te werken. Helaas hebben we teveel licenties waardoor we keuze hebben moeten maken. wellicht pakken we het volgend schooljaar weer op.

Er wordt geen rekening gehouden met kleurenblindheid

Op zich als goed ervaren. De school heeft een abonnement en de kinderen spelen op hun schoolaccount. Maar mijn zoon (groep 6) blijft met bepaalde oefeningen hangen op groep 1 niveau omdat hij kleurenblind is. Bijvoorbeeld bij 'vorm en kleur', '1-2-3-tje', en andere oefeningen waarbij naar kleuren verwezen wordt. Tip voor de ontwerpers: probeer de oefeningen eens te maken terwijl je de app Sim Daltonism' geïnstalleerd hebt op je computer. Dat is een filter dat de kleuren laat zien alsof je kleurenblind bent. Dan zul je merken dat sommige oefeningen onmogelijk zijn. Zowel bij taalzee als bij rekentuin.

Een fijn, aantrekkelijk programma dat kinderen ook thuis kunnen inzetten.

Het programma ziet er voor kinderen aantrekkelijk uit. Vooral de rekentuin is favoriet bij kinderen. Ze willen graag veel bloemen laten groeien. Bij de taalzee mis ik nog het oefenen van specifieke spellingsregels. Het zou helemaal mooi zijn als hierin eigen woordenlijsten toe te voegen zijn die de kinderen bij de regel hebben bedacht. Of woordenschat lijsten met woorden bij het thema dat speelt in de klas.

heel gemakkelijk om de kids mee te laten oefenen

Het is heel gemakkelijk dat de kids zelfstandig kunnen oefenen zonder dat je er langs moet zitten, en zonder dat je oefeningen van het juiste niveau moet zoeken. Wel jammer dat er bij taalzee geen mogelijkheid is om specifieke oefeningen te selecteren. Bij de spelletjes flits, dictee, letterchaos, goed gespeld zou het handig zijn als je af en toe kunt aanduiden dat je bv oefeningen wilt op ij/ei, of liever op au/ou, of op eind d/t, of op letterzetten of klinkerdief. Zodat je specifiek kunt oefenen waar ze op dit moment in de klas ook mee bezig zijn. Het zou handig zijn als je zo een keuze af en toe kunt aanzetten, en daarna terug kunt afzetten. Ook vraag ik me af in hoeverre de Nederlandse leerdoelen overeen komen met de Belgische.

Beste Peggy, Bedankt voor de mooie beoordeling en je feedback. We zijn inderdaad aan het kijken hoe we specifieke oefeningen aan kunnen bieden binnen onze oefenprogramma's. Dus we hopen dat in de toekomst mogelijk te kunnen maken. Wat betreft de leerdoelen zijn we erg benieuwd naar de Belgische leerdoelen. Mocht je hiervan een lijst voorhanden hebben, neem dan even contact met ons op via info@oefenweb.nl. We kunnen dan kijken in hoeverre deze overeenkomen met onze Nederlandse leerdoelen. Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

prima, overzichtelijke methode.

Zetten, vooral rekentuin, voornamelijk in voor het automatiseren. Werkt zoals het aangegeven is.

Door de game omgeving wordt het gezien als een spel... tijd die wegtikt en prijzen die je kunt verdienen

Rekentuin voldoet aan mijn verwachtingen

In het speciaal onderwijs is het lastig om het automatiseren in te oefenen. Dat gaat prima met Rekentuin omdat het programma zich aanpast aan het niveau. Hoe langer de leerlingen ermee werken des te beter gaat het. Ook de tijdsdruk lijkt dan mee te vallen.

Het is een goede manier om kinderen op eigen niveau te kunnen laten oefenen.

We werken iedere dag tijdens de inloop aan ofwel rekentuin of taalzee. Ik zet het bewust in. Ik zet de domeinen open waaraan we op dat moment in de lessen ook veel mee bezig zijn. Soms zet ik het ook in als 'klaar werk'. Zie ik dat de kinderen de stof nog niet helemaal begrepen hebben dan zet ik hier Taalzee of Rekentuin voor in. De leerlingen kunnen dan wel met dezelfde stof maar op eigen niveau hier aan werken.

Een uitstekend hulpmiddel om mijn dochter Nederlands te leren.

Een keer per week met mijn dochter achter het scherm om Nederlands bij te brengen. Oefenweb is gewoon erg goed en bij de tijd.

Beperkte proefperiode

Door korte periode heel beperkt om te kunnen beoordelen. Een betaal gedeelte zou veel meer flexibiliteit in zich moeten hebben

Beste Andre, Bedankt voor je beoordeling. Jammer om te horen dat je Oefenweb niet lang hebt kunnen gebruiken. We kunnen de proefperiode eventueel voor je verlengen als je hier interesse in hebt. Neem dan gerust even contact met ons op via 020-8969444 of info@oefenweb.nl. Zou je ons willen laten weten wat je graag anders had gezien in onze oefenprogramma's of het dashboard? Met vriendelijke groeten, Het Oefenwebteam

Leerlingen werken zelfstandig op elk individueel niveau

Ik heb niet altijd tijd om bepaalde oefeningen voor de leerlingen klaar te zetten. Leerlingen zijn over het algemeen zinvol bezig op hun eigen niveau. Ze zijn goed gemotiveerd aan de slag.

Verantwoord gamen

Wat een leuke originele manieren zijn er om saaie rekensommen en moeilijke taalopdrachten tot een feestje te maken! Zoon (6) is groot fan.

Fijne software en goed te gebruiken voor de leerlingen

Ik vind oefenweb fijn in gebruik en goed in te zetten in de klas. We hebben het aangeschaft voor de zwakke leerlingen en ik vind de oefeningen goed bij hen passen.

werkt vlot en soepel

Voor de leerkracht vind ik de administratieve overzichten niet altijd even duidelijk en vlotjes.

Beste Fred, Bedankt voor de mooie beoordeling. Je geeft aan dat je de administratieve overzichten niet altijd even duidelijk of vlotjes vindt. We horen graag meer over je ervaringen zodat we dit in de toekomst kunnen verbeteren. Zou je jouw ervaringen met ons willen delen via info@oefenweb.nl? We horen graag van je! Met vriendelijke groet, Het Oefenwebteam

Zeer prettig programma waar de kinderen zelfstandig mee kunnen werken.

Al jaren gebruiken we met alle scholen van Accrete de programma's van Oefenweb tot volle tevredenheid.