slecht

slecht

gewoon goed

De basisschool heeft sinds begin van schooljaar 2019-2020 nu ook een abonnement, dus het prive Prowise abonnement is niet meer nodig.

Kinderen leren, omdat ze het zelf willen.

Als leerkracht geef je slechts een zetje.

Werkt goed naar behoren.

Prowise Learn werkt prettig en fijn dat de oefeningen adaptief werken.

jammer genoeg door de coronacrisis te beperkt om een goed oordeel te kunnen geven.

De (beperkte) ervaringen zijn overwegend positief. Leerlingen vonden het leuk om te doen. Het was alleen jammer dat je niet het leerjaar van de leerling aan kunt passen als de leerlingen via basispoort worden gekoppeld. Bij een school voor speciaal onderwijs functioneert de leerling vaak op een ander niveau dan de kalenderleeftijd. Ik heb in ieder geval niet kunnen ontdekken om dat aan te passen. Voor ZML leerlingen zou dit een goede aanvulling zijn als dit wel zou kunnen.

Een programma met een kindgerichte uitstraling, waarbij de leerlingen stof kunnen herhalen.

De software bevat leuke opdrachten om te oefenen met de leerstof. Voor de sterkere leerling is het niet zo uitdagend. Er komt teveel herhaling in voor. Ik zou het programma aanraden voor leerlingen met een achterstand binnen een vakgebied, zodat ze extra kunnen oefenen.

Erg fijn

Makkelijk in te zetten en de kinderen vinden het ook leuk. Grote kans dat we het na de vakantie willen aanschaffen maar voor 2 weken vonden we dat zonde van het geld (ivm zomervakantie). Service was ook goed. Ik gebruik al jaren presenter, ook dit is een hele fijne tool.

leuk platform

leuke oefeningen, duidelijk, en qua lengte ook goed te doen voor de kinderen

leerzaam

Het heeft mijn middelste dochter geholpen, omdat het ze op leerzame manier met schoolwerk kon omgaan. Toch was het soms moeilijk om haar zover te krijgen, omdat het vaak niet aansloot bij de onderwerpen van school. Dat zou een aanbeveling zijn. Mijn jongste dochter heeft nu de leeftijd om er mee te oefenen, maar om de reden dat het niet aansluit bij school, hebben we abonnement opgzegd.

Heel positieve ervaring tijdens gebruik bij homeschooling in het buitenland

Wij gebruikten Rekentuin, Taalzee, Words & Birds en Typetuin tijdens de 6 jaar dat we in Cambodja woonden. Het Oefenweb bood een leuke positieve leeromgeving voor onze 3 kids (naast hun andere schoolwerk). Fijn dat het programma adaptief is en steeds verder word verbeterd. Ook evt vragen via de mail werden netjes beantwoord.

Leuk voor de kinderen en leerzaam met leuke oefeningen.

Goede manier om de kinderen bezig te houden met iets dat ze leuk vinden , “ipad”.

Zeer positief

Voor onze zoon was het een prettige ervaring en hij vond het leuk. Alleen sommige opdrachten leuker dan andere en we ervaarden dat hij vaker de oefeningen deed die hij leuk vond. De interface als ouder had in mijn mening iets makkelijker gemogen. Ik snap dat het bedoelt is voor docenten met meerdere leerlingen maar als ouders mag het iets makkelijker. Wel goed was het niveau waarop gewerkt word. Onze zoon is Spaans opgegroeid dus betekenissen van sommige woorden begreep hij niet en dan is het moeilijk om hem te motiveren om juist die oefeningen te maken, dus met onze hulp ging dat een stuk beter. Zijn niveau in taal was onder het normale niveau voor zijn leeftijd maar rekenen was wel goed. Die vergelijking van zijn niveau en het normale niveau van leeftijd genoten vond ik erg goed. Aangezien we niet in Nederland wonen maar op Aruba is het een goeie maatstaaf aangezien het opleiding niveau hier in het algemeen lager ligt dan in Nederland. Als ik jullie was zou ik de opeleidingsinstitute van Aruba benaderen. De meeste scholen zijn aangesloten via SKOA. Het zou goed zijn als de scholen een deel digitaal les gaan geven want dat gebeurd momenteel helemaal niet. Tijdens deze pandemie is er weinig tot geen les materiaal gegeven door de scholen dus voor ons was dit ideaal en overwegen om het alsnog aan te schaffen.

Leuk en leerzaam

Jammer dat het gestopt is

Fijn adaptieve leeromgeving

Ik vind met name rekentuintje en Words&Birds een erg goed doordacht systeem om te oefenen. Kinderen kunnen zien dat ze groeien en worden beloond voor hun inspanningen. Omdat het adaptief is zit het kind altijd op het juiste niveau (van naaste ontwikkeling), zonder eindeloos te hoeven herhalen. Jammer dat de graphics een beetje knullig zijn, maar daar lijken mijn kinderen, die toch fervente hamers zijn, geen last van te hebben. Prima app ook voor HB kinderen.

Ik gebruik Prowise in mijn Onderwijspraktijk "De Opstap". Het werkt fijn en is gebruiksvriendelijk.

Mooi programma

Super leuk en leerzaam

Werkt prettig en adaptief

Doordat het adaptief is werkt mijn kind altijd op eigen niveau. Dit is erg prettig. Enige minpuntje is dat er geen rekening is gehouden met kleurenblindheid. Bepaalde dingen zijn daardoor onmogelijk: vorm en kleur, bloemencode, enz.

Leerzaam maar de site is redelijk ingewikkeld

Als mijn ouders als ouders inloggen kan je niet kijken op de groeikaart maar verder is het allemaal wel voldoende vind ik.

Erg leerzame omgeving voor alle leeftijden

Mijn beide kinderen zien rekentuin en taaltuin als leuke spelletjes. Ook in het weekende vragen ze soms of ze extra mogen spelen. Echt fantastisch dat je een leerprogramma zo kan maken dat het voelt als spelen.

Gebruiksonvriendelijk

Wat een gebruiksonvriendelijke website. Ik ben hoogopgeleid, niet al te technisch, maar ik kon pas na heel lang zoeken, vinden hoe je een speler toe moet voegen en ik kon niet vinden hoe je een kind kunt laten oefenen. Ik heb het na meerdere keren proberen (en mijn partner ook) uiteindelijk opgegeven. Jammer!

Adaptieve uitdagende oefenomgeving.

Leerlingen vinden het leuk om te "spelen" in Rekentuin, Taalzee of Words&Birds. Er zijn veel verschillende onderdelen die ze kunnen doen en het aantal van 10 opdrachten per onderdeel is te overzien. De directe feedback, de beloning met muntjes en de prijzenkast werken goed. De gezamenlijke puzzel voegt niet zoveel toe. Als leerkracht is het prettig om te kunnen zien waar de kinderen mee bezig zijn, maar ook dat het programma zelf bijstuurt. Dit is werkdruk verlagend. Ook als RT'er met weinig leerlingen is het prijstechnisch goede educatieve software om in te kunnen zetten.

Leuk en leerzaam

Leuk leren. De kinderen vinden dat geweldig

Beste, Bedankt voor je positieve review!

Te moeilijk voor de gemiddelde kleuter

Mijn dochter vond de meeste oefeningen leuk om te doen, alleen werd het na een aantal keer saai, om elke dag dezelfde oefeningen te moeten doen, ook al werden ze iets moeilijker. De laatste nieuwe bonus spellen kon ze niet spelen, omdat ze in groep 2 nog niet zo goed kan lezen en spellen als hier verwacht werd. Verschillende klasgenootjes vonden de oefeningen echter veel te moeilijk en ouders klaagden over het feit dat de oefeningen op tijd gaan en die tijd veel te kort was. Ik weet niet of dit aan de selectie lag die de juffen gemaakt hadden, of dat het niveau van jullie aanbod standaard vrij hoog ligt.

Duidelijk en helder voor ons kinderen

Kinderen vinden ze heel mooi programma

Beste Kaiser, Bedankt voor je positieve review!

de toerkomst

grote betrokkenheid van de leerlingen sterke instructiefilmpjes voor leerkrachten en leerlingen adaptief systeem is de toekomst

Beste Frankie, Bedankt voor je positieve review!