goed in zicht wat mijn leerlingen doen.

Ik ben enthousiast over de mogelijkheden van Prowise Learn. Vooral het Dashboard biedt veel mogelijkheden om de kinderen te volgen en te begeleiden. Ook voor de kinderen zit er veel in. Ik ben blij met het vriendelijke design dat kinderen stimuleert om regelmatig te oefenen. Ook het direct adaptieve systeem maakt dat kinderen echt op niveau kunnen oefenen. De kinderen maken in de rekentuin vaak ongemerkt meer sommen dan ze in 1 rekenles in hun boek maken.

Dit is de toekomst van een deel van het onderwijs! Adaptief, op niveau van elk kind, fijne leeromge

Dit helpt mij enorm om gedifferentieerd aan de slag te gaan in mijn graadklas (groep 7 en 8). Na enkele maanden was het 'nieuwe' er wel wat af bij een aantal kinderen. Maar consequent doorzetten heeft hen over die drempel geholpen. De instructiefilmpjes over hoe oefenweb werkt zijn goed en belangrijk!

Leuk

Sbb

matig

Ik vind het jammer dat je het niveau van de kinderen niet kunt instellen. Je moet echt beginnen op groep 8 niveau. Voor onze leerlingen is dit te hoog (VSO school voor moeilijk lerende kinderen). Ik krijg het advies om hen dan veel fouten te laten maken, dan komen ze vanzelf in hun eigen niveau maar dit is niet bevorderlijk voor hun zelfvertrouwen.

Adaptief rekenprogramma, dat veel rekengebieden aanbiedt.

Onze dochter (10) wilde graag prijzen kopen voor in de prijzenkast. Er was een breed aanbod van rekenactiviteiten en bonussen. Zij raakte enorm gestrest door de tijdsdruk en daardoor verloor ze het plezier en kwam er weerstand voor in de plaats.

Goed om mee te oefenen

Ik vond het heel leerzaam

Perfect!

Motiverende leeromgeving. Mijn zoontje heeft er veel plezier aan gehad.

Goed, maar voor verbetering vatbaar

Als je samen met een kind werkt, heb je behoefte aan een pauzeknop, om iets uit te kunnen leggen. Maar helaas is die mogelijkheid er niet. Ook is het niet heel zinvol om te proberen de woordenschat van kinderen uit te breiden door ze contextloze woorden aan te bieden, zoals dit programma doet.

Goed voor basis school

Best tevreden, en dochter heeft haar cijfers verbeterd. Echter we vinden de tijdsfactoren minder. Ze zou meer van in haar hoofd krijgen als ze ook na kunt denken. En als ze ook direct verbeterd zou worden ipv geen tijd hebben om haar fouten te analyseren. Dit leeromgeving is dus helaas niet voor haar geschikt maar voor een andere type kind vast wel.

Zeer tevreden over Rekentuin

Ik gebruik Rekentuin ondersteunend bij mijn remedial teaching. Ik zou wel wat extra kleuteractiviteiten willen. Spelenderwijs tellen en terugtellen, vergelijken van meer en minder met tekeningen.

Het is leuk

Het is geweldig

Interessante app... functionaliteit niet altijd even duidelijk

Ik denk dat er waarde in zit als je dit als school aanbiedt in een zekere structuur en ondersteuning. Als ouder is het lastig om er snel grip op te krijgen en je kind goed te begeleiden. Het is wel betere functionaliteit dan Squla, heb ik het idee. Dat hebben wij ook een jaar gehad als abonnement, en uiteindelijk ook gestopt, omdat onze dochter geen interesse meer had, vanwege de eentonigheid.

Mooie tool, maar te duur voor gebruik door een kind

We zeggen het abonnement op omdat we niet voor een enkel kind het abonnement kunnen afsluiten. Het familieabonnement vinden we te duur geworden. Verder vinden we het wel een hele mooie tool.

heel fijn programma, kinderen enthousiast

Kinderen willen graag op rekentuin werken. Ze vinden er leuke spelletjes, maar ook nieuwe uitdagingen. Goede manier om in te oefenen via de leerdoelen. Al zou ik die graag in de tuin kunnen klaarzetten, en niet via een afzonderlijke link.

goede hulp bij remediëring

zowel lln met leerachterstand als lln met individuele benadering hebben baat bij deze methode

Goed, blij dat wij het hebben

Het feit dat ik de lln kan volgen en aanpassen en dat naast dit het programma zelf ook auto-adaptief is, is heel goed!

Voor mijn dochter een hele fijne manier om extra thuis te oefenen.

Erg fijne tool om op elk niveau te oefenen. Als ouder is het echter lastig om snel te filteren welke domeinen extra aandacht nodig hebben. Als voorbeeld; Rekentuin heeft 26 domeinen. Sommige domeinen kun je uit zetten en sommige zijn automatisch geblokkeerd. De spellen die je zelf uit kunt zetten, wil ik niet meer in de resultaten/score zien. Het vertroebelt de rest. Ik heb 9 domeinen uit staan, maar ik blijf de score zien. Het zou heel fijn zijn als dit uitgezet kan worden.

Fijn op eigen niveau

Kinderen werken enthousiast! Erg motiverend dat ze muntjes kunnen verdien. De resultaten overzicht voor de leerkrachten kan wat mooier worden weergegeven. Met eventuele extra functie zoals sorteren op aantal gemaakte opdrachten. Het beginscherm zou nog idealer zijn als er meteen een grote knop is naar de leerling resultaten van de klas. Wat ook een leuke toevoeging zou zijn met het aantal opdrachten die de hele school of klas heeft gemaakt. Zo kun je doelen stellen met je klas hoeveel opgaven ze als klas moeten maken. Kortom een optel functie om te berekenen hoeveel opgaves een klas heeft gemaakt in een week of maand. Er wordt al vlug als een kind beter in rekenen is in groep 2/3/4 deelsommen aangeboden bij rekentuin. Zou handig zijn als je deelsommen uit kunt schakelen bij rekenvolgorde of snelheidsmix. Verder zijn we als team erg positief!

Uiterst nuttig

Ik ben bijzonder enthousiast over de taalzee en rekentuin. Zeer adaptief, goed beheer mogelijk door ouder en het kopen van prijzen door de kinderen werkt duidelijk motiverend (dat begrijp ik als ouder niet echt, maar de kinderen waren soms uitvoerig aan het terugverkopen, en dan konden ze daarna juist net dit of dat kopen...). Super.

Kinderen kunnen meteen aan de slag!

Als de kinderen even willen automatiseren, kunnen ze meteen aan de slag. Ook bij taalzee kunnen ze meteen oefeningen maken. Beheer is heel eenvoudig. Top programma!

Superleuk!!!!!

Ehh...

Oefenstof heeft geweldig geholpen

overzichtelijk en veel mogelijkheden

even zoeken waar wat mogelijk is. Daarna zeer bruikbaar overzichtelijk en meer mogelijk dan ik heb ondervonden.

Oefenweb is een fijn programma

Wij zijn gestopt met Oefenweb omdat onze methodes nu ook adaptieve software gebruiken.

goed maar jammer van minimum aantal licenties

Goede oefeningen, prima niveau-instellingen enz. Eén minpuntje; voor een kleine rt-praktijk als mijzelf is het jammer dat je sowieso minimaal 15 licenties moet afnemen. Ga verder door met het goede werk:)!