Oefenweb is een fijn programma

Wij zijn gestopt met Oefenweb omdat onze methodes nu ook adaptieve software gebruiken.

goed maar jammer van minimum aantal licenties

Goede oefeningen, prima niveau-instellingen enz. Eén minpuntje; voor een kleine rt-praktijk als mijzelf is het jammer dat je sowieso minimaal 15 licenties moet afnemen. Ga verder door met het goede werk:)!

Gebruiksvriendelijk

Ik werk er graag mee. De software is altijd bereikbaar en de kinderen zijn enthousiast.

Leerling kan altijd verder.

Als leerkracht hoef ik hier weinig tijd in te investeren terwijl de leerlingen altijd verder kunnen op hun eigen niveau. Als er aanleiding toe is, een onderdeel wat een kind nog niet goed beheerst is het ook makkelijk in te stellen.

Top! Het daagt kinderen uit en als leerkracht volg je makkelijk.

Ik ben blij met Prowise Learn, kinderen kunnen hier in oefenen op eigen niveau en als leerkracht kun je goed volgen.

Fijn, uitgebreid en adaptief, maar soms nog lastig voor de startende gebruikers.

Het programma is zeer uitgebreid, mooi vormgegeven en nodigt echt uit om te gaan werken voor de leerlingen. Het stukje tijdsdruk was wel iets waar onze leerlingen aan moesten wennen; SO cluster 4. Echter is dit aan te leren. We missen wel een stukje starten met het programma en de werkwijze voor de leerkrachten, dit is met de corona-lockdown ingevoerd en was voor sommigen lastig om klaar te zetten dus een aantal leerkrachten hebben dit dus ook niet gedaan. Gelukkig hebben we voor het werken met Rekentuin en Taalzee nu voldoende tijd om het team hierin te trainen.

Een prettige leeromgeving!

Ik heb drie jaar lang, als thuisonderwijzer (met een family account), met heel veel plezier gebruik gemaakt van oefenweb. Het grote pluspunt, ten opzichte van andere leeromgevingen die we ook gebruiken, is vooral de inzichtelijkheid (in het beheer gedeelte) wat betreft niveau en vooruitgang van de leerling. Het enige nadeel dat ik kan noemen op dit moment is dat na de overgang naar Prowise Learn een abonnement 300% duurder is geworden... erg jammer! Heel aardig dat ik dan voor 5 kinderen toegang heb, maar aangezien ik er maar 1 heb, betaal ik er dus 4 overbodig (en hoeveel gezinnen zijn er nou serieus met 5 kinderen????). Niet heel erg over nagedacht lijkt mij...

Taaltuin heeft aantrekkelijke spellen

De spellen bij Taaltuin vind ik aantrekkelijk, maar de kinderen doen ze niet zonder stimulans van de leerkracht. Bij de antwoorden die ze geven, zou ik wat langer stil willen staan; in ieder geval die mogelijkheid hebben. Vaak komt de volgende vraag dan al heel snel.

Supermooi oefen programma

Fijn dat ik de vorderingen van mijn leerlingen kon volgen. Helaas was het de laatste tijd niet meer up to date. Het systeem gaf aan dat ze niet oefenden, terwijl dit wel het geval was

voldoende

Nadat er vijf borden zijn opgehangen dat overigens keurig is gebeurd, werken twee borden niet zoals het hoort te werken. De leerkracht kon het nieuwe bord niet gebruiken.

Onaangename verrassing en klantonvriendelijk

Ik ontving vandaag zonder enige vooraankondiging uw bericht dat mijn abonnement voor een jaar wordt verlengd. Ik vind dat heel klantonvriendelijk, temeer omdat ik geen behoefte meer heb aan een abonnement. Dit is een wel erg gemakkelijke manier van geld verdienen.

De afzonderlijke onderdelen zijn top, maar jammer dat we het hele pakket af moeten nemen.

We hebben jaren met plezier met ambrasoft gewerkt. Nu het één pakket is geworden is het voor ons financieel niet interessant meer omdat we bv words en birds helemaal niet gebruiken en taalzee ook niet in alle groepen.

slecht

slecht

gewoon goed

De basisschool heeft sinds begin van schooljaar 2019-2020 nu ook een abonnement, dus het prive Prowise abonnement is niet meer nodig.

Beste Henri, Bedankt voor je positieve review! Leuk om te horen dat jullie met Prowise Learn aan de slag zijn gegaan. Met vriendelijke groet, Evi

Kinderen leren, omdat ze het zelf willen.

Als leerkracht geef je slechts een zetje.

Beste Annemieke, Bedankt voor je positieve review! Met vriendelijke groet, Ilana

Werkt goed naar behoren.

Prowise Learn werkt prettig en fijn dat de oefeningen adaptief werken.

Beste Demi, Bedankt voor je positieve review! Met vriendelijke groet, Evi

jammer genoeg door de coronacrisis te beperkt om een goed oordeel te kunnen geven.

De (beperkte) ervaringen zijn overwegend positief. Leerlingen vonden het leuk om te doen. Het was alleen jammer dat je niet het leerjaar van de leerling aan kunt passen als de leerlingen via basispoort worden gekoppeld. Bij een school voor speciaal onderwijs functioneert de leerling vaak op een ander niveau dan de kalenderleeftijd. Ik heb in ieder geval niet kunnen ontdekken om dat aan te passen. Voor ZML leerlingen zou dit een goede aanvulling zijn als dit wel zou kunnen.

Een programma met een kindgerichte uitstraling, waarbij de leerlingen stof kunnen herhalen.

De software bevat leuke opdrachten om te oefenen met de leerstof. Voor de sterkere leerling is het niet zo uitdagend. Er komt teveel herhaling in voor. Ik zou het programma aanraden voor leerlingen met een achterstand binnen een vakgebied, zodat ze extra kunnen oefenen.

Erg fijn

Makkelijk in te zetten en de kinderen vinden het ook leuk. Grote kans dat we het na de vakantie willen aanschaffen maar voor 2 weken vonden we dat zonde van het geld (ivm zomervakantie). Service was ook goed. Ik gebruik al jaren presenter, ook dit is een hele fijne tool.

leuk platform

leuke oefeningen, duidelijk, en qua lengte ook goed te doen voor de kinderen

leerzaam

Het heeft mijn middelste dochter geholpen, omdat het ze op leerzame manier met schoolwerk kon omgaan. Toch was het soms moeilijk om haar zover te krijgen, omdat het vaak niet aansloot bij de onderwerpen van school. Dat zou een aanbeveling zijn. Mijn jongste dochter heeft nu de leeftijd om er mee te oefenen, maar om de reden dat het niet aansluit bij school, hebben we abonnement opgzegd.

Heel positieve ervaring tijdens gebruik bij homeschooling in het buitenland

Wij gebruikten Rekentuin, Taalzee, Words & Birds en Typetuin tijdens de 6 jaar dat we in Cambodja woonden. Het Oefenweb bood een leuke positieve leeromgeving voor onze 3 kids (naast hun andere schoolwerk). Fijn dat het programma adaptief is en steeds verder word verbeterd. Ook evt vragen via de mail werden netjes beantwoord.

Leuk voor de kinderen en leerzaam met leuke oefeningen.

Goede manier om de kinderen bezig te houden met iets dat ze leuk vinden , “ipad”.

Zeer positief

Voor onze zoon was het een prettige ervaring en hij vond het leuk. Alleen sommige opdrachten leuker dan andere en we ervaarden dat hij vaker de oefeningen deed die hij leuk vond. De interface als ouder had in mijn mening iets makkelijker gemogen. Ik snap dat het bedoelt is voor docenten met meerdere leerlingen maar als ouders mag het iets makkelijker. Wel goed was het niveau waarop gewerkt word. Onze zoon is Spaans opgegroeid dus betekenissen van sommige woorden begreep hij niet en dan is het moeilijk om hem te motiveren om juist die oefeningen te maken, dus met onze hulp ging dat een stuk beter. Zijn niveau in taal was onder het normale niveau voor zijn leeftijd maar rekenen was wel goed. Die vergelijking van zijn niveau en het normale niveau van leeftijd genoten vond ik erg goed. Aangezien we niet in Nederland wonen maar op Aruba is het een goeie maatstaaf aangezien het opleiding niveau hier in het algemeen lager ligt dan in Nederland. Als ik jullie was zou ik de opeleidingsinstitute van Aruba benaderen. De meeste scholen zijn aangesloten via SKOA. Het zou goed zijn als de scholen een deel digitaal les gaan geven want dat gebeurd momenteel helemaal niet. Tijdens deze pandemie is er weinig tot geen les materiaal gegeven door de scholen dus voor ons was dit ideaal en overwegen om het alsnog aan te schaffen.

Leuk en leerzaam

Jammer dat het gestopt is