Mooi werken op niveau

Mooie software. Kids werken op niveau. Verbeterpunt: het zou handig zijn als leerkracht niveau van kind soms iets hoger kan zetten. Is handig voor de wat hogere groepen, of als kinderen later instappen. Of voor als er maar af en toe geoefend wordt. Denk aan tafels: dan werk je automatisch eerst een poos met de tafel van 1, voor je doormag. Terwijl kind misschien al toe is aan een hogere tafel.

Fijn dagelijks te gebruiken bord met handige tools

Ik vind het nog lastig lessen te vinden die passen bij mijn lesdoelen. Wanneer ik bij een spellingles zoek voor groep 5 onderwerp oei dan moet ik goed zoeken en vind ik vaak niets bruikbaars. Dit is in gynzy gemakkelijker te vinden met beter aansluitende lessen. De tools bij thema’s als Sint Pasen etc zijn wel top!!!

Programma voldoet aan de behoefte

Leerlingen kunnen zelfstandig aan de slag en gaan ook graag aan het werk met rekentuin. Deze variant gebruiken wij het meeste.

Zeer prima

Zeer gebruiksvriendelijk

Super programma's

Goede oefenprogramma's die naast reguliere software ingezet kunnen worden. Helaas voor onze doelgroep wat minder geëigend.

Een 1, ik ben ongelofelijk ontevreden.

Beste medewerker. Ik krijg op één dag (meerdere keren deze maand) 9 mailtjes, geadresseerd aan 9 verschillende mensen over een account dat ik niet heb (200 terwijl ik er maar 25 heb). Verleden jaar heb ik hierover ook al vaak met jullie telefonisch contact gehad en hebben we veel mailverkeer gehad maar blijkbaar lukt het bij jullie niet om het goed in te stellen. Het gaat om; montessorischool Jan Vermeer locatie Raam 15IE01

Niet geïntegreerd geheel

Alles is erg rommelig. Losse websites, verschillende invoer door elkaar en een app op ios en android zou wel erg handig zijn.

Aantrekkelijke oefeningen

Ik gebruik Taalzee altijd in dialoog met de leerling. Dan kun je doorvragen of commentaar leveren. Voor geheel zelfstandige verwerking vind ik dergelijke programma's niet zo nuttig.

Uitgebreird met spel-elementen en aansluitend op lesmaterialen

De leerlingen werken er graag mee. Voor Engels hebben we het nog niet voldoende uitgewerkt en zijn we nog onvoldoende verdiept in de inhoud en mogelijkheden maar in alle klassen wordt in ieder geval met taalzee en rekentuin gewerkt.

Rekentuin top, Taalzee minder

De oefeningen van Rekentuin zijn zinvol. Het niveau van Taalzee klopt vaak niet met de aangeboden stof. Leerlingen lijken hierin regelmatig maar wat aan te klikken en komen daardoor dan toch verder. Kost veel tijd en devices om dit goed vorm te geven.

Snel en duidelijk overzicht in wat je kan en moeilijk vindt.

Lastig om in te werken met leerlingen uit groep 3. Niet alle domeinen zijn op hun niveau. In de bovenbouw is het lastig dat niet alle domeinen open staan. Er wordt nog niet duidelijk aangegeven waar je aan moet werken om dit domein wel te kunnen openen.

Te hoge instap

Jammer dat leerlingen op groep 8 niveau moeten instappen en je niet kunt kiezen voor een lager niveau. Voor onze leerlingen in het ZML onderwijs zou dat beter zijn. Via jullie support afdeling krijg ik de mededeling dat het adaptief is, en als leerlingen fouten maken zij vanzelf een niveau lager gaan, maar dit werkt demotiverend voor onze leerlingen.

Goede onderteuning

Goede onderteuning, voor onze NT-2 kinderen die niet in een nederlandstalig ombeving wonen is het nederlandse gedeelte wat moeilijk, maar met ondersteuning krijgen ze hun weg in het programma.

Prettig oefenmiddel

Al vanaf de start heb ik voor mijn kleine RT praktijk Rekentuin gebruikt.Het werkt het best als school en thuis samenwerken. Bij 1 leerling heeft Rekentuin werkelijk het verschil gemaakt in groep 7/8 enorme bewustwording en groei

zeer goed

super goed zoals alles van prowise

uitstekende manier om te leren

mijn ervaring is gewoon top. ik kan er goed mee werken en ik zou het zeker aanbevelen bij andere mensen :)

Eerlijk gezegd vonden we het vroeger beter

Mijn leerlingen blijven het lastig vinden om de oefeningen te vinden. Vroeger was alles direct zichtbaar bij het beginscherm en dat was veel handiger. Een automatische selectie van onderdelen waar leerlingen meer mee moeten oefenen heeft voor ons geen meerwaarde. Ook is het niet handig dat onderdelen die uitgezet zijn zichtbaar blijven. We blijven de leerlingen uitleggen dat deze oefeningen nu te makkelijk zijn.

Mooie aanvulling op het basisaanbod

De kinderen kunnen zelfstandig op niveau werken. Wij gebruiken het als extra verwerking, zowel thuis als op school.

goed in te zetten op de individuele leerbehoefte

Het is makkelijk in te stellen, zodat een leerling gericht aan doelen kan werken. Belangrijk is dat het automatisch het juiste niveau aanbeidt.

Makkelijk, handig en goed

Wij gebruiken Prowise al jarenlang op onze school. Hoewel wij kritisch kijken naar softwaren, staan wij er nog steeds achter. Ook de kinderen werken er met plezier mee!

Bijzonder goed

Omgaan met alle aspecten omtrent het digitale wereld in een axtracte vorm

Uitstekend!

Wij hebben jaren gebruik gemaakt van de uistekende dienstverlening: leerzaam voor de kinderen en goede, gemakkelijke ondersteuning als ouders.

Prowise zegt me niets! Welk programma is daar aan gekoppeld?

Zie hierboven

Perfecte aanvulling op de methodes

Per kind kan het programma worden ingesteld. Je ziet direct de voortgang en scores. Er komen vaak nieuwe opdrachten/ lesonderdelen, dus blijft voor de kinderen ook afwisselend.

Rekentuin is een leuk programma

Ik heb Rekentuin tijdens rekenbegeleiding gebruikt. Het behalen van munten werkte soms motiverend. Maar het feit dat het aantal munten juist afneemt, soms niet. Ik heb besloten om dit programma het aankomende schooljaar niet te gebruiken bij kinderen met rekenproblemen.