Afwisselend

In begeleide lessituaties vind ik de spellen het beste functioneren.

Rekentuin: Niet prikkelend genoeg voor onze kinderen.

Mijn kinderen zijn gestart met rekentuin. Ze hebben er weinig aan gehad.

Ziet er goed uit

Helaas hebben we er te weinig gebruik van gemaakt om echt inhoudelijk een goede recensie af te kunnen geven.

Van Rekentuin word ik blij, Taalzee vind ik minder.

Taalzee sluit in mijn ogen nog onvoldoende aan bij de beginnende leerling van groep 3-4.

laatste verbeteringen vind ik absoluut geen verbetering

Er is niets mis met de verschillende oefeningen, maar het systeem is veranderd en daardoor voor mij veel onoverzichtelijker. Ik kan ook de vorderingen grafieken niet meer vinden, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ben heel enthousiast over de mogelijkheiden van Prowise Learn.

Ik ben zeer tevreden over het dashboard van Rekentuin en de adaptieve opzet ervan. Als je kennis hebt van het dashboard kun je hier ontzettend veel uithalen wat je weer verder kan helpen in je lessen. Kinderen moeten wel leren hoe ze effectief met Rekentuin moeten omgaan. Ik vind het leuk om te zien hoeveel de effectiviteit toeneemt als je hierin investeert. Samen naar de groeikaart kijken is een heel mooie manier van doelgericht werken. Wat is niet zo sterk vind is de inhoud van de oefeningen. Die zouden de SLO doelen volgen. Maar bijvoorbeeld bij 'meten" gaan de kinderen bijna meteen naar omtrekken berekenen. Alle onderbouw doelen m.b.t. meten zie ik niet terug in de software. Ook zou ik heel graag een echt tafelprogramma hebben waar ze met tafeldiploma's de tafel van 1 t/m 10 kunnen 'behalen'.

Mooie vormgeving

Mijn dochter vond het leuk, maar ze bleef hangen in dezelfde opdrachten. Ik kon het moeilijk sturen.

Heel kindvriendelijk maar te duur voor particulieren

Ik vind Prowise Learn heel erg goed opgezet en leuk voor de kinderen. Ze vinden het leuk om er mee te werken. Ik had een proefabonnement genomen omdat ik normaal als vrijwilliger rekenbijles geef op een school in een achterstandswijk. Door de Corona-maatregelen kon dat niet meer. Op deze manier konden de kinderen met Rekentuin toch blijven oefenen. Maar ik vind het wel te duur om dit uit eigen zak te betalen voor de kinderen aan wie ik bijles geef. Ik krijg geen vergoeding ervoor. Ik woon op Curacao en dan is elke Euro maal 2 in onze guldens. Dat maakt het extra duur.

Kinderen vinden het leuk om met het programma te werken

Voor mij als leerkracht moet ik wennen hoe ik het programma kan inzetten en zoek ik naar een uitleg

Leuke oefeningen dat kinderen steunen met leren

Ik heb een abonnement gekocht in het begin van de coronatijd om mijn kinderen (9 en 5 jaar) te helpen bij het leren. Ze vonden de oefeningen leuk om te doen en waren gemotiveerd om beter erin te worden. Voor mijn zoon van 5 waren er soms niet genoeg oefeningen dat hij echt zelfstandig kon doen. Nadat hij kon lezen, ging dat beter. De app zou een paar extra mini-games extra kunnen hebben om meer variatie aan te kunnen bieden. Uiteindelijk heeft de school het aangeschafd en daardoor heb ik mijn abonnement beeindigd.

goed in zicht wat mijn leerlingen doen.

Ik ben enthousiast over de mogelijkheden van Prowise Learn. Vooral het Dashboard biedt veel mogelijkheden om de kinderen te volgen en te begeleiden. Ook voor de kinderen zit er veel in. Ik ben blij met het vriendelijke design dat kinderen stimuleert om regelmatig te oefenen. Ook het direct adaptieve systeem maakt dat kinderen echt op niveau kunnen oefenen. De kinderen maken in de rekentuin vaak ongemerkt meer sommen dan ze in 1 rekenles in hun boek maken.

Dit is de toekomst van een deel van het onderwijs! Adaptief, op niveau van elk kind, fijne leeromge

Dit helpt mij enorm om gedifferentieerd aan de slag te gaan in mijn graadklas (groep 7 en 8). Na enkele maanden was het 'nieuwe' er wel wat af bij een aantal kinderen. Maar consequent doorzetten heeft hen over die drempel geholpen. De instructiefilmpjes over hoe oefenweb werkt zijn goed en belangrijk!

Leuk

Sbb

matig

Ik vind het jammer dat je het niveau van de kinderen niet kunt instellen. Je moet echt beginnen op groep 8 niveau. Voor onze leerlingen is dit te hoog (VSO school voor moeilijk lerende kinderen). Ik krijg het advies om hen dan veel fouten te laten maken, dan komen ze vanzelf in hun eigen niveau maar dit is niet bevorderlijk voor hun zelfvertrouwen.

Adaptief rekenprogramma, dat veel rekengebieden aanbiedt.

Onze dochter (10) wilde graag prijzen kopen voor in de prijzenkast. Er was een breed aanbod van rekenactiviteiten en bonussen. Zij raakte enorm gestrest door de tijdsdruk en daardoor verloor ze het plezier en kwam er weerstand voor in de plaats.

Goed om mee te oefenen

Ik vond het heel leerzaam

Perfect!

Motiverende leeromgeving. Mijn zoontje heeft er veel plezier aan gehad.

Goed, maar voor verbetering vatbaar

Als je samen met een kind werkt, heb je behoefte aan een pauzeknop, om iets uit te kunnen leggen. Maar helaas is die mogelijkheid er niet. Ook is het niet heel zinvol om te proberen de woordenschat van kinderen uit te breiden door ze contextloze woorden aan te bieden, zoals dit programma doet.

Goed voor basis school

Best tevreden, en dochter heeft haar cijfers verbeterd. Echter we vinden de tijdsfactoren minder. Ze zou meer van in haar hoofd krijgen als ze ook na kunt denken. En als ze ook direct verbeterd zou worden ipv geen tijd hebben om haar fouten te analyseren. Dit leeromgeving is dus helaas niet voor haar geschikt maar voor een andere type kind vast wel.

Zeer tevreden over Rekentuin

Ik gebruik Rekentuin ondersteunend bij mijn remedial teaching. Ik zou wel wat extra kleuteractiviteiten willen. Spelenderwijs tellen en terugtellen, vergelijken van meer en minder met tekeningen.

Het is leuk

Het is geweldig

Interessante app... functionaliteit niet altijd even duidelijk

Ik denk dat er waarde in zit als je dit als school aanbiedt in een zekere structuur en ondersteuning. Als ouder is het lastig om er snel grip op te krijgen en je kind goed te begeleiden. Het is wel betere functionaliteit dan Squla, heb ik het idee. Dat hebben wij ook een jaar gehad als abonnement, en uiteindelijk ook gestopt, omdat onze dochter geen interesse meer had, vanwege de eentonigheid.

Mooie tool, maar te duur voor gebruik door een kind

We zeggen het abonnement op omdat we niet voor een enkel kind het abonnement kunnen afsluiten. Het familieabonnement vinden we te duur geworden. Verder vinden we het wel een hele mooie tool.

heel fijn programma, kinderen enthousiast

Kinderen willen graag op rekentuin werken. Ze vinden er leuke spelletjes, maar ook nieuwe uitdagingen. Goede manier om in te oefenen via de leerdoelen. Al zou ik die graag in de tuin kunnen klaarzetten, en niet via een afzonderlijke link.

goede hulp bij remediëring

zowel lln met leerachterstand als lln met individuele benadering hebben baat bij deze methode