Maanden bezig om een hypotheekverzekering af te kopen

Totaal niet pro-aktief, zelfs vertragend in het hele proces.

Omslachtig en traag

Zéér omslachtig en traag. Veel dubbel moeten aanleveren.

Frustrerend dat informatie orv op site onjuist is.

Ik heb in mijn reaal een offerte aangevraagd voor de afkoop van mijn premievrije orv. De suggestie wordt gewekt dat ik een afkoopsom kan ontvangen. Immers geef ik al jaren een fiscale waarde van meer dan € 8000 op aan de belasting (box 3). Het blijkt dat de aanvraag die ik doe beëindiging van de orv in gang wordt gezet, maar er geen afkoopwaarde/uitkering wordt gedaan is. Het is duidelijk dat de orv waarde heeft, maar jullie dit niet af laten kopen. Bij overlijden van mij of echtgenote keren jullie ruim € 40.000 uit. Ik vind echt dat er een mogelijkheid tot afkoop zou moeten zijn. Vervolgens blijkt dat intrekken van de aanvraag niet zo maar mogelijk is, maar niet geëffectueerd wordt door niet te reageren op de verzoeken die ik in dit proces van jullie krijg. Ik vindt dat niet professioneel, niet zakelijk. Met vriendelijke groet, Jan-Jaap Meijers

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Heb ze nog niet gevonden

Afspraken nakomen blijkt moeilijk te zijn , hebben geen enkel respect voor de klant.

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Geen.

Willen mensen met een chronische ziekte niet eens verzekeren. Is toch gewoon onmenselijk.

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Heb ik eigenlijk niet. Medewerkers blijven vriendelijk.

ON-GE-LOOF-LIJK traag!!!!! Ruim 2 maanden geleden mijn hypotheek overgesloten. Nu nog steeds (!!) geen afhandeling van de spaarhypotheek! Maandelijks 'moet' ik nog premie betalen. Ik voel mij een financiële melk koe.... Excuus is dat ze achterstanden hebben, daar kan je het mee doen.

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Prima polis afgesloten.

IT nu snel verbeteren of de concurrentiestrijd verliezen.

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Geen

Hele lijst.

slechter dan verwacht

Pluspunten

De telefonistes zijn zeer behulpzaam / vriendelijk maar zijn beperkt in hun mogelijkheden om echt te kunnen helpen. De kosten zijn ok.

Het lijkt een beetje of Reaal zich nog in het stenen tijdperk bevindt. Wijzigingen dienen met formulieren te worden verwerkt waarvan je er dan, door zelf te bellen, achter komt (na 2 weken) dat ze niet goed ingevuld zijn en opnieuw aangeleverd moeten worden. Heel lange reactietijden. Bij meerdere concurrenten gaat dit veel soepeler/sneller omdat alles digitaal gaat. Wordt echt tijd dat Reaal wat aan IT spendeert.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Makkelijk afsluiten online

Nee

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Nou ik moest wegens ziekte een schade claimen voor een midweek naar Dusseldorf en ik kreeg gisteren een heel aardige medewerker van u aan de telefoon en vandaag was de hele som al overgemaakt! Natuurlijk hoop ik dat ik dit nooit meer hoef te doen maar ik vind uw service fantastisch!

Nee hoor!

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Eenvoud en snelheid van afsluiten, duidelijkheid omtrent de voorwaarden en dekking.

goede service, goed behandeld

Pluspunten

Geen dagen werk maar minuten.

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

Redelijke premie. Afsluiten ging makkelijk, zonder opmaken van lange, ingewikkelde inventarislijsten.

Heb via de Vereniging Eigen Huis ook de opstal- en WA-verzekering bij jullie afgesloten. Was nog handiger geweest als ik de inboedelverzekering ook via hun had kunnen afsluiten.

voldoende, een redelijke ervaring

Pluspunten

De prijs kwaliteit verhouding en de snelle levering.

De link voor inlog in Mijn Reaal werd na het afsluiten verstuurd (nav internetaanmelding die avond) maar was maar 4 uur geldig. De volgende dag werkte de link niet meer en kreeg ik ook geen nieuwe

voldoende, een redelijke ervaring

Pluspunten

Alles

Nee

slechter dan verwacht

Account aanmaken makkelijker maken ipv via de bank

voldoende, een redelijke ervaring

Pluspunten

snel af te sluiten

jammer dat ik steeds foutmelding kreeg bij versturen op vrijdag willen aanmelden maar door fout op jullie site maandag moeten bellen om af te sluiten en ging hij dus later in dan moest

zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Weinig positiefs te melden over een bedrijf dat nog een klantegerichtheid hanteert van 15 jaar geleden!

Heel snel beseffen dat de klanten de salarissen en rekeningen betalen. Zonder je klanten geen bestaansrecht!

slechter dan verwacht

Pluspunten

Nog nooit ze slecht geholpen , van kastje naar de muur , slecht

Klantvriendelijk zijn ????

perfect, zeker aan te bevelen

Pluspunten

over 2 dagen op vakantie en wordt er aan herinnerd dat ik nog een reisverzekering moet regelen. Ik op zoek en kom uit op een doorlopende reisverzekering van Reaal. Contact opgenomen met de klantenservice en de vriendelijke medewerker heeft mij uitermate goed geadviseerd en zorg voor gedragen dat ik snel verzekerd was en met een gerust hart op vakantie kon gaan. Pfffff dat is geweldig en een zorg minder, voor mijn gevoel was op dat moment mijn vakantie al begonnen. nogmaals bedankt voor de goede en snelle service