Altijd komen wij er samen weer uit.

Altijd prettig.

Vriendelijk

Vriendelijk maar nietszeggend.

Top service van Anita

Ik had een vraag over malariatabletten en zij heeft zelfs uitgezocht waarom de vorige keer, onterecht, niet door jullie is uitbetaald!!! Wat een topper is dit!

Trieste communicatie vanuit CZ

Weinig communicatie vanuit CZ, vooral rondom belangrijke dingen, wanneer ik ze bel krijg ik iemand aan de telefoon die compleet incompetent is en mij niet verder kan helpen en over het algemeen extreem overpriced voor de lage kwaliteit die geboden wordt. Ik zal ook zeker zsm mijn verzekering aanpassen maar helaas gaat dat maar 1 keer per jaar zo ver ik weet. Oh en ze maken van hun fouten jouw probleem door te weigeren iets te doen aan de situatie. SLUIT NIET AF BIJ CZ, WEES GEWAARSCHUWD

Response from the business owner

Hoi Mark, niet fijn dat je deze ervaring hebt. Juist als je belt is het belangrijk dat je goed geholpen wordt en dat je niet met meer vragen ophangt dan de vragen die je ervoor had. Als wij fouten hebben gemaakt, is het ook aan ons om die op te lossen. Ik ben natuurlijk niet inhoudelijk op de hoogte van jouw situatie, maar als het voor jouw gevoel niet goed afgehandeld is, nodig ik je uit om dat ons alsnog te laten weten. De contactmogelijkheden daarvoor vind je hier: https://www.cz.nl/service-en-contact. Groet, Sjors

Telefonisch teleurgesteld

Ik ben vanaf de verzekering van mijn ouders overgestapt op een eigen verzekering. Hier telefonisch contact over gehad omdat ik mij zorgen maakte, mij werd verzekerd het zit allemaal goed. Ik kom er later in januari achter dat ik toch geen verzekering heb, vervelend. Wederom 40 minuten wachten aan de telefoon. De mevrouw die mij helpt moet het even navragen, komt terug aan de telefoon met de mededeling dat ze NU mijn verzekering gaat regelen met de administratie meneer aan de andere kant van de lijn. Mevrouw bied een heel ander pakket dan wat ik aangevraagd had. Ik gaf aan dat ik graag de verzekering wilde hebben zoals ik die een maand geleden heb ingevuld, en voordat ik ergens ja op zeg ik graag wil weten of ik dezelfde prijs kan hebben. De reactie die ik krijg is "ik heb nu de meneer van de administratie aan de telefoon geef door wat je wil", ik geef aan welk pakket ik had geselecteerd, nogmaals is mevrouw erg pushend en wil de aanvullende verzekering aanzetten, het voelt alsof ze mij weinig ruimte geeft en niet eens luisterd naar hoe ik de verzekering aanvraag heb ingevuld (ik denk dat ze wellicht de verzekering van mijn ouders voor zich had) Wanneer ik duidelijk aangeef dat ik de prijs wil horen heeft ze een heel ander eigen risico aangegeven dan wat ik zojuist met haar gecommuniceerd heb. Al met al komt mevrouw, pushend, gestresst, onvriendelijk en niet competent over. De meneer die mij verzekerde dat alles goed geregeld was een maand geleden was wel vriendelijk, jammer alleen dat dit in de praktijk toch anders bleek. Ik ben het vertrouwen in de CZ (klantenservice) verloren en stap ik over.

Response from the business owner

Jeetje, Kirsten. Zo te lezen hebben we flink wat steken in onze communicatie laten vallen. Ik kan me goed voorstellen dat je het vertrouwen in ons kwijt bent. Sorry! Ik zoek graag voor je uit wat er mis gegaan is en of ik iets hierin kan betekenen/oplossen. Stuur ons gerust een privébericht op Facebook of Twitter met jouw relatienummer, geboortedatum en postcode met huisnummer? Wil je hierin ook aangeven dat dit op verzoek van mij is? Groet, Petra

tussen wal en schip

Op 29 december ben ik overgestapt van Ditzo naar CZ. De overstap verliep op zich prima. Maar: ik was vergeten om mijn dochter (toen nog 17) bij te schrijven. Op 31 december heb ik dit telefonisch geregeld. Het zou geen probleem zijn, ik was op tijd. Op 13 januari ontving ik een brief met de mededeling dat onze dochter nog niet bijgeschreven kon worden, omdat een handtekening van beide ouders nodig zou zijn. Brief met handtekeningen direct terug gestuurd per post (kon niet online). Maar het bijschrijven is tot op heden nog niet gebeurd. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice (wachttijd 30+ minuten per keer). Daar wordt verteld dat er sprake is van ondercapaciteit, de handtekeningen zijn ontvangen, maar dat het echt goed komt. Maar intussen staat mijn dochter bij zorgaanbieders als onverzekerd geregistreerd! Nu is ze vandaag 18 geworden en dat betekent dat er voor volgende maand zorgtoeslag aangevraagd kan worden. Dat gaat dus niet, want ze is officieel niet verzekerd! Per 1 maart zal ze niet langer op mijn verzekering staan, maar een eigen (goedkopere) zorgverzekering moeten afsluiten. Maar dat kan niet, want ze kan niet zeggen waar ze nu verzekerd is. Lekker dan. Inmiddels heeft zij al zorg geconsumeerd en word ik als ouder erop aangesproken dat ze niet verzekerd is. Ik heb op 1 februari een klacht ingediend, en daarin gevraagd om het binnen 1 dag (vóórdat ze 18 werd) met spoed op te lossen. Daar kreeg ik een standaard reply op met de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen gebeld wordt. Voor de zekerheid nog een keer met de klantenservice gebeld met het verzoek om mijn klacht direct te behandelen. Ja, er zou spoed achter gezet worden. Ja, ik zou van haar een e-mail ontvangen met daarin de bevestiging van ons gesprek. Ja, ze zou in die e-mail vermelden dat mijn dochter wel degelijk aangemeld was en dat het op de plank was blijven liggen. Dan zou ik die mail alvast aan de zorgbieders kunnen laten zien. Niet dus! Niks ontvangen. En nog niet bijgeschreven!

Response from the business owner

Hoi Esther, niet tof dat de gemaakte afspraken niet nagekomen worden. Ik wil graag voor je nagaan of we iets voor je kunnen betekenen in dit hele verhaal. Stuur ons bij gelegenheid een privébericht via Facebook of Twitter, samen met je gegevens en dat je het bericht stuurt op mijn verzoek. Op die manier hoef je niet lang in de wacht te staan en kun je de verjaardag van je dochter vieren, waarmee gefeliciteerd natuurlijk! Sorry dat je hier mee bezig moet zijn op haar verjaardag. Groet, Sjors

Klacht ingediend bij SKGZ

Helaas blijft CZ nalatig. Factuur van € 1400,- is nog steeds niet betaald waardoor ik nu debetrente moet betalen. Indien het op 17 januari was betaald, zoals ze hadden toegezegd, dan was er niets aan de hand. Je zou maar geen boodschappen kunnen halen of niet kunnen tanken door dit soort fratsen. Nogmaals CZ, los het een keer op! Er is een klacht ingediend bij SKGZ https://www.skgz.nl/klachtenformulier/#gf_1 Te bizar voor woorden dit...

Response from the business owner

Hoi Vicky, jouw reactie is volkomen logisch. Niet fijn als je daarbovenop ook nog geconfronteerd wordt met debetrente. De situaties die je beschrijft willen we natuurlijk voorkomen. Dat is voor niemand wenselijk, ook voor ons niet. Op veel plekken hebben we extra mensen ingezet om de ingediende declaraties zo snel mogelijk te verwerken. Stuur ons gerust een privébericht op Facebook of Twitter om te kijken of mijn collega's daar nog iets voor je kunnen betekenen hierin. Onze excuses voor het ongemak! Groet, Sjors

Meer dan € 1000 voorgeschoten en ze laten je stikken

Vorig jaar exact hetzelfde maar wegens een nieuw systeem, duurde het toen 2 maanden voor ik eindelijk het voorgeschoten bedrag terug kreeg. Nu zou mijn ingediende nota VÒÒR 17 januari op mijn rekening staan. Maar je raadt het al… nog steeds staat de declaratie op “ontvangen”. Gebeld en na 30 minuten kreeg ik te horen dat ze het erg druk hebben. Misschien is het er deze week. Dat moeten wij met z’n allen eens proberen met de premie te laat betalen. “Misschien kan ik het volgende week wel voor je regelen. Misschien ook niet”. Dit lijkt wel alsof ik geld leen aan een onbetrouwbaar persoon en er zelf steeds om moet vragen. Alleen gaat dat makkelijker… 30 minuten wachten om iemand te spreken? CZ, los het eens op. Een jaar later en jullie komen jullie beloftes nog steeds niet na.

Response from the business owner

Goedemorgen Vicky. Begrijpelijk dat je niet zo blij met ons bent als je lang op de afhandeling van jouw ingediende declaraties moet wachten. Onze excuses daarvoor! In deze periode van het jaar is het altijd erg druk aan onze telefoon. Wist je dat je ons ook via Whatsapp, Facebook of Twitter kunt bereiken? Ons nieuwe systeem heeft al voor de nodige verbeteringen gezorgd, maar we zijn er nog niet. Dat gaat stap voor stap. We doen ons uiterste best jouw declaraties zo snel mogelijk af te handelen. Zodra deze afgehandeld zijn, ontvang je hierover vanzelf bericht. Groet, Julia

Declaraties nog steeds te laat uitbetaald

na afgelopen jaar meerdere keren erg lang hebben moeten wachten op de uitbetaling van mijn declaraties die in de honderden euro's liepen en als reden werd opgegeven nieuw systeem, blijkt in het nieuwe jaar nog niet veel veranderd te zijn helaas. 1 week geleden 2 declaraties ingediend en in de app kunnen zien dat ze uiterlijk 9 januari uitbetaald zouden worden. Helaas staan ze vandaag nog steeds op alleen ontvangen en als ik bel sta ik 30 minuten in de wacht alvorens ik een dame te spreken krijg die zegt dat 9 januari niet klopt en dat ze heeft aangegeven aan haar baas dat het beter is de datum voor de klanten niet meer te tonen, omdat ze het niet kunnen waarmaken. Het gaat om bijna 480 euro wat ik weer heb voorgeschoten, maar helaas heb ik geen zicht wanneer ik eindelijk krijg uitbetaald. Gewoon jammer, omdat ze hun klanten in de problemen brengen met de te late uitbetalingen.

Response from the business owner

Hoi Johanna, begrijpelijk dat je niet zo blij met ons bent als het maar niet wilt vlotten met jouw ingediende declaraties. Onze excuses daarvoor! De datum die wordt weergegeven in de app kan inderdaad niet altijd nageleefd worden. Goed dat mijn collega dit intern verder zal oppakken om te kijken of dat aangepast kan worden. Daar zijn alle verzekerden mee geholpen die hier tegenaan lopen. Ons nieuwe systeem heeft al voor de nodige verbeteringen gezorgd, maar we zijn er nog niet. Dat gaat stap voor stap. We doen ons uiterste best jouw declaraties zo snel mogelijk af te handelen. Zodra deze afgehandeld zijn, ontvang je hierover vanzelf bericht. Groet, Sjors

Good

Had an issue with payment while I am abroad. Got in contact with Julie via FB and she helped me a lot. I want to give 5 stars to her and her service. Thanks

25 minuten wachten voor bellen

Ik moet veelste lang aan de telefoon bellen om iemand aan de lijn te krijgen. Slecht hoor

Response from the business owner

Hoi Max, begrijpelijk dat je graag zo snel mogelijk geholpen wilt worden in plaats van je tijd aan wachten te besteden. Zoals mijn collega Gwen hieronder ook al aangeeft is de wachttijd aan de telefoon inderdaad erg hoog. Dit heeft te maken met de vele adviesgesprekken die onze klantenadviseurs voeren in deze tijd van het jaar. We doen ons uiterste beste alle verzekerden zo goed mogelijk te woord te staan, zodat ze niet nog een keer hoeven te bellen. Je kunt jouw vraag ook via Facebook of Twitter stellen via een privébericht. Misschien is dat het overwegen waard? Ook daar krijg je op dit moment niet direct een reactie, maar je hoeft dan niet aan de telefoon te wachten. Mocht je het toch nog een keer telefonisch willen proberen: vroeg in de ochtend zijn de wachttijden het kortste. We zijn vanaf 08:00 uur telefonisch bereikbaar. Groet, Sjors

Bij niet gecontracteerde zorgverlener< slechte service

Mijn vrouw had haar schouder gebroken, waarin een prothese is geplaatst> Daarna totaal 48 behandelingen fysiotherapeut met aantekening "schouderklachten" nodig, maar hij was niet gecontracteerd. Hij wilde met CZ geen zaken meer doen. Later is hij wel gecontracteerd. Ik heb restitutiepolis met aanvullend 50+. Ik dacht dat bij een restitutiepolis alle kosten vergoed werden, maar niet in de aanvullende verzekering. Daar gelden slechte voorwaarden. In eerste instantie moest ik behandeling 21 tot 40 ook zelf betalen. Dat heb ik geweigerd, want er was een formulier niet ingestuurd door fysiotherapeut. Aan de telefoon afgepoeierd, maar naar email contact met klachtenafhandeling. Die zag wat er fout was gegaan en loste het op. Waarom zo'n klantonvriendelijke behandeling aan de telefoon.

Bij niet gecontracteerde zorgverlener< slechte service

Hier niet verzekeren

Vreselijk telefonisch meer dan 30 minuten wachttijd en per WhatsApp geen reactie. Orthodontist kinderen wordt niet gedekt bij tandartsverzekering

Response from the business owner

Niet fijn om te lezen dat je zo lang wacht op een antwoord, Leonard. Het spijt me dat te lezen. Het is momenteel er druk. De wachttijd aan de telefoon bedraagt op dit moment 15 minuten. We vergoeden niet uit alle tandartsverzekeringen orthodontie, daarnaast geldt er bij verschillende aanvullende verzekeringen een wachttijd van 1 jaar. Meer informatie over deze vergoeding lees je hier: https://www.cz.nl/vergoedingen/orthodontie. Is het nog niet helemaal duidelijk? Neem dan gerust met ons contact op: https://www.cz.nl/service-en-contact. Groet, Pieter

Ik ben tevreden!

Wat ik jammer en vreemd vind, is dat de korting bij een verhoogd eigen risico al jaren niet meestijgt met de premie.

Amazing service and super efficient!

Such great customer service and very helpful. The WhatsApp texting is so efficient too. It’s been a really positive experience, highly recommended.

what a terrible company

They do not care for their customer I just moved to the Netherlands and it’s been 8 weeks of following up about my insurance card Every week I hear “sir it will be done this week we promise” then the following week they need and extra document and then next week the same thing again. I’m sick and tired of this treatment Stay away from these people they’re not worth

Response from the business owner

Good afternoon, Youss. I am sorry to read that the progress of your application has taken so long. I hope your insurance has now been successful. To determine the effective date of your insurance, we may indeed have asked for additional information/documents. We may insure you retroactively. Once we have created the insurance for you, we will also send you a health care card. Is there anything still unclear? Feel free to contact us via this link: https://www.cz.nl/service-en-contact Kind regards, Julia

Declaratie onterecht afgekeurd

Al jaren klant bij CZ, nooit problemen gehad. Wij betalen al jaren lang iedere maand keurig onze premie. Declaratie gedaan; afgekeurd. Na contact met de klantenservice bleek dit onterecht, ik heb immers recht op een vergoeding. De medewerkster zou het corrigeren. Nu, ruim anderhalve week later, geen enkele vorm van berichtgeving en uiteraard geen correctie. Zelf opnieuw de declaratie ingediend, wederom contact opgenomen met de klantenservice. De medewerkster gaf aan niets voor me te kunnen doen, ik moest maar wachten totdat mijn declaratie in behandeling zou worden genomen. Zou minimaal 2 weken gaan duren. Ik heb aangegeven dat de fout door CZ is gemaakt, zij hebben de declaratie onterecht afgekeurd. Zou volgens de medewerkster niet aan haar collega’s of de organisatie liggen, maar aan het ‘nieuwe systeem’. Helaas geen fijne ervaring. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en een actieve en probleemoplossende houding vanuit de klantenservice idem dito. Kortom; als je geen zorgvraag en/of declaratie hebt, is het een prima bedrijf. Zolang je maar betaald. Heb je hulp nodig of wil je je zorgkosten declareren; drama! Het kost je heel veel tijd om iets van je geld weer te zien.

Response from the business owner

Vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt en dat het allemaal zo lang duurt. Zoals je met de verwerking van je declaratie wellicht al gemerkt hebt, heeft de declaratie verwerkende afdeling momenteel nog een achterstand waardoor ook de verwerking van de correcties langer duurt dan je van ons gewend bent. We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te informeren over de afhandeling ervan. We begrijpen dat deze situatie ontzettend vervelend voor je kan zijn. We hebben gekozen voor een nieuw systeem zodat we de nota’s en correcties in de toekomst sneller kunnen verwerken. We gaan ervan uit dat we dit binnen korte tijd ook daadwerkelijk kunnen waarmaken. Mocht je het fijn vinden dat één van mijn collega's voor je nakijkt wat de actuele status van jouw correctie is, neem dan gerust opnieuw met ons contact op via 088 555 77 77. Groet, Sjors

Top top Gwen

Wij hebben zich heel erg droek gemaakt over polis van een jonge die moest verzekerd zijn en wij wisten niet is gelukt of niet...afgelopen maandag heb ik gebelt naar duur nummer en ik heb zo en betje 20 minute gewacht op antwoord die niet heb gekregen want persoon die daar heeft opgenomen heeft advis gegeven Wachten..zonde voor geld (100cpm)..tja... en wij konden niet wachten moesten wij weer in actie komen. Gwen heeft alee onse zorgen weggespoed goed geregeld..dank u Gwen

Response from the business owner

Wat fijn dat mijn collega Gwen alle zorgen heeft weggenomen. Weet je dat je alleen jouw gebruikelijke belkosten betaalt als je telefonisch contact opneemt met ons Klant Contact Centrum? Ze zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:00-19:00 uur bereikbaar op: 088 555 77 77. Groet, Shirley van CZ

Pas op met deze verzekering

Verschillende facturen ingediend maar je hoort niets meer van ze, zgn ontvangen maar verder onbereikbaar voor vragen ed. Mensen denk goed na voordat je met de CZ in zee gaat!

Response from the business owner

Sorry dat je niets hoorde over jouw ingediende facturen en ons niet kon bereiken met jouw vragen, Jan. Als gevolg van de overstap naar ons nieuwe interne declaratiesysteem, kampten we lange tijd met een forse achterstand. Daarom namen veel verzekerden contact met ons op, waardoor we minder goed bereikbaar waren. Heb je inmiddels een bericht ontvangen over jouw ingediende facturen? Groet, Shirley van CZ

CZ liegt ronduit tegen (potentiële) klanten

Toen ik een zorgverzekeraar aan het uitkiezen was, beloofde CZ me aan de telefoon dat ze me voor een bepaalde behandeling zouden vergoeden met . Nu ik eenmaal bij ze aangesloten ben, zeggen ze van niet. Daarbovenop was mijn contact met CZ zeer slecht: ze wachtten bij ieder bericht wekenlang om antwoord te geven steeds, hun afdeling Juridische Zaken is alleen per post bereikbaar (terwijl ze je zelf wel kunnen terug mailen) & ze geven geen antwoord op mijn vragen. LHBTI+ mensen en mensen in het algemeen opgelet: CZ is een verzekeraar die ronduit liegt tegen (potentiële) klanten. Laat je nóóit verzekeren bij CZ.

Response from the business owner

Wat naar dat je deze ervaring hebt, Kaya. Ik begrijp dat je over deze kwestie inmiddels contact hebt met mijn collega's van de afdeling Juridische Zaken. Het klopt dat het dan langer duurt voor je iets van hen hoort. Hopelijk is er inmiddels meer duidelijkheid. Groet, Shirley van CZ

Gewoon super slecht!

Het is “goedkoop” en daar is alles mee gezegd. Klanten van CZ kunnen vrijwel nergens terecht voor GGZ. Inmiddels meerdere keren afgewezen omdat ik verzekerd ben bij CZ. Schandalig dat mensen met een depressie en andere mentale gezondheidsklachten nergens terecht kunnen. Ik ga direct overstappen wanneer dit mogelijk is en raad deze partij absoluut niet aan.

Response from the business owner

Het spijt me om te lezen dat je niet de zorg krijgt die je nodig hebt, Lin. Ben je al bekend met wachtlijstbemiddeling? Mijn collega's van het Zorgteam kijken graag of je bij een andere zorgverlener mogelijk eerder terecht kunt. Uitleg over wachtlijstbemiddeling én de contactgegevens van ons Zorgteam vind je hier: https://www.cz.nl/extra/wachtlijstbemiddeling Groet, Shirley van CZ

Laten me in de steek

CZ ging over op een nieuw systeem en de declaraties duren nu iets langer zeggen ze. 3 weken geleden een declaratie ingediend van bijna 600 euro, maar ondanks bellen en mailen is er nog geen zicht op wanneer ze mijn declaratie gaan uitbetalen. Voor CZ een klein bedrag, maar voor mij een behoorlijk bedrag. Nadat mijn man plotseling is overleden komt er veel op me af en dat heb ik geprobeerd uit te leggen aan CZ, maar helaas. We zullen zien wanneer ze tijd hebben om mijn declaratie te behandelen en uit te betalen.

Response from the business owner

Het spijt me dat je langer op de afhandeling van jouw declaratie wacht dan dat je van ons gewend bent. Het klopt inderdaad dat we recentelijk zijn overgestapt op een nieuw declaratiesysteem en dat de verwerking van jouw declaratie daardoor langer duurt. Ik begrijp dat er op dit moment ook veel op je afkomt en dat dit daar niet bij helpt. Mijn excuses voor het ongemak. Mijn collega’s verwerken alle declaratie zo snel mogelijk. Groet, Jesse van CZ

Betaald PGB gerechtige NIET uit

PGB via CZ. CZ gaat over op nieuw declaratie/uitbetaling- systeem wat niet functioneert en houd al weken lang elke uitbetaling vast. Mijn vrouw is ongeneeslijk ziek en voor haar verzorging heb ik mijn baan moeten opzeggen om haar mantelzorger te zijn. Wij zijn voor ons onderhoud afhankelijk van het PGB . Het nieuwe declaratie systeem werkt niet binnen een week zoals medegedeeld werd door een telefoniste. Inmiddels zijn we al 4 of 5 weken verder en het gaat nog langer duren. Tot die tijd worden verzekerden dus niet uitbetaald !! Ik kom nu WEDEROM door een fout van CZ in financiële problemen ( vorig jaar November ook onterecht maanden op uitbetaling moeten wachten ) en een oplossing zoals bijvoorbeeld een voorschot is ook niet mogelijk.. De laatste berichten van afgelopen vrijdag 10 Juni 2022 waren dat onze 1e declaratie ( van Mei die over April gaat ) over 2 tot 3 weken WELLICHT betaald gaan worden !! CZ laat patiënten dus helaas in de kou staan en betaald niet uit maar incasseert wel iedere maand ( dàt systeem werkt dus wel ! )

Response from the business owner

Wij begrijpen dat dit een ontzettend lastige situatie is en doen ons best om deze zo snel mogelijk te verhelpen. Het klopt inderdaad dat we recentelijk zijn overgegaan op een nieuw declaratiesysteem en dat je daardoor langer op de verwerking van jullie declaratie wacht dan dat je van ons gewenst bent. Onze excuses voor het ongemak. Het betalen van de premie loopt via een ander systeem en kan daarom gewoon doorlopen. Het declaratiesysteem is specifiek voor het verwerken van declaraties. Mijn collega's verwerken jullie declaratie zo snel mogelijk. Groet, Jesse van CZ

Tot dus ver goede verzekering en goede service

Ik zag dat per maand een klein bedrag op de rekening stond van huisarts. Hulp via WhatsApp leerde me dat cz dit betaalt en niet ik. Ik was wel verbaasd want ik kende dit niet van m'n vorige verzekering. Maar goed, de uitleg via WhatsApp was uitstekend.