Teleurstellend

Sinds begin dit jaar verzekerd bij CZ, maar dat voelt toch al erg snel als een grote fout. Declaratie die zonder pardon foutief wordt afgekeurd, waarna de oplossing van mijn kant moet komen om vervolgens wederom de declaratie te zien worden afgekeurd, ondanks dat medewerkers me in het gelijk stellen. Kan natuurlijk niet zo zijn dat de verwerking van een declaratie indruist tegen jullie eigen voorwaarden. Daarnaast is de serviceverlening wel heel erg slecht, telefonisch zo goed als niet bereikbaar (niemand met een druk leven gaat tijdens kantooruren 50 minuten in de wacht staan) en via de chat is de responstijd ook al verhoogd van 5 naar 30 minuten, waarbij je dus zelf zenuwachtig je telefoon in de gaten moet houden zodat je niets mist. Medewekers van de klantenservice lijken behulpzaam en oplossingsgericht, maar tot nu toe wacht ik nog op de oplossing en duurt het allemaal langer dan beloofd en gewenst. Je zou verwachten met de tariefverhogingen van dit jaar dat je als klant in ieder geval goed behandeld wordt, maar tot nu toe laat CZ zich aan mij van een hele slechte kant zien. Hopelijk verandert dat in de toekomst en kan ik mijn review herzien.

Vervelend te lezen dat je zo teleurgesteld in ons bent, Jesse. Jouw cijfer is dan ook een logisch gevolg. Gedurende deze periode van het jaar is het altijd druk, al blijft het dit jaar langer druk dan verwacht. Onze excuses hiervoor! Ik kan begrijpen dat je graag meer duidelijk wilt omtrent je declaratie. Ik wil je daarom vragen om ons toch een bericht te sturen via de CZ app of via een privébericht op Facebook of X (voorheen Twitter). Wij kijken graag mee naar jouw situatie. Met vriendelijke groet, Quinton Webcare medewerker CZ

Geen kraamverzorging door CZ!! We zijn letterlijk aan het HUILEN!!!!

Wij zijn letterlijk aan het janken! Wij hebben 31 december een CZ zorgverzekering afgesloten met een aanvullend kraampakket. 4 januari is onze 1e baby geboren en CZ geeft niet huis. Onze kraamverzorger heeft ons polis nummer nodig. Omdat we die nog niet hebben heb ik contact opgenomen met CZ. JAN stond mij te woord en kon NIETS voor me doen. Polis nummers moesten eenmal nog verwerkt worden en extra prioriteit wou hij niet geven. Hij wou zelf geen contact opnemen met onze kraamzorg om te bevestigen dat we verzekerd zijn bij CZ. Ik vertelde hem dat de kraamverzorging niet komt als we geen polis nummer hebben maar volgens hem was daar geen sprake van. Nou mooi wel dus, De kraamverzorging is vertrokken omdat ze geen polis nummer hebben. Daar staan we dan, kersverse ouders met geen idee van het ouderschap. We staan er nu helemaal alleen voor. Een recht wat ieder ouder heeft hebben wij nu dus niet. DOOR CZ HEBBEN WIJ NU DUS GEEN KRAAMVERZORGING. BEDANKT JAN, BEDANKT CZ!!!! NOOIT MEER!!

Wat erg vervelend om te lezen dat kraamzorg niet mogelijk was zonder polisnummer, Thomas. Het is vanwege de Algemene Vordering Gegevensbescherming(AVG) niet toegestaan om polisnummers te delen. Deze vind je in Mijn CZ en op de polis nadat de aanvraag is verwerkt. Het is ook zo dat jouw dochter met terugwerkende kracht verzekerd kan worden vanaf haar geboortedatum. Zorgkosten kunnen dan ook met terugwerkende kracht vergoed worden nadat een aanvraag verwerkt is. We kijken graag met je mee naar de status van haar polis. Neem hiervoor contact met ons op via Facebook Messenger, de live-chat in de CZ app of door te bellen met onze adviseurs van het Klant Contact Centrum op 088 555 7777. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 - 17:30. Met vriendelijke groet, Jan Webcare medewerker CZ

Kloten ervaring met het bereiken van een medewerker

Je kunt niemand bereiken als je ze nodig hebt. En aan een chat medewerker heb je helemaal niets, zij snappen helemaal niets van verzekeren. Dus zet er iemand neer die verstand van zaken heeft. Zo jagen jullie de klanten weg. Ik kan nog wel ff door gaan maar daar ben ik niet bij gebaat. Jullie interesseert het toch niet wat de klanten ervan vinden.

Het spijt ons enorm dat je deze ervaring hebt gehad, Theo. Uiteraard is dit onze bedoeling. In deze eindejaarsperiode is het erg druk. We nemen jouw ervaring zeker mee in het verbeteren van onze dienstverlening. Mocht je nog vragen hebben, je kunt ons ook bereiken via een privébericht op Facebook of X, zodat we vanuit daar nog eens met je mee kunnen kijken naar jouw situatie. Maak hier gerust gebruik van als je nog met vragen en/of opmerkingen zit. Groet, Jan Webcare medewerker CZ

helaas geen zorgverleners te vinden in het buiten land als men deze wil opzoeken ( belgie - duitsland )

Extreem bureaucratisch en denken totaal niet mee met hun klanten

Dramatisch slechte ervaringen bij het aanvragen van een thuis alarm voor mijn moeder

Hoi Jorn, niet fijn om te lezen dat je deze ervaring hebt. Jouw onvrede kan ik via deze weg niet wegnemen. Wel kan ik je uitnodigen om ons een privébericht te sturen via Facebook of X, zodat we vanuit daar nog eens met je mee kunnen kijken naar de situatie. Maak hier gerust gebruik van als je nog met vragen en/of opmerkingen zit. Groet, Sjors Webcare medewerker CZ

Half november al geen recht meer op zorg ivm omzetplafond!

Zeer slechte ervaring met CZ doordat ze niet transparant zijn over het in half november! reeds bereikte omzetplafond waardoor ik met een nekhernia pas in Jan 2024 bij Bergman Clinics terecht kan terwijl zij begin december al plek hebben. Vooral het gebrek aan transparantie en communicatie hieromtrent stellen mij zwaar teleur. Ik stap samen met mijn gezin over naar een andere zorgverzekeraar. CZ heeft gewoon te weinig zorg ingekocht.

Ik begrijp dat dit voor jou een enorme tegenvaller is, Masha. Het cijfer dat je ons geeft is daarvan een logisch gevolg. Toch geef ik graag wel nog aan dat we o.a. in onze Zorgvinder al aangeven dat je door beperkte afspraken mogelijk langer wacht bij deze zorgverlener. Heb je nog geen contact gehad met ons Zorgteam (https://www.cz.nl/extra/zorgteam)? Dan raad ik je aan om dat toch nog te doen. Mijn collega's kijken graag of ze iets voor jou kunnen betekenen. Groet, Jesse Medewerker Team CZ

Bij CZ stijgen je zorgkosten door het dak, ook als er niets bij jou verandert

Zwaar teleurgesteld dat CZ geen noodzakelijk medicatie vergoedt wanneer hun geprefereerde merk niet leverbaar is. Ik kan er niks aan doen dat deze medicijnen tijdelijk landelijk niet leverbaar zijn en dat ik ze in moet nemen. Daarmee stijgen mijn jaarlijkste zorgen kosten met ruim 1200% terwijl er niks bij mij is verandert. Schandalig.

Spijtig te lezen dat je zo teleurgesteld bent, Bas. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent om hiermee geconfronteerd te worden. Graag geef ik je meer uitleg. De apotheek wordt verondersteld het goedkoopst mogelijke vervangende medicijn mee te geven als het voorgeschreven (voorkeurs)medicijn niet leverbaar is. Medicijnen die geregistreerd staan in het Geneesmiddelen Vergoedingssysteem (GVS) vergoeden wij vanuit de basisverzekering. Hier betaalt iedereen vanaf 18 jaar zijn/haar openstaand eigen risico over. Onze voorkeursmedicijnen zijn vrijgesteld van het eigen risico. De kosten van de dienstverlening van de apotheek (Terhandstellingskosten) worden wel met je eigen risico verrekend. Stuur ons gerust via onze Social Media kanalen (Facebook, Twitter/X of Instagram) een privé bericht met jouw vraag, relatienummer, geboortedatum en postcode met huisnummer als je wil dat we inhoudelijk op jouw situatie mee kijken. Groet, Petra Webcare medewerker CZ

I had encountered some issues with the documentation, but thanks to Sjors' prompt assistance, the problem was resolved swiftly. Thank you for your excellent support!

Very good

This survey could be in English too

Goed geholpen met een duidelijk antwoord

Erg goed

Ik ben zeer tevreden met één van de Whatsapp medewerkers

Beste lezer, Ik heb zelf altijd als klantenservice medewerker gewerkt en toevallig ook bij CZ. Bij een zorgverzekering werken als eerste aanspreekpunt vond ik soms heel zwaar emotioneel gezien. Ik wil bij deze niet CZ beoordelen (ben ik wel tevreden mee, heb nog nooit een andere zorgverzekering gehad), maar de medewerker genaamd Louis met wie ik contact heb gehad. Louis heeft ontzettend zijn best gedaan voor mij en is overal achteraan gegaan en heeft mij regelmatig een update gestuurd. Het was voor mij heel belangrijk dat mijn kinderen zsm op mijn polis kwamen te staan en dit is ook heel snel gebeurd.

Bedankt voor het meedenken en leuk dat je ook bij ons hebt gewerkt, Sheila. Heel fijn om te lezen dat je goed bent geholpen door Louis en regelmatig updates hebt ontvangen, zo zien wij dat graag. Ik geef jouw compliment voor hem meteen aan hem door. Groet, Jan Webcaremedewerker

Goed geholpen

Goed . Redelijk snel antwoord op mijn vraag . En goede ervaring

Ik werd heel vriendelijk geholpen, Ben ik heel tevreden over

Ik werd heel vriendelijk geholpen Ben ik heel tevreden over,

Vlot en duidelijk top

Top geholpen

Fijne medewerker op de app

Via whats app goed geholpen.

Een mail sturen met vragen gaat niet, e-mailadres is afgesloten omdat ze het hier te druk voor zouden hebben volgens de informatie van de website. Ook bij de whats app informatie staat een bericht van december 2022 dat ze het erg druk hebben en dat het langere tijd kan gaan duren voor je een reactie krijgt. Dit komt niet heel klantvriendelijk over. Uiteindelijk via whats app nog best snel geholpen. Duidelijk antwoord ontvangen van medewerker Nina op mijn vragen en ook op mijn vervolgvragen. Dit maakte de eerste berichten over wachttijden zeker goed. Mogelijk optie om de informatie op de website aan te passen.

Super snel geholpen

Heel goed snel en goed geholpen

Duidelijk en goed

Ze reageren snel en duidelijk, contact gaat soepel en goed. Aardige klantenservice.

App is goed.

Ik zat erg met mijn vraag over een declaratie. Per telefoon aantal keren lange wachttijd. Via app snel,goed en vriendelijk geholpen.

Het goede contact.

Met whatsapp een vraag gesteld en daar snel en goed antwoord op gekregen.

Snel antwoord en ook meteen geholpen!

Mijn vraag ging over het aanvragen van een betalingsregeling. Met 1 berichtje terug was dit meteen geregeld. Super service met een vriendelijke toon!

Zeer tevreden op de wijze waarop Petra mijn vragen op de app heeft beantwoord. Snel, accuraat en vriendelijk. Een voorbeeld hoe he met cliënten omgaat.

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze service, Wil! Dank daarvoor en een mooie dag gewenst.

Klantgericht ondersteunen

Prima ervaring Chat werkt goed via app maar bellen wat lang. Wachttijd boven de 20 min maar valt uiteindelijk mee

Fijn om te weten dat je tevreden bent, Niels. Bedankt voor je reactie!

Prima alleen wachttijd telefoon zijn abnormaal

Het klopt dat we telefonisch een lange wachttijd hebben. Onze excuses, gelukkig hebben we ook nog andere kanalen waar we sneller te bereiken zijn. Bedankt voor de mooie beoordeling, Ans!