Geen fijne verzekering, zoek ergens anders.

Vroeger was ik heel tevreden met CZ maar tegenwoordig is dat toch wel anders. Aangezien dat ik transgender ben slik ik al jaren dezelfde hormoonmedicatie. Nooit was dit een probleem tot vorig jaar. Toen kwam CZ ineens met de eis dat ik hun voorkeur medicatie moest slikken in plaats van degene die ik al jaren slik. Bel je iemand op en weiger je dit dan krijg je een arrogant antwoord terug en schuilen ze zich achter "Medische noodzaak". Dus regel je deze en dan kom je erachter dat ze door afspraken met apotheken het zo geregeld hebben dat niemand met je medische noodzaak mee durft te gaan uit angst voor represailles van CZ. Resultaat? Je kan je eigen medicatie inkopen. Kosten: 240 euro per jaar bovenop de verzekering. Dezelfde verzekering die met 40 à 50 euro omhoog is gegaan maar wel een hoop uit is gegaan. Zo kan ik niet meer gaan ontharen zonder schriftelijke uitleg van de arts èn de huidspecialist. Haal je die dan is het nog maar hopen dat je het krijgt. Heb je trouwens een bril? om de 2 jaar krijg je maar 100 euro vergoeding. Schandalig als je het mij vraagt want als je een goede bril wilt hebben ben je al snel het 5 voudige kwijt. Al met al, doe jezelf een plezier en ga ergens anders heen.

Jammer dat je niet tevreden bent over onze verzekering. Natuurlijk is het belangrijk dat jij een zorgverzekering hebt die past bij jouw situatie. Ik geef je graag meer uitleg. Wij hebben met apothekers inderdaad afspraken gemaakt over het preferentiebeleid. Binnen deze afspraken is er ruimte opgenomen voor de keren dat medische noodzaak daadwerkelijk van toepassing is zonder direct financieel risico voor de apotheek. We verwachten bij de beoordeling van medische noodzaak dat de apotheker als expert op het gebied van geneesmiddelen een kritische beoordeling doet op situaties waarin medische noodzaak wordt voorgeschreven. Het is daarom belangrijk om in gesprek te blijven met jouw apotheker. Heeft jouw apotheek vragen over het voorkeursbeleid? Dan mogen zij rechtstreeks met ons contact opnemen via: https://www.cz.nl/zorgaanbieder/zorgsoorten/farmacie/contact Natuurlijk mag je ons altijd benaderen voor een persoonlijk gesprek om te bekijken of de gekozen aanvullende verzekering nog wel in jouw situatie past. Op die manier hadden wij je voor het einde van het jaar kunnen helpen om een goede keuze te maken uit onze verschillende aanvullende verzekeringen. Zo kun je kiezen voor een aanvullende verzekering met vergoedingen die in jouw situatie passen en met jou meedenken of een uitgave het opweegt tegen een hogere premie. De uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk altijd bij jezelf. Kunnen we je ergens mee helpen? Neem dan gerust contact met ons op. Daar hebben we verschillende mogelijkheden voor. Die vindt je hier: https://www.cz.nl/service-en-contact Groet, Gwen

goed geholpen

goed geholpen heel duidelijk wel vrij kortaf

Klantvriendelijk

Deze dame wil je echt helpen !

Cz whatsapp is geweldig

Ik heb goede ervaring met cz whatsapp. Het is makkelijk en snel. Soms heb ik geen tijd om te bellen, dus stuur ik een bericht waardoor ik snel een antwoord krijg. En ben altijd goed geholpen.

Goede oplossing om ons een bericht te sturen als je minder tijd hebt, Nuray. We doen ons uiterste best je zo goed mogelijk te helpen. Tot een volgende keer. Groetjes, Anita

Ondanks jullie berichtje dat het druk is alsnog snel en duidelijk geholpen!

Leuk dat je jouw positieve ervaring met ons deelt, Loïs. Je weet ons nu te vinden :) en helpen je graag een volgende keer weer. Groetjes, Anita

Enorm fijn!

Snel en goed geholpen.

Duidelijk en naar omstandigheden toch nog snel antwoord

Vakkundig geholpen. Tevreden met het antwoord.

Heel slecht verzekering

Heel slecht verzekering

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt, Sharofiddin. Kun je mij uitleggen wat de reden is van jouw ervaring? Ook kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen. Groet, Marit

Goed advies.

Correct, vriendelijk en duidelijk advies.

Goede en snelle whatsapp service

Heel prettig persoonlijk geholpen zonder 47382836 chatbots door te moeten lopen.

Duidelijk in informatie verschaffing en snel in afhandeling van declaraties of vragen.

CZ is een kwalitatief goede zorgverzekeraar die snel zaken afwikkelt en juiste informatie verschaft via de site. Overigens is de informatie op de site heel goed vindbaar vergeleken met andere zorgverzekeraar. Complimenten aan CZ en het team dat hiervoor zorgt. Ga zo door!!

het is maffia

rekeningen gekregen die al betaald zijn. bewijs op verzoek ingestuurd. vervolgens gewoon aanmaningen ontvangen.. 5 mailtjes verder waarin alles duidelijk uiteen gezet wordt een keurig mailtje ontvangen waarin wordt aangegeven dat er idd veel fout gaat bij CZ. om vervolgens weer een dreiging met een deurwaarder te ontvangen!!!! echt ik vindt het een criminele organisatie die klakkeloos dubbele facturen vsn artsen betaald om het vervolgens toch gewoon bij hun klanten te verhalen.

Super klantvriendelijk!

Goed en prettig geholpen.

Snelle, goede reactie via whatsapp

's Avonds een vraag gesteld via whatsapp en deze werd de volgende dag direct beantwoord. Erg fijne service.

Onbeleefd

De vrouwen was niet gecharmeerd van corona vragen en vond dat ze mocht snauwen. Pas na aandringen een leidinggevende aan de telefoon gekregen die het wel wilde uitleggen. Antwoord is desondanks niet gegeven. Ook CZ is onder controle van de staat.

Netjes vriendelijk

Altijd super snel en vriendelijk!

Hele goede ervaringen mee snel vriendelijk in 1 woord super

Voor het eerst klant

Tot op heden perfecte afhandeling van aanmelding voor de zorgverzekering via ING. Per whatsapp gestelde vraag snel, zorgvuldig en volledig beantwoord. Fijn!

Heel vriendelijk

Duidelijk vriendelijke vrouw

Waardeloos

Brengen alles in rekening wat maar kan. Geen optie tot persoonlijk bespreken van onjuistheden. Enorme wachttijden als je wilt bellen. Wachttijd ca 35 minuten. Je moet echt klagen om iemand in persoon aan de lijn te krijgen. Zelfs kosten voor afhalen medicatie worden in rekening gebracht. Doen werkelijk alles om de kosten op je af te wentelen en schrijven grif af. Triest vind ik helemaal dat als je mondig bent je je nog enigzins redt, kun je dat niet dan ben je in dit systeem reddeloos verloren.

Het spijt me dat het lang duurt voor je een collega aan de lijn krijgt, Marja. Het is rond deze tijd van het jaar erg druk. Daarom duurt het langer voor mijn collega jou te woord kan staan. Weet dat zij hun uiterste best doen om iedereen zo goed en snel mogelijk te woord te staan. Wij kijken graag mee naar de kosten die in rekening zijn gebracht en lichten dit ook graag toe. Ook nemen wij meldingen van mogelijk onjuiste nota's ook serieus en kijken wij graag met je hiernaar. Over de kosten van de apotheek geldt inderdaad dat de apotheek terhandstellingskosten in rekening mag brengen voor ieder medicijn. Dit is landelijk bepaald en geldt dus voor iedere zorgverzekeraar. Meer informatie over de kosten die je betaalt, vind je hier: https://www.cz.nl/service-en-contact/welke-kosten-betaalt-u-bij-de-apotheek Vind je het fijn als wij met je meekijken naar de kosten die in rekening zijn gebracht? Laat het dan gerust weten. Ik neem graag contact met je op. Groet, Ikram

Probleem word snel verholpen En door gewijst naar juiste afdeling

Snel en behulpzaam

Via app snel en duidelijk antwoord door erg vriendelijk personeel

Fijne hulp via de app

Voor de eerste keer app-contact gezocht met CZ! In diverse appjes heel fijn geholpen. Goed voorgelicht met verschillende links. Je moet het dan zelf nog uitzoeken maar wel allemaal duidelijk!

Heel tevreden

Als ik iets wil vragen vindt ik het zeer fijn dat ik jullie via app kan bereiken dat waardeer zeer groetjes priscilla van Antwerpen

goede vriendelijke medewerker

makkelijk om op deze manier contact te krijgen, goed geholpen