De training biedt inzicht en leert de deelnemer hoe teksten duidelijk en bondig te formuleren.

Carola weet op een speelse wijze telkens de kern te raken bij het opstellen en formuleren van teksten. Het is een goede balans tussen theorie en praktijk. De adviezen sluiten goed aan bij de concrete behoeften van het team en de geformuleerde vraag.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Prettige cursus met een hoop praktische toepassing

Aandacht voor zowel theoretische kennis als praktijkgerichte verbeteringspunten. Erg prettig dat eigen teksten direct onder het vergrootglas worden gelegd.

goed geholpen

ging goed. De kennis was er waardoor mijn vragen goed beantwoord kon worden en de uitleg goed te begrijpen was.

Heel leerzaam en nuttig!

Een hele nuttige cursus als je de basisregels van de Nederlandse taal weer eens wil opfrissen. Je wordt je een stuk bewuster van de foutjes die er door de jaren ingeslopen zijn. Eigenlijk een aanrader voor iedereen die zoals ik het altijd moest hebben van de spellingscontrole in Word. Door de kleine groep is er veel ruimte voor persoonlijk aandacht wat erg fijn is.

leuke goed toepasbare cursus

Ik vond de cursus goed, interessant en goed opgezet. De kennis die je opdoet is dagelijks te gebruiken en maakt je bewust van hoe je dingen opschrijft en kunt opschrijven.

prima cursus

je merkt hoeveel je wat je niet hoeft te schrijven en deze cursus geef je handvaten hoe eenvoudig je duidelijk kan schrijven zodat de lezer het direct begrijpt wat je bedoeld en wat hij/zij van hem/haar verwacht wordt

Super leerzaam én leuk!

Afke leert je eenvoudig schrijven. Je leert op verschillende manier schrijven. Op een manier die voor iedereen duidelijk is. Daarnaast is de training ook heel leerzaam omdat Afke zelf zo enthousiast is.

Uitstekend verzorgd!

Twee dagen de cursus Zakelijk Schrijven gevolgd. Je krijgt veel bruikbare tips. En er is een goede sfeer. Uitstekend verzorgd!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Vele inzichten die leiden tot betere teksten!

De training Zakelijk schrijven heb ik als positief ervaren. Je gaat aan de slag met je eigen teksten en dat maakt dat het meer blijft hangen. Als je je afvraagt "wat wil ik nou met een tekst bereiken en hoe kan ik dat op een juiste manier doen?" dan ben je aan het juiste adres!

Verhelderend, Spiegelend en soms confronterend

De training werd, gezien de covid omstandigheden, online gegeven in een groep van 6. Vooraf leverde een ieder een aantal documenten aan (mail, handleidingen etc) om een indruk te geven van de schrijfstijl van de cursisten. Tijdens de training werden de individuele schrijfpatronen al snel duidelijk en door de goede begeleiding en vooral bewustwording werd dit inzichtelijk gemaakt en vooral hoe dit op te lossen en te voorkomen. Wil je weten hoe ? Ik zou zeggen, volg de training!

Leerzaam en direct toepasbaar

Ik heb de cursus Eenvoudig Schrijven met veel plezier gevolgd. Afke is een fijne, enthousiaste docent die zorgt voor veel interactie, zelfs online! Ik heb nu veel praktische handvatten om mee aan de slag te gaan.

Eenvoudig goed

De training 'eenvoudig schrijven' biedt veel handvatten. Ik heb er vertrouwen in hiermee verder te kunnen. De training is lekker interactief. Afke is bovendien een fijne docent, die met veel humor en voorbeelden de theorie onder de aandacht brengt. Een echte aanrader, dus, deze training.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Goede mix van theorie en oefeningen

Samen met een collega volgde ik twee dagdelen online de training Zakelijk Schrijven, in ons geval vooral gericht op notuleren. Ellen was onze trainer. Zij zorgde voor een ontspannen sfeer, en bood ons een combinatie van theorie en oefeningen, wat heel goed werkte. Het was een interessante training, waar we veel van leerden. We kijken hierdoor met een frisse blik naar onze teksten!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Nuttige cursus gegeven door enthousiaste docent

De cursus zakelijke mail werd bij ons op het accountantskantoor in drie dagdelen van 3 uur gegeven. Deze uren vlogen voorbij, want het is een afwisselende cursus en de docente Afke was enthousiast en kundig en bracht dit goed op ons over. We werkten met eigen teksten, waar we veel van hebben geleerd. De handige tips voor de inleiding en de actie die de lezer moet uitvoeren, gaan we zeker in de praktijk brengen.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Hele leerzame en leuke cursus!

Ik heb de EMVI cursus samen met mijn collega gevolgd bij Ferry. Het was een super leerzame cursus. Wij hebben de cursus in 2 dagdelen gevolgd. Het was een goede combinatie tussen leren en doen, met wat kleine opdrachten tussendoor.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Ik heb er heel veel van geleerd!

Door middel van simpele regels heb ik geleerd korter en bondiger te schrijven. Afke is een fijne trainster die met concrete voorbeelden en feedback op eigen teksten je leert beter te schrijven.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Ik vond het een leuke en leerzame cursus. Veel praktische ervaring opgedaan dmv opdrachten uitvoeren

Ik vond het een uitstekende cursus Zakelijk/Eenvoudig Schrijven. Ik heb veel geleerd over hoe ik kort en bondig kan schrijven, en wat voor tekstdoelen er bestaan. Afke was een fijne docent - veel praktische oefeningen alleen en in groepsverband uitgevoerd, en af en toe theorie vond ik ook leerzaam. Zeker aan te raden voor andere mensen die willen leren hoe ze eenvoudig(er) kunnen schrijven.

Boven verwachting goed

Een hele praktische cursus met een positieve insteek.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Ik heb de training als zeer prettig, effectief en zinvol ervaren

Prettige hands-on training met ruimte voor eigen inbreng. Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. Door de inbreng van eigen teksten direct bruikbaar. Afke is een positieve en actieve trainster met oog voor detail.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Goede cursus met duidelijke handvatten om zakelijk te schrijven

Cursus helpt om structuur in je teksten te krijgen en te denken vanuit de ontvanger

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Een leuke cursus waarbij handvaten worden aangereikt waardoor je gelijk aan de slag kan.

Door de cursus 'schrijven met inspiratie' werd op een laagdrempelige manier technieken aangeboden voor het schrijven van teksten. Door het enthousiasme van de trainer en alle leuke voorbeelden die werden gebruikt, kon ik de technieken makkelijk onthouden. Het werken met de eigen teksten maakte het makkelijk toepasbaar. Een van de 3 dagdelen hebben we online gevolgd, dit was jammer want hierdoor kon ik het minder goed volgen. Wel fijn dat er een borgingsmodule bij komt en dat alle technieken nog op een rijtje staan in het account van zakelijk schrijven. Al met al, ik heb op een leuke manier heel veel geleerd!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Inspirerende cursus met allerlei tools om een leuke twist te geven aan onze teksten!

Met ons bedrijf hebben we de cursus schrijven met inspiratie gevolgd. Deze naam zegt alles. We hebben allerlei tools gekregen om een leuke twist te geven aan onze teksten. Tijd om dit in praktijk te brengen!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Energieke, to the point cursus met veel oefenmomenten

Afke is enorm energiek en weet haar cursisten continue te boeien en betrekken. Haar vakkennis spat er vanaf en zelfs voor de geoefende schrijver zitten er meer dan voldoende leermomenten in de cursus.

Fijne trainer en nuttig

Goede opfris cursus. Enthousiaste en geduldige trainer.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Veel geleerd in leuke sfeer. Feedback meteen toepasbaar op mijn mails en andere teksten. Top!

Over Zakelijk Schrijven

Zakelijk Schrijven is sinds 2006 dé opleider in zakelijke schrijfvaardigheid. We bieden individuele schrijftrainingen, online schrijfcursussen, groepstrainingen en in company (maatwerk) trainingstrajecten door heel Nederland. Onze schrijftrainingen zijn praktijkgericht, met veel aandacht voor jouw eigen teksten.