Hebt geen woord om te beschrijven hoe blij ik hiervan word.

Ik twijfelde ontzettend in mij kennis en kunde en durfde geen lange zinnen op te stellen. Puur om geen fouten te maken, maar met deze lessen heb ik nu meer vertrouwen. Echt top!

Leerzaam en vooral leuk

Schrijven is nu niet direct een flitsend onderwerp voor een opleiding. Laat staan zakelijk schrijven. Het is gelukt om in een drietal dagdelen er een leerzaam en vooral leuk samenzijn van het maken. Ik heb onbewust toch veel geleerd. Afke heeft op een onderhoudende en enthousiaste manier voor alle deelnemers de 'do's and don'ts' laten zien. De 'theorie werd veelvuldig afgewisseld met een opdracht. Dit zorgt ervoor dat de vaart erin blijft.

• Hoe beoordeel je de vakkennis van de schrijftrainer?
  • Hoe beoordeel je jouw contact met de medewerkers van Zakelijk Schrijven? N.v.t.
  • Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Doelgerichte training, meteen toepasbaar in de praktijk

Duidelijke theorie. Veel leerzame oefeningen. Facilitaire zaken waren niet goed geregeld. Dit lag niet aan de trainer.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Verfrissend, lekker snel, to the point

Vooraf was ik sceptisch omdat ik het idee had goed te kunnen schrijven. Maar wat heb ik veel geleerd en kunnen oefenen. Vooral de snelheid van de training is goed bevallen. Prettig om aan de hand van eigen teksten en dus ook context te kunnen oefenen. Afke haar enthousiasme, positieve insteek/ feedback maakt dat er snel een veilige setting was om ook echt te kunnen oefenen. Afke is duidelijk, en is in staat geweest om door heel veel voorbeelden de soms technische materie te laten leven. Kortom, prima training en dito trainster.

Zeer goede toegankelijke training

De training was erg duidelijk en praktisch. Voor alle niveau's zowel waardevol als toegankelijk. Ook goed om de hoe en waarom van taalkundige keuzes weer eens te kunnen onderbouwen.

Een luchtige, prettige cursus met tips en tricks

Een luchtige, prettige cursus met tips en tricks

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

-goede opbouw van de onderdelen -per les voldoende stof en oefeningen

• Hoe beoordeel je de vakkennis van de schrijftrainer? N.v.t.
  • Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? N.v.t.

Energieke training waar ik veel van geleerd heb

Leuke interactieve training die aansloot op mijn wensen. Goede afwisseling van theorie en praktijk.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

zeer goede persoonlijke benadering.

Veel geleerd in twee dagdelen. Inzichten in hoe ik schrijf en waarom dit verbeterd kan worden. Afke begreep mij goed, waardoor ik mezelf anders kon gaan zien.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Een zeer prettige, nuttige, leerzame training.

Afke van der Horst geeft op een prettige manier deze training. Het was een fijne, leerzame training die zeker nuttig is in de toekomst. Men krijgt goede tips en leert trics om je schrijven beter en makkelijker leesbaar te maken.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Vriendelijke trainster en uitleg op maat.

Fijne uitleg met aandacht voor onze leerdoelen. Probeerde kritische vragen te stellen zodat we zelf het antwoord al gaven op onze leerdoelen.

Leerzaam, vlot, praktisch

Lekker vlotte training waar je je bewust wordt van hoe je schrijft en waar de verbetering mogelijk is. Met voorbeelden vanuit je eigen praktijk heel goed toepasbaar, de verbeteringen maak je ook ter plekke. We werkten lekker door, dat vind ik fijn. Efficiënt met je tijd omgaan.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Zeer kundig en fijne training!

We hebben 3 dagdelen training gehad ('Overtuigend Rapporteren'), welke als zeer prettig is ervaren. Duidelijke stof, goede aansluiting met de praktijk en een fijne trainer.

Veel geleerd

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Pluspunten

ik vond dat het een zeer op maat traject was, in de twee dagdelen heb zo ontzettend veel geleerd, ben praktisch bezig geweest en heb mijn twijfels kunnen uitspreken. de trainer was zeer kundig en begripvol, ze had veel geduld.

geen

Pluspunten

Aardige trainster Duidelijke training Positieve opbouw van de training

Pluspunten

persoonlijke benadering

Pluspunten

Goede communicatie vooraf. Prettig dat de training altijd doorgaat. Trainer had ik zich goed voorbereid en gebruikte onze eigen input. Leerzame training.

Cursusruimte was niet top.

Pluspunten

Snel en flexibel afspraken gemaakt. Docent kwam drie dagdelen naar ons bureau in Arnhem toe. Was niet alleen heel nuttig maar ook heel leuk om deze training met het hele team (10 m/v) samen te doen. Nu helpen we elkaar met het leesbaarder en aantrekkelijker maken van teksten voor de klant. En dit terwijl ons bureau vaak al gecomplimenteerd wordt met onze heldere schrijfstijl. Zo zie je, er is altijd ruimte voor verbetering!

De belangrijkste tips in twee A4tjes meegeven. Nu staan de adviezen kriskras door de oefeningen heen.

Pluspunten

Rien was een prettige en flexibele docent! Betrok op een fijne manier eigen teksten bij de cursus en speelde meteen in op actuele vragen.

Pluspunten

Geven heel goed en duidelijk uitleg. Zorgen voor een goede en relaxte sfeer.

Pluspunten

Training was toegespitst op de praktijk. Goede voorbereiding van de trainer en daardoor heel nuttig en direct toepasbaar.

Pluspunten

Interessante training op niveau en met onze eigen praktijk als uitgangspunt. Sebastian is een goede, rustige en enthousiasmerende trainer.

Pluspunten

Trainer is scherp en zeer bekwaam. Heerlijk om af en toe over taal te sparren. Veel geleerd en bewust geworden van mijn verbeterpunten. Top!

Geen.

Pluspunten

Vriendelijke en persoonlijke benadering. fijn contact en een prettige website. Renate is ook een enthousiaste en een fijne trainster.

de training, die ik overigens gratis heb ontvangen, gaf mij niet waar ik naar opzoek was. Ik kwam veel fouten tegen in de online training en er zit weinig oefeningen in. De oefeningen is juist hetgeen waar ik naar opzoek ben. Theorie vind je overal wel online. De bundeling van de theorie is opzich wel prettig, maar niet training-noemingswaardig.

Over Zakelijk Schrijven

Zakelijk Schrijven is sinds 2006 dé opleider in zakelijke schrijfvaardigheid. We bieden individuele schrijftrainingen, online schrijfcursussen, groepstrainingen en in company (maatwerk) trainingstrajecten door heel Nederland. Onze schrijftrainingen zijn praktijkgericht, met veel aandacht voor jouw eigen teksten.