Zeer prettige actieve training

Het was een fijne training waarin ik tips kreeg die ik gelijk kon toepassen.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

inspirerende, praktische en waardevolle dag

Ik vond het heel waardevol om in een kleine setting, met veel persoonlijke aandacht te werken aan je eigen werk. Ik volgde de training Schrijven voor social media, en we gingen aan de slag met onze vooraf ingediende posts. De training was erg op de groep toegesneden, de setting was intiem en relaxed. Ik ging erg geïnspireerd naar huis naar de training. Ik kijk HEEL anders naar mijn eigen schrijfsels nu en ik heb zin ermee aan de slag te gaan.

Goed georganiseerd

Ik heb veel tips gekregen om mijn mailing duidelijker te krijgen.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Helemaal tevreden, zelfs boven verwachting.

Ik was erg blij met de schrijftraining van Willy Francissen. Ze heeft duidelijk veel kennis van haar vakgebied, en wist dit op een uitstekende manier over te brengen. Ook hield ze goed rekening met het feit dat het niveau binnen de groep sterk varieerde.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Superleuk, heel veel geleerd!

De training was echt een eye opener om teksten op een andere manier te benaderen en te schrijven. Ondanks dat wij erg in een corporate jasje zitten is er wel ruimte om teksten aantrekkelijker voor de lezer te maken.

• Hoe beoordeel je de vakkennis van de schrijftrainer?
  • Hoe beoordeel je jouw contact met de medewerkers van Zakelijk Schrijven? N.v.t.

Goede inzichten

Fijne afwisseling van theorie en praktijk. Goed dat we direct ook eigen teksten gaan herschrijven. Veel van geleerd!

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Actief gewerkt aan de vebetering van mijn schrijfstijl

Er is een goede balans tussen theorie en aan de slag met teksten. Hierdoor hebben we veel kunnen doen en leren in relatief korte tijd. Ook vond ik het prettig om teksten van iemand anders door te nemen.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Veel geleerd en leuke gesprekken

Peter is een zeer capabele trainer. Hij denkt goed mee en geeft duidelijke uitleg. Ook is hij erg prettig in de omgang en luistert goed. De training ging bij mij om e-mails naar klanten en offertes. Peter heeft daarvoor specifieke theorie behandeld en zelf een casus opgesteld. Daarnaast hebben we samen m'n e-mails geanalyseerd. Een greep uit wat er aan bod kwam: opbouw, spel- en grammaticafouten, beleving vanuit de klant, finetunen van zinnen, actieve zinnen (in plaats van passief). Kortom ik heb veel geleerd van een uitstekende trainer door theorie en praktijkvoorbeelden. Mijn communicatie via de e-mail is nu duidelijker en klanten reageren sneller.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Algemene opzet van de training

Ik vond het een leerzame cursus, echter vind ik ook dat er beter ingegaan moet worden op persoonlijke kwesties die mensen aandragen. Daarvoor zal een kleinere groep mensen wel noodzakelijk zijn anders zou de training te lang gaan duren. Over het algemeen ben ik tevreden over de training.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Nee

Intensieve ochtenden die zeer leerzaam waren.

Ik heb veel gandvatten gekregen om mijn teksten weliverwogen en met een okan te schrijven. Gaat zeker helpen!

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Nuttig, interessant en direct toepasbaar!

De training van 3x 3u bevat voldoende lesmateriaal om binnen no-time je schrijfstijl aan te passen om zodoende duidelijk je boodschap en doel over te kunnen brengen aan de lezer

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Helder en voorzien van goede tips

Heldere uitleg, praktische tips.

Top training

Top training. Afke weet op een fijne interactieve wijze haar kennis over te dragen.

Zeer prettig en functioneel

Klassikaal en toch veel kunnen vehandelen. Goede aanvulling op de elearning.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

De training is zeer leerzaam

Ik vond de training zeer leerzaam. De schrijftrainer hield ook goed rekening met wensen van de klas.

Leuk, vlot en leerzaam

Goede tips, leuke oefeningen en inspirerend

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

De training was erg goed gegeven vol energie en een heel prettige sfeer.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Leuke leerzame dag, Afke is energiek en staat met zichtbaar plezier voor de groep.

In algemene zin altijd goed om alles weer af te stoffen.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Goede inhoudelijke training afgestemd op niveau

Ik heb een zeer goede training gehad die inspeelde op de wensen die ik had als klant. In de twee dagen dat ik de training heb gevolgd heb ik echt stappen gemaakt in mijn ontwikkeling en mijn e-mails naar een hoger niveau getild.

inspiratie

Was een leuke cursus met voor mij nieuwe inzichten

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Ik heb mijn rapportages verbeterd qua doel, bereik en met name opbouw

Het is de tweede training, dus we kennen het buro. Goede training. Ik vond de start (eerste sessie) was zoekend en voor mij was dit niet direct duidelijk wat de structuur van de training was. De opbouw leek me aanvankelijk wat complex en leek wel gestuurd te worden door het team (degene die opgeleid moesten worden). Bij de vervolgsessies werd me dit gelukkig wel snel duidelijk. Ik waardeer met name de interactieve aanpak, waarbij besproken wordt wat je met de nieuwe technieken inzichten gedaan hebt en wat je nog meer nodig hebt vind ik heel goed. Ik merk dat het aktief bezig zijn met je rapportages, stukken inbrengen, samen lezen, analyseren, bespreken en verbeteren tot betere rapporten leidt in zijn geheel. Het leiden van deze review sessie vereist wel een facillitator die dit proces goed en snel doorziet. Daar ligt zeker de kracht en toegevoegde waarde van zakelijk schrijven.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Nee

Nóg beter dan de vorige keer!

Navraag binnen het team aan deelnemers leert dat degenen die voor de eerste keer deelnamen positief zijn. Inzichten zijn waardevol. Deelnemers die voor de tweede keer deelnamen geven aan dat zij nu ook echt voortgang ervaren. Er is zelfs afgesproken om bij complexe stukken éérst bij elkaar te gaan zitten om 'ADO' te doen, voordat energie wordt gestoken in veel pagina's schrijven. De ervaring zal leren of het ook daadwerkelijk zover komt, maar het idee is al heel veel waard!

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

schrijven is een blijvend leerproces

Nooit uitgeleerd met schrijven. Maar nadenken en werken aan kernboodschap en op welke wijze de over te brengen is essentieel en kan veel opleveren in effectief en efficient communiceren. De cursus heeft mij getoond dat op dit terrein nog veel te winnen is. ook of juist binnen TenneT.

• Sloot de schrijftraining goed aan op je behoefte? Ja

Hebt geen woord om te beschrijven hoe blij ik hiervan word.

Ik twijfelde ontzettend in mij kennis en kunde en durfde geen lange zinnen op te stellen. Puur om geen fouten te maken, maar met deze lessen heb ik nu meer vertrouwen. Echt top!

Leerzaam en vooral leuk

Schrijven is nu niet direct een flitsend onderwerp voor een opleiding. Laat staan zakelijk schrijven. Het is gelukt om in een drietal dagdelen er een leerzaam en vooral leuk samenzijn van het maken. Ik heb onbewust toch veel geleerd. Afke heeft op een onderhoudende en enthousiaste manier voor alle deelnemers de 'do's and don'ts' laten zien. De 'theorie werd veelvuldig afgewisseld met een opdracht. Dit zorgt ervoor dat de vaart erin blijft.

Over Zakelijk Schrijven

Zakelijk Schrijven is sinds 2006 dé opleider in zakelijke schrijfvaardigheid. We bieden individuele schrijftrainingen, online schrijfcursussen, groepstrainingen en in company (maatwerk) trainingstrajecten door heel Nederland. Onze schrijftrainingen zijn praktijkgericht, met veel aandacht voor jouw eigen teksten.