Verassend interessant

Het was een plezier om van Myrthe uitleg te krijgen in begrijpelijke taal. Handige tips en zeer bruikbaar.

Voor iedereen

De cursus was heel goed en duidelijk. Een lieve dame die ht ook gaf.

Cursus heeft me bewust gemaakt wat B1 schrijven inhoud

Veel geleerd van Myrthe want zij heeft alles goed uitgelegd. Dit kwam ook omdat we met een kleine groep waren tijdens de cursus namelijk met tweeën. Nogmaals bedankt Myrthe.

Nuttig en helder

De cursus is een goede aanvulling op je basiskennis. Er is ruimte voor toelichting en specifieke vragen. Ik heb er zelf veel van opgestoken.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Leuke cursus met goede begeleiding en veel praktische tips!

Ik vond de cursus B1 schrijven heel leuk en ik heb er veel van geleerd. De docent was kundig en enthousiast. Het was fijn dat de cursus in dagdelen was opgedeeld, daardoor kon ik het makkelijk in mijn werkdag inpassen. Ook was het fijn dat het mogelijk was om de cursus digitaal te doen i.p.v. fysiek. Doordat het een 1-op-1 cursus was gingen we aan de slag met eigen teksten en was er veel aandacht voor de aspecten waar ik nog moeite mee had. Ik heb veel praktische handvatten meegekregen waar ik zeker wat aan ga hebben in mijn werk.

Enorm leerzaam!

In twee volle dagen heb ik enorm veel kennis tot mij genomen. Waar ik taal technische twijfels had, heb ik nu meer duidelijkheid gekregen. Ik kijk nu al uit naar de volgende cursus die ik hier zal volgen. De docente Myrthe heeft goed haar best gedaan om de informatie informatie over te brengen. Dit deed ze met concrete voorbeelden, trucs en ezelsbruggetjes.

Top!!!

Myrthe geeft op een duidelijke manier uitleg over zakelijk schrijven. Verder ook mijn complimenten aan de andere leden van de training, voor de lunch en ontvangst.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Ik heb een prettige tijd/cursus bij jullie ervaren

Tijd en begeleiding van de docent. Prettig contact met de mede cursisten. Alleen veel geluid van buiten was soms vervelend.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Hierbij wil ik u informeren dat ik een geslaagde cursus vond!

Was een energieke en leerzame middag. Zeker iets aan gehad om te gebruiken tijdens het schrijven van mails.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Een no-nonsens training. Precies wat je vooraf verwacht!

Zeer capabele trainer. Inhoud afgestemd op de behoefte, waarbij ook nog ruimte geboden wordt voor wensen vanuit de groep. Het sterke punt is dat er bij de training gebruik wordt gemaakt van eigen teksten.

Interessant

Herhaling van wat ik al wist met een paar extra tips

• Hoe beoordeel je de vakkennis van de schrijftrainer?
  • Heeft deze cursus je schrijfvaardigheid verbeterd? Ja, maar niet zo veel als ik had gehoopt.
  • Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Hele leuke training gehad. Veel variatie in oefeningen, nuttige tips en je gaat direct met zowel je eigen als andermans concreet aan de slag.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

In korte tijd leren jongleren met stijlen, structuren en woorden!

Het is voor mij verbluffend om te ervaren dat ik in tien minuten een pakkende en verrassende alinea kan schrijven. Mijn gereedschapskist is uitgebreid met taalkundige tools en creatieve schrijftips. In de cursus werken we met teksten van medecursisten die vooraf zijn verzameld door de docent. Dat maakt de opdrachten persoonlijk en het contact onderling ook. We herschrijven elkaars teksten, analyseren de schrijfstijlen en kleuren mee met elkaars genre. Afke begeleidt met rijke voorbeelden en liefde voor het vak. Ze heeft oog voor ieders aanpak en niveau. Deze tweedaagse was met hoofdletters SCHRIJVEN MET INSPIRATIE.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Een zeer leerzame en intensieve training.

Een zeer leerzame en intensieve training. Daarom heb ik mij bij Zakelijk Schrijven voor een vervolgtraining ingeschreven.

nuttige en leerzame opleiding

Een opleiding in een prettige sfeer, ongedwongen en leerzaam. Door de aangeleverde leerstof en oefeningen krijg je inzicht in de mogelijke verbeteringen van je eigen schrijven.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

nuttig om zaken even op een rijtje te krijgen

door deze cursus ben ik me meer bewust geworden van hoe je een geschreven boodschap overbrengt. Het maakt je ook bewust van het belang van de indeling van wat je schrijft.

Leuk om te doen

Ik heb geleerd om eens heel anders naar mijn teksten te kijken. En de tekst ook nog eens na te lezen voordat je definitief maakt.

• Heeft deze cursus je schrijfvaardigheid verbeterd? Ja, aanzienlijk.
  • Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Misschien, ik weet het niet.

Absoluut een eye opener

Je weet wel wat je niet goed doet en/of beter kan, maar.... Deze cursus geeft je inzicht in een betere opbouw van je teksten. Minder lange zinnen maken en tot de kern komen. Met als doelstelling, betere teksten en dus succesvoller opereren.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Veel handvatten en richting gekregen om eenvoudiger te schrijven

Ik heb door de cursus kritischer leren kijken naar wat ik rondstuur aan geschreven berichten. Ik schrijf nog niet al mijn mails en brieven volgens de geleerde principes. De waan van de dag en de hoeveelheid aan mails en brieven op 1 dag zijn hier debet aan. De hand-out ligt wel goed zichtbaar op mijn bureau en ik probeer die toe te passen als ik mijzelf daar ruimte en tijd voor geef.

zinvol

zeer zinvol, handvaten gekregen om je mail of brief goed te kunnen schrijven/ opbouwen. de kunst is het nu om het in de praktijk te brengen. Ik heb een eigen samenvatting bij de hand. ook leuk om andere collega's te leren kennen en merken dat we vaak tegen de zelfde zaken aanlopen

Nuttig maar zeer specifiek

De training ging hoofdzakelijk over een specifiek vorm van mail schrijven. Het zou beter zijn om vooraf duidelijk te maken welk specifiek gebied wordt bedoeld. De training past dan beter bij de verwachtingen

• Hoe beoordeel je de vakkennis van de schrijftrainer?
  • Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? N.v.t.

Een bruikbare en nuttige aanvulling op ons idee van zakelijk schrijven

In een informele en ontspannen sfeer hebben we 2 dagdelen kunnen volgen. Voor ons zijn er zeker bruikbare tips en tricks voorbij gekomen. Dit kunnen we zeker toepassen op onze schrijfstijl voor mail en (standaard) offerte. De standaard sjablonen voor offerte per mail en offertebrief zullen we hierop gaan aanpassen.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Een fijne, professionele training!

De afwisselende opdrachten, het delen van geschreven werk, de professionele feedback, het samenwerken met collega's en het inspelen op de behoefte van ons bedrijf maakte dat dit voor mij een hele waardevolle training was!

Top cursus!

Mijn ervaring van deze cursus Foutloos Nederlands in top! Het is erg fijn om met de docenten het Nederlands op te frissen. Dank voor de twee leervolle dagen en de handige ezelsbruggetjes.

Leerzame en interessante cursus

Goede uitleg Goede sfeer Goede oefeningen

Over Zakelijk Schrijven

Zakelijk Schrijven is sinds 2006 dé opleider in zakelijke schrijfvaardigheid. We bieden individuele schrijftrainingen, online schrijfcursussen, groepstrainingen en in company (maatwerk) trainingstrajecten door heel Nederland. Onze schrijftrainingen zijn praktijkgericht, met veel aandacht voor jouw eigen teksten.