Een cursus van twee dagen waarbij de tijd voorbij vloog. Veel handige en bruikbare tips waar je meteen mee aan de slag gaat. Met het gebruik van eigen teksten kunnen je de geleerde theorie meteen toepassen! Ook de trainster was erg gezellig en geeft hele gepaste tips en voorbeelden.

GEWELDIG!

Erg leerzame training. De training is op een fijne en speelse manier gegeven waardoor het snel blijft hangen. Heel goed dat er praktijkvoorbeelden zijn gebruikt.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Leuke, inspirerende en leerzame training

De training werd in kleine groepjes gegeven waardoor er voldoende aandacht was voor een ieder. Er werd naast dat de schrijftrainer kennis deelde ook actief geoefend met schrijven. Dit maakte de training leuk en divers. De schrijftrainer als zeer prettig ervaren. Goede kennis van zaken en prettig en rustig in de omgang. Hierdoor heb ik mij ten alle tijden veilig gevoeld in de groep, ondanks dat jouw schrijfstijl wordt belicht. Ik kan zakelijk schrijven aan iedereen aanraden.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Deskundige trainer, prettige werkwijze, lekker veel geoefend

Heel systematisch en interactief liepen we alle onderdelen van B1-schrijven langs. De oefeningen sloten goed aan bij de stof. Het was leuk en nuttig om met elkaars teksten te werken. Carola zorgt voor een sfeer waarin je veilig feedback kunt geven en ontvangen.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Ik heb veel aan de cursus gehad. Ik kijk nu heel anders naar de teksten . Ik heb al een aantal brieven herschreven! Bedankt.

Fijne en leerzame cursus

Na het zoeken naar de beste cursus om mijn schrijven te verbeteren, kwam ik terecht bij Zakelijk schrijven. Carola heeft mij de ogen geopend. Schrijven is na deze cursus veel makkelijker. Ik ben zeker nog niet uitgeleerd! Bedankt voor alle leerzame informatie en tot de volgende cursus!

Nuttige cursus

Interessante inhoud en didactisch zeer goede trainer. Ik heb veel nuttige dingen geleerd die de kwaliteit van mijn commerciële teksten zeker ten goede zullen komen. Fijn dat de anderen met mijn teksten aan de slag gingen. Dat is zeer leerzaam! Van mij had de vorm van de cursus wel wat afwisselender, speelser en (inter)actiever gemogen. Teveel Powerpoint naar mijn mening. Gezien de kosten van deze cursus, had ik daarnaast ook een betere/gevarieerdere lunch verwacht.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Meer zelfvertrouwen, plezier en waardering in een paar middagen.

In mijn werk moet ik vaak in een paar zinnen laten zien waar een wetenschappelijke/technische tekst over gaat, en ik ben helemaal geen technicus. Dat lijkt haast onmogelijk. Maar tijdens deze cursus heb ik geleerd om in een aantal stappen duidelijkheid te krijgen voor mijzelf en daarmee de juiste woorden te vinden voor andere leken. Ik ben veel zekerder van mijzelf en voer de opdrachten nu met plezier uit, terwijl ik er voorheen regelmatig tegenop zag. Een aanrader voor iedereen!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Veel geleerd en gezellige dag

Mooie lesruimte en leuke groep. Veel geleerd wat ik meteen ga toepassen.

zeer prettig ervaren

De cursus heb ik als zeer prettig ervaren. Ik heb direct verschil gemerkt in mijn schrijven. De uitleg die er wordt gegeven is zeer duidelijk en niet moeilijker maken dan het is.

Echt een toffe training.

Zakelijk Schrijven bereid de training goed voor. Ze maken het persoonlijk en daardoor leer je veel sneller. Ik heb nieuwe dingen geleerd maar ook veel opgefrist. Met veel o ja momenten.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

2 leerzame dagen gehad. Basiskennis is weer helemaal up to date :)

Zeker voor herhaling vatbaar. Altijd goed om deze cursus te volgen.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

De perfecte basis om het plezier in het schrijven weer terug te vinden.

Ik heb de training als erg fijn ervaren. We hadden les in kleine klasjes en er heerst een super fijne sfeer mede dankzij onze fijne lerares. Ik wilde het zelfvertrouwen en plezier weer terugvinden in het schrijven. Daarvoor is deze training een perfecte start omdat alle spelling goed wordt doorgenomen. Kortom, een aanrader!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

De training biedt inzicht en leert de deelnemer hoe teksten duidelijk en bondig te formuleren.

Carola weet op een speelse wijze telkens de kern te raken bij het opstellen en formuleren van teksten. Het is een goede balans tussen theorie en praktijk. De adviezen sluiten goed aan bij de concrete behoeften van het team en de geformuleerde vraag.

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Prettige cursus met een hoop praktische toepassing

Aandacht voor zowel theoretische kennis als praktijkgerichte verbeteringspunten. Erg prettig dat eigen teksten direct onder het vergrootglas worden gelegd.

goed geholpen

ging goed. De kennis was er waardoor mijn vragen goed beantwoord kon worden en de uitleg goed te begrijpen was.

Heel leerzaam en nuttig!

Een hele nuttige cursus als je de basisregels van de Nederlandse taal weer eens wil opfrissen. Je wordt je een stuk bewuster van de foutjes die er door de jaren ingeslopen zijn. Eigenlijk een aanrader voor iedereen die zoals ik het altijd moest hebben van de spellingscontrole in Word. Door de kleine groep is er veel ruimte voor persoonlijk aandacht wat erg fijn is.

leuke goed toepasbare cursus

Ik vond de cursus goed, interessant en goed opgezet. De kennis die je opdoet is dagelijks te gebruiken en maakt je bewust van hoe je dingen opschrijft en kunt opschrijven.

prima cursus

je merkt hoeveel je wat je niet hoeft te schrijven en deze cursus geef je handvaten hoe eenvoudig je duidelijk kan schrijven zodat de lezer het direct begrijpt wat je bedoeld en wat hij/zij van hem/haar verwacht wordt

Super leerzaam én leuk!

Afke leert je eenvoudig schrijven. Je leert op verschillende manier schrijven. Op een manier die voor iedereen duidelijk is. Daarnaast is de training ook heel leerzaam omdat Afke zelf zo enthousiast is.

Uitstekend verzorgd!

Twee dagen de cursus Zakelijk Schrijven gevolgd. Je krijgt veel bruikbare tips. En er is een goede sfeer. Uitstekend verzorgd!

• Kun je wat je geleerd hebt ook toepassen in praktijk? Ja, absoluut!

Vele inzichten die leiden tot betere teksten!

De training Zakelijk schrijven heb ik als positief ervaren. Je gaat aan de slag met je eigen teksten en dat maakt dat het meer blijft hangen. Als je je afvraagt "wat wil ik nou met een tekst bereiken en hoe kan ik dat op een juiste manier doen?" dan ben je aan het juiste adres!

Verhelderend, Spiegelend en soms confronterend

De training werd, gezien de covid omstandigheden, online gegeven in een groep van 6. Vooraf leverde een ieder een aantal documenten aan (mail, handleidingen etc) om een indruk te geven van de schrijfstijl van de cursisten. Tijdens de training werden de individuele schrijfpatronen al snel duidelijk en door de goede begeleiding en vooral bewustwording werd dit inzichtelijk gemaakt en vooral hoe dit op te lossen en te voorkomen. Wil je weten hoe ? Ik zou zeggen, volg de training!

Leerzaam en direct toepasbaar

Ik heb de cursus Eenvoudig Schrijven met veel plezier gevolgd. Afke is een fijne, enthousiaste docent die zorgt voor veel interactie, zelfs online! Ik heb nu veel praktische handvatten om mee aan de slag te gaan.

Eenvoudig goed

De training 'eenvoudig schrijven' biedt veel handvatten. Ik heb er vertrouwen in hiermee verder te kunnen. De training is lekker interactief. Afke is bovendien een fijne docent, die met veel humor en voorbeelden de theorie onder de aandacht brengt. Een echte aanrader, dus, deze training.

Prins Hendrikstraat 181

2518 HP Den Haag

Over Zakelijk Schrijven

Zakelijk Schrijven is sinds 2006 dé opleider in zakelijke schrijfvaardigheid. We bieden individuele schrijftrainingen, online schrijfcursussen, groepstrainingen en in company (maatwerk) trainingstrajecten door heel Nederland. Onze schrijftrainingen zijn praktijkgericht, met veel aandacht voor jouw eigen teksten.