Offerte niet in lijn met website aangaande kosten afvoer oude ketel

In de offerte voor levering/installatie nieuwe ketel was afvoer bestaande ketel niet inbegrepen. Hiervoor werd als bijkomende kosten Eur 150 in rekening gebracht. (Volgens website: De oude cv-ketel wordt standaard ook door ons weer afgevoerd.) Aangegeven dat ik geen gebruik van de offerte zou maken. Tevens de Euro 50 aanbetaling tot op heden na herhaaldelijk verzoek niet terug ontvangen.

Goede en soepelen service

Goede en soepelen service. Snelle plaatsing en duidelijke uitleg.

Waardeloos en prutswerk en zeer klant onvriendelijk als de overeenkomst (koop) is gesloten

Onderneming vaart onder de vlag van Atag wat op zich een goed product is. Heeft echter niets van doen met Atag Beweegt zich op de markt met op zich een scherpe prijs aanbieding. Maar de kwaliteit van installatie is gewoon prutswerk het ziet er niet uit. Heb een nieuwe cv ketel laten installeren inclusief rookafvoer naar de schoorsteen Na enkele weken lag de kap van het afvoerkanaal na een lichte windvlaag op 45 gr Hierover een reparatie verzoek ingediend volgens de monteurs stond de kap niet scheef. Hadden geen toereikende ladder bij omdat dit niet op de opdracht stond. ? Het waren dezelfde monteurs die eerder de ketel en het rookafvoer kanaal hadden gemonteerd zij waren dus op de hoogte van de schoorsteen ? Na een half uur bellen met de opdrachtgever kwamen zij tot de conclusie dat de kap van binnen uit recht kon worden getrokken. Omdat ik geen trek had in nog meer gepruts en de CV ruimte tijdelijk niet goed bereikbaar was heb ik dit van de hand gewezen. Na contact met Atag Warmte ontstond er een discussie over het plan van aanpak en werd er doodleuk de telefoon verbinding verbroken. Second info bij een derde installateur leerde mij dat het volstrekte onzin is om te trachten de kap te borgen op het afvoergassen kanaal van binnenuit. Ik ga dan ook formeel aan de slag met een klacht tegen Atag Warmte. Tekenend voor deze onderneming is dat meerdere installateurs de samenwerking met Atag Warmte niet zien zitten of zelfs het contract hebben opgezegd. En tevens niet ingeschreven zijn bij de geschillen commissie. Denk dus goed na voor dat je met deze onderneming in zee gaat.

Beste heer Voorheijen, Wij hebben herhaaldeijk gepoogd met u in contact te komen om de situatie met u te bespreken. Helaas is dit elke keer zonder resultaat geweest. wij kunnen ons niet vinden in uw schrijven. De installateur wilde na aanleiding van uw melding herstelwerkzaamheden uitvoeren. ATAGwarmte voert installatie, service en onderhoudswerkzaamheden conform de voorschriften uit. Zo ook de rookgasafvoer. Om de rookgasafvoer blijvend conform de voorschriften geïnstalleerd te houden, dienen o.a. werkzaamheden bij de cv-ketel uitgevoerd te worden. U heeft de installateur hiertoe geen gelegenheid gegeven en de installateur de toegang tot de cv-ketel ontzegd. De door u voorgedragen oplossing voor het aanpassen van de rookgasafvoer is niet toegestaan. Wij zullen dit dan ook niet op deze wijze uitvoeren. Het is namelijk niet toegestaan parkers (zelf tappende schroeven) in een rookgasafvoer toe te passen. Nogmaals, wij willen de werkzaamheden graag en kosteloos uitvoeren, echter uitsluitend conform de voorschriften. Graag vernemen wij persoonlijk van u, Met vriendelijke groet, ATAGwarmte

Ketel netjes geplaatst door zeer vriendelijke mannen!! Bedankt!

Vlotte service en keurige installatie!

Ik kreeg een nette offerte en de CVketel werd vlot geplaatst! De mannen werkten netjes en waren vriendelijk...

Redelijke prijs, snel, zorgvuldig.

Kan niks negatiefs bedenken. Afspraak snel gemaakt. Netjes opgehangen, zonder kosten extra kraantje geplaatst.

Alles perfect en snel geregeld!

Echt top geregeld! Snel en professioneel!

Prima geholpen

Goede afspraken kunnen maken. Snelle levering van de ketel. De ketel is netjes en goed geplaatst .prima vakmensen

CV aansluiten op oude rookgas afvoer

CV ketel door Atag warmte laten plaatsen via CV collectief van de consumentenbond. CV ketel werd op 15 jaar oud rookgasafvoer aangesloten was volgens de monteur geen probleem.Bij navraag Atag warmte klopte dat, ik hoefde mij geen zorgen te maken rookgasafvoer gaat makkelijk 2 ketel levens mee !? Navraag gedaan en nu blijkt dat als en CV ketel vervangen wordt die ouder dan 5 jaar is ten alle tijden de rookgasafvoer vervangen moet worden .Nu zegt Atag warmte, een jaar na plaatsing van de CV dat mijn situatie meerwerk is en dat ze daar alsnog een offerte van willen maken . Dit lijkt mij niet ok volgens mij en ook volgens de voorwaarden van CV collectief moet dit voor plaatsing gebeuren zodat men inzicht heeft wat het gaat kosten. Heb betaald voor een standaard rookgasafvoer en daar is niets voor geleverd en ook heeft er geen verrekening plaats gevonden .Heb hierover de consumentenbond ingelicht maar denk dat er teveel financiële voordelen aanzitten want ze gaan helemaal mee in het verhaal van Atag warmte dat een rookgasafvoer makkelijk 2 ketel levens meegaat. Bij de partijen namen niet hun verantwoordelijkheid als het om veiligheid gaat .Heb Atag warmte gevraagd om een offerte te maken met verrekening van de standaard rookgasafvoer maar Atag laat niets meer van zich horen denk dat ik op zoek moet naar een bedrijf die het werk af kan maken

Beste heer Van den Berg, met enige verbazing lezen wij uw reactie. Voor de installatie van uw cv-ketel is de situatie uitvoerig besproken. Hierbij is er besloten de volledige inpandige rookgasafvoer te vervangen tot uw verzamel (prefab) schoorsteen. De gemaakte afspraken zijn dan ook schriftelijk aan u bevestigd. De installateur heeft dan ook de volledige rookgasafvoer in uw woning conform vervangen. De prefab schoorsteen is de de installateur geinspecteerd en volgens de NEN norm veilig bevonden. ATAGwarmte biedt altijd een standaard installatie aan met vervanging van een standaard dakdoorvoer. Niets is zekerder dan nieuw. U heeft via de consumentenbond een standaard installatie besteld, zonder een aanpassing aan uw prefabschoorsteen. het aangeschafte pakket via de consumentenbond zit een standaard dak/ muurdoorvoer inbegrepen. Dit is hetzelfde pakket wat wij zelf aanbieden op onze website. U heeft een afwijkend rookgasafvoersysteem, een prefabschoorsteen (ofwel een verzamelkap). Hierdoor is er geen sprake van een standaard muur/ dakdoorvoer. U wilt, een jaar na installatie alsnog uw prefab schoorsteen laten aanpassen. Uiteraard willen wij een offerte opstellen voor het aanpassen van deze afwijkende schoorsteen. Deze werkzaamheden vallen wel buiten het bestelde pakket en deze meerwerkkosten zouden ook, indien dit voor u wenselijk was, ook bij plaatsing van de cv-ketel van toepassing zijn geweest. Wij hebben u dan ook voorgesteld geen nieuwe voorrijkosten e.d. offreren zodat de meerprijs gelijk zal zijn aan de meerprijs tijdens installatie van de cv-ketel. Met vriendelijke groet, ATAGwarmte

ketel prima geplaatst

Ben blij met de nieuwe ketel en bijpassende thermostaat. deze ketel is een stuk zuiniger dan de vorige, was dan ook al 14 jaar oud.

De warmte en het gebruik van de ketel is tot volle tevredenheid

Het verbruik van gas verbaast mij nog steeds Hierbij het verbruik van de maanden feb. Maart. 2019 2020. 2021 Februari. 107m3. 112m3. 123m3 Maart 113m3. 96 m3. 109m3 Hoewel mijn vorige ketel 17 jaar oud het ik een nieuwe ketel gekocht omdat die zoveel zuiniger zou zijn Wij koken op inductie dus het gasverbruik is alleen voor verwarming en warm water. Ik vind het verbruik dus toch nog hoog. Met vriendelijke groet Bob Harte

Prima, goed geholpen

Via internet gevonden en besteld, liep prima , contakt via whatsapp vlekkeloos, datum en installeren top , goed proces , geeft vertrouwen

Zeer goed.

Van eerste contact tot de eindlevering zeer professioneel uitgevoerd. Alles duidelijk van te voren besproken. Vanwege Covid-91 liep ik vertraging op, maar daar werd rekening mee gehouden en meegedacht. De uitvoerende partij CVexperts.nl waren zeer vakkundig en professioneel.

zeer goede service en scherpe prijzen@

onze CV ketel was kapot in koude periode in de winter. Groot bedrijf waar ketel in onderhoud was had geen begrip dat we in de kou zaten zonder warm water. Ze hadden over een week pas tijd. Toen op internet Atagwarmte gevonden, ik werd zeer goed geholpen en de volgende dag werd de nieuwe cv ketel al vakkundig geplaatst!

onprofessioneel

Ketel werd niet geplaatst door ATAG select dealer, de strakke aansluiting van de oude ATAG ketel werd vervangen door een spagetti van slecht gebogen leidingen. bijvulkraan staat vreemd op de leiding, expansievat suboptimaal. lekkage werd na 14 dagen pas opgelost. De Zone thermostaat werd niet uitgelegd ,noch verbonden met de WiFi."dat doen wij niet" Daar stond ik dan met mijn briefje met WiFi wachtwoord. ATAG ketel is prima, maar installatie zwaar onvoldoende. Wel contact gehad met atagwarmte en atag fabriek. Atag verwijst naar atagwarmte en atagwarmte naar de door hun ingehuurde installateur. Koop een atag ketel bij de lokale installateur.

Beste heer Menks, Bedankt voor uw review. Wij van ATAGwarmte betreuren dat u niet tevreden bent met de installatie van de nieuwe cv-ketel. Alle installatie, service en onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd door een lokale ATAG specialist. Bij aanleg van uw installatie is het leidingwerk specifiek voor uw oude cv-ketel aangelegd. Dit betrof een ATAG cv-ketel met een interne boiler. Hierdoor was de oude cv-ketel (en aansluitingen) 84 cm breed. U heeft gekozen voor een cv-ketel zonder boiler. Deze is dan ook slechts 40 cm breed. Hierdoor moest de installateur het leidingwerk aanpassen om dit op de juiste wijze aan te sluiten. Dit is afwijkend van de oorspronkelijke situatie. Als u deze wens aan ons kenbaar had gemaakt, hadden wij dit van te voren met u kunnen bespreken. Uiteraard kunnen wij het leidingwerk naar uw wens verder aanpassen. Hiervoor dient het leidingwerk volledig aangepast te worden. Echter, zoals besproken valt dit buiten een standaard installatie. Indien dit voor u wenselijk is, vernemen wij dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet, ATAGwarmte

tevreden over klantgerichte service, en prijs

Ik heb mijn oude Atag ketel laten vervangen voor Atag I36ECZ door Atagwarmte en wordt snel en behulpzaam geholpen en voor een concurrerende prijs inclusief montage, Atag One Thermostat en expansievat. Ik was niet tevreden over kleur installatie plaats van expansievat maar heel snel kwamen zij mooi en betaalbare oplossing voor mij. Nieuwe Expansievat is nog niet geplaatst maar ik heb alle vertrouwen in deze bedrijf dat dit wordt snel opgelost. Speciaal dank aan Coen Schothorst voor snel reactie aan mijn emails en zoeken van mooi oplossing en Sebastiaan.

Zeer service- en oplossings gerichte vakmensen, waar nee geen optie is.

Op zondag 31 januari begint het te sneeuwen en ja hoor, mijn CV begeeft het. Maandag contact opgenomen met Atag-warmte en ondanks dat mijn CV op een lastig bereikbare plaats hangt op zolder, is alles in no time geplaatst. Wat een vakbekwame mensen van WMK Installatie. Ik ben echt zeer tevreden en zou ATAG warmte zeer zeker aanbevelen.

prima service, afwerking kan netter

Alles ging snel en vlot. Montage nam aardig wat tijd, uitleg ging snel, later bleek doorvoer naar dak niet afgedicht.

nette instalatie en schoon opgeleverd

zoals hierboven beschreven

Goede afspraken en plaatsing

Goede advisering om de juiste ketel te plaatsen. Prima prijs voor de geïnstalleerde ketel betaald

Snel en professioneel

Prima service, snel en professioneel. De ketel netjes opgehangen en ondersteuning bij het installeren van de ATAG app.

snelle betrouwbare service

bij het uitvallen van onze oude ketel , snel en behulpzaam geholpen. er werd goed meegedacht zowel met het advies als de adhoc planning.

handleiding voor ATAG Zone app-in-samenwerking-met-thermostaat

Ik mis een duidelijke handleiding voor app-in-samenwerking-met-thermostaat. Een in duidelijke taal gestelde handleiding! In deze woorden: Ik ga een paar dagen met vakantie. Hoe zet ik (op de thermostaat) de verwarming uit, zó dat hij weer aan gaat op de dag dat ik thuis kom. En: Hoe zet ik (via de app op mijn telefoon) de verwarming uit, zó dat hij weer aan gaat op de dag dat ik thuis kom.

Vervanging van de oude ATAG

Na verwijdering van de oude ketel is de nieuwe ketel geplaatst door ervaren monteurs. Het rookgas kanaal is aangepast en de dakdoorvoer gerepareerd. De nieuwe ketel is compact en meer efficient. Na de thermostaat ingeregeld te hebben met de app is de verwarming actief. Tot op heden is de werking naar wens. ATAGwarmte geeft een goede voorlichting, uitvoering en verwachten een goede afterservice

Helemaal tevreden over service, prijs en snelheid !!!

Nadat onze ketel ermee opgehouden was op vrijdag einde middag/begin avond eerste contact. Vlak daarna de offerte en op zaterdag de bevestiging dat nieuwe ketel maandag ochtend ~8:30 geplaatst zou worden door locale installateur. Die heeft de leidingen netjes aangepast en aanvullend een waterfilter en bijvulkraan geplaatst. De installatie functioneert naar volle tevredenheid en ziet er weer tip top uit. Enige minpuntje, daarom net geen 10, is dat bij het plaatsten van de nieuwe luchtafvoerpijp die dunner is dan de oude, het gat in de buitenmuur onvoldoende is afgedicht. Het aanbrengen van pur-schuim had mijns inziens, evt tegen kleine meerprijs voor materiaal, ook door de installateur moeten gebeuren. Wellicht dat hierover afspraken met de installateur(s) gemaakt kunnen worden. Korom, wij zijn uitermate tevreden over Richard die alles geregeld heeft, de nieuwe ketel met thermostaat, maar vooral ook over de prijs en de snelheid. Via een plaatselijke installateur had eea aanzienlijk meer gekost. En via Feenstra was door drukte plaatsing pas een week later mogelijk en betaal je bovendien de 1e 2 jaar voor een onnodig onderhoudscontract.