Geen honger of snaaibuien meer

Ik was op zoek naar een gezondere levensstijl en wilde vooral van de zoet/zout dips af. Dat is gelukt, ik voel me energieker en de weekmenu's zijn leuk en afwisselend. Soms zit er een seizoensgerecht tussen die niet in het huidige seizoen past, maar dat mag de pret niet drukken. Mooie bijkomstigheid is dat ik ook een paar kilo's kwijt ben.

Goed vol te houden, lekker eten en toch afvallen!

Begin januari dit jaar ging bij mij de knop om, ik woog inmiddels ruim 87 kg. Nadat ik het eea online gelezen had vroeg ik een gratis weekmenu aan. Toch heb ik even tegen het moment van starten aan zitten hikken omdat de waslijst aan boodschappen me nogal afschrok en de dagmenu's me niet allemaal aanstonden. Hoe ga ik dit doen om het vol te houden? In eerste instantie heb ik de boeken Heerlijke winter en Lekker snel aangeschaft en kort daarna ook de gratis app gedownload. Dat was een schot in de roos. Ik ontdekte dat ik niet het hele weekmenu hoefde te volgen maar hier heel creatief mee om kon gaan. Ik pluk er her en der dagen uit met wat me lekker lijkt en plan die in. Bij de recepten zijn ook veel dagmenu's te vinden die ik vaak gebruik. In het weekend drink ik graag een glaasje wijn en ook hier vind ik de nodige dagmenu's voor, ook de boeken worden regelmatig gebruikt Ik heb al heel wat recepten en dagmenu's als favoriet opgeslagen en inmiddels een map met uitgeprinte recepten aangelegd, dat werkt toch wat makkelijker als je aan het koken bent dan lezen vanaf je telefoon. De variatielijst is ook heel handig als je iets wil vervangen. Dat ik mijn weegmomenten kan invoeren is heel fijn, zo heb ik een duidelijk overzicht van hoe het gaat. Ik streef ernaar om minimaal 10 kg af te vallen want dan heb ik een gezond bmi bereikt en ben inmiddels 7,1 kg kwijt Ik heb me aangesloten bij de facebookgroep, dit geeft me een extra steuntje in de rug en hier pik ik de nodige tips op. Wat betreft de recepten heb ik wel een opmerking. Ik voeg bijna altijd extra groente en kruiden toe omdat ik de hoeveelheid in de meeste recepten te weinig vind. Door de nodige rauwkost overdag krijg je voldoende binnen maar manlief doet niet mee aan het project maar wil toch ook genoeg groente tijdens de avondmaaltijd. Alles bij elkaar ben ik een heel tevreden en blije gebruiker.

Ik ben heel tevreden over onze resultaten

Sinds 2 januari 2024 zijn mijn en ik begonnen met PG. Onze thuiswonende volwassen zoon eet ook het avondeten mee (is ook afgevallen). We zijn alledrie positief verrast over de recepten. Natuurlijk sta ik het meeste in de keuken, maar ik kook graag. De dagen dat ik moet werken bereid ik het ontbijt ( zo ver mogelijk zet ik alles klaar) en de lunch de avond ervoor. Het avondeten is tot nu toe slecht 1 x tegengevallen ( ik weet niet meer welk recept het was). Ik hoor mensen klagen over dure ingrediënten. Ik let op aanbiedingen van kip of rundvlees. Ook ruil ik wel eens van fruit of groenten die in de aanbieding zijn. Als er kiwi staat maar ik heb een appel, vind ik dat prima. Beter dan een zoete snack ;-) In plaats van dure peultjes neem ik sperzieboontje, net zo lekker. Tot nu toe is mijn man 7, 6 kg afgevallen, onze zoon 5,3 kg en ik 6,4 kg We gaan lekker door. Geen honger en genieten.

Boven verwachting

Ik dacht dat het niks voor mij zou zijn, maar toch valt het me mee, doordat je via de variatie lijst en recepten kunt switchen van dagmenu. Het bevalt me en ik vaak er inderdaad mee af. Ondanks dat ik soms wel behoefte heb om wat extra te pakken.

Gemak, gevarieerd, niet moeilijk en resultaat verzekerd!

Sinds ik Project Gezond volg, gaat mijn weegschaal gestaag naar beneden en kan ik weer opgelucht ademhalen in mijn kleding. Het programma is makkelijk om te volgen en als ik een dag geen zin in het aangebodene heb, dan zoek ik een ander dagmenu uit. Het is geen gedoe in de keuken, de recepten zijn niet moeilijk. Ik pas altijd nog aan met meer groente en kruiden. En ik val dus lekker af! Reuze handig zijn de boodschappenlijstjes, ik haal 1x per week alles in huis en winkel in mijn eigen koelkast. Zo kan ik mij focussen op andere bezigheden in mijn drukke leventje. De recepten zijn ook favoriet op mijn werk waar ik af en toe kook voor alle bewoners. Ik kan het dus met een gerust hart aanbevelen.

Lekker eten en toch afvallen.

Ik vind het heerlijke recepten en het voelt niet echt als een dieet. Ik doe het rustig aan en zondig ook nog wel af en toe. Val ongeveer een halve kilo af per week. Ben hier heel tevreden mee. Ik heb nu ook meer variaties in mijn eten. Bevalt me goed. Ook verhalen van andere leden zijn erg inspirerend.

Dit is prima te doen

Ik was al eerder veel afgevallen ivm nieuwe knieën, maar alles was er weer aan gekomen. Dus ik wilde het nog een x proberen, maar wist niet hoe. Toen zag ik PG en dacht nu moet de knop om. En idd het lukt ben al ruim 7 kg afgevallen in 2 maanden. Ik wil naar de 30 kg , dus nog ff volhouden. Ook de fb pagina vind ik veel steun bij. Het is net of je het met elkaar doet .

Heerlijk eten, eenvoudig vol te houden

Ik ben sinds september begonnen met de app van Project Gezond. Volg het doordeweeks trouw, in het weekend niet. Toch al 5 kilo kwijt in twee maanden tijd. Het menu is eenvoudig vol te houden. Het eten is lekker en ruim voldoende, terwijl je toch minder calorieën eet. Heb vrijwel nooit een hongergevoel. Tot nu toe zeer tevreden dus!

Geweldig resultaat, maar….

Sinds enkele weken volgen mijn m’n man en ik Project Gezond en we zijn enthousiast. We zijn allebei al een aantal kilo’s kwijt en toch eten we hartstikke lekker. De recepten zijn makkelijk te maken, met geen rare ingrediënten. Wel vinden we het jammer dat we zoveel overhouden van ingrediënten die we gebruiken. Dit weekend hebben we bijvoorbeeld de hartige muffins gemaakt met ham, kaas en paprika. Het recept is voor 12 muffins, maar dat heb ik al gehalveerd. Dus houden we over een halve ui, 3/4 rode peper, en de rest van de verpakking hamblokjes. Het zou fijn zijn als deze ingrediënten dan later in de week nog eens terugkomen, zodat we alles kunnen opmaken. Maar voor de rest: super!!

Goed vol te houden

Ik ben altijd al stevig aan de maat, want ik hou van koken en bakken én lekker eten. Maar nu was ik na mijn zomervakantie echt te zwaar geworden en de knop moest om. Dat is nu net het leuke van project gezond. Geen shakes of repen of rare maaltijdvervangers, maar normaal eten met lekkere recepten. Al voor ik mee ging doen met Project Gezond gebruikte ik al vaak de recepten, gewoon omdat ze bijna altijd erg smakelijk zijn. Ideaal als je van koken houdt. Maar nu het hele dagprogramma volgen. Ik doe het 1800 kcal menu. Dat lukt goed en ik heb geen hongergevoel. In twee maanden tijd ben ik 9 kilo afgevallen. En ik ben zeker van plan om het nog een poosje vol te houden.

Ik ben heel tevreden. Ik ben ruim 15 kg afgevallen met PG. De recepten zijn heerlijk en als er toch iets tussen zit wat je niet lekker vind, kun je altijd een ander dagmenu nemen die wel lekker is. Als je tegen problemen aanloopt, kun je altijd contact opnemen met PG. De dames kijken dan graag even met je mee.

Vorig jaar januari begonnen met PG. In 6 maanden 12 kg afgevallen met heerlijk en gezond eten. Het was belangrijk iets aan mijn overgewicht te doen, in verband met artrose. Dat is gelukt! Het belangrijkste van PG vind ik dat je een andere levensstijl aanleert. Zo fijn! Heb inmiddels aĺe 8 boeken en eet zeker 5 x in de week het diner uit de boeken. Ook ben ik geabonneerd op de app, zodat ik op de camping ook de recepten bij de hand heb. Het helpt natuurlijk ook dat ik het eten heerlijk vind, en t verveelt nog lang niet. Heb ook veel geleerd. Sausjes maken bijvoorbeeld. Geen pakjes en zakjes meer. Kortom, ik kan het iedereen aanraden! Met vriendelijke groet, Jeannet Gijsbertsen

Het helpt echt, maar wel aan de regels houden en niet smokkelen!

In mijn mail zie ik weer zo'n irritante spammail waarin mij om een beoordeling wordt gevraagd, ik delete die mails altijd meteen! Maar in dit geval reageer ik wel op PGW omdat ik anderen ook zo graag gun wat ik tot nu toe ervaar. In de overgang in combinatie met antidepressiva ben ik stapsgewijs dertig kilo aangekomen en ben ik nu elf jaar aan het jojo-effect onderhevig. Bij elk dieet hoop ik dat het leefstijl veranderend zal zijn, maar elke keer komt alles er weer aan plus een beetje meer. Ik ben 19-06-2023 aan deze PGW begonnen, dat is inmiddels twee en een halve maand geleden en zeven kilo kwijt. Bij andere pogingen zou dat zo'n twaalf kilo zijn geweest. Maar toch ben ik voorzichtig optimistisch, want het voelt anders deze keer. Mijn lust naar snaaien mag bijna geen naam meer hebben, mijn porties worden kleiner, ik ervaar (nog) geen honger. Voor het eerst heb ik geen gevoel van opoffering of op wilskracht doorzetten en krijg ik een beetje hoop dat PGW wel leefstijl veranderd zou kunnen zijn. Het gaat redelijk makkelijk en voel me met de dag fitter worden. Mijn rug doet steeds minder zeer, ik wandel makkelijker, ik loop de trap steeds makkelijker op en af. Voor mij is de kunst me wel strikt aan de regels te houden. Ik eet dus zo veel mogelijk op vaste tijden en niet meer dan voorgeschreven is. Qua menu vervang ik regelmatig producten omdat: of het is te duur of ik vind het niet lekker. En omdat ik een avondeter ben, verleg ik mijn tussendoortje naar wat later op de avond en zo ga ik met een lekker gevuld buikje naar bed. Voor iedereen die zich herkent in mijn verhaal en weer klaar is om een nieuwe afvalpoging te wagen is PGW de moeite waard om te proberen. Succes allemaal! Gloria Hardy

Eindelijk mijn nieuwe way of life gevonden

Project gezond doet wat het belooft. Ik eet volgens de weekmenus in de app en val lekker af. Nu lukt het wel nu ik de app op mijn telefoon heb en elke dag weer een verrassing is wat ik mag eten. Hoef niet meer na te denken over wat ik nu weer moet koken, dat heeft Projekt gezond al gedaan.

Gezond afvallen!

Al jaren ben ik te zwaar. Ik voelde me er absoluut niet fijn bij, maar elke afvalpoging mislukte. Ik viel niet af, hield strenge diëten niet vol of kwam erna gewoon weer aan. Na mijn zwangerschap was ik natuurlijk nóg zwaarder. Toen heb ik de boeken van PG aangeschaft. Hiermee ben ik 2 jaar geleden 10 kilo (zwangerschapskilo’s) afgevallen. Omdat ik volgend jaar ga trouwen heb ik het afvallen weer opgepakt. Dit keer met de app van PG. En wat gaat het goed! Ik ben in 2 maanden tijd 10 kilo afgevallen. Ik heb al 2 keer mijn streefgewicht bijgesteld naar beneden omdat het zo goed gaat. Nu moet ik nog 6 kilo tot ik op mijn nieuwe streefgewicht zit, maar ik ga daarna gewoon verder! Het is goed vol te houden, het voelt niet als een dieet (en dat is het ook eigenlijk niet) en ik heb geen cravings naar vet of zoet. Ik vind het zelf altijd lastig om in te schatten hoeveel je mag eten op een dag en met de dagmenu’s in de app hoef ik daar niet meer over na te denken. Daarnaast is het heel fijn dat je ook aan de hand van de recepten in de app zelf dagmenu’s kan inplannen als je zin hebt in iets anders! Ik had de hoop op een mooi en gezond lichaam een beetje opgegeven, maar nu weet ik dat het me gewoon gaat lukken :)

Inspirerende dagmenus en recepten.

Na het volgen van echt heel veel verschillende diëten, heb ik nu door Project Gezond de juiste weg gevonden. Een nieuwe levensstijl ipv een dieet.

Top methode om lekker en verantwoord te eten en af te vallen

Ik ben in een jaar tijd 17 kilo afgevallen, zelfs met wat extra’s in de weekenden en vakanties. Eigenlijk zonder moeite, want na een keertje zondigen is het gemakkelijk weer op te pakken. Waar ik eerder snel opgaf en de kilo’s er weer bij kreeg kan ik het nu goed volhouden en ik ga nog even door om de resterende 13 kilo “weg te eten”. Komt echt door de heerlijke recepten. Ik ben fan!

Helemaal geweldig!

Ik heb inmiddels alle boeken en de app. Heb het boek ook al een paar keer cadeau gedaan en als tip is hij op de werkvloer bij de vitaliteitsnieuwsbrief ook al gedeeld. Ik vind het zo fijn om recepten voor geschoteld te krijgen en niet te hoeven nadenken met wat we gaan eten vanavond. Ik sta inmiddels nog steeds op -25 kilo! Mijn gezondheid heeft echt een enorme boost gekregen, ik wandel veel en ben niet meer buiten adem. Ik volg geen dag menu, maar gebruik jullie wel als inspiratie bron en basis! Ook is de Facebook groep die je erbij krijgt als app lid ook erg fijn.

Geweldig !

Zoveel dieten soorten gedaan, vaak afgevallen maar supersnel weer aangekomen . Dacht ook altijd het goede te doen . Nooit op calorieen gelet en denk nu mijzelf altijd te weinig gevoed te hebben . Met project gezond gestart en eerst aangekomen,hetzelfde gebleven . Nu ben ik toch aardig wat kwijt , ik merk verschil. Ik voed mijzelf veel beter , zie er slanker uit en voelmij veel beter . De dagmenu's zijn heerlijk , makkelijk te bereiden en manlief vind ze ook superlekker . Ik plan ook zelf wel eens een dagmenu ertussen. Het is heerlijk ,makkelijk en ik eet gevarieerd . Ik raad het iedereen aan . Dit blijf ik doen , ik heb nog een lange weg te gaan . Gelukkig nu centimeters en kilo's kwijt ,want dat moest ! En dat lukt nu , -12 kilo

Lekker eten en toch afvallen

Doordat je caloriebehoefte wordt berekend weet je hoeveel calorieën je dagelijks mag hebben. Dagmenu's zijn daarop ingedeeld. Lust je iets niet of komt het niet goed uit dan kan je switchen met een andere dag of alleen een ander menu (bijv.lunch) met dezelde kcal. De dagmenu's helemaal volgen is voor mij niet haalbaar in verband met mijn werk. IAlleen voor het avondeten kijk ik regelmatig bij de recepten. En daar staan hele lekkere dingen bij. Neem nou bijv. nachoschotel of een stamppotje. Meestal eet je zoiets niet als je wilt afvallen. Ook voor degene die niet af hoeven te vallen kunnen gezellig mee-eten. Recepten zijn duidelijk en makkelijk te maken.

Mijn laatste redmiddel

Ik ben met Project Gezond inmiddels 25 kilo afgevallen in een halfjaar tijd. En ik ga vrolijk door. Ik vind Project gezond in tegenstelling tot andere afvalboeken juist hele realistische menu’s hebben en het is ook zo ontzettend lekker en makkelijk klaar te maken. Project Gezond voelt echt als mijn laatste redmiddel en ik ben er heel erg gelukkig mee.

Lekker en makkelijk.

Ik vind het zo heerlijk dat ik niet meer hoef te verzinnen wat we nu weer moeten eten. Daarnaast weet ik precies hoeveel calorieën ik binnen krijg. De recepten kosten soms wat veel tijd maar zijn overheerlijk en de moeite waard. En heb ik even geen tijd dan is er altijd een alternatief. Wat ik een beetje mis is dat wanneer er staat pindakaas bijvoorbeeld dat er niet staat welke. Er zijn daar natuurlijk meerdere varianten van met verschillende calorieën. Ik kies dan maar voor de minste calorieën of de lekkerste ;)

Makkelijk te volgen en met resultaat

Fijn dat je elke dag je dagelijkse eetschema kan volgen…voor mij werkt het heel goed dat ik zo kan afvallen…want dat gebeurt echt! Ik heb gewoon regelmaat en vastigheid nodig! De recepten zijn makkelijk te volgen en (verassend) lekker! Ook fijn dat er meerdere calorie variaties zijn, zodat gezinsleden hier ook prima van kunnen mee eten! Nu 2maanden bezig en ik ben 9 kilo kwijt! Superblij met dit resultaat en fijn dat jullie er zijn… Dank Project gezond!

Heerlijk eten en afvallen tegelijk, werkt perfect!

Heerlijk eten en afvallen tegelijk, werkt perfect!

Ik heb een aantal boeken waar ik al vaker gebruik van maakte. In januari heb ik mij geabonneerd op de app. Hier staan heerlijke week/dag menu’s in (op jouw aangegeven calorie behoefte) Vind je iets niet lekker, dan kun je een ander recept uitkiezen en word je dagmenu hierop aangepast. Je kan je weeg momenten invoeren, er staat een variatie lijst in, ect… De recepten zijn echt heerlijk en makkelijk te bereiden. Hier eet iedereen met plezier mee. Je kunt op Facebook deelnemen aan een gesloten PG groep. Dit vind ik persoonlijk minder Interessant. Er staan best een paar leuke berichten in van mede leden, maar er worden ook heel erg veel domme vragen gesteld, terwijl dit gemakkelijk opgezocht kan worden in bv de app of Google. Deze berichten overheersen helaas.