Te langzaam en niet hulpzaam met vertraging

Ik was teleurgesteld met Ligo over hun aanpack met mij BV oprichting. Ze geven 5 dagen als de tijd nodig om en BV te oprichten. Dan zeggen ze dat er vertraging nu is (dat staat wel op de website) maar dan wacht ik 3 weken en heb ik geen nieuws van hun over de tijd dat het gaat duren. Ik belde 3 keer en elke keer zeggen ze dat ik moet gewoon wachten en dat er vertraging is. Dan bel ik en ze kunnen niet zeggen wanneer de notaris gaat mij bedrijf oprichten, en denken niet mee. Het voelt dat ze hebben de proces niet onder controle. Nu moet ik verder wachten en als ik wil de proces annuleren en een nieuwe notaris vinden, moet ik nog weken wachten. Als ik dit wist ging ik naar een andere aanbieder. Ze moeten dichter bij hun klanten zijn en mee denken.

Ga niet naar Ligo voor een vliegende start van je onderneming!

Ligo pretendeerd 5 werkdagen nodig te hebben om een bv op te richten. Na 3 weken wachten zijn de documenten nog niet eens ingezien. Ga maandag via een andere partij mijn holding opnieuw openen. Wanneer je serieus zaken wil doen is Ligo niet de aangewezen partij om mee samen te werken!

Tijdig en behulpzaam

Bij mijn vragen heeft Ligo me altijd tijdig en kundig geholpen. Zowel bij de juridische aspecten als wel support voor het proces via de website.

Teleurstellend en Inefficiënt: Een Frustrerende Ervaring met Trage Service

Ik heb een uiterst teleurstellende ervaring gehad met deze dienst. De communicatie is pijnlijk traag - het duurt dagen om een reactie te krijgen. De live chat is bijzonder frustrerend; ze doen er doorgaans ongeveer 15 minuten over om op een bericht te reageren, en vaak verdwijnen ze na één antwoord gewoon. Het openen van een BV was een langdurig proces vanwege onduidelijke stappen en richtlijnen. Het gebrek aan duidelijkheid heeft de hele procedure aanzienlijk vertraagd. Bovendien was de telefonische ondersteuning ondermaats. Ze adviseerden me om e-mails te sturen voor een snellere afhandeling, maar ironisch genoeg deden ze er eeuwig over om daar ook op te reageren. Als u op zoek bent naar een snelle en efficiënte service, dan is dit zeker niet de plek. De trage reactietijden en het gebrek aan duidelijke begeleiding maakten de hele ervaring uiterst vervelend. Ik heb spijt van het gebruik van hun dienst en zou het niemand aanraden die op zoek is naar efficiënte en betrouwbare hulp.

• Would you recommend us? No

LET OP - VERMIJD DIT BEDRIJF

Ik schrijf niet vaak reviews maar ik wil iedereen waarschuwen voor de praktijken van LIGO. LIGO belooft met grote letters dat je 100% online een BV kan oprichten. Voor €299. Laten we beginnen met de prijs. Die € 299 is alleen mogelijk op een slinkse Ryanair manier. Je moet een abonnement nemen op contracten. Maar dat zie je pas na 15 minuten, nadat je het hele formulier hebt ingevuld. Anders is de prijs ineens € 349 exclusief btw. Ze suggereren dat als je niet voor dit contracten-pakket kiest, je een advocaat moet inschakelen en minimaal €1000 euro kwijt bent. Dit hoeft helemaal niet, laat je dus ook vooral niet misleiden door dit soort teksten! Ik voelde me al wat bedonderd maar goed. Vervolgens was ná betaling een online oprichting niet beschikbaar. Ik kon alleen een notariskantoor kiezen ver verwijderd van Utrecht waar ik woon. Daar moet je dan langs om te tekenen. Waar is die 100% online oprichting dan? Als het niet altijd 100% online gaat? Ik voelde me misleid en had en had geen vertrouwen meer in dit bedrijf. De ochtend nadat ik betaald had heb ik LIGO direct gemaild om te annuleren. Ze willen nu geen geld meer terug geven, probeerden gewoon de BV oprichting door te drukken ook al heb je het vertrouwen opgezegd en 2x gevraagd om te annuleren. Waarschijnlijk om maar geen geld te hoeven teruggeven. Ze reageren nu zelfs niet meer… Hoe zij omgaan met hun klanten is echt ongelooflijk. Ik wil jullie allemaal waarschuwen om niet LIGO in zee te gaan! P.S. Als jullie met een reactie komen graag een antwoord op de volgende vragen: - Als 3 van de 8 notarissen digitaal is, hoe kom je dan op 100% online? - Hoeveel geld gaan jullie teruggeven na mijn annulering binnen 12 uur (met een nacht ertussen)

Beste Bente, Wij vinden het vervelend, maar dit is geen juiste weergave van de situatie. Daarnaast zijn er wat omstandigheden aanwezig bij jouw situatie, waardoor er bij ons vraagtekens zijn gerezen. Graag willen we toch kort ingaan op jouw punten, omdat we het erg vervelend vinden dat je niet een eerlijk beeld schetst. Wij hebben genoeg ruimte om oprichtingen langs de digitale weg te doen. Als een van onze vele notarissen drukker is dan normaal, wordt dit getoond. Ons team had meteen een digitale oprichting voor je kunnen regelen en hebben dit ook aangeboden, maar je had geen interesse meer wat ons bevreemde. Verder komt de prijs waarmee we adverteren precies overeen met wat op onze website staat. Je kan bij ons een BV oprichten vanaf €299. Op onze website staat prominent aangegeven op welk pakket deze prijs van toepassing is. Daarnaast hebben we zelfs een rekentool ontwikkeld, waarmee je binnen enkele minuten precies weet wat je prijs is en niet voor verrassingen komt te staan. We staan voor transparantie, en hebben in duidelijkheid vooraf geïnvesteerd. Ligo is opgericht door advocaten en wij durven met alle zekerheid te zeggen dat je contracten nodig hebt voor je BV, ondanks dat jij aangeeft dat dit niet het geval is. Bel gerust met de Belastingdienst om dit na te gaan. Je hebt een grondslag nodig voor je managementvergoeding, je salaris, je rekening-courant verhoudingen etc. Met alle liefde geven we hier gratis advies over. We doen ons uiterste best om deze contracten ontzettend toegankelijk te maken, wat in lijn ligt met onze missie om juridische diensten voor elk bedrijf toegankelijk te maken. Wij betreuren het dat je geen goede ervaring met ons hebt gehad, maar het beeld dat je hebt is oprecht anders dan de werkelijkheid en dat hadden we graag met je besproken. Mocht je toch open staan voor contact met ons, laat het ons gerust weten. Hartelijke groet, Het Ligo team

Slechte ervaring

Ligo zoekt, zonder overleg, een notaris uit. In mijn geval in Schagen, zonder files 1,5 uur rijden. Daarbij weten ze mijn woonplaats. Als ik ze op deze Fout aangeef, geven zij aan dat het geen Fout is. En dat ik zelf kan regelen bij een notaris in de buurt dat ik op afstand kan tekenen. Dit willen zij niet regelen, betalen wil ik zelf, omdat dit niet bij hun werkzaamheden past. Zomaar 3 uur autorijden, bedankt Ligo namens ons bedrijf, mij en het mileu.

Vooral snel en meedenkend

Reageren snel via chat en denken mee wat handig is

Prima professionals, kundig en snel reagerend

Deze professionals lichten de materie vanuit verschillende hoeken. Ik krijg daarmee een goed beeld en niet alleen een perspectief vanuit één optiek.

Goed geholpen

Ligo denkt altijd mee, is goed te bereiken en helpt graag.

Super snell en envouding aantworden :)

Perfect service!

Zeer behulpzaam

Noah kon goed antwoord geven op mijn vragen. Hij was behulpzaam en heel snel. Verder dacht hij mee met je situatie

amzing support super bedrijf LIGO

Ligo Support : - snel - deskundig - vriendelijk ik adviseer graag LIGO aan iedereen.

Lucas is zeer bekwaam in zijn vak

We hebben een kwartier gesprek gepland waar het 3 kwartier is geworden. Heel behulpzaam met onze vragen, ook een eerlijke adviseur. Succes Lucas!

super goede uitleg gekregen dankjewel Huyghen!

super goede uitleg gekregen dankjewel Huyghen!

Ik krijg duidelijke en concrete antwoorden waar ik iets mee kan. Ik ben positief!

Had voor mijn omzetting ook een fiscalist nodig en die ook bij Ligo gekregen. Deze was ook erg snel en vriendelijk. Zo kon ik alles via Ligo doen en was mijn eenmanszaak snel omgezet naar een BV. Ik zou Ligo aanraden.

Jesse heeft mij in no time van antwoorden voorzien via de chatfunctie. Erg makkelijk!

Direct goed antwoord op mijn vraag, erg blij met de hulp van Emma.

Direct goed antwoord op mijn vraag, erg blij met de hulp van Emma.

Helder advies, zeer goed en snel geholpen.

Helder advies, zeer goed en snel geholpen.

Na het gesprek begrijp ik nu duidelijk het verschil tussen een stichting en een anbi stichting. Dit gaat mij goed verder helpen, nu weet ik dat we ook een anbi stichting kunnen oprichten. Goed geholpen dus!

BV opgericht in maar 5 dagen, super snel en makkelijk. Ik zou zo nog een keer naar Ligo gaan voor de oprichting van een bedrijf!

Sophie was erg vriendelijk en geduldig met mij aan de telefoon. Keep up the good work Sophie!

Vakkundig en professioneel geholpen!

Vakkundig en professioneel geholpen!

De contracten zijn makkelijk te maken.

De contracten zijn makkelijk te maken.

Tot nu toe fijne ervaring

Tot nu toe fijne ervaring

Over Ligo

Ligo is marktleider in Nederland als juridisch platform voor bedrijven. Al 75.000+ bedrijven hebben we geholpen met hun juridische zaken. Juridische zaken kunnen tijdrovend, complex en duur zijn. Dat hebben wij veranderd. Bij Ligo richt je 100% online een BV op in 3 eenvoudige stappen. We geloven dat iedereen recht heeft op eenvoudige en betaalbare toegang tot de goede juridische diensten. Om zichzelf en hun bedrijf te beschermen, en ondernemersdromen waar te maken.