de gekochte wijn is echt goed ;-)

Meer info na meer wijn

Beste Wim, Dat klinkt allemaal veelbelovend. Fijn dat de wijn bevalt! Hartelijke groet, Dick & Nelleke

Gewoon lekkere wijn. Of je nu een desertwijn wil of een slobberwijn of een genietwijn. Alles gewoon goed. Tegen een scherpe prijs.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Talento, een stevige fruit explosie

Beste Kees, Dank weer voor jullie bestelling en mooie woorden over onze wijnen. De nieuwe Talento komt binnenkort beschikbaar, maar wel in een andere samenstelling. Deze wordt syrah-merlot i.p.v. syrah-tempranillo. Iets zachter en iets minder heftig. Geniet er weer van! Hartelijke groet, Dick & Nelleke

wijn goed/bezorging matig

Helaas kreeg ik geen 6 maar 3 flessen bezorgt. Ik wacht nog steeds op de ontbrekende 3 flessen. Wijn is overigens uitstekend!

Beste Peter, Dank voor je bestelling van de prachtige Berta Valgañon rioja en fijn dat je deze kunt waarderen. Nogmaals excuses voor de fout in de verzending. Ons warehouse heeft heel veel bestellingen verwerkt en daarbij helaas een fout gemaakt. Ook heeft het helaas lang geduurd voordat ze alsnog de extra flessen toe hebben gestuurd. We zullen er in de toekomst nog meer bovenop zitten! Hartelijke groet, Dick & Nelleke

Super lekker.

Levering volgens afspraak.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Coloma merlot 2017 limitada. Niet te zwaar en niet te licht.

Beste Marijke, Dank voor je mooie beoordeling. Fijn dat onze Coloma Merlot zo in de smaak valt! Met vriendelijke groet, Dick & Nelleke

Verrukelijke wijnen, snel geleverd

Tijdens de proeverij van 11 december kennis gemaakt met een flink aantal nieuwe wijnen van Granada Wijnen. Welk een verrassing - ik heb meer flessen besteld dan gedacht! Daarenboven heb ik een heerlijk nieuw zomers apperitief ontdenkt: de Arraez Vividor Vermouth - heerlijk met ijs en sinasappelschijfje.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Ik kan wijnen helaas alleen als lekker, echt lekker en superlekker duiden. Barbadillo Quadis joven Een verrassende soepele wijn - echt lekker. Pretium Blanco '19 0,75 Wauw .... ik besef altijd weer dat ik een dure smaak heb - ook hier van toepassing: superlekkere wijn! Arraez Vividor Vermouth - zie hierboven - een heerijk zomers apperitiefje.
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? Neen, ga vooral door met jullie mooie wijnen in Nederland te importeren.

Beste Katelijn, Hartstikke leuk dat je naar onze Winterproeverij bent gekomen en enthousiast bent over onze wijnen en ook onze heerlijke vermouth. Klopt dat de Pretium witte rioja niet d goedkoopste wijn is, maar deze is wel zeer bijzonder. De Quadis joven is een van onze hardlopers en gelukkig wel zeer schappelijk geprijsd voor wat deze mooie rode wijn (uit de sherrystreek!) biedt. Geniet van onze mooie wijnen uit Spanje én van Spanje zelf! Hartelijke groet, Dick & Nelleke

Super service!

Een bestelling gedaan om 22 november voor Sinterklaas. Door puinhoop bij Postnl was het pakket er 3 december nog niet. Op zaterdag contact gehad met Granada en toevallig moesten ze die dag mijn kant op en hebben ze de wijn persoonlijk bezorgd. Fantastische service!

Super service!

Prima wijnen, bezorging perfect op orde en aardige en deskundige wijninkopers

Ik kwam bij Granada bij toeval terecht, en viel meteen voor de kwaliteit van het aanbod en de klantvriendelijkheid van de mensen achter Granada. Petje af!

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Garcia de Verdevique Cuore profundo, heerlijk vol en aards en ook nog eens op zijn allermilievriendelijkst geproduceerd: een heerlijke natuurtopper
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? Meer bd/natuur wijnen zoals van deze bodega

Beste Joke, Dank voor je warme woorden en mooie beoordeling. De Cuore is inderdaad een prachtige wijn, ook de komend nieuw jaargang die ik onlangs mocht proeven wordt weer super. Zoals je misschien al gelezen hebt, bieden we sinds kort meerdere biologische wijnen van het piepkleine wijnhuis Berta Valgañon uit de Riopja alta die puur natuur werkt en ook 2 biowijnen van het kleine wijnhuis Sola Classic uit de Priorat. Die laatste biedt ook een Vino Natural, zonder toegevoegde sulfieten, ongefilterd en ook puur natuur. Wel zijn dit allemaal duurdere wijnen, wat ook weer niet zo heel gek is natuurlijk. Hartelijke groet, Dick & Nelleke

Nette levering, in enkele dagen, juiste artikelen en naar verwachting.

X

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Calvente wijnen - heerlijk! Ben zelf in de bodega geweest.

Beste Lonneke, Dank voor je reactie en beoordeling en enthousiasme over de Calvente-wijnen. Leuk dat je bij de bodega bent geweest om hun uitstekende wijnen te proeven, mooie ervaring. Groet, Dick & Nelleke

Uitstekende wijnen! Prima ervaring.

We hebben diverse wijnen besteld. Goede smaken, prima prijs /kwaliteit. Een nieuwe bestelling is al geplaatst.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Smaak.
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? Nee

Beste Lennart, Wat leuk om te horen, bedankt. En dank voor je nieuwe bestelling! Groet, Nelleke & Dick

Snelle levering, handgeschreven kaartje leuk!

Xate O2 gekocht, verrukkelijk, de duurdere variant bij beetgare asperges gedronken zalige combi

Beste Véronique, Fijn dat de wijn zo in de smaak valt! De (witte) Calvente-wijnen zijn inderdaad top. We hopen dat je de cava ook lekker vindt. Groet, Dick & Nelleke

Heerlijke wijnen !

Niet voor niets heeft de Porta Regia monastrell joven een heel mooie beoordeling in de Volkskrant gekregen. De wijn maakte de verwachtingen geheel waar. La Transición Albillo Real was een wel zeer aangename verrassing. Fris en fruitig met toch een vol mondgevoel.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? tot nog toe is geen van jullie wijnen mij tegengevallen.
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? ga vooral door !

Beste Michel, Fijn dat onze wijnen jullie zo goed bevallen! Tot op de proeverij van onze wijnen bij Lodewijk Nnapoleon in Ravenstein. Hartelijke groet, Dick & Nelleke

Leuk om kennis te maken

Het contact met Nelleke en/of Dirk prima. De wijn oké. Het inpakken van de wijn liet te wensen over.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Ben nog aan het uitproberen!
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? Los bestelde flessen samenvoegen in een doos.

Beste Maud, We hebben onze opslag die ook het inpakwerk doet erop aangesproken. Normaal gaat dat altijd goed, maar door personeelsgebrek werken ze af en toe met invalkrachten die niet goed weten hoe ze de dozen moeten vullen. Gelukkig is er geen breuk! We hopen dat de wijnen je gaan smaken! Hartelijke groet, Dick & Nelleke

Bijzondere wijnen

Ik koop bij Granada wijnen als ik op zoek ben naar een authentieke wijn, die ons terug brengt naar Andalusië

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? De biologische wijnen

Beste Wim, Dank weer voor je bestelling. Hopelijk krijgt jullie ook van deze wijn weer een goed gevoel! Hartelijke groet, Dick & Nelleke

purrrfect en supergoed

ik had 3 flessen poezenwijn aan mijn vriend Wim van Riet gegeven voor zijn verjaardag. Hij belde gisteren dat hij er zo superblij mee is. 'En wat een heerlijke wijn', zei hij blij. De lege flessen staan in de kamer van zijn dochtertje.die is dol op poezen. vond het zo leuk. En hij heeft gelijk. de wijn spint en ik ga er ook van spinnen. Hartelijk dank dat jullie er zijn. Jullie verkopen Zon en Liefde in een fles! veel hartelijke groeten van de Rietkatjes, Balouke, pluisjes and marg

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? de poezenwijnen. Ze zijn gewoon zalig en enig dat er een poes bij is.
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? halve flesjes poezenpijn. als je alleen bent is dat veel fijner. weet dat dat moeilijk is, maar toch... zou zeker goed verkopen.

Beste Marg, Wat leuk dat je onze poezenwijnen cadeau hebt gedaan! Hopelijk zijn ze in goede aarde gevalen. We hebben het nagevraagd, maar kleine flesjes zijn helaas niet mogelijk. Wel een tip: vacuvin geopende flessen en zet ze daarna in de koelkast, dan kun je ze een stuk langer goed houden. Hartelijke groet, Dick & Nelleke

leuke wijnproeverij

Wij hebben een wijnproeverij gehad, heel leuk gedaan ! de wijnen waren heerlijk , sommige verassend . Tip: als je een wijnproeverij doet en je besteld meerdere wijnen neem een blaadje mee waar je de wijnen hebt beoordeeld , zodat je nog weet , als je ze thuis krijgt welke ,welke is .

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Fuente Victoria Sulayr heerlijk verassende smaak wij vonden er een botertje in zitten

Beste Rianne, Dank voor je enthousiaste reactie op de wijnproeverij. En ook dank voor de tip voor extra formulieren. Gaan we de volgende keer doen. Geniet van de wijnen die jullie hebben besteld. Groet, Dick & Nelleke

Grote variatie in wijnen van kleine producenten.

De wijnen laten een mooi palet van zuid-Spanje zien. Ook uit minder bekende kleine wijngebieden. De wijnen hebben heel verschillende smaakprofielen. Er valt echt iets te kiezen!

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Fuente Victoria Sulayr '20 Een wijn met impact in smaak en afdronk.

Beste Marianne, Dank voor je mooie woorden over onze zuid-Spaanse wijnen. En de Sulayr is inderdaad een prachtige wijn. Geniet er van! Dick & Nelleke

...voor de tweede keer - en ZEKER niet de laatste keer - 'n bestelling geplaatst

Geweldige service. Goede producten. Heldere en uitvoerige uitleg bij elke wijn. Twee duimen omhoog.

Wat leuk om te horen, dank! En wat een goede aanrader, onze Vermouth. Een heerlijke wijn met een geheim extract aan bijzondere kruiden. Top-aperitief met lekkere klont ijs en een mooi groot glas. Benieuwd welke wijnen je de volgende keer gaat uitproberen.

Prima wijnen, uitstekende service

Granadawijnen combineert een persoonlijk service met een verrassend aanbod aan mooie wijnen.

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Garcia de Verdevique Cuore Profundo. Een heerlijk biowijn, met een intense volle rijke smaak vol fruit. Je proeft gewoon dat deze wijn met heel veel liefde is gemaakt!

Dank je Joke voor je mooie beoordeling. Fijn dat je de Cuore zo kunt waarderen. Garcia de Verdevique is inderdaad een kleine familiebodega die al generaties lang met zeer veel liefde wijn maakt zonder veel interventies. En dat kun je ook proeven. Groet, Nelleke & Dick

Fantastische wijnen uit Spanje

Heerlijke bijzondere wijnen met veel smaak!

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Garcia de Verdevique tinto joven. Volle smaak en zachte afdronk.
  • Heb je nog wensen of suggesties voor ons? Ga zo door!

Beste Jolanda, Dank weer voor je hernieuwde bestelling en je mooie recensie! De wijnen van Verdevique zijn stuk voor stuk bijzonder en dat proef je ook. De Tinto joven is niet voor niets een van onze best verkochte wijnen. Bio en zonder filtering. Daardoor zeer veel smaak! Groet, Dick & Nelleke

mooie selectie aan producten, goeie service!

Dec '21 voor het eerst op de site terechtgekomen; was op zoek naar Zuid-Spaanse wijnen. Meteen aangenaam verrast; duidelijke informatie bij de producten. Na m'n keuze zeer goed geholpen en op de hoogte gehouden via de mail, zeer goeie service! Dit was m'n eerste bestelling, en zeker niet m'n laatste! Binnenkort weer!

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Arraez Vividor Vermouth, die ik voor het heb geproefd tijdens m'n laatste verblijf in Valencia. Kon nu niet naar Spanje toe, en heb daarom Spanje maar naar mij laten bezorgen!

Beste M, Dank voor je enthousiaste reactie. Fijn te horen dat onze wijn een stukje zonnig Spanje naar Nederland heeft gebracht. Hopelijk mogen er nog veel volgen. We zijn benieuwd welke wijnen je de volgende keer gaat proberen! Groet, Dick & Nelleke

smakelijke wijn, uitstekende afhandeling

Smakelijke en verrassende wijn, goed betaalbaar en geen gesjouw - want thuisbezorgd ;-)

• Welke van onze wijnen vind je echt een aanrader en waarom? Topico

Beste Jan, Dank voor je mooie beoordeling. Leuk dat de Topico Tempranillo Roble goed is bevallen! Groet, Dick & Nelleke

Over Granada Wijnen

Granada Wijnen verkoopt sinds 2012 verrassende kwaliteitswijnen uit vooral de zuidelijke helft van Spanje. Wij importeren direct van de bodega. De meeste van onze wijnen bieden wij exclusief voor Nederland. Ons assortiment kent o.a. wijnen uit wijnregio’s in Andalusië (Granada, Almeria, Alpujarras, Montilla-Moriles, Ronda), maar ook uit de Gredosbergen, Extremadura, Jumilla, La Manchuela, Valencia, Alicante e.d.. We bieden spannende, originele wijnen van vaak unieke druiven. Verrassende kwaliteitswijnen dus. Verrassend puur, verrassend authentiek, verrassend goed ook! Neem onze Sulayr: een wijn van o.a. jaen blanco en vigiriega met een 9 in de Volkskrant. En ‘Beste koop wit’ in Wijngids 2020 van Cees van Casteren MW. Of neem onze Calvente Guindalera Tinto, de beste Spaanse rode wijn van boven de 10 euro (Spaans Wijnconcours van Vinos de Espana en Perswijn 2017). Veel van onze wijnen scoren tot wel een 9 bij Harold Hamersma of 90 punten of meer in de toonaangevende Guia Peñin. En wijnjournalisten zijn enthousiast: “Nooit geweten dat er in Granada (Andalusie) zulke leuke, originele en spannende wijnen worden gemaakt.” (Han Sjakes) Steeds meer kenners en wijnliefhebbers weten inmiddels onze wijnen te waarderen. Kijk ook eens in onze webshop www.granadawijnen.nl