Kwalitatief en betrouwbaar

Ik heb veel gehad aan het boek ‘ natuurlijk zien’, daarna heb ik de snellenkaart besteld, was goede service.

Een avontuur met tot nu toe positieve verbeteringen!

Al jaren geleden vroeg ik de opticien bezorgd waar het einde was. Bij elke nieuwe bril (om ongeveer 2 jaar) kwam uit de oogmeting dat ik slechter was gaan zien en ook dat ik het leesgedeelte ongemerkt ook voor veraf ging inzetten. Ik had het gevoel dat mijn ogen gewoon aardslui werden, maar dit werd steeds ontkend. Ik ben nu een paar weken bezig, Heb het boek gelezen en de letterkaart aangeschaft. In een aantal leessituaties kan ik met goed licht opeens lezen met een prisma bril van 6 jaar geleden. Aan het einde van een dag werk met PC ( Corona) merk ik wel dat het lezen moeizamer gaat. De krant NRC blijft een lastige, maar ik zie ook dat die letters kleiner en lichter gedrukt zijn dan het boek dat ik op dit moment lees. Lezen is sowieso mijn hobby; ik ben bijvoorbeeld vrijwilliger bij Dedicon en spreek voor blinden, slechtzienden en voor mensen met dyslexie kranten en tijdschriften in. Die hobby wil ik graag blijven doen! Mijn oude bril bezorgt me sinds kort een lichte hoofdpijn, maar ik durf nog niet goed in de auto op de snelweg met de oude bril te rijden, net zoals tijdens het inspreken van o.a. de tijdschriften.. Overdag probeer ik in alle andere situaties zonder bril te leven. Het voelt als een bevrijding en het wordt steeds minder "eng" om zonder bril van alles te doen. Dan merk ik wel dat ik in de verte nog wazig zie, wat soms bij het uitlaten van de hond bijvoorbeeld tot licht gênante situaties leidt.... Alleen....zou ik echt van een bril afkomen? Staat er een tijd voor en hoe combineer ik het afbouwen van de bril met mijn werkzame leven en vrijwilligers werk? Misschien zou je als service ( ik schrijf uiteindelijk een eerlijke inhoudelijke review) daar advies over willen geven?

Dag Elisa, Dank voor je - inhoudelijke - beoordeling. Volgens mij is die alleen maar positief ;-). Over je vraag: het is voor mij onmogelijk om je daar een zinnig antwoord op te geven want dat hangt 100% van jou af. Als jij standvastig doorgaat met het aanleren van de gewoontes en de tips die ik geef, dan heb je grote kans dat je stapje voor stapje vooruit gaat. Dat hangt vooral ook af of je je goed kunt ontspannen en dat kan de een beter dan de ander. Daarnaast hangt het af wat je huidige afwijking is. Wil je echt begeleiding in je proces, dan kan je contact opnemen met een van de leraren die op dit moment actief zijn. Je vind een link in de footer van mijn site. Hopelijk heb ik je hiermee geholpen, Met vriendelijke groet, Saskia

een boeiend boek!

het boek las vlot, zit vol met nuttige tips en oefeningen

Geduld...

Ik kan nog geen beoordeling geven want ben nog niet aan het boek begonnen. Omdat ik elders 'n programma om van de bril af te komen volg heb ik dit boek besteld....overigens dezelfde visie maar toch benieuwd naar dit boek.

Dag Marianne, Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een beoordeling te schrijven. Wat ik jammer vind is dat je zelf zegt dat je nog geen beoordeling kan schrijven omdat je nog niet aan het boek bent begonnen, maar dat je het wel al een 7 geeft. Dat is natuurlijk geen onvoldoende, maar omdat het boek altijd veel hoger scoort, brengt het wel het gemiddelde behoorlijk omlaag. Ik heb je dan ook een verzoek gestuurd om je beoordeling aan te passen of - als dat kan - 'm te verwijderen. Hoop dat je daar begrip voor hebt. Veel succes met je cursus en op je pad naar Natuurlijk Zien! Met vriendelijke groet, Saskia

Doe sinds 10 dg oefeningen en neem al kleine verbetering waar

Gemotiveerd om door te gaan met oefeningen

Een heel mooi uitgebreid en evenwichtig geschreven boek.

Op 28 jarige leeftijd las ik een trainingsboek uit de bibliotheek genaamd: "een bril dragen: ja of nee?" van Dr. M. B. Rosanes-Berrett. Het duurde niet lang dat ik dit boek aankocht in de boekhandel. Het gevolg was dat ik na verloop van tijd geen bril meer nodig had. Ondertussen ben ik 68 jaar geworden en heb enkel een leesbril nodig voor de kleine lettertjes. Vandaar mijn interesse in het boek "Natuurlijk zien". Ondertussen is mijn gezichtsvermogen weer beter na het lezen en toepassen van de evenwichtige raad en inzicht dat dit boek weergeeft. Ik raad dit boek aan voor al degenen die iets willen doen om hun gezichtsvermogen te verbeteren.

Snelle levering van een mooi afgewerkt product

Fijn als er snel op een mail geantwoord wordt.

Zeer goed.

Zeer goed. geen opmerkingen.

het helpt!

Ik ben nu twee weken een beetje bezig en ik heb aanleiding om te zeggen dat het beter gaat. Druk geweest dus heel consequent ben ik niet bezig geweest. Mijn vrouw daarentegen is veel gestructureerder bezig en is laaiend. Het werk!

mail snel beantwoord

vraagstelling via mail werdt redelijk snel beantwoord

vandaag pas begonnen dus kan nog niet veel erover zeggen

erg interessant, zit al jaren te lezen op internet en nu heb ik eindelijk het boek! Bedankt.( ik ga n dagboek bijhouden en laat jullie weten wat mijn ervaringen zijn.)

Heel interessant.

Ik volg de raadgevingen uit het boek en merk duidelijke resultaten. Om behalve het verzien ook het leesvermogen (zonder bril) terug te krijgen vergt veel doorzetting. Mijn vermoeden is dat de factor "ontspannen" de meeste aandacht vraagt.

Snel besteld maar ook snel bezorgd

Communicatie rondom bestelling heel goed. Vanaf inpakken tot bezorging.

Goed op de hoogte gehouden over de bestelling

Boek kwam snel. Ik moet nog aan boek beginnen. Collega van mijn vrouw heeft na paar weken sl goede ervaringen. Vanavond ga ik aan boek beginnen

Kwaliteit op alle fronten

Het boek Natuurlijk Zien is een aanrader. Niet alleen vanwege de informatie, maar ook voor de uitvoering. Geïllustreerd met prachtige foto's, gedrukt op mooi papier en geschreven in heldere taal. Ik ben pas in het begin en heb nu al profijt van de eerste tips en aanbevelingen. De uitleg over de werking van het oog en de interpretaties van Bates versus de traditionele oogheelkunde geven veel inzicht. Een geweldig boek dat een inspirerende benadering weergeeft voor iedereen die wat meer over de werking van haar/zijn ogen wil weten, met een geweldige prijs/kwaliteitsverhouding.

Snel resultaat en een verbetering op vele fronten!

Ik ben nu een paar weken bezig met Natuurlijk Zien. Ik heb inmiddels nooit meer een bril op, en ik merk al veel verbetering. Bovendien voel ik me in het algemeen meer ontspannen en blijer. Ik zie weer de schoonheid om me heen! Erg bedankt Saskia en Dr. Bates!

Snel en net

Snelle levering en nette bezorging

Prachtig boek

Ik ben net gestart in het boek. Prachtig gemaakt en opgebouwd.

heldere uitleg, eenvoudige oefeningen, heeft me goed geholpen

ik gebruik al jaren de oefeningen uit een oudere versie. Mijn ogen zijn nog steeds erg goed daardoor. Nu ik problemen met lezen krijg kan ik met de oefeningen in het boek weer verder komen. Echt super

soepele communicatie, snelle verzending, keurig verpakt

Interessant

Doe nu elke dag de oefeningen, ben benieuwd wanneer ik resultaat zie.

prima website, geweldig boek. Snelle service

Prima duidelijke website. het boek is niet alleen prachtig uitgevoerd maar tevens duidelijk met veel informatie. De snelle service van de levering, erg prettig.

Goede inhoud; prachtige vormgeving

Het is een zeer interessant boek met vernieuwende inhoud. Prettig geschreven en goed bruikbaar in de praktijk.

Aan te raden!

Prachtig boek! Ik geloof echt in de bates techniek en ik zie zelf als als ik rustiger ben en minder gespannen dat ik dan beter kan zien. Iedereen zou dit moeten weten en toepassen.

Prachtig boek!

Prachtig boek met mooie foto’s en bruikbare informatie en tips. Snelle levering.