Na twee weken al een verschil met -6 bijziend

Het is een gevoel van loskomen, controle loslaten. Het is een pittig proces, maar zo waardevol en lonend. Als je het echt graag wil, dan lukt het, ook wanneer er dagen bijzitten waarin je het niet meer gelooft of gek wordt van het wazig zien. Ik ben nu 2,5 weken bezig en het voelt zo goed.

Vriendelijke en snelle service

Het boek met kaarten werd binnen enkele dagen goed verpakt thuis bezorgd. Mail wisseling is persoonlijk

Interessant en leerzaam

Het boek heb ik via de boekhandel gekocht nadat ik erover gelezen had op jullie site. De snellenkaart heb ik daarna los bij jullie besteld. Had het beter samen kunnen kopen, dat is voor een volgende keer. Het boek is helder en duidelijk, de uitleg is compleet. Ik ben erg blij mee. Heb het boek nog niet volledig gelezen, de tips en oefeningen tot nu toe zijn prettig. Ik ga er verder mee op mijn eigen tempo, het boek en de snellenkaart zijn een echt aanrader om ermee om te gaan om zonder bril door het leven te gaan.

Dag Henrina, Dank je dat je de review hebt aangepast 😀 Met vriendelijke groet, Saskia

Goed boek.

Heel handig om te weten en toe te passen waar nodig, dank u wel!

Wat een prachtig en leerzaam boek!

Een boek vol informatie voor iedereen die ogen en zien op natuurlijke manier belangrijk vindt! Aanrader!!

Prachtige boek met to the point inhoud!

Snel geleverd! Ik ben meteen begonnen met lezen en het toepassen van de tips. No nonsense info en aanpak ik zie nu al verschil na 1 week. Bedankt,Saskia

Geweldige hulp en boek

Een mooi overzichtelijk boek, met nuttige informatie en fijne oefeningen en handreikingen. Al langere tijd draag ik geen bril meer maar ik merkte dat ik weer wat aanscherping kon gebruiken om dat zo te houden, dit boek helpt mij daar bij. Chapeau voor de schrijfster en dr. Bates!

Gemakkelijk te bestellen, snel geleverd en Boek en Snellen oogkaart van goede kwaliteit.

Mooi en verzorgd boek

Met nog mooiere informatie. Ik heb het boek nog niet helemaal gelezen, maar het is erg interessant. Ik kijk er naar uit om er mee aan de slag te gaan. Dank je wel!

Het boek is geweldig! Zeer goed geschreven, duidelijke uitleg waardoor je wordt gemotiveerd om meteen aan de slag te gaan! Ik kan het eenieder aanraden! Dankjewel, Saskia! Mvg Maria

Ben pas gestart maar zie nu al beter

Het prachtige boek van Saskia Naber vormt een goede begeleiding en staat vol met tips. De methode van dr. Bates spreekt mij wel aan.

Prachtig boek met duidelijke oefeningen en uitnodigend geschreven.

Jaren geleden kwam ik al eens in aanraking met de Batesmethode. Via het blad The Optimist kon ik gratis een cursus volgen 'Beter leren zien zonder bril' van Esther Joy van der Werf. Het resultaat was dat ik met slechts minimale oefening binnen een paar dagen van de irritatie in m'n ogen af was. Omdat ik verder slechts kleine afwijkingen aan m'n gezichtsvermogen had, ben ik daarna gestopt met oefenen en ging in het vervolg zonder bril door het leven. Ik was allang blij dat mijn ogen geen pijn meer deden. Toen corona begon, kwam ik veel meer achter de computer terecht dan voorheen. Eerst gaf dat geen problemen, maar de combinatie met het slechte weer van de laatste maanden waarbij ik ook steeds minder buiten kwam, bleek funest. Mijn gezichtsvermogen holde opeens achteruit en de pijn in m'n ogen kwam terug. Ik had behoefte aan een opfrisser, een goed overzicht van de oefeningen die je kan doen. Dit boek biedt precies dat en is ook nog eens prachtig vormgegeven. Na een paar weken oefenen (door de dag heen kleine korte oefeningetjes doen en af en toe wat langer palmeren) zijn de pijnlijke ogen gelukkig weer verleden tijd. Nou het gezichtsvermogen nog!

Zo een mooi en vriendelijk boek

Fijn pakket met goeie omschrijving prachtige Lay-out en goeie tips

Snelle goed verzorgde levering.

Graag bij tweede email over de levering het bedrijf ‘Natuurlijk zien’ melden. Nu kreeg ik een mail van ‘Moestuin’. Dat gaf onnodige verwarring.

Een vlotte service en degelijke producten

Ik heb lang gewacht om deze feedback te schrijven. In april van 2023 kocht ik het boek van Saskia Naber, samen met de Herman Snellen leeskaart en de uitleg daarvan. Ik startte in mei 2023 met oefeningen en dagelijks testen om op termijn mijn bijzicht van -1,25 links en -1,50 rechts weg te werken. Dat is bijna volledig gelukt. Ik zie de regel 8 van de Herman Snellen leeskaart nog niet altijd scherp vanaf 6 meter. Dat wil ik nog verbeteren. Het boek van Saskia Naber heeft voor mij echter wel een grote verandering teweeg gebracht. Mijn bril voor mijn bijzicht draag ik al lang niet meer.

Eye-opening

Een prachtig boek dat je gewoon standaard in huis wilt hebben. Wat mij betreft doet Saskia iets meer aan marketing om dit onder de aandacht te brengen. Ik heb het geluk dat ik mijn bril begin dit jaar meteen helemaal heb af kunnen zetten. Ogen zijn al aan het hetstellen, stapje voor stapje.

Goed verpakt, prima geregeld.

Prima boek, een aanrader

Ben nu een tijdje met de tips bezig en het bevalt goed.

Uitstekende ervaring en goed contact gehad

Ik ben blij dat de snellenkaart heb gekocht, ik heb er veel aan

onduidelijke en verwarrende ervaring

Ik kreeg meerdere mailtjes over een bestelling van ‘ de makkelijke moestuin ‘. Dat vond ik heel verwarrend want ik kon me niet herinneren dat ik daar een bestelling geplaatst had. Later toen het bezorgd was zat er tot mijn verbazing de bestelling van jullie in. Dus de communicatie was slecht.

Dikke aanrader!

Heel blij met dit boek/deze methode! Het is zo prettig geschreven, er staan megaveel voorbeelden en uitleg in. Saskia weet het nog eens leuk te maken ook. Ik merk al heel snel verbetering van mijn zicht, nog even en ik kan alles weer scherp zien! :-) Na het lezen van de website dacht ik even: 'met deze tip kan ik het mee doen, wat voegt het boek nog toe?' Nou, heel veel dus!

goed boek, snelle en correcte levering

goed boek, heel mooi samengesteld boek, overzichtelijk, met veel nuttige oefeningen, snelle en correcte levering

Zeker een aanrader!

In 2012 heb ik de cursus gevolgd bij Tomas Quackenbush, en ik draag nog steeds geen bril ( ben een vrouw van 64). Maar ik was wel dringend op zoek naar een opfrisser voor mijn kijk/zie gewoontes. Die heb ik gevonden in het boek van Saskia: praktisch en heel helder geschreven. Ik ben er heel blij mee!

Het werkt gewoon écht!!!!

Ik ben nog maar een week bezig met de oefeningen en doe ze zeer fanatiek. Toen ik me uitgenodigd voelde om mijn ogen te ontspannen en tijdens het lezen van jouw boek iets heel fijns voor me te zien zag ik een mooi groen bos voor me. En ik werd echt gek toen ik merkte dat ik opeens veel scherper de letters kon lezen. Dit is iets dat ik heel moeilijk kan geloven en nooit zomaar van iemand aan zou kunnen nemen. Ik doe de oefeningen elke dag en wanneer ik er maar aan denk (en dat is vaak) ben ik bezig met OVAK. Ik heb er zelf een oefening aan toegevoegd, een ademhalingsoefening (een beetje lijkend op die van Wim Hof) die een uur duurt met een zwart strookje papier voor mijn ogen. Traumaverwerking, ontspanning, celopschoning en perifeerzichtverbetering in één.

helemaal goed

Snel, vriendelijk en het juiste product