In de praktijk was het weerbarstiger dan voorgesteld

Bij de nieuwe energie verstrekker heb ik 3 x dezelfde gegevens moeten verzenden , die ook al oor de vaste lastenbond waren verstrekt.De nieuwe leverancier wou direkt een 2 x hoger termijnbedrag inrekening brengen gebruikelijk, terwijl was aamgeven dat er zeker 300 euro over 12 maanden bespaard zou worden. Mij opvatting is dan; houdt het termijnbedrag hetzelfde of verlaag deze met 25 euro per maand. Nu is de overstap gedaan en krijg ik dit weekend een afrekening van de vorige energie leverancier Greenchoice. De eindafrekening is niet eerlijk en onjuist door Greenchoice gedaan. De nota is dusdanig schimmig opgesteld dat het ondoorzichtig is en er worden andere posten en tarieven gebruikt over de resterende 105 dagen van 2019. de overstap datum is 17 januari 2020 geweest. En alle energie verbruikte energie wordt met de tarieven van 2020 berekend terwijl dit maar 12% van de berekende periode is. Ook de teruglevering van zonnepanelen wordt ineens niet met 0.11 euro verrekend maar met 0.047euro. Ergo is bij een eerlijke berekening zoals bij de jaarafrekening van sept 2019 de nota maar liefst met 23 % (110 euro) gestegen. Hierover is vandaag een bezwaar per brief naar Greenchoice verzonden op e-mail wordt daar niet gerereageerd. Passen alle energiemaatschappijen deze schimmige trucjes toe en hoe is dit te voorkomen.Ook wordt door Greenchoice een klimaat schaamte aangepraat, zij zijn Groen terwijl dat ik jaarlijks een netto overschot van 2000kWh aan zonnergie saldeer, welgroene stroom l Vraag?? Passen energie maatschappijen deze truc ook toe bij instappen omdan vervolgens bij de jaarafrekening een bij een tarief verhoging over de gehele periode met terugwerkende kracht een veel hoger tarief gaan afrekenen. Eigenlijk moet je dan bij tariefswijzigingen direkt je meter standen dan doorgeven? Over een 1 jaar is dus eigenlijk te beoordelen of er überhaupt wat bespaard is. Graag verneem ik van de vastenlastenbond wat aan deze situatie te doen is .

Geen omkijken naar

Gewoon goed, geen gedoe. Perfect geregeld

valse beloftes

ik zou 20 euro cashback ontvangen voor mijn overstap naar een andere provider van internet/tv in april 2019. In juli 2019 nog niks ontvangen, alhoewel het mij per mail beloofd is. Wacht er nu nog op!

Beste Rando, Wat jammer om te lezen dat je ons beoordeeld met een 3. Ik zie inderdaad dat wij hebben afgesproken dat er een tegoed aan je wordt uitbetaald van €20,-. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je dit bedrag nog niet hebt ontvangen. Ik heb de desbetreffende afdeling gevraagd om te controleren waarom dit tegoed nog niet is uitbetaald. Wanneer het tegoed niet is uitbetaald maken wij dit alsnog voor je in orde. Zodra ik terugkoppeling ontvang zal ik je op de hoogte brengen. Met vriendelijke groet, Nikki Colijn Vastelastenbond

Geen omkijken naar. Een maand voor afloop huidige contract wordt een nieuw contract voorgesteld dat

Prima ondersteuning. Prima advies. Soms iets snellere mail zou op het eind zou goed zijn om andere aanbieders voor te blijven.

alles is tot op heden goed verlopen, de overstap is 5 februari a.s.

beantwoorden van vragen verloopt prima en voor de rest tot op heden geen klachten!

Goed gedaan!

Heb er geen omkijken meer aan, alles loopt op rolletjes. Budget energie houdt ons keurig op de hoogte. Ondanks het bel me niet register krijg ik toch nog wel telefoontjes over overstappen e.d. , meestal geef ik als antwoord dat ik aangesloten ben bij de Vastelasten Bond en dat als ze echt een heel scherpe aanbieding hebben ze maar contact met jullie moeten opnemen

Zoals steeds goed en soepeltjes geregeld.

Zoals steeds goed en soepeltjes geregeld.

goed verlopen

geen problemen

Goede service en informatie

Ik heb een contract voor de energie laten mailen en had hier vragen over. Deze werden keurig en correct beantwoord en zij hadden voldoende informatie om het duidelijk uit te leggen

de overstap is pas 06.02 definitief

ik kan het nog niet beoordelen omdat de definitieve overstap nog niet heeft plaatsgevonden

goed.

u komt op tijd voor eventuele overstap

Betrouwbaar, accuraat en superhandige service

Erg tevreden met de energie overstapservice. Nu al 3 jaar lid en al veel voordeel gehad. Contributie dubbel en dwars waard!

Al jaren blij met de vaste lastenbond

Goede hulp

Overstap mooi en soepel geregeld.

Van de hele overstap weinig gemerkt, dus heel goed gegaan neem ik aan..

beste keuze, gemakkelijk

goed advies, hierdoor jaarlijks beste deal

Het kan beter tav de nieuwe aanbiedingen.

Ik vraag me af hoe het komt dat zowel VLB als de nieuwe leverancier in de aanbieding 2020 de Energiebelastingtarieven, ODE en Vermindering Energiebelasting plaatsen van het jaar 2019. Tevens geeft VLB niet aan wat de tarieven zijn voor dubbele meter. Het is totaal niet overzichtelijk door deze 'oude' tarieven, zeker niet in de aanbieding van de nieuwe leverancier. Het is beter om de tarieven van 2020 te gebruiken, die zijn in december bekend. Het 1 jr-contract gaat in per februari 2020. Wellicht kunt u eea verklaren. Mvrgr Cees van Gils Capellebosdreef 34 5262NE Vught

gemiddeld

Ik ben al jaren klant van vastenlasten bond heb dit alleen nog niet meegemaakt...heb uit eindelijk zelf nog veel moeten regelen dan is het bedrag wat ik ervoor betaald heb wel erg duur groetjes Michel van den Oetelaar Wandelhei 25 Best

Geen gedoe gewoon geregeld!

Super fijne service, wederom een besparing te pakken zonder enig om kijken of vergelijk, al jaren tevreden met de vastelastendbond! Top!

Zeer slecht.

Fout op fout gestapeld met alles erop en eraan

Beste Frank, In reactie op je beoordeling stuur ik je dit bericht. Ik vind het erg vervelend dat de aanvraag naar Essent niet correct is verlopen. Hierover hebben wij elkaar een aantal keer telefonisch gesproken. Ik heb mijn uiterste beste gedaan om deze situatie voor je op te lossen. Ik vind het dan ook erg jammer dat je ons beoordeeld met een 1. Essent heeft het verzoek ingediend bij je huidige leverancier Budget Energie om de levering weer over te nemen. Budget Energie heeft ons ook aangegeven dat zij dit bericht hebben ontvangen. Deze procedure neemt wat tijd in beslag. Budget Energie verwacht dat de overname spoedig met terugwerkende kracht is aangemeld. Zodra ik deze bevestiging heb ontvangen zal ik contact met je opnemen om de vervolgstappen te bespreken. Zijn er nog vragen of opmerkingen dan verneem ik het graag. Met vriendelijke groet, Nikki Colijn Vastelastenbond

Grote klasse.

Eerstens telefonisch goed bereikbaar. vriendelijke en behulpzame klantenservice die al je vragen snel en duidelijk beantwoorden. Bij mijn aanvraag voor een verzekeringspakket werd er ruimschoots de tijd genomen om mij naar behoren te woord te staan en kreeg ik daarna snel de offerte in mijn mailbox.

Op een eerlijke manier zaken doen

Hallo Nikki, alles is naar behoren gegaan en zeer te vrede over de manier hoe het is gegaan. Volgende week gaat het nieuwe contract in dus even afwachten. Groeten, Robert Thoms

redelijk goed

jullie eerste reactie over jullie aanbod overviel me. Zeker toen ik de rekening zag, volgens mij voordat ik goedkeuring heb gegeven.

Beste Toon, Bedankt dat je ons hebt beoordeeld. Je maakt inmiddels 3 jaar gebruik van de service Energie Vanzelf Geregeld. Via deze service gaan wij jaarlijks opzoek naar de voordeligste energieleverancier. Energiedirect.nl had dit jaar het voordeligste aanbod voor je. Wij gaan jaarlijks in december voor je opzoek naar het voordeligste aanbod. Wanneer er nog vragen zijn vernemen wij het graag. Met vriendelijke groet, Nikki Colijn

De overstap is prima verlopen alleen de nieuwe leverancier is heel moeilijk te bereiken. Heb 2x zeker 30 min in de wacht gestaan om mijn vraag beantwoord te krijgen.

Beste Leonne, Bedankt voor je beoordeling. Vervelend om te lezen dat je zo lang in de wacht hebt gestaan bij Vattenfall. In de maand december is het de drukste periode voor energieleveranciers. Je mag ook altijd contact met ons opnemen voor vragen. Wij proberen te zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hopelijk zijn je vragen bij Vattenfall beantwoord. Fijne dag toegewenst! Met vriendelijke groet, Nikki Colijn Vastelastenbond

Vertrouwen

Ik ben heel tevreden over jullie service. Ik kan altijd bellen en word iedere keer heel vriendelijk te woord gestaan. Het geeft me een gevoel van zekerheid. DANK

Over Vastelastenbond

Onze missie is om de wereld van vaste lasten voor iedereen helder en overzichtelijk te maken. We zijn 100% onafhankelijk en dus niet gebonden aan leveranciers. We kunnen bestaan door de verschillende abonnementen die we aanbieden. Zo kunnen we altijd eerlijk zijn en ook echt het verschil maken. Samen zijn we een team van 20 experts met een club van ruim 150.000 leden.