Eenvoudig overstappen in een roerige energiemarkt

Ik heb het idee dat ik wel goed zit dit jaar bij Gewoon EWnergie, al begrijp ik niet helemaal hoe het energieplafond voor mij uitwerkt.

Ik heb nog geen idee of het allemaal goed komt. Vertrouw er op dat jullie keuze oké is.

Mijn ervaring met jullie bond is zeer positief. tot nu toe goede gesprekken en de mail goed te lezen.

Bedankt voor uw vertrouwen en review.

Onpersoonlijk

Als ik contact probeer te zoeken, dan wel per mail of telefonisch krijg ik geen gehoor. De mail duurt een aantal dagen, daar kan ik en wil ik wel op wachten. Maar telefonisch blijf ik alsmaar in de wachtrij staan, als ik een half uur heb gepasseerd hang ik op. Het klinkt ook alsof ik wel wordt doorverbonden, maar geen gehoor krijg en het bandje stopt dan ook, maar ik blijf wel aan de lijn hangen. Ook had ik wat meer informatie gewaardeerd als het aankomt op mijn nieuwe energiecontract. Hier had ik zelf ook actie op kunnen ondernemen.

Zojuist hebben we u gesproken. Hopelijk is uw vraag nu alsnog beantwoord. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. U zit goed met een jaarcontract, omdat u het hele jaar weet waar u aan toe bent. Mocht uw verbruik boven het prijsplafond uitkomen, betaalt u een schappelijk tarief en dat is een prettige gedachte. Misschien is het voor u interessant om u in te schrijven voor onze nieuwsbrief. Elke maand sturen we onze klanten een update over de laatste ontwikkelingen op energiegebied. Uiteraard is er ook volop aandacht voor andere vaste lasten. De nieuwsbrief is gratis en informatief. Op onze website berichten we volop over de laatste ontwikkelingen op energiegebied. U kunt onze blogs en podcast lezen om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen in de energiemarkt.

Geschrokken van het nieuwe maand bedrag !

Bij Engie betaalde ik € 169,00 per maand in 2022, per 1 januari 2023 betaal ik € 431,00 per maand bij Gewoon Energie. Is € 262,00 per maand meer, dat is per jaar € 3144,00 meer ! Klopt dit allemaal, of is het beter nu een boete betalen en weer overstappen naar een andere leverancier ??? En van Engie € 827,32 terug ontvangen van het jaar 2022.

Zojuist hebben we u gesproken. We zijn blij om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening. De energietarieven zijn flink gestegen en als u vanuit een 'oud' vast contract overstapt naar een nieuw contract zijn de genoemde bedragen vast schrikken. We zijn blij dat we voor u - voor deze tijd - een relatief betaalbaar contract konden regelen.

Goed geregeld

De vastelastenbond heeft voor Gewoon Energie gekozen . De service van de leverancier is niet goed . Geen mogelijkheid om het voorschot bedrag naar het echte te verwachten bedrag te verlagen. Doo de leverancier wordt geen presentatie gegeven over de hoeveelheid gebruikte elektriciteit en gas . Nu voorschot van €175 , terwijl ik uitkom volgens de vastelastenbond op ongeveer € 125 .

In de app van de energieleverancier kunt u zelf de hoogte van het te betalen voorschotbedrag 15% verlagen. Bij de berekening van het maandbedrag gaat Gewoon Energie uit van een gemiddeld verbruik van de afgelopen 3 jaar. Onze berekening is op basis van een indicatie die u heeft ingevoerd op onze website. Als u Gewoon energie kunt aantonen dat uw verbruik de afgelopen periode lager ligt dan wat u de afgelopen drie jaar heeft verbruikt, kunnen zij het maandbedrag aanpassen. Hopelijk heeft u nu een beter inzicht in de totstandkoming van het voorschotbedrag.

word altijd goed geholpen

ben zee re teverden over de vastenlastenbond

Wat fijn om te horen! Bedankt voor uw reactie.

Niet zo blij met nieuwe energie maatschappij

Ik ervaar het als weinig maatwerk. We hebben zonnepanelen, maar dat was niet bekend. Ik twijfel of ik het volgend jaar ga opzeggen.

In ons systeem zijn uw zonnepanelen geregistreerd. Wat ervaart u als 'weinig maatwerk'?

Super geregeld en jaarlijks voordelig wat fijn is voor je eindafrekening

Goede ervaring en geen stress van de jaarnota ben alweer paar jaar goedkoper uit.Het loopt goed heb er zelf gemak van met de switch service toppie

Bedankt voor uw mooie review! We zijn er heel blij mee.

waardeloos

via vaste lastenbond bij Gewoon energie terecht gekomen . Helder en overzichtelijk???alles behalve dat! ten eerste zijn de meterstanden die ik opgegeven had niet goed door gezet waardoor ik gelukkig op tijd ontdekte dat die aangepast moesten worden door Gewoon. Overzichtelijk, niet dus. Kan via de app van gewoon niet eens inzien wat ik verbruik wat in deze tijd van groot belang is als je op de centjes moet letten. Vastelastenbond had dit soort dingen als klantvriendelijkheid toch wel beter kunnen onderzoeken voordat ze deze leverancier aan zouden bevelen

Wat jammer dat u ons een 3 geeft. Het is begrijpelijk dat u het jammer vindt dat u uw verbruik niet dagelijks kunt inzien. De reden dat we met deze partij in zee zijn gegaan, is omdat zij betrouwbaar zijn en het beste aanbod hadden voor onze klanten en als enige partij een vast contract durfden aan te bieden. Dat vonden wij belangrijker dan een meer nauwkeurige app. Dat de meterstanden niet goed zijn doorgevoerd is vervelend. Goed dat u deze goed heeft gecontroleerd. Hopelijk bent u wel tevreden over het contract dat we hebben geregeld.

Makkelijk. Je hebt er geen omkijken naar.

Op zich ben ik tevreden. Maar nu de energietarieven aan het dalen zijn en de berichtgevingen volg in de media maak ik me zorgen of jullie er wel genoeg bovenop zitten. Ik zou verwachten dat de prijsafspraken naar beneden zouden worden bijgesteld.

We bieden momenteel alleen een vast contract aan. Er valt weinig tot niets te kiezen op het gebied van vaste contracten. Deze contracten staan vast en kunnen niet zomaar naar beneden gesteld worden. Nu de tarieven dalen, lijken variabele tarieven erg aantrekkelijk maar vergeet niet dat de prijzen zomaar de lucht in kunnen schieten als er problemen in de energiemarkt komen. In augustus vorig jaar haalden de energiebedrijven die nu interessant lijken door hun tariefverlagingen de media omdat ze de tarieven fors verhoogden. Wij houden de energiemarkt goed in de gaten en publiceren er vrijwel dagelijks over op onze website. Ook houden we klanten op de hoogte via onze mailings en nieuwsbrieven. Zodra er weer meer te kiezen valt, laten we dat zeker weten.

Duidelijke en vriendelijke dienstverlening

Dank voor de snelle reactie op de verhoogde energieprijzen door een contract af te sluiten met een energieleverancier, waardoor ik niet werd overgeleverd aan een bedrijf met variabele kosten.

We zijn al lang bij de Vastelastenbond. Bevalt ons goed.

Hartelijk dank voor uw reactie en loyaliteit! We zijn erg blij met u als klant.

Perfect geregeld en uitstekende dienstverlening

Inderdaad geen omkijken naar. Zelfs in deze moeilijke tijd toch een vast jaarcontract voor energie gevonden.

We zijn erg blij met uw enthousiaste en mooie reactie. Bedankt!

Vakkundige behandeling met een optimaal resultaat

Hartelijk dank voor uw beoordeling!

Er werd altijd duidelijk antwoord gegeven op mijn vragen .

Het is belangrijk aan personen op leeftijd. Rustig antwoord te geven. Voor ons op leeftijd, zijn nieuwe websites een struikelblok.

Bedankt voor uw feedback. Dat vinden wij ook en daarom nemen we uitgebreid voor onze klanten.

Het kan adequater

Afgelopen zomer aangesloten bij VLB. Vrij snel mails met welkm etc. Toen onduidelijke communicatie - voor mij althans - over wat er dan ging gebeuren. Gesproken met dame(s) aan de telefoon en toen werd me -nadat ikzelf om reacties/opheldering vroeg - duidelijk dat er niet zomaar een nieuw contract kon komen omdat er nog geen aanbieder was gestrikt. Dat laatste snapte ik ook wel in de gascrisis, maar waarom niet duidelijker in de verachtingen qua reactie/plan/aanpak/updates. enfin het werd dan tohch plots geregeld. En dan ben je aangemeld en is het stil. Best lang stil. Terwijl er wel veel op de energiemarkt gebeurt, Op een of andeer manier had ik meer info verwacht. Beetje meer 'consumentenbond' achtig. Al was het maar " dat we nog steeds een goede keuze hebben per 1-1-2023". ook nav energieplafonds etc geen enkel bericht.. Dus het lijkt toch wel echt alleen een snelle deal-maker organisatie en niet echt op informatie voor de klant gericht. wellicht zit ik nog bij de goede energieleverancier, al denk ik dat mijn zoons bij het voormalige gazprom het beter rechtstreeks hebben geregeld.

Bedankt voor uw reactie en feedback. We hebben onze klanten middels verschillende mailings op de hoogte gebracht van de stand van zaken in de energiemarkt. Daarnaast berichten we vrijwel dagelijks op onze website over de ontwikkelingen in de energiemarkt en delen we de belangrijkste zaken in onze maandelijkse nieuwsbrieven. Heeft u zich daarvoor ingeschreven? We hebben ook speciale podcasts opgenomen waarin onze klanten worden meegenomen in onze beslissingen.

Een hele zorg minder

Ben wel benieuwd voor 2024. De markt is grillig; halfweg 2022 schoten de gasprijzen omhoog en begin 2023 dalen ze weer flink. Het lijkt me voor de vaste lastenbond een hele uitdaging! Gelukkig hoef ik er niet wakker van te liggen :-)

De energiemarkt is onvoorspelbaar, maar we zorgen er graag voor dat u zich daar niet druk om hoeft te maken! Bedankt voor uw reactie!

Heerlijk zorgeloos er van uit kunnen gaan dat t goed geregeld is

Helemaal prima!

Goed geregeld, geen omkijken naar.

Gewoon goed. Als er al een keer iets onduidelijk is wordt dat opgelost, je hoeft er niet zelf achteraan, telefoontje naarVLB is genoeg, zij regelen het.

Zorgeloos geregeld

Erg gemakkelijk geregeld door de Vastelastenbond. Bij vragen snel antwoord.

zeer tevreden

Ik val je verder niet lastig, want jullie hebben het al druk genoeg om opnieuw een zeer gunstig contract voor ons te vinden.

soepele overgang naar nieuwe energieleverancier

De overgang verliep vlekkeloos. Het is alleen de vraag of een nieuw jaarcontract de juiste keus was omdat de prijzen nadien verder zakte maar zoals gebruikelijk is het makkelijk om achteraf commentaar te leveren. Het contract had mogelijk lager uit kunnen vallen maar de datum van afloop oude contract lag nou eenmaal op 1 januari.

Het voordeel van een vast contract is dat u duidelijkheid heeft. Een variabel tarief kan nu voordelig lijken, maar wie weet hoe de vlag er over een paar maanden bijhangt? De tarieven vliegen omhoog en omlaag. Onze verwachting is dat er een prijsstijging aankomt, als Europa een nieuwe voorraad gas moet inkopen. Nu er niet meer van Russisch gas gebruikgemaakt kan worden, moet er naar (duurdere) alternatieven gezocht worden. Afijn, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken!

Kreeg een standaard antwoord op mijn vraag. Had meer verwacht na jaren abonnementsgeld betalen.

Waardeloos antwoord op mijn vraag.

Zojuist hebben we u gesproken en is alles uitgepraat. Hopelijk hebben we uw vertrouwen herwonnen en blijft u nog jaren bij ons. Onze dienstverlening is erop gericht om onze klanten aan het meest voordelige energiecontract te helpen. Dat is tijdens een energiecrisis een lastige klus. Met onze service Energie Vanzelf Geregeld zet u onze bespaarexperts aan het werk om het beste aanbod te regelen. We verkennen de energiemarkt voor u.

Afrekening jaarnota duurt lang

Het zal best een goede maatschappij zijn, maar de jaarafrekening duurt erg lang. Mijn voorschot was hoog, ik krijg als het goed is veel geld terug. Ook de uitbetaling van de 190 euro in november kwam echt pas op de laatste dag van de maand. Ik vind dit dingen die zeker meegenomen moeten worden bij een aanbeveling van een Maatschappij. Ik zal zeker geen contract bij hun weer afsluiten en ik zal het andere mensen niet aanraden.ik heb nu via jullie een contract bij energie direct. Ben dus heel benieuwd hoe dit bevalt en deze ervaring zal meewegen in het wel of niet aanhouden van jullie abonnement.mvh m borgmeier

U geeft aan dat u de uitbetaaldatum graag op voorhand had geweten. Over de uitbetaling van de compensatie gaan wij niet. U kunt ons daar niet op beoordelen. Ook over de jaarafrekening kunt u ons geen beoordeling geven, omdat wij geen energieleverancier zijn. De Vastelastenbond is een consumentenorganisatie. Wij helpen onze klanten aan het meest voordelige energiecontract (of verzekering). We hopen dat u tevreden bent over het energiecontract dat u nu heeft.

Torenallee 32-10

5617BD Eindhoven

407200200

Over Vastelastenbond

Onze missie is om de wereld van vaste lasten voor iedereen helder en overzichtelijk te maken. We zijn een consumentenorganisatie die 100% onafhankelijk is en dus niet gebonden is aan leveranciers. We werken met abonnementen om onze onafhankelijkheid te garanderen. Zo kunnen we altijd eerlijk zijn en ook echt het verschil maken. Voor vragen over energie, verzekeringen en woningverduurzaming kun je bij ons terecht.