Nette aanleg van een rookkanaal en zuinig brandende houtkachel.

In ons huis moest een rookkanaal aangelegd worden langs een route die door verschillende bedrijven als 'uitdagend' werd beschreven. Uiteindelijk hebben we toch voor de Heide Smid gekozen omdat dit bedrijf met het meest doordachte plan van aanpak kwam. Na een eerste inspectie op locatie werd het rookkanaal in een paar dagen keurig aangelegd en weggewerkt. De kachel is geplaatst en alles daarna netjes opgeruimd. De houtkachel brandt nu mooi. Eerlijk is eerlijk; de Heide Smid was niet de goedkoopste. Maar ze hebben aan de verwachtingen voldaan en prima werk geleverd.

Aankoop van de inzethaard ging prima ondanks de destijds geldende coronamaatregelen. Plaatsing was ook goed, netjes gewerkt en de inzethaard is perfect geplaatst! En hij doet het ook goed, zeker nadat we de online cursus van De Heide Smid hebben gevolgd! De haard geeft veel warmte, meer dan de openhaard die we eerst hadden. Erg tevreden dus!

Flexibele mensen

De juiste informatie voor een houtkachel.

Eindresultaat is goed

De eerste kennismaking in de showroom was erg positief. Helder, duidelijk en transparant. Het verdere traject hebben wij als ondersteunend ervaren en er werd goed meegedacht. Over de uiteindelijke uitvoering minder tevreden, terwijl het eindresultaat prima is. De verwijdering van de oude buis in het rookkanaal was snel en netjes geregeld. Vervolgens hebben we heel erg duidelijk de wens moeten uitspreken dat we iets op een bepaalde manier geregeld wilden hebben. Na de enigzins denigrerende opmerking klant is koning werd er uitvoering aangegeven. Soort van, want helemaal naar wens was het nog niet en ondertussen al bedacht dat we snel iemand anders gingen vragen voor de verdere uitvoering van de schouw. Opvallend dat deze mensen zonder enige aarzeling en problemen uitvoering aan onze wensen konden geven. We hebben het gevoel overgehouden dat wanneer er een dag werk gepland staat, maar men eerder klaar is - dit vrije uren oplevert. Dit zal vast niet zo zijn, maar heb dit wel zo ervaren. Daarna moest er een afspraak gepland worden voor het plaatsen van de kachel, daar is nog wel de nodige tijd over heen gegaan. In de offerte is voor het plaatsen van de kachel de nodige tijd gerekend. Bij navraag bleek dat er uit wordt gegaan van een ruime berekening, 5 uur inclusief reistijd. Voor het plaatsen van een klein kacheltje terwijl alles helemaal gereed was, dit werd nog eens extra bevestigd bij binnenkomst door de monteur, bleek uit de nacalculatie dat er toch meer uren dan begroot nodig waren. Wel heeft de laatste monteur erg netjes gewerkt en extra service geleverd.

Deskundig, gaan zeer netjes te werk.

Ik kreeg een grondig vooronderzoek bij de aansluiting van de houtkachel. Daarbij kwam veiligheid als nummer 1 aan bod. Goede adviezen en bij het aansluiten is er heel netjes gewerkt.

Goed advies, vakkundige inbouw

Goed advies op maat door Robert. Daarna goede bespreking voorwerkzaamheden en offerte. Later is kachel er vakkundig ingebouwd in bestaande schouw. Erg tevreden.

Snelle service en echt top allemaal

Prima verlopen

Prima verlopen

Denken goed mee, en goede uitvoering!

Na een schoorsteenbrand met de heidesmid in contact gekomen. Pakte het direct fijn op en waren heel eerlijk over hoe en wat. Gewoon duidelijk. Thuis op de bank direct mee denken over mogelijkheden. De uitvoering van de werkzaamheden gebeurde vakkundig! We zijn heel blij met het resultaat!

Heel super kachel

Ik vind heerlijk kachel en het doet wat het belooft. Ik was alleen teleurgesteld omdat onze afspraak was uitgesteld was. Maar we zijn verder heel tevreden, ook de communicatie met medewerkers was prima.

Perfecte service en heerlijke warmte

Door de goede service was duidelijk dat we via De Heide Smid onze nieuwe hout kachel wilden hebben. Ze hebben de schoorsteen gereed gemaakt en onze droom kachel geplaatst. Inmiddels hebben we in de korte periode dat we hem hebben er al heel veel plezier van gehad. Wij raden daarom De Heide Smid zeker aan als je op zoek bent naar een mooie kachel en de bijbehorende service.

Erg mooie haard en vriendelijk personeel

Mooie winkel met deskundig en behulpzaam personeel

Snelle, vakkundige levering en installatie van onze Jacobus-beton houtkachel.

Wij zijn onze Jacobus-betonkachel aan het inbranden. Hij brandt steeds fijner en kan met weinig hout lang warmte geven. We hebben een goede koop gedaan bij de Heidesmid en zijn daar goed voorgelicht en bediend.

Dienst => prima / service: prima / karakter => eerlijk

Zie boven

Positieve ervaring.

Goedemiddag, Bij de aankoop een prettig gesprek en goede uitleg over voors- en tegens- van de verschillende kachels en de mogelijkheden. De heren die de kachel kwamen plaatsen, waren vriendelijk en deskundige. Het verliep in gied overleg. Alles werd nadien weer netjes opgeruimd en het afval meegenomen. M.vr.gr. Willy en Narda Lieftink Breedenbroek

Prima betrouwbaar bedrijf

Positief

Vakwerk

Onze ervaring met Heide Smid liep van het begin tot het einde erg prettig. Als eerst werden wij ontvangen door Jeroen in de showroom, waarbij we met een kopje koffie de eerste schetsen van onze gashaard hebben gemaakt. Vervolgens een week later alle puntjes op de i gezet, totdat het voor ons perfect was. Ook toen we achteraf nog vragen hadden of aanpassingen konden wij Jeroen altijd bereiken, dit vonden wij heel fijn. De mannen die het hebben geplaatst waren echte vakmannen. Alles staat super strak en netjes. Dit viel onze stucadoors ook zelfs op. Wij zijn erg tevreden met Heide Smid.

Betrouwbaar en nette afwerking, komt afspraken na.

Het enige nadeel is dat de rekening niet klopt

Professioneel uitgevoerd

Het plaatsen van een rookkanaal en het plaatsen van de kachel in een bestaande schouw is professioneel en netjes uitgevoerd. Monteurs zijn vakmensen en heel vriendelijk.

Netjes en goed uitgevoerde klus

De aanleg van een nieuw rookkanaal voor een houtkachel werd nauwkeurig en netjes gedaan. Het gebruikte materiaal is van hoge kwaliteit en de werking uitstekend. Wel mis ik een garantie bewijs voor de Blue Chimney afzuiger en werd mij niet een duidelijke keuze gegeven voor de bediening van de afzuiger. Ik kreeg een afstandsbediening terwijl achteeaf bleek er ook een vaste bediening te bestaan. Zeer tevreden over het eindresultaat

Vaklui

Super netjes en vakkundig inbouw cassette geplaatst in bestaande schouw. Goed opgaaf vooraf en geen verassing achter af

Een goede keus om met De Heidesmid in zee te gaan!

De oude open haard was aan vervanging toe en we wilden hout duurzamer verbranden ivm fijnstof uitstoot en het warmteverlies. Ook wilden we de authentieke schouw graag behouden en zo min mogelijk breekwerk. Er werd gelukkig een passende kachel gevonden en deze kon in een dag worden ingebouwd. De mannen hebben netjes gewerkt en een paar dagen later een afwerklijst geplaatst om het helemaal af te maken. We hebben de kachel al regelmatig en tot volle tevredenheid gestookt. Na een aanvankelijke communicatiestoornis zijn alle vervolgafspraken keurig nagekomen. Het was een goede keus om met De Heidesmid in zee te gaan.

Goede zorg

Goede zorg

Heel nette monteur, en prima kwaliteit

We kregen een duidelijke offerte, werk werd vooraf goed opgenomen. De plaatsing was keurig netjes, goede voorlichting en en fijne nazorg.

zeer deskundige, plezierige contacten/installatie

Voorbereidings traject : professioneel++ Montage: goede indruk, behulpzaam, heel netjes gewerkt, zowel binnen als buiten, in goed overleg Zeer aanbevelenswaardig!

Over De Heide Smid B.V.

De Heide Smid is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in de verkoop en plaatsen van haarden en kachels, duurzame verwarming, rookkanalen en schouwen. Tevens leveren wij een groot assortiment tuinmachines en woonaccessoires. Met eigen werkplaats en magazijn. Alles wordt in eigen beheer geïnstalleerd en onderhouden.