Praktisch, handig en gebruiksvriendelijk

Praktisch, handig en gebruiksvriendelijk

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Examen doen was verschrikkelijk om te doen op locatie

Het examen is erg rumoerig verlopen. Het examen werd in Hintham gegeven. Dit in een lokaal met een groep Nederlandse kandidaten en een groep Spaanse kandidaten. Eerst werd nog een half uur gewacht op de Spaanse groep kandidaten voordat het examen van start ging. Toen is het examen begonnen, na 10 minuten kwam toch de Spaanse groep nog binnen. De gehele examen is nog geen 3 minuten stil geweest. De Spaanse kandidaten bleven maar praten met elkaar en telefoons bleven maar rinkelen. Ook na herhaaldelijk het verzoek om stil te zijn tijdens het examen, was er geen enkele verbetering. Nog nooit heb ik zo'n rumoerige examen meegemaakt.

Ik ben geslaagd!

De cursus was duidelijk de man was aardig heb er veel van opgestoken 83% goed geantwoord zonder cursus had ik het niet zo hoog gescoord vermoed ik . Bedankt

Prima geregeld

Goede opvang bij binnen komst, netjes geregeld bij de afname examen.

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Goeie cursus fijn om het klassikaal nog even een dag voor het examen even te bespreken. Alleen mis ik het boek! Er moet gewoon een boek bij de cursus. Die je een paar weken van te voren al in huis hebt. En niet de linkjes van filmpjes die je alleen maar op een android computer kunt zien. Er zijn ook mensen Appel minded of mensen hebben een tablet. Gewoon een boek, die kan idereen openen en kan heel mooi zo’n curus dag mee het lokaal in en kun je die bij het behandelen van de stof als leidraad gebruiken. Veel duidelijker!

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Les is duidelijk en overzichtelijk met vragen tussendoor, er wordt zeer goed les gegeven. Ben erg tevreden.

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Heb het geheel als zeer prettig ervaren, complimenten voor de begeleidster!

Duidelijk, eenvoudig en geruststellend. De dame wist mij zeker op mijn gemak te stellen, geen stress achtig gedoe en duidelijke uitleg. Verder werkt de manier van examen doen ook erg prettig. Ja, kan er met een tevreden gevoel op terugkijken. (zodra je wijkcentrum De Zon in Heerhugowaard binnenstapt, heb je geen idee waar je zijn moet, die aanduiding kan beter)

E-learning mist belangrijke lesstof

Mijn zoon heeft gekozen voor de vca e-learning zodat hij in zijn vrije tijd kon leren omdat hij in zijn examenjaar zit. Eenmaal aangekomen op zijn examen kreeg hij vragen die helemaal niet zijn behandeld in zijn online programma. Zo waren er vragen over stikstof, stratenmakers, over hijskranen en bouwplaatsen. Ook ontbreken de borden die er bestaan voor de veiligheid in het e-learning programma. Als er een e-learning programma word aangeboden dan moet het ook compleet zijn en alle informatie bevatten die je in een boek of cursus ook geleerd zou krijgen.

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Nee

Beste cursist, Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een review achter te laten via Kiyoh. We waarderen het zeer dat u deze opmerkingen met ons deelt. Hierdoor zijn wij in staat om onze cursussen verder te verbeteren.  Het lesmateriaal/ De-learning/ De cursus van VCA Nederland is afgestemd op de VCA eind- en toetstermen. U kunt de VCA eind- en toetstermen hier vinden: https://www.vcainfra.nl/b-vca-vol-vca-vil-vcu/. Ook alle examenvragen zijn gebaseerd op dezelfde VCA eind- en toetstermen. In onze cursus, e-learning of ons lesboek, staat alle noodzakelijk kennis die u moet beheersen om te kunnen slagen voor het examen. Alle eind- en toetstermen komen aan de orde. Dit is zorgvuldig door ons en door externe partijen gecontroleerd. Tijdens het examen worden er zowel kennisvragen als toepassingsvragen gesteld. Bij kennisvragen wordt er getoetst of u de kennis beheerst. Bij toepassingsvragen wordt getoetst of u die kennis ook kunt toepassen op een gegeven werksituatie. Dit betekent dat u niet alleen de kennis moet weten, maar dat u deze ook moet kunnen combineren en gebruiken in een werksituatie. Vanochtend hebben wij contact met elkaar gehad en zijn wij er op een goede manier uitgekomen. Met vriendelijke groet, VCANederland

cursus is goed maar taai

de zaal van de cursus was veranderd tov het digitale bord bij de inkom. ondanks dat er maar 2 cursisten de goede zaal zaten was de cursusleidster niet opzoek gegaan of verbaast, maar gestart met de inleiding. omdat we zelf vragen gingen stellen zijn we op de goede plaats beland in het gebouw. dit had wat aktiever gemogen vanuit jullie kant. de cursus zelf is positief ervaren met de vragen na ieder hoofdstuk die we in konden vullen met een stemkastje. voor de cursus heb ik een E-learning ontvangen voor de VOL cursus. helaas begint de E-learning met basis en gaat het laatste over VOL. Het is beter aan te geven wat te doen voor specifiek VOL.

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

kon snel examen doen,boek was duidelijk

goed en snel en niet te duur

Niet tevreden

Niet tevreden want, ik had de proefexamen veel x getraind en haalde zeer goeie punten ervoor. Dus ik voelde zeer goed geprepareerd voor het officiële examen. En met de in-class informatie dat we hadden gehad nog beter.. maar de officiële examen was totaal een andere verhaal. Ik vroeg de Meneer als je veel gad geoefend met de proefexamen online zou je het kunnen halen, hij had gezegd: zeker. Maar de officiële examen was totaal anders

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Nee

Beste cursist, Bedankt voor uw moeite om te reageren via Kiyoh. De proefexamens die u thuis maakt, zijn proefexamens. Het examenbureau beschikt over 8.000 vragen welke random in het examen worden gebruikt. Vandaar dat u altijd andere vragen krijgt in het echte examen. Tevens krijg u tijdens het examen, naast kennisvragen, ook toepassingsgerichte vragen. Er zijn duizenden examenvragen en dus ook zeer veel verschillende praktijksituaties. Het kan dus zijn dat er examenvragen zijn die totaal niet in relatie staan met het werk dat u uitvoert of die niet zijn langsgekomen in het proefexamen. Nogmaals bedankt voor uw terugkoppeling. Met vriendelijke groet, VCANederland

goede evatong met e learning

het is de eerste keer dat ik via e learning een cursus heb gedaan, en vond het erg fijn om in ke eigen tempo te leren. ook het uitkiezen van je examenplaats was een goede optie zodat jezrlf een doel kon zetten om je voor te bereiden

Moeilijk te verstaan

Ik had afentoe moeite met het verstaan van de lesstof omdat de begeleider afentoe niet goed articuleerde. Ook heb ik het idee dat niet alles wat in de toets stond werd behandeld tijdens de lesstof. Ik ben uiteindelijk wel geslaagd en ik denk niet dat mij dat zonder deze cursus was gelukt. Dus ik raad het wel aan dit te doen.

• Hoe beoordeelt u het lesgeven?
  • Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? N.v.t.

Voldoet aan mijn verwachtingen

Eerste boek die geleverd werd was de verkeerde, maar ze hebben we heel snel de juist gestuurd. Mijn algemene ervaring voldoet aan mijn verwachtingen van een VCA examen.

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Snel en goed geregeld en alles naar behoren ik raad het iedereen aan om het bij jullie te doen

perfect en makkelijk

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Duidelijke cursus heb er veel aangehad

Het was een lange zit maar gelukkig in 1 keer gehaald

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Combinatie e-learning en klassikaal borgen slaagkans voor VCA-Vol

Hoewel de stof veel is, is het goed te doen. Zeker bij VCA-VOL wat een combi is van een e-learning met oefenvragen en klassikaal les op de dag zelf. De dag focust met name op de belangrijkste punten én op specifieke nuances die je goed moet begrijpen voor het examen.

Goed en duidelijk

Van te voren een duidelijke E-learning gekregen. Wellicht meer oefen tentamens aanbieden i.p.v., dit helpt voor het leren

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Alleen examen gedaan na online cursus

Goed en proffesioneel

Goed en proffesioneel

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Lange dag, veel informatie, examen te laat begonnen

Op zich een goede cursus, de instructeur was goed, maar speciaal in zijn benadering naar de cursisten, dwz. soms enigszins zwart/wit in zijn uitspraak/mening over cursisten. Inderdaad héél veel informatie op één dag, zeker als je niet reeds in de thema's werkt of bekend bent met de materie. Advies om in te lezen en proefexamens te doen vóór het volgen van de cursus lijkt me essentieel. Vanwege de hoeveelheid aan lesstof is de 16:00 einde limiet niet gehaald, het examen startte pas om 16:45.

Prima training

Door de heldere uitleg in filmpjes en de aanvullende onderbouwing door de trainer was het een leerzame dag welke ik positief kon afsluiten .

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

Uitstekende cursusdag met daardoor een goed examen afgelegd

• Zijn de leerdoelen voor deze cursus behaald? Ja

duidelijk en logisch uitgelegd.

goede sfeer, dag goed verzord.

Wilmersdorf 50

7300 AG Apeldoorn