Rust, vertrouwen en vele mooie inzichten gekregen

Ik heb mijn mindfulness cursus in Eindhoven gevolgd. Ad was de "reisleider" en heeft voor een hele mooie reis gezorgd. Ik heb vele inzichten gekregen over hoe het brein werkt. Inzichten over denkpatronen en hoe deze te doorbreken. Gedurende de cursus ben ik een ander mens geworden, met meer (zelf)vertrouwen, meer energie en met meer belangstelling voor alles wat er in het leven is. De lange oefeningen waren voor mij soms pittig, maar ik had gelukkig snel door welke oefeningen goed bij me paste. Deze kon ik gemakkelijk doen en inpassen in mijn dagelijkse leven. Ik raad mindfulness voor iedereen aan, ook voor diegene die goed in hun vel zitten. Want ik gun iedereen een mindful leven!

Het was een openbaring!!

Ik heb enorm veel geleerd uit de training, samen met een mooie groep heb ik mijzelf beter leren kennen. Het was een prachtige ervaring.

Rust gevonden

Dankzij de training voel ik mij minder gehaast. Ik heb ontdekt dat ik veel dingen automatisch deed die mij niks opleverden en alleen maar zorgden voor meer stress. Nu slaap ik beter en dat is fijn.

Goede training veel geleerd

Groepstraining mindfulness gedaan in Utrecht. Nieuwe inzichten opgedaan. Ik voel me veel rustiger. Ik word minder snel boos en ben minder ongeduldig. Dank je wel.

Opheldering

Wat een mooie ervaring waren mijn gesprekken met Mariëtte. De uitleg en daarna het toepassen lukte me uiteindelijk heel aardig. Maar vooral dat er naar mij werd geluisterd en ik daarna d.m.v. Mindfullness mijn aandacht naar binnen kon krijgen en mijn gedachtes kon ordenen of uitzetten, vond ik fantastisch. Echt voor iedereen een must, die net als ik altijd maar druk is in 't hoofd.

Professioneel

Het e-book gaf mij een goed beeld van de training die ik in Den Haag heb gevolgd. De trainer was nuchter en luisterde goed naar de mensen in de groep. Ik heb veel geleerd en kan dit hopelijk nog lang blijven toepassen. Een opfriscursus is over een tijdje misschien wel handig. Hebben jullie ook vervolgtrainingen?

Een geweldige training met een super trainer

Waarom geweldig? Ik heb al jaren last van angst en paniekklachten. Ik heb al heel wat psychologen versleten en verschillende behandelingen gehad. Ik heb vaker aan mindfulness gedacht, maar dacht dat het te zweverig was voor mij. MindfulnessFabriek leek me een goede partij, want niet zweverig. Een paar weken na de training nu, en ik voel me nog steeds vrijer, bevrijd. De angst is er nog wel, minder, maar ik kan het nu aan. Paniek is weg. Dus: geweldig!

Super leerzaam. Een eye-opener.

Ik vond de training fantastisch. Super veel aan gehad.

Zeer volledig en zorgvuldig uitgevoerde training

Van begin tot het eind wordt gewerkt met verschillende werkvormen. Dit maakt het volgen van de training en het toepassen van het geleerde in de praktijk afwisselend! Trainer let goed op sfeer in de groep en geeft iedereen zo veel mogelijk individuele aandacht. Zeker een aanrader voor iedereen!

Een voor mij te algemene Mindfulness begeleiding welke erg klinisch en protocollair is vastgelegd.

Ik heb de intenties en bedoelingen van deze training aan de start besproken, maar ik heb in zeer lichte mate profijt gehad van deze begeleiding mbt Mindfulness. De psychologische begeleiding, het praten, was prettig, maar de begeleiding die ik zocht om weer dieper met mezelf in contact te komen door meditatie, heb ik niet in deze training ervaren. En dat was wel wat ik zocht. Ik vind het heel goed dat Mindfulness in de reguliere gezondheidszorg integreert, maar er is nog een lange weg te gaan om echt tot die essentie te komen en 'oost' en 'west' meer samen te brengen.

• Would you recommend us? No

Beste Kelly, Bedankt voor je oprechte overweging, we vinden het natuurlijk jammer dat de mindfulnesstraining niet aansloot bij je verwachting. Het klopt dat deze training een vaststaand programma heeft; dat geeft mogelijkheden om de effectiviteit wetenschappelijk vast te leggen. De training is bewezen effectief tegen allerlei gezondheidsklachten die in het verlengde van stress liggen. Een ander woord voor de training is dan ook stressreductie training. Het is fijn om te horen dat je de psychologische begeleiding als prettig hebt ervaren. Als je meer verdieping wilt in jezelf door meditatie dan zijn er goede andere methodieken beschikbaar. Meditatie is er weliswaar een onderdeel van; maar mindfulness is veel breder en is gericht op het creëren van ruimte in jezelf, zodat je orde kunt scheppen en de juiste keuzes kunt maken in je leven. En dat wensen we je van harte toe. Hartelijke groet, Harrie Kolsteeg CEO MindfulnessFabriek

Goede methode

Blijft een vreemde naam Fabriek, alsof ik een machine ben. Past niet bij de mindfulness filosofie van mens zijn. Maar los daarvan een goede, praktische training. Met goede begeleiding van Suzanne!

Dag Peter, Hartelijk dank voor je reactie en je prachtige beoordeling. We zijn blij dat mindfulnesstraining je veel heeft gebracht. De naam MindfulnessFabriek is bewust gekozen, hoe gek sommige mensen dat ook vinden. In ons werkboek leggen we uit hoe we op de naam zijn gekomen. Het zet je zeker aan tot nadenken. Fijne dag en groet, Team MindfulnessFabriek

Een erg bijzondere ervaring waarin je door stilte je jezelf steeds beter leert kennen!

Mijn ervaringen met de mindfulnessfabriek waren erg goed. Wat opviel aan de mindfulnesstrainer (René) is dat hij van begin tot eind de tijd nam om, met aandacht, naar jouw verhaal en ervaringen luisterde. Na inschrijving werd er een uitgebreide intake gedaan, in de les stond hij stil bij iedere deelnemer en ook de nazorg heeft hij uitstekend gedaan. Je krijgt het gevoel dat hij niet zomaar zegt: "je kan me altijd bellen, mocht je nog vragen hebben".

Fijn om te lezen dat je René's begeleiding zo hebt gewaardeerd. Dank je wel.

Bijzonder positieve helende ervaring

De bijeenkomsten werden gegeven door een ervaren, lieve, betrokken docent. Zij zorgde voor een veilige sfeer in de groep waarbij iedereen zichzelf kon zijn. Heel prettig. Vooral dat niets hoeft en dat je de omstandigheden het beste kunt accepteren, geeft rust. Het is goed zo.

Het besef dat je kunt accepteren wat je niet kunt veranderen is een groot goed. Fijn dat de training dit heeft gebracht.

De mindfulness training, waarom niet doen?

De mindfulness training van Ilse van Dijk heb ik gevolgd. Wat fijn om deze training gevolgd te hebben. Ilse is een fijn persoon, ze legt rustig uit, weet je altijd weer te herinneren aan de mindfulness handgrepen. Ze weet de juiste vragen te stellen en oordeelt niet. De cursus is zeker een meerwaarde, een verrijking en op sommige vlakken een eye opener. Je hebt de vaste momenten dat je samenkomt en je ervaringen kan delen, daar kan een online training niet tegenop. De locatie voelde ook goed aan.

Hele fijne begeleiding door René Piket

Goede begeleiding en een duidelijk boek met goede huiswerk opdrachten.

Het was een bewustwording om goed voor mezelf te moeten zorgen

De Mindfulnessfabriek heeft me weer met beide benen op de grond gezet en me bewust gemaakt dat ik tijd voor mezelf moet nemen. Dat had ik even nodig. Mindfulness blijkt me hierbij enorm te helpen.

Eye opener,

Dank voor de inzichten !

Super fijn!

Door deze training ben ik bewuster met de dagelijkse dingen bezig en heb ik geleerd hoe om te gaan met stressmomenten. Wel is het nodig om naast de trainingsavond ook thuis iedere dag ermee aan de slag te gaan. Met alleen de trainingsavonden redt je het niet om je patroon aan te passen. Wanneer ik vergat om te oefenen, viel ik al snel terug in het automatische patroon. Bij mij hielp het vooral om voor het slapen gaan een oefening te doen. Hierdoor sliep ik een stuk rustiger en vaster.

Great!

De ACT training heeft mij veel nieuwe inzichten en handvatten gegeven. Ilonka gaf de training op een fijne ontspannen manier. Het is de investering zeker waard!

Ik heb de waarde van mindfulness ervaren op verrassend eenvoudige manier.

Betrouwbaar. Men hield zich aan afspraken. Zeer goede trainer. Ervaren en deskundig. Ze wist een veilige sfeer neer te zetten in de groep. Mindfulness heb ik leren kennen als iets dat goed toepasbaar is in mijn eigen leven. Met een beetje discipline maak je je leven iets lichter, doordat je vriendelijker, milder bent voor jezelf. Mijn doel was om te leren minder te piekeren. Hier heb ik duidelijk handvatten voor gekregen. Ik denk dat het nodig is om regelmatig een dag of een vervolgcursus te volgen, zodat het geleerde niet te ver wegzakt.

De cursus is me goed bevallen en zal een blijvende impact hebben.

De cursus is me goed bevallen en zal een blijvende impact hebben

Meer rust in het nu en vertrouwen in de toekomst

Het mindfulness programma wat ik volgde bij Renee Piket heeft me veel gebracht. Renee creëerde een open en ontspannen sfeer in de groep. Daarbij wist ze ongrijpbare dingen op een heldere en nuchtere manier uit te leggen. Ik heb ontzettend veel geleerd. Ik weet nu beter hoe ik met stressgerelateerde klachten om kan gaan en daardoor hoe ik meer rust kan ervaren in hoofd en lichaam. Alles wat ik geleerd heb tijdens deze cursus zie ik als een waardevolle nieuwe vaardigheid die ik mee zal dragen. Dat geeft me veel vertrouwen in de toekomst. Ik gun het iedereen.

Een mindset-changer

De mindfullness heeft mij geleerd bewust te worden van je gedachtes, emoties en lichamelijke reacties. Er is veel theorie aan gekoppeld waarbij je vaak een ''oja-moment'' kreeg. Mediteren maak je heel erg je eigen, omdat de training je goed leert om het persoonlijk naar jezelf toe te trekken, geen algemene tekst. Je deelt ook de ervaringen die je hebt opgedaan met de groep die enorm helpen in de uitvoering maar het geeft ook een stukje gevoel dat je niet de enige bent die het 'zo en zo' heeft gedaan. De joga liet mij zien hoe je je grenzen kunt aanvoelen en hoe je deze kunt bewaken. Voor mijzelf een erg fijne toevoeging in mijn dagelijkse werk. En over het algemeen ben ik met veel plezier naar de trainingen gegaan. Bij binnenkomst een warm drankje, een beetje bijpraten en dan overschakelen naar de training. Tussendoor is er een pauze wat heel prettig is. De mooiste dag was de extra oefendag waarin wij vier uur lang in stilte Mindfullness toepasten. Ik wil niet teveel hierover verklappen, maar het geeft je een blik over hoe je de realiteit vanuit een ander perspectief kunt ervaren, zeg maar gerust bewonderen! Zeker een aanrader voor als je met veel gedachtes rondloopt, met veel (minder prettige) emoties kampt en je dit terugvoelt in je lichaam. Het is ook zeker leuk om te doen als je de bovenstaande ervaring wilt opdoen!

Zeer betrokken en ingaan op dat stuk wat persoonlijk is

Het traject werd goed begeleidt, zeer betrokken en er wordt op persoonlijke zaken ingespeeld. natuurlijk moet je wel je huiswerk doen want daarin zit het echte veranderen. Lukt dat een keer niet, ook geen probleem dan wordt er een andere weg bewandeld. kortom, betrokken, flexibel, kundig, kwalitatief en ook nog leuk om te doen.

Hele prettige ervaring

Ik heb de training gevolgd bij Jantien Salomons , een zeer prettige en warme coach met een praktische insteek. Ze kan goed luisteren en je op een andere manier laten kijken. Ik heb de training ervaren als een warm bad, niet zweverig, maar wel met een mooie filosofie en ik heb iedere week nieuwe inzichten gekregen. Omdat je vaak vast zit in een patroon is het fijn om door de training een andere kijk op jezelf, moeilijke omstandigheden en andere mensen te krijgen. De één op één benadering vond ik persoonlijk erg prettig omdat het fijn is dat de aandacht helemaal bij jou ligt en je kunt je toch makkelijker openstellen dan in een groep.