Prettige en leerzame training

De online mindfulness training vond ik prettig, gewoon vanuit de thuissituatie inloggen en meedoen. Het heeft mij bewust gemaakt van wat mindfulness is, dat ik dit in kan zetten gedurende de hele dag. Juist ook in kleine momenten. Ik vond Bree een prettige en rustige trainer die alles goed uitlegde.

Hallo Lara, Wat geweldig om te zien dat je ons een 8 hebt gegeven voor de training. Fijn ook om te lezen dat deze manier van training zo goed bij jou past. Dat je nu bewuster bent van mindfulness is een super mooie uitkomst. Veel voorspoed gewenst. Vriendelijke groeten, MindfulnessFabriek

Meer rust in het hoofd, en daardoor in het lichaam

Bij aanvang van deze cursus had ik veel onrust in mijn hoofd en daardoor ook in mijn lichaam. Door deze cursus te volgen is dat te laten zijn voor wat het is. En door deze acceptatie is er rust gekomen! Het is wat het is, het is goed zo. Bree gaf mij deze training, ze straalt rust en kalmte uit en je kunt haar makkelijk benaderen als je nog tegen moeilijkheden aanloopt. Ze neemt dan de tijd om samen met jouw naar de situatie/ jouw moeilijkheid te kijken en hoe je deze dan mindfulness kunt benaderen. Ik vond dat heel fijn! Deze training was online, dat vond ik soms lastig vanwege de internetverbinding (aan mijn kant, die van de trainer was prima) maar het was door Corona even niet anders. Maar had het liever op locatie gehad.

Hallo Vera, Echt super dat je ons een 10 hebt gegeven! Erg fijn om te lezen dat je de rust in je hoofd en je lichaam hebt kunnen vinden. Ook mooi om te lezen dat je zo blij bent met de manier waarop Bree jouw heeft geholpen! We wensen je nog veel voorspoed. Vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Heeft me goed gedaan!!

Ik heb inzicht gekregen in mijn 'probleem'. Soms was het confronterend. Maar ik heb er ontzettend veel van geleerd. Francisca bracht me weer met twee voeten op de grond. En wat vooral belangrijk is, hoe ik er mee om kan gaan!Keuzes maken.! Ik blijf hier zeker aan werken. Ik pak regelmatig het boek en ben elke dag ( in meer of minder maten) mee bezig. Ik pak 'mijn momenten)!!!! Hartelijk bedankt voor je begeleiding. Wens je alle goeds toe!! Groeten Dymphie

Hallo Dymphie, Een 10! Enorm bedankt voor dit geweldige cijfer! Prachtig om te lezen dat je inzicht hebt gekregen in jouw 'probleem'. Mooi dat je nu met twee voeten op de grond staat. Goed om te lezen dat je geleerd hebt hoe je ermee om kan gaan en hoe je bepaalde keuzes aanpakt. Blijf er zeker aan werken en blijf die momenten pakken! Veel voorspoed gewenst. Vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Zeer waardevol

Het begon met een telefonische kennismaking , wat heel prettig is. Dan heb je toch iets herkenbaars als je begint. Wij kregen de training van Francisca en zij zorgde voor een fijne sfeer. Jammer dat het niet fysiek was, maar de pret was er niet minder om. We hadden genoeg tijd om vragen te stellen, te oefenen en onderling te praten. Het boek wat we erbij kregen is een mooi naslagwerk wat ik nog vaak zal gebruiken. We leerden ook dat je na die 8 weken echt nog geen prof was en dat we goed moeten blijven oefenen. Zorg dat het een deel van jezelf wordt. Ik Wilde graag nog gezegd hebben, dat ik het erg jammer vind dat het maar 8 weken duurt deze training. Ikzelf had graag wat langer willen oefenen met de groep. Is deze training aan te raden? Zeer zeker!!! Ik heb er geen spijt van.

Hallo Elly, Wat een geweldig cijfer heb je gegeven, super bedankt! Erg mooi om te lezen dat je de sfeer fijn vond en dat je de complete training als prettig hebt ervaren. We wensen je nog veel voorspoed toe en succes met het blijven oefenen! Vriendelijke groeten, MindfulnessFabriek

Vernieuwend!

Ik vond het een vernieuwende ervaring. Prettige begeleiding. Het online volgen van de cursus viel mij toch tegen. In het vervolg zou ik liever bij elkaar komen in het echt.

Dag Nicky, Heel fijn om te horen dat je, ondanks het feit dat de training online plaatsvond, het toch een vernieuwende en prettige ervaring vond. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Goede begeleiding, prettige sfeer, goede tips.

Ondanks dat de cursus online gegeven werd, heb ik veel handvatten en tips geleerd voor het omgaan met stress, uit het hoofd gaan en kiezen voor jezelf. De opzet van de cursus, waarin oefeningen afgewisseld werd met uitleg en overleg in kleine groepjes, was erg goed. De sfeer van de groep was erg fijn. Het boek en de oefeningen zullen nog lang na de cursus gebruikt gaan worden.

Dag Anoniem, Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer! Heel fijn om te horen dat je nu meer handvatten hebt om stress te verdrijven en ruimte te maken in je hoofd. Ook heel goed om te lezen dat je de opzet en de sfeer van de cursus erg goed vond. En natuurlijk hartstikke fijn dat het boek nog vele malen gebruikt gaat worden in de toekomst. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Zeer nuttig!

Ondanks mijn sceptische houding en (soms) gezonde tegenzin heeft de training mij veel gebracht, met name rust en zachtheid.

Dag Pieter, Heel fijn om te horen dat, ondanks de sceptische houding en de sporadische tegenzin, je vooralsnog zoveel uit de trainingen hebt kunnen halen! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Een flinke stap in de richting van hoofd naar lichaam.

Ik heb de training als erg leerzaam en prettig ervaren. De trainingsavonden en huiswerkoefeningen waren een moment voor mijzelf en werden steeds meer iets om naar uit te kijken. Ook Cynthia’s houding en open aanpak droeg hier in positieve zin aan bij. Ik raad de mindfulnesstraining zeker aan voor mensen die open staan om de stap vanuit het hoofd naar het lichaam en het hier en nu te maken.

Dag Anika, Hartstikke bedankt voor het prachtige cijfer en de mooie recensie! Heel fijn om te horen dat je gemotiveerd werd door de training om de oefeningen te gaan doen en dat er een goede band is ontstaan met Cynthia. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Prettige sfeer en erg leerzaam.

Ik vond de wekelijkse sessies erg prettig en leerzaam. Bree zorgde voor een veilige en vertrouwde sfeer /omgeving waarin eenieder kon delen wat zij wilde. Ik heb veel aan deze training gehad.

Dag Willemijn, Heel fijn om te horen dat je vond dat er een goede en vertrouwde sfeer heerste en dat je heel veel hebt gehad aan de training. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Een leerzame, intensieve cursus

Ik was benieuwd of de cursus bij mij zou passen omdat ik het zelfstandig toepassen van oefeningen soms moeilijk vind. De eerste avond ervaarde ik meteen als heel prettig: ik ging ontspannen naar huis en vond het naast de oefeningen, bijpassende theorie en erg prettige cursusgeefster stiekem fijn om een groep gevonden te hebben die mijn tres-gerelateerde klachten herkende. De cursus is intensief, iets wat van te worden ook duidelijk beschreven staat. Doordat de cursus door corona enkele keren verschoven was viel deze voor mij ineens binnen een paar drukkere weken. Dit heb ik soms als pittig ervaren, met name door de dagelijkse thuisbeoefening. Ondanks dat je leert dat je eigenlijk te druk bent als de oefeningen niet in je dagelijks ritme passen, raad ik vanuit mijn ervaring aan om de cursus op een voor jou passend moment aan te gaan om voldoende te kunnen oefenen en er alles uit te halen. Ik heb er veel van geleerd!

Dag Birgit, Heel fijn om te lezen dat de oefeningen zijn bevallen en dat er eindelijk een groep was in jouw leven dat de stress gerelateerde klachten herkende en erkende. Ook heel goed om te horen dat, ondanks de intensiviteit van de training, je de cursus goed hebt kunnen doorlopen en er veel van geleerd hebt. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Intensieve 5daagse training. Zeer nuttig

Het werd duidelijk dat de training inderdaad, zoals was gezegd, voor een belangrijk deel bestaat uit zelf oefenen. Een 8 weken training is de basis, de stof zelf kan inderdaad goed duidelijk gemaakt in 5 dagen. Knap gedaan, door de trainster, met een heel duidelijke structuur in de training. Ook tijdens training sterke nadruk op oefenen. Nuttig in een groep omdat andermans waarheid (kijk op de wereld) heel anders kan zijn. De training gaat nog door. Zelf oefenen. Kalm worden. De geluidsbestanden zijn daarvoor goed te gebruiken. Geruststellend dat het niet ingewikkeld is. En wel onmiddellijk nuttig.

Dag Lieke, Heel fijn om te lezen dat de training je goed is bevallen en dat je er onmiddellijk effect ervan hebt ervaren. Het is natuurlijk het belangrijk om te blijven oefenen zodat je ook na de 5 daagse training makkelijker door kan blijven oefenen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Confronterend en rustgevend tegelijk

Mijn eerste ervaring met mindfulness, waar ik nieuwe inzichten en tools heb gekregen om mij verder te helpen. De trainer was begripvol, toegankelijk en had veel kennis, ik voelde mij op mijn gemak.

Dag Nadir, Hartstikke bedankt voor het prachtige cijfer! Heel fijn om te horen dat je nu nieuwe inzichten en gereedschappen hebt gekregen om meer mindful te leven. Ook heel fijn dat er een goede band is ontstaan met de trainster, dat is natuurlijk van groot belang om de cursus goed te doorlopen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Nuttige bijdrage aan de bewustwording van mijn gevoel,

Cynthia leerde mij verschillende mindfulnesstechnieken aan die mij hebben geholpen bij een stukje bewustwording. Ik kon met haar bespreken waar ik tegenaan liep in de weg daar naartoe en het boek met de filmpjes erbij maakte het een goed geheel.

Dag Bente, Bedankt voor het mooie cijfer! Heel fijn dat je nu bewuster bent geworden en dat de problemen waarmee je zat besproken kon worden met de trainster. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijk groet, MindfulnessFabriek

Op een nuchtere manier meer in het leven zijn

Tijdens de 8 trainingen stond het implementeren van meditatie in het dagelijks leven en de achtergrond hiervan op de voorgrond. Het beoefenen en begeleiden werd op een prettige manier gedaan, zonder zweverigheid. Het feit dat iedereen in zijn waarde gelaten werd en er een mooie persoonlijke benadering was, maakte dat ik de training als zeer succesvol heb ervaren.

Dag A, Heel fijn dat je de training als praktisch hebt ervaren en dat je er zoveel aan hebt gehad. Ook heel fijn dat je de begeleiding door Cynthia als prettig hebt ervaren. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

geen valdispert meer nodig !!!!

het is mij geleerd om een stuk rustiger door het leven te gaan. en dat is een hele fijne en mooie ervaring

Dag Carla, Heel fijn dat je nu rustiger door het leven kan en dat je de trainingen als een mooie ervaring hebt beschouwd. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Veel steun en persoonlijk inzicht erdoor gekregen!

De persoonlijke aandacht en tact van José zorgt voor een positieve vibe in de groep, iedereen gaat na elke sessie een stukje blijer naar huis terug. De goede weg is gewezen, het navolgen van de geleerde technieken voelt na deze begeleiding niet als een zware opgave.

Dag Robbert, Wauw! Een 10! Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer en de leuke recensie! Heel fijn dat je de training van José z fijn vond en dat je elke keer weer blijer naar huis toeging. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Door de cursus kan ik vaker stilstaan

Weten en doen is niet hetzelfde. Kennis van mindfulness had ik al, maar toepassen kwam ik niet toe. Door de theorie en praktijk aan elkaar te koppelen in de cursus, te beseffen dat doen belangrijker is dan weten, kan ik nu op veel regelmatiger basis mindfulness in de praktijk brengen en nieuwe verbindingen en paden in mijn brein aanleggen. Ik ben er nog lang niet maar dat accepteer is. Ik oefen en ben dankbaar voor ieder moment dat ik stil kan staan, kan verdragen, niet vanuit de automatische piloot reageer en meer zelf aan het roer sta.

Dag Claudia, Wauw een 10! Hartstikke bedankt voor het prachtige cijfer! Heel fijn om te horen dat de trainingen je hebben geholpen met het toepassen van de kennis die je al had. Ook heel goed dat je nu beter stil kan staan en dat je niet alles meer doet in de automatische piloot. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Erg gezellige en nuttige sessies

Ik dacht eerst dat digitaal niet zo handig zou zijn. Maar dat ging eigenlijk heel goed. Zo is de drempel niet zo hoog om deel te nemen. Francisca zorgde dat je je ‘veilig’ genoeg voelde om je kwetsbaar op te stellen. Ging het een tijdje minder met je of met het aan de dagelijkse oefeningen houden, dan werd daar niet gek over gedaan. Alles hoort bij het proces. De sessies waren verder niet zweverig, zoals wel een beetje mijn vooroordeel was. Al was de bodyscan wel even wennen. Verder werd er af en toe een dosis humor ingegooid. Daar hou ik wel van. Wat ik ook prettig vond is om te horen hoe andere deelnemers het ervaarden om mindfulness in hun leven toe te passen. Vooral toen we dit in kleine groepjes deden. Ik weet zeker dat ik, ook na de training, mindfulness een plek geef in het dagelijks leven. Omdat het toch een stuk zelfzorg is. Je maakt het jezelf alleen maar makkelijker door dit te blijven gebruiken.

Dag Shamira, Hartstikke bedankt voor het prachtige cijfer en de mooie recensie! Heel fijn om te horen dat de digitale trainingen zo goed zijn bevallen en dat ze niet waren zoals je misschien van te voren dacht. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Een hele mooie rustgevende training.

De training was mooi opgebouwd. Resia gaf met veel toewijding les en maakte er echt iets moois van.

Dag Irene, Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer! Heel fijn om te horen dat je de trainingen mooi opgebouwd vindt en dat je Resia zo'n fijne trainster vindt! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

De stok achter de deur die ik nodig had om de stap richting een meer mindfull leven te zetten

Ik heb het contact met de medecursisten en de organisatie vanuit Jen van Horen (trainer) erg gewaardeerd. Ik heb me op mijn gemak en veilig gevoeld om de mindfulness oefeningen ontspannen en met een open blik aan te kunnen gaan. De informatie die wordt gegeven is beknopt en helder, zaken die je aan het denken zetten en waar je mee verder kunt, zonder je te overspoelen. Ik heb de manier van werken, het uitnodigen in plaats van opleggen, erg prettig gevonden. Het was duidelijk dat de training met aandacht en zorg is ingericht en het heeft mij de handvatten en inspiratie gegeven om meer mindfull in het leven te staan.

Dag Lotte, Allereerst hartelijk dank voor het prachtige cijfer! Heel fijn dat je de trainingen met Jen zo ontzettend plezierig hebt gevonden. Ook heel fijn om te horen dat je nu een veel handvatten hebt om meer mindful in het leven te staan. Wij wensen jou alle voorspoed toe en veel succes met de oefeningen! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijne manier om kennis te maken met mindfulness

Leerzame cursus in goede ambiance en gemotiveerde begeleiding door Resia. Inclusief tools om de mindfulness mindset na de cursus vast te houden

Dag L, Hartelijk dank voor het mooie cijfer! Heel fijn om te horen dat je het zo goed kon vinden met Resia en dat je nu tools heb om mee aan de slag te gaan na het traject. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Gedachtes ben je niet ze komen op bezoek :)

Het is nog maar het begin maar wil het boek nog een keer volgen zodat het meer verdiept en land. Het had voor mij langer mogen duren zodat je langere tijd ermee vertrouwt raakt. Mindfulness is voor mij een mooie levenshouding. Het zal niet altijd lukken maar de intentie is er. Blijven oefenen, trainen van je geest dat heb ik geleerd. Het was een fijne groep en Resia gaf de les in alle rust.

Dag Ria. Allereerst super bedankt voor de 10! Heel fijn om te lezen dat je zo positief bent geraakt over mindfulness en je er ook mee bezig wilt gaan. Heel veel succes gewenst met het oefenen en trainen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Een heel fijne, authentieke waardevolle mindfulness training

Jen van Horen heeft ons (mij) stap voor stap meegenomen in een ontdekking van de filosofie en kracht van mindfulness; heel integer, persoonlijk. Duidelijke uitleg, oefeningen en fijne gesprekken hoe dit voor ieder (en mij) voelt. het heeft mijn dagelijkse leven verrijkt en rust gebracht.

Dag Thomas, Wauw! Een 9! Bedankt voor het prachtige cijfer! Heel fijn om te horen dat er zo'n goede band is ontstaat tussen jou en Jen. Het is natuurlijk heel belangrijk dat er een goede band ontstaat zodat de training zo efficiënt mogelijk is voor jou. Ook heel fijn dat de oefeningen jouw dagelijkse leven hebben verrijkt en dat je nu meer rust hebt. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Een leerzame training met handige tips om beter met stress om te gaan.

Tijdens de training Mindfulness heb ik verschillende handvatten aangereikt gekregen om beter om te kunnen gaan met stress en ook wat beter te kunnen slapen. De training bestond uit een goede afwisseling van uitleg en oefenen en het was ook fijn om in groepsverband te kunnen oefenen en ervaringen uit te kunnen wisselen.

Dag Suzanne, Heel fijn om te horen dat je nu verschillende handvaten hebt gekregen om beter om te kunnen gaan met stress. Ook heel goed om te horen dat je zo'n goede ervaring had met de groepstrainingen! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijne begeleiding met veel mooie nieuwe inzichten

Ik heb de 8-weekse training MBSR via Zoom gevolgd onder leiding van Francisca Boel. Naast de concrete materialen als het boek, meditatiekussen en matje heb ik alle input en begeleiding van Francisca als heel waardevol ervaren. Ze gaf fijne voorbeelden en zorgde - zelfs online - voor leuke interactie in de groep.

Dag Quin, Allereerst hartelijk dank voor het mooie cijfer! Heel fijn om te horen dat je het zo plezierig hebt gehad met Francisca. Het is natuurlijk super belangrijk dat er een veilige omgeving ontstaat waarbij er veel interactie plaatsvindt en iedereen het naar zijn/haar zin heeft. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek