Bijzonder positieve helende ervaring

De bijeenkomsten werden gegeven door een ervaren, lieve, betrokken docent. Zij zorgde voor een veilige sfeer in de groep waarbij iedereen zichzelf kon zijn. Heel prettig. Vooral dat niets hoeft en dat je de omstandigheden het beste kunt accepteren, geeft rust. Het is goed zo.

De mindfulness training, waarom niet doen?

De mindfulness training van Ilse van Dijk heb ik gevolgd. Wat fijn om deze training gevolgd te hebben. Ilse is een fijn persoon, ze legt rustig uit, weet je altijd weer te herinneren aan de mindfulness handgrepen. Ze weet de juiste vragen te stellen en oordeelt niet. De cursus is zeker een meerwaarde, een verrijking en op sommige vlakken een eye opener. Je hebt de vaste momenten dat je samenkomt en je ervaringen kan delen, daar kan een online training niet tegenop. De locatie voelde ook goed aan.

Hele fijne begeleiding door René Piket

Goede begeleiding en een duidelijk boek met goede huiswerk opdrachten.

Het was een bewustwording om goed voor mezelf te moeten zorgen

De Mindfulnessfabriek heeft me weer met beide benen op de grond gezet en me bewust gemaakt dat ik tijd voor mezelf moet nemen. Dat had ik even nodig. Mindfulness blijkt me hierbij enorm te helpen.

Eye opener,

Dank voor de inzichten !

Super fijn!

Door deze training ben ik bewuster met de dagelijkse dingen bezig en heb ik geleerd hoe om te gaan met stressmomenten. Wel is het nodig om naast de trainingsavond ook thuis iedere dag ermee aan de slag te gaan. Met alleen de trainingsavonden redt je het niet om je patroon aan te passen. Wanneer ik vergat om te oefenen, viel ik al snel terug in het automatische patroon. Bij mij hielp het vooral om voor het slapen gaan een oefening te doen. Hierdoor sliep ik een stuk rustiger en vaster.

Great!

De ACT training heeft mij veel nieuwe inzichten en handvatten gegeven. Ilonka gaf de training op een fijne ontspannen manier. Het is de investering zeker waard!

Ik heb de waarde van mindfulness ervaren op verrassend eenvoudige manier.

Betrouwbaar. Men hield zich aan afspraken. Zeer goede trainer. Ervaren en deskundig. Ze wist een veilige sfeer neer te zetten in de groep. Mindfulness heb ik leren kennen als iets dat goed toepasbaar is in mijn eigen leven. Met een beetje discipline maak je je leven iets lichter, doordat je vriendelijker, milder bent voor jezelf. Mijn doel was om te leren minder te piekeren. Hier heb ik duidelijk handvatten voor gekregen. Ik denk dat het nodig is om regelmatig een dag of een vervolgcursus te volgen, zodat het geleerde niet te ver wegzakt.

De cursus is me goed bevallen en zal een blijvende impact hebben.

De cursus is me goed bevallen en zal een blijvende impact hebben

Meer rust in het nu en vertrouwen in de toekomst

Het mindfulness programma wat ik volgde bij Renee Piket heeft me veel gebracht. Renee creëerde een open en ontspannen sfeer in de groep. Daarbij wist ze ongrijpbare dingen op een heldere en nuchtere manier uit te leggen. Ik heb ontzettend veel geleerd. Ik weet nu beter hoe ik met stressgerelateerde klachten om kan gaan en daardoor hoe ik meer rust kan ervaren in hoofd en lichaam. Alles wat ik geleerd heb tijdens deze cursus zie ik als een waardevolle nieuwe vaardigheid die ik mee zal dragen. Dat geeft me veel vertrouwen in de toekomst. Ik gun het iedereen.

Een mindset-changer

De mindfullness heeft mij geleerd bewust te worden van je gedachtes, emoties en lichamelijke reacties. Er is veel theorie aan gekoppeld waarbij je vaak een ''oja-moment'' kreeg. Mediteren maak je heel erg je eigen, omdat de training je goed leert om het persoonlijk naar jezelf toe te trekken, geen algemene tekst. Je deelt ook de ervaringen die je hebt opgedaan met de groep die enorm helpen in de uitvoering maar het geeft ook een stukje gevoel dat je niet de enige bent die het 'zo en zo' heeft gedaan. De joga liet mij zien hoe je je grenzen kunt aanvoelen en hoe je deze kunt bewaken. Voor mijzelf een erg fijne toevoeging in mijn dagelijkse werk. En over het algemeen ben ik met veel plezier naar de trainingen gegaan. Bij binnenkomst een warm drankje, een beetje bijpraten en dan overschakelen naar de training. Tussendoor is er een pauze wat heel prettig is. De mooiste dag was de extra oefendag waarin wij vier uur lang in stilte Mindfullness toepasten. Ik wil niet teveel hierover verklappen, maar het geeft je een blik over hoe je de realiteit vanuit een ander perspectief kunt ervaren, zeg maar gerust bewonderen! Zeker een aanrader voor als je met veel gedachtes rondloopt, met veel (minder prettige) emoties kampt en je dit terugvoelt in je lichaam. Het is ook zeker leuk om te doen als je de bovenstaande ervaring wilt opdoen!

Zeer betrokken en ingaan op dat stuk wat persoonlijk is

Het traject werd goed begeleidt, zeer betrokken en er wordt op persoonlijke zaken ingespeeld. natuurlijk moet je wel je huiswerk doen want daarin zit het echte veranderen. Lukt dat een keer niet, ook geen probleem dan wordt er een andere weg bewandeld. kortom, betrokken, flexibel, kundig, kwalitatief en ook nog leuk om te doen.

Hele prettige ervaring

Ik heb de training gevolgd bij Jantien Salomons , een zeer prettige en warme coach met een praktische insteek. Ze kan goed luisteren en je op een andere manier laten kijken. Ik heb de training ervaren als een warm bad, niet zweverig, maar wel met een mooie filosofie en ik heb iedere week nieuwe inzichten gekregen. Omdat je vaak vast zit in een patroon is het fijn om door de training een andere kijk op jezelf, moeilijke omstandigheden en andere mensen te krijgen. De één op één benadering vond ik persoonlijk erg prettig omdat het fijn is dat de aandacht helemaal bij jou ligt en je kunt je toch makkelijker openstellen dan in een groep.

Intensief maar uitermate weldadig.

Van te voren had ik mij geen voorstelling gemaakt van wat de training mij zou brengen. Mijn wens was dat ik handreikingen zou krijgen waar ik in mijn dagelijks leven iets aan zou hebben; die mij helpen om beter naar mijzelf te luisteren. Ondanks dat ik de training intensief vond (het is geen ontspanningscursus!) heeft het me zeker gebracht wat ik zocht. Met dank aan de uitstekende trainer Diederick, die oefening en theorie goed combineerde.

Intensief maar uitermate weldadig.

Het was een zeer prettige training waarin alles aanbod komt

Ik vond het een zeer prettige training met een prettige trainer :-) Alles komt aan bod.

Een manier gevonden om beter voor mezelf te gaan zorgen.

Door de cursus te volgen ben ik begonnen met tijd voor mezelf te nemen. Het blijft wel moeilijk maar na 8 lessen gaat bv mediteren toch beter. Ik ben rustiger geworden, hou meer rekening met anderen ook al heb ik hier zelf niet altijd erg in. Het voelt allemaal rustiger en in geval van onrust, paniek kan je altijd terugvallen op je adem. Een aanrader voor iedereen. Gewoon proberen.

very good

fijne ervaring met Renee Piket als begeleider. Ze luistert echt naar de deelnemers en schroomt niet om door te vragen daar waar het nodig is maar tegelijkertijd laat ze het vinden van de juisre antwoorden aan jou over. Veel aan gehad en merk echt een verschil in het dagelijks leven.

Op een ontspannen en fijne manier werken aan bewustzijn

De training heeft mij veel gebracht. In 8 weken merk ik dat ik probeer bewuster te leven, wat ik hard nodig had. De mooie gesprekken met medecursisten en vooral de fijne en ontspannen wijze van trainen door Renée maakte het tot een mooie belevenis. Het is de start geweest van een andere kijk op het leven. Bedankt voor deze mooie ervaring!

Een gestructureerde cursus, praktisch en effectief

De 8-weekse curus heeft mij erg geholpen. In korte tijd merk ik meer rust, acceptatie en vertrouwen. Een investering die het dubbel en dwaars waard is!

Meer inzicht in mijzelf gekregen

Ik heb net de training van 8 weken afgerond het heeft mij meer inzicht in mijzelf gegeven de training werd door Marleen gegeven die onze groep heel goed heeft begeleid. Ook voor persoonlijke aandacht was er ruimte als dat nodig was. Wat ik meeneem als motto na de training aanvaard de dingen zoals ze op je pad komen!

Fijne training met goede opbouw en zeer fijne trainster

De mindfulness groepstraining MBSR is een zeer fijne training. Er zit een goede opbouw in de lessen en het ondersteunende boek en oefeningen helpen je om meer te weten te komen over mindfulness en hoe je dit in je leven kan gaan toepassen.

A very nice guide to meditation and mindfulness

It has been eye opening to me in a way that no matter what you are going trough in life, mindfulness will always be a good thing to practice. This experience gave me the opportunity to get into mindfulness and to understand the principles of meditation and why it can be so helpful with going through daily life. If it is practiced regularly, you can keep a much more calm mindset throughout the day, which can lead to benefits and less stress in the future. Thank you mindfulness Factory.

Mooie ervaring die veel heeft gebracht

Bereidwillend bedrijf. Ilonka was altijd bereikbaar. Heel warm en betrokken.

Mindfulness training heeft me meer gebracht dan verwacht

Deze training ben ik gaan volgen omdat ik de afgelopen 2 jaar mezelf geen ruimte heb gegeven voor zelfzorg. Aanvankelijk skeptisch over mindfulness (pffff hype...), ben ik de laatste les uitgelopen met ruimte voor reflectie, nieuwe inzichten, minder emotionele uitbarstingen. Nu mediteer ik dagelijks als start van de dag. Dank aan José, voor haar rustige, vrolijke en kalme begeleiding waarin ze veel ruimte gaf aan inbreng van de groep. Top!