Een bijzondere ontdekkingsreis die smaakt naar meer

De MBSR training van de MindfulnessFabriek is een mooie kennismaking met mindfulness. Het vraagt om dagelijkse inzet en je komt jezelf regelmatig tegen maar de trainer en het werkboek begeleiden je stap voor stap door het programma. Het bood mij bewust en onbewust een nieuwe kijk op het leven en tools om constructief met stress en tegenslagen om te gaan.

Ik ging er blanco in. Mijn verwachtingen waren gek genoeg niet hoog. De MindfulnessFABRIEK? Te grote organisatie misschien, niet duur, wat kan je verwachten? Achteraf zeer tevreden, goed toegankelijk lesboek, zeer goede begeleiding. Heel tevreden! Bedankt ūüĎć

Leerzame en waardevolle cursus : boven verwachting positief over mindfulness

Klassikaal mindfulness oefeningen doen vond ik heel fijn, omdat ik zeker in het begin door zo'n groepsoefening niet afhaak. Iets wat je thuis makkelijker doet als het saai of vervelend wordt. Het bespreken van huiswerk en ervaringen gaf mij extra inzichten.

Geleerd anders te kijken

Tijdens de training heb ik geleerd mezelf meer als een geheel te zien met de ademhaling als een stevige basis.

Inspirerend en heb veel geleerd over mijzelf

Hele fijne cursus om kennis te maken op een gedegen manier met Mindfullness. Ik heb hier echt iets aan gehad en neem het mee voor de toekomst.

Inspirerend en nuchtere aanpak

De mindfulness lessen kennen een gestructureerde opbouw waarbij de focus ligt op oefenen en ervaren. Dit werkt prettig! Je merkt dat je ergens naartoe werkt maar je weet nog niet precies wat. Aan het eind heb je precies door wat het doel was! En levert het mooie dingen op. Zelf leerde ik dat ik niet mijn gedachten 'ben', door de oefening van het observeren van gedachten. Heel waardevol.

Positief, verhelderend en voldoende diepgang in de materie van wat onze mind met ons doet.

Al na de eerste sessie voelde ik me op mijn gemak. Het boek is goed en helder (met herkenbare situaties) geschreven en daardoor gemakkelijk te lezen, de oefeningen met QR code zijn goed uitvoerbaar. De 8 sessies heb ik met veel plezier gevolgd en kan de training iedereen aanbevelen die meer wil weten van wat onder andere gedachten en gevoelens met ons doen en er daardoor beter mee om kunnen gaan met als resultaat er rustiger en gelukkiger van te worden.

De mindfulnesscursus heeft meer rust in mijn leven gebracht

Tijdens de cursus krijg je handvatten om meer rust en bewustwording in je leven te krijgen. Door een grote vari√ęteit aan oefeningen die je in de 8-weekse cursus krijgt, kun je ook na de training thuis verschillende aspecten aan je dagelijkse leven toevoegen.

Goede manier om te leren over mindfulness

Prettige sfeer, goede audio oefeningen, leerzame cursus

Warm

Een heel warm welkom. Waarbij jezelf de regie in handen hebt wat goed voelt en wat niet. Het heeft nieuwe inzichten gegeven en me bewuster gemaakt van het nu!

Very good for myn mind to to be aware of tought and feelings

It was very good To share with other people A lot of information and exercising Some time to match to recieve

Waardevol

Cursus gekregen van Suzanne en dat deed ze prima! Het was heel waardevol en goed toepasbaar. Veel inzicht gekregen over hoe lichaam en geest werkt en hoe je ermee kunt omgaan. Soms een echte eye-opener! De locatie mag van mij wat "warmer"/gezelliger en de parkeer mogelijk heden zijn beperkt in Arnhem. Verder zeker aan te bevelen!

Nuchter en 'eye opening'

Ik heb de Mindfulness Groepstraining MBSR in Eindhoven gegeven door Ad van Knippenberg als zeer positief ervaren. Het is welliswaar de 'basis' van mindfulness, maar de inhoud doet hier zeker niet onder aan. Het geeft je in 8 weken tijd letterlijk een andere blik op jezelf, de anderen om je heen en je omgeving. Iedereen die op wat voor manier en in welke fase van zijn leven dan ook vastloopt (of niet), doet er goed aan om deze training te volgen. Het leert je om 'nuchterder' in het leven te staan en 'aardiger' te zijn voor alles en iedereen, maar nog meer voor jezelf! De meeste mensen zijn namelijk constant bezig met streven naar verbetering en perfectie, en dit resulteert in oplopende negativiteit met alle gevolgen dan dien. Mindfulness opent je ogen en geeft je de mogelijkheid om te zien wat je wel hebt en leert je hiervan te genieten. Specifiek de training in Eindhoven door Ad van Knippenberg is geweldig omdat Ad de training extra aanvult met eigen materiaal en hij op persoonlijk niveau voor iedereen de tijd neemt als je dat nodig hebt.

Fijne begeleiding, leerzame cursus!

De cursus geeft handvatten voor het dagelijks leven. Ik denk dat het voor iedereen een meerwaarde kan hebben.

Fijne cursus, veel aan gehad

Fijne cursus. Door de cursusleider al snel op je gemak. Veel persoonlijke aandacht.

Prettige training

Ik heb de training als erg prettig ervaren. Het was elke week een goed moment om even helemaal tot stilstand te komen en te leren over de voordelen van Mindfulness en goed voor jezelf zorgen.

Blij dat ik het gedaan hebt

Na een tijdje in de knoop met mijzelf te hebben gezeten op advies een mindful training gedaan. Was in het begin best een beetje sceptisch en vroeg mij af of dit wel wat voor mij zou zijn, maar kwam er achter dat ik er baat bij heb en dat het mij op bepaalde momenten de rust geeft die ik anders niet had. Ben zeer tevreden en mocht ik een stress momentje hebben weet ik er nu veel beter mee om te gaan. Vond de gesprekken met Henri√ętte erg fijn.

Goede gesprekken gehad

Goede gesprekken die hebben geleid tot meer inzicht in het dagelijkse doen en laten. En waarom dit wordt gedaan

Bringing insights and patience: a great experience

I enjoyed the effect of having the course in a group to share experiences together. And especially with Suzanne as trainer. She is very respectful, patient and definitely knows what mindfulness is and how to teach to be so.

het was een bijzondere en verruimende ervaring

Erg vriendelijke mensen bij mindfulnessfabriek, zowel de coach als de contactpersonen. Er ging wel hier en daar wat mis in de organisatie van de planning, maar goed opgelost door Ilonka en de mindfulnessfabriek. Het was een bijzondere cursus die erg prettig is verlopen.

In één woord: geweldig!

Ik heb de afgelopen ronde de 8-weekse basistraining Mindfulness gevolgd met Ad als mijn trainer. Vorige week heb ik de training afgerond en wat kijk ik terug op een fijne periode! Los van het feit dat ik met Ad op een zeer open, vriendelijke en prettige manier kennis heb gemaakt met mindfulness en mijn vaardigheden hierin heb kunnen trainen, is Ad als trainer ook bijzonder prettig. Een warm mens, open en hartelijk, en altijd bereid om te helpen met vragen, het uitdiepen van persoonlijke dingen waar je tegenaan loopt of meer over wilt weten. De stof is daarnaast zeer behapbaar en gevarieerd, met rijke aanvullingen en voorbeelden van Ad zelf. Kortom: absolute aanrader en als je het mij vraagt een perfecte eerste stap om jezelf te ontwikkelen, te verrijken en (meer)rust/balans te vinden in het dagelijkse leven!

Rust, vertrouwen en vele mooie inzichten gekregen

Ik heb mijn mindfulness cursus in Eindhoven gevolgd. Ad was de "reisleider" en heeft voor een hele mooie reis gezorgd. Ik heb vele inzichten gekregen over hoe het brein werkt. Inzichten over denkpatronen en hoe deze te doorbreken. Gedurende de cursus ben ik een ander mens geworden, met meer (zelf)vertrouwen, meer energie en met meer belangstelling voor alles wat er in het leven is. De lange oefeningen waren voor mij soms pittig, maar ik had gelukkig snel door welke oefeningen goed bij me paste. Deze kon ik gemakkelijk doen en inpassen in mijn dagelijkse leven. Ik raad mindfulness voor iedereen aan, ook voor diegene die goed in hun vel zitten. Want ik gun iedereen een mindful leven!

Het was een openbaring!!

Ik heb enorm veel geleerd uit de training, samen met een mooie groep heb ik mijzelf beter leren kennen. Het was een prachtige ervaring.

Rust gevonden

Dankzij de training voel ik mij minder gehaast. Ik heb ontdekt dat ik veel dingen automatisch deed die mij niks opleverden en alleen maar zorgden voor meer stress. Nu slaap ik beter en dat is fijn.

Goede training veel geleerd

Groepstraining mindfulness gedaan in Utrecht. Nieuwe inzichten opgedaan. Ik voel me veel rustiger. Ik word minder snel boos en ben minder ongeduldig. Dank je wel.