alle verwachtingen overtroffen

De mindfulness heeft mij enorm geholpen om van de stress af te komen en ik heb goede hoop erop dat het me ook in de toekomst gaat helpen om het te voorkomen of eventueel weer snel terug te veren naar een gezonde mindset. Al snap ik dat het niet bij iedereen zal passen, toch kan ik het iedereen aanraden.

Positief, leerzaam en enorm waardevol.

De acht weken individuele Mindfulnesstraining bij Ilse was een waardevolle leerzame ervaring. Het heeft me geleerd stil te staan bij mezelf en rust te vinden. De belangrijkste verandering vind ik het werkelijk accepteren van wat er is. Dat geeft zoveel meer ruimte om te genieten van alles in plaats van er iets van te vinden en te denken dat het anders moet.

Goede en duidelijke begeleiding.

Goed om een keer weer stil te staan bij jezelf. Door het "geraas in de wereld" is het niet de bedoeling dat jij daarbij jezelf vergeet. Bewust terugkeren naar jezelf maakt dat je steviger "in je fundament" staat. Jouw leven is mooi en de moeite waard!! Tijdens het coachingsgesprek kwam ik pratend erachter hoe ik mindfulness kan gebruiken tijdens mijn werk.

Hallo Cécile, Dank je wel voor het mooie cijfer! Wat fijn om te horen dat je door de training beter bewust bent geworden van jouw leven en dat je nu handvatten hebt mindfulness te gebruiken tijdens het werk. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Inzichtgevend en maatwerk advies

Prettige coach die ondersteunt bij praktische stappen om beter in balans te komen en beter te slapen.

Hallo E, Dank je wel voor het mooie cijfer. Fijn om te horen dat je nu handvatten heb gekregen om beter in balans te komen en te slapen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Meer in het hier en nu

Ongeveer een maand of drie geleden heb ik mij opgegeven voor de mindfulness cursus bij de MindfulnessFabriek. De hoofdreden daarvoor was omdat ik echt een overdenker ben (waarom, ''wat als'', hoe) wat mij vervolgens alleen nog maar meer stress opleverde. Daarnaast had ik het gevoel niet echt in het moment aanwezig te zijn, omdat mijn gedachtes vaak alle kanten opvlogen. Vervolgens baalde ik dan weer van het feit niet in het moment te zijn en zo was de cirkel rond. Deze training heeft mij inzichten en handvaten geboden om met (opbouwende) stress om te gaan en te voorkomen dat ik bij het kookpunt aankom. Daarnaast kan ik middels oefeningen meer in het hier en nu zijn. Ik raad deze training zeker aan, ik denk dat iedereen er, op wat voor manier dan ook, baat bij kan hebben. Wat helemaal mooi zou zijn is als er ook een lokatie zou komen op Voorne-Putten. Er is veel vraag, maar weinig aanbod aldaar. Een avond om samen te blijven oefenen, na de training, in een groep, zou ook prettig zijn!

Hallo Anoniem, Dank je wel voor het prachtige cijfer! Wat fijn om te lezen dat je door de cursus handvaten hebt gekregen en dat je nu beter in staat bent om in het moment te leven. We zullen eens kijken of er mogelijkheden voor ons zijn in de buurt van Voorne-Putten. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Een fijne nieuwe ervaring

Pas op de plaats maken in het leven is belangrijk. De training mindfulness brengt me op een nieuw spoor. José is een prettige trainer; ze geeft de ruimte, heeft een prettige stem bij de meditaties.

Hallo Daniëlle, Dank je wel voor het mooie cijfer! Wat fijn om te horen dat de training je op een nieuw spoor heeft gebracht. Ook heel goed om te horen dat je José zo'n prettige training vond. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Deze training heeft mij mentaal veerkrachtiger gemaakt

Ik heb mezelf in deze training beter leren kennen. Ik ben niet mijn gedachten, emoties of fysieke sensaties maar ik heb ze. Door hier anders naar te kijken neem je meer afstand en daardoor voel je je vrijer. Accepteren en vanuit je waarden leven vormen de rode draad van deze training. Linda weet als trainer dit op verschillende manieren (mondelinge uitleg, video's, beelden, werkboek, app) over te brengen. Ook de interactie met andere deelnemers vond ik heel waardevol.

Hallo Richard, Dank je wel voor het mooie cijfer! Wat fijn om te horen dat je zo'n fijn traject hebt gehad! Ook heel goed om te horen dat je veel aan de interactie met de andere deelnemers had. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Leerzame cursus!

Linda is een ontzettend fijne trainer en wist de lessen altijd met veel enthousiasme te geven. Ik vond het daarnaast prettig dat Linda zich open opstelde en goed naar mij luisterde. Ze creëert daarmee onder andere een veilige sfeer. Reden van de vier sterren is vanwege de prijs voor de cursus van De Mindfulnessfabriek: ik vind deze aan de hoge kant en in termijnen betalen is niet mogelijk. Dat vind ik jammer.

Hallo Myrt, Dank je wel voor het mooie cijfer! Wat goed om te horen dat Linda zorgde voor een veilige sfeer en dat ze goed luisterde. En bedankt voor de opbouwende feedback! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Helpende en praktische therapie

Mooie aanvulling op de mindfullnesstraining die ik gevolgd heb.

Hallo Marianne, Dank je wel voor je reactie! Wat fijn om te horen dat de mindfulnesstraining een waardevolle toevoeging is voor je. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Verdiepend

Inzicht gekregen in eigen denken en het daaruit vloeiende gedrag. Bewust voelen en naar mn gedachtens kijken ipv zete zijn. Deze mindfullnes ACT training is raadzaam te volgen als je meer inzicht in je eigen patronen wenst en graag handvaten ontvangt om hierin te transformeren.

Hallo Heidy, Bedankt voor het prachtige cijfer! Wat fijn om te horen dat de training heeft geholpen om meer handvaten te krijgen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Leerzaam

Ik heb meer zelfinzicht gekregen en deze Act training is goed toepasbaar in je dagelijks leven!

Hallo Brigitte, Bedankt voor dit geweldige cijfer! Wat fijn om te horen dat je meer inzicht in jezelf hebt verkregen en dat je de ruimte hebt gevonden om de dingen die je geleerd hebt in het dagelijks leven toe te passen. Wij wensen je hiermee nog veel succes en veel voorspoed toe. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Waardevolle ACT training

De ACT training heeft mij veel handvaten gegeven om mijn leven te leiden zoals dat goed is voor mij. Waarden, gedachtes, doelen, meditatie en acceptatie komen allemaal aan bod. Een uitgebreide cursus met veel inhoud van Linda. Na iedere sessie was ik weer blij dat ik hieraan mee heb gedaan. Kan het iedereen aanraden.

Hallo Marije, Bedankt voor je geweldige beoordeling en mooie verhaal! Je geeft duidelijk aan welke handvatten je tijdens de training hebt meegekregen en wat deze je hebben kunnen bieden. We wensen je nog veel voorspoed toe. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Niet het altijd "aan" staan bleek mijn probleem, Maar te weinig "zijn" en teveel "doen".n u

Ik dacht altijd dat meditatie en mindfulness gingen over jezelf "uit" zetten. Door Jose heb ik geleerd dat je hoofd nu eenmaal veel aan staat en niet veel anders kan dan gedachtes produceren en "aan" staan. De kunst van Mindfulness is voor mij het trainen van je aandacht dat dat is wat er gebeurd. Je gedachtes waarnemen, ze niet altijd voor "waar" aannemen. Vervolgens bewuste keuzes maken, niet op basis van je automatische gedachten-stroom, maar op basis van je lichaam, je gevoel, je stemming. Goed voor jezelf zorgen. Het zal nog veel oefening vergen, maar alles is er al ;)

Hallo Femke, Bedankt voor je review en dit geweldige cijfer! Je geeft in je verhaal mooi aan welke inzichten je hebt verkregen en hoe jij deze zelf invoegt in je leven. Wij wensen je veel voorspoed toe en succes met het verder oefenen. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Deze cursus heeft mij laten ervaren dat denken niet is wie ik ben.

Thuiskomen in je lijf, leren kijken naar je eigen gedachtepatronen. Door stil te worden leer je accepteren dat wat er op dat moment in en om je heen gebeurt nou een maal zo is. Inzicht en verandering komen vanuit die opmerkzaamheid.

Hallo Sanderijn, Bedankt voor dit prachtige cijfer! Je geeft in je verhaal mooi aan welke inzichten je hebt opgedaan tijdens deze training. Wij wensen je nog veel voorspoed toe. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Nieuwe inzichten en zinvolle oefeningen

Joyce is een heel fijne trainer, die een fijne, open sfeer creëert waarin alle cursisten zich prettig voelen. In de training geeft ze je de juiste handvatten om verder mee te oefenen. In de training hielp een aantal inzichten en oefeningen me om sterker te staan en me minder mee te laten slepen in allerlei gedachtes. En alhoewel het inpassen van de oefeningen in het dagelijks leven lastig blijft, weet ik beter wat ik moet doen in tijden van grote stress, en voel ik me meer in balans.

Hallo Karen, Bedankt voor je review en voor het fantastische cijfer! Wat fijn om te lezen dat je zo'n prettige ervaring hebt gehad met de cursus en dat je goede inzichten en handvatten hebt verkregen. Wij wensen je nog veel voorspoed toe en succes met het verder inpassen van wat je hebt geleerd. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Verfrissend en goede reminder.

Prettige en leerzame lessen

Hallo, Bedankt voor dit mooie cijfer! Wat fijn dat je de lessen als prettig en leerzaam hebt ervaren. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Een heel leerzame training

Zinvolle trainingsavonden in combinatie met een goed boek hebben me op weg geholpen dingen in mijn leven te veranderen. Daardoor minder stress, en minder piekeren. Ik had dit eerder moeten doen.

Hallo Ton, Bedankt voor dit prachtige cijfer! wat fijn om te lezen dat je door de sessies goed op weg bent geholpen en dat je hierdoor minder stress en gepieker ervaart. Ik wens je succes met het vasthouden hiervan. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Herstellend

Het is mijn eerste aanraking met een coach, ik kom zelf uit de zorg en welzijn sector en heb goede vrienden waaronder een psycholoog om mijn heen waarmee ik goed gesprekken kan voeren over wat ik mee maak. Dus ik twijfelde een beetje of ik meer uit coaching sessies zal halen. Ik ben tegendeel bewezen: de spiegel werd voor mij gehouden zonder oordeel. Juist met begrip en compassie. Hoewel ik in mijn eigen waarde gelaten werd, werd ik door die gespreken aangemoedigd om het anders te leren doen en te mogen zijn. Wie ik nu ben met mijn beperkingen te mogen leren omarmen: stap voor stap... in mijn eigen tempo met aandacht. Zacht voor mezelf te leren zijn, in het hier en nu te mogen leren zijn. Zelfs het verdriet/mijn verlies en piekeren mogen er ook zijn in het hier en nu. Het maakt deel uit wie ik ben. De kleine dingen die mij energie en vreugde geven niet niet uit het oog verliezen. Het zijn een enkele mooie dingen die uit uit mijn sessies met Resia heb mee genomen. Resia, je hebt nieuwe deuren voor mij geopend en ik dank jou daarvoor. Lieve groet, Farida

Hallo Farida, Bedankt voor dit prachtige cijfer! Je schrijft een mooi verhaal over wat je tijdens deze sessies hebt geleerd en over wat je meeneemt in je leven. Ik wens je veel succes met het toepassen van je nieuwe bevindingen. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

creëer bewustwording van je gedachtes, gevoelens en lichaam

middels mijn mindfulness sessies (en zelfstudie) ben ik bewuster geworden van mijn gedachtes en gevoelen. Ik ben mij bewust geworden van de automatische gedachtes en gevoelens die ontstaan. Door mindfulness ben ik in staat om beter tot rust te komen en te genieten van ontspanning. Ik ben in staat om mijn eigen gedachtes en gevoelen te observeren en te accepteren.

Hallo Leroy, Bedankt voor dit mooie cijfer! Wat fijn om te lezen dat je met behulp van de Mindfulness sessies meer bewustzijn hebt gevonden rond je gevoelens en gedachtes. Ik wens je veel succes met het vasthouden van dit bewustzijn. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Waardevol!

Het gesprek in aansluiting aan de online-cursus heeft voor mij iets toegevoegd en nieuwe inzichten gegeven.

Hallo Dorothea, Bedankt voor dit prachtige cijfer! Het is fijn om te lezen dat je nieuwe, waardevolle inzichten hebt verkregen. Ik wens je toe dat deze nieuwe inzichten je nog veel zullen brengen. Veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Resia weet de juiste oplossingen aan te dragen waardoor ik veel beter ben gaan slapen.

Bijna 1 jaar lang sliep ik slecht. Resia wist snel tot de kern te komen waar dit aan ligt. Ze heeft me gelijk vanaf de 1e sessie al goede praktische oefeningen en mooie inzichten gegeven waarmee ik direct aan de slag kon. Hierdoor kon ik snel resultaat boeken en ging het slapen al beter. Elke sessie kreeg ik weer nieuwe inzichten die me verder brachten. Ik kan haar zeker aanraden.

Hallo Ellen, Bedankt voor dit prachtige cijfer! Wat fijn om te lezen dat je met behulp van deze sessies en oefeningen zulke mooie resultaten hebt bereikt. Ik wens je succes met het toepassen van je nieuw verkregen inzichten. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

In de afgelopen weken heb ik training gehad van Dorien. Wat een ontzettend fijn mens. Er was direct een klik en ik voelde al vanaf het begin de ruimte om alles te delen wat ik wilde delen. Dat is een heel fijn gevoel. Vanaf het begin had ik een aantal leerdoelen voor mezelf opgesteld, zo praktisch als ik ben ingesteld. Al doende leert men zeggen ze toch altijd? Dat is precies wat je ervaart tijdens de training. Weg met de automatische piloot en het altijd maar "meer" moeten (willen!) doen. Je staat aan het stuur en alleen jij bepaalt wat er gaat gebeuren. Je leert dus voldoening te halen uit minder (met meer resultaat). Je weet stress te herkennen en erkennen en accepteren dat het gewoon soms even zo is. Heel waardevol en voor iedereen aan te raden. Jong en oud. Dit geeft rust, ruimte en regelmaat. Meer de echte jij!

Hallo Nicol, Bedankt voor dit prachtige cijfer! In jouw verhaal geef je heel mooi aan wat je hebt meegenomen vanuit de training en dat je hierin goed bent begeleid. Ik hoop dat jouw nieuwe inzichten je nog veel zullen brengen. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Meer bewustzijn en meer rust

Gaande weg de training van 8 weken merkte ik dat ik een groter bewustzijn en meer rust begon te ervaren. De training is best persoonlijk en intiem, maar we werden als groep heel erg goed begeleid door Romy, onze trainer. Er kon in alle openheid en eerlijkheid ervaringen gedeeld worden en dat voelde erg goed. De communicatie vanuit de Mindfulnessfabriek voorafgaand aan de training had iets beter gekund: ik kreeg vrij laat te horen dat de training door zou gaan.

Hallo Patricia, Bedankt voor dit mooie cijfer! Wat fijn om te lezen dat de training je meer bewustzijn en rust heeft opgebracht en dat je tijdens de training goede begeleiding hebt gehad. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek

Mindfulness om een eind te maken aan gepieker

Ik werd al meer dan een jaar geplaagd door gepieker, meestal werk gerelateerd. Doordat ik zo bezig was in mijn hoofd kon ik niet meer genieten van de aardige dingen in het leven en voelde ik me niet gelukkig. Iemand suggereerde dat een mindfulness wel eens zou kunnen helpen. In plaats van boeken daarover te lezen besloot ik een professionele cursus te volgen, één-op-één, niet in een groep. De cursus duurde 8 weken, elke week één uur en flink wat oefeningen om elke dag te doen. Dat is ook meteen mijn advies, doe de oefeningen en blijf ze doen. Door de oefeningen was ik beter in staat met mijn gepieker om te gaan en leerde ik meer in het hier en nu te leven. Ik denk nog wel na over problemen maar alleen als het mij uitkomt en zonder het "malen" wat eerder het geval was. Daardoor heb ik meer ruimte in mijn hoofd gekregen om ook van de kleine dingen te genieten. Kortom, het heeft mij veel gebracht en ik kan het jou zeker aanraden.

Waardevol op inhoud, perfect in de zorgvuldige wijze waarop die inhoud wordt gedeeld.

Ik heb ervaren dat binnen een eenvoudig, vast, kalm, zorgvuldig en ja uhm sober stramien een -in al zijn eenvoud- complexe boodschap het meest helder wordt. Dat is een lange zin. Om aan te geven dat in het kleine het grote makkelijker valt waar te nemen. De eenvoud van het welkom geheten worden, thee staat klaar, niet gaan ratelen-praten, een matje, een kussen, een opstelling, de zon, de rust, het belletje, de vriendelijke aandacht, het herhalend aangeven dat de geest zwerft, maar dat de aandacht terug gebracht kan worden en dat je nu even helemaal niets hoeft want dit is je tijd, hier mag je even zijn. Dat prent zich in. Dankjewel daarvoor. Die herhalende eenvoud werkt, naast adem en oefeningen, als een anker in onrustige tijden.

Hallo Carine, Bedankt voor dit prachtige cijfer cijfer! Het is fijn om te lezen dat je de wijze waarop de training werd gegeven zo goed hebt ervaren. In jouw verhaal geef je heel mooi aan wat deze training jouw heeft gebracht. Ik wens je succes met het vasthouden van dit gevoel in de toekomst. Nog veel voorspoed toegewenst. Met vriendelijke groet, Team MindfulnessFabriek