Fijne gesprekken

Ik heb 8 super fijne gesprekken gehad. IK heb mijn hart kunnen luchten en achteraf een hele andere kijk gehad op mijn ervaringen. Super veel inzichten gekregen op mijn eigen handelen, wat ik hier mee kan en wat ik hier niet mee kan. Deze tips en inzichten zullen mij in de toekomst altijd blijven helpen.

Verruimend

Deze cursus was een welkome en broodnodige aanvulling op het re-integratietraject om na een burn-out weer aan het werk te komen. Door de cursus heb ik handvatten ontdekt die me helpen stress te herkennen, te herleiden en daarom (vaak) te kunnen voorkomen. Rust in de dag inbouwen, momenten voor mezelf pakken en een betere balans creëren. Ik heb erg veel geleerd en handige tools gekregen.

Een individuele training met rust, aandacht en ruimte

De 8 wekelijkse training met Cynthia heb ik als zeer prettig ervaren. Zij is een rustige, serieuze, flexibele en leuke vrouw, Ze stond open voor mijn vragen, maar hield zich wel aan de materie van die week. Omdat het 1 op 1 was had ik misschien verwacht dat ik meer handvatten had kunnen krijgen om individuele situaties onder controle te krijgen. Maar ik snap ook dat een uur te kort is om buiten de doelstellingen van het hoofdstuk te veel op het persoon in te gaan. Cynthia gaf ook aan dat er meerdere mogelijkheden zijn na deze mindfulness training. Ik hoop dat ik er veel aan ga hebben en dat ik o.a. het mediteren/ademhalen kan toepassen in mijn drukke bestaan. Er zijn zeker dagelijks al dingen waar ik opmerkzaam op ben na de training. Ik ga deze training eerst goed intregreren in mijn leven en daarna ben ik zeker geïnteresseerd om door te gaan.

Positief

Beter geleerd om met mijn gedachten om te gaan. Nu alleen nog wachten op de rekening voor de verzekering.

De 8 weekse cursus was zeer verrijkend!

Ik heb de cursus als zeer prettig ervaren. Ik was wat sceptisch over de online versie. Dit is geheel goed gekomen! Mede dankzij de input van de begeleider, Francisca. Zij leidde ons met verve en enthousiasme door de bijeenkomsten. Ik ben echt heel blij dat ik de cursus hebt gevolgd. Mindfulness geeft me ruimte en rust en heeft ervoor gezorgd dat ik het leiderschap over mijn leven heb teruggepakt.

Een niet-zweverige cursus met echt effect!

De online mindfulness training heb ik als erg prettig ervaren. De combinatie tussen oefeningen en theorie vond ik ook erg fijn. We leerden verschillende vormen en oefeningen, waarbij je de vrijheid kreeg om zelf uit te proberen wat het beste bij jou past. Dankzij de mindfulness cursus leef ik meer in het moment en kan ik beter afstand nemen tijdens stressvolle momenten. Ik voel beter wat ik op bepaalde momenten nodig heb en kan daarop anticiperen. Verder vond ik het prettig dat we er een boek bij kregen waar de theorie nog in werd uitgelegd en de geluidsfragmenten waarmee je zelf thuis kunt oefenen. Al met al een dikke 10.

Jammer dat de training is afgelopen

Ik vond de trainingen van Bree heel erg leuk. De bewustwording die ze heeft los gekregen is heel bijzonder. Ook haar relaxte houding was heel prettig. Ook het werkboek en de trainingsmaterialen vond ik heel erg goed.

Dag Linda, Hartstikke bedankt voor het prachtige cijfer! Goed om te horen dat je goed overweg kon met Bree. Een goede band met de trainster hebben is natuurlijk super belangrijk om het traject goed te doorlopen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Heel fijn!

Een hele goede en fijne kennismaking met mindfulness en mediteren. Veel aan gehad. Wekt interesse op om mij hier verder in te verdiepen.

Dag Nanick, Fijn om te horen dat je door onze trainingen de inspiratie hebt gekregen om je meer te gaan verdiepen in mindfulness! Wij wensen jou veel succes en alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Niet makkelijk maar wel effect

Mindfulness is niet wat je problemen oplost maar hoe je er mee omgaat. Als je hele leven gewend bent omdat op een bepaalde manier te doen, vergt het veel oefening indaal anders mee te leren omgaan. Daarom zijn 8 weken ook echt nodig om iedere keer een andere oefening onder de knie te krijgen, althans voor mij. Nu kan ik veel beter rustiger nadenken en een besluit nemen. Ik kan beter bij mezelf blijven, waarvan ik voorheen niet wist hoe dat te doen. Voor mij is er nog veel oefening nodig maar ik merk dat ik er op een dag vaak bij stilsta. En dat is denk ik het begin. Ik hoop het vast te kunnen houden. Cynthia bedankt voor de fijne lessen en ook de mede cursisten. Ik heb ook veel van jullie geleerd.

Hallo Anney, Hartelijk dank voor de mooie recensie en het cijfer! Goed om te horen dat je, ondanks de moeilijkheden die je aan het begin van het traject ondervond, je goed door het traject heen hebt geslagen! Ook super om te horen dat je nu wél af en toe stilstaat bij je problemen en er rustig over na kan denken. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Een nieuwe invalshoek!

Mindful omgaan met eten biedt een nieuwe invalshoek voor als je alles al hebt geprobeerd om af te vallen. De cursus heeft mij enorm geholpen om anders naar mijzelf en mijn eetgewoonten te kijken. Niet vanuit strenge regels en alleen maar doorzettingsvermogen maar door er mindful naar te kijken. Jacqueline is fantastisch als mindful-coach en brengt de theorie aangepast aan de persoon (wij deden het als buddies) heel goed over en doet een zeer goede introductie mediteren. Met plezier en met veel resultaat gedaan!

Hallo Kees, Goed om te horen dat dit jou heeft kunnen helpen! Ook fijn om te horen dat je het zo goed kon vinden met Jaqueline! Het is natuurlijk super belangrijk dat er een goede band ontstaat met de trainster omdat dan het traject zo goed mogelijk doorlopen kan worden! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Ik heb geleerd me geen zorgen over mijn zorgen te maken

Het is heel bevrijdend om mijn gedachten te kunnen laten voor wat ze zijn en die niet te problematiseren. Helemaal in deze tijd is het belangrijk om momenten voor je zelf te nemen om gedachten of zorgen los te kunnen laten. Dat maakt een stuk lichter en geeft ruimte. De online begeleiding tijdens de wekelijkse sessie werkt heel goed - oefeningen doe je thuis, wat het normaler maakt om die na de training ook thuis te blijven doen.

Hallo Joost, Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer en de fantastische recensie! Goed om te lezen dat je nu beter in staat bent om je gedachtes los te laten en daardoor ruimte creëert voor jezelf. Je hebt gelijk in dat het zeker in deze roerige tijden belangrijk is om af en toe alle zorgen even van je af te zetten. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijk groet, MindfulnessFabriek

In rustige, veilige omgeving de training gevolgd, en na 8 lessen gemerkt: he, het doet iets met mij!

Ik wilde de training Mindfulness heel graag live doen, en dat is gelukt! Na vier lessen een verplichte corona break, maar nu toch afgerond. Erg fijne ervaring met prettige medecursisten en een fijne, heldere begeleiding door Ilonka. Mijn angst ('als het maar niet te zweverig wordt') was ongegrond. In het dagelijks leven merk ik al de voordelen van de training en de dingen die ik geleerd heb. Door hier elke dag mee bezig te zijn, gaat het steeds meer een deel van je dag/week/leven uitmaken.

Dag Anne-Marie, Wauw een 10! Hartstikke bedankt voor de mooie recensie en het fantastische cijfer! Super om te horen dat je angst geen werkelijkheid werd. Ook heel fijn voor je dat je nu al de voordelen van de training kan merken in het dagelijks leven! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Heel plezierig, leerzaam, verhelderend en aan te raden voor iedereen...

Eerst nog getwijfeld of Mindfulness misschien te zweverig zou zijn, de stap gezet en direct vanaf de eerste training heeft Ilonka duidelijk gemaakt dat Mindfulness juist niet zweverig is maar zeer concrete technieken bevat. Ilonka is kundig, zeer vriendelijk en heeft een scherp oor voor de zaken waar cursisten mee "worstelen" en brengt dit in de training in zodat je er echt ook daadwerkelijk iets mee kunt. Ik raad iedereen Ilonka aan als trainer! Ilonka, bedankt voor de fijne en leerzame training!

Dag Tom, Hartstikke bedankt voor de mooie recensie en het mooie cijfer! Ook super dat je een goede band had met Ilonka, het is natuurlijk van groot belang dat je goed overweg kan met de trainster om het traject zo goed mogelijk te doorlopen. Wij zullen Ilonka vertellen dat je de training zo leuk vond met haar! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Mooie inzichten mogen ontvangen.

Fijne ervaring, leerzaam.

Dag Els, Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer! Heel fijn om te horen dat je de trainingen als leerzaam hebt ervaren en dat je meer inzicht hebt gekregen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijk groet, MindfulnessFabriek

Zeer goede start om met mediteren te beginnen

Naast een goed werkboek voegen de wekelijkse sessies ook echt iets toe aan de training. De trainster heeft ervoor gezorgd dat iedereen op een prettige manier zijn bijdrage kan leveren en ervaringen kan uitwisselen en vragen kan stellen. Zeer goede start om te beginnen met mediteren.

Dag Jordi, Wauw een 10! Hartelijk dank voor de mooie recensie en het fantastische cijfer. Ook heel mooi om te horen dat je een goed gevoel had tijdens de trainingen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijne training

Fijne training. Goed georganiseerd en interessante, herkenbare onderwerpen. De trainer heeft een fijne stem, neemt de tijd voor je en vraagt veel door, is geïnteresseerd.

Dag Coby, Hartelijk dank voor het mooie cijfer! Fijn om te horen dat je het zo leuk hebt gehad met de trainster. Het is natuurlijk van groot belang dat er een goede band ontstaat met de trainer om ervoor te zorgen dat het traject zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Weer vertrouwen in slapen

Fijn om op deze manier weer vertrouwen te krijgen dat ik gewoon weer het slaapvermogen van vroeger terug ga krijgen. Fijne handvatten en gesprekken.

Dag Kyra, Hartelijk dank voor het mooie cijfer! Ook heel goed om te horen dat je weer vertrouwen hebt gekregen in jouw slaapvermogen! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Erg fijne training

Van januari- maart de online mindfulness training gevolgd. Veel geleerd en geoefend. De combinatie van theorie in het boek en via YouTube filmpjes om thuis te lezen/ bekijken en tijdens de les ruimte voor oefenen, vragen stellen en klein deel theorie vond ik prettig. Bree zorgt voor een goed online groepsgevoel. Ook het oefenen in tweetallen is mij goed bevallen. Geweldig dat deze training ook online goed te doen is en heb er veel aan gehad en ga er zeker ook nog veel aan hebben in de komende periode.

Dag Manon, Goed om te horen dat de training als prettig hebt ervaren en dat je een goede aansluiting had met Bree. Het is natuurlijk van groot belang dat er een goede band gevormd wordt met de trainster om het traject zo goed mogelijk te doorlopen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijne cursus, nu de praktijk nog :|

Ik vond de Mindfulness training bij Jen een fijne training, een heel praktische insteek (als dit en dit niet goed werkt of voelt, doe je toch wat wel goed voelt) en fijne oefeningen. Helaas moest de training halverwege van locatie naar online verplaatsen, en daardoor mis je het informele aspect met je medecursisten. Maar het zat, fysiek én online, heel goed in elkaar. Ik heb heel veel gehad aan de oefeningen en theorie, nu moet ik mezelf nog een schop onder m'n kont gaan geven om er in de praktijk ook echt mee aan de slag te gaan en te blijven.

Dag Cathelijne, Fijn om te horen dat je zoveel aan de training hebt gehad ondanks het feit dat het halverwege digitaal verder moest gaan. Ook goed om te horen dat je het fijn hebt gehad bij Jen! En heel veel succes gewenst met het uitvoeren van de oefeningen in de praktijk, wij weten zeker dat het jou gaat lukken! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Uit mijn comfort zone zeker een waardevolle toevoeging.

Ik heb het nu door als ik teveel in mijn hoofd zit en kan dit makkelijker laten gaan. Het resultaat is voor mij geweest dat ik mij hierdoor vrijer en losser voel, ik kan me makkelijker focussen op datgene wat in belangrijk vindt.

Dag Mireille, Fijn om te horen dat je nu meer rust in je hoofd kan creëren en dat je nu makkelijker kan focussen op belangrijke zaken. Er zijn heel veel storingsfactoren in het dagelijks leven en soms moet je even afstand nemen en alles bekijken vanuit een ander perspectief zodat je gefocust blijft op wat belangrijk is. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

De cursus was erg compleet en stimulerend

Ik was erg blij met mijn lerares Bree, die zelf de rust en innerlijke vrede heeft die ze ons wist bij te brengen. Ze reageerde erg hartelijk en zinnig op vragen. We kregen veel extra materiaal en suggesties. De cursus was erg compleet, helder beschreven in het boek en perfect door kussen en yoga matje!

Dag Liesbeth, Hartstikke bedankt voor de 10 en de mooie recensie! Fijn om te horen dat je zo'n goede band had met Bree. Het is natuurlijk erg belangrijk dat er een goede connectie ontstaat tussen de trainer en de cliënt zodat het traject zo soepel mogelijk kan worden doorlopen, dus wij zijn erg blij dat dit het geval was. We zullen het doorgeven aan Bree dat je zo tevreden over haar bent! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijn gesprek, bedankt!

Het coachingsgesprek met Dorien was erg prettig. Ze heeft mij een aantal handvatten gegeven hoe ik minder ga piekeren. Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk gaat het slapen nu beter.

Dag Arjen, Wauw een 10! Bedankt voor het mooie cijfer! Goed om te horen dat je zo'n goede band had met Dorien! We zullen het aan haar doorgeven. Wij wensen jou een vele goede nachten toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

In een prettige veilige omgeving mindfulness kunnen beoefenen

Ondanks dat we maar 2 keer bij elkaar zijn geweest en genoodzaakt waren de rest via teams te doen was het een mooie ervaring. Veel geleerd. Cynthia heeft me steeds het gevoel gegeven dat we alles konden delen maar ook wanneer ik even niets wilden delen voelde ik me niet bezwaard. De opbouw van de training was goed en stap voor stap werd ik hierin meegenomen. Mijn doel was het om mindfulness in mijn dagelijkse leven te integreren en ik ben ervan overtuigd dat dit me gaat lukken.

Dag Patrick, Fijn om te horen dat je de trainingen fijn vond ondanks het feit dat het al zo snel digitaal moest. Ook heel goed om te horen dat er een goede band was ontstaan tussen jou en Cynthia. Het is natuurlijk cruciaal dat de omgang heel goed verloopt om de training zo succesvol mogelijk te laten zijn. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Leerzaam en goed toepasbaar indien acuut nodig.

Ik ben blanco de training ingegaan met de gedachte "ik zie wel wat het mij brengt.". Er zijn oefeningen bij die ik heel moeilijk vindt, maar ook die ik toe kan passen als ik er behoefte aan heb. Cynthia blijft altijd heel rustig en geeft heel helder uitleg en verklaringen. Ik heb het positief ervaren en zal zeker vaak tijdens voor of na een meditatie terugdenken aan de (helaas online) bijeenkomsten.

Dag Marianne, Goed om te horen dat je uiteindelijk positief bent gaan denken over mindfulness. Veel mensen hebben het gevoel dat het heel zweverig is, maar nadat ze onze trainingen hebben gevolgd komen ze erachter dat wij toch wel goede, pragmatische trainingen bieden. Dus fantastisch dat het je veel goed heeft gebracht. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, StressWise

Een goede trainster en fijne groep

Dankzij de ontzettend goede trainster Kim heb ik deze cursus als erg positief ervaren. Toen we op online over moesten schakelen zorgde Kim ervoor dat we een gelijke ervaring beleefden, maar dan vanuit huis. Het was erg prettig om deze cursus binnen een kleine groep te volgen. We deelden ervaringen aan elkaar uit en luisterden naar elkaar, dit voelde als goede steun.