Zeer waardevolle training

De bijeenkomsten waren voor mij zeer waardevol door een mooie combinatie van inzicht geven, oefenen en reflecteren. Daarnaast werden de bijeenkomsten goed ondersteund door een cursusboek, filmpjes en losse meditatie oefeningen voor thuis. De trainer zorgde voor een respectvolle, veilige en plezierige sfeer tijdens de bijeenkomsten en was kundig in de begeleiding. En hij was als persoon heel vriendelijk en open.

Mooie nieuwe ontdekkingen

De acht bijeenkomsten bevatten allemaal kleine pareltjes die in het dagelijks leven zorgen voor meer rust en compassie. Het meerdere dagen per week tijd besteden aan de oefeningen vergt enige discipline, ik hoop dit vol te kunnen houden. We hebben in een zeer plezierige groep samen gewerkt aan meer mindfulness in ons leven. Er was vertrouwen en respect naar elkaar. De begeleiding van Sijmen heeft daar zeker een grote rol bij gespeeld. Altijd zacht en warm aanwezig waarbij op passende momenten veel ruimte wordt geven aan diegene die dit nodig heeft. De theorie is eigenlijk op papier heel simpel, maar in de praktijk vergt het wel iets van je. Maar de resultaten, hoe klein ook zijn mij zeer dierbaar en geven mij veel.

Online Compassietraining: Top trainer!

Ik heb de training Compassie online gevolgd, begeleid door Marleen Pasmans. Ze was enorm betrokken en inlevend. Door haar expertise heb ik in de lessen welke ik kon volgen veel mooie inzichten gekregen. Ik zou wensen dat ik meer lessen had kunnen volgen. Ik zou deze training zeker aanraden, als vervolg wanneer je al bekend met Mindfulness.

Hele fijne cursus, echt een verrijking.

De docent was rustig en aandachtig. Stap voor stap ontdek je veel over jezelf en je relatie tot je gedachten. Een hele fijne training!

een aangename ervaring

In die 8 weken tijd heb ik veel geleerd. Sijmen heeft alle lessen ontzettend goed begeleid en het voelde ook vertrouwd. Als je kijkt hoe ik aan het begin van de cursus stond en dat vergelijkt met het einde, dat verschil is zichtbaar. Ik ben blij dat ik de training gevolgd heb.

Waardevolle training

De mindfulnesstraining was voor mij heel waardevol. Een mooie combinatie van zelfstudie van de theorie via het boek en beeldende filmpjes aan de ene kant en live oefenen in de groep onder kundige en warme begeleiding van Sijmen.

Providing a great toolset to becoming more mindful

I really enjoyed the 8 weeks, which gave me a good moment to reflect, and re-engage in mindfulness. Appreciated the practical element of it in terms of putting into everyday life. It was also beneficial to do it in a group environment

Het ultieme kado aan jezelf

Acht wekelijkse avonden in een fijne en kleine groep, veel openheid en bereidheid om gezamenlijk te leren en te ontdekken. We vonden bronnen van rust, van dingen loslaten die niet helpen, van compassie voor onszelf en anderen, van zelfinzicht en -confrontatie. Onder leiding van trainer Sijmen was dit een inspirerende en helpende ontdekkingsreis.

Online MBSR door kundige en ervaren trainer

Ik heb de online MBSR-training gevolgd. Hierdoor was het goed haalbaar in mijn dagelijkse leven. Ik was benieuwd hoe dit zou zijn, maar het is goed bevallen. Doordat we veel oefeningen deden en er relatief weinig klassikale instructie was, kon ik er goed bijblijven. Het delen van ervaringen was duidelijk gericht op de oefeningen en werd door de trainer goed begeleid, waardoor het een helpend onderdeel van de training werd. Ik had er zelf meer uit kunnen halen door meer te oefenen tussen de bijeenkomsten door, wellicht had het geholpen als er in de bijeenkomsten hier meer aandacht voor was. De trainer was ervaren en kundig, heel prettig.

Was weer even een mooie opfriscursus om weer bewust bezig te zijn met Mindfulness

………….

Positieve ervaring

Veel handige technieken geleerd over hoe om om te gaan met stres. En niet uit de automatiesche piloot te reageren

Ik vind het een leerzame en inzichtgevende training !

Ik kan nu beter mijn stress situatie en doemdenken herkennen, door gebruik te maken van o.a de drie minuten adempauze om een bewuster actie als respons te nemen zo. Bree als trainer ervaren als een zeer rustige luisterende trainer ervaren , voelde me op mijn gemak,veilg, ze kon mij goed triggeren met haar info,opmerkingen en haar neutrale houding als mindfull ervaren !

Een goed gevoel aan overgehouden!

Een begeleider met veel passie en kennis, veilige omgeving, heb er echt wat aan gehad!!

Een hele fijne ervaring

Het waren 8 hele bijzondere weken waarin Sijmen je meeneemt in de wereld van mindfulness. Veel dingen vielen op z'n plek en het cursusboek is erg leerzaam. Sijmen laat je enorm op je gemak voelen en helpt je om op een laagdremlelige manier steeds een beetje bewuster te worden, je steeds meer in het nu te laten komen en de verbinding met je lichaam te herstellen. En dat is hard nodig in een hectische wereld waar prikkels overal op de loer liggen en je aandacht constant wordt gekaapt door externe kapers. Ik kan deze cursus dan ook van harte aanbevelen aan een ieder die wat minder in zijn hoofd wil leven en weer verbinding wil vinden met zichzelf en zijn of haar omgeving.

Mindfulness geeft mij na 8 weken een rustige geest in een ontspannen lichaam.

Ik geniet van de meditaties. Het doet me goed. Lichamelijk en geestelijk. Merk dat lichamelijke ontspanning en geestelijke veerkracht toeneemt. Dat is geweldig. Ik ben me regelmatig bewust van mindfulness en mijn reactie op dagelijkse zaken. Dan zijn er dingen die al jaren dieper weg zitten. Dat heeft meer tijd nodig. Er blijft nog een weg te gaan.

een aanrader voor mensen die behoefte hebben aan meer rust door acceptatie

prettig, helder en gezellig

zinvol

het geeft je handvatten om om te gaan met stressvolle momenten en je rust te pakken op de dag. hierdoor ontstaat focus met wat je op dat moment doet. het is zeker geen quickfix maar een tool om te gebruiken. jij maakt de keuze welke je gebruikt. het leren omgaan met tegenstrijdigheden tussen mindful leven en de eisen die wij ons zelf (en de maatschappij) ons opleggen is ook iets wat er mag zijn en geeft ruimte om bewuste keuzes te maken. niemand zegt dat het makkelijk is, maar het geeft je leven wel richting.

Mooie introductie in de mindfulness

Het was een prettige en toegankelijke training om meer bekend te raken met mindfulness. Soms werd er in mijn ogen teveel gepraat, terwijl juist het ervaren en het uitvoeren van de oefeningen heel waardevol zijn. Tegelijkertijd begrijp ik dat dit ook lastig is met een groep waarbij de verschillen groot zijn.

Prettige 8 weken

Ik heb een hele fijne mindfulness training bij Martine gevolgd. Je gaat veel oefenen en krijgt daarnaast ook nog theorie over de oefeningen en hoe je zo mindful mogelijk met momenten in je leven om kunt gaan. Martine is naast de training ook heel betrokken en zelfs als je onverhoopt een sessie mist, dan wil ze je met al het plezier telefonisch op de hoogte brengen van de besproken stof en het huiswerk. Zodat je nooit de aansluiting hoeft te missen. Al met al 8 hele interessante en fijne weken gehad :)

Heeft me ontzettend goed geholpen!

Ik heb last van burn-out klachten met ook wat depressiesymptomen. Omdat ik van mezelf een vrij druk brein heb en zo snel overweldigd en gestresst raak, leek het mij slim om eens een mindfulnesstraining te volgen. Ik heb daarbij de volgende doelen voor mezelf gesteld: - Een rustiger brein weten te creeëren. - Mijn lichaamssygnalen beter te leren begrijpen zodat ik stress sneller opmerk. Dankzij deze training hebben allebei de doelen weten te behalen, en daarnaast iets wat misschien nog wel belangrijker is voor mij ook geleerd: - Hoe om te gaan met negatieve gedachten en gevoelens, en hoe deze te leren accepteren. Al met al dus echt een fantastische ervaring voor mij geweest die mij op vele vlakken heeft geholpen.

Een openbaring in inzicht, rust en wijsheid

Ik heb een hele prettige mindfulness training gevolgd bij Kirsten. Haar kalme en respectvolle wijze wijze van training wekt direct een vertrouwde en veilige omgeving op. Zij is absoluut niet belerend maar creëert met haar enthousiasme interesse. Ze weet haar uitgebreide kennis goed over te brengen en wisselt 'theorie' af met eigen anekdotes, dit vond ik erg fijn. Dat ik de training als een openbaring heb ervaren en hier zeker mee door wil komt mede door de trainer.

Helpt me voor de rest van m'n leven

De trainingen waren goed, relaxed en boden inzicht. Het is van belang dat je je 'huiswerk' doet. Dan wordt de training en reis. Kirsten is een goede trainer die haar vak verstaat.

Verhelderend en motiverend

Een verhelderende kijk op patronen in je leven. Je leert omdenken en tegelijkertijd leer je hoe belangrijk die self care voor het brein is.

Kirsten is een rolmodel voor Mindfulness

Zeer praktische training, waardoor de noodzakelijke oefening en uiteindelijke toepassing in eigen leven wordt gefaciliteerd.

Mindful en niet zweverig

Hele fijne online training (ik heb klassiaal lessen volgen niet gemist) met een docent die duidelijk en rustig de basis van mindfulness uitlegt. Ik had niet hele goede ervaringen met apps maar had me toch met enige aarzeling aangemeld. De MBSR lessen bleken heel praktisch en down-to-earth te zijn. En dat spreekt me wél aan. En de warme en kalme stem van Renée draagt daar zeker aan bij. Ik heb nieuwe inzichten gekregen en er is voldoende oefenstof waar je ook na afloop goed mee uit de voeten kunt. Aanrader dus!