Fijne handvatten om echt meer mindful te zijn!

In de 8 bijeenkomsten heb ik veel fijne handvatten gekregen om meer rust te ervaren en ook bewuster in het hier en nu te zijn. Een aantal van de oefeningen zet ik bijna dagelijks in op momenten dat ik ze nodig heb en/of eraan denk. Ik ben me ook bewuster geworden van patronen en besef me regelmatig dat ik stress ervaar of me ergens teveel in laat meeslepen. Door het besef, kan ik er ook naar handelen. Ik vond het niet moeilijk me over te geven aan de oefeningen. De docente was kundig en heel prettig in de omgang, daardoor heb ik er denk ik nog meer uit kunnen halen. Ik zal de cursus zéker aanraden aan mensen in mijn omgeving. De oefeningen zijn heel fijn en werken echt.

Dag Jessica, Wat heb jij een mooi resultaat voor jezelf uit de training weten te halen. Je hebt een prachtige koppeling kunnen maken om de oefeningen toe te passen in jouw dagelijkse leven. En zo te lezen levert jou dat heel veel op. Je hebt niet alleen de kennis maar je kan er ook naar handelen. Dat zal de rest van je leven zeer waardevol zijn. Ik zie een prachtige verschuiving van onwetendheid naar wijsheid. Wij zijn erg blij om te horen dat onze trainer een mooie bijdrage heeft kunnen leveren aan jouw proces. Bedankt voor je recommendaties en wij zullen de complimenten doorgeven aan Ilse. Wij wensen jou nog veel wijsheid en rust toe met het beoefenen van mindfulness!

Waardevol!

Ik ben hoopvol doch ook sceptisch begonnen. Na 4 weken begon ik verschil te merken in hoe ik met situaties en gedachten en gevoelens om begon te gaan en kreeg ik meer rust. Cruciaal voor mij was wel om de oefeningen dagelijks te doen. Dat raad ik iedereen dan ook aan!

Dag Lydia, Wat mooi dat je jezelf hebt weten te trainen om beter om te gaan met situaties, je gedachten en gevoelens. Deze vaardigheden zijn de rest van je leven bruikbaar. Wij hopen dat jou dit nog veel goeds zal brengen. Door jouw open houding heb je een optimaal resultaat uit de training kunnen halen. Mooi gedaan! Oefening baart kunst. Bedankt dat je dit nog als advies meegeeft aan anderen. Wij wensen jou heel veel plezier met het integreren van mindfulness in je dagelijks leven!

Begeleiding die ik niet had willen missen!

Om écht te leren omgaan met de verhalenmachine in mijn hoofd, zocht ik een vorm van begeleiding die meer gaat om "doen" en minder om enkel "praten". In het ACT traject met Henriëtte heb ik over een periode van drie maanden essentiele dingen geleerd over hoe ik in elkaar zit, wat ik belangrijk vind in werk en privé en hoe om te gaan met gevoelens en gedachtes. De sessies met Henriëtte zaten vol humor, begrip en concrete oefeningen en door de "klik" die ik met haar voelde ervaarde ik het als prettig om deze therapie bij Stresswise te volgen. Mijn sessies vonden plaats in het coachhuis aan de Wijnhaven Rotterdam, een mooie rustige plek in het drukke centrum. Ik ben tevens ook door een van de zwaardere periodes van mijn leven gegaan, overspannen zijn en dat accepteren, grotendeels te danken aan ACT. Ik zou het iedereen die in vergelijkbare situatie professionele begeleiding zoekt zeker aanraden.

Dag Lennart, Woorden schieten bijna tekort om te beschrijven wat voor prachtig resultaat jij hebt geboekt in de sessies met Henriëtte. Wij zullen de complimenten ook aan haar doorgeven. Heel erg bedankt voor het delen van jouw ervaring. We hopen dat je in de toekomst nog veel gebruik kunt maken van de geleerde vaardigheden. Jij hebt het leven lichter gemaakt!

Het heeft me erg geholpen, er ging een wereld voor me open

Het is een enorme verrijking van mijn leven. De cursus zit goed in elkaar, een prachtig werkboek met goede digitale ondersteuning. Verder een geweldige trainer die iedereen de ruimte gaf en ons goed verder kon helpen. Daarnaast was ze altijd beschikbaar buiten de cursus om.

Dag Johanna, Wat prachtig om te lezen dat deze ontdekkingsreis jouw wereld een stuk groter heeft gemaakt. Je noemt het zelf een enorme verrijking en wij hopen dat deze verrijking jou nog heel veel goeds zal brengen in de toekomst. Geniet van het werkboek en wij hopen dat wij op deze manier blijvend kunnen bijdragen aan een waardevol leven.

Fijne training die iedereen eens zou moeten doen (eigenlijk op school al ;-)

Goed verzorgd met fijn praktisch boek erbij. De begeleiding van Hilde was heel prettig en gaf ruimte, vertrouwen, liefdevolle compassie en een fijne stem voor de oefeningen. Duidelijke uitleg en verder is het natuurlijk aan jezelf om alles toe te passen. De filmpjes zijn een goede aanvulling. Heel helder, begrijpelijk en beeldend. Bedankt!

Hi Anne, Hartelijk dank voor het delen van jouw ervaring! Wij zijn er natuurlijk ook van overtuigd dat iedereen het eens zou moeten doen. En het liefst nog vaker! Fijn om te horen dat mede dankzij onze trainster jouw mindfulness training tot een succes is gebracht. Het boek zal voor altijd tot je beschikking blijven en wij wensen jou heel veel plezier om alle waardevolle elementen uit mindfulness toe te passen in jouw leven!

Persoonlijke benadering

Wat ik aan de Mindfulnessfabriek prettig vond is dat het zo'n grote organisatie is: je kunt makkelijk uit meerdere trainers kiezen en een goede klik is belangrijk. Ik kwam meteen goed terecht bij Henriëtte. Ze is down-to-earth en nuchter, maar ook warm en heeft gevoel voor humor. Ze stemde het programma af op mijn persoon, maar ook op hoe het precies op dat moment met me ging. Voor wie nog twijfelt: de rozijnoefening bleek eigenlijk hartstikke leuk!

Hi Julia, Heel erg bedankt voor de mooie complimenten die je geeft aan onze organisatie. Persoonlijke aandacht vinden wij belangrijk en daarom zijn wij extra blij voor jou dat je dit hebt kunnen vinden. En wat fijn dat je een goede klik had met Henriëtte! De rozijn oefening is leuk en leerzaam tegelijk. Fijn dat je dit ook zo hebt ervaren. Wij wensen jou nog heel veel goede keuzes toe die jouw gezondheid verbeteren!

Leven met meer aandacht

Ik heb geleerd om piekeren meer los te laten en te accepteren, dat betekent niet dat ik niet meer pieker, maar wel dat ik er beter mee om kan gaan. Oefenen is hierbij heel belangrijk en dat vind ik lastig om in te plannen.

Hi Angelique, Wat fijn dat je dankzij mindfulness hebt kunnen leren om beter met je gedachten om te gaan. Hopelijk heeft dit veel positieve effecten op je welzijn en draagt het bij aan een waardevol leven. Gelukkig heb je het werkboek en de audiobestanden altijd tot je beschikking. Hopelijk maakt dit het plannen van het oefenen gemakkelijker voor je. Daarnaast organiseren wij ook oefendagen. De agenda is te vinden op de website. Wij wensen je van harte alle goeds toe.

Nieuwe inzichten

De cursus heeft mij nieuwe inzichten gegeven waar ik zeker mee aan de slag ga. Tevens heeft het mij geprikkeld meer dingen te gaan leren over o.a. mediteren.

Hi Vera, Hartelijk dank voor het delen van jouw ervaring. Wat fijn dat mindfulness jou nieuwe inzichten heeft gegeven. Dat getuigt van een vergroot zelfinzicht. Dit is waardevol voor de rest van je leven. Wij wensen je alle goeds toe en hopen dat onder andere het mediteren jou nog meer gaat brengen.

Gehoopt en gevonden

Met een open blik ingestapt zonder te veel verwachten. Een fijne locatie in het park en prettig begeleiding.

Hi Alexandra, Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wij zijn blij om te lezen dat de locatie en de begeleiding als prettig zijn ervaren. Wij hopen dat mindfulness jou veel brengt met als resultaat datgene doen wat goed is voor jou.

Een zeer waardevolle toevoeging op een cognitieve gedragstherapie

Na het volgen van een cognitieve gedragstherapie voor een angststoornis kan ik iedereen aanbevelen om daarna een Minfullness training te volgen bij Idie Pijnenburg werkzaam voor De MinfullnessFabriek. Na het afronden van de cognitieve therapie dacht ik nog vaak "Ik weet hoe het werkt in mijn hoofd, maar toch voel ik het niet zo". Met deze uitdaging ben ik begonnen aan deze Mindfullness training. Ik heb na deze 8 weken minder last van mijn klachten en verwacht ik nog veel baat te hebben na het volgen van deze training.

Hi Suzanne, Prachtig dat mindfulness voor jou deze verdieping heeft kunnen brengen. Bedankt voor het delen van deze inzichten. Deze inzichten zijn super waardevol voor jou en tegelijkertijd help jij anderen ook. Dank daarvoor. Wij wensen jou alle goeds toe en hopen dat jij blijvend beter om kan gaan met de moeilijke dingen. Van klacht naar kracht!

Geweldig en leerzaam

Deze cursus heeft me veel inzicht gegeven in mezelf en mijn denkpatronen. Ik heb handvaten ontvangen om meer in het 'nu' te leven. In eerste instantie dacht ik dat meditatie was om rust te krijgen en te 'moeten' ervaren, maar dat blijkt niet zo te zijn. Je leert om te gaan met alle gevoelens en emoties die er op dat moment zijn. Leren accepteren en loslaten is hierin belangrijk. Online is prima te doen, je voelt toch de energie die er in de groep zit/is.

Hi Cynthia, Je hebt een aantal prachtige effecten van de mindfulnesstraining te pakken. Ieder effect super waardevol voor de rest van je leven. Wij wensen je nog veel mooie momenten toe waarin je jouw gevoelens en emoties mag accepteren en loslaten.

Leerzaam en praktisch

Prima georganiseerd en een goede trainer die je meeneemt in het proces. Het gaat niet vanzelf en het is een uitdaging mindfulness je echt eigen te maken, maar het is zeker de moeite waard. Ik kan het aanraden.

Dag JH, Fijn om te horen dat het goed georganiseerd was met een trainer die je heeft meegenomen in het prachtige proces. Het is zeker een uitdaging maar je hebt ook hard gewerkt! Het werkboek en de audiobestanden zullen altijd tot je beschikking blijven! Wij wensen je hier nog veel (oefen)plezier mee en dat het je nog veel mag brengen.

Waardevol, een verrijking van de dagelijkse dingen

De mindfulnesstraining onder begeleiding van Renée Piket heb ik ervaren als een wijze les, die ik diep van binnen al kende, maar door oefening heb leren toe te passen. Ik zie het als leren lopen. Sommige kinderen kruipen nog niet als ze 1 jaar oud zijn, anderen springen dan al. Iedereen heeft zijn eigen tijd nodig, als je jezelf die tijd gunt, dan kom je er wel. Geniet van de tijd die je nu hebt, wat de toekomst brengt weet je niet. Maar je kan die toekomst zo positief invullen als je zelf wilt. Leef met een positieve mindset.

Dag, Wat mooi om te lezen dat jij deze wijze lessen uit de training hebt kunnen halen. Fijn dat je ook nog eens de tijd kan waarderen die jij jezelf geeft om dit leerproces te doorlopen. Wij wensen jou een blijvende positieve mindset zodat je de toekomst zo positief kan invullen als jij zelf wilt, dat je bewust aanwezig mag zijn bij de mooie momenten.

Het was een voorrecht om Dorien als instructeur te hebben

Ze is gewoon echt heel goed in wat ze doet: vriendelijk, oprecht, fijne instructies en alles altijd goed verzorgd. Erg leuk om te zien wanneer twee dingen totaal matchen en iets naar een hoger niveau getild wordt.

Leerzame training!

Ik heb de training als heel leerzaam ervaren. De online bijeenkomsten waren prettig. Ik heb meer inzicht gekregen hoe om te gaan met stressvolle momenten en geleerd om beter te ontspannen. Hierdoor ben productiever en kan ik mij beter focussen op de dingen die ik doen.

Waardevolle training!

De digitale bijeenkomsten waren heel fijn. Vooral dankzij de nuchter, open en concrete houding van Hilde. Deze training mindfulness heeft mijn verwachtingen overstegen.

De mindfull training heeft me geholpen om mij uit mijn malende gedachtenis te halen

Fijne ervaring, de oefeningen en het boek zijn helpend. Ik ervaarde meer rust in mijn hoofd. de wekelijkse meetings zijn voor mij ondersteunend met name het door blijven gaan.

Verbonding

Mezelf wat kunnen resetten. Dank hiervoor Ad.

Een waardevolle stap

Druk zijn we (bijna) allemaal, maar ook dat is een gedachte.............. Als je dat voor de cursus tegen me had gezegd, dan had ik gezegd “wat een onzin, ik weet toch wat ik zelf ervaar" En daar gaat het nu om,.... wat je zelf ervaart……. Door meer aandacht te geven aan jezelf, op te merken wat je ervaart / voelt en het niet te veroordelen, leer je om te gaan met hoe jij je voelt. Zonder te oordelen. Je leert zelf beslissingen te nemen over hoe je op dingen wilt reageren. Weer leren je eigen leven te dirigeren. Niet vanuit automatisme, maar bewust zelf kiezen. Is dat makkelijk…. nee zeker niet, althans voor mijn niet. En als het dan niet 123 lukt, dan leer je mild te zijn voor jezelf en veroordeel jezelf niet. Mijn vader, inmiddels 90, zei vroeger al tegen mij: “ Als je niet goed bent voor je zelf, kun je ook niet goed zijn voor anderen” Waarom dan de Mindfulnessfabriek in Eindhoven? Ad geeft iedereen de ruimte die nodig is om binnen de eigen grenzen dit te leren en dat op een prettige en stimulerende manier.

Thuis komen bij jezelf!

Een fijne cursus is deze (bijzondere) Corona tijd. Soms beleef je dingen in je leven die je blijft onthouden en die het verschil (gaan) maken. Deze Mindfulness training geleid door Ad is zo’n beleving. Op een vriendelijke, nuchtere wijze heb ik geleerd om thuis te komen bij mezelf. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer. Maar ik weet, alles is goed. Twijfel je om je eerste stappen in de mindfulness te zetten? Niet doen. Gun jezelf deze mooie ervaring om thuis te komen bij jezelf.

Erg inspirerend om met jezelf aan de slag te gaan.

Een heel bijzondere ervaring waar ik zeker een goede basis heb gevonden hoe ik verder mijn leven richting wil geven. Inzichten gekregen en mezelf weer een beetje beter leren kennen. Ilse was een enorm inspirerende vrouw en heel erg prettig om een cursus van te krijgen. Rust aandacht begrip. En ook verduideleking hoe wij als mens ons zelf voor de gek kunnen houden, maar ook weer bij onszelf terug kunnen keren. Dank voor alles! Mvg Annika Stam

Niet precies wat ik nodig had

Wel prettige communicatie en humor

Fijne en professionele begeleiding!

Jen is een hele fijne, rustige en professionele trainer, biedt je alle ruimte en geeft op een rustige en duidelijke manier uitleg tijdens de mindfulness training. Ook de videos en het bijbehorende boek zijn erg waardevol tijdens de training, maar zeker ook om nadien terug te lezen en te kijken. Ik heb er veel van opgestoken en ga zeker zelfstandig met mindfulness verder. Het geeft je heel veel inzicht en brengt je door met regelmaat te oefenen veel goeds! Bedankt Jen!

Het maakt het leven een stuk makkelijker

Ik kan situaties die ik niet kan veranderen makkelijker los laten. Veel dingen zijn heel herkenbaar, maar ik kijk er nu op een andere manier naar.

Fijne training en totaal niet zweverig

Allereerst wil ik Mariëtte bedanken voor de 8 leerzame lessen. De eerste keer dat ik de kamer binnen wandelde had ik veel last van zenuwpijn in mijn hele lichaam. Deze pijn kreeg ik door jarenlang altijd ‘aan’ te staan. Altijd maar doorgaan en willen presteren. Dit resulteerde uiteindelijk in een burn-out, wat zich met name uitte in fysieke pijn. Tijdens de mindfulness lessen leerde ik hoe aandacht werkt, en ben ik bewust gaan kiezen i.p.v. altijd maar door te gaan op de automatische piloot. Ik neem meer de tijd voor mijzelf en heb meer rust in mijn lijf. Hierdoor gaat het momenteel veel beter met mij. Ik kan mindfulness aan iedereen aanbevelen.