Ik heb geleerd me geen zorgen over mijn zorgen te maken

Het is heel bevrijdend om mijn gedachten te kunnen laten voor wat ze zijn en die niet te problematiseren. Helemaal in deze tijd is het belangrijk om momenten voor je zelf te nemen om gedachten of zorgen los te kunnen laten. Dat maakt een stuk lichter en geeft ruimte. De online begeleiding tijdens de wekelijkse sessie werkt heel goed - oefeningen doe je thuis, wat het normaler maakt om die na de training ook thuis te blijven doen.

Hallo Joost, Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer en de fantastische recensie! Goed om te lezen dat je nu beter in staat bent om je gedachtes los te laten en daardoor ruimte creëert voor jezelf. Je hebt gelijk in dat het zeker in deze roerige tijden belangrijk is om af en toe alle zorgen even van je af te zetten. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijk groet, MindfulnessFabriek

In rustige, veilige omgeving de training gevolgd, en na 8 lessen gemerkt: he, het doet iets met mij!

Ik wilde de training Mindfulness heel graag live doen, en dat is gelukt! Na vier lessen een verplichte corona break, maar nu toch afgerond. Erg fijne ervaring met prettige medecursisten en een fijne, heldere begeleiding door Ilonka. Mijn angst ('als het maar niet te zweverig wordt') was ongegrond. In het dagelijks leven merk ik al de voordelen van de training en de dingen die ik geleerd heb. Door hier elke dag mee bezig te zijn, gaat het steeds meer een deel van je dag/week/leven uitmaken.

Dag Anne-Marie, Wauw een 10! Hartstikke bedankt voor de mooie recensie en het fantastische cijfer! Super om te horen dat je angst geen werkelijkheid werd. Ook heel fijn voor je dat je nu al de voordelen van de training kan merken in het dagelijks leven! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Heel plezierig, leerzaam, verhelderend en aan te raden voor iedereen...

Eerst nog getwijfeld of Mindfulness misschien te zweverig zou zijn, de stap gezet en direct vanaf de eerste training heeft Ilonka duidelijk gemaakt dat Mindfulness juist niet zweverig is maar zeer concrete technieken bevat. Ilonka is kundig, zeer vriendelijk en heeft een scherp oor voor de zaken waar cursisten mee "worstelen" en brengt dit in de training in zodat je er echt ook daadwerkelijk iets mee kunt. Ik raad iedereen Ilonka aan als trainer! Ilonka, bedankt voor de fijne en leerzame training!

Dag Tom, Hartstikke bedankt voor de mooie recensie en het mooie cijfer! Ook super dat je een goede band had met Ilonka, het is natuurlijk van groot belang dat je goed overweg kan met de trainster om het traject zo goed mogelijk te doorlopen. Wij zullen Ilonka vertellen dat je de training zo leuk vond met haar! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Mooie inzichten mogen ontvangen.

Fijne ervaring, leerzaam.

Dag Els, Hartstikke bedankt voor het mooie cijfer! Heel fijn om te horen dat je de trainingen als leerzaam hebt ervaren en dat je meer inzicht hebt gekregen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijk groet, MindfulnessFabriek

Zeer goede start om met mediteren te beginnen

Naast een goed werkboek voegen de wekelijkse sessies ook echt iets toe aan de training. De trainster heeft ervoor gezorgd dat iedereen op een prettige manier zijn bijdrage kan leveren en ervaringen kan uitwisselen en vragen kan stellen. Zeer goede start om te beginnen met mediteren.

Dag Jordi, Wauw een 10! Hartelijk dank voor de mooie recensie en het fantastische cijfer. Ook heel mooi om te horen dat je een goed gevoel had tijdens de trainingen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijne training

Fijne training. Goed georganiseerd en interessante, herkenbare onderwerpen. De trainer heeft een fijne stem, neemt de tijd voor je en vraagt veel door, is geïnteresseerd.

Dag Coby, Hartelijk dank voor het mooie cijfer! Fijn om te horen dat je het zo leuk hebt gehad met de trainster. Het is natuurlijk van groot belang dat er een goede band ontstaat met de trainer om ervoor te zorgen dat het traject zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Weer vertrouwen in slapen

Fijn om op deze manier weer vertrouwen te krijgen dat ik gewoon weer het slaapvermogen van vroeger terug ga krijgen. Fijne handvatten en gesprekken.

Dag Kyra, Hartelijk dank voor het mooie cijfer! Ook heel goed om te horen dat je weer vertrouwen hebt gekregen in jouw slaapvermogen! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Erg fijne training

Van januari- maart de online mindfulness training gevolgd. Veel geleerd en geoefend. De combinatie van theorie in het boek en via YouTube filmpjes om thuis te lezen/ bekijken en tijdens de les ruimte voor oefenen, vragen stellen en klein deel theorie vond ik prettig. Bree zorgt voor een goed online groepsgevoel. Ook het oefenen in tweetallen is mij goed bevallen. Geweldig dat deze training ook online goed te doen is en heb er veel aan gehad en ga er zeker ook nog veel aan hebben in de komende periode.

Dag Manon, Goed om te horen dat de training als prettig hebt ervaren en dat je een goede aansluiting had met Bree. Het is natuurlijk van groot belang dat er een goede band gevormd wordt met de trainster om het traject zo goed mogelijk te doorlopen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijne cursus, nu de praktijk nog :|

Ik vond de Mindfulness training bij Jen een fijne training, een heel praktische insteek (als dit en dit niet goed werkt of voelt, doe je toch wat wel goed voelt) en fijne oefeningen. Helaas moest de training halverwege van locatie naar online verplaatsen, en daardoor mis je het informele aspect met je medecursisten. Maar het zat, fysiek én online, heel goed in elkaar. Ik heb heel veel gehad aan de oefeningen en theorie, nu moet ik mezelf nog een schop onder m'n kont gaan geven om er in de praktijk ook echt mee aan de slag te gaan en te blijven.

Dag Cathelijne, Fijn om te horen dat je zoveel aan de training hebt gehad ondanks het feit dat het halverwege digitaal verder moest gaan. Ook goed om te horen dat je het fijn hebt gehad bij Jen! En heel veel succes gewenst met het uitvoeren van de oefeningen in de praktijk, wij weten zeker dat het jou gaat lukken! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Uit mijn comfort zone zeker een waardevolle toevoeging.

Ik heb het nu door als ik teveel in mijn hoofd zit en kan dit makkelijker laten gaan. Het resultaat is voor mij geweest dat ik mij hierdoor vrijer en losser voel, ik kan me makkelijker focussen op datgene wat in belangrijk vindt.

Dag Mireille, Fijn om te horen dat je nu meer rust in je hoofd kan creëren en dat je nu makkelijker kan focussen op belangrijke zaken. Er zijn heel veel storingsfactoren in het dagelijks leven en soms moet je even afstand nemen en alles bekijken vanuit een ander perspectief zodat je gefocust blijft op wat belangrijk is. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

De cursus was erg compleet en stimulerend

Ik was erg blij met mijn lerares Bree, die zelf de rust en innerlijke vrede heeft die ze ons wist bij te brengen. Ze reageerde erg hartelijk en zinnig op vragen. We kregen veel extra materiaal en suggesties. De cursus was erg compleet, helder beschreven in het boek en perfect door kussen en yoga matje!

Dag Liesbeth, Hartstikke bedankt voor de 10 en de mooie recensie! Fijn om te horen dat je zo'n goede band had met Bree. Het is natuurlijk erg belangrijk dat er een goede connectie ontstaat tussen de trainer en de cliënt zodat het traject zo soepel mogelijk kan worden doorlopen, dus wij zijn erg blij dat dit het geval was. We zullen het doorgeven aan Bree dat je zo tevreden over haar bent! Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Fijn gesprek, bedankt!

Het coachingsgesprek met Dorien was erg prettig. Ze heeft mij een aantal handvatten gegeven hoe ik minder ga piekeren. Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk gaat het slapen nu beter.

Dag Arjen, Wauw een 10! Bedankt voor het mooie cijfer! Goed om te horen dat je zo'n goede band had met Dorien! We zullen het aan haar doorgeven. Wij wensen jou een vele goede nachten toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

In een prettige veilige omgeving mindfulness kunnen beoefenen

Ondanks dat we maar 2 keer bij elkaar zijn geweest en genoodzaakt waren de rest via teams te doen was het een mooie ervaring. Veel geleerd. Cynthia heeft me steeds het gevoel gegeven dat we alles konden delen maar ook wanneer ik even niets wilden delen voelde ik me niet bezwaard. De opbouw van de training was goed en stap voor stap werd ik hierin meegenomen. Mijn doel was het om mindfulness in mijn dagelijkse leven te integreren en ik ben ervan overtuigd dat dit me gaat lukken.

Dag Patrick, Fijn om te horen dat je de trainingen fijn vond ondanks het feit dat het al zo snel digitaal moest. Ook heel goed om te horen dat er een goede band was ontstaan tussen jou en Cynthia. Het is natuurlijk cruciaal dat de omgang heel goed verloopt om de training zo succesvol mogelijk te laten zijn. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Leerzaam en goed toepasbaar indien acuut nodig.

Ik ben blanco de training ingegaan met de gedachte "ik zie wel wat het mij brengt.". Er zijn oefeningen bij die ik heel moeilijk vindt, maar ook die ik toe kan passen als ik er behoefte aan heb. Cynthia blijft altijd heel rustig en geeft heel helder uitleg en verklaringen. Ik heb het positief ervaren en zal zeker vaak tijdens voor of na een meditatie terugdenken aan de (helaas online) bijeenkomsten.

Dag Marianne, Goed om te horen dat je uiteindelijk positief bent gaan denken over mindfulness. Veel mensen hebben het gevoel dat het heel zweverig is, maar nadat ze onze trainingen hebben gevolgd komen ze erachter dat wij toch wel goede, pragmatische trainingen bieden. Dus fantastisch dat het je veel goed heeft gebracht. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, StressWise

Een goede trainster en fijne groep

Dankzij de ontzettend goede trainster Kim heb ik deze cursus als erg positief ervaren. Toen we op online over moesten schakelen zorgde Kim ervoor dat we een gelijke ervaring beleefden, maar dan vanuit huis. Het was erg prettig om deze cursus binnen een kleine groep te volgen. We deelden ervaringen aan elkaar uit en luisterden naar elkaar, dit voelde als goede steun.

Zeer waardevolle cursus.

Ik heb deze online cursus als zeer waardevol ervaren, de cursus is duidelijk , leerzaam , humoristisch en diepgaand. Ik had het geluk deze training te krijgen van Jeroen Kortooms en Linda Eligh, wat een fijne mensen. De 2 vullen elkaar precies goed aan en zijn zeer toegankelijk. Het voelde direct vetrouwd, ze weten de lesstof goed uit te leggen en vooral ook met praktische leuke oefeningen. Ik wil me zeker hier verder in gaan ontwikkelen.

“Dubbel” fijne ACT (Mindfullness plus) training

Super fijn een training bij Jeroen Kortooms en Linda Eligh gevolgd te hebben. Ik ben dankbaar dat ik bij hen in de online groep ben gekomen. Eerst zag ik een beetje op tegen deze online variant. Maar het is me boven verwachting goed bevallen. Met name door de fijne samenwerking tussen Jeroen en Linda waarbij zij elkaar zeer goed aanvullen en goed de aandacht verdelen tussen de deelnemers. Ik vind het erg jammer dat de training er alweer op zit!

Een verrijking voor mijn dagelijkse leven!

De training is logisch en helder opgebouwd, goed te volgen met een combinatie van tekst en filmpjes na de lessen en een combinatie van oefeningen, ervaringen uitwisselen en feedback tijdens de lessen. Persoonlijk vond ik het ook fijn dat de lessen 1,5 uur waren, precies lang genoeg om de aandacht erbij te houden en waardoor het goed te combineren is met het dagelijkse leven.

Ontzettend fijne cursus die je zoveel handvaten geeft voor de toekomst

Je leert niet alleen door het werkboek, ook door extra filmmateriaal, maar vooral door de groepsles en de wekelijkse oefeningen.

Dag Alyanne, Wauw een 10! Bedankt voor het prachtige cijfer! Heel fijn om te horen dat je zoveel handvaten hebt gekregen voor de toekomst! Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groeten, MindfulnessFabriek

Een prettige, professionele en toch persoonlijke benadering

Henriette is een ervaren mindfulness coach die er niet voor terug schrikt om persoonlijke verhalen met haar clienten te delen als dat gepast is. Het boek en de training bieden duidelijke houvast zonder dat er een verplichting vanuit gaat.

Dag Monica, Fijn om te horen dat je zo'n prettig trainingstraject achter de rug hebt en fijn dat jij en Henriëtte een goede match waren. Het is natuurlijk super belangrijk dat er een goede band vormt tussen de trainer en de cliënt zodat het traject zo goed mogelijk doorlopen kan worden. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Verrijkend

Zeer fijne ervaring. De onverwachtse wending i.v.m. lockdown goed opgepakt door het aanbieden van mogelijke opties! Het feit dat we niet als groep op locatie samen konden komen voor de mindfulnesstraining was uiteraard niet ideaal. Via Zoom mist het toch wat persoonlijkheid en voelt het (letterlijk en figuurlijk) als meer afstand. De trainingen waarbij we met 2 personen langs konden komen, zorgde juist voor nog meer persoonlijkheid en openstellen. De training heeft mij veel gebracht, en in deze onzekere periode wellicht extra leerzaam en een fijne houvast. Het werkboek was voor mij ook van veel toegevoegde waarde, hier stonden veel leerzame dingen in. Het zorgde voor veel bewustzijn/besef, en een goede houvast om thuis door te 'trainen'. Dit bewustzijn heeft mijn mindset al in vele opzichten positief veranderd. Van te voren had ik geen idee of Mindfulness bij mij voor veel vooruitgang/verandering zou zorgen, nu zou ik het zeker iedereen aanraden. Mijn vooroordelen zoals dat het bijvoorbeeld te zweverig zou zijn, bleken volledig verkeerd. Het is niet zweverig, maar juist heel praktisch en toepasbaar op het alledaagse leven. Het is vrij te interpreteren en toe te passen op waar jij dat nodig hebt.

Dag Sofie, Bedankt voor de mooie recensie! Fijn om te horen dat de mindfulness training je meer houvast heeft gegeven en dat je erachter kwam dat het toch niet zo zweverig was als je eerst dacht! Ook super goed voor je dat jouw mindset op positieve manier is veranderd door de training. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Ik ben milder geworden voor mezelf

De MBSR training van de mindfulnessFabriek heeft mij handvatten gegeven om rust en ruimte te creëren in mijn hoofd. Ik ben zeer tevreden met de professionaliteit waarin de cursus werd gegeven. Het meegeleverde boek is duidelijk en bevat handige QR codes om makkelijk aan de slag te gaan met de meditatie oefeningen. Nu kan ik zelfstandig verder met de meditatie oefeningen. Bedankt!

Dag Consuela, Hartstikke bedankt voor de mooie recensie en het cijfer! Heel fijn om te lezen dat mindfulness je handvatten heeft gegeven om meer rust te krijgen in je hoofd. Ook goed om te lezen dat je tevreden bent met de professionaliteit van de training, dit is iets wat wij erg belangrijk vinden. Veel succes met de meditatieoefeningen! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Wat een mooie ervaring, een aanrader voor iedereen.

Mindfulness heeft mij enorm geholpen. Tijdens deze corona tijd was het nog een uitdaging hoe deze verder vorm gegeven zou worden, maar een combinatie van online en in tweetallen kon het toch voortgang hebben. Ik raad dit iedereen aan. Heb er echt heel veel aan gehad!

Dag Marije Hartstikke bedankt voor de 10! Fijn om te horen dat je de trainingen zo leuk vond ondanks het feit dat we nu het grootste gedeelte digitaal moeten doen. Het blijft een uitdaging om de online trainingen goed te laten lopen maar gelukkig gaat de nut er niet in verloren! Ook super om te horen dat je er zoveel aan hebt gehad, dat zien wij natuurlijk graag.' Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

Heel fijne cursus

Kim was heel fijn rustig en inspirerend als trainster. Ze gaf iedereen aandacht en ruimte en heeft de online lessen heel goed begeleidt. Ze waren heel afwisselend en leerzaam en praktisch. Ik vond het fijn dat het n klein groepje was en heb ook veel aan hun gehad. Een bijkomstig voordeel voor mij was dat ik online iedereen goed kon verstaan. Ik ben slechthorend vandaar. Zo zie je maar ieder nadeel heeft zn voordeel.

Dag Monique Wauw een 10! Super! Fijn om te horen dat je de trainingen als leerzaam en praktisch hebt ervaren. Ook heel mooi om te horen dat er een goede band was met Kim, het is natuurlijk super belangrijk dat er een goede aansluiting is tussen de trainer en de cliënt om een succesvol traject te doorlopen. Wij wensen jou veel voorspoed toe! Met vriendelijke groet, MindfulnessFabriek

De essentie ervaren om je aandacht in het hier en nu te houden

Een mooie ervaring om tot rust te komen en te accepteren wat er allemaal op je af komt. Lief zijn voor jezelf en beseffen dat je goed bent zoals je bent. De training is nu afgerond, maar feitelijk sta je pas aan het begin van een mindful leven.