Werkt fantastisch, hele zorg minder

Fijn dat nu al mijn bestanden veilig zijn

Solide, maar uploadsnelheid kan nog beter.

Mijn provider biedt me via glasvezel 700 Mbps up- en downloadsnelheid. Maar bij uploaden naar de Jottacloud is de maximale snelheid die ik heb kunnen constateren ca. 550 Mbps.

Bedankt voor je review. Als toelichting hierop moeten we aangeven dat de back-up altijd alle andere processen die bandbreedte gebruiken voorrang geeft en daarmee zijn eigen bandbreedte zal verlagen. Dit om jouw internet gebruikservaring niet te verminderen. Dus wellicht draait er op de achtergrond nog een proces dat de mailbox uitleest, die een gedeelte van de bandbreedte verbruikt. Desalniettemin lijkt ons de 550Mbps een prima score!

Prima cloud provider

Prima basis voor backup van mijn systemen. Vooral de Jotta-cli is reuze handig op Linux gebaseerde systemen. SFTP of Webdav zou nog wel een aardige toevoeging zijn.

jottacloud werkt prima, binnen een minuut wordt een back-up gemaakt en gemeld

jottacloud werkt prima, binnen een minuut wordt een back-up gemaakt en gemeld

Werkt goed en snel, alleen familie account is beperkt

Wij hebben een family account. Het werkt zonder naar om te kijken. Instellen gaat eenvoudig. Alleen bij het familie account heb je een soort beheerder, maar er valt niet veel te beheren. Een gedeelde map maken gaat ook. Maar als je de kinderen iets in de gaten wilt houden gaat dat niet zo lukken. Op de pc waar een backup staat ingesteld kun je niet even wisselen van account. Dus heb je geen zicht op wat de kinderen doen

Goede service snelle reacties

Ik had al positieve ervaring met de online backup bij Jottacloud, maar de support die ik kreeg van een andere servicesupporter was belabberd. Ik ben nu overgestapt naar LiveSchijf voor dezelfde Jottacloud backup service en de support die kreeg was gewoon. Snelle en duidelijke antwoorden op al mijn vragen. Enige minpunt is dat je niet je Jottacloud kunt overzetten naar een andere service provider zoals LiveSchijf. Je moet je backup weer helemaal opnieuw opbouwen. Vandaar geen 10 Ps de prijs voor een ongelimiteerde backup was ook nog meer dan 10% lager

Werkt zoals beloofd en perfecte ondersteuning

Na betaling bijna direct toegang gekregen. Werkt zoals beloofd. Applicatie is eenvoudig en begrijpelijk. Bij vragen die niet in de FAQ staan wordt snel en adequaat antwoord gegeven. Heb heel lang getwijfeld aan een cloudservice, maar ik heb absoluut geen spijt van deze van LiveSchijf

werkt perfect

snelle werking met de linux cli

Goede snelheid en ruime opslag met duidelijke regels.

Idem.

Onoverzichtelijk

Een door techneuten gemaakt product. Technisch vast goed, maar niet gebruikersvriendelijk.

Beste Johan, Bedankt voor jouw beoordeling van ons product. We willen graag weten op welk(e) punt(en) je Jottacloud niet gebruiksvriendelijk vindt. Eén van onze bedrijfspijlers is eenvoud waar gebruiksgemak uiteraard onder valt. Met een concreet voorbeeld kunnen we het valideren en op de roadmap laten zetten als productverbetering. Bij voorbaat dank!

Voordelig, snel, zeer goede response.

Wat mij betreft een prima dienst, die zeer snel is met antwoorden, zelfs in het weekend. Jottacloud via Nederland, top. Bij het nemen van een abo was het allemaal snel geregeld. Ik heb lang gezocht naar een goede backup/cloud service en via Liveschijf gevonden en afgehandeld.

Had ik eerder moeten doen!!

Echt top dit! een backup systeem en vanaf je telefoon alle bestanden kunnen inzien die je in de cloud hebt staan. Eigenlijk een must have voor iedere zzp'er of kleine zelfstandige. Nu merk ik hoe vaak ik even op locatie bij de klant kan opzoeken wat er afgesproken is, tekeningen ophalen, nieuwe en oude offerte's en andere dingen kan controleren. Het bedrag meer dan waard!

Goed werkende backup

Zocht een vervanger van stick en dit werkt perfect

Alleen maar voordelen.

Lekker snel en makkelijk.

Tevreden met mijn gratis account, ga over naar familie account

Ik gebruik nu het gratis account - 5 GB opslag. Werkt goed op iPhone/iPad en MacBook & iMac en snel. Gaan deze maand over op familie account om zo alles remote te bewaren. Veilig gevoel.

Goed en snel

Gemakkelijke installatie, snel - en als het goed is- veilig. Eén wens: ik had graag de synchronisatiemap zelf een eigen naam gegeven

Was even uitzoeken hoe het werkt

Ben nog bezig met uploaden. Gaat niet al te snel via internet.

Bedankt voor je beoordeling! We leggen geen beperking op de bandbreedte, maar geven wel alle andere processen op jouw computer die bandbreedte gebruiken voorrang. Daarnaast kun je het aantal gelijktijdige down- en uploads (onder Instellingen -> Bandbreedte) opschroeven naar 6. Deze staat standaard op 2.

Even uitproberen

Maar tot nu toe wel tevreden. Misschien later een persoonlijk account.

Loopt als een tiet

Ik had een Amerikaan. Maar die was mijn enige kredietkaart-klant en daarom besloot ik zowel de kredietkaart als die dienstverlener in te ruilen voor een Europeaan met bankoverschrijving.

Support = FANTASTISCH !

De support die ik van Dave Philippi kreeg is snel en accuraat ! (10/10 !!) Waarom geen 5 sterren ? : Een probleem met de opslagcapaciteit die zelfs Dave niet opgelost kreeg, zelfs niet via TeamViewer... Toch geef ik de schuld NIET aan Dave ! Zelfs met énkel één text-filetje (en niks in de prullenmand, niets in het archief) van enkele KB op de Jotta cloud bleef mijn teller op 3.7GB staan ... ? Maar ik zal tòch eens een jaartje proberen !

Ben blij dat ik met jottacloud werk, werkt fantastisch.

Gebruik ca 1Tb. opslag, Up en downlouden gaat redelijk snel.

Ik ondervind geen problemen tijdens de test.

Test wordt gedaan om binnenkort gebruik te maken van de opslag voor een groter project. Het project gaat op min. twee locaties ingevuld worden.

Tot nu toe top

Aanmelden en installatie ging soepel. Wel even zoeken naar juiste instellingen.

Duidelijke uitleg, simpele uitvoering

Door een vriend werd ik op liveschijf gewezen, toen ik met het zoeken naar weer een extra harde schijf bezig was om alle filmpjes te kunnen opslaan. Na het lezen van de website uitleg ben ik begonnen met een paar files, maar binnen een paar dagen had ik al mijn foto"s en films die toch weer op de computer beland waren overgezet.

Niet onverdeeld positief

Ik moet steeds 2x achter elkaar inloggen om binnen te komen. New login-meldingen per email zijn vervelend, overbodig. Ik kan het niet uitschakelen. Automatisch uitgelogd worden na een bepaalde periode is vervelend/ niet uit te schakelen. Word werkt niet soepel. De navigatie met kopteksten (kolom links) moet ik elke keer opnieuw instellen als ik weer inlog. Ik kan de spellingschecker niet uitschakelen. Controleren --> abc --> geen spellingcontrole uitvoeren. Afbeeldingen in de tekst bewerken/verplaatsten werkt erg moeizaam en frustrerend.

Bedankt voor de beoordeling. We nemen het mee in de verdere doorontwikkeling. Jouw ervaringen zijn gerelateerd aan het webportaal. Dit is meer een ingang om jouw back-ups en synchronisatiemap in te zien en niet zozeer om daarin te bewerken. Het is wel mogelijk, echter met beperkte functies en derhalve ervaar je dat als niet soepel. M.b.t. de login is uit beveiligingsoverwegingen bewust gekozen voor bijvoorbeeld de login-meldingen en de automatische logout. De kracht van Jottacloud is het directe gebruik via de desktop. Daarmee werkt je dus in de bestanden met de programma’s die daarvoor gemaakt zijn, zoals Word. Dit werkt naadloos en real-time. Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?

Over LiveSchijf

LiveSchijf biedt Nederlandstalige online back-up voor het opslaan, synchroniseren en delen van bestanden. Door de samenwerking met onze Noorse leverancier Jottacloud worden jouw bestanden beschermd volgens de strengste privacywetgeving ter wereld. Onze ongelimiteerde online back-up leveren wij tegen een lage vaste prijs van € 79,- per jaar inclusief btw. Probeer het tot 5 GB opslag gratis. Laat je overtuigen van de vele voordelen en meld je aan!