Prettig en veilige backup-systeem met vriendelijke helpdesk.

En daar valt eigenlijk niets meer aan toe te voegen.

Prima service en opslag

Goed product

Jammer dat er een snelheids beperking is na 5tb

goede ervaring, doet wat het beloofd.

Ik heb een onbeperkte account en kan mijn frequente bestanden delen over verschillende PC's, kan mijn belangrijkste bestanden back-uppen en heb een archief waar ik dit vroeger allemaal op DVD's moest bijhouden. Hopelijk blijven ze nog lang bestaan.

Doet ongemerkt fantastisch werk

De back-up dienst heeft een goede prijs kwaliteitsverhouding. De app werkt simpel. Al een paar " recovery's" nodig gehad, probleemloos verlopen. Geen Amerikaanse servers onder de " patriot act"

Prima backup voor een nette prijs.

Probleemloze service en bij vragen snel reactie.

Heel fijne stabiele omgeving. Snel contact met klantenservice.

Onbeperkte cloudopslag voor een goede prijs

Goede en vriendelijke klantenservice

Bij vragen over updates, een probleem of andere zaken. Altijd een passend en meedekend antwoord.

Prima backup service!!

Gewoon goede back-up software!!

Had ik eerder moeten doen!

Ideaal! Onbeperkte opslag van alle filmpjes, foto's, documenten en alles wat je nog meer kan bedenken. Automatische backup van je telefoon. Voordelig en een veilig gevoel door het gebruik van Jottacloud. Enige (kleine) nadeel: direct afspelen vanuit je archief lukt niet op je laptop (wel op je telefoon). Dat zou een fijne verbetering zijn.

Werkt perfect!

Alle data in veilige backup!

nn

is goed

Top icm restic en rclone

Ik kan niet oordelen over de apps of interface van Jottacloud, omdat ik die niet gebruik. Voor automatische nachtelijke backups van mijn nas gebruik ik restic en rclone, en dat werkt als een zonnetje.

Makkelijk en betaalbaar

Al mijn gegevens veilig. Vorig jaar mijn NAS met alle foto’s gecrasht. Gelukkig konden we alles terugzetten. Duurt even maar toch een geruststellende gedachte dat alles online wordt opgeslagen.

Adequate cloudopslag

Ik gebruik Jottacloud op een iMac met glasvezelaansluitng (1 Gbps) Op het ogenblik heb ik ca.4,5 TB geupload. De maximale uploadsnelheid die ik heb gehaald ligt rond de 5-600 Mbps. Meestal is het lager vanwege het geringe gelijktijdige uploads (6). Als de Jottacloud app aan het synchroniseren/uploaden is, wordt het lokale fileverkeer qua snelheid nogal zwaar beïnvloed, dat is jammer. Wat mij initieel niet bekend was is dat bij een hogere cloudopslag dan 5 TB de uploadsnelheid wordt beperkt. Dit vind ik persoonlijk geen fijne beperking. Had dat graag richting 10 TB gezien. Al met Al: adequaat.

Ik gebruik het al jaren en vindt het de beste cloudopslag. Inmiddels meer dan 2TB moeiteloos! En voor die vaste lag prijs krijg je nergens meer en betere opslag.

Een aanrader voor cloudopslag

Al enkele jaren een zeer tevreden gebruiker. Ook happy dat Jotta Noors is. Mijn telefoon, tablet en desktop synchroniseert en goede back-up. Op mijn desktop gebruik Ubuntu (Linux), daar moet je iets meer moeite voor doen om goed in te regelen. Daar zou iets meer aandacht voor kunnen zijn.

Biedt veel mogelijkheden om een goed backup te maken. Ze zijn ook vriendelijk bij het helpen van een vraag enof uitleg mocht je niet uitkomen.

prima, maar even wennen

Werkt prima, maar even wennen aan de verschillen tussen de verschillende mogelijkheden, bv backup vs synchroniseren.

Snelle download, Upload af en toe wat minder. Het enig wat ik mis is een soort van preview player voor Audio/Video. Ik ben werkzaam in de Audio branche... en heb veel audio op mijn cloud... maar soms weet ik niet zeker of ik het juiste bestand heb.. en moet dat dus eerst downloaden. Even in Preview is natuurlijk makkelijker.

goede service

Probleem onlangs snel en goed opgelost

Had al een goede ervaring met Jottacloud!!

Had al Jottacloud; de Noorse versie maar de communicatie in het Engels verliep wat stroef, laat staan in het Noors. Daarbij komt dat ik de Google,s e.d. op deze wereld voor géén stuiver vertrouw!!!

Tot nu toe zeer positief

Hoewel ik pas kort klant ben zijn mijn ervaringen tot nu toe zeer positief. Ik hoop van harte, dat dit zo blijft!

Perfect systeem. Waardeloze instelling

Liveschijf is een zeer goed systeem. Paar kleine dingen die ik wel anders zou willen zien, maar echt wel waar voor je geld. Maak er al een aantal jaren volop gebruik van. Maar hun manier van reageren is echt waardeloos. Ze sturen een cadeau omdat ze 20 jaar bestaan (een powerbank). Dan blijkt deze niet te werken. Dat geef je netjes aan en dan kun je wel een nieuwe krijgen, maar dan wordt je wel gevraagd de verzendkosten te betalen. Anders krijg je geen nieuwe. Zo ga je toch niet met klanten om? Dat wil je toch gewoon niet? Hoe lelijk is dat? Update: Nadat ik deze recensie geschreven had nam Liveschijf.com via WhatsApp contact met me op. Men vond het "flauw om dan een negatieve recensie achter te laten" (letterlijk hun woorden). Ik gaf aan dat na 3x aangeven dat hun manier van handelen echt niet juist was en telkens nul op het rekest mijn recensie best een logische actie was en dat ze misschien gewoon toe zouden moeten geven dat er een foute keuze gemaakt was. Hun antwoord daarop was: "Ik wil het hierbij laten" en "wat kan een kleine 4 euro veel stof opwaaien". Afrondend met: "Brutalen hebben de halve wereld" en een melding dat er de volgende batch een nieuwe lader op zou worden gestuurd. Ik gaf aan dat na al die heisa gewoon even toegeven dat er een foute keuze gemaakt was wel sportief was geweest. Dat waar gewerkt wordt fouten worden gemaakt. De reactie daarop? Niks!! Geen antwoord meer. De dag daarna heb ik een nieuwe powerbank via de post ontvangen.

Over LiveSchijf

LiveSchijf biedt Nederlandstalige online back-up voor het opslaan, synchroniseren en delen van bestanden. Door de samenwerking met onze Noorse leverancier Jottacloud worden jouw bestanden beschermd volgens de strengste privacywetgeving ter wereld. Onze ongelimiteerde online back-up leveren wij tegen een lage vaste prijs van € 79,- per jaar inclusief btw. Probeer het tot 5 GB opslag gratis. Laat je overtuigen van de vele voordelen en meld je aan!