Opslag en voorwaarden top, interface beroerd

De app en de online interface kunnen wel een update gebruiken: - Aanpassen van een mapnaam / matchen van een map met dezelfde naam, waarvan de link is verbroken. Hiermee kun je aanpassingen in je mapstructuur doorvoeren, zonder alles opnieuw te uploaden. Soms is een map ineens zijn link kwijt, zonder dat er een naam of drive letter is aangepast, vooral op externe discs. Dan is opnieuw koppelen ideaal. Als je nu de backup verwijderd en weer aanmaakt, lukt dat ook, maar dat is tegennatuurlijk. Voor een voorbeeld, kijk eens online naar lightroom tutorial map opnieuw verbinden. - Mapgroottes kunnen zien in het overzicht incl aantal files. Hierdoor wordt het inzichtelijker of de update ook files die lokaal verwijderd zijn, heeft verwijderd. - Vertraagd starten, zodat de virusscanner eerst kan updaten. Nu staat auto update van Jottacloud standaard uit omdat computer starten anders een half uur duurt. - Wachtwoord op gedeelde mappen. Zodat je via mail een link kunt sturen die niet door iedereen is te openen. - Snellere afhandeling van database updates. Een Lightroom catalogus van 10GB kost een half uur om te updaten, zelfs als er niets is veranderd. (Ik werk met ethernet kabel aan een glasvezelnetwerk.)

Effectieve opslag voor belangrijke data en delen met opdrachtgevers

Effectieve opslag voor belangrijke data en delen met opdrachtgevers. Goede snelheden! Eerlijk bedrag.

Snelle ipload. Virtuele schijf.

Hoge throughput; geen bottlenecks tussen mijn device en Live Schijf. Gemak van virtuele schijf op PC.

Goed product

Goed product. Ik gebruik het als back up van mijn systemen. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar wel regelmatig getest en doet wat ik nodig heb.

Prima dienst

Niet duur en toch de zekerheid dat de bestanden op mijn desktop online staan. Erg prettig ook dat ik die elders kan benaderen vanaf mijn iPad en iPhone.

Erg betrouwbaar, werkt altijd op de achtergrond.

Heb nog nooit problemen met LiveSchijf gehad, weleens vragen over hoe ik iets het beste kan aanpakken, zoals de overgang naar een nieuwe pc. Ze beantwoorden mail dan snel en duidelijk, dus ik ben zeer tevreden!

Perfecte oplossing

Een keer echt nodig gehad en toen werkte het beter dan ik had verwacht.

Nooit problemen mee gehad

Al jarenlang klant en ik heb nog nooit problemen ervaren.

Alle data veilig

Prima backup systeem. Eindelijk verlost van andere complexe programma's die niet werken als het er echt op aan komt. Inclusief versie backup van files :-)

Hoge kwaliteit

Ik gebruik Jottacloud, de clouddienst van LiveSchijf. Het werkt keurig, nadeeltje is dat ik vaak moet inloggen via een sms-code en ik kan niet beoordelen of dat de veiligheid sterk verbetert. In elk geval duurt het enkele seconden voordat het sms'je binnenkomt, dus vertraging geeft het niet. De support van LiveSchijf is heel zorgvuldig, binnen kantoortijden.

Zeer goed.

Goede service, Onbeperkt data opslag. Bij problemen wordt je altijd snel geholpen. Het enige kleine minpuntje is dat ik soms eerst een file moet downloaden om 'm te kunnen openen. Verder een aanrader voor veilige, automatische en ruime opslag van bestanden.

Dit is een prima oplossing voor mijn backups

Gebruik het nu een paar jaar en nooit problemen gehad.

Razendsnelle uploads via de app. Prijs is redelijk voor onbeperkte opslag.

Razendsnelle uploads via de app. Ook downloaden gaat snel. Snap alleen niet waarom ik bij het inloggen schermen in het Noors moet krijgen. Maar echt hinderlijk is het niet.

Wim, Bedankt voor je positieve beoordeling. We vinden het vreemd dat je de inlogschermen in het Noors krijgt, aangezien bij inloggen de taalinstellingen van jouw computer worden overgenomen. We nemen aan dat je de computertaal niet op het Noors hebt gezet ;). Je kunt de taal bovendien afdwingen door bij de Jottacloud instellingen via het webportaal (https://www.jottacloud.com/web/account) en via de desktop software (dubbelklikken op het Jottacloud icoon rechts onderin) de gewenste taal te kiezen.

Uitstekende opslagprovider

Ik maak al jaren lang gebruik van de dienst (eerst onder een andere naam) en ben zeer tevreden. Alle computers in huis worden netjes gesynchroniseerd, zoal het moet. Daarbij is er geen datalimiet dus ideaal

Zeer positief, ik raad het product vaak aan aan anderen.

Enige opmerkingen: herbenoemen van de backup namen is lastig, wisselen van PC impliceert opnieuw backup maken, kan dit niet door een 'link' te verleggen?

Betrouwbaar en veilig

Al jaren aangesloten op dit backup systeem. Ik ben een tevreden klant.

Eerst krijg ik via social media de vraag of mijn email adres is gewijzigd. Ze krijgen namelijk een foutmelding. Echter de factuur had ik gewoon op dit email adres ontvangen en ook betaald. Een week later krijg ik, op dat zelfde email adres, de vraag of ik mijn abonnement wil verlengen. Zo niet dan worden mijn data verwijderd. Als ik vervolgens een email stuur met vragen over deze zaken krijg ik geen reaktie.

5 TB voor 79 Euro/jaar

5 TB voor 79 Euro/jaar, geen restricties qua intern apparaat of NAS. Het is een prima deal. Windows of Mac. Er is ook een gratis Linux app, rclone, voor gevorderden.

Nog geen problemen gehad dus super

Nog geen problemen gehad dus super

Doet wat het moet doen, voor een acceptabele prijs.

Doet wat het moet doen, voor een acceptabele prijs.

geen omkijken naar werkt goed

geen omkijken naar werkt goed

Niet ontevreden

IK werk veel met audio en heb mixen en remixen op mn nJottacloud staan. Het enige vervelende vind ik dat je audiotracks niet kunt pre viewen. Nu moet je iets eerst downloaden voor je het kuntr luisteren. En dat is heel frustrereend als het niet de goeie versie van bijv. een mix blijkt te zijn. Dit had ik al eerder aangegeven, ik heb hier nooit iets op terug gehoord. Bijna in alle clouds heb je die mogelijkheid... behalve bij jullie.

Marc, bedankt voor je beoordeling en onze excuses dat we je audio preview (of beter: prelisten) wens niet hadden neergelegd bij de product owner in Oslo. Het verzoek ligt er nu en hopelijk komt het op de roadmap voor doorontwikkeling van de dienstverlening. We houden je op de hoogte.

gemakkelijk, snel en zeker

ik gebruik liveschijf als backup maar ook om op meerdere apparaten bestanden te kunnen inzien en te kunnen downloaden. Mijn enige probleem is dat het nog niet op linux beschikbaar is. Ik heb zowel windows als linux en backup van linux moet nu nog via een copy naar windows.

Jan, bedankt voor je beoordeling. We hebben inderdaad (nog) geen toepassing voor Linux. Voor Linux kun je wel gebruik maken van Jottacloud CLI: https://docs.jottacloud.com/en/articles/1436855-jottacloud-cli-for-linux-debian-packages Wellicht kun je met deze Command-line interface de back-up automatiseren. Bij vragen kun je altijd contact met ons opnemen.

Nn

Prima goed werkende cloudservice

Gebruik al enkele jaren deze cloudservice. Nooit enig probleem ondervonden

Over LiveSchijf

LiveSchijf biedt Nederlandstalige online back-up voor het opslaan, synchroniseren en delen van bestanden. Door de samenwerking met onze Noorse leverancier Jottacloud worden jouw bestanden beschermd volgens de strengste privacywetgeving ter wereld. Onze ongelimiteerde online back-up leveren wij tegen een lage vaste prijs van € 79,- per jaar inclusief btw. Probeer het tot 5 GB opslag gratis. Laat je overtuigen van de vele voordelen en meld je aan!