FAN - TAS - TISCH - !!

fantastisch !!

Goede snel werkende backup.

Goede snel werkende back-up en makkelijk in te stellen. Vooral de foutmelding wat er niet is geback-upt is erg handig.

nog niet veel ervaring opgedaan

want wat ik mis is om vanuit de storage documenten te kunnen openen, m.n. epubs, pdf's en mp3's

Beste ZeZe57, Bedankt voor je beoordeling. Het is wel mogelijk om vanuit de app op een tablet of smartphone de boeken of muziek te openen. Als je kiest voor een epub-bestand wordt het programma gekozen waarmee het kunt lezen en wordt het daarin geopend. Je moet dus wel een app geïnstalleerd hebben die de epub kan lezen, bijvoorbeeld ReadEra en geconfigureerd zijn programma voor epub-bestanden. Als je meer uitleg nodig hebt kun je contact opnemen via support@liveschijf.com. Met vriendelijke groeten, Dave

Voorwaarden zijn goed, apps zonder luxe, documentatie moet veel beter.

Je moet, zoals helaas gebruikelijk tegenwoordig, details over de precieze werking, bijna allemaal zelf uitvogelen. Dit kost onnodig veel tijd.

Beste J.A. Klein, Hartelijk dank voor de beoordeling. De documentatie houden we goed bij en vullen we aan bij nieuwe functionaliteiten op https://www.liveschijf.com/handleidingen/. We snappen dat de precieze werking aanvankelijk lastig is te doorgronden. Derhalve is voor ons een handleiding schrijven ook altijd een uitdaging. De kunst is om veel informatie weg te laten zonder verlies van volledigheid. Graag lezen we van u waar we de ondersteuning op dat vlak kunnen verbeteren. Met vriendelijke groeten, Dave

Simpel en doeltreffend

Eenmaal Jottacloud besteld krijg je snel toegang. Jottacloud zelf bevalt goed tot nu toe en onbeperkte opslag voor € 79,- is een goede prijs.

Het program doet wat het moet doen.

Het program is gemakkelijk te installeren. Je krijgt een melding wanneer een bestand geüpload wordt e.d. Verder makkelijk in het gebruik.

Wat is onbeperkt?

maak duidelijk hoeveel je mag uploaden ipv onbeperkt te noemen! Mensen een mail sturen dat je teveel data hebt staan terwijl je al veel moeite hebt moeten doen om dat daar te krijgen en je van geen kwaad bewust bent riekt naar misleiding. Ik verwijder niets! als men het niet bevalt moeten ze maar het account verwijderen. Ik heb ook alles lokaal staan. Ik kan ook niets verwijderen want er is niets dubbel of backups. Vertel duidelijk in TB's hoeveel ik mag hebben staan of hou uw mond als bedrijf ! Dit valt me echt zwaar tegen! Het is net alsof je tijdens een voetbalwedstrijd de spelregels onduidelijk gaat veranderen en nog een trap na krijgt. Bijzonder slechte communicatie Liveschijf!! Ook handig, maand na verlenging komen ze met zoiets. Wees dan ook zo netjes om dat nog voor de verlenging aan te geven. Kom nu niet aan dat men dit niet wist ivm Jottacloud. Ik stel voor om alles op te heffen en mijn laatste betaalde jaar snel terug te storten! Ik geef een halve ster maar ik bedoel hiermee -5 ster.

Beste Laurens, Toch wel bedankt voor je beoordeling. Nu weten we dat de strekking van verstuurde mail naar een zeer kleine groep klanten, de zogenaamde super heavy users, niet duidelijk was. Overigens hebben de meeste de mail beantwoord met begrip. Het verzoek (en geen eis) in de mail is om een controle te doen dubbele en derhalve onnodige opslag en die te verwijderen. Nogmaals we verzoeken. We vragen of je zo vriendelijk wil zijn. De dienstverlening is ongelimiteerd en blijft dat in de toekomst. We verschuilen ons niet achter Jottacloud en de timing is meestal verkeerd. Maar deze week zijn we door hen er op gewezen dat de business case door een kleine groep grootverbruikers nauwelijks gehaald wordt. Bij jouw verlenging had Jottacloud dat nog niet aangegeven. Maar laten we eerlijk zijn dat jouw huidige opslaggrootte bij een vaste prijs van €79 per jaar bij andere cloudaanbieders een veelvoud van die prijs is, als ze überhaupt die opslaggrootte ondersteunen. En door de uitschieters iets af te vlakken, kunnen we gewoon continueren met de unieke dienst die we bieden. Om jouw metafoor te gebruiken spelen we een vriendelijke voetbalwedstrijd met vaste spelregels en enkele spelers worden bij de scheidsrechter geroepen om iets minder hard te spelen. Dit alles zonder gele of rode kaarten! We begrijpen dat de relatie is verstoord en willen je tegemoetkomen met restitutie en het opheffen van het account. Wil je dit via mail bevestigen? Met vriendelijke groeten, Dave

Snel geregeld en goed product

Snel foto’s te nline

Ik ben enorm blij met deze cloud dienst!

Duidelijk, transparant en een geweldige prijs! Inmiddels al bij velen aanbevolen!

Werkt fantastisch, hele zorg minder

Fijn dat nu al mijn bestanden veilig zijn

Solide, maar uploadsnelheid kan nog beter.

Mijn provider biedt me via glasvezel 700 Mbps up- en downloadsnelheid. Maar bij uploaden naar de Jottacloud is de maximale snelheid die ik heb kunnen constateren ca. 550 Mbps.

Bedankt voor je review. Als toelichting hierop moeten we aangeven dat de back-up altijd alle andere processen die bandbreedte gebruiken voorrang geeft en daarmee zijn eigen bandbreedte zal verlagen. Dit om jouw internet gebruikservaring niet te verminderen. Dus wellicht draait er op de achtergrond nog een proces dat de mailbox uitleest, die een gedeelte van de bandbreedte verbruikt. Desalniettemin lijkt ons de 550Mbps een prima score!

Prima cloud provider

Prima basis voor backup van mijn systemen. Vooral de Jotta-cli is reuze handig op Linux gebaseerde systemen. SFTP of Webdav zou nog wel een aardige toevoeging zijn.

jottacloud werkt prima, binnen een minuut wordt een back-up gemaakt en gemeld

jottacloud werkt prima, binnen een minuut wordt een back-up gemaakt en gemeld

Werkt goed en snel, alleen familie account is beperkt

Wij hebben een family account. Het werkt zonder naar om te kijken. Instellen gaat eenvoudig. Alleen bij het familie account heb je een soort beheerder, maar er valt niet veel te beheren. Een gedeelde map maken gaat ook. Maar als je de kinderen iets in de gaten wilt houden gaat dat niet zo lukken. Op de pc waar een backup staat ingesteld kun je niet even wisselen van account. Dus heb je geen zicht op wat de kinderen doen

Goede service snelle reacties

Ik had al positieve ervaring met de online backup bij Jottacloud, maar de support die ik kreeg van een andere servicesupporter was belabberd. Ik ben nu overgestapt naar LiveSchijf voor dezelfde Jottacloud backup service en de support die kreeg was gewoon. Snelle en duidelijke antwoorden op al mijn vragen. Enige minpunt is dat je niet je Jottacloud kunt overzetten naar een andere service provider zoals LiveSchijf. Je moet je backup weer helemaal opnieuw opbouwen. Vandaar geen 10 Ps de prijs voor een ongelimiteerde backup was ook nog meer dan 10% lager

Werkt zoals beloofd en perfecte ondersteuning

Na betaling bijna direct toegang gekregen. Werkt zoals beloofd. Applicatie is eenvoudig en begrijpelijk. Bij vragen die niet in de FAQ staan wordt snel en adequaat antwoord gegeven. Heb heel lang getwijfeld aan een cloudservice, maar ik heb absoluut geen spijt van deze van LiveSchijf

werkt perfect

snelle werking met de linux cli

Goede snelheid en ruime opslag met duidelijke regels.

Idem.

Onoverzichtelijk

Een door techneuten gemaakt product. Technisch vast goed, maar niet gebruikersvriendelijk.

Beste Johan, Bedankt voor jouw beoordeling van ons product. We willen graag weten op welk(e) punt(en) je Jottacloud niet gebruiksvriendelijk vindt. Eén van onze bedrijfspijlers is eenvoud waar gebruiksgemak uiteraard onder valt. Met een concreet voorbeeld kunnen we het valideren en op de roadmap laten zetten als productverbetering. Bij voorbaat dank!

Voordelig, snel, zeer goede response.

Wat mij betreft een prima dienst, die zeer snel is met antwoorden, zelfs in het weekend. Jottacloud via Nederland, top. Bij het nemen van een abo was het allemaal snel geregeld. Ik heb lang gezocht naar een goede backup/cloud service en via Liveschijf gevonden en afgehandeld.

Had ik eerder moeten doen!!

Echt top dit! een backup systeem en vanaf je telefoon alle bestanden kunnen inzien die je in de cloud hebt staan. Eigenlijk een must have voor iedere zzp'er of kleine zelfstandige. Nu merk ik hoe vaak ik even op locatie bij de klant kan opzoeken wat er afgesproken is, tekeningen ophalen, nieuwe en oude offerte's en andere dingen kan controleren. Het bedrag meer dan waard!

Goed werkende backup

Zocht een vervanger van stick en dit werkt perfect

Alleen maar voordelen.

Lekker snel en makkelijk.

Tevreden met mijn gratis account, ga over naar familie account

Ik gebruik nu het gratis account - 5 GB opslag. Werkt goed op iPhone/iPad en MacBook & iMac en snel. Gaan deze maand over op familie account om zo alles remote te bewaren. Veilig gevoel.

Goed en snel

Gemakkelijke installatie, snel - en als het goed is- veilig. Eén wens: ik had graag de synchronisatiemap zelf een eigen naam gegeven

Over LiveSchijf

LiveSchijf biedt Nederlandstalige online back-up voor het opslaan, synchroniseren en delen van bestanden. Door de samenwerking met onze Noorse leverancier Jottacloud worden jouw bestanden beschermd volgens de strengste privacywetgeving ter wereld. Onze ongelimiteerde online back-up leveren wij tegen een lage vaste prijs van € 79,- per jaar inclusief btw. Probeer het tot 5 GB opslag gratis. Laat je overtuigen van de vele voordelen en meld je aan!