Slechte standaard, trage service 0 coulance

Twee jaar geleden een Freebike bronx gekocht. Heeft twee jaar bijna elke dag in de schuur gestaan. Nu 8 maanden in gebruik. Standaard snel gebroken, display stuk van de bedrading, dit viel helaas buiten de garantie (Termijn). Zadel lek, op de accu zijn er twee knopjes al af. (Veel voorkomend en de nieuwe accu’s hebben het niet). (Schijnt niet schadelijk te zijn voor de stroom). Kortom, wij zijn niet tevreden over deze fiets. We hebben de fiets 2 jaar en 8 maanden. Ook nul coulance hierin vanuit Freebike. Zojuist 170,- betaald voor een nieuw display.

rijd erg lekker

Ik heb deze freebike 4 maanden rijd erg goed alleen soms valt hij in error 33 bij het aan zetten wat kan dit zijn? ala ik hen dan weer aan zet is de error weg en rijd hij weer

Wat fijn om te lezen dat je zoveel rijplezier ervaart met jouw Freebike. Om antwoord te kunnen geven op jouw vraag over melding 33, hebben we wat meer gegevens nodig. Je kan het beste even langsgaan bij de door jou gekozen Freebike dealer zodat zij het even kunnen nakijken.

Was heel blij met mijn fiets

Hele fijne fiets verder maar zo jammer dat je net na 2,5 jaar je licht ermee op houdt wat dus niet meer onder de garantie valt. En wat je dus even 150 euro extra gaat kosten om te laten maken. En zo vaak is het licht niet gebruik want fiets eigelijks nooit in donker. Beetje heel er jammer voor een nieuwe fiets daarbij heeft die ook nog een jaar in hok gestaan toen ik hem nieuw kocht wezens ziekte dus voor nog geen jaar in gebruik vind dit wel heel erg balen.

kwaliteit en duurzaamheid ver onder de maat

In maart 2019 een nieuw Freebike Manhattan gekocht bij dealer voor mijn dochter. Deze werd enkel gebruikt voor haar dagelijkse schoolgang gedurende de droge maanden. De fiets heeft keurig de servicebeurten gehad bij de dealer. En toen... na ruim twee jaar begonnen de problemen de motor viel steeds stil. Dat verwacht je niet en mag je redelijkerwijs ook niet verwachten van een product dat zo veel geld heeft gekost. Terug naar de dealer dus, helaas deze was inmiddels failliet. Dus aansprakelijk stellen door een beroep te doen op de confimiteitswetgeving conform Europees recht kon niet, De vorige eigenaar van de dealer heb ik gevonden en hij was inmiddels werkzaam bij een fietsenwinkel welke geen dealer was van Freebike maar was wel bereid ons te helpen. Een nieuwe computer is geplaatst, helaas geen positief resultaat. Hierna zou het aan de accu hebben gelegen, deze is doorgemeten en via een Freebike dealer in Nijmegen is onder coulance regeling à €350 een nieuwe accu geplaatst. Helaas probleem niet verholpen. Dus weg nog eens €350. Terug bij de oud-eigenaar van oorspronkelijk dealerbedrijf. Hij heeft onderzocht en het zou aan de controller moeten liggen, dan zou probleem verholpen moeten zijn. Ook dit heeft niet geholpen. De motor van de fiets valt nog steeds uit. Ik weet niet of ik de fabriek hiervoor aansprakelijk kan stellen daar deze niet de verkoper is. Ondanks dat mijn vrouw ook een Freebike, type Soho, heeft welke nooit problemen heeft gehad, heb ik geen vertrouwen meer in dit merk. Ik zal hen aanschrijven en kijken of zij een oplossing zien. Groet, Alfred Kiezenberg

Beste Alfred, Vervelend om te lezen dat je deze problemen ervaart met jouw e-bike. We hebben jouw klacht intern doorgenomen en kijken graag zelf op ons hoofdkantoor jouw fiets na. Wij zullen deze week contact met je opnemen per mail, zodat de fiets zo snel mogelijk bij ons komt. We hopen zo snel mogelijk het probleem te verhelpen. Met vriendelijke groet, Freebike

Super goede Service

We hebben een tweedehands Freebike damesfiets van anderhalf jaar oud, voor onze dochter aangeschaft. Deze is gekocht bij een erkende fietswinkel in de buurt. Na een aantal dagen bleek dat de fiets niet goed was. Nieuwe accu geprobeerd, nog steeds niet goed. De vertegenwoordiger van Freebike heeft de fiets meegenomen naar de fabriek en daar is een geheel nieuwe motor op de fiets gezet. We hebben de fiets inmiddels weer terug en de fiets is nu super goed! Echter kwamen we er ineens achter dat we de oplader niet meer hadden, of bij de fietsenwinkel laten liggen of hij ligt nog ergens in de fabriek. Want alle toebehoren zijn destijds meegegeven. Omdat de fietswinkel dicht is i.v.m. vakantie heb ik Freebike zelf gebeld en het verhaal uitgelegd. In overleg met hun hebben ze ons kosteloos een nieuwe oplader gestuurd, nu kan mijn dochter weer heerlijk gebruik maken van haar nieuwe fiets. Echt een hele goede service bij Freebike!

Prima met aantekening

Rijdt uitstekend, met dezelfde inspanning als de Soho rijdt deze Harlem 2-4 km sneller. De ketting hoor of voel je niet , lijkt wel een belt drive. Minpuntje: nog 1 blokje beschikbaar na 115 km, vervolgens zonder voorafgaande waarschuwing leeg op 123 km. Bij de Soho kon je op het laatste blokje juist wel nog 12 km rijden, hier had ik minstens 20 km verwacht. Dus in dit geval de laatste 5 km zonder ondersteuning naar huis, licht zwetend bij 30 graden vandaag, 19 juli. Met sportieve groet, Siebe Woldringh

fijne fiets, maar ondersteuning geeft een hoog piepgeluid

Prima fiets, maar bij snelheid boven 20 km geeft ondersteuning een hoog piepgeluid, wat heel irritant is en ik word er duizelig van.

Beste Jacqueline, Fijn dat je hier melding van maakt. Rijd even langs je erkende Freebike dealer waar je de fiets heb aangeschaft en, in overleg met onze service-dienst verwachten wij dat dit snel verholpen zal zijn. Vermeld bij het aanmelden van je service afspraak model en framenummer zodat we direct een analyse kunnen starten. Veel fietsplezier.

Brooklyn Mooie fiets, maar na 1500 km de motor kapot

Freebike brooklyn.leuk uitziende fiets.Frame niet heel stijf, maar redelijk.Spatborden zitten te dicht op de band waardoor kleine steentjes en/takjes al klem komen te zitten en voor lawaay zorgen.Voorrem piept als n gek bij maar iets vochtig weer. Met 1500 km begon de motor/aandrijving lawaai te maken(knappen,tikken,kraken) Voelt alsof lagers of tandwielen kapot zijn. Moet nog nagekeken worden, maar klinkt niet best.

Beste Joost, Onze fietsen, ook de award-winnende Brooklyn wordt met de grootste zorg samengesteld en geassembleerd. Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met jouw fiets. Als er onvolkomenheden optreden kan je altijd terecht bij de erkende Freebike dealer die bijvoorbeeld de voorrem inremt waardoor de hinderlijke resonantie direct verdwijnt. Het tikken van de motor is een nieuw fenomeen dat wij direct met de motorleverancier zullen opnemen. Meldt je vooral bij de erkende Freebike dealer die deze klacht voor je oplost, al dan niet met een nieuwe motor.

Mijn Freebike E bike met vario zou ik niet meer kunnen missen!

Wij hebben afgelopen week de 2e etappe van het Fietserpad gefietst. van Terborg naar Pieterburen. ik heb de fiets dus uitgebreid getest en geen minpunten kunnen ontdekken! Het is een aanrader en zo ga je voor je plezier fietsen en kan je de fiets ook geen dag meer missen.

Een geweldige fiets heerlijk al veel toetjes gemaakt

Zuinig in baterij gebruik Makelijk te verzetten door de beugel onder het zadel Alleen 1 ding snap ik niet...waarvoor dient de usb aansluiting? Staat niet in het boekje

Echt een topfiets die ook nog eens mooi is!

Ca. 3 weken geleden de Freebike Harlem gekocht. Omdat ik verminderde kracht in mijn been heb is een rotatiesensor een aangenaam hulpmiddel. De adviseur van Profile in Dordrecht liet mij op de Harlem een proefrit maken. Dit was een schot in de roos. Een krachtige accu, een middenmotor met 80 Nm waar ook nog een krachtsensor in zit. Kortom precies wat ik zocht. Strikje erom en meenemen dacht ik. Mooi is ook de kleur blauw en de afwerking van lasnaden zijn perfect. De andere dag was mijn fiets klaar om af te leveren incl. prachtige fietstassen. Wat een heerlijke fiets is dit zeg! Ik hoop er jaren plezier van te hebben en vele km's mee te fietsen. ☺️

Prima fiets (Freebike Soho)

Nu ruim 4 jaar de tevreden bezitter van een Freebike Soho. Hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werkverkeer (5 km enkele reis) en dat heeft mij heel wat liters benzine bespaard. Één keer een echt probleem gehad met de fiets, de ondersteuning viel af en toe spontaan uit, dit bleek aan het displaykabeltje te liggen. Het volledige display is toe zonder problemen onder garantie vernieuwd. Vandaag bij mijn dealer Mient de Vries in Leeuwarden mij laten voorlichten over een nieuwe fiets en dat wordt absoluut weer een Freebike, waarschijnlijk een Harlem. En mijn Soho? Die gaat naar mijn zoon, kan die er nog vele jaren van genieten.

Wat een heerlijke fiets

Nu rrn week mijn freebike manhatten de hele week gefietst en hij is gewoon perfect.. Wat een heerlijke fiets.. Stil.. Licht fietsend.. Alleen denk er nog wel over om de accu een te upgraden

Teleurgesteld

Ben zeer ontevreden over de achterrem, verschillende keren bij de rijwielhersteller geweest omdat de rem het niet goed deed , al heel wat kosten gemaakt maar het resultaat is dat hij nog niet goed remt , hier wordt ik wel een beetje verdrietig van

Beste Douwe, vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met de achterrem. We hebben van jouw Freebike dealer vernomen dat je deze week daar jouw fiets kan langsbrengen, zodat hij de fiets kan nakijken en het remprobleem zal verhelpen. Wij hopen dat je snel weer veel veilige kilometers kan maken op jouw ebike!

Niet goed

Fiets heb ik bijna één jaar valt continu uit wordt steeds erger . Is al vaak terug geweest maar probleem is niet opgelost. Erg vervelend voor zo een dure fiets.

Zeer tevreden over onze fietsen. De Freebike Harlem in dames en heren uitvoering gekocht bij FietsFlip. Een man die zijn woord nakomt. We rijden behoorlijk veel kilometers met onze fietsen. De fiets heeft veel rijcomfort en ook het nastellen van de zadels en stuurhoogte was voor Flip geen probleem. We werden er op geattendeerd dat in de eerste weken de fiets zich gaat ‘zetten’. Kleine dingetjes die kunnen gebeuren als je als 1e eigenaar gaat fietsen. Zo zijn we 1 keer terug geweest om de versnellingen te laten bijstellen. Flip had ons hierop voorbereid en we schrokken dus niet toen de fiets af en toe begon door te trappen. Het verhelpen hiervan bleek uiteindelijk zo makkelijk dat we het zelf hadden kunnen doen. Ook het advies om de bandjes goed te blijven controleren, of de zadel die misschien achteruit schuift tijdens het fietsen, hebben we zeer op prijs gesteld. Alles om uiteindelijk 100% te kunnen genieten van de fiets. Vergeet ik bijna de accu. Hoe hiermee om te gaan. Wat als die in slaapstand staat. Laden, bewaren etc, etc. Zoals gezegd. Zeer tevreden over het totaalpakket. Wat ons betreft een dikke 10!!!

Ben zo zwaar teleurgesteld zo een mooie fiets maar zoveel problemen

Deze fiets de freebike Bronx heb ik nog geen jaar en ik was zo trots dat ik voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe fiets kon kopen en dan ook nog electrisch ik was zo blij met dit concept. Ik heb deze fiets ook nodig om van a naar b te komen met mijn werk Zelf heb ik er misschien maximaal een half jaar op kunnen rijden tot mijn grote spijt en verdriet. Het plezier is er inmiddels al een poosje wel uit en het huilen staat me nader als het lachen. Ik heb zoveel verschillende aspecten aan de fiets meegemaakt die vernieuwd moesten worden. Ook terugkomende problemen en daardoor is de motor uit elkaar geweest fiets is ook al terug geweest naar fabriek maar het probleem met motor en ondersteuning blijft ondanks dat gezegd is dat het nu opgelost is is dat zeer zeker niet en ik ben zo boos dat ik niet serieus word genomen en dat ik nog steeds geen plezier van mijn fiets heb en dat de oplossing geen kleine onderdelen zijn maar gewoon een goede oplossing hiervoor bieden. Inmiddels heb ik een telefoonlijst gekweekt hoevaak ik niet gebeld en langs geweest ben bij de dealer en nog geen reet verder het blijft gewoon nog steeds problemen geven.......

superdeal met dito service

nieuwste model Brooklyn gekocht met riemaandrijving; GEWELDIG!!!

goede woon-werk en lekkere tourfiets, model Harlem

Ik fiets iedere dag 10km naar mijn werk en terug en tour regelmatig ongeveer 40 km. De 5 ondersteuning-standen voldoen prima. Stand 4 en 5 zijn behoorlijk krachtig, ondersteunen goed heuvel-op en met flinke tegenwind. Met de 630 kw accu is er een behoorlijke actieradius. Wat iemand eerder al schreef herken ik ook, bijvoorbeeld wanneer in ondersteuning-stand 3 het aantal te rijden km's nog ongeveer 20km is, valt de ondersteuning voor een groot gedeelte / geheel weg. Dit is erg onwenselijk. Het standaard geleverde zadel vind ik niet erg comfortabel, behoorlijk hard. De schijfremmen werken prima. De fiets voelt stabiel aan. De display en verlichting werken eenvoudig. Eerder heb ik wel eens per email een vraag en opmerking bij Freebike geplaatst. Hierop kwam geen enkele reactie, dat is wel teleurstellend en doet afbreuk aan de indruk van de organisatie. Ik heb de fiets Harlem nog niet heel lang, kan dus nog niets zeggen over de levensduur van accu en fiets. De indruk is wel dat de kwaliteit goed is, maar dat mag ook wel voor bijna € 3000,00.

Alle waar naar zijn geld (Freebike Harlem)

Wij hebben de twee Freebikes nu 2 maanden in huis. Inmiddels hebben de banden ook de Veluwe meerdere keren bezocht. Wij fietsen dan veelal een 40 kilometer. In ondersteunings stand 1, kunnen we volgens het zwart/wit display 190 km fietsen op een volle accu(17,5 Ah). In de praktijk komt het met wat glooiend terrein op een zeker ruime 100 kilometer is mijn schatting. Op vlak terrein schat ik, dat ik de 140 km wel ga halen. Schattingen, omdat we het tot op heden (nog) niet zover hebben laten komen. Nu over de fietsen zelf. De afwerking(oa lasnaden) is van top kwaliteit. Die zie je namelijk niet! De fiets ligt door de accu's in het frame icm de Bafang middenmotor ook heel stabiel op de weg. De sterke motor(M420, 36 volt) doet zonder enige moeite vloeiend en heel stil haar werk. Remmen(schijf) en schakelen(8 versn.) gaat ook probleemloos. De bagagedrager ziet er eveneens heel degelijk uit. Verder zijn ze ook nog eens in mooie kleuren, helder blauw en champagne, verkrijgbaar in zowel heren- als damesmodel(ook vrij uniek), in de maten s, m en l. Wij zijn rond de 1,75 en vonden de m passend. Veelal zult u het elders met rouwkleuren moeten doen, vrees ik. Het nadeel zit hem in de hoge prijs. Alhoewel, gezien de afwerking en algemene indruk, zie je de kwaliteit er ook zeker wel vanaf. Verder is wel een probleem de communicatieve en klantvriendelijke skills van de fabriek. Hier valt nog winst te behalen en doet afbreuk aan het sublieme product. Een voordeel is dan weer, dat de lokale fietshandel de verkopende partij is en dus aanspreekpunt. Handig en in ons geval ook van het niveau van de fietsen zelf. Heb ik nog 'wensen'. Wel........, als het al zou kunnen, zouden 2 lugs ten behoeve van bevestiging van een bidon op het frame nog wel handig zijn. Tevens zouden de trappers van mij nog wel iets stroever mogen aanvoelen. Kortom: zuiver kijkend naar de fiets: top product, en tot op heden, erg blij mee! l

Zeer teleurstellend

Wij hebben 2 jaar een freebike Soho, gehad hier reed ik 250 km op 1 acculading. Van mijn fietsenmaker kreeg ik te horen dat de freebike harlem een sterkere accu en betere motor had. Nou dat is dus niet zo, ik haal er hooguit 100 km uit 1 acculading. We hebben om opheldering gevraagd omdat wij vaak routes boven de 100 km rijden. De fiets werd opgehaald door De vertegenwoordiger van freebike Nederland.Ze hebben er een andere motor en accu op gezet. Ik ging me fiets halen bij mijn fietsenmaker, constateer ik dat er schade aan mijn fietsbel, kras op stuur, verf beschadiging bij de motor en bij achterwiel. Hier opheldering om gevraagd, nou freebike Nederland neemt zijn verantwoordelijkheid niet, ontkent de schade, behalve de fietsbel dat zou wel kunnen. Ook zegt De vertegenwoordiger dat hij op onze vroegere Soho een grotere accu had gezet, wat volgens ons en onze fietsenmaker niet waar is. Ik had mijn vrouw haar fiets aan mijn dochter gegeven, dus we gaan even laten nameten of dit echt een zwaardere accu is. Ze proberen op alle manieren om er onderuit te komen wie de schade heeft veroorzaakt. En niks te hoeven doen, er wordt steeds weer wat anders verzonnen. Volgens de vertegenwoordiger was de 250 km eerst wel erg veel. Later zegt hij dat we een zwaardere accu hebben gehad. Nou, als ze dat gedaan hebben, hebben ze het zonder medeweten van ons en onze fietsenmaker gedaan. Dus als mijn fietsenmaker over de freebike harlem zegt dat daar een zwaardere accu op zit en een betere motor. Verwacht ik dat we er ook meer kilometers op kunnen rijden, of in ieder geval gelijk aan die van mijn Soho. De motor van de Soho gaf bij 2 stipjes op de accu nog steeds ondersteuning, bij de harlem mag je het zelf doen, het wordt dan echt zwaar trappen. Dus alle pluspunten van de Harlem zijn niet zo goed als ze er van vertellen. En de service van freebike Nederland laat heel erg te wensen over. Een zeer teleurgestelde Freebike gebruiker.

Beste Jaco, Jammer dat het bericht over een oplossing je via onze dealer nog niet bereikt heeft. Feit is dat uit de Registratie blijkt dat je inderdaad 750 Watt accu’s in de Soho’s had. Anders kun je ook geen 200 km ondersteund rijden. Want met 560 Watt kan dat niet. Harlem heeft standaard 630 Watt accu’s en zit er midden tussen. De oplossing is een tweede accu welke dan een totaal vermogen oplevert van 1260 Watt. De dealer sluit dit met jullie kort en daarmee kunnen jullie ruim 200 km toeren. Veel fietsplezier. Team Freebike

Super Transport e-bike

Een super fijne e-bike waar ik al 2 jaar met plezier op fiets! Goede kwaliteit voor een fijn prijsje.

Uiterst vriendelijke medewerkers

Goed geholpen, snelle service en uitmuntende kwaliteit.

Geweldige fiets

Heb mijn Freebike Soho nu ruim 2,5 jaar. Het is een hele confortabele fiets met een krachtige middenmotor. Omdat ik niet in het bezit van een auto ben en alles op de fiets doe, heb ik inmiddels ruim 16000 km op de teller staan, en dat al 2,5 jaar zonder problemen. Mijn dealer Zwiep fietsen in Hengelo zorgd met een hele goeie service er daarnaast voor dat mijn Freebike Soho al 2,5 jaar loopt als een trein. Mijn volgende fiets word weer een Freebike. Jos Willemsen.

Goede fiets voor goede prijs en Service

Fiets nu een half jaar in bezit en 1200 km verder. Zeer goede fiets en bij problemen word dit goed opgelost. Zeker aan te raden.

Over Freebike BV

Bij Freebike kan de consument zélf, met behulp van onze moderne configurator, zijn eigen e-bike samenstellen. Geheel naar eigen wens en invulling bepaalt men de kleur van het frame, de uitvoering van handvatten, zadel, banden, accu, enz. De e-bike wordt samengesteld bij een Freebike dealer in de winkel, of gewoon thuis op de bank waarbij men een dealer selecteert waar de fiets wordt afgeleverd. Binnen 3-5 werkdagen wordt de e-bike bij de dealer afgeleverd. De dealer blijft aanspreekpunt; alle service- en onderhoudsbeurten vinden daar plaats.