Ben zo zwaar teleurgesteld zo een mooie fiets maar zoveel problemen

Deze fiets de freebike Bronx heb ik nog geen jaar en ik was zo trots dat ik voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe fiets kon kopen en dan ook nog electrisch ik was zo blij met dit concept. Ik heb deze fiets ook nodig om van a naar b te komen met mijn werk Zelf heb ik er misschien maximaal een half jaar op kunnen rijden tot mijn grote spijt en verdriet. Het plezier is er inmiddels al een poosje wel uit en het huilen staat me nader als het lachen. Ik heb zoveel verschillende aspecten aan de fiets meegemaakt die vernieuwd moesten worden. Ook terugkomende problemen en daardoor is de motor uit elkaar geweest fiets is ook al terug geweest naar fabriek maar het probleem met motor en ondersteuning blijft ondanks dat gezegd is dat het nu opgelost is is dat zeer zeker niet en ik ben zo boos dat ik niet serieus word genomen en dat ik nog steeds geen plezier van mijn fiets heb en dat de oplossing geen kleine onderdelen zijn maar gewoon een goede oplossing hiervoor bieden. Inmiddels heb ik een telefoonlijst gekweekt hoevaak ik niet gebeld en langs geweest ben bij de dealer en nog geen reet verder het blijft gewoon nog steeds problemen geven.......

superdeal met dito service

nieuwste model Brooklyn gekocht met riemaandrijving; GEWELDIG!!!

goede woon-werk en lekkere tourfiets, model Harlem

Ik fiets iedere dag 10km naar mijn werk en terug en tour regelmatig ongeveer 40 km. De 5 ondersteuning-standen voldoen prima. Stand 4 en 5 zijn behoorlijk krachtig, ondersteunen goed heuvel-op en met flinke tegenwind. Met de 630 kw accu is er een behoorlijke actieradius. Wat iemand eerder al schreef herken ik ook, bijvoorbeeld wanneer in ondersteuning-stand 3 het aantal te rijden km's nog ongeveer 20km is, valt de ondersteuning voor een groot gedeelte / geheel weg. Dit is erg onwenselijk. Het standaard geleverde zadel vind ik niet erg comfortabel, behoorlijk hard. De schijfremmen werken prima. De fiets voelt stabiel aan. De display en verlichting werken eenvoudig. Eerder heb ik wel eens per email een vraag en opmerking bij Freebike geplaatst. Hierop kwam geen enkele reactie, dat is wel teleurstellend en doet afbreuk aan de indruk van de organisatie. Ik heb de fiets Harlem nog niet heel lang, kan dus nog niets zeggen over de levensduur van accu en fiets. De indruk is wel dat de kwaliteit goed is, maar dat mag ook wel voor bijna € 3000,00.

Alle waar naar zijn geld (Freebike Harlem)

Wij hebben de twee Freebikes nu 2 maanden in huis. Inmiddels hebben de banden ook de Veluwe meerdere keren bezocht. Wij fietsen dan veelal een 40 kilometer. In ondersteunings stand 1, kunnen we volgens het zwart/wit display 190 km fietsen op een volle accu(17,5 Ah). In de praktijk komt het met wat glooiend terrein op een zeker ruime 100 kilometer is mijn schatting. Op vlak terrein schat ik, dat ik de 140 km wel ga halen. Schattingen, omdat we het tot op heden (nog) niet zover hebben laten komen. Nu over de fietsen zelf. De afwerking(oa lasnaden) is van top kwaliteit. Die zie je namelijk niet! De fiets ligt door de accu's in het frame icm de Bafang middenmotor ook heel stabiel op de weg. De sterke motor(M420, 36 volt) doet zonder enige moeite vloeiend en heel stil haar werk. Remmen(schijf) en schakelen(8 versn.) gaat ook probleemloos. De bagagedrager ziet er eveneens heel degelijk uit. Verder zijn ze ook nog eens in mooie kleuren, helder blauw en champagne, verkrijgbaar in zowel heren- als damesmodel(ook vrij uniek), in de maten s, m en l. Wij zijn rond de 1,75 en vonden de m passend. Veelal zult u het elders met rouwkleuren moeten doen, vrees ik. Het nadeel zit hem in de hoge prijs. Alhoewel, gezien de afwerking en algemene indruk, zie je de kwaliteit er ook zeker wel vanaf. Verder is wel een probleem de communicatieve en klantvriendelijke skills van de fabriek. Hier valt nog winst te behalen en doet afbreuk aan het sublieme product. Een voordeel is dan weer, dat de lokale fietshandel de verkopende partij is en dus aanspreekpunt. Handig en in ons geval ook van het niveau van de fietsen zelf. Heb ik nog 'wensen'. Wel........, als het al zou kunnen, zouden 2 lugs ten behoeve van bevestiging van een bidon op het frame nog wel handig zijn. Tevens zouden de trappers van mij nog wel iets stroever mogen aanvoelen. Kortom: zuiver kijkend naar de fiets: top product, en tot op heden, erg blij mee! l

Zeer teleurstellend

Wij hebben 2 jaar een freebike Soho, gehad hier reed ik 250 km op 1 acculading. Van mijn fietsenmaker kreeg ik te horen dat de freebike harlem een sterkere accu en betere motor had. Nou dat is dus niet zo, ik haal er hooguit 100 km uit 1 acculading. We hebben om opheldering gevraagd omdat wij vaak routes boven de 100 km rijden. De fiets werd opgehaald door De vertegenwoordiger van freebike Nederland.Ze hebben er een andere motor en accu op gezet. Ik ging me fiets halen bij mijn fietsenmaker, constateer ik dat er schade aan mijn fietsbel, kras op stuur, verf beschadiging bij de motor en bij achterwiel. Hier opheldering om gevraagd, nou freebike Nederland neemt zijn verantwoordelijkheid niet, ontkent de schade, behalve de fietsbel dat zou wel kunnen. Ook zegt De vertegenwoordiger dat hij op onze vroegere Soho een grotere accu had gezet, wat volgens ons en onze fietsenmaker niet waar is. Ik had mijn vrouw haar fiets aan mijn dochter gegeven, dus we gaan even laten nameten of dit echt een zwaardere accu is. Ze proberen op alle manieren om er onderuit te komen wie de schade heeft veroorzaakt. En niks te hoeven doen, er wordt steeds weer wat anders verzonnen. Volgens de vertegenwoordiger was de 250 km eerst wel erg veel. Later zegt hij dat we een zwaardere accu hebben gehad. Nou, als ze dat gedaan hebben, hebben ze het zonder medeweten van ons en onze fietsenmaker gedaan. Dus als mijn fietsenmaker over de freebike harlem zegt dat daar een zwaardere accu op zit en een betere motor. Verwacht ik dat we er ook meer kilometers op kunnen rijden, of in ieder geval gelijk aan die van mijn Soho. De motor van de Soho gaf bij 2 stipjes op de accu nog steeds ondersteuning, bij de harlem mag je het zelf doen, het wordt dan echt zwaar trappen. Dus alle pluspunten van de Harlem zijn niet zo goed als ze er van vertellen. En de service van freebike Nederland laat heel erg te wensen over. Een zeer teleurgestelde Freebike gebruiker.

Beste Jaco, Jammer dat het bericht over een oplossing je via onze dealer nog niet bereikt heeft. Feit is dat uit de Registratie blijkt dat je inderdaad 750 Watt accu’s in de Soho’s had. Anders kun je ook geen 200 km ondersteund rijden. Want met 560 Watt kan dat niet. Harlem heeft standaard 630 Watt accu’s en zit er midden tussen. De oplossing is een tweede accu welke dan een totaal vermogen oplevert van 1260 Watt. De dealer sluit dit met jullie kort en daarmee kunnen jullie ruim 200 km toeren. Veel fietsplezier. Team Freebike

Super Transport e-bike

Een super fijne e-bike waar ik al 2 jaar met plezier op fiets! Goede kwaliteit voor een fijn prijsje.

Uiterst vriendelijke medewerkers

Goed geholpen, snelle service en uitmuntende kwaliteit.

Geweldige fiets

Heb mijn Freebike Soho nu ruim 2,5 jaar. Het is een hele confortabele fiets met een krachtige middenmotor. Omdat ik niet in het bezit van een auto ben en alles op de fiets doe, heb ik inmiddels ruim 16000 km op de teller staan, en dat al 2,5 jaar zonder problemen. Mijn dealer Zwiep fietsen in Hengelo zorgd met een hele goeie service er daarnaast voor dat mijn Freebike Soho al 2,5 jaar loopt als een trein. Mijn volgende fiets word weer een Freebike. Jos Willemsen.

Goede fiets voor goede prijs en Service

Fiets nu een half jaar in bezit en 1200 km verder. Zeer goede fiets en bij problemen word dit goed opgelost. Zeker aan te raden.

Topfiets voor weinig

Goede fiets voor niet teveel geld, nooit problemen mee en alles netjes met garantie opgelost als er iets is. De volgende word weer een Freebike!

slechte service

2 stuks freebike manhatten gekocht, computers bar slecht slaat gereden kms niet op en blokjes van de batterij blijft 1 blokje staan. Meerdere malen geageerd maar nul op het rekest.

Flip en de fietsen zijn top

Ook de tweede free bike (mijn Freebike Brooklyn) is er sinds een aantal weken en ik moet zeggen een geweldige fiets. Ook de Urban Soho van mijn partner is top. Daarbij heeft Fiets Flip Stadskanaal het lange wachten helemaal goed gemaakt. We hebben inmiddels al veel mooie en krachtige kilometers achter de rug.

Fantastisch!

Recentelijk 2 E-bikes van Freebike aangeschaft. Ons oog was gevallen op de Freebike urban Soho, Dit model heeft een super krachtige, en vooral stille middenmotor. Daarnaast heeft de fiets uitstekende afmontage, prijs kwaliteit is absoluut perfect! Wij hebben onze fietsen op woensdag besteld, en vrijdag ochtend werden wij al gebeld dat ze binnen waren. Met onze ervaring kunnen wij ons absoluut niet vinden in onderstaande reactie's maar goed, wij zijn er enorm content mee!

Geen levering, slechte service!

Zit al bijna een half jaar...Ja serieus een half jaar...te wachten maar nog steeds geen fiets. Telkens een nieuw excuus waarom hij nog niet geleverd kan worden. Beschadiging aan de lak, zit niet in de container, moet teruggestuurd worden, bedrijf failliet... Iedere keer wordt er ongeveer 2 weken gezegd maar telkens dus toch weer niet! Bla bla bla en ik kom geen steek verder 😣 Wordt niet naar oplossingen gezocht, tegemoetkoming wordt afgewezen, ronduit slechte service. Waardeloos!

Combineert het slechtste van on line en in store

"Een e-bike die je geheel zelf kunt samenstellen met behulp van onze high-end 3D configurator": alleen moet je al fabrikant wel de onderdelen op voorraad hebben als je 5 dagen levertijd belooft! "Verkoop en distributie vinden plaats via een uniek, e-commerce- en logistiek platform.": een winkelier die "in zijn hemd staat", een onbereikbare vertegenwoordiger en een fabrikant die geen oplossing biedt ("de vrachtwagen is onderweg maar uw frame zit er niet in"). Als investeerder Boekhoorn het ook zo gaat aanpakken met zijn HEMA-worsten....

Slecht. Zit al meer dan 6 weken op mijn fiets te wachten terwijl 5 wekdagen beloofd wordt

Ik zit al meer dan 6 weken op mijn fiets te wachten terwijl 5 wekdagen beloofd wordt! Je wordt niet op de hoogte gehouden van de voortgang en de dealer wordt ook aan het lijntje gehouden door Freebike.

Pluspunten

Fietsen worden snel geleverd. Kwaliteit van de fiets is top. De middenmotor van bavang is exelent

Communicatie voor en naar de consument kan beter

Pluspunten

top fiets, top site

geen