Ich kann nur abraten.

Ich muss leider sagen, dass ich keine gute Erfahrung bei meiner ersten (und letzten) Bestellung gemacht habe. Die Pflanzen kamen teils verfault an, die Ästchen/Stängel waren abgebrochen und über die Hälfte der Blätter sind beim vorsichtigen herausnehmen abgefallen.Bei der bestellten Luftwurzel im Ring stimmt das Preis-Leistungsverhältnis für mich nicht - Daraufhin bin ich in ein Gartencenter gefahren und fand eine Luftwurzel in derselben Größe für 5 Euro vor. Der Topf kam ebenfalls kaputt an. Nachdem ich den Kundenservice kontaktiert hatte, bekam ich die Antwort mMn recht spät.Als ich Antwort bekam. wurde kein Retourenlabel mitgeschickt. Ich erläuterte die Situation, schickte auf Anfrage Fotos. Daraufhin informierte man mich, dass die beschädigten Pflanzen storniert würden und man bei dem Topf mir preislich entgegen kommen würde - der Topf war aber unbrauchbar. Auch bei dieser Rückmeldung war das erbetene Retourenlabel nicht dabei. Also antwortete und erläuterte ich den Sachverhalt und zumindest dann wurde der Topf mit in die Stornierung aufgenommen. Ich wartete weitere Tage und schickte eine Erinnerung, denn das Retourenlabel hatte ich immer noch nicht erhalten, trotz regelmäßiger Korrespondenz(!), danach erhielt ich das Label. Ich hatte die Retoure am selben Tag nun endlich abgeben können, lt. Sendungsverfolgung wurde diese auch zügig dem Geschäftspartner zugestellt. Wiederum 1 Woche nach Abgabe der Retoure habe ich wiedermal bei Plantsome höflich nachgefragt, da keine Info.Und ich musste feststellen, dass sich die Pflanze, die ich eigentlich behalten wollte, in kürzester Zeit um mehr als die Hälfte reduziert hatte trotz genauer Pflegeanweisung. Daraufhin kontaktierte ich Plantsome erneut und bat um Reklamation (da ja auch mit einer 3 monatigen Pflanzengarantie beworben wird). Am Ende des Tages wurde immerhin die Bestellung reklamiert. Der Aufwand bis dahin, jedoch anstrengend. Also: Beschädigte Artikel, keine Preis-Leistung und Hinhaltetaktik - ich bin entnervt!

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Nein

Schnell und unkompliziert

Ich hab meine Situation geschildert und sofort ohne weitere Diskussionen meine Bestellung Stornieren können.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hey Tim Will, lieben Dank für dein nettes Feedback und deine spitzen Bewertung! <3 Hoffen wir mal auf eine weitere Begegnung. :) Liebe Grüße, Nergis von Plantsome

Alles top

Lieferung 1a, Ware 1a - 5 Sterne+

Antwort des Geschäftsinhabers

Hey Sascha, lieben Dank für dein nettes Feedback und deine spitzen Bewertung! <3 Du bist für uns auch ein 1A Kunde. <3 :) Wünsche dir viel Spaß mit deinen Amigos. Liebe Grüße, Nergis von Plantsome

Overzichtelijke webshop en groot aanbod

Ik ben fan van Plansome. De webshop is gebruiksvriendelijk en uitgebreid. De planten worden goed verpakt voor verzending. Er wordt ook rekening gehouden met de buiten temperatuur om de planten te verzenden. De planten zijn wel een beetje prijzig.

Top freundlich und schnell

Immer freundlich, immer schnell und immer top Qualität. Der Kundensupport gleichermaßen.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hey Niclas, lieben Dank für dein nettes Feedback und deine spitzen Bewertung! <3 Super, dass du mit unserer Qualität zufrieden bist, in jeder Hinsicht. :) Wir hören gerne von dir! Wünsche dir viel Spaß mit deinen Amigos. Liebe Grüße, Nergis von Plantsome

Fijne ervaring met bestellen en ontvangen

Het zijn mooie plantjes en ze hebben een mooi plekje gekregen in de woonkamer. De app is ook fijn om te weten wanneer de plantjes aandacht nodig hebben.

A M A Z I N G

I think I have never seen in my life such a good business concept, everything works: great plants, easy to select, awesome customer support, handy app… we are super happy!

In topconditie!

Deze bestelling kwam ook weer in topconditie bij ons aan! Het meegeven van de plant aan de bezorgdienst werd door Plantsome een paar dagen uitgesteld vanwege de vorst. Mooi dat een bedrijf zo meedenkt en het product ook echt in super shape bij de klant wil laten aankomen. Plant is inmiddels toegevoegd aan de app.

Ik ben zo blij...

... met mijn nieuwe vriendje! Hij kwam een dagje later dan aangekondigd maar wat was hij goed verpakt! Ik heb meteen de app gedownload en gekeken hoe ik hem vanaf nu het beste kan gaan verzorgen.

Meer groen daar wordt je toch blij van.

Ik kan er echt van genieten. Met meer groen om me heen wordt ik vanzelf vrolijker en het staat zo mooi in ons huis.

Slecht geregelde bezorging.

De internet site is duidelijk en de bestelde grote plant lijkt ok. Echter, dagen tevoren besteld zou de plant door een gespecialiseerd bedrijf op een nauwkeurig omschreven tijdstip worden bezorgd. De werkelijkheid bleek een dag later door PostNL. Helaas was ik toen voor een paar dagen van huis en moest ik het grote pakket na 5 dagen bij een Post NL punt ophalen en door de kou naar mijn huis zeulen. De klantenservice van Plantsome put zich uit in excuses, maar betekent verder weinig.

Bei Lieferung 2 Blätter schon teilweise eingetrocknet

Habe dann 3 Tage gewartet und die 2 Blätter haben sich nicht mehr erholt, trotz sofortiger leichter Wasserzufuhr. Habe die 2 Blätter dann unten am Stängel abgeschnitten. (Vielleicht war es doch noch zu kalt, um sie zu verschicken?!?) Die verbleibenden 11 "gesunden" Blätter ergeben weiterhin ein schönes sattes Gesamtbild, sodass die beiden entfernten Blätter keine Sichtbare Lücke hinterlassen. Daher habe ich o.g. Punkt auch nicht reklamiert. Ansonsten war sie Lieferung pünktlich und gut verpackt.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hey Alain, lieben Dank für dein nettes Feedback und deine Bewertung! Schade, dass die Amigo Reisekrank bei dir angekommen ist. In so einem Fall gerne bei uns melden, denn wir versichern top Qualität für die Amigos. Dann solltest du sie auch so bekommen, oder einen netten Rabatt für die Reisekrankheit. Schön, dass sie sich erholt hat, melde dich gerne bei uns. <3 Wünsche dir viel Spaß mit deinen Amigos. Liebe Grüße, Nergis von Plantsome

Alles verliep zoals het hoort, heel mooie plant.

Vlotte levering stipt op tijd, plant zat mooi verpakt en was nog in perfecte staat. Heel blij mee!

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Eline, Fijn om te horen dat jouw nieuwe groene huisgenoot veilig bij je is aangekomen. Veel plezier samen! Groetjes, Axel van Plantsome

Communicatie zeer moeizaam

Ik kreeg een mail dat de bezorging later zou zijn ivm de vorst (zou eigenlijk 17-01 zijn).Prima, zorgvuldig. Vervolgens houd ik rekening met de nieuwe bezorgdatum (gisteren, 19-01). Echter is zonder overleg de nieuwe bezorgdatum naar 25-01 gezet. Hierover contact gezocht via mail en Facebook chat maar geen reactie gehad. Ik ben aan het werk door de week dus zou graag de bezorging afstemmen, plus dat ik twee weken voor een degelijk dure plant wel erg lang vind. Niet de service die ik gewend ben.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Laura, Het is inderdaad fout gegaan in de communicatie vanuit ons over jouw bestelling. Ik heb het gesprek even opgezocht, dat was pijnlijk om te lezen. Hier valt wat te leren voor ons. We hebben inmiddels contact met je gehad om te zorgen dat je bestelling alsnog zsm geleverd gaat worden, hopelijk kun je daarna toch nog genieten van je nieuwe groene aanwinst. Met vriendelijke groet, Axel van Plantsome

Mooie plant

Ik liet de plant bij vrienden afleveren als geschenk, op tijd en goed verpakt geleverd. Toen ik bij m’n vrienden langs ging stond de plant reeds te schitteren en waren zij zeer blij met het geschenk. Gemakkelijk en alles is vlot verlopen.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Sandra, Bedankt voor de mooie woorden! Fijn dat het cadeau in 'goede aarde' is gevallen ;-) Groetjes, Axel van Plantsome

Erneut sehr zufrieden mit der Bestellung

Ich habe schon mehrfach bei plantsome bestellt. Die Auswahl auf der Homepage war einfach. Die Pflanzen sind gut bei mir angekommen. Schade finde ich es nur, dass nicht alle Pflanzen in der App hinterlegt sind (Winston zb nicht). Das war auch ein Grund, warum ich bei Plantsome bestellt habe. Mit der App schaffe es nämlich sogar ich (meist) die Pflanzen am Leben zu halten:)

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Lisa, Danke für deine Bewertung! Ich habe gerade nach Winston in der App nachgeschaut. Du kannst ihn unter dem Namen "Hoya" hinzufügen. Das ist der Familienname. Der Einfachheit halber fügen wir nicht immer alle Unterarten in der App hinzu. Danke für dein Feedback, das hilft uns, die App noch einfacher zu machen :-) Axel von Plantsome

Leuke site

Mijn eerste bestelling was goed verpakt en snel aangekomen. Leuke plant om te zien. Enigste puntje is dat sommige bladeren een bruine rand hebben. Vandaar een sterretje minder.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Karina, Bedankt voor je review! Vervelend om te horen dat sommige planten bruine randen hebben. Stuur ons vooral een paar foto's op [email protected] van je plant mocht je willen dat we even met je meekijken. Met vriendelijke groet, Axel van Plantsome

Goed product!

De plant met pot waren heel zorgvuldig verpakt. Alles zag er netjes uit en wij hebben nu veel plezier van onze nieuwe groene plantenvriend in huis.

Superplanten

Dit is de 3e plant ( 1 grote, 2 middelgroot ) die wij kopen via Plantsome. Snelle levering, goed verpakt en ze groeien enorm . Hele goede kwaliteit. Dus, erg blij mee.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Francis, Bedankt voor je mooie review! Heel veel plezier met je nieuwe groene vrienden. Groetjes Job van Plantsome

De leukste website voor planten!

Toen de kerstboom weer opgeruimd was hebben we eindelijk onze cadeaubon ingewisseld voor onze Lucas. Hij staat prachtig in onze woonkamer; de goede keuze dankzij de Plantenzoeker. Voor mij de leukste feature van de website. Ik zou hier zeker nog een plant kopen! Ook leuk als housewarming gift.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Jari, Bedankt voor je mooie woorden! Leuk om te horen dat de hele klantreis je zo beviel. We hopen vaker mooie groene amigo's naar je te mogen sturen. Veel plezier met deze nieuwe groene vriend! Groetjes Job van Plantsome

Top Service, Rückmeldung und Lösung innerhalb weniger Minuten.

Eine der bestellten Amigos hat auf der Reise leider einen Frostschaden davon getragen. Es wurde direkt ein Ersatz (samt Glas) für eine wärmere Reisezeit in Auftrag gegeben. Die Pflanzengarantie funktioniert bestens. Bleibt zu hoffen, dass erkrankte Amigo doch noch durch kommt und seinen Zwilling bald begrüßen kann.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hey Felix, lieben Dank für dein nettes Feedback und deine Bewertung! Die Winterzeit ist immer bisschen tricky für uns. Wir geben unser bestes. :D Ich hoffe, dass die Amigo heile, gesund und munter ankam. Wir freuen uns sehr, dass wir da noch rechtzeitig reagieren konnten mit einem Ersatz. <3 Liebe Grüße, Nergis von Plantsome

Groentastisch

Mooie planten en 2 terrariums besteld ... de levering was geleverd zoals gezegd ... alles was stevig verpakt zodat alles goed was aangekomen ... ben zeer tevreden met mijn nieuwe prachtige planten.

Antwort des Geschäftsinhabers

Ik ben blij om te horen dat de planten een mooi thuis bij je hebben gevonden Cindy, veel plezier samen! Groetjes, Axel van Plantsome

Perfecte service, juiste afspraken, mooie planten!

240 planten besteld als nieuwjaarsgeschenk bij Plantsome en dat ging zeer vlot. Goede afspraken qua levering en onze groene amigo's kwamen perfect op tijd aan, op het afgesproken tijdstip, in een zeer kwalitatieve en leuke verpakking. Ik ben fan van hun communicatie met een vleugje humor. Top!

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Luc, Bedankt dat we deze 240 plantjes voor je mochten versturen. Ik hoop dat iedereen er super blij mee is! Het was een fijne samenwerking. Bedankt voor je mooie woorden. Groetjes Job van Plantsome.

Verlepte plantjes die buiten de papieren zakjes geleverd werden, teleurstellend.

Mijn twee DIY terraria kwamen aan en ik kon niet wachten om te beginnen. Echter toen ik de doos open maakte was ik erg verrast om te zien in wat voor staat alles geleverd was. Alfie is gelukkig oke, maar Bruno was niet meer te redden. De potgrond lag grotendeels los in de doos, en er lagen een hoop losse bladeren van de plant in de doos. Wat er over was van de plant waren wat geknakte stengels met zielige blaadjes. Omdat ik vaker planten in huis neem die bijna dood zijn en deze weer oplap, en een uitdaging niet uit de weg ga, heb ik zo goeg mogelijk het terrarium voor Bruno gemaakt. Ik heb de grond uit de doos geschud en heb het daarna met de (natte en bijna onleesbare) instructies in elkaar gezet. Helaas was het binnen een week uit met de pret. Erg jammer aangezien het voor mij toch een behoorlijke uitgave was. Ik zou er graag wat nieuws in zetten, maar daar heb ik nu helaas geen geld voor. Voorlopig is het een lege vaas met wat kiezels, grond en mos.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Peggy, Wat vervelend dat je terraria niet goed zijn aangekomen, sorry voor die negatieve ervaring. Ondanks de zorgen van ons inpakteam gaat het af en toe fout tijdens transport. We sturen in dat geval simpelweg een nieuw exemplaar naar je op. Zou je ons een mailtje willen sturen op [email protected] met je ordernummer, zodat we je hopelijk een positievere ervaring kunnen geven? Ik hoor het graag. Groetjes, Axel van Plantsome

Makkelijke, duidelijke bestelling & snelle bezorging

De voordeelbox van de kleine woonkamer plantjes gekozen, veel keuze (dat was het moeilijkste aan het hele proces ;-)). Maar eenmaal gekozen, prima gegaan! Snelle verzending. Een plantje is wat toe aan extra liefde, ziet er niet heel vreugdevol uit, maar dat kan ook komen door de vertraging van PostNL.

Antwort des Geschäftsinhabers

Hi Irene, Bedankt voor je review! Keuzestress is nooit leuk, wellicht kunnen we een 'willekeurig' knop inbouwen in de voordeelbox om dit te omzeilen ;-) Mocht het plantje wat extra liefde nodig hebben er niet beter uit gaan zien of het zelfs helemaal niet redden, stuur ons vooral even een bericht. Dan sturen we een nieuw exemplaar naar je op. Met vriendelijke groet, Axel van Plantsome

Über Plantsome

Plantsome maakt planten makkelijk en leuk. We helpen je bij het kiezen van de perfecte plant voor jou, brengen 'm netjes bij je aan de deur en geven jou een melding wanneer de plant weer water moet hebben en hoeveel door het gebruik van de Plantsome app. Appeltje eitje dus! Plantsome macht Pflanzen einfach und spaßig. Wir helfen dir, deine perfekte Pflanze zur finden, bringen sie vorsichtig zu dir nach Hause, und schicken dir Mitteilungen, wenn un wie viel Wasser deine grünen Freunde brauchen, mit Nutzug der Plantsome App. Also kinderleicht!

Kiyoh Bewertungen