Makkelijk en snel in gebruik

Afgelopen week heb ik gebruik mogen maken van een hele fijne auto via MyWheels (Citroën C3). Zodra je de app doenload wordt je door middel van simpele instructies door het aanmeld/huurproces geleid. Duidelijk, makkelijk en snel in gebruik!

Dit is zo'n dienst waarvan je denkt, waarom nu pas?

Mijn ervaring met MyWheels is prima. Snelle service 24/7 een servicemedewerker aan de telefoon , goede huurauto's. Auto rijden is en blijft duur maar deze manier van controle over de uitgave aan een auto is wat mij betreft uitstekend geregeld. Betalen voor wat je gebruikt en daarbij ook nog meehelpen aan een lagere c02 uitstoot. Er zijn plus en minpunten. Maar over het algemeen gebruik ik een auto vaak gepland. Dus kan ik van te voren al bedenken of ik kosten wil maken of niet.

🤩 Té gek! Dank voor deze mooie, uitgebreide review Stephan. Dat we maar lang samen auto's kunnen delen.

Mooi concept met wat aandachtspunten

Het concept is aantrekkelijk wat echter een teleurstelling was is het activeren en afsluiten van een elektrisch aangedreven auto. Onlangs was dat alleen mogelijk via de helpdesk en dat heeft naar verhouding veel tijd gekost.

Bedankt voor je beoordeling Remco. Wat vervelend om te horen dat het niet in één keer goed ging / duidelijk was. We gaan er vanuit dat het de volgende keer helemaal soepel gaat.

positief

goede voertuigen en goede begeleiding door helpdesk. Begeleiding is ook nodig bij de elektrische auto,s

Hi Rob, Bedankt voor je review. Wist je dat we van de meeste auto's ook instructievideo's hebben? Je ontvangt die per mail zodra je voor het eerst een auto reserveert (die je nog niet eerder hebt gebruikt). Fijne dag!

Goede app. Veel auto's beschikbaar.

Flexibel. App werkt goed. Gemakkelijk last-minute een auto te reserveren.

💙 Bedankt Pelle!

Intuïtieve app, veel auto’s, goede prijzen

Bijdetijdse app, zeer intuïtief en compleet, meer opties dan bij andere deel auto concurrenten. Prijzen ook lager dan meeste concurrenten. Veel elektrische auto’s in vloot. Ook bij lange afstanden (dagtrip) vaak goedkoper dan reguliere autohuur en veel makkelijker in gebruik. Na 3 ritten ben ik zeer tevreden en geswitcht van mijn vorige deelauto aanbieder. Klein minpuntje is dat er na twee meldingen van vieze auto (2x zelfde auto, vergelijkbare klacht) nog geen terugkoppeling is geweest.

Bedankt Nico voor je te gekke beoordeling! Meldingen over netheid van de auto gaan direct naar onze schoonmaakteams, die gaan er dan mee aan de slag zodat de auto er zo snel mogelijk weer blinkend bij staat.

Ideaal voor kleine afstanden die net te ver weg zijn om te fietsen

Met mijn vriendin een stukje kunnen rijden en meer dan genoeg ruimte om een rolstoel mee te kunnen nemen

Nice Nick! Bedankt voor dit té gekke cijfer! 🤩

Convenient, hassle free and affordable

+ Good availability of cars around my location (Utrecht Oudenoord). + New and well equipped cars + Hassle free experience via their app or website + Good customer support No real cons so far. But ofcourse, making this service more affordable is always appreciated :)

Thanks Abdul! 👏🏼

Makkelijk in gebruik

Mywheels is mijn eerste evaring met Carsharing en met elektrische autos. Dus het was nogal spannend de eerste keer. Allebei werd heel makkelijk en toegankelijk uitgelegd en daar was ik heel blij mee. De uitlegvideos zijn prima maar blijf eraan werken

Bedankt Ari voor je mooie beoordeling en tip! 💚

Prima voor korte afstanden

Zeker voor korte afstanden een hele fijne mogelijkheid om een auto te pakken. Bij langere afstanden wordt het (logischerwijs) duurder, het ov is dan wel goedkoper. Maar verder is het gebruik van de app super, de is klantenservice ook vriendelijk.

Bedankt Malu! 👏🏼

Fijne auto maar 6 km van mijn huisadres is jammer genoeg erg ver

Wij hebben geen auto meer omdat we weinig rijden. We willen dus een goede deelauto in de buurt. Helaas is er in ons dorp geen deelauto, we moeten dus 6 km fietsten. Best rot dus want ik neem juist de deelauto als ik ver weg door slecht weer moet. En dan kom ik dus al nat en koud aan bij de deelauto. Als er een deelauto in Noordwijkerhout zou zijn zou ik hem meer gebruiken en ook bij anderen aanbevelen.

Hi Sandra, Uiteindelijk is ons doel een deelauto voor iedereen op loopafstand. We zijn hard aan het groeien, dus wie weet komen we snel ook jouw kant op! We vinden het in ieder geval té gek om te horen dat je geen eigen auto meer hebt.

Super gebruiksvriendelijk, handig en comfortabel!

Moeiteloos en snel kan ik steeds jullie service gebruiken: erg blij mee!

En wij zijn blij met jou Anouk! 👏🏼

Een 7 waard

Makkelijke site, maar toen ik wilde verlengen had ik jullie nodig. Dat kwam doordat er een foutje?? in de soft ware zat!!!!!!

Hi Marian, Bedankt voor je beoordeling. Fijn dat het toch gelukt is de rit te verlengen.

Werkt perfect!!

🤩

Goede app en hele fijne auto's

De app werkt soepel en de auto's zijn vrij nieuw. Issues met customer service worden uiteindelijk heel netjes opgelost.

Hi Imre, Inmiddels hebben we samen een misverstand uit de wereld kunnen helpen. We vinden het spijtig om te horen hoe e.e.a. is gelopen en dit is natuurlijk nooit onze intentie geweest. Hopelijk hebben we je vertrouwen weer kunnen winnen en zien we je graag terug in een van onze deelauto's.

Snel, veilig, handig!

Hele goeie ervaring. Eigenlijk niet veel negatiefs op aan te melden. Vind het alleen wel te prijzig om een auto dagelijks te huren. Dit gaat aardig in de kosten oplopen. Maar voor zo nu en dan is het best te bekostigen. Had wel aantrekkelijk geweest als het wat minder duur zou zijn. Dan zou ik toch makkelijker en vaker een auto pakken. Maar verder geen negatieve punten aan te merken. De klantenservice is ook erg vriendelijk en behulpzaam, wanneer je deze nodig hebt. Had een niet zo schone auto toen ik deze bij aankomst aantrof. Dit netjes gemeld en hier werd heel fijn mee omgegaan en netjes een oplossing gevonden.

Heel relaxt autorijden.

Duidelijk opstarten via de app! Verwarming op 23,5 graden gezet, maar het werd niet warm. Ws andere knop over het hoofd gezien.. Minpunt: Na een week staat de auto nog steeds aan de lader. Inmiddels heeft iemand de stekker uit de lader getrokken!

Hallo Ton, Hopelijk heb je niet te lang in de kou gezeten 🥶 en is het uiteindelijk gelukt de verwarming aan te zetten. Na jouw ritje is de auto weer gebruikt gelukkig, dus het probleem met losse laadkabel is verholpen. Hopelijk zien we je weer eens terug.

Mooi concept, jammer dat de auto's niet in mijn buurt staan

MyWheels heeft het deelauto concept mooi uitgewerkt: prima auto's op veel locaties (ook bij stations), een zeer goede app en een goede klantenservice. Helaas moet ik er wel een flinke wandeling voor over hebben om vanuit mijn huis bij een auto te komen.

Hi Marco, Uiteindelijk willen we heel graag een deelauto voor iedereen op loopafstand. Je kunt altijd een suggestie indienen voor een locatie, wie weet is het wel een goede match en kunnen we ook daar een deelauto plaatsen. Je kunt dit doorgeven via https://mywheels.nl/auto-aanvragen.

Gemakkelijk auto huren.

De auto is gemakkelijk te vinden en te openen.

Bedankt Abu Santi 👏🏼

Handige service

Tot nu toe prima ervaring en ik denk dat ik het vaker ga gebruiken.

Nice Simon! Bedankt.

eerste keer gehuurd

vandaag aangemeld, dat ging makkelijk en soepel. de dingen die ik niet begreep werden telefonisch en netjes afgehandeld 3 keer gebeld en geen ongeduld gezien of gehoord. dank daarvoor De app mag wel wat uitgebreider bv een historie bekijken. ook de dagtarieven vind ik niet in de app en ik zou een wat uitgebreidere uitleg van de verschillende abboos wilen zien. dit is mijn eerste indruk natuurlijk ben nog een beetje onwennig. als ik van beverwijk naar groningen "450 km" en weer terug wil rijden loopt dat behoorlijk in de kosten met 3,50 euro per uur en 29 cent per km voor kleine ritjes in de buurt vind ik het interesant, maar de langere afstanden zijn pittig in de prijs. of zie ik iets over het hoofd service is okay

Hi Douwe, Bedankt voor je mooie cijfer en uitgebreide toelichting. In app kun je zeker je historie terug zien. Je kunt door de 'maanden' heen bladeren onder het menu 'ritten'. De dagprijs van onze auto's is altijd 10x de uurprijs. Als je op het kleine 'i' drukt, naast de uurprijs, kun je die ook zien. Je betaalt dus nooit meer dan 10 uur huur, voor 24 uur huren. Onze abonnementen zijn zo simpel dat we ze niet uitgebreider kunnen toelichten 😉. Je hebt de Plus of Pro, waarmee je 15% of 25% korting krijgt op je volledige ritprijs. Dat scheelt wel als je een keer op en neer naar Groningen wilt. Verder heb je extra voordelen zoals gratis annuleren en inkorten van je rit. Laat het gerust weten als je toch nog wat vragen hebt of er iets niet duidelijk is, we helpen je graag verder. Fijne ritjes gewenst!

Te veel regels voor een prettige ervaring

- Waarom mag ik nou niet op één dag 2 verschillende auto's rijden? De vorige was al bezet. Genoodzaakt om Sixt te pakken, bij hen mag het wel. - Waarom moet ik verplicht eigen risico afkopen óf borg betalen? Ik ga geen borg betalen -> of langere ritten met minder km's of weer Sixt pakken. Gewoon CC vragen zoals zij het doen? - Formule km-prijs + uurprijs is ook lastig. - Zie de goedkopere auto nooit in de buurt staan. - Na eerst rit kreeg ik te veel km's in rekening gebracht, moest hierover mailen en kreeg ze gecrediteerd. Bij elkaar het gevoel van te ingewikkeld en een beetje slordig. Voor de rest natuurlijk een goed en nodig concept. Hoop dat jullie het eea. kunnen verbeteren. PS. Oh, en na deze tekst te hebben geschreven blijkt dit ook nog een publieke review, ik dacht dat het om en enquête voor intern gebruik ging, misschien wat beter aangeven.

Hi André, Bedankt voor je beoordeling en duidelijke omschrijving. We zijn dol op verbeteren en nemen al je puntjes dan ook maar wat graag mee in onze plannen.

Perfect voor een dagje weg of zakelijke rit!

Vroeger kon ik altijd wel een auto lenen van familie, maar sinds dat ik ben verhuist is MyWheels ideaal om af en toe een dagje weg te kunnen of om naar een zakelijke afspraak te gaan. Daarnaast is de app lekker duidelijk en zijn het mooie auto's.

Bedankt deze voor deze mooie beoordeling! 💙

Superhandig en goedkoop

Gemakkelijk zonder veel gedoe een auto in de buurt gebruiken, mooie auto’s.

Té gek Rob! 💙

Veel eenvoudiger dan vooraf verwacht

De app en de communicatie van MyWheels zorgt ervoor dat ik door alle stappen heen geloodst wordt en al aan het rijden ben voordat ik er erg in heb

Cool Sanne! Zo horen wij het graag 👏🏼

Over MyWheels

MyWheels wil met autodelen het aantal auto's in Nederland terugdringen van 9 miljoen naar 1 miljoen in 2030. Hiermee willen wij bijdragen aan een lagere CO2-uitstoot. Onze deelauto's open je met je smartphone en/of chipkaart.