Het is bijna of we een tweede auto hebben.

Behalve dat de auto niet op loopafstand van mijn huis staat is het net of we een tweede auto hebben. Een nette auto, beschikbaar en verder, behalve jouw ritten, heb je er geen last van. Ik zal er zeker gebruik van blijven maken. Een tweede auto is zo voor ons niet nodig.

Beste Ingrid, Dank voor je positieve bericht en goed om te horen dat je zo tevreden bent over onze service. Super dat je onze missie deelt, daar doen we het voor! We hopen je snel weer van dienst te mogen zijn. :)

Geen contact met support te krijgen

Voorheen goeie ervaringen gehad met MyWheels. Super fijn om auto's bij de hand te hebben. Echter, na 25 keer een auto lenen, ging het dan toch mis; Ik kreeg een laadkabel niet uit de laadpaal, terwijl ik de auto moest terug brengen. Allego gebeld, die zouden de kabel los maken. Mywheels gebeld, het was oke dat ik de kabel zou laten liggen. 3 weken later volgt opeens een rekening van 400 euro. Ik heb de laadkabel kwijt gemaakt, volgens MyWheels. We zijn inmiddels 4 emails richting MyWheels verder, en zelfs de geautomatiseerde antwoorden zijn gestopt. Wat kreeg ik wel van MyWheels? Betalingsherinnering en dreiging met incassokosten. Pas op voordat je met dit bedrijf in zee gaat.

Geen contact met medewerkers

Er wordt op email verzonden berichten geen antwoord gegeven

Very very expensive.

First of all the Navigation system don't work properly, atleast in the car I used, making it absolutely useless for new drivers in Netherlands. Atleast a mobile holder should be provided in the car so that drivers may use there own mode of Navigation. Secondly the price incurred and the estimation is never at par even when used less. I found it to be really exorbitant. Third of all why internal combustion engine when others provide electric cars?

Would like a Closer Car to My House

I like using MyWheels, but every time I want to use a car I have to take a bus to get to one. I live in Almere Poort near Columbuskwatier. There are only 4 cars in Poort, but they are concentrated in a certain area. I would like to use you more, and would do so with a closer car. I give 4 stars due to having to take a bus plus walking 5 to 10 mins to get to the car, depending on where the previous person parked.

Onbereikbaar

Het concept is goed. De elektrische auto's die ik gehuurd heb, waren goed tot redelijk (schade, soms vies, banden onvoldoende spanning). Er wordt echter totaal niet gereageerd op meldingen die ik met de app stuur. Ook niet op mails die ik naar de support-afdeling stuur. En de sleutelfiguur reageert ook totaal niet op 2 vragen die ik over een auto heb gesteld. Dat geeft mij totaal niet het vertrouwen dat ik door hen geholpen wordt als er iets aan de hand is. Leuk concept, maar je wordt door de mensen van Mywheels als klant totaal niet serieus genomen.

Quick and easy to rent a car

Price is reasonable and easy to rent a car in seconds. It would be nice if mywheels can place some cars in Amstelveen Meent area. I rent cars atleast twice a week, but I need to first go the nearby place in a tram and then take the car. So would be nice if you can place some cars in Amstelveen Meent. Many of my friends also eagerly waiting to rent car from Amstelveen Meent. Also it would be great if you have an option to park anywhere, or park in other area mywheels parking zone.

Account blocked by no reason, awful

My account was blocked even before the first ride, and their response of the reasons was super vague. Never had any problems with other car sharing services, funny that they even don't try to help with the situation.

• Would you recommend us? No

Hi Stan, Sorry to hear that you are not satisfied and that you have some problems with creating an account. Unfortunately I can not get in this case via this platform. Therefore we would like you to send an email to [email protected]. Then my colleague will look in to your case. Sorry for the inconvenience.🙏

Klantservice zeer slecht wanneer hulp nodig js

Het gaat goed zolang het goed gaat, maar wanneer je hulp nodig hebt want de klantenservice hoef je niks te verwachten. Enkel standaard antwoorden en 0 meedenken. En vergeet de boetes die je krijgt omdat je een vieze auto niet schoon inlevert niet.

Hi Firat, Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Zou je via een mail naar [email protected] laten weten waarom je niet tevreden bent. Dan kunnen we het wellicht samen oplossen.🙏

Waar zijn alle elektrische auto's gebleven?

In Banne Buiksloot zijn alle elektrische auto's als sneeuw voor de zon verdwenen. Dat was juist zo belangrijk toen ik voor Mywheels koos. Verder is het onmogelijk om ergens contact te zoeken met mywheels zonder reservering en dus resteert deze mogelijkheid en social media.

bad customer experience

So, we moved to the Netherlands. After staying a 20+ days in Amsterdam we moved to Utrecht. Because the car sharing I used in Amsterdam does not have presence in Utrecht, decided to go with mywheels. After registering and going through the app steps, tried to do my first booking, only to realise that my account is not yet "fully" activated. After resubmitting all documents and payment info etc. had to wait for 3 days, just to get an email saying (translated from Dutch) "Unfortunately, we have had to conclude that your account entails an increased risk. As a result, we are forced to cancel future reservations. Any balance will be refunded." After that, my "not active" account was "disabled". Just to note, my driver's license and phone are European (not Dutch) and I never had any interactions/transactions with mywheels before. This was a very disappointing experience and of course I onboarded with another car sharing provider, who they didn't think that my account "entails an increased risk".

• Would you recommend us? No

Hi Ilias, sorry to hear that you are not satisfied. Can you explain more by sending a email to [email protected] than we can check if we can solve this together. Kind regards, MyWheels🙏

Mywheels making car-less life a fantastic experience!

I recently moved to the Netherlands with my family, and this is the first time that I do not own a car. Mywheels makes car-less not only possible but enjoyable!

Great Akane, thank you for your lovely review!💙

teleurstellende service, na 2 weken eindelijk antwoord op ons probleem

Bij terugbrengen van auto was de mywheels parkeerplek bezet. Hiervan melding gemaakt, en auto achtergelaten naast de parkeerplek. Mywheels zegt deze melding niet te hebben ontvangen, nu beginnen de boetes van de gemeente binnen te komen, tot nu toe 150 euro. Erg jammer, dit is een belachelijk dure grap en een beschadiging van het vertrouwen in dit bedrijf.

Hoi Gijs, bedankt voor je bericht en feedback. We hebben je inmiddels via de telefoon geholpen. Hopelijk zien we je gauw terug in een van onze (elektrische) deelauto's.🙏

Duur per kilometer, maar werkt wel goed

Makkelijk te gebruiken auto's. Hele snelle klantenservice die mijn auto resette omdat die niet aan ging. Er zijn veel auto's bij mij in de buurt, dus dat maakt het makkelijk te gebruiken. Enige nadeel is de hoge prijs per kilometer. Het lijkt mij mooi als die naar beneden gaat zodat dit soort auto's ook bruikbaar zijn om van stad naar stad te reizen. Prijs per uur is goed.

Bedankt voor je mooie beoordeling Jan. We zijn ook erg blij om te horen dat de klantenservice goed heeft gehandeld. Je overige feedback nemen we mee.💪

Prima concept, belabberde service

Heb met tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten van MyWheels via de app. Enige verbeterpunt was dat ik soms 10 min. na het correct aansluiten van de auto op de laadpaal alsnog een bericht kreeg dat deze niet goed stond aangesloten waardoor ik weer terug moest naar de auto. Op een dag kreeg ik echter een algemene mail dat mijn account geblokkeerd zonder opgave van specifieke reden, met slechts een lijst met algemene redenen waarom account geblokkeerd worden. Ondanks een mail terug en twee reminders heb ik geen reactie ontvangen en inmiddels is dit bijna 6 weken geleden.. Spijtig want ik sta achter het concept, ik ben benieuwd of een publieke post tot een reactie leidt en zo niet dan zijn er gelukkig genoeg andere aanbieders op de markt.

Hi Y, wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Echter kunnen we hier niet verder op ingaan. Alsnog vragen we je een mail te sturen naar [email protected].🙏

Copy/paste antwoorden na contact

Na het verwijderen van 2 van de 3 auto’s in mijn wijk is de enige overgebleven nooit geladen. Lange trips zijn onmogelijk en na een Klacht in te dienen willen ze dat ik een form invul online om meer auto’s te krijgen in de wijk. De auto’s zijn altijd bezet geweest in mijn wijk, Amsterdam Zuid dus altijd. Maar in 1 maand 2 auto’s weghalen waarna ik hun moet vertellen wat en hoe. Als je dan een mail stuurt dan krijg je standaard copy paste antwoorden en niks zinnigs. Ik moet hun werk doen en betalen voor de auto door de vertellen hoe en wat. Wie in dit concept trap, doet hun werk voor niks en betaald nog voor de huur van de auto en km. Koop gewoon zelf een auto, veel goedkoper en makkelijker

Prima, auto is goed, rijdt lekker, redelijk schoon, voldoende brandstof etc.

De app en alles wat er bij hoort, werkt goed. De communicatie is redelijk. Je kunt evt. bellen met een noodlijn. Wat ik niet kon ontdekken en nog niet weet, is hoe je benzine kunt afrekenen. Van de tankpas weet je geen pincode, althans ik kon die niet vinden, staat ook niet in de app. Heb er een vraag over gesteld.

Top Carel, bedankt voor je mooie beoordeling! Wat betreft de pincode van de tankpas, dit kan je vinden in je app bij de rit. Hier lees je er meer over: https://help.mywheels.nl/hc/nl/articles/5146153330332-Wat-is-de-pincode-van-de-tankpas-😊

Matig maar wel oké

Onvriendelijke personeel soms in de avonden die niet snappen wat een noodsituatie is; bij confrontatie met bedrijf nooit meer wat van gehoord. Erg jammer maar prima bedrijf en best goede klantenservice overdag :)

Onterechte Boete!

Heb een onterechte boete gekregen van €219 euro dat ik zogenaamd zat te roken in de auto en auto vies had achtergelaten terwijl ik de auto meer dan 50x bij jullie heb gehuurd nog nooit een vies achtergelaten of kapot of wat dan ook daarna meteen contact opgenomen met jullie daarna verteld dat ik mn geld terug zou krijgen nu maand verder en nog steeds niks ontvangen en wanneer ik contact opneem met jullie zeggen jullie dat ik een mail moet schrijven en vervolgens negeren jullie me, jullie hebben geeneens onderzocht wie het was en nu ben ik de duppe van dat, heb geprobeerd dit netjes optelossen met jullie maar jullie blijven me negeren, heel jammer dit en ben ontzettend boos!

Hi Naoufal, wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Je kan contact met ons nemen door een mail te sturen naar [email protected]🙏

Account gedeactiveerd terwijl ik nog nooit gebruik van heb gemaakt

Account was 1e min al geblokkeerd. Na geen enkele reacties van ze via email heeft een feedback hier achterlaten (en trustpilot) gewerkt. Kreeg reactie op mijn mail en probleem opgelost. Profiel actief nu !

Hoi Leslie, Je account is actief! We hopen je snel te zien in een van onze (elektrische) deelauto's. Fijne dag.🤩

teleurstellend

slechte ervaring met Mywheels. Auto's stonken naar rook of waren niet te vinden / niet op de aangegeven locatie. Nooit dus een auto kunnen delen. Heel lastig (onmogelijk?) om op te zeggen, wel 250 euro inleggeld betaald met belofte dat deze zou worden teruggestort, ben bang dat ik dat geld kwijt ben..

Hoi maureen, we hebben je inmiddels geholpen via email.🙏

Fantastisch!

Ik moest naar een belangrijke afspraak en het OV lag helemaal stil. Ik woon wat verder weg van de rest van de familie dus het was een puzzel om iets te verzinnen waardoor ik er toch bij kon zijn. App gedownload (waar ik overigens ook zeer tevreden over ben!), account aangemaakt en alles ingevuld, drie kwartier later kon ik zo de auto meepakken! Makkelijke Renault Zoe die ontzettend lekker rijd, schoon en netjes is maar vooral opgeladen en verzorgd neergezet. Ik ben enorm tevreden en heb mijn afspraak gehaald!

Bedankt voor deze super beoordeling Esmée!🤩 De Renault Zoe is inderdaad een hele fijne auto. Mocht je een keer een wat grotere auto willen gebruiken dan is de Hyundai Kona ook een hele mooie en fijne wagen😎

Very Bad New customer experience

I have tired to Register and after providing all information and documents over the app and over mails as well. Still They deactivated the account. Without providing any reason. Or resolve the issue if new customer (expats) have faced during registration for new platform(app). They Just block the person for forever. Saying they will not provide any details(Reason) and will not responds to any email further.

Hi Sachin, Sorry to hear that things don't work the way it supposed to be. For more information about an account, you can send a email to [email protected]. Sorry for the inconvenience!🙏

Goed, altijd een auto in de buurt

Ik gebruik sinds kort MyWheels, over het algemeen ben ik tevreden over dit concept en heb ik al meerdere ritten gereden. Enige nadeel is dat ik al 3x geen schone auto heb gehad(inclusief de rit van vandaag) Voordat je de auto opent kan je aangeven of er schade is maar niet of de auto wel of niet schoon is. Er word wel bij de FAQ aangegeven dat er dan een schoonmaakteam gestuurd kan worden. maar dat gaat lastig als je afspraken hebt en snel ergens moet zijn. Het zou handig zijn als jullie een kruimeldief hadden voor in de auto! Groetjes, Brigit Torabi.

Bedankt voor je beoordeling Brigit!🤩 Wel jammer om te horen dat je meerdere keren in een niet schone auto hebt gereden. Dit is niet de bedoeling en we werken er hard aan om de auto's zo schoon mogelijk te houden. Dit is echter wel een punt van verbetering. Voor nu heb ik je een mail gestuurd.😊 Hopelijk verloopt je volgende rit een stuk schoner. Fijne dag!🙌 Team MyWheels

We rijden niet zoveel dus een eigen auto is best duur. Verder ook belastend voor het milieu. Een gedeelde auto zoals bij MyWheels top! Fijn ook de kortingen die er af en toe gegeven worden Dat maakt een ritje minder duur. Alleen waarom is een elektrische auto in gemaakte km net zo duur als een benzine auto? Benzine is toch duurder dan elektriciteit? Met vr groet SvdHelm, Culemborg

Bedankt voor je mooie beoordeling Sjierd!😃

Over MyWheels

MyWheels wil met autodelen het aantal auto's in Nederland terugdringen van 9 miljoen naar 1 miljoen in 2030. Hiermee willen wij bijdragen aan een lagere CO2-uitstoot. Onze deelauto's open je met je smartphone en/of chipkaart.