Zeer tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding!
Ik heb onlangs gereedschap en materiaal besteld om te beginnen met graveren. Namelijk een ciceleerhamer, een loupe, een liniaal, een gasbrander en twee HSS staafjes om graveerbeitels mee te maken.
De ciceleerhamer en de gasbrander bevallen mij heel goed, geen problemen mee gehad en ze werken naar behoren. Ook de loupe, al dan niet een beetje goedkope afwerkkwaliteit, doet het prima. De glaasjes zien er echter goed uit en voor 20 euro mag ik zeker niet klagen. Het is een kwestie van tijd om te zien hoelang deze meegaat, so far so good. De liniaal, bespottelijk goedkoop (2 euro) is maarliefst 60cm en van redelijk dik rvs. Op de achterzijde stond tot mijn verbazing nog een omrekentabel voor cm naar inch en boormaten voor tappen etc. heel erg netjes!
Het HSS ben ik zeer over te spreken, beide staafjes zijn geleverd in een verpakking met een beetje olie. De maten kloppen exact en de mechanische eigenschappen doen zeker niet onder. Na flink wat ontharden en zagen krijg je de staafjes in twee met een ijzerzaag. De beitels die hier uit gevormd zijn doen het super. Voor 4 euro per stuk kan ik zeker niet klagen.
De levering was zeer schappelijk, ruim op tijd. Echter kwam het product in twee dozen aan, waarschijnlijk omdat de producten verspreid waren over twee pakhuizen. Niks mis mee, echter was een van de twee dozen te groot voor de producten, dit vanwege de liniaal van 60 cm neem ik aan. Maar zelfs voor de liniaal was de doos (van ca. 110x40x40 cm) veel te groot. Dat is het enige wat ik op de bestelling aan te merken heb.
Over het algemeen dus zeer tevreden, HBM stelt mij tot nu toe nooit teleur.