Unieke beleving!

Prachtige vaart! Leuke uitleg tijdens te vaart over het ballonvaren en de “omgeving”!

Geweldige beleving

Prachtige ervaring ,zat ook allemaal mee,weer en de vlucht. Zeker een aanrader voor iedereen.

Was erg leuk!

Goede instructeur, heel duidelijk.

Super goede ochtend vaart gehad

Het was helemaal geweldig!! Een fijn team !!

Was super om een keer mee te maken. Van Nijkerk naar Barneveld gevaren. Was mooi om boven de wolken te varen. Zelfs de piloot was enthousiast.

Mooie ervaring

Varen op de wind, een echt zweverig gevoel.

Een optocht van busjes, al dan niet met aanhangwagen, lege ballonnen op een veld uitgerold, een Van Manen crew druk in de weer met manden koppelen, branders die een paar luidruchtige testvlammen uitstoten en dan wachten tot de windvlagen gingen liggen. We nemen plaats in het aangegeven deel van de mand. Een lid van de crew komt met een kabel aangerend, haakt die vast en wij gaan verlaten met 18 personen in de mand de aardbodem. Geleidelijk zweven we omhoog, terwijl de twee andere ballonnen nog beneden zijn. Even later zien wij de tweede ballon loskomen. Intussen geeft Richard (één van de twee piloten) uitleg waar en wat wij allemaal kunnen zien. Het boven ons hangende wolkendek wordt doorkliefd en na enige mistig zicht zweven wij boven de wolken, met het zonnetje er boven. De wattenbollen hebben hier en daar gaten, zodat wij de aardbodem toch kunnen zien. Op een gegeven moment zagen wij de schaduw van onze ballon op witte wolken, omringd door een flauwe regenboog. Rustig zweven wij richting oosten. Achter ons komen de beide andere ballonnen ook boven de wolken tevoorschijn. 2000 meter hoog zitten wij. Wat een adembenemend plaatje. De daling wordt ingezet, waarbij het net is of wij de zonsondergang zien. Dat is echter bedrog, want wij zakken door de wolken, waardoor het even wat donker is. Alsof het licht werd ingeschakeld zagen wij de IJssel helder met zijn grillige bochten en de daaraan liggende dorpen. Opvallend genoeg blijven de koeien in de weiland erg rustig, zelfs enigszins nieuwsgierig. Steeds lager dalend zien wij hazen panisch het hazenpad kiezen. Onderweg hadden wij de lighouding voor de landing geoefend. Hierdoor viel de stuiterlanding in het weiland in Achter-Drempt wel mee. Zonder blauwe plekken klommen we uit de mand en met verenigde krachten werd alles opgeborgen en naar het bedrijf van Manen gereden. Het was een memorabele tocht, vandaar dit uitvoerige verhaal. Groet, Ben Waanders.

Een geweldige ervaring!

Het weer werkte erg goed mee, we konden dus vroeg vertrekken waardoor we een lange vlucht konden maken. We stegen op in Barneveld en landen na ruim anderhalf uur over de Waal in Boven Leeuwen. Onze piloot was Peter en vertelde uit vele jaren ervaring gepassioneerd over het varen en de omgeving welke wij passeerde. Na een perfecte landing, inpakken, het drinken van een glaasje en te zijn bevorderd tot baron van Barneveld tot Boven Leeuwen zijn we teruggebracht naar Barneveld. Ontzettend genoten van deze avond.

Fantastisch!

Zeer genoten van de banonvaart van Otterloo naar Barneveld. Een ervaring die ik niet had willen missen!

prachtige uitgebreide luchtvaart

We troffen het echt! Erg goed weer en een piloot die veel vertelde en ook nog eens een extra lange vlucht maakte. Wat een mooie ervaring! Goed veiligheidsinstructie vooraf en een mooie landing.

mooie belevenis met het hele gezin

Het was echt SUPER! Fijne piloot die goed kon varen! Wij hadden als wens om over ons huis heen te komen zodat we wat bekendst zagen, en die wens is uitgekomen. Mede door het team van Van Manen want je bent afhankelijk van de wind, maar door hun kennis en ervaring is dit gelukt.

Iets wat je echt een keer gedaan moet hebben!

Met mooi helder weer een ballonvaart gemaakt Rust en stilte in de lucht is bijzonder. Verder verbaas je je erover hoe groot deel van Nederland vanuit de lucht zichtbaar is.

Adembenemend!

Fantastische ervaring, geen moment onveilig gevoeld en we zouden het iedereen aanraden! Tijdsindicatie op voorhand had beter gemogen, we waren later terug van verwacht.

Mooi avontuur

Mooi weer vd ballonvaart , perfect opstijgen , erg mooi uitzicht en rustgevend, de landing was wat minder en ging nogal hard

Mooie ervaring

Het was jammer dat er bijna geen was zodat er van ballonvaren niet veel terecht kwam Wel hoog gezeten en daardoor wel.mooi uitzicht hadden. De vaart had miss tien verzet moeten worden. Verder tevreden over het personeel. En toch een bijzondere ervaring.

Simpelweg super.

Professioneel en aardig personeel en een supermooie ervaring

fantastisch

met mijn moeder van 91 een fantastische vaart gemaakt in de speciale mand met stoel.

Adembenemend, alleen al de rust die je ervaart

Had dit nog nooit eerder gedaan, was een belevenis om nooit te vergeten, vooral als je door de wolk in een heldere omgeving komt met een schijnende ondergaande zon

Geweldige ervaring

Prima georganiseerd en bekwaam personeel. Een aanrader voor iedereen!

Onvergetelijke ervaring!

Van begin tot eind van de vlucht genoten van een mooi uitzicht. En geen last gehad van m’n hoogtevrees!!!

Rust, ruimte en ontspanning in de lucht boven je woonomgeving

Een hartelijk ontvangst bij de inschrijving, een goede sfeer bij de piloten, duidelijke uitleg wat er gaat gebeuren en je betrokken voelen bij het startklaar maken van de ballon in het weiland. Veiligheid stond voorop. Vervoer goed geregeld. Eenmaal in de lucht werd er rustig uitleg gegeven wat er allemaal te zien was onder je. We hopen nog eens mee te mogen varen!

Onvergetelijke vaart!!

Samen met mijn zoon een avondvlucht gemaakt. Zeer helder zicht, dus we konden zeer ver kijken. Ervaren piloot die uitleg gaf als je vragen had. Erg gaaf om mee te maken! Ook het meehelpen geeft je het gevoel dat je er helemaal bij betrokken bent. Ik ga zeker nog een x en dan de ochtendvlucht. Lijkt me geweldig! Ik raad ballonvaart van Manen van harte aan!!!

SUPER

Wij hebben, mijn vriend en de paps van mijn kids, een ballonvaart cadeau gegeven voor zijn 50ste verjaardag.. Nou het was echt super.....ondanks we maar 3 kilometer verder zijn gekomen, gekeken achteraf via google maps. Gezien in een rechte lijn van waar we opstegen tot landing. Maar tis een beleving ...... om nooit en te nimmer te vergeten. We hadden ook een super kaptein en de mensen op de grond waren ook super kwa uitleg. We moesten natuurlijk wel even helpen met opruimen aan het eind. Onder het genot van een heerlijk glas champagne, na het opruimen, kregen we mooie verhalen te horen en ons besluit staat vast......wij gaan nu sparen voor een OCHTEND vlucht. Die willen we ook echt nog een keer mee maken.....en dan HOPEN we, dat we iets verder komen. haha Maar dat heb je niet in de hand natuurlijk.

Super om dit mee te maken

Dit was een uitzonderlijk mooie ballonvaart. We zijn op een hoogte van 2 kilometer gekomen boven de wolken waren we . En hebben daarboven de zon onder zien gaan .Super

Geweldig!!

Een ervaring wat je echt een keer meegemaakt moet hebben. Het uitzicht is prachtig, een gezellige piloot en mede passagiers! Kortom, een top sfeertje!

Over Ballonvaartcentrum van Manen

Ballonvaren is al sinds 1989 onze passie. Met ene vloot van 20 heteluchtballonnen verzorgen wij kwaliteitsballonvaarten voor elk gezelschap: van 5 tot 150 personen. Wij stijgen op door heel het land, privé of zakelijk, 's ochtends of 's avonds en met een hapje of drankje. Wij zorgen voor de ultieme beleving! Onze ervaren medewerkers staan voor u klaar!