Installatie veroorzaakt defect, laadkompas weigert schade te vergoeden

Daags na de installatie van de laadpaal en het ombouwen van de groepenkast naar 3 fase vielen onze zonnepanelen uit. Servicebedrijf zonnepanelen constateert doorgebrande groepenkast automaat en vervangt deze. Rekening hiervoor doorgestuurd naar Laadkompas. Zij weigeren schade te vergoeden. Letterlijke tekst uit mail van Laadkompas "Het kan zo wezen [...] dat dit is losgeraakt tijdens de installatie, helaas kan ik hier niet verantwoordelijk voor zijn."

Beste Johan, Bedankt voor uw reactie. Vervelend om te lezen dat er een aardlekschakelaar is doorgebrand van uw zonnepanelen. Wij hebben bij u het laadstation geïnstalleerd en uw meterkast omgebouwd naar 3-fase. Met deze installatie hebben wij geen werkzaamheden verricht aan de groep van uw zonnepanelen. Wel zijn wij als laatste op locatie geweest, conform onze Installatie voorwaarden. In geval van een storing of onvolledigheid van de geplaatste installatie of uitgevoerde werkzaamheden heeft Laadkompas, tenzij anders besproken, altijd het eerste recht om problemen op locatie te verhelpen. Helaas hebben wij hierover geen bericht van u mogen ontvangen. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen. Met vriendelijke groet, Team Laadkompas

99% binnen een week, 1% duurt heel lang

99% binnen een week geleverd is een prachtige slogan, maar je weet nooit of je binnen die 1% zit of niet. Ik had dat geluk en de levering duurde een maand. Uiteindelijk wel netjes het product ontvangen dat ik besteld had.

Snelle levering en goede service

Een Wallbox bij Laadkompas besteld. Binnen drie dagen geleverd. Aansluiting regel ik zelf. Wat fijn is dat je gewoon een factuur krijgt en niet vooraf hoeft te betalen. Dat wekt wederzijds vertrouwen.

Heb de koop afgeblazen

Verschrikkelijk halve dag vrij genomen voor installatie laadpaal, bellen net voor het einde van de de tijd af. Tijdens het wachten heb ik me verdiept in voorwaarden op de bon, nou dat voelde al niet goed. Maar toen ze ook hadden afgebeld en niet wat later die dag alsnog langs wilde komen en de wijze van afwikkeling dat ik blij moest zijn dat ze snel terug zouden komen hebben mij doen besluiten om de koop te annuleren. Ook voorstel voor kleine compensatie uit coulance werd van tafel geveegd. Kijk goed naar voorwaarden op de bon en bijvoorbeeld hoeveel voorrijkosten ze rekenen bij problemen.

Beste heer Stoop, Bedankt voor uw feedback. Echter zoals telefonisch met u besproken vinden wij het jammer dat er onwaarheden worden verspreid over onze voorwaardes. Wel klopt het dat wij de dag van installatie niet hebben kunnen halen door verschillende factoren waar wij geen invloed op konden uit oefenen. Wij hebben u hier netjes van op de hoogte gebracht en voorgesteld om de dag erna vroeg aan uw installatie te beginnen. Helaas stond u hier niet voor open en wilde u een compensatie van meer dan 10% van de aankoopwaarde en had u een harde eis om dezelfde dag nog de installateurs tot 's avonds laat door te laten werken. Hier konden wij helaas niet in meegaan omdat er een passende oplossing is geboden om de volgende dag te komen maar niet werd geaccepteerd. Zoals telefonisch al gemaakt, nogmaals excuus dat uw ervaring niet is geworden wat u ervan had gehoopt. Met vriendelijke groet, Team Laadkompas

snelle reactie en goed advies

ik werd na mijn vraag zeer snel teruggebeld en ben goed van advies voorzien. de configuratie van de laadpaal wordt snel aangepast.

Snel telefonisch geholpen. Goede uitleg. Vriendelijk.

rare koste

Heb een order geplaatst voor installatie, krijg daarvan een mail waarin de factuur in de bijlage staat. Vermelde ze dood leuk ergens in een zinnetje dat er nog bijna 200 euro bijkomt aan kosten die nergens op de site vermeld staan en die ook op de factuur niet terug te vinden zijn. Vervolgens order geannuleerd krijg je wel een afspraak en al het materiaal thuis gestuurd en moet je zelf maar weer actie gaan ondernemen om dat terug te gaan sturen.

Helder advies, vlotte afhandeling

Prettige communicatie met Oscar. De Wall box werd gelukkig net op tijd geleverd voor de installatie. Snel en professioneel geplaatst.

Makkelijk contact te leggen en snelle respons

Verkoper heel vriendelijk en hij weet wat verkoopt hij komt met oplossingen als het wat mis is met lader hij weet optelossen

Snelle levering en installatie, afwikkeling achteraf kan beter

De afspraak voor installatie en installatie zelf ging wel soepel. Snelle levering en installatie met een heldere uitleg van de monteur. Het ontvangen van de nacalculatie had wel wat voeten in de aarde, maar is uiteindelijk ook prima afgehandeld.

Service achteraf ook goed!

Snel en betrouwbaar maar ietwat slordig

Ik heb de dienstverlening van Laadkompas als snel en betrouwbaar ervaren. Buiten het feit dat de installateur (onderaannemer) prima werk heeft geleverd heb ik wel een paar opmerkingen: Verpakkingsmateriaal is allemaal achtergelaten. De oude (ook New Motion) paal is op redelijk ruwe wijze gedemonteerd waardoor deze beschadigingen heeft opgelopen (vervelend omdat deze naar een collega gaat). Ik heb nadien op het erf meerdere sigarettenpeuken aangetroffen. De factuur was niet correct. Het kinderverbruik aan materiaal was niet gecorrigeerd maar wel weer snel gecorrigeerd nadat ik melding gemaakt had.

Goede offerte en alles netjes geregeld

Offerte, plaatsen en nazorg netjes geregeld!

Punctueel en professioneel

De twee monteurs waren niet alleen buitengewoon vaardig maar ook erg aardig. Er waren geen problemen of tegenvallers; het waren uitdagingen en oplossingen. Kortom een schoolvoorbeeld van goede klantenservice.

Te laat zonder melden, geen waarschuwing opladen 1fase --> hoofdzekering eruit extra kosten

eerdere afspraak niet gekomen en pas na het tijdstip gebeld dat een andere keer een afspraak gemaakt moet worden. 1fase aangesloten, er niet bij verteld dat er eigenlijk niet opgeladen kan worden ivm max capaciteit; hoofdzekering sprong eruit.

Goed advies en leuk gesprek

Ik had een goed gesprek en kreeg uitstekend advies. Helaas mocht ik van de gemeente waar ik woon niet voor de deur laden waardoor de aanschaf niet door gind. Maar als de installatie net zo goed gaat als het gesprek is laadcompas absoluut een aanrader.

Top verkoop en service

Ikbhad op heel korte termijn een auto oplader nodig. Werd deskundig geholpen de prijs was zeer concurrerend. Topservice en ook goede aftersales. Vragen werden snel beoordeeld.

Snelle installatie, netjes werk geleverd, heldere afspraken

dik tevreden met het resultaat.

Zeer tevreden, snelle afwikkeling

Gewoonweg goed geregeld allemaal. Komen afspraken na, denken met je mee.. Wij kregen op korte termijn de auto al geleverd. Zij kwamen snel. Netjes werk afgeleverd.

Snelle afhandeling probleem

Keurig te woord gestaan door deskundige medewerker. Bovendien snelle afhandeling en oplossing. Bovendien terugkoppeling na afloop.

Super goede service, klantvriendelijk!

De mensen van Laadkompas zijn enorm klantvriendelijk en denken echt met je mee. De bereikbaarheid is super en je wordt snel geholpen! Goede advisering en ondersteuning bij je keuze.

Ik ben echt goed geholpen

Goede service en je word gelijk geholpen.

Aftercare is simply unacceptable

They are super good at sales. Super efficient with making delivery appointment and installation. But then I received an extra invoice for extra installation work they had to. I have been trying to follow up with them to clarify the extra charges. So far no response whatsoever.

• Would you recommend us? No

De sales/administratie is een ramp

De installatie is door de technische medewerkers uitstekend uitgevoerd. De administratie van deze organisatie is een absolute ramp. Na oplevering onderteken je een opleverbon, waarop verdekt meerwerk staat aangegeven. Na verloop van een maand ontvang je dan een factuur voor niet gecommuniceerd meerwerk. Dan ontvang je de mededeling dat hiervoor getekend hebt middels de algemene voorwaarden. Hier maakt men dus slim gebruik van. Technisch, nogmaals aangegeven een uitstekende onderneming. Dus……gewoon even oppassen bij oplevering.

Over Laadkompas

Laadkompas is een duurzame startup die sinds 2015 actief is als onafhankelijke aanbieder van laadpalen voor thuis en bedrijf. Dankzij jarenlange expertise en een laagsteprijsgarantie is inmiddels de positie van marktleider bereikt.