Duidelijke instructies, lessen goed opgebouwd, leuk spelelement aan einde van elke les.

het was goed te volgen

• Hoe heb je TICKEN gevonden? via een bekende

Ik ben er zeer tevreden met ticken

Dit is een makkelijk manier om typen te leren.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Snel en leuk typen leren

In je eigen tempo leer je snel blind typen. Daarna is het een kwestie van veel doen om snelheid te krijgen.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Prima typecursus om te leren blindtypen

Stap voor stap leer je blindtypen. Veel oefeningen die je kunt herhalen, zodat je er steeds vaardiger in wordt.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Ik wordt blij als ik oefen.

Ik ben op zoek gegaan naar een typecursus omdat ik geen keuze meer had, het typen kost mij teveel tijd op mijn werk. De proefles was erg leuk en doorslaggevend. Ik heb niet verder gezocht. Ik vind de begeleidster heel aardig en vind het fijn om haar weer te zien! Zij is duidelijk en aanmoedigend. De oefeningen zijn heel gestructureerd. De scorelijst is prikkelend en belonend, de spelletjes hilarisch. En ik ga vooruit! Het is ontzettend leuk om te ervaren dat je iets nieuws kan leren en al helemaal omdat ik zolang heb gedacht: dat leer ik nooit.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

werkt heel plezierig, kind kan op eigen tempo typcursus doen!

Kind kan op eigen tempo de typcursus doen, als het een paar dagen niet uitkomt, is dit niet erg. Ook als er op een onderdeel wat meer geoefend moet worden is dit geen probleem!

Handig

Na flink en regelmatig oefenen is mijn typevaardigheid vooruit gegaan. Ik kan nu blind typen met 10 vingers. Ik merk wel dat ik het bij moet houden. Je ben erg geneigd om terug te gaan naar hoe je het normaal deed. Ook omdat dat nog steeds wat sneller gaat. Blijven oefenen dus...

heel blij mee

je leert op een leuke spelende manier om te typen. erg blij mee

handige online typexamen

Zeer heldere uitleg!!

Fijne cursus, en al snel resultaat!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? via een bekende

Fijne cursus om thuis te doen

Ik vind het een fijne cursus, je krijgt ruim de tijd om te oefenen, maar je kan er ook sneller doorheen als je dat wilt. De spelletjes na de lessen zijn wat suf voor volwassenen maar die kan je dan ook overslaan. Skinny type hulpje is heel fijn, een aanrader.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

In de coronatijd in razende vaart mijn typediploma gehaald.

De methode waarbij je hardop spellend leert typen werkt heel goed. Ik ga Ticken zeker aanbevelen aan anderen. Doordat ik in een korte tijd heb leren typen merk ik dat het nog niet helemaal vlekkeloos is geautomatiseerd. Daar zal ik zelf aan moeten werken.

Fijne, duidelijke, leuke typecursus

Ik vind het een leuke typecursus! Het filmpje voor elke les is leuk en motiverend en de spelletjes zijn leuk voor de afwisseling. Ik vind het fijn dat je alles overzichtelijk terug kan zien en ik vind het fijn dat alles over hoe je de lessen moet volgen en hoe je moet gaan zitten en spellend moet typen herhaald wordt. Kortom voor mij werkt deze Ticken typecursus goed!

Heel Blij mee!

Ik heb inmiddels alle letters onder de knie en ik type deze tekst dan ook zo als het hoort; met tien vingers en met mijn ogen gericht naar mijn scherm. Dit was een langgekoesterde wens. De lessen zijn duidelijk en je kunt goed je eigen tempo bepalen. Voor mijn gevoel was ik erg gemotiveerd en heb ik heel regelmatig (bijna dagelijks) ingelogd voor een les of een typspel. Het duurde wel een week of tien tot ik alle letters heb gehad dus ga niet uit van een paar weken, als je gewoon een druk werkleven hebt. Zorg er voor dat die motivatie blijft, de frustratie die je soms hebt bij het leren van een nieuwe letter gaat snel weg. Je muscle memory neemt snel genoeg over. Het enige waar ik zelf een beetje mee zat op het moment dat ik blind mocht gaan typen in e-mails is dat je dan geen tekst meer over typt maar moet typen wat je in je hoofd bedenkt, en dat is echt even iets anders. Wellicht kan er een audio-module toegevoegd worden. Overtypen van gesproken woord (uit je eigen hoofd) is toch wat je het meeste zult doen. Tevens zou ik buiten de lessen om ook graag een tiental lange teksten willen kunnen overtypen als ik daar behoefte aan had. De individuele lessen zijn vaak letterspecifiek, en soms is het goed voor je zelfvertrouwen om gewoon een lap tekst over te typen en dan 95% + scoren te halen. Al met al een heel resultaatgerichte en lonende cursus. Niet aan twijfelen en doen als je dit al langer wil leren!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

Ik zag enorm op tegen de cursus maar vind het steeds leuker...

Het gevoel dat je vingers zelf de weg gaan leren is zo lekker!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Ik heb dagelijks met plezier een les getypt.

Duidelijke uitleg. De filmpjes waren mooi kort, duidelijk, plezierig gebracht. Goede aandachtspunten (zoals houding en oefeningen tussendoor om kramp in je vingers tegen te gaan).

Uitstekende typcursus

Dit was gewoon ontzettend leuk om te leren. Het programma werkt prima en je krijgt er een leuke 2007 mevrouw bij. Helemaal top!

Hele goede leermethode

Overzichtelijke lessen, goede uitleg. In 3 weken blind leren typen, had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen (ben 50 jaar). Enige minpuntje: alleen de getallen 1 en 2 worden behandeld. Heb me zelf de overige getallen moeten aanleren.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Duidelijke cursus voor alle leeftijden.

Prettige uitleg, fijn dat je je eigen tempo kunt bepalen. Goede adviezen.

Super efficient

Heel gebruiksvriendelijk leerprogramma voor het leren van snel typen. Stap voor stap werk je naar het uiteindelijke doel toe. Interactieve games aan het einde van elke les voegen een speels en competitief element toe aan de hele ervaring. Aanbevolen!

Leuke cursus

Cursus was prima jammer dat he de cijfers niet leert. Ik had wat problemen met de examens oefenen dat hij mijn foute aanslagen niet goed weergaf

Goede cursus

Duidelijke videos

ik leer het goed

het ticken typ cursus is een goede cursus

heel praktisch!

Erg duidelijke uitleg en heel makkelijk te volgen. Prima te doen! je merkt meteen verbetering.

Over Ticken

TICKEN is door de unieke Typereflex® methode de typecursus waarmee je het snelst leert blindtypen. De online TICKEN typecursus is er voor consumenten, scholen en bedrijven en ook voor dyslectici. Er zijn 30 lessen met heldere instructievideo’s, uitdagende interactieve oefeningen en typegames. De typecursus kan je afsluiten met een online examen voor het TICKEN typediploma. TICKEN is gecertificeerd met het Thuiswinkel Waarborg, geregistreerd in het Centraal Register Kort BeroepsOnderwijs (CRKBO) en is daardoor een erkende onderwijsinstelling als bedoeld in de Europese btw-richtlijn en is vrijgesteld van btw.