Nuttige en duidelijke cursus. De games hoeven voor mij niet, maar die kan je (gelukkig) overslaan.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

Duidelijke oefeningen en makkelijk zelfstandig te volgen door mijn zoon.

positief

Gebruikersvriendelijk en snel

Ik heb met behulp van de Ticken typecursus binnen korte tijd blind en met tien vingers leren typen. Dat komt omdat je eerst letter voor letter een typereflex aanleert. Het is een zeer gebruikersvriendelijke typecursus. Je kan duidelijk je voortgang volgen wat je ook weer motiveert om nog een lesje te doen. Na elke les kan je een typegame spelen, maar dat hoeft niet.

heel leuk!

Het is een hele leuke typecursus en je leert veel. Ik typ dit stukje nu ook met 10 vingers :) Groetjes, Charlotte

• Hoe heb je TICKEN gevonden? via een bekende

Goed voor weinig geld

Voor weinig geld een goede type cursus voor mijn kind waar hij in zijn eigen tempo leert blind te typen

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

Leuke en behapbare manier om te leren typen!

positief

Makkelijk.

Simpel, duidelijk en overzichtelijk. In Eigen tempo leren Typen.

Goede begeleiding

lekkere vlotte cursus

• Hoe heb je TICKEN gevonden? online advertentie

Fijne methode om snel te leren

Leuk met de spelletjes tussendoor

Fantastisch!

Via de basisschool is dit per klas te regelen. Prettig idee dat de leerkracht ook achter de methode staat. Alle kinderen krijgen op school dezelfde cursus en kunnen hier thuis zelf mee verder. Ik kreeg een verkeerde inlogcode en dat werd direct aangepast. Mijn dochter kon dus binnen 10 minuten inloggen.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? via een bekende, anders

Plezierig

Gebruiksvriendelijk

Duidelijk en overzichtelijk!

Je leert typen op een makkelijke en snelle manier!

• Hoe heb je TICKEN gevonden? via een bekende

het was supper leuk

ik heb het echt gehaald ik vond het supper om te doen dank je wel

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

Eenvoudig en goed te volgen cursus

Easy to do en zelf je tijd bepalen

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

Prima cursus, wat weinig feedback.

Cursus goed opgebouwd. Vond wel wat weinig feedback; kwam we pas laat achter dat je bij je studieresultaten daar wat verder kon komen. De omschakeling van overtikken naar eigen tekst tikken valt tegen. Maar lukt wel. Een aanbeveling: bij oefen- en echt examen beter te onderscheiden kleuren gebruiken dan zwart en blauw...is echt lastig te zien.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

ik vond ticken over het algemeen wel leuk

leuk

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine, anders

De opbouw van de cursus is goed en de tips zijn ook goed

Het enige dat ik heb aan te merken is dat de proefexamens en het examen ineens anders zijn dan de lessen omdat je dan met de backspace-toets moet corrigeren. Dat zou al moeten gaan gebeuren vanaf les 25, vind ik.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? Google zoekmachine

Ter info: vanaf les 21 wordt elke cursist geadviseerd/geacht in het dagelijks leven al blind te gaan typen, omdat dan alle gangbare letters al geleerd zijn (alleen de Y, Q en X volgen dan nog). Daardoor neemt je ervaring extra toe en leer je de Backspacetoets te gebruiken. Tijdens de TICKEN typecursus leermethode is alle focus bewust op 'in één keer de juiste toetsen aanslaan'. Bij de proefexamens en het echter examen mag je fouten corrigeren met de Backspacetoets.

Erg Fijn.

Mijn ervaring met dit programma was erg fijn. Ze helpen je goed vanaf het begin en je kan in je eigen tempo werken.

• Hoe heb je TICKEN gevonden? anders

in mijn eigen tempo een heel goed resultaat behaald!

niet gedacht dat ik mn 2 vinger type techniek zo snel af kon leren!!

leuk

soms doe ik het

Leuk dat dit thuis zo kan!

Leuk

het was saai maar handig

het was saai maar handig

Heel fijn en duidelijke uitleg met mooie oefeningen

Ik vond deze digitale oefenen erg fijn. Ook de software werkt goed. Eén minpuntje vond ik dat, als ik een oefening helemaal had gemaakt tot de 'laatste' oefening en ik de volgende dag weer verder wilde dat ik soms het instructie filmpje mis op de een of andere manier. Verder zou ik het iedereen aanraden.

Beste Jan, bij elke oefening zie je links een 'informatiebordje'. Wanneer je daar op klikt kan je de instructie van de video van de les weer tot je nemen. Succes verder!

Onvoorstelbaar wat ik nu al kan

Ik ben pas bij les 6 en sta nu al versteld hoe snel ik letters weet te vinden zonder dat ik naar het toetsenbord kijk.

Super leuk

Fijn! Super

Over Ticken

TICKEN is door de unieke Typereflex® methode de typecursus waarmee je het snelst leert blindtypen. De online TICKEN typecursus is er voor consumenten, scholen en bedrijven en ook voor dyslectici. Er zijn 30 lessen met heldere instructievideo’s, uitdagende interactieve oefeningen en typegames. De typecursus kan je afsluiten met een online examen voor het TICKEN of ECDL typediploma. TICKEN is geregistreerd in het Centraal Register Kort BeroepsOnderwijs (CRKBO) en is daardoor een erkende onderwijsinstelling als bedoeld in de Europese btw-richtlijn en is vrijgesteld van btw.