Zojuist de “fantastische Schluchtensteig”gewandeld georganiseerd door Van Paridon Natuurtochten.

Wij hebben de 8 daagse reis geboekt en dus 6 dagen gewandeld. Alles was zeer goed geregeld, Bij alle verblijven was alles pico bello geregeld Goede kamers over het algemeen goed eten. Dus wij zijn erg tevreden en deze organisatie is voor ons voor herhaling vatbaar.

Op maat en eerlijke informatie

In juli 2023 hebben wij de sluchtensteig gelopen via Paridon. Onze ervaring is zeer positief, de informatie was betrouwbaar en er werd goed meegedacht over de invulling van onze wensen voor rustdagen/extra overnachtingen. Alles was perfect voor elkaar qua verblijf en bagage vervoer. En de tocht is prachtig.

Heerlijk gestruind door de Achterhoek!

Samen met een vriendin heb ik vier dagen gewandeld door de Achterhoek. Alles is door Van Paridon goed verzorgd. De wandelingen waren dag voor dag door mooie natuur en over rustige paden. We gaan zeker weer op pad met Van Paridon!

Perfecte organisatie

De wandeltochten zijn mooi uitgezocht en de hotelarrangementen zijn ons altijd heel goed bevallen.

3 dagen van te voren nog een lang weekend geregeld met daarbij ook nog antwoord op de vraag of er nog wellness mogelijkheden zijn. Super fijn. Wandelingen zijn goed voor bereid met kaart en toelichting in een boekje.

Alles perfect geregeld

Al minstens 10 wandeltochten bij Van Paridon gelopen. Altijd goede routebeschrijving met leuke wetenswaardigheden over de natuur en cultuur onderweg. Ook goede onderkomens.

Onze eerste ervaring met Van Peridon - benieuwd naar de volgende

Prettige locatie; alles goed geregeld; overwegend duidelijk omschreven routes. Elke dag een route met veel variatie.

Een prachtige wandeling en een overnachting in een hotel dat ik nooit zal aanbevelen

De wandeling was echt prachtig, mooi gekozen route en een goede beschrijving. Nu zijn wij geen liefhebbers van 'grote keten' hotels, maar wilden open naar het Fletcher kijken. In het hele hotel was het onaangenaam heet, op veel plekken was nare muzak muziek te horen en de kamer kregen we alleen koeler door de balkondeuren wijd open te zetten. Het avondeten - buffet - was zeer teleurstellend, verlepte rauwkost, doodgekookte groenten (met door drie van de vier soorten spek of ham gemengd) en het personeel achter de balie wist niet wat er nu vegetarisch was. Erg vervelend wanneer je geen vlees eet. Dessert fruit uit blik of mierzoet, onduidelijk schuim. Het bed was goed. Het ontbijt viel mee, er was goede muesli en kwark of yoghurt zonder suiker of smaakjes. De keuze voor het lunchpakket was weer beperkt, drie van de vier broodjes waaruit te kiezen viel hadden vlees. Er moeten daar in de buurt toch betere overnachtingsadressen zijn? Een leuke B & B, en dan nog een wandelingetje naar een restaurant in de buurt?

Prachtige wandelingen, geweldig georganiseerd

Bij Van Paridon is alles altijd goed geregeld. Alles is er om meerdere dagen op pad te gaan en los te zijn van de sleur van alledag. De omschrijvingen in het overzichtelijke boekje kloppen vaak, maar soms zijn er twijfelmomenten over de koers van de wandeling. Als professioneel tekstschrijver jeukt mijn pen soms om verbeteringen aan te brengen. Maar dat is dan ook het enige verbeterpuntje. Verder niets dan lof voor Van Paridon.

Goed en betrouwbaar

Al jaren maken wij met veel plezier wandeltochten met Van Paridon. Mooie wandelingen, gezellige hotels en een heel goede service. Wat ons betreft een aanrader!

Weer heel blij met van Paridon.

We hebben genoten van onze wandeldagen. Het tweede stuk door Haaksbergen op de tweede dag, het waren 5 van de 19 km…vonden we niet fijn. Natuurtochten liefst alleen in de natuur….

Heerlijk wandelen langs de Lahr

Deze wandeling volgt de rivier de Lahn tot waar hij in de Rijn stroomt. Mooie natuur, prachtige uitzichten. De route is zeer goed aangeven en met kaart/routebeschrijving erbij hoef je geen moment onzeker te zijn over je tocht. De hotels waren uitstekend, ruime kamers, vriendelijke mensen.

Van Paridon levert een goed verzorgd arrangement.

In september 2022 heb ik samen met mijn wandelmaat de vijfdaagse wandeling "Langs vulkaanmeren en rivierdalen van de Eifel" gelopen. Het zijn vijf bijzonder mooie trajecten. De routes zijn beschreven in een handzaam boekje en samen met de aanwijzingen van de Eifelverein in het veld levert dat voldoende helderheid op om niet de weg kwijt te raken. De verzorging in de hotels was over het algemeen goed. Onze bagage werd vervoerd van hotel naar hotel en dat verliep probleemloos. Kortom wij bewaren zeer goede herinneringen aan deze wandeltocht.

Prachtige wandelpaden

Echt mooie wandelroutes. Een paar keer moesten we even zoeken, maar meestal was de route wel goed aangegeven. Fletcher-hotel was ok.

Twee prachtige wandelingen in zeer afwisselend landschap.

Mede dankzij het mooie weer hebben we begin juni 2022 erg genoten van de twee wandelingen in de kop van Drenthe. Erg afwisselende natuur, mooie paden en een goed hotel.

Mooie tocht met prachtige natuur, maar routebeschrijving kan duidelijker.

Wat heerlijk leek het me om een paar dagen mij om te dompelen in de natuur en nergens aan te denken! Het drukke leven en alle radertjes die altijd aanstaan even achter me laten. Dit is gedeeltelijk gelukt, wat natuurlijk al heel fijn was. Helaas ben ik drie van de vier dagen flink verkeerd gelopen, de routebeschrijving is niet altijd even duidelijk en klopte soms zelfs niet. Dingen veranderen natuurlijk vaak, ik begrijp het. Hierdoor werd het soms iets te spannend en nadenkend. Mijn dieetwensen bij de hotels waren wel doorgegeven maar was niets mee gedaan, waardoor ik telkens moest lobbyen om het eten te krijgen wat ik wilde. Misschien iets om te bespreken tijdens een samenwerkingsbespreking? Maar de natuur was natuurlijk geweldig en het is zo’n fijn dat dit soort organisaties bestaan om dit soort dagen mogelijk te maken! Al met al echt wel flink genoten. Bedankt Paridon!

Prachtig gebied, fijn gewandeld

De beschrijving in het mooi verzorgde wandelboek was over het algemeen kloppend. Op de eerste dag klopte de beschrijving bij de hoogspanningsmasten niet (meer?), zijn deze vernieuwd, verplaatst? Jammer dat de ene keer een afstand wordt genoemd en de andere keer niet waardoor we een paar keer moesten zoeken, het lijkt ons fijner als vaker een afstand wordt genoemd tot het volgende punt. De verzorging in de hotels was over het algemeen goed, in Spa was de kamer aan de kleine kant, mede door de indeling van deze kamer.

heerlijk gewandeld en goede service

Op heel korte termijn (maandag gebeld, dinsdag weg) kon er nog een hotel geboekt worden, heel fijn. De wandelbeschrijving was goed te volgen en de wandeling was heel mooi. Ook het hotel was prima.

Erg mooie wandeling, prima accommodatie!

Perfect geregeld! Alles klopte, als altijd. Al 30 jaar trouwe klant!,

Genoten van de omgeving maar de beschrijvingen......

We maken al jarenlang gebruik van VanParidon. Met veel plezier anders komen we ook niet terug. Wat jammer is dat de routebeschrijvingen soms slechts zijn: Ze zijn gedateerd, bevatten fouten, zinnen beginnen halverwege etc We vullen de enquêtes steeds in maar hebben de indruk dat er voor x jaar al routes geprint zijn. Dat is jammer. De prijs per dag is best wel hoog.

een goed georganiseerde instelling, attent, begripvol en zeer goed qua opvolging naar oons verblijf

vanaf de bestelling van onze wandeling , de invoege treding, het afvallen van één persoon, het toekomen en de regeling ter plaatse --> alles in orde. De wandelingen zijn zeer goed uitgestippeld en de bijgevoegde wandelbrochure is in orde. Bovendien werden de tochten ook nog eens in GPX file bezorgd, dus echt top.

Afwisselende wandeltocht door voor het grootste deel prachtige natuur.

We hebben genoten van deze tocht door de prachtige natuur van de Veluwe. De wandeling op de tweede dag vonden we het mooist. Ook op de eerste dag waren er heel mooie stukken. Minpuntjes op de eerste dag: na de Limburg van Stirumweg liepen we een stuk door gebieden waar veel houtkap en stormschade was. Een beetje troosteloos, met brede modderige trekkersporen. We weten dat stilte een schaars goed is in Nederland, en hadden niet veel last van het "verkeersgezoem" op de achtergrond. Maar tijdens het (bijna) laatste deel op de eerste dag was het verkeerslawaai nogal overheersend, terwijl we door prachtige natuur liepen. Het hotel was prima, erg vriendelijk personeel, prettige kamer. Tenslotte een suggestie wat betreft het menu: zou fijn zijn als er niet alleen "vette happen" op staan, maar ook een paar gezonde gerechten.

wandel 2-daagse van Vorden naar Almen en terug

een 2 daagse wandeling over mooie wandelpaden in het prachtige achterhoekse natuurgebied. de overnachting was in een bijzonder hotel met een uitstekend diner en ontbijtbuffet. een aanrader dus.

Prima verzorgd

De route vonden wij soms niet helemaal aansluiten bij de omschrijving, maar we hebben het met logisch nadenken goed gevonden.

Zeer mooie wandeling, super lekker gegeten

Zeer mooie wandeling, alleen soms moeilijk om beschrijving te 'begrijpen', soms voor interpretatie vatbaar. Maar niettegenstaande dat, goed onze weg gevonden en heel erg genoten van deze tocht. Restaurant in hotel: subliem!