Een persoonlijke en professioneel begeleide ervaring!

Mariëtte heeft een op mij toegespitste training mindfulness verzorgd die ik jaren geleden had moeten volgen. Haar persoonlijke aanpak heeft ervoor gezorgd dat ik bewuster en aandachtiger in het leven sta. Zonder oordelen en zonder sturende vragen heeft Mariëtte mijn eigen proces in de goede richting geleid. Waarvoor veel dank!

Een geweldige manier om jezelf beter te leren kennen

Tijdens de 8 sessies ACT heb ik leren inzien dat ik in het drijfzand van mijn eigen gedachten zat. Je leert problemen te erkennen en te beslissen wat wel of niet werkbaar is. Bovenal leer je jezelf beter kennen, zowel je lichaam als je karakter. Hierdoor kun je beter met confrontaties omgaan, jezelf beter begrijpen en je acties beter uitleggen aan de mensen om je heen. De combinatie van mindfullness en therapie zorgt voor een perfecte balans.

Ik ben heel blij dat ik de cursus heb gevolgd. Mariëtte geeft goeie duidelijke uitleg en heel professioneel in haar vak. Voor mij een voorbeeld hoe ik als coach zou willen zijn.

Hanna heeft mij geholpen mijn negatieve spiraal te doorbreken.

Na een zware burnout ben ik in een jarenlange spiraal beland waarin ik me eigenlijk dagelijks niet goed voelde. Ik voelde me constant gespannen en naar, ook sliep ik slecht. Alles voelde als moeten en het leven voelde te zwaar en ik was tot weinig in staat. Vroeger was ik een krachtige dame, was actief en hield van een beetje uitdaging, maar nu was ik constant bang voor een terugval, het was een verschrikkelijke tijd en er leek geen eind aan te komen. Van alles had ik al geprobeerd, van diverse psychologen, tig boeken verslonden, neurofeedback, diverse alternatieve geneeswijzen, burnoutcoach, etc, etc. Eigenlijk stond ik dus ook heel sceptisch tegenover nog een therapie, ik was er zo moe van. Maar Hanna prikte gelijk door mij heen, hield mij een spiegel voor wat anderen niet was gelukt. Ze hielp mij uit mijn spiraal te trekken, na elk gesprek met haar lukte het om beter met mijn klachten om te gaan. Ze heeft me geholpen me zowel lichamelijk als geestelijk weer beter te voelen. Hanna bedankt, ik ben zo blij dat je op mijn pad bent gekomen!

Een persoonlijke en goede maatwerk training mindfulness.

We hebben de maatjes mindfulness training gevolgd bij Hester. Hester vroeg goed door, was echt geïnteresseerd en zoomde in op waar wij als deelnemers op dat moment behoefte aan hadden. Dat maakt het een persoonlijke training, waarin we allebei aan bod kwamen. Juist door dit samen te doen, kun je elkaar tussen de bijeenkomsten in stimuleren en er daarna ook makkelijker mee verder gaan. Het boek helpt daarbij. Maar na de training is het zeker nog wel hard werken om mindfulness je echt eigen te maken.

Erg professioneel maar ook zo ontzettend persoonlijk werd ik door deze training begeleid.

Ik heb de Mindfulness training als erg prettig ervaren. Mijn therapeut was professioneel maar bovenal ook erg persoonlijk. Dit hielp mij ontzettend tijdens het proces, je bent hier geen nummertje. De praktijk is een fijne plek en heeft een aparte meditatie ruimte. De rode lijn door de training is gestructureerd en het werkboek is je houvast. De wekelijkse sessies zijn gebaseerd op jouw ervaringen en wat jij nodig hebt. Ik gun iedereen een cursus Mindfulness bij Stresswise, het heeft balans in mijn leven gebracht.

Een hele fijne, succesvolle ervaring!

Ik heb het traject als heen fijn ervaren met Hanna. Ik heb eerder geprobeerd met psychologen aan mezelf en mijn angsten te werken, alleen helaas is dat in het verleden bij mij nooit succesvol geweest. De methode die Hanna bij mij heeft toegepast (ACT) heeft voor mij veel goeds gedaan en heeft mij geholpen om veel beter met mijn gedachten om te gaan en heeft daarbij dan ook bijgedragen aan een voor mij veel gelukkiger leven. Gedurende het traject kwam ik er alleen achter dat ik met veel meer zaken zat dan alleen mijn angsten. Daarom had ik soms het idee dat ACT niet altijd gefocust was op mijn angsten waarvoor ik in de eerste instantie naar een psycholoog ben gestapt, maar dat het vooral ook focuste op een beter en zinvol leven wat achteraf een mooie bijkomstigheid was van het traject. Als ik verder terugkijk op het traject had ik wel sommige situaties waarin ik niet helemaal durfde te zeggen waar ik precies mee zat los van mijn angsten. Dit is vooral omdat ik iemand ben die het lastig vind als mensen negatief over mij denken. Ik geloof niet dat Hanna dat ooit zou doen, alleen af en toe hield ik onbewust toch nog dingen achter. Dit heeft mijn traject in mijn ogen echter niet drastisch belemmerd. Ondanks dat ik me volledig op mijn gemak voelde bij Hanna, had het voor mij misschien geholpen als Hanna af en toe benadrukte dat ik alles kon delen of iets dergelijks in die trant. Wat voor mij erg effectief was, was dat we in de eerste sessie duidelijk hebben afgesproken hoe we het traject gingen doorlopen en op wat voor manier ik het prettig vond om benaderd te worden tijdens het traject: in mijn geval was dat vrij direct gewezen worden op de feiten. Ook haar transparantie was heel bevorderend in het traject. Ik voelde een hele goede klik met Hanna wat ook heel erg heeft meegeholpen in het traject. De laatste sessie ben ik uitgelopen met een onwijs bemoedigend gevoel, haar mooie woorden over mij hadden me echt geraakt en neem ik nu mee om mezelf nog verder te ontwikkelen.

Met een paar sessies hebben wij voldoende eye-openers gekregen waarmee we nu zelf verder kunnen.

We kwamen bij Mariëtte met de insteek om elkaar weer te vinden, waar we in de loop der jaren en in de waan van de dag elkaar hier en daar waren kwijtgeraakt. Natuurlijk: je moet het zelf doen, maar de vragen die Mariëtte stelde zetten ons aan het denken en lieten ons met een andere blik naar de ander kijken. Resultaat: we vormen weer een team, gaan niet meer de strijd aan maar proberen juist de synergie te zoeken. En lopen we weer eens vast - dat kan altijd - dan komen we weer bij Mariëtte voor een 'opfrisgesprek'. Een soort APK voor je relatie; soms is het een must.

Een zet in mijn rug voor een meer mindful leven

De ACT therapie heeft mij geholpen om meer mindful te leven. Daarnaast heb ik meer rust gekregen tijdens mijn meditaties en beschik ik nu over meer zelfacceptatie. De sessies met coach Hanna vond ik prettig omdat ze goed aansloot bij mijn ontwikkelingsbehoeften en mogelijkheden.

Beste Fenno, Wat geweldig dat ACT therapie jou zo veel heeft gebracht. Rust en zelfacceptatie zijn belangrijke elementen in het ontwikkelen van psychologische flexibiliteit. Wij wensen jou nog veel rust toe tijdens jouw meditaties! Fijn dat Hanna jou goed heeft kunnen begeleiden tijdens jouw traject. Wij zullen de complimenten aan haar doorgeven. Rest ons nog om jou heel veel mooie mindful momenten te wensen met als resultaat een zinvol en waardevol leven.

Een eye-opener

Ik heb veel aan de cursus gehad. Weet nu mijn valkuilen en heb handvatten om mee te werken. Ben er nog niet maar zal moeten blijven werken aan meer mindful in het leven te staan. Prettig boek ook met goede oefeningen. Makkelijk met de QR-code. Kortom : heel fijn!! Francien is een fijne coach met een prettige stem. Ik heb haar persoonlijk bedankt voor haar begeleiding. Ik zou haar ook zo bij anderen aanbevelen.

Beste Karin, Wat mooi dat de cursus jou zo veel heeft gebracht. Het kennen van je eigen krachten maar ook valkuilen zijn vaardigheden die je de rest van je leven in kan zetten. Het resultaat daarvan zal vanzelf zichtbaar worden naarmate je jouw psychologische flexibiliteit vergroot. Het boek zal altijd tot je beschikking blijven. Fijn om te weten dat het voor jou een gebruiksvriendelijk voorwerp is waar je veel aan hebt. Vanuit ons ook bedankt voor de complimenten aan Francien. We zullen het aan haar doorgeven. Wij wensen jou alle goeds toe zodat je een waardevol en zinvol leven kan blijven leiden!

Een ontzettend leerzame periode bij Hanna

ik heb de afgelopen weken therapie gevolgd bij Hanna. Ik ben over Hanna zeer tevreden. Toen ik bij Hanna kwam, was ik erg gestresst en blokkeerde ik wanneer het op voelen aankwam. Ik stond niet meer in contact met mn lichaam en geest. Hanna heeft mij geleerd weer rust te vinden en hierdoor weer tot voelen te komen, daarbij hebben we samen gekeken van welke situaties ik gestrest raak en ook dit aangepakt door er over te praten, oefeningen voor te doen en aan te pakken, hoe ik kan zorgen dat ik niet meer in dergelijke situaties terecht kom. Over Stresswise en hun service ben ik wat minder tevreden. Ik heb hier telefonisch al met een medewerker over gesproken. Ik vind het jammer dat er informatie op de website staat over vergoedingen vanuit zorgverzekering, maar dit in de praktijk anders blijkt te zijn. Ik krijg minder dan 50 % vergoed en dit staat op de website anders beschreven. Stresswise kon mij zelf niet goed vertellen en hoeverre ik watvoor vergoeding zou krijgen, aangezien ik een basis collectief plus verzekering heb bij CZ. Ik zou nog reactie krijgen vanuit Stresswise hierover.

Beste Josine, Wat geweldig dat je zo veel aan de therapie bij Hanna hebt gehad. Het terugbrengen van contact met het lichaam en weer tot rust komen zijn grote veranderingen die je een basis geven om een stuk steviger in het leven te staan en beter met stress om te gaan. Je hebt gelijk dat de tekst bij de vergoedingen aanleiding gaf tot verwarring. We hebben dit direct aangepast. Dank je voor de tip. Ik begreep dat onze Servicedesk inmiddels contact met je heeft opgenomen om de ontbrekende informatie te delen. Hartelijke groet, Harrie Kolsteeg, Directeur Morgen

Snel en goed weer op de rails

Heel prettig dat ik zo snel geholpen kon worden. En geweldig dat ik bij Marian terecht kon. Ze zag naar mijn idee meteen in welke aanpak ik prettig vind, en dat ik veel zelf kan doen. Ze nam de tijd voor een heel heldere en duidelijke uitleg van de zaken. En ze gaf me precies de oefeningen mee die ik nodig had.

Prima ervaring!

Prettige ervaring, waarbij ik me op mijn gemak voelde. Prettig om een luisterend en geduldig oor te hebben, en een traject dat positief op de toekomst is gericht. Handige praktische handvaten. Als plezierig ervaren!

Beste Aline, Heel erg bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat fijn dat wij jou een luisterend en geduldig oor hebben kunnen bieden. Goed om te zien dat je handige praktische handvaten hebt kunnen meenemen waardoor je jouw toekomst positief tegemoet kan gaan. Wij wensen je alle goeds toe en hopen dat je de dingen kan doen die jij waardevol en/of belangrijk vindt!

Prettig

Voor mij de eerste keer bij een therapeut maar bij Mariëtte voelde ik mij meteen op mijn gemak!

Beste Roos, Hartelijk dank voor het delen van jouw ervaring. Dat zijn mooie woorden voor onze therapeut Mariëtte. Fijn om te lezen dat jij je op je gemak voelde. Ondanks dat een eerste keer spannend kan zijn, zijn wij blij dat je een prettige ervaring hebt gehad! Wij hopen dat wij hebben kunnen bijdragen aan een stukje wijsheid om om te gaan met de hedendaagse dingen!

Precies wat ik zocht, juiste tools en inzichten waar ik mee verder kan!

Fijne therapeute, goede uitleg over ACT en direct aan de slag! Zeer tevreden.

Beste Marja, Dat zijn mooie en krachtige woorden die je schrijft. Hartelijk dank voor het delen van jouw ervaring en wij zijn blij dat je exact hebt gevonden wat je zocht. Wij wensen je alle goeds toe en hopen dat de nieuwe inzichten jou veel kracht geven om datgene te veranderen wat je wilt veranderen! En dat je datgene accepteert wat je niet kan veranderen.

Slechte ervaring

Lijkt allemaal heel mooi op de website, maar helaas niet in het echt.

Beste Roy, Wij vinden het heel vervelend dat wij jouw verwachting niet hebben kunnen waarmaken. Ik heb contact gezocht met onze therapeut in Groningen. Zij vertelde me dat ze je niet kon helpen vanwege je specifieke problematiek en je omstandigheden. Ze heeft jou verwezen naar collega’s van de ggz en maatschappelijke dienstverlening. Wij hopen van harte dat je de juiste hulp mag ontvangen en het geluk in je leven weer mag verwelkomen. Harrie Kolsteeg, directeur StressWise

Baken van rust

Tijdens de coronacrisis kwam ik bij Jen terecht, iedere week weer een baken van rust als ik in welke gemoedstoestand dan ook binnen kwam. Ik heb de cursus mindfulness als heel fijn ervaren, daarnaast nam Jen altijd ruim de tijd om de ervaringen/struggles die ik had met me te bespreken en me het antwoord in mezelf te laten vinden. Nooit was ze daarbij sturend, altijd vol vriendelijke aandacht en objectief.

Beste Nicka, Bedankt voor het delen van jouw mooie ervaring! Wij zijn erg blij om te horen dat Jen voor jou een baken van rust heeft kunnen zijn tijdens de corona crisis. De crisis kan ons leven aardig op de kop zetten maar jij hebt er voor gekozen om goed voor jezelf te zorgen. Fijn om te lezen dat je de rust hebt kunnen vinden! Wij hopen dat je je door mindfulness beter en meer ontspannen zult voelen!

Exactly what needed

The experience was excellent as per Lukas have directly pointed what was needed for me. Everything ran smoothly despite I needed sometime to re-schedule some appointments .. All the technics learned & shared are still usefull and I won't be shame to come back later if needed ...

Hello Tarik, It's heartwhelming to hear what therapy did for you. Compliments to yourself for all the hard work you put in it! We hope all the technics and tools you learned will be useful for the rest of your life. You are always welcome to come back anytime you like!

Leerzaam, persoonlijk feedback en veilig

Ik heb echt geleerd meer mindfull te zijn. Tijdens deze sessies krijg je veel handvaten en tips om meer in het hier en nu te leven. Het voordeel aan de persoonlijke sessies is dat je persoonlijke tips voor in de praktijk krijgt. Hanna vond ik geïnteresseerd en ze stelde kritische vragen waarover je na ging denken. Het grootste gedeelte van mijn ontwikkeling lag natuurlijk bij mezelf. Je moet openstaan voor verandering en er daadwerkelijk tijd en energie in steken.

Beste Paulien, Hartelijk dank voor het delen van jouw ervaring. Wat fijn om te lezen dat je veel tips hebt gekregen die je nu in de praktijk toe kan passen om beter om te gaan met de moeilijke dingen en bewuster bent van de mooie dingen! Een open houding is een prachtige houding en wij hopen dat deze houding jou nog veel goeds zal brengen in de toekomst!

Prettige en mensgerichte begeleiding

In verband met een burn-out ben ik in contact gekomen met Mariëtte. Vanaf het begin toonde zij zich begripvol, scherp doch opbouwend op zowel de werk als de privé situatie. Daarbij zet ze de persoon (met alle rariteiten, patronen en aannames) centraal en zorgt ze dat de inzichten en verbeterpunten vanuit de cliënt zelf komen. Wat hierbij helpt is een grote interesse en een rotsvast geloof in het goede van ieder mens.

Beste Arjan, Wat waardevol om jouw ervaring te zien. Bedankt voor het delen! Je weet belangrijke punten prachtig te benoemen. We hopen dat wij hebben kunnen bijdragen aan het lichter maken van jouw leven. Ik hoop dat de mensgerichte aanpak heeft geleid tot het ontdekken van jouw krachten en het geloven in het goede! Wij wensen je alle goeds in de toekomst waarbij je datgene doet wat jij belangrijk vindt!

Heel fijn gesprek

Heel fijn gesprek gehad met Hanna, waarin echt goed naar me geluisterd werd en ze voor mijn gevoel met mij veel dingen naar voren haalde over mij die ik zelf niet echt wist. Ik heb zelf last van burn out en door Hannas aanpak heb ik nu in elk geval wat tools om me te helpen. Ik heb maar 1 sessie gehad, maar heb het gevoel veel geleerd te hebben. Erg prettige ervaring, zou het aanraden!

Plezierig en leerzaam

Prettig en leerzaam ..hoop dit in de praktijk te kunnen gebruiken ...tijd zal het leren

Verhelderend voor lichaam en geest.

Als persoon ben ik niet iemand die zich snel bloot geeft. Maar al na het eerste gesprek was er gelijk een klik met Mariëtte. Dit heeft er in geresulteerd dat we open en zonder belemmeringen van mijn kant het traject hebben kunnen afwerken. Ik heb er heel veel mee gekregen vooral om mij zelf beter te herkennen in veel opzichten. Niet dagelijks maar toch een paar keer per maand kan ik mij zelf nu heel erg makkelijk resetten. Waarvoor dank !

Bewustwording en daardoor meer inzicht krijgen

Vaak ga ik mee in de gevoelens en gedachten die ik op dat moment ervaar. Dit beïnvloedt mijn keuzes en het maakt me vaak erg onrustig en niet meer gefocust. Ook vaak zijn het negatieve gedachten die mij uit balans brengen. Jij bent het niet waard, je doet het alweer verkeerd, je bent ook te langzaam, dat had je niet moeten zeggen en je doet veel te weinig op 1 dag, wat een loser ben jij... en zo kan ik nog wel even doorgaan. In de cursus heb ik geleerd meer te relativeren, te aanschouwen, gevoelens en gedachten te zien als golven die toch wel over je heenkomen, maar altijd erop vertrouwend dat het ook weer weggaat. En dat ik dat allemaal aankan. Ik ben er nog lang niet, maar deze cursus met Jen als onze guide heeft mij heel veel gebracht. Ik noem het een aanrader!

Goede mindfulness training met oog voor je persoonlijke situatie

Training gevolgd bij Hester Noort. Goede ervaring! We volgden een programma maar er was ook ruimte om dit aan te passen op eigen vragen/situatie. Ik kan Hester aanbevelen!