effectief en heel plezierig

Het boek van Pia Callesen “Leef meer en denk minder” was een eyeopener. Als piekeraar met angstige en paniekerige gedachten leek me metacognitieve therapie (MCT) die in het boek beschreven staat wel wat. Ik wilde van het gepieker af. Na een zoektocht op internet kwam ik bij StressWise terecht. Vrij snel na het eerste contact kon ik een afspraak maken met Bree. De online begeleiding was erg plezierig. Door te oefenen, opdrachten te uit te voeren en me te spiegelen heeft Bree me enorm geholpen. Ik heb nieuwe strategieën geleerd om beter om te gaan met mijn gepieker. Ik kan nu mijn triggergedachten herkennen en weet hoe ik mijn gedachten kan sturen en kan focussen. Ik kan mijn gepieker uitstellen en soms is het helemaal niet meer nodig om te piekeren. Ik slaap beter, kan veel meer van de dingen genieten, heb meer energie. Ik ben ontzettend blij dat ik deze therapie heb gevolgd. F. uit Groningen 20-01-2024

Leren omgaan met m’n gedachten

Gedurende de cursus merkte ik dat ik, door de geleide meditaties, werkelijk m’n hoofd even kon stilzetten. Het oefenen gaf eigenlijk energie, zelfs als ik geen zin had of moe was.

Een geweldige en leerzame reis!

De 8-weekse mindfulnesscursus is voorbij gevlogen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan en geleerd van een hele vaardige en prettige docente. Ook het fysieke component had voor mij zoveel meerwaarde. Het was een hechte groep waarin open ervaringen werden uitgewisseld. Op die manier konden we ook weer leren van elkaar. Ik ga het missen, maar mijn reis gaat verder!

Mooie training

Zeer praktische training, waarin alle aandacht voor de oefening en toepassing in eigen leven. Prettige begeleiding en uitwisseling ervaringen.

Leerzame praktische toepasbare training, heel waardevol!

In deze training werden fijne en diverse mindfulness oefeningen gegeven en heel prettig begeleid. Er waren veel deelmomenten waarin je ook van elkaar kon horen en leren. Vele tips en oefeningen werden gegeven, die goed praktisch toepasbaar zijn in het dagelijks leven. Het heeft mij geholpen meer bewust met aandacht in het moment te leven en meer grip te krijgen op mijn gedachtes. Echt een aanrader!

Mooie kennismaking met mindfulness

Ik vond de 8 weken mindfulnesscursus die ik gevolgd heb erg waardevol. Sijmen begeleidde de groep op een zeer prettige manier. Erg mooie manier om met mindfulness kennis te maken.

Hallo W, Dank je wel voor het prachtige cijfer en de positieve recensie! Fijn om te horen dat je op een mooie manier kennis hebt kunnen maken met mindfulness en dat Sijmen de groep op een prettige manier begeleide. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team StressWise

Interessant en leerzaam

Veel ruimte voor eigen ontwikkeling en het delen van eigen ervaringen.

Bewuste aandacht is als een mini-reset, en dat brengt me veel.

Sijmen liet ruimte voor een beoefening van mindfulness zoals het ons paste op dat moment, zitten of liggend, langer of korter, buiten of binnen enz. Dat vond ik erg prettig en maakte het makkelijker om mild voor mijzelf te zijn. Het was allesbehalve star of rigide, en daardoor geloof ik dat MBSR veel meer mensen past dan wanneer dat wél het geval zou zijn. Daarnaast wil ik zijn passie voor mindfulness noemen; het was overduidelijk wat het voor hem heeft betekent en zijn enthousiasme was aanstekelijk. Al met al heb ik mezelf beter leren kennen en is het makkelijker geworden om niet mee te gaan met verhalen van mijn mind, en vaker bewuste aandacht toe te passen in mijn dag. Ik heb een goed idee gekregen van wat mindfulness voor je kan doen, bedankt daarvoor.

Prettige cursus

Fijne sfeer en ruimte voor eigen voorkeuren qua beoefening. Helpend begeleidend boek bij de cursus. Zelf oefenen buiten cursus ook wel veel van belang.

Hele mooie en bijzondere ervaring, bedankt Sijmen en groep!

Ik heb ontzettend veel geleerd van Sijmen en van de fijne groep. Sijmen creëerde een veilige en accepterende sfeer. We deden goede oefeningen en er werd met goede vragen op dingen gereflecteerd. Ook de groep was bijzonder en open. Ik kijk er echt met een heel warm hart op terug. Heb veel geleerd en veel acceptatie/ liefde gevoeld!

Fijne cursus met fijne docent

Gwen was een erg fijne docente. Ze nam de tijd voor onze ervaringen en zat niet te streng op het vooraf bedachte programma. Ik voelde me op mijn gemak en gehoord. Ze legde duidelijk uit met praktijkvoorbeelden. Gemotiveerd om door te gaan met mindfulness.

Heel blij dat ik me voor de cursus heb ingeschreven

Ik merk dat ik minder stress ervaar, beter dingen kan accepteren en minder oordeel. Dit geeft mij veel rust en ervaar ik als erg prettig. Ik kan iedereen deze cursus aanraden.

Een wekelijkse training die je eraan herinnert dat je gedachten maar gedachten zijn.

Na een paar wek n oefenen hervond ik mijn vermogen tot nachts doorslapen. Met behiulp van de begeleidende meditaties van Sijmen kreeg ik mijn malende gedachten terug in hun hok en hielden ze zich steeds vaker koest, zodat ik tenminste door kon slapen als ik s nachts wakker werd.

Stilstaan bij mezelf

Hoe ervaar ik mijn dag of dit moment met acceptatie en zonder oordeel. Het mentale, de denkgeest, zien als een proces, iets dat komt en gaat. Meer bewust van de meerwaarde van luisteren naar je lichaam. Een gevoel van je mag er zijn zoals je bent.

Leuke, leerzame en veilige training

Ik heb de 8 weekse training als leervol en leuk ervaren. Sijmen was een fijne trainer die op een prettige en veilige manier training gaf. Er was ruimte voor persoonlijke beleving en ervaringen. Ik heb geleerd om dichter bij mijzelf te komen, meer in het moment te leven en om minder te oordelen. Voor mij houdt de training na 8 weken niet op, maar neem ik lessen uit de training mee in mijn toekomstige dagelijkse leven.

Heel positief!

Ik vond de cursus 'mindfulness' erg inzicht gevend. Ik heb gemerkt dat ik erg geneigd ben om te willen dat bepaalde gevoelens er niet zijn. Ik vond het mooi om te merken dat je een staat kan bereiken waarin alles er mag zijn. Het blijft oefenen daarmee, maar dat vind ik helemaal niet erg! Ook een erg prettige groep en goeie trainer, die ruimte gaf voor alles wat er was en ook doorvroeg.

Hallo Christine, Wauw! Een 10! Bedankt voor het prachtige cijfer! Wat fijn dat je de training ervoor heeft gezorgd dat je nu beter in staat bent om tot rust te komen en om te voelen dat alles even mag. Ook heel goed om te lezen dat de interactie met de rest van de groep en de trainer goed was. Wij wensen jou alle voorspoed toe en succes met de oefeningen! Met vriendelijke groet, Team StressWise

Bewustwoording

De mindfulness training heeft mij het verschil laten zien (theorie) en voelen (oefeningen) tussen in gedachten verzonken zijn/ op de automatische piloot leven OF het bewust zijn in het moment. Waar ik begon met burnout klachten, angstaanvallen en in de modus van continue ‘aan’ staan zat, heb ik nu ervaren hoe ik mijzelf tot rust krijg. Hoe ik geniet van het NU, niet de hele tijd denk aan ‘wat moet ik zo doen, wat eten we vanavond, wat is de agenda van morgen’… Dit hoort er ook absoluut bij, maar niet 24/7. Met de momenten van rust (bewustzijn van het hier en nu), brengt mij dit kalmte en zijn in 8 weken de angstaanvallen en burnout klachten aanzienlijk minder. Het is geen wonderpil en vergt zelf veel oefening, maar deze manier van leven bevalt mij tot nu toe erg goed!

Hallo Kelly, Dank je wel voor het prachtige cijfer! Wat goed om te horen dat je dat je nu beter in staat bent om tot rust te komen. Ook heel fijn om te lezen dat je doorhebt dat het geen wondermiddel is en dat er veel oefening nodig is maar ik denk dat het je zeker weten gaat lukken! Veel succes met het oefenen! Met vriendelijke groet, Team StressWise

Goede manier om weer tot jezelf te komen.

Deze training was heel fijn om aan deel te nemen. Ook heel goed te doen online, met alle begeleidende meditaties, bodyscans en andere oefeningen, kon ik vanuit huis makkelijk en comfortabel deelnemen zoals het voor mij goed voelde. Ik heb aan de oefeningen ook veel gehad, ik kon vrij snel deze in mijn dagelijks leven toepassen, oftewel je huiswerk opdrachten doen, alles uitproberen om vervolgens te ervaren wat goed bij me past, of wat bij het moment past. Daarbij kwam er meer bewustzijn van omgeving, focus en alle zintuigen kwamen weer meer naar boven, het ervaren van het hier en nu. Rust in mezelf vinden ook op de stressvolle momenten. Al wordt je misschien niet geheel rustig maar je leert er anders mee om te gaan, het mag zijn wat het is, en dat is voor dat moment goed. De mindfulness trainer Sijmen zorgde voor een relaxte sfeer, gevoel van veiligheid en vertrouwen om te delen wat je wilde. Zeer prettig hoe hij de oefeningen begeleide. Maar ook zijn ervaringen deelde. Open en eerlijk. Het mag zijn wat het is.

Hallo Nancy, Wauw! Een 10! Dank je wel voor het prachtige cijfer en de mooie reactie! Fijn om te horen dat je zoveel aan de oefeningen hebt gehad en dat je beter in staat bent geworden om de rust te vinden in jezelf. Met vriendelijke groet, Team StressWise

Meer bewustzijn en rust

Fijne training en begeleiding. Zeker aan te bevelen

Communicatie met stresswise stroef, maar toch een top therapie!

De site van stresswise oogt professioneel en liet zien waar ik naar op zoek was! De communicatie van dit bedrijf liep echter niet heel vlot, ik moest aardig vaak achter hen aanzitten en ik kreeg steeds verkeerde of onvolledige informatie per mail. Gelukkig werd ik na een aantal weken heen en weer mailen toch geplaatst bij Henriëtte Rutten. Een top therapeut gevestigd in hartje Rotterdam. Hier leerde ik beter omgaan met stressvolle situaties. De vaardigheden van deze 8-daagse cursus neem je mee voor de rest van leven, gezien ze niet alleen op werk maar ook prive te gebruiken zijn. Uiteindelijk heb ik dus toch heel tevreden de sessies afgerond en ben ik blij dat ik voor stresswise heb gekozen!

Vanaf het eerst moment aangehaakt

De 8-weekse cursus heb ik heel positief ervaren. Vanaf de eerste minuut ben ik aangehaakt en niet meer afgehaakt. Oefeningen worden goed uitgelegd en het was heel prettig om te ervaren.

Hallo Marijn, Dank je wel voor het mooie cijfer! Wat fijn om te horen dat je vanaf het eerste moment al in de training werd gezogen. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team StressWise

Verrijking van dagelijkse bezigheden

De cursus Mindfulness heeft me geleerd om met een heldere blik te kijken naar mezelf maar ook naar mijn omgeving. Nu maak ik meer tijd voor meditatie en de yoga oefeningen doe ik elke ochtend.

Hallo Suzanne, Dank je wel voor het mooie cijfer! Goed om te horen dat de cursus zo effectief was voor je. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team StressWise

Tijdens deze cursus ben ik meer bewust geworden van mijn eigen leven en hoe ik daarin sta

Ik ben mij bewuster geworden at ik er ook toe doen. Dat ik tijd voor mezelf moet vrij maken. En dat ik meer in het hier en nu moet leven. Het was voor mij een waardevolle cursus t.a.v. de locatie: De nieuwe ruimte is mooi, maar de temperatuur op de bovenverdieping is door het nog ontbreken van de verwarming niet ontspannen. De laatste cursus was de enige keer dat de temperatuur aangenaam was omdat de elektrische verwarming de heel dag had aangestaan. Ik begreep dat deze nieuwe locatie de enig is in de stad. Hoe moeten mensen die slechter te been zijn en de mindfullnesscursus willen doen boven komen?

Ik vond het een fijne ervaring

Ik heb de sessies met Tanya altijd als fijn ervaren en het heeft mij geholpen in een lastige periode.

Hallo Sahar, Dank je wel voor je review! Wat fijn om te horen dat je fijne en nuttige sessies hebt gehad met Tanya. Wij wensen jou alle voorspoed toe! Met vriendelijke groet, Team StressWise

Een openbarende training waar ik nu en in de toekomst profijt van ga hebben

Aanrader!

Hallo Eelco, Dank je wel voor je review! Met vriendelijke groet, Team StressWise