Nieuwe ervaring

Een voor mij nieuwe ervaring waarin ik heb kunnen leren om handvatten te kunnen in te zetten in het dagelijkse leven. Hierbij een aanvulling zijn om mij te helpen bij mijn verdere herstel.

Ervaren trainer (Hester Noort) met aandacht voor de persoon

Ik heb een maatjes-mindfulness training gevolgd bij Hester Noort. Zeer fijne trainer, afspraken verliepen goed. Inhoudelijk goed afgestemd op ons beiden. Ik heb er veel aan gehad en momenteel nog. Zeer aan te raden!

Veel handvatten gehad, veel geleerd voor nu en in de toekomst.

Ik heb o.a. geleerd te accepteren wat ik niet kan veranderen en de ruimte te geven aan moeilijke gevoelens en gedachten. De gedachten van een afstandje bekijken en die niet laten overheersen. Maar ook meer bewustzijn van het hier en nu en daarvan genieten.

De moeite waard

Ik dacht altijd dat dit niks voor mij zou zijn. Praten over wat mij bezig houdt. Ik had er ook oprecht een hard hoofd in dat dit zou helpen. Maar ik wilde het ook graag proberen en het een kans geven. En wat ben ik dankbaar dat ik die stap heb gezet. Het was fijn dat ze luisterde naar wat ik vertelde zonder een oordeel of mening te hebben. Ze gaf mij handvaten om bepaalde dingen anders te bekijken en dat het soms ook goed is om het los te laten en me-time in te lassen. Ik ben haar ontzettend dankbaar dat ik kan zeggen dat ik mij goed voel en weer oprecht kan lachen!

Heel blij met dit leerzame traject!

In eerste instantie was ik wat sceptisch (dat is overigens best lang zo gebleven) want is mindfulness wel iets voor mij..? Het leek me zweverig en vaag. Maar ik wilde ook graag leren om anders met moeilijke situaties om te gaan, de controle los te leren laten en te accepteren dat dingen soms gewoon zo zijn. Minder spanning en meer genieten. Ik ben verbaal vrij sterk en wist eerdere gesprekspartners af te leiden - vaak onbewust - en liet niemand echt tot de kern komen. Mariëtte doorzag me meteen en wist en durfde de vinger op de zere plek te leggen. Met humor en een scherpe blik hielp ze me inzien wat mijn patronen zijn. Dat je verstand heel fijn is maar soms best even genegeerd mag worden. Hoe waardevol het is dat je je gevoel leert volgen. En ondanks dat onze sessies samen heel fijn waren had ik halverwege nog steeds het idee dat ik het niet echt 'kon', dat mindfulness zijn. Pas tegen het einde, terugkijkend op alles, zag ik dat ik toch echt anders met situaties om wist te gaan. En nee dat inchecken op m'n gevoel lukt me nog steeds moeilijk. Maar ik heb wel geleerd m'n lijf te vertrouwen, vaak zijn de signalen er al voordat je ze echt hoort. En dat je gevoel volgen het beste is dat je kunt doen, met je verstand als raadgever (en je hoeft niet alle raad op te volgen). Ik ben Mariëtte enorm dankbaar voor het leren kennen van mezelf.

Dag Femke, Bedankt dat je de tijd hebt genomen om ons feedback te geven. We worden erg blij van je woorden. Fijn dat je er zoveel aan hebt gehad. Neem gerust contact met ons op als je verdieping zoekt of hulp nodig hebt. Hartelijke groet, Team StressWise

Inzicht in eigen functioneren en een bewustwording van op een andere manier omgaan met stress.

Hester Noort heeft me fantastisch geholpen bij het vinden van een beter evenwicht tussen werk en privéleven. Hiervoor heb ik gedurende een half jaar individuele mindfulness-trainingen bij haar gevolgd. Ik heb geleerd om inzicht te krijgen in de factoren die stress bij mij veroorzaken. Hester heeft me verscheidene "tools" aangereikt om hier beter mee om te kunnen gaan. Bewustwording vraagt om een verandering van je manier van leven , wil je echt iets kunnen doen aan je hulpvraag. Dit kan door grote maar ook heel vaak door kleine aanpassingen. Het ligt aan jou om dit echt in gang te zetten. Nu, een half jaar verder, gebruik ik nog regelmatig haar tips en maak ik ook gebruik van de geluidsopnames die mindfulness bij mij tot een succes maken. Hester is een coach met een luisterend oor die open staat voor individuele wensen en aanpak. Ik ben en was zeer blij met haar en kwam altijd heel tevreden thuis na een training van Hester. Ik kan haar zeer aanraden.

Waanzinnig interessant, leerzaam en effectief!

Mijn behoefte was ‘meer ruimte in m’n overactieve hoofd’, en daar heb ik absoluut hele waardevolle tools voor aangereikt gekregen. De 1 op 1 sessies met Jen waren voor mij een feest. Een mooie balans tussen ‘luchtig en serieus’ en Jen laat je vooral ook ter plekke en lijfelijk ervaren wat Mindfulness voor je kan doen. Daarbij is Jen een ongelofelijk prettige en inspirerende dame. Persoonlijke knelpunten heeft ze snel te pakken, Jen legt helder uit en weet eenvoudig tot de kern te komen en deze mooi te verwoorden. En dan ook nog die fijne stem tijdens de oefeningen, alleen daar werd ik al rustig van... Kortom: ik wens iedereen van harte een Mindfulness-training met Jen toe!

Verhelderend en vertrouwd

Dit traject heeft mij echt geholpen om een aantal belangrijke zaken, zowel privé als zakelijk, op een rijtje te zetten. Ook heeft het geleid tot nieuwe inzichten in wie ik wel zijn en wat ik (nog meer) wil gaan doen. Tenslotte was er sprake van een sfeer van vertrouwen en ging het er ontspannen aan toe. Kortom, een echte aanrader!

Test

Test

Dankbaar voor mijn eerste stappen in het leren surfen op de golven van het leven.

Resia, heeft me als mindfulness coach onmiddellijk een veilig gevoel gegeven en een basis van vertrouwen gelegd waardoor ik diep heb kunnen focussen op mezelf. Ze stelde ook de juiste vragen en ging daarbij niet uit de weg me nog dieper te laten graven. De formele oefeningen onder begeleiding van Resia werkten ook perfect voor mij. Met haar warme begeleiding heb ik beseft dat ikzelf de sleutel ben in hoe ik vanaf nu met situaties omga, heb ik mogen ervaren dat ik door aandacht kan loslaten, dit niet altijd fijn aanvoelt maar dat dit ook ok is. Ik ben zelf een facilitator die de technieken van Deep Democracy (Lewis methode) toepas en in mindfulness heb ik samen met Resia (die zelf pakken ervaring heeft als manager in het bedrijfsleven) veel raakpunten gezien, ook dit is voor mij heel waardevol geweest tijdens mijn 8 sessies. Ik heb echt anders leren kijken, luisteren, voelen,...

Vier intensieve mooie weken met de perfecte coach!

Voor mij kwam het zo uit om de mindfulnesstraining intensief (privé) te doen, oftewel wat normaal in acht weken wordt doorlopen heb ik in vier weken gedaan. Na een zeer fijne kennismaking met Jen aan de telefoon gingen we een week later al van start. Jen heeft een fijne manier van werken, ik voelde mij op mijn gemak bij haar en kon mij dan ook geheel storten in de training omdat ik het gevoel had dat ik de perfecte begeleiding had. Jen is begaan, geduldig en staat altijd klaar voor je, ook als je buiten de sessies om vragen hebt. Als je er voor kiest de training intensief te doen zorg dan wel dat je goed gemotiveerd bent en in die vier weken extra tijd hebt thuis te kunnen oefenen aangezien de stof ook dubbel zo veel is. Maar ik heb dit niet als last ervaren, vond het juist héél prettig. Bedankt Jen voor de mooie "reis" die we de afgelopen maand gemaakt hebben. Ik ga hier zeker nu en in de toekomst veel aan hebben!

leerzame training van Marriët!

Deze training gevolgd in Zwolle. Wij deden de training als echtpaar, wat wij beide als heel prettig ervaren hebben. Elke les kun je het hoofdstuk nalezen in het cursus boek wat je ontvangt. Deze 'maatjes' training wordt op maat gegeven, Marriet schatte goed in wat bij ons pastte. We hebben er zeker wat aan gehad.

Ontevreden

Ze beloven dat ze je kunnen helpen,telefonisch contact gehad. Geen wachtlijst staat er en word ook gezegd. Vergoeding via je verzekering,nou ik krijg tot 40 euro vergoed en de rest moet ik dan zelf betalen. Het is 95 euro per uur maar oké als het helpt dan leggen we het zelf maar bij. Alles voor je gezondheid. Omdat ik ook over de vergoeding ben begonnen krijg ik het idee dat ze dachten dat ik geen geld had om te betalen.Ik ben niet meer terug gebeld zoals beloofd. Ik kreeg een mail met dat er toch ineens niemand beschikbaar is. Ze zouden mij gelijk uit het systeem halen en werd geadviseerd naar een andere psycholoog te zoeken. Wel kan ik een boek kopen,dit vind ik zou onprofessioneel. Er werd waarschijnlijk gedacht ze heeft geen geld dus dan ook geen hulp. Jammer dat het daar allemaal om draait.

Ik vond de methode van ACT echt een verruiming van mijn kijk op dingen. De methode is goed op mij overgekomen in de individuele sessies met de mentor. Ik vond het gebruik van het Stresswise boek fijn omdat het structuur geeft, en omdat het iets fysieks is waar je altijd in kunt terug bladeren. Ook de sfeer/klik met de begeleider was prettig, informeel en kalm. De mentor gaf ook opdrachten buiten het boek om die op mijn situatie sloegen. Wel had ik het gevoel dat de mentor soms niet zo goed meer wist wat we al behandelt hadden, dit kwam soms wat ongestructureerd over.

Professionele dienstverlening en heel bruikbaar in de praktijk

Heel erg tevreden met de coachinggesprekken die ik via StressWise had gehad. Veel bruikbare tips gekregen en door oefeningen tijdens de sessies ook echt in de praktijk kunnen toepassen. Meer inzicht in mijn handelen en valkuilen gekregen.

behulpzame service

Positieve ervaring, heeft veel geholpen.

Pluspunten

heldere presentatie. duidelijk over de kosten. Zeer vakkundig en ervaren psycholoog.

Pluspunten

Ik heb een hele positieve ervaring gehad met Myrthe mijn coach. Ik kwam met een soort van mist om mij heen de eerste sessie binnen en ben met een opgeklaard gevoel de laatste sessie de deur uitgelopen. Het is fijn dat er stapsgewijs met je wordt gekeken naar de punten waar je vast loopt. Samen met je coach door loop je die stappen die nodig zijn om weer in je kracht te staan.

Pluspunten

Dichtbij huis, kundige therapeut. Mooi werkboek.

Beetje aan dure kant.

Pluspunten

Mijn ervaringen met StressWise en in het bijzonder met Anne heb ik als zeer prettig ervaren. Tijdens het eerste gesprek heb ik duidelijk kunnen uitleggen waar ik tegen aan loop in mijn leven. Meteen voelde ik me begrepen. Anne heeft nooit onrealistische beloftes gedaan dat ik een totaal ander mens zou worden, maar heeft me juist geleerd hoe ik om kan gaan met de karaktereigenschappen die ik heb. Tijdens het traject heeft ze mij via opdrachten die simpel uit te voeren waren, laten zien hoe ik met mijn problemen om kon gaan door ze te accepteren. Tijdens het traject merkte ik al verschil, maar zeker nu ik klaar ben kan ik met slechts positieve gevoelens terugkijken naar de afgelopen periode. Ik durf te zeggen dat ik beter weet hoe ik met tegenslagen om kan gaan en meer rust in mijn hoofd en leven heb gevonden. Anne heeft altijd een luisterend oor geboden, me het gevoel gegeven dat ik begrepen werd en het traject gedaan op de manier waarvan zij dacht dat dat goed bij me paste.

Pluspunten

Ik ben zeer tevreden over mijn traject bij Stresswise. Ik voelde me tijdens de sessies met Barbara erg op mijn gemak en heb in vrij korte tijd heel veel ontdekt, geleerd en besproken en toegepast. Ik heb het contact met Barbara ervaren als toegankelijk, professioneel, leerzaam en inspirerend. Ik zou haar zeker aanbevelen bij de mensen om mij heen.

Pluspunten

- toegankelijke therapeut. - geen wachtlijst. Ik werd snel gebeld voor een afspraak. - vergoed door mijn werkgever - veel aan gehad!

Pluspunten

Fijne therapie gehad. Bedankt.

Pluspunten

Yvonne is een echte professional in het vak met jarenlange ervaring. Ze is praktijkgericht, empathisch en een goede luisterraar. Ik heb veel uit onze gesprekken kunnen halen.

Pluspunten

Hele fijne coach met een oprecht luisterend oor. De act therapie heeft een duidelijke structuur en heeft mij geholpen om stress te herkennen en hier beter mee om te gaan. Ik ben Yvonne zeer dankbaar voor haar coaching tijdens mijn opbouw periode.