Levensveranderend

In een warme, ontspannen en nuchtere setting heb ik inzichten kunnen opdoen die mijn leven serieus hebben verrijkt. Ik heb tools gekregen waarmee ik mijn levenspad kan bijsturen, meer in de richting van wat er echt toe doet voor mij. Super waardevol!

Leerzaam en inspirerend!

Ik heb veel geleerd over mindfulness en vond het inspirerend. De therapeute sprak van binnenuit, wat ze zei en uitlegde deed ze ook zelf (authentiek). Ze wist een goede sfeer te creëren en op vragen ging ze goed in. Daar waar nodig gaf ze goede tips. Materiaal van het boek was en is behulpzaam qua tekst en links naar oefeningen. Ik ben van plan om er blijvend gebruik van te maken om zo een gezonde balans te houden.

Zeer positieve ondersteunende sfeer om mindfulness in je dagelijks leven te integreren.

Zeer prettige sfeer die Maaike creëerde tijdens de cursus-avonden, waardoor er voldoende veiligheid ontstond om vanuit kwetsbaarheid te delen. Haar positieve houding en enthousiasme hielpen om ACT vaardigheden in het dagelijks leven toe te gaan passen. Geheel in haar eigen stijl, niet te theoretisch, heel authentiek.

Goed, prettig

Goede uitleg. Rustig alle tijd. Erg prettig. Een zeer prettige ervaring waar ik in het dagelijks leven zeker profijt van heb.

Prima, communicatie kan beter

Op moment van aanmelden bijna direct een factuur sturen dat je binnen 14 dagen moet betalen komt niet vriendelijk over! Zeker als nog niet zeker is dat het doorgaat. Ik heb direct betaald toen ik definitief hoorde dat het doorging. Dat lijkt mij vroeg genoeg. Hierna te lang moeten wachten op factuur die je nodig bent om declaratie in te dienen. Marieke is verder een erg prettige trainer! Hiervoor alleen maar complimenten!!

Ik ben de weg op gestuurd richting rust en acceptatie

Gedurende de cursus heb ik geleerd tot rust te komen en heb ik ervaren hoe het is om de situatie te accepteren hoe die is, in plaats van te berusten. Dit lukt echter wel pas na een aantal weken oefenen. Juist als je er zonder verwachting instapt leer je ontzettend waardevolle dingen die ik in mijn rugzakje meeneem in de reis door mijn leven. Ik kan de therapeut ontzettend aanbevelen. Ze kon goed uitleggen, is erg vakbekwaam, vriendelijk en was altijd bereid te helpen met vragen.

Een nieuwe wereld binnen getreden

Het leven in het hier en nu was een leerzame ervaring en zal mij zeker helpen.

DeACT-training heeft ervoor gezorgd dat ik vanuit een diep dal nu in mijn kracht mag staan.

Ik kan deze training bij iedereen van harte aanraden m.i. hoef je hiervoor niet in een dal te zitten. Onder leiding van mijn therapeut Hanna van Ebbenhorst Tenbergen heb in 8 sessies mogen leren hoe ik ACT kan toepassen in mijn leven van alle dag. Mijn ervaringen met deze therapeut zijn uitstekend geweest en beveel haar dan ook van harte aan bij een ieder die deze training wil gaan volgen.

Een fijne ervaring

Ik heb een prettige ervaring gehad met Mariette van Stresswise. Ik was vooral op zoek naar een behandelaar bij wie ik snel terecht kon. Ik vind het altijd moeilijk om mijn verhaal te vertellen, maar bij Mariette ging dat eigenlijk heel gemakkelijk. Ik voelde me van het begin tot het eind op mijn gemak. Mariette luistert aandachtig, met empathie, en nooit oordelend. Ze faciliteert een gesprek waarin ik tot nieuwe inzichten ben gekomen, waar ik altijd dankbaar voor zal zijn. Vanuit het ACT-framework heb ik een nieuwe filosofie geleerd die ik in mijn leven zal blijven toepassen. Mariette pastte zich ook aan wat ik nodig heb. Elke sessie begonnen we met een korte meditatie, dat was fijn om even te landen. Het was fijn om met Mariette te werken.

Meer rust en inzicht in mezelf gekregen door mindfulness, ruimte maken en een coach met compassie

Tijdens mijn burn-out heb ik 10 sessies mogen volgen bij Hanna. Ze heeft me met veel compassie bij gestaan, maar wist ook een spiegel voor te houden waardoor ik tot meer inzichten in mezelf kwam. Hanna luistert oprecht en staat als coach echt naast je. Ze beschikt over creativiteit als het gaat om opdrachten voor het defuseren van gedachten of mindfulness oefeningen. Hierdoor heb ik op een vriendelijke (en soms ook grappige) manier geleerd onderscheid te maken in denken en voelen en meer te leren luisteren naar mijn lichaam.

Een leerzame ontdekkingsreis met fijne begeleiding

Toen ik begin dit jaar begon met het ACT traject wist ik niet meer zo goed wat ik met mezelf en mijn angstklachten aan moest. De eerste weken bij Hanna waren confronterend maar erg leerzaam om inzicht te krijgen in eigen (denk) patronen en gewoontes. Tijdens de sessies kon ik alles kwijt, deden we leuke en soms ook grappige oefeningen en heb ik goede terugkoppeling gekregen over de wekelijkse opdrachten. Door elke week actief bezig te zijn ben ik niet alleen van mijn angstklachten af maar ben ik ook veel meer over mezelf en gedachtes te weten gekomen. Ik ben erg tevreden met hoe snel ik terecht kon, het aangeboden ACT traject en de fijne begeleiding van Hanna. Binnen twee maanden heb ik erg veel geleerd en sta ik daardoor nu een stuk relaxter en positiver in het leven waar ik erg dankbaar voor ben.

Een confronterende, verhelderende reis

Het traject heb ik als soort van reis ervaren, waarin ik begon in een positie waar ik totaal niet wist wat ik moest met mezelf, welke stappen ik moest zetten. De gedachtes en drukte in mijn hoofd veroorzaakten veel onrust en vermoeiing. Gedurende het therapie traject heb ik meer inzicht gekregen over hoe om te gaan met deze gedachtes en meer rust voor me zelf te creëren.

Leerzaam

Je leert jezelf goed kennen, wat best confronterend kan zijn. Hoe je denkt, doet, reageert en oordeelt. Om dat vervolgens aan te passen, op een vriendelijke manier, is niet makkelijk. Het zorgt echter wel voor meer rust en minder druk (vanuit jezelf).

Verhelderend

Door de ACT behandeling van Sylvia van Nierop heb ik geleerd om negatieve gedachten en gevoelens en te accepteren en bewust te zijn dat gedachten los staan van mijzelf. Omdat ik heb geleerd om meer mindful in het leven te staan, dat aan gedachten niet altijd waarde aan hoeft te worden gehecht en mij te concentreren op het toevoegen van waarde aan voor mij belangrijke onderdelen uit mijn leven, ben ik redelijk goed hersteld uit een burnout na 8 sessies. Ik heb nog wel even te gaan voordat ik volledig hersteld ben, maar met de handvatten van Sylvia gaat dit wel lukken.

Warm en respectvol geconfronteerd worden met mijn patronen

Bij Stresswise heb ik een ACT traject doorlopen. Warm, soms onconventioneel, maar altijd van vanuit een veilige, respectvolle benadering heeft Hanna me geconfronteerd met mezelf. Me laten kijken naar mijn patronen. Me geholpen om het veilige denken in te durven ruilen voor het 'enge' ervaren en voelen. Me 'spot on' gewezen op de momenten dat ik terugviel in het vertrouwde gedrag, auw! En dank je wel! Natuurlijk lukt dat niet allemaal in 8 sessies alleen. Daarvoor moet ik (blijven) oefenen. Maar ik heb nu wel de handvatten en de methodes. Ik vecht minder met mezelf en heb de ervaring en het vertrouwen dat ik ook kan aanvaarden en los kan laten.....

Fijne mensen

StressWise heeft mij geholpen om meer rust te vinden. Hartelijk dank!

Een frisse blik op therapie

Met acceptatie en commiment therapie heb ik flinke stappen gezet om om te gaan met mijn angsten. Door praktische oefeningen en wat je hebt geleerd direct toe te passen leer je om te gaan met moeilijke momenten. Je komt direct in actie. Ik voel me vrijer en durf meer uit mijn comfortzone te stappen. Acht sessies gehad en ik kom de komende maanden zeker af en toe terug voor extra ondersteuning. Zeer waardevol.

In een fijne veilige atmosfeer tot nieuwe inzichten gekomen!

Ik heb onder begeleiding van Mariëtte gewerkt aan een aantal zaken die voor mij belangrijk zijn. Door oefeningen en fijne gesprekken ben ik tot bepaalde inzichten gekomen en heb ik dit in de praktijk kunnen toepassen. Al na een aantal gesprekken ben ik weer op de goede weg geholpen. Mocht het nodig zijn, zal ik zeker weer contact met Mariëtte opnemen.

veel verwachtingen geschept, niets waargemaakt

gisteren - na lang wikken en wegen - mezelf aangemeld na het lezen van de website. Ik wil graag begeleid afvallen. Vandaag gebeld met Stresswise. Ze kunnen me wel helpen,..... maar ze hebben geen programma voor af te vallen. wat staat er dan op jullie website? Wat een domper. heb je de stap gedurfd naar een psycholoog.... krijg je te horen dat ze je niet kunnen helpen. iets met blij met een dode.......

Beste JP, Wat vervelend dat we je niet hebben kunnen helpen. We beseffen maar al te goed dat de drempel om hulp in te roepen hoog kan zijn; juist daarom profileren wij ons als de toegankelijke psycholoog. We hebben een prachtig programma voor afvallen onder begeleiding. Er loopt sinds kort een vacature in jouw regio; we hopen snel een psycholoog/coach aan te trekken die het programma Begeleid Afvallen op onze vestiging bij jou in de buurt gaat geven. Zodat we niet alleen jou, maar ook anderen snel kunnen helpen. Als je wilt houden we je graag op de hoogte. We horen graag van je. Hartelijke groet, Harrie Kolsteeg, CEO StressWise

Prettig

Mariette heeft ons snel en hartelijk ontvangen. Dankzij de gesprekken met haar hebben we de ruimte gehad om tegen elkaar uit te spreken wat ons dwars zit en voldoende tools om echt aan onze relatie te werken. We zijn blij met alle tips en het luisterend oor wat ze ons geboden heeft.

Krachtige therapie gehad op een ontspannen wijze

Ik heb het traject bij Stresswise enorm positief ervaren. Allereerst omdat er geen wachtrij was en er meteen actie werd ondernomen om een afspraak in te plannen. Daarnaast werd er inhoudelijk gekeken wat er bij mij aansloot. Dit bleek precies te zijn wat nodig was voor mij. De sessies werden afwisselend en origineel ingevuld. Soms met momenten waarvan ik dacht 'wat ben ik aan het doen' maar wat dan later weer van veel waarde bleek te zijn. Al met al een dikke aanrader.

Vertrouwd ontspannen

De individuele mindfulness training heb ik als een waardevol traject ervaren. De gesprekken die ik heb gehad met de coach, hebben mij inzicht gegeven hoe ik met bepaalde zaken kan omgaan en hebben mij als persoon een stuk vooruit geholpen. Ik wil Mariette dan ook (nogmaals) heel hartelijk danken voor haar support en coaching. Top!

Erg prettig ondersteund

Mijn vraag om hulp is binnen enkele dagen opgepakt. De sessies waren prettig, persoonlijk en professioneel. Er was veel ruimte voor flexibiliteit, zodat de sessies altijd goed aansloten bij mijn wensen.

Goede therapie en manier van behandelen

Zeer effectief, waarbij er naar de cliënt zijn omstandigheden wordt gekeken en daar naar gehandeld.

deze andere kijk is een openbaring

Bij al mijn andere hulpverleners is altijd de doelstelling geweest dat we het probleem gaan oplossen. Sommige problemen zijn niet in zijn geheel op te lossen dus is dat fijn te leren dat het oké is dat ze er mogen zijn zolang ze maar niet je leven beheersen. Door de andere kijk op het leven en het omgaan met problemen, stopt de eeuwig durende innerlijke strijd en dat geeft zoveel rust dat je weer open kunt staan voor alles om je heen.