Goeie boot en goeie service

Boot was al klaar bij aankomst, goede uitrusting, weinig gebreken, goede uitleg. Ook latere vragen werden snel beantwoord. Week probleemloos gezeild!

zoals al vele jaren uitstekend

Als cursus organisatie PAOT Lefkas 2023 organiseerden we ook dit jaar weer een een cursusreis voor tandartsen naar Lefkas. Zeilnet heeft weer nze 7 schepen voor de flottielje geboekt bij MG.Yachts. De samenwerking met Zeilnet stamt al uit de tijd =dat ze nog Berend Botje heetten. De service en het enthousiast van Helene Morner is nog onveranderd en een grote steun voor onze organisatie. Dit jaar een dag storm, regen en onweer gehad, maar daar zullen we aan moeten wennen met de klimaatverandering. Een aanrader : Zeilnet en Lefkas !!

Een geweldig mooie zeilreis (bareboat)

Ik weet het nu zeker: de mooiste tijd om in de Cycladen te zeilen is tijdens de herfstvakantie. De beruchte Meltémi wind gaat in oktober liggen. Zeilnet adviseert dit vaargebied vanuit Lavrion te bezeilen. Dat scheelt twee etappes t.o.v. Athene en de plaatselijke base van Athenian Yachts is inderdaad erg goed. Helaas is Lavrion is een erg luidruchtige haven, gelegen tegenover een aantal nachtclubs. Het is daarom aan te raden om al op zaterdag uit te varen, maar dat wisten we niet. Het zeilgebied is fantastisch. Een aanrader is Sandbar Bay aan de westkant van Kithnos (Kolona Beach).

Een fantastische onvergetelijke ervaring met gezin!

Als volkomen onervaren zeilers hebben wij, onder begeleiding van ervaren schipper Marc, een fantastische zeilreis gemaakt vanaf Corfu. We bezochten prachtige plekken, weg van massatoerisme, en helemaal aangepast naar onze wensen. Een onvergetelijke ervaring die we niet hadden willen missen en echt een aanrader!

Een fantastische zeilweek vanuit Kos ⛵️

Voor 5 man een zeilboot huren om in Griekenland een week rond te zeilen , Bij toeval terecht geraakt bij Zeilnet , Helen heeft ons prima geholpen dr benodigde akties te ondernemen hiervoor. Vraag en antwoord snel en accuraat wat geresulteerd heeft in een fantastische zeilweek ! Voor herhaling vatbaar

Fantastische ervaring met gastvrije crew

Het meezeilen op een Gulet in Turkije is een heerlijke manier om te ontspannen. Prachtige baaien om te zwemmen, zeer vriendelijke crew en fantastisch eten. Zeilnet heeft voor ons dit van A tot Z geregeld, met een professionele chartermaatschappij

Wij hebben genoten van onze zeilvakantie. Alles was goed geregeld.

Kon niet beter

Onder de deskundige begeleiding van Randolf en Sietske hebben we in een fantastische week de eilandenroute in Kroatië gevaren. Leuke flottielje van 10 boten met gezellige mensen. Onze kinderen (15 en 16 jaar) hebben ook enorm genoten. Absoluut voor herhaling vatbaar.

Geweldige Zeilvakantie met Zeilnet in Kroatië

Wij hebben onlangs een fantastische zeilvakantie gehad met Zeilnet in Kroatië. Als familie maakten we deel uit van een flottielje van 10 boten, die door Zeilnet perfect was georganiseerd. Het eerste wat ons opviel, was de strakke organisatie van de hele reis. Zeilnet had alles tot in de puntjes geregeld, en dat merkte je aan alles. Vanaf het moment van boeken tot het einde van de reis verliep alles soepel en zonder enige problemen. De communicatie met Zeilnet verliep vlot en ze stonden altijd klaar om onze vragen te beantwoorden. Kroatië zelf is een prachtige bestemming om te zeilen. De adembenemende kustlijn, pittoreske eilanden en helderblauwe wateren zorgden voor een onvergetelijke ervaring. We waren vooral onder de indruk van de diversiteit die Kroatië te bieden heeft. Onze gehuurde boot via Zeilnet was in perfecte staat en voldeed aan al onze verwachtingen. Het feit dat Zeilnet als tussenpersoon fungeerde, gaf ons extra gemoedsrust, wetende dat we te maken hadden met een betrouwbare partij. Hoewel de algehele ervaring zeer positief was, vonden we dat 10 boten in de flottielje wel wat veel was. Hierdoor kon het soms druk worden bij bepaalde aanlegplaatsen en activiteiten. Een kleinere groep zou wellicht een meer intieme ervaring hebben geboden. Een ander punt van feedback heeft te maken met de aankomsttijd in de haven. We werden verwacht om 17:00 uur in de haven aanwezig te zijn vanwege reserveringen. Persoonlijk hadden we het prettiger gevonden als deze aankomsttijd wat later op de dag gepland was. Dit zou ons meer flexibiliteit hebben gegeven, vooral als de wind later kwam Over het algemeen waren we zeer tevreden met onze zeilvakantie met Zeilnet. De positieve aspecten, zoals de uitstekende organisatie, de prachtige locatie en de kwaliteit van de gehuurde boot, wogen zwaarder dan de kleine verbeterpunten. We kijken met veel plezier terug op deze reis en zouden Zeilnet zeker aanbevelen aan anderen die op zoek zijn naar een zeilavontuur in Kroatië.

Great Flotilla Experience in Corfu, Greece

Zeilnet made the booking process and registration simple and efficient. The reason we chose a flotilla over a bareboat was for our kids (10 and 12). They found other Dutch kids to play with.

Een fantastische reis

We hebben 2 heerlijke weken gezeild door de Griekse wateren. De groep werd snel hecht en de begeleiding was goed. Kortom, wil je zeilen in Griekenland? Zeilnet!

Fantastische flottielje week

Leuke groep - prettig palaver - goede flottieljeleiding - ook leuke mensen. Mooie routes - heel erg geslaagd en super herinneringen gebouwd. Ook voorafgaand aan de flottielje was Zeilnet een plezierige organisator. Dank jullie wel.

Prachtige ervaring

Dat er nog zulke plekken bestaan! Authentieke, kleine havens met glashelder water. De schipper wist alle mooie plekken en leidde ons daar schijnbaar moeiteloos naartoe.

Fantastische vakantie in Kornati

We hebben al vaker gezeild met een Zeilnet flottielje, Onze kinderen zijn al studenten en toch gaan ze nog steeds mee. Dat zegt genoeg. De Kornati route voor de derde keer. Complimenten aan de flottielje leiders Sietske en Randolf, die in staat waren om toch weer een paar hele mooie plekjes te vinden, die wij nog niet kenden. Door hun zeer ruime zeilervaring kregen we goede tips en adviezen. En ondanks dat wij Kroatië steeds duurder zien worden, hebben we een paar leuke en betaalbare restaurantjes aangedaan. Wederom een fantastische vakantie!

Onze verwachtingen zijn overtroffen. Wat een heerlijke week! De eerste keer meezeilen met een flottielje. Zeilervaring hebben we niet dus we gingen mee met 2 schippers, Toon en Julian! Complimenten voor deze twee jongens! We hebben veel geleerd, mooie gesprekken gevoerd en veel mooie plekken gezien! Onze jongens (12 & 15 jaar) hebben genoten van het zeilen. Ook hadden we een fijne groep waar wij en ook de kids veel plezier mee hebben beleefd. Wij gaan zeker nog eens een keer mee en dan blijven we 2 weken ipv 1! Via zeilnet is alles goed geregeld en geen vraag is teveel!

Zalige zeilweek !

Mijn eerste zeilweek was een schot in de roos. Een super ervaren kapitein en fijn gezelschap. Het was een onvergetelijke week onder een stralende zon, azuurblauwe baaien, heerlijk Grieks eten in de talrijke pittoreske haventjes. Ideaal om helemaal in de natuur te ontspannen. Prima organisatie en opvolging.

Fantastische Zeilweek gehad in Kroatie, die smaakt naar meer!

De Kornati eilanden stonden hoog op onze lijst om te bezoeken en dit ging perfect samen met een zeilvakantie. We hebben het getroffen met het weer, wind en gezelligheid in de flottielje. Onder leiding van Randolf en Sietske hebben we veel gezeild en mooie plekjes aangedaan. Hun ervaring en professionaliteit gaf ons veel vertrouwen. Routes, havens, restaurants en bezienswaardigheden hebben ze perfect georganiseerd. Waar anderen uit de groep dolfijnen hebben gezien, zullen wij dit hopelijk ook de volgende keer meemaken. Ja, een volgende keer gaat zeker gebeuren, want zo’n week smaakt naar meer! Groetjes van de ‘Reya’: Roy, Audrey, Joyce en Indy.

Geweldige ervaring in een prachtige omgeving!

We zijn met onze twee kinderen in de eerste week van augustus 2023 meegezeild naar de Kornati eilanden, aan boord van het moederschip. Het was voor ons de eerste keer en vrijwel zonder enige zeilervaring, maar wat was het een geweldig avontuur! Prachtige eilanden, dat warme, helderblauwe water, heerlijk eten, veel gezelligheid met de groep en de kinderen die elkaar al heel snel gevonden hadden. We hebben op de eerste dag al dolfijnen gespot, toen kon het voor onze dochter al niet meer stuk! Flottieljeleiders Randolf en Sietske zijn ervaren zeilers, die veel rust en vertrouwen uitstraalden en assistentie verleenden waar dat nodig was. Dat zorgde voor veel gezelligheid aan boord, ook voor onze kinderen die al vanaf dag één betrokken werden bij het zeilen door eigen taakjes te mogen uitvoeren. Wij kregen alle ruimte om zelf de kneepjes van het zeilen te leren, maar niks was verplicht. De reis was super geregeld, compliment voor Helene die altijd snel antwoord gaf op onze vragen. Kortom: een week die voor alle vier smaakte naar meer!

Top zeilvakantie in Griekenland!

Een heel leuke ontspannende ervaring met mooie uitstapjes in verschillende havens en prachtige baaitjes. Toffe schipper en co-schipper die ons de eerste kneepjes van het zeilen aanleerden. Een gezellige flottielje groep om mee te zeilen. Zeker voor herhaling vatbaar!

10 dagen bareboat vanuit Punat, Kroatië

Vanuit Punat weer nieuwe leuke haventjes en baaitjes ontdekt. Meerdere keren dolfijnen gezien, heerlijk gegeten, lekker zwemmen en veel kunnen zeilen. Kortom weer een heerlijke zeilvakantie en weer goed geregeld door Helene. Dank je wel weer!

superleuke zeilvakantie

Goed georganiseerd en leuke begeleideres.

Heerlijk zeilen in Griekenland

We hebben een heerlijke week gezeild in Griekenland. De hadden een geweldige schipper (en flottielje leider) Pieter. Hij wist alle leuke plekken en zorgde voor een goede balans in lol en zeilen. Voor de kinderen was het de eerste keer op een zeilboot en die hebben genoten (vooral als we een wedstrijdje deden). Pieter voelde goed aan wat wij als ouders en de kinderen wilden en bracht dat goed bij elkaar. Het schip en de verhuurder waren lastig. Bij aankomst waren er veel mankementen en na afloop bleek ook dat de verhuurder trucjes uit wilde halen om de verzekering op te lichten. Jammer en helemaal voor Pieter die als schipper verantwoordelijk was. Uiteindelijk zijn we met veel moeite en vooral lang volhouden er uit te komen. Zeilnet: uitstekend geregeld. Volgende keer andere bootverhuurder.

Heerlijke week Saronische Golf - Griekenland

We hebben een heerlijke week gezeild in de Saronische golf vanuit Athene. We hadden via Zeilnet een boot gechartered en waren met 2 families aan boord. Een hartstikke leuke manier om samen vakantie te houden. Ik was zelf al eerder in dit gebied geweest, maar ook deze keer werd bevestigd dat het echt een paradijs is. Goed zeilgebied met aangename condities en veel leuke havens om uit te kiezen. Elke haven en elk eiland heeft een heel leuk authentiek eigen karakter. En natuurlijk heerlijk eten en heerlijk weer (wel erg warm in Juli....!). Alles was geweldig geregeld vanuit Zeilnet en de Chartermaatschappij in Athene. Erg aangenaam. Hartstikke bedank voor een leuke vakantie.

Een fantastische week gehad en goed verzorgd.

Wij hebben een heerlijke week gehad in Kroatië. Elke dag wordt er netjes uitgelegd wat de route is en waar je mogelijk nog heen zou kunnen voor leuke uitstapjes. 's avonds met z'n alle uiteten is ook erg gezellig en vind ik ook een van de leukste voordelen van het flottielje zeilen. Je spreekt zo met elkaar de dag door terwijl je geniet van een heerlijk hapje en drankje. Erg fijne sfeer! Het regelen van deze plekken en restaurants wordt je uit handen genomen en elke avond is dit ook weer netjes geregeld. Vanuit Zeilnet was alles goed geregeld en ook het contact was zeer prettig en snel. Ik raad het je zeker aan om een keer mee te gaan en ik zou zo weer boeken voor een volgend jaar!

Een onvergetelijke ervaring voor heel het gezin (zelfs de niet-zeilers :-) )

Afgelopen vakantie was de eerste keer dat we met heel het gezin een echte zeilvakantie ondernamen. Hoewel we zelf graag zeilen, stonden 2 van onze 4 kinderen toch eerder 'twijfelachtig' ten opzichte van een zeilvakantie. Het was dus echt een beetje een 'sprong in het diepe' hoe iedereen de flotiele zou ervaren. Nu, eerst het praktische vanuit mijn perspectief als de 'aangestelde vakantie-organizatrice': dikke merci aan Helene/Zeilnet voor de ongelooflijk vlotte, informatieve, klantgerichte communicatie en service. Ik heb echt het gevoel dat het voor mij slechts 1 druk op de 'sent' knop van de bevestigingsmail was en dat daarna alles vlotjes werd geregeld! En geen vraag was teveel. Nogmaals merci! We zijn ook heel positief over de 'EL Yachting'. De boot was zoals verwacht, inchecken/uitchecken ging heel vlot. Er werd heel snel gereageerd op technische vragen/opmerkingen etc. Wat de flotiele zelf betreft: waar moet ik beginnen ... in 1 woord 'FANTASTISCH'. Het was een perfecte balans tussen het gevoel van 'zelfstandig zeilen' en toch een 'vangnet' te hebben en begeleiding hetgeen heel erg ontzorgde. Pieter, onze flotiele-schipper stond elke dag paraat met rustig, kundig en professioneel advies en informatie. Van de dagelijkse briefings tot aankomst in de havens en het organizeren van de gezamelijke maaltijden. De uitgestippelde route heeft ons op prachtige plekjes gebracht. Een goede mix tussen rustige baaitjes of een iets bewoonder havenstadje. Voor de kinderen was de 'flotiele'-formule een schot in de roos: We hebben het geluk gehad te zeilen in een groep toffe mensen en een bende kinderen van vergelijkbare leeftijd die elkaar meteen wisten te vinden. Ik zou nog kunnen blijven schrijven over deze geweldige ervaring. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat het een absolute aanrader is en dat onze verwachtingen in veelvoud zijn overtroffen! Zelfs bij onze 2 'niet-zeilers' :-). Dit smaakt naar meer!

Over Zeilnet.nl

Zeilnet Zeilvakanties, Meezeilen, Flottielje zeilen en Zeiljacht huren. Zeilnet is specialist in zonnige zeilvakanties. Met persoonlijke aandacht en een uniek netwerk zorgen wij voor een gezellige zeilvakantie.