Geweldige ervaring in een prachtige omgeving!

We zijn met onze twee kinderen in de eerste week van augustus 2023 meegezeild naar de Kornati eilanden, aan boord van het moederschip. Het was voor ons de eerste keer en vrijwel zonder enige zeilervaring, maar wat was het een geweldig avontuur! Prachtige eilanden, dat warme, helderblauwe water, heerlijk eten, veel gezelligheid met de groep en de kinderen die elkaar al heel snel gevonden hadden. We hebben op de eerste dag al dolfijnen gespot, toen kon het voor onze dochter al niet meer stuk! Flottieljeleiders Randolf en Sietske zijn ervaren zeilers, die veel rust en vertrouwen uitstraalden en assistentie verleenden waar dat nodig was. Dat zorgde voor veel gezelligheid aan boord, ook voor onze kinderen die al vanaf dag één betrokken werden bij het zeilen door eigen taakjes te mogen uitvoeren. Wij kregen alle ruimte om zelf de kneepjes van het zeilen te leren, maar niks was verplicht. De reis was super geregeld, compliment voor Helene die altijd snel antwoord gaf op onze vragen. Kortom: een week die voor alle vier smaakte naar meer!

Top zeilvakantie in Griekenland!

Een heel leuke ontspannende ervaring met mooie uitstapjes in verschillende havens en prachtige baaitjes. Toffe schipper en co-schipper die ons de eerste kneepjes van het zeilen aanleerden. Een gezellige flottielje groep om mee te zeilen. Zeker voor herhaling vatbaar!

10 dagen bareboat vanuit Punat, Kroatië

Vanuit Punat weer nieuwe leuke haventjes en baaitjes ontdekt. Meerdere keren dolfijnen gezien, heerlijk gegeten, lekker zwemmen en veel kunnen zeilen. Kortom weer een heerlijke zeilvakantie en weer goed geregeld door Helene. Dank je wel weer!

superleuke zeilvakantie

Goed georganiseerd en leuke begeleideres.

Heerlijk zeilen in Griekenland

We hebben een heerlijke week gezeild in Griekenland. De hadden een geweldige schipper (en flottielje leider) Pieter. Hij wist alle leuke plekken en zorgde voor een goede balans in lol en zeilen. Voor de kinderen was het de eerste keer op een zeilboot en die hebben genoten (vooral als we een wedstrijdje deden). Pieter voelde goed aan wat wij als ouders en de kinderen wilden en bracht dat goed bij elkaar. Het schip en de verhuurder waren lastig. Bij aankomst waren er veel mankementen en na afloop bleek ook dat de verhuurder trucjes uit wilde halen om de verzekering op te lichten. Jammer en helemaal voor Pieter die als schipper verantwoordelijk was. Uiteindelijk zijn we met veel moeite en vooral lang volhouden er uit te komen. Zeilnet: uitstekend geregeld. Volgende keer andere bootverhuurder.

Heerlijke week Saronische Golf - Griekenland

We hebben een heerlijke week gezeild in de Saronische golf vanuit Athene. We hadden via Zeilnet een boot gechartered en waren met 2 families aan boord. Een hartstikke leuke manier om samen vakantie te houden. Ik was zelf al eerder in dit gebied geweest, maar ook deze keer werd bevestigd dat het echt een paradijs is. Goed zeilgebied met aangename condities en veel leuke havens om uit te kiezen. Elke haven en elk eiland heeft een heel leuk authentiek eigen karakter. En natuurlijk heerlijk eten en heerlijk weer (wel erg warm in Juli....!). Alles was geweldig geregeld vanuit Zeilnet en de Chartermaatschappij in Athene. Erg aangenaam. Hartstikke bedank voor een leuke vakantie.

Een fantastische week gehad en goed verzorgd.

Wij hebben een heerlijke week gehad in Kroatië. Elke dag wordt er netjes uitgelegd wat de route is en waar je mogelijk nog heen zou kunnen voor leuke uitstapjes. 's avonds met z'n alle uiteten is ook erg gezellig en vind ik ook een van de leukste voordelen van het flottielje zeilen. Je spreekt zo met elkaar de dag door terwijl je geniet van een heerlijk hapje en drankje. Erg fijne sfeer! Het regelen van deze plekken en restaurants wordt je uit handen genomen en elke avond is dit ook weer netjes geregeld. Vanuit Zeilnet was alles goed geregeld en ook het contact was zeer prettig en snel. Ik raad het je zeker aan om een keer mee te gaan en ik zou zo weer boeken voor een volgend jaar!

Een onvergetelijke ervaring voor heel het gezin (zelfs de niet-zeilers :-) )

Afgelopen vakantie was de eerste keer dat we met heel het gezin een echte zeilvakantie ondernamen. Hoewel we zelf graag zeilen, stonden 2 van onze 4 kinderen toch eerder 'twijfelachtig' ten opzichte van een zeilvakantie. Het was dus echt een beetje een 'sprong in het diepe' hoe iedereen de flotiele zou ervaren. Nu, eerst het praktische vanuit mijn perspectief als de 'aangestelde vakantie-organizatrice': dikke merci aan Helene/Zeilnet voor de ongelooflijk vlotte, informatieve, klantgerichte communicatie en service. Ik heb echt het gevoel dat het voor mij slechts 1 druk op de 'sent' knop van de bevestigingsmail was en dat daarna alles vlotjes werd geregeld! En geen vraag was teveel. Nogmaals merci! We zijn ook heel positief over de 'EL Yachting'. De boot was zoals verwacht, inchecken/uitchecken ging heel vlot. Er werd heel snel gereageerd op technische vragen/opmerkingen etc. Wat de flotiele zelf betreft: waar moet ik beginnen ... in 1 woord 'FANTASTISCH'. Het was een perfecte balans tussen het gevoel van 'zelfstandig zeilen' en toch een 'vangnet' te hebben en begeleiding hetgeen heel erg ontzorgde. Pieter, onze flotiele-schipper stond elke dag paraat met rustig, kundig en professioneel advies en informatie. Van de dagelijkse briefings tot aankomst in de havens en het organizeren van de gezamelijke maaltijden. De uitgestippelde route heeft ons op prachtige plekjes gebracht. Een goede mix tussen rustige baaitjes of een iets bewoonder havenstadje. Voor de kinderen was de 'flotiele'-formule een schot in de roos: We hebben het geluk gehad te zeilen in een groep toffe mensen en een bende kinderen van vergelijkbare leeftijd die elkaar meteen wisten te vinden. Ik zou nog kunnen blijven schrijven over deze geweldige ervaring. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat het een absolute aanrader is en dat onze verwachtingen in veelvoud zijn overtroffen! Zelfs bij onze 2 'niet-zeilers' :-). Dit smaakt naar meer!

Heerlijke onbezorgde goed georganiseerde week rondom Lefkas

Onze 2e keer met schipper zeilen in flottielje in Griekenland is wederom uitstekend bevallen. Eerste keer rondom Athene, Poros, Hydra, dat biedt ook mogelijkheden tot bezoeken van oudheid; Akropolis, amphitheater en klooster. Ditmaal rondom de prachtige eilanden bij Lefkas. Mooie baaitjes, fijne schipper, heel erg leuke groep, fraaie lunch en zwemplekken tussen de middag, overnacht in bijzondere (kleine) haventjes afwisselend aan kade en met dinghi te bereiken, leuke restaurants. Grieken bijzonder aardig. Helene van Zeilnet ontzorgt en adviseert super, goede boot en Julian was fijne schipper waarvan we veel geleerd hebben. Pieter de flottieljeleider nam uitgebreid de tijd voor leerzame briefings. Zelfs octopussen en zeekomkommers gezien. Kinderen (en wij) willen volgend jaar weer.

Zalige week, super mooie plaatsjes, relaxed zeilen

Onder de deskundige leiding van Pieter hadden we een heel mooie week. We kregen een rondleiding door de mooie eilanden rond Lefkas. Het smaakt zeker naar meer.

Onvergetelijke ervaring!

Mijn vriend en ik hebben in juni 2 weken meegezeild rond Corfu. Wat een fantastische ervaring! Prachtige plaatsen bezocht die je zonder zeilboot niet snel zal bezoeken. Onbeschrijfelijk prachtige tinten blauw van de heldere zee. Tweemaal dolfijnen gezien, waaronder een school dolfijnen die minutenlang heeft meegezwommen langs de boeg van ons schip! Marc is een ervaren schipper en dat merk je direct door de rust die hij uitstraalt en zijn vakmanschap bij het zeilen en aanmeren. Alexandra en Marc samen zijn een gouden team waarbij iedereen zich direct op zijn of haar gemak kan voelen. Veel gezien, heerlijk gegeten, gezwommen, geluierd, geleerd en ook veel gelachen. Dank je wel Marc en Alexandra!

Heerlijk ontspannen en genieten op Sardinië met Rink en Eline.

Afgelopen week hebben wij genoten van een heerlijke zeilvakantie op Sardinië. Gedurende de week hebben we diverse mooie baaltjes en locaties aan gedaan. Elke keer werd er voor gezorgd dat we op een perfecte locatie lagen zonder enige concessie. Sardinië is oprecht schitterend van af het water en als je dan ook nog diverse malen op dolfijnen wordt getrakteerd gedurende de week wordt het alleen maar mooier. De all-in formule werkte voor ons uitstekend Rink en zeker ook Eline zorgde er voor dat het ons aan niets ontbrak.

Zeilen met Huib

Even bekomen, back to reality. Helaas.... Na een prachtige week op de Switch met schipper Huib, nagenieten van het prachtige Corfu, Griekenland. Huib nam ons mee op zijn reis en hield met iedereen rekening. We voelden ons op ons gemak bij deze lieve en zorgzame schipper en heeft ons veel geleerd. We willen zeker terug mee aan boord op deze boot met hem aan het roer of ons aznsturend. Helemaal tevreden!

Een prachtige zeiltocht, goed georganiseerd door Zeilnet.

Mijn zoon Casper en ik hebben samen met onze Griekse schipper Ioannis een zalige zeiltocht van dagelijks 6 tot 8 uur gemaakt langs verschillende eilanden van de Cycladen, waarbij we er voor gekozen hadden niet in havens aan te meren, maar voor anker te gaan in afgelegen baaien, om daar in alle rust te genieten van de schoonheid van de eilanden en het blauwe water van de Egeïsche Zee en elke avond met de dinghy aan land te gaan om in een Taverna te genieten van souvlaki, moussaka, tzatziki, verse vis, geroosterd vlees, Griekse wijn en raki. De reis is fantastisch georganiseerd door Zeilnet. Helene was zeer behulpzaam. Volgend jaar weer!

De service van Helene is altijd uitstekend!

Inmiddels meerdere keren via Zeilnet gehuurd in verschillende landen. De service aan Nederlandse kant is altijd uitstekend. Feedback op de verhuurders is altijd welkom om volgende gasten beter van dienst te kunnen zijn. We hebben (weer) een fijne zeilvakantie gehad!

Weer een mooi jaar cursus en flottielhezeilen in Lefkas, Griekenland

Al jaren organiseert Papierwinkel VOF in samenwerking met Zeilnet, nascholing voor tandartsen in combinatie met flottieljezeilen in Lefkas, Griekenland. Ook dit jaar was de samenwerking met Zeilnet en flottieljeleider Pieter van Strijen wee goed. Het was voor onze gasten weer een onvergetelijke ervaring. De schepen waren, zoals al jaren gehuurd bij MG Yachting en daar waren wel wat kleine mankementen op. Het lijkt erop dat MG wat slordig wordt met de uitvoering. Dit konden we goed bespreken met Helene en hopen volgend jaar op een verbetering. Al met al weer een prachtige ervaring in Griekenland.

Een onvergetelijke zeilreis in Kroatië

Een absolute aanrader. Alles was perfect geregeld. Alle vragen die we hadden over de boot en de reis waren binnen een dag beantwoord. Je krijgt veel nuttige tips en informatie ruim voordat de reis begint waardoor je je perfect kunt voorbereiden. Volgend jaar weer!

grandioze tot in de puntjes verzorgde zeilvakantie gehad in de Cycladen.

Heb inmiddels bijna 20 jaar ervaring met toentertijd Berend Botje,nadien Zeilnet en ben altijd weer onder de indruk van de pro actieve,en attente aanpak. Professionaliteit van grote klasse met een big smile. Assistentie nodig gehad in de afgelegen Grenadines;gewoon effe bellen en het is acuut geregeld. Thans weer vanuit Paros de Cycladen aangedaan met een nagenoeg splinternieuwe catamaran.Altijd prettig dat je iemand op de achterhand weet met local knowledge.

Griekenland 2022 was te gek

Goede service en communicatie van Zeilnet! Heerlijke vakantie gehad, een hoop dingen gezien en veel nieuwe mensen leren kennen. De kinderen (10 en 13 jaar) hebben zich geen moment verveeld. Wij gaan over enkele jaren gewoon weer!

Hele goede en unieke vakantie

Concept review: We hebben als gezin een prachtige vakantie gehad in Kroatie in de Kornati archipel, met een gave route hierdoorheen. Zeilnet heeft ons perfect geholpen ons voor te bereiden op de eerste keer zeilen in een flottielje, niet alleen met een flottielje plek, schipper en zeilboothuur maar ook met verdere praktische voorbereiding. De Nederlandsche schipper was een super goede match. De flottielje begeleiding door Sietske en Randolf was ook zeer goed.

Super mooie vakantie om de Kornati eilanden

Voor het eerst als gezin (kinderen 12 en 14) meegevaren in de flottielje, aan boord van flottieljeleider Julian. Prachtige zeilboot, nog mooiere baaitjes en haventjes, heerlijk blauw water, windje, snorkelen en op de laatste dag nog een cadeau: dolfijnen om de boot! Het was echt een heerlijke vakantie! En Julian is een prettige schipper, die alles onder controle heeft.

Supermooie vakantie

Als je puberdochter niet meer naar huis wil dan zegt dat genoeg. Wij hebben een hele leuke week gehad met een leuke groep mensen en een heel goed begeleidingsteam.

Prachtige flottielje route in Kroatië

Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad. Ontspannen, gezellig en lekker veel gezeild. Zeer afwisselende aanlegplaatsen, leuke restaurantjes en natuurlijk de watervallen van Krka gezien. Een hele mooie balans tussen samen met het gezin op de boot en de gezelligheid van een groep. Echt een aanrader.

Een heerlijke zeilvakantie in een prachtig gebied met super begeleiding vanuit Zeilnet.

Zowel voor onze kinderen (dochters van 12-14-16 jr) als onszelf beviel het flottielje zeilen heel goed. Vanuit Zeilnet een prettige en snelle afwikkeling van de boeking en de bootreservering. Op locatie (Kroatië vanuit Biograd) een goede boot, prima instructies/briefing van de flottielje begeleiding en vooral een super omgeving om te zeilen en een leuke groep met veel andere kinderen. Dat maakte de ervaring - zeker voor onze kinderen - helemaal top. We gaan dit zeker nog eens doen.

Hele fijne vakantie

Alweer een fijne zeil week achter de rug. Beide keren alles vlot en goed geregeld. Duidelijke communicatie, geen verrassingen. Zeker herhalingsvatbaar.

Paterspoel 20

1121PH Landsmeer

Over Zeilnet.nl

Zeilnet Zeilvakanties, Meezeilen, Flottielje zeilen en Zeiljacht huren. Zeilnet is specialist in zonnige zeilvakanties. Met persoonlijke aandacht en een uniek netwerk zorgen wij voor een gezellige zeilvakantie.