Voor de derde keer in Kroatië (uitval basis Split) gevaren. Nu 3 weken met een first 35 van sailing forever de Kroatië wateren bevaren. Vanuit Split naar het noorden met als doel het nationale park van de Kornaten. Eerst nog via fjorden van Sibenik naar watervallen de Krka. Echt een ongeloofelijke mooie trip en de watervallen zijn adembenemend. Krka is zo,n plek uit de game of thrones. Dan door naar de Kornaten en in het nationale park super kunnen genieten van de hoge krijtrotsen gelijkend als de Engelse kust. Dan onder spi aan de buitenzijde van de kornaten richting het ZO. Onderweg meerdere keren een super mooie plek gevonden om met anker te overnachten. In 3 weken leer je ook dat je veel zuiniger met water overweg kan en dat je niet elke 2 dagen een pitoresk stadje/haven hoeft aan te doen om de voorraden aan te vullen. Wat het zeilen betreft komt er geen andere locatie in de buurt van Kroatië. De afstanden zijn altijd prima te doen max 3 á 4 uur en je een prima afstand afgelegd en is het gezin helemaal in zijn nopjes en kunnen de kids weer lekker zwemmen op weer een geweldige plek. Als het weer een keer tegenvalt mn als na een periode van super voorspelbaar weer een frontje of de borra overkomt is er altijd een veilige plek/haven aan te doen. We hebben via Braq en Hvar de ronde afgesloten. De boot was in super conditie en als zeiler is een wedstrijd klaar First 35 een genot en geeft de mogelijkheid om alles te zeilen. We hebben ervaring met Griekenland/Turkije/Corsica. Allemaal super mooie plekken echter Kroatië bied de ideale combinatie tussen veilig en voorspelbaar varen en prachtige natuur en oude stadjes en ook moderne/hippe tentjes.

Snel goede service

3 dagen van te voren aanvraag gedaan en hup zeilen in Kroatië, geweldig!

Echt goed geregeld

Wij hebben een heerlijke zeilweek in Griekenland gehad. Het is fijn dat alles goed geregeld voor je wordt. En dat is door zeilnet top gedaan. Bij vragen wordt er doorgaans binnen 1 dag gereageerd.

Amazing!!!

We hadden een top reis en Helene heeft ons heel goed geholpen met het organizeren van de reis. We moesten de reis helaas uitstellen vanwege Covid 19 en Helene van Zeilnet heeft ons met alles geholpen en we hadden binnen 24h al een response. We hadden een Catamaran in Griekeland gehuurd met de familie en de reis was top top! We hebben zeer genoten :) We hopen volgend jaar of snel weer te gaan en zullen dan zeker weer bij Zeilnet boeken.

Goede begeleiding, en goed bereikbaar voor vragen.

Het is fijn om alles vanuit Nederland gewoon te kunnen regelen. Het boeken bij Zeilnet is ons dan ook zeer goed bevallen en wij kunnen het iedereen aandraden.

Topweek rond Elba

Langs deze weg zouden wij Zeilnet graag nog eens bedanken voor de prachtige week die wij doorgebracht hebben met ons gezin. Helene heeft alles perfect georganiseerd en stuurde ons vooraf ruimschoots tips en praktische info zodat wij ons als nog niet zo ervaren zeilers comfortabel voelden. Wietse, onze flottieljeleider, wist alle mooie plekjes van Elba liggen en heeft ons met zijn zeer uitgebreide zeilervaring met handen en voeten geholpen, en dat was vaak nodig. Dikke duim. Voor herhaling vatbaar.

TOP!!!

Tijdens deze coronaperiode heeft Helene van Zeilnet werkelijk alles uit de kast gehaald om deze zeilweek toch te laten doorgaan. 3x veranderde de vertrekhaven doordat de vorige zones rood werden (Split, Zadar,). Uiteindelijk zijn we uit Pula vertrokken voor deze prachtige ervaring. Schipper Bruno van Pitter Yachting is ook een topkerel die heeft bijgedragen aan een onvergetelijke week met ons gezin op de catamaran Lucia 40. Alles was volgens de afspraken geregeld. Als we dit nog eens doen zal het terug met Zeilnet en Bruno zijn!! Mvg, Tom, Katja, Brecht en Axelle

Uitstekend georganiseerd !

Met Zeilnet.nl hadden we een fantastische zeilvakantie. Uitstekend georganiseerd en met de juiste ondersteuning ! Wij komen graag terug.

Wederom een geweldige service van Zeilnet

Ondanks alle Covid19 perikelen hebben we weer een heerlijke zeilvakantie in Griekenland gehad. Mede dankzij de goede service van Zeilnet verliep onze reis zonder problemen.

Fijne vakantie in bijzondere tijden.

Dit was voor ons de eerste keer, ik had vooraf mijn twijfels, maar door de duidelijke communicatie was ik snel ervan overtuigd dat het goed zou komen. Zeilnet heeft alles gedaan om ons te helpen. Zeer prettige ervaring.

Goed geregeld, leuke flottielje

Makkelijk contact met Zeilnet, flottielje en boot waren goed geregeld.

Wederom een geweldige vakantie!

In Aug 2020 met een flottielje van twee weken vanuit Athene wezen zeilen in de Saronische en Argolische Golf. Helène is super behulpzaam met alle benodigde ondersteuning! Iedereen is al weer an het plannen voor volgend jaar!

Fantastische week, wat een super vakantie!!

Met onze vier kinderen (6, 10, 12 en 14 jaar) hebben wij een week flottielje zeilen in Griekenland (Athene/ Naphlio) geboekt. We hadden zelf nauwelijks zeilervaring, dus het werd een reis met schipper aan boord. Het was een waanzinnige en onbezorgde week. De rust en het gevoel van de vrijheid op het water, het zwemmen en snorkelen op prachtige ankerplekken, de mooiste zonsondergangen, prachtige dorpjes (elke avond weer een nieuwe ervaring) en de gezelligheid van de groep. Ook voor onze kinderen was dat heel belangrijk en een van de redenen waarom de vakantie zo geslaagd was. We hadden ons geen betere en relaxtere schipper kunnen wensen dan Wytse. Vooraf hadden we wel enige twijfels hoe dat zou zijn met iemand erbij op de boot, maar dat ging perfect. Absoluut een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar!

Alles goed geregeld en ontzorgd.

Via Zeilnet hebben wij flottielje gevaren in Kroatië. Alles was top geregeld. We kregen duidelijke instructies en checklists en werden zorgeloos begeleid.

Goede, snelle en correcte service

Snel offertes gekregen die aansluiten bij onze vraag. Vanaf de boeking tot en met de reis steeds goed opgevolgd (zeker niet evident met Corona). Snelle en goede opvolging van enkel last minute zaken. Dus in 1 woord: TOP! Doe zo verder

Fantastisch!

Onze eerste ervaring met een flottielje reis heeft onze verwachtingen overtroffen. Een heerlijke ontspannen zeilvakantie in een mooi zeilgebied (lefkas - ionische zee). Prima support van de flottieljeleider: van tips over mooie zwembaaien en uitleg over hoe te ankeren tot hulp bij aanleggen bij flinke wind en het vinden van verrassende restaurants. Onze kinderen (14 en 16) vonden het geweldig om veel vrienden om zich heen te hebben om mee te zwemmen, te eten en te logeren op elkaars dek. Zo ook voor ons: lekker eten en ervaringen uitwisselen met zeil-gelijkgestemden. Volgend jaar weer!

goed verzorgd snelle in - en uitcheck en goede boot

Goed gesmeerde organisatie en bovenal betrouwbaar wat ook niet altijd het geval is (helaas).

1e keer in flottielje heel leuk.

Te weinig gezeild, mede door te weinig wind. Hadden wel iets verder weg gekund voor mijn gevoel, maar door problemen in andere flottielje lukte dit niet. Jammer. Maar wel ontzettend genoten met dochter.

Goed geregeld leuke flottielje leiders

Wij hebben met ons gezin (kinderen 5 en 9) een week vanuit Biograd gezeild. Verschillende havens en baaien gezien. Lekker zonnetje, blauw water en leuke dorpjes. Boot was netjes en in goede staat. Als je kritisch bent kun je zeggen dat de omgeving redelijk eentonig is. Dure havens en of ankerbollen. En redelijk norse en stugge havenmeesters en horeca-ondernemers. Iets waar Zeilnet niets aan kan doen natuurlijk want zowel Helene als de flottielje leiders Toon en Julién waren super vriendelijk, duidelijk en ervaren. Mochten wij nog eens bij zeilnet boeken dan kijken we waarschijnlijk naar een andere uitdagendere bestemming.

Zeilnet is gewoon GOED!

Een heerlijke flottielje-zeilvakantie gehad vanuit Biograd. Een week is eigenlijk aan de korte kant. Veel wind gehad, daardoor goed kunnen zeilen maar wat minder tijd voor ankeren/zwemmen om weer optijd op een beschutte plek te kunnen overnachten. Havengeld is aan de forse kant. Organisatie en communicatie vanuit Zeilnet (Helene) is top! Prima schip soepele check-in/out. Een hele mooie omgeving om te zeilen.

Top vakantie vanuit Pula

Voor het eerst met ons gezin op de boot, geen flottielje. Wat was het fijn in deze rare tijd. Onze boot was geweldig en de route die we gingen varen en hadden uitgezocht was ook super. Leuke plaatsjes en plekjes gevonden en dolfijnen gespot, dat was toch wel het hoogte punt van onze zeilvakantie vanuit Pula. Dank je wel Helene voor de fijne communicatie (zoals altijd :-)).

Het schip dat zeilnet voor ons huurde was zeer ruim. We hadden met ons gezin de 2 hutten onder het achterdek en een eigen badkamer. Er was ook een extra bootje bij met een motortje, leuk voor de kids en handig als je een avond aan een boei in de haven ligt. Het schip had zelfs WiFi aan boord. Onze schipper Toon was fantastisch, gezellige jonge vent met veel ervaring die ons onze gang liet gaan als we dat wilden en ons hielp als we dat nodig hadden. De eerste dag hebben we op advies van Toon veel water en proviand ingeslagen. Dat paste prima in de grote koelkast aan boord en zo konden we elke dag goed ontbijten en lunchen aan boord. 's Avonds aten we heerlijk bij een restaurantje, vaak kregen we daar met zijn vieren een grote schaal met aardappels en daarop vers gegrilde vis of vlees. Het weer in Kroatië is top in de zomer, niet te heet en altijd wel een briesje. Fijn om te zeilen, maar ook heerlijk om s middags tijdens de lunch voor anker te gaan en een frisse duik te nemen. Iedereen in ons gezin vond het een fijne week. De kinderen hebben overdag lekker gezeild en vonden s avonds het snorkelen en vissen met de andere kinderen heerlijk. Wij hebben veel geleerd qua zeilen en willen graag volgend jaar weer!

Een mooie zeilvakantie in een prachtige omgeving. Helaas viel de wind wat tegen.

Onder de professionele leiding van de schippers en flotielje-leiders Pieter en Wytze hebben wij een heel leuke zeilvakantie beleefd. Iedere avond in leuke havenplaatsjes of schitterende ankerbaaitjes geslapen en gegeten. De briefing was adequaat, de afstanden goed te doen. De highlights van Peloponnesos werden ons op professionele wijze voorgeschoteld. Uiteraard ontbraken de tips en tricks aan de wat minder ervaren schippers niet. De groep van 7 boten was al snel een eenheid, ook de (meeste al wat oudere kinderen) kinderen hebben vol op genoten.

Super leuke ervaring

Wij hebben een heerlijke zeilweek gehad in Kroatië met onze 2 kinderen van 12 en 15 jaar. Vertrek vanaf Biograd. Zeer ervaren schipper (Hille) en flottieljeleider (Julian) aan boord. Wij zaten op het moederschip. Prachtig mooie baaitjes en veel geleerd qua zeilen. We hopen volgend jaar zelf te kunnen zeilen. Dan heb je toch net even wat meer privacy aan boord. Het zeilen in een flottielje is ons goed bevallen qua gezelligheid en je kunt altijd een beroep doen op de ervaring van de flottieljeleider. Leuk dat er ook een wedstrijdje voor de kinderen werd georganiseerd in de kleine Dinky (motor) bootjes. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!

Waanzinnig!

Onze eerste flottielje ervaring tijdens een rondje zeilen om Elba. Perfecte organisatie vooraf, goede communicatie, leuke groep, prachtig eiland, kortom een waanzinnige ervaring voor ons gezin met drie jonge meiden. Volgend jaar weer!

Paterspoel 20

1121PH Landsmeer

Over Zeilnet.nl

Zeilnet Zeilvakanties, Meezeilen, Flottielje zeilen en Zeiljacht huren. Zeilnet is specialist in zonnige zeilvakanties. Met persoonlijke aandacht en een uniek netwerk zorgen wij voor een gezellige zeilvakantie.