Groot gebrek aan kennis omtrent de gekochte bomen

Toen ik de door mij bestelde bomen ging afhalen, verwachte ik een kwekerij met ter-zake-kundige medewerkers, van wie ik info zou kunnen krijgen over de bomen - bijv.: Wat voor grond hebben ze nodig, hoe moeten ze gesnoeid worden (wat samenhangt met hun bloeiwijze: dragen ze vrucht op 1-/2-jarig of ouder hout?), etc. Er blijkt echter helemaal geen kwekerij te zijn in Zeeland; ze importeren alleen de bomen, en op géén van mijn vragen kon ik antwoord krijgen. Bovendien - wat ik echt kwalijk vind: Van te voren had ik gemaild over de hoogte van bepaalde bomen, en toen werd mij verteld dat ik ze op de door mij gewenste hoogte zelf kon snoeien. Bij afhalen bleek echter de harttak al afgeknipt te zijn, waardoor deze bomen al op ongeveer 1.50 meter hun kruin gaan maken, en helemaal niet in staat zijn om hun natuurlijke hoogte te bereiken. Toen ik vroeg of ik dan een ander exemplaar kon krijgen, waarbij de harttak níét afgeknipt was, werd mij verteld dat ze geen andere hadden, dat ze ze zó door de importeur aangeleverd krijgen. (En dat ze ze dus ook helemaal niet zelf kweken, alleen importeren. Omdat 'het kweken ze te lang duurt'.) Ik heb de bomen wel meegenomen, omdat ik toch benieuwd ben naar deze voor mij volkomen onbekende bomen, maar ik kwam echt erg teleurgesteld thuis. Ik ben al 32 jaar bezig met fruitbomen (verzorging, snoeien, etc.), vooral inlandse, en weet daar veel van af, maar niet van exotische bomen. Je mag toch echt meer verwachten van een zaak die dit soort bijzondere bomen verkoopt en zich dan ook nog adverteert als 'kwekerij'!

Zoals we u al in de email al meerderen keren hebben teruggekoppeld nogmaals onderstaande reaktie. De Diospyros kaki zijn allemaal geënt op stam en van alle bomen wordt uiteindelijk de "harttak" gesnoeid om vertakkingen te bevorderen. De bomen worden zonder hier nog verder aan te snoeien zonder problemen 5-6 meter hoog. En alle Diospyros kaki (geënte exemplaren) jaarlijks vrucht op het één-jaars hout. En verder er is geen kwekerij! Dit staat ook nergens dat we die zouden hebben, vroeger (tot 2015) alleen een tuincentrum en gedeelte eigen kweek. Hierna i.v.m. de drukte alleen nog een online winkel. De planten komen rechtstreeks uit Italië en wij kweken die zeer zeker niet zelf op, maar dat is bijna 90% van ons assortiment. Voortst heeft u de planten afgehaald op de lokatie waar alleen online bestellingen worden afgehaald. Zoals u zelf al aangeeft hebben wij u de keuze gelaten de planten wel of niet te kopen.

Very good service, plants were a good size for the price

I was impressed with the speed of the service after ordering the plants. Very happy with the size and shape of the Surinam Cherry. The guava was tall however the plant did have quite a lot of scale insects on it when it arrived. I have sprayed the plant.

op tijd geleverde een mooie plant

Een plant online bestellen is een risico, maar hij was goed verpakt. wij kunnen niet wachten tot het voorjaar wanneer hij in bloei komt.

Alles is perfect verlopen

Alles is perfect verlopen

Ik heb geweldige en gezonde planten ontvangen. Daarom zal ik in de toekomst altijd bij Palma Verde bestellen. Hartelijk dank.

Good services

I am very satisfied with your delivery services. I believe this bamboo wil grow well. This bamboo don’t look optimal but I checked the roots n it seems ok. Let hope with care n love it will grow well. Regards from Seng Tan

Tevreden klant

Vlotte bestelling en levering. Mooie plantjes.

Mooie planten en goed verpakt

De planten waren verpakt in een goed passende doos, en hadden hun reis daarmee uitstekend overleeft. De aarde was nog vochtig en was afgedekt met plastic zodat er geen aarde in de doos kwam. De planten zelf voldoen uitstekend aan mijn verwachtingen. De mirakelbes heeft zelfs knoppen.

Terugkerende klant. Altijd vlotte service

Steeds snelle en verzorgde levering

Fantastic

The plants are excellent, transport time is quick, Thanks a lot

Ruime keuze, snel in huis en netjes verpakt

Erg leuk om tussen planten te struinen die je niet zo vaak tegenkomt. Goed kunnen vinden wat ik zocht en soepel kunnen bestellen. Planten waren heel netjes ingepakt en zien er goed uit.

Goede producten en degelijk verpakt.

Een paar bamboes besteld die even op zich lieten wachten, maar dat kwam mooi uit, want nu kon ik er nog een paar dingen bijbestellen die ik vergeten was. Werd ook geen probleem van gemaakt om die bij de bestaande bestelling te doen. Bamboes waren flinke struiken en niet een paar sprietjes, en ze kwamen degelijk verpakt, dus onbeschadigd aan. Helemaal TOP!

Uitstekend gezonde en verzorgde boompjes en planten !

Mijn ervaring is zodanig positief ,dat ik voor honderd procent Palmaverde kan aanbevelen ,voor de aankoop van uw planten ,zeker als u iets moois en bijzonders wil in jou tuin of terras! Steeds mooi verzorgd en mooie plantjes toegestuurd per post ! Heb ook menigmaal mijn aangekochte planten en boompjes zelf opgehaald . Moet zeggen dat ze erg vriendelijke mensen en correct zijn ! Dus sterke aanrader !

Zeer goed bevallen , keurig verpakt gezonde planten. En ruim assortiment voor als je wat bijzonders wilt

ee

ww

Slecht

1 van de 3 bestelde planten was kapot aangekomen. Vergeten een foto te trekken. Heb geen ander gekregen.

We hebben op 09-10-2020 08:01 uur u een email gestuurd met het verzoek even een foto te versturen. Als wij dan geen foto ontvangen dan kunnen wij u ook geen nieuwe plant toesturen. Deze foto hebben wij nodig ter beoordeling van de schade omdat het verzekerde verzendingen.

Mooie boom/struik en degelijk verpakt.

Mooie boom/struik maar met bladverlies in de doos. Is waarschijnlijk veroorzaakt doordat levering 4 dagen onderweg was (weekend). Desondanks werd het boompje toch nog in redelijke staat in de grond gestopt.

Prima prijs/kwaliteit en keurige bezorging

Palmboompjes en losse plantjes waren netjes verpakt zodat ze niet tijdens transport (gewone pakketservice) zouden beschadigen en aarde kwijt zouden raken. Boompjes en planten zien er keurig uit.

De jasmijn is mooi

Het verzengden Is goed gegaan

Vlotte bediening, plantje netjes verzonden dank u!

Ik heb het plantje heel vlot ontvangen en netjes verpakt. Waarvoor dank!

Ruim aanbod in the exotische planten

Snelle reactie bij advies en een ruim aanbod. Vlotte levering en goed verpakt. We zijn benieuwd naar de groei!

Keurig verpakt. Mooie planten. ! Vr gr ton jacobs

Geweldig,prachtige planten en groter dan ik had verwacht.

Geweldig,goed verpakt en onbeschadigd binnen gekregen.

In een paar worden prima

Na een gemakkelijke bestelling werd een paar dagen later een prachtige plant goed verpakt afgeleverd

De plant staat in de grond en kan nu groeien!

Snelle levering, goed verpakt en ik ben tevreden. Er zullen nog wel meer bestellingen volgen!