HempAge 100% hennep broek review: extreem snelle slijtage

De (steengrijze) five pocket herenjeans van pure hennep was na 8 maanden gebruik al helemaal doorgesleten bij het kruis, ondanks dat hennep en relatief sterke vezel zou moeten zijn. Enige milieu-winst bij de productie zal helaas dus tenietgedaan worden door de korte levensduur van deze broek. Ik heb niet eerder een broek gehad die minder dan 2.5 jaar mee is gegaan. Ter vergelijking: een (veel) goedkopere katoenen broek die ik dit jaar even vaak gedragen heb (en even vaak gewassen is) heeft nog geen tekenen van slijtage bij het kruis, terwijl deze al twee jaar langer gedragen is. Ecotex heeft aangegeven dat ze deze broek al 10 jaar verkopen, maar dat deze klacht nieuw voor hen is (en er daarom ook geen actie ondernomen zal worden). Misschien heb ik dus simpelweg pech gehad met dit exemplaar. Het is lastig om online reviews te vinden over dit type broek. Op de Duitse Amazon staan er wel een aantal, en daar zijn 2/12 reviews 1 ster vanwege de snelle slijtage. Let op: er zit geen stretch in deze stof, en voor een regular fit is de pasvorm relatief strak. Als je geen dunne bovenbenen hebt is dit sowieso niet de broek voor jou. De broek wordt relatief snel wat vaal, en krijgt hierbij een bijna oranje gloed op de stof. Persoonlijk vond ik dit niet storend.

Uitstekende kwaliteit en pasvorm en op tijd bezorgd

Uitstekende kwaliteit en pasvorm en op tijd bezorgd; duurzame herkomst, zowel van het gebruikte materiaal als het productieproces, wordt transparant en duidelijk vermeld.

Ik bestel het grootste deel van mijn kleding bij Ecotex, dat zegt genoeg. Altijd een vlotte levering en ook als er iets niet in orde is, leveren ze goede en snelle service.

Prachtige eco stoffen en snelle levering

Altijd goede kwaliteit, snelle levering fijne organisatie

Snelle bezorging

De sokken zitten lekker, maar zakken af. Dat is wel jammer. Het is handig om aan te bevelen een maat kleiner aan te schaffen

Snelle bezorging

Fijne boxershorts en uiteraard OK

Fijn product! Verder duidelijke website, snelle & nette afhandeling. Helemaal goed. Geen ervaring met dienstverlening als iets niet goed gaat.

Fijne boxershorts en uiteraard OK

mooie groene kleur, heerlijk warm, lopen licht

Echt Oostenrijks vakmanschap.

Fijne boxershorts en uiteraard OK

Mooie spullen en goede service.

Ik heb een wollen jasje gekocht. Door een fout van Postnl werd dat door het servicepunt weer teruggestuurd, voordat ik het kon ophalen. Ecotex stuurde een nieuw jasje voordat ze het andere hadden ontvangen. Geweldige service! Het jasje valt zeer in de smaak: mooi en het zit lekker!

Hoge kwaliteit eco producten

Het was niet de eerste bestelling die wij plaatsten. Wel dit keer een ander product. Iedere keer worden wij verrast door de hoogwaardige kwaliteit van de producten!

Snel en keurig geleverd.

Bij tef. Kontakt netjes geholpen

Snel en keurig geleverd.

Bij tef. Kontakt netjes geholpen

Heel fijne t-shirts

Fijne t-shirts, mooie kleuren en goede pasvorm. Ook lekker zacht. Een goede koop en een prettig idee dat het eco is. We gaan hier meer van bestellen in de toekomst.

Over Ecotex

Ecotex is een webwinkel voor duurzame en milieuvriendelijke kleding en accessoires. De collectie bestaat uit kleding en accessoires die zijn gemaakt van natuurlijke materialen op een fairtrade, maatschappelijk en sociaal verantwoorde manier gemaakt, bij voorkeur in Europa.