Megane diesel gaat als een speer na de software update

Topservice!!!

Hoi Erik, Bedankt voor de hulp! Mijn skoda fabia greenline had een kapotte egr klep. Dit was in de garage een kostenpost van €1100,-. Gelukkig kon Erik mij helpen en was ik met een paar honderd euro weer op weg!

Dankzij deze prof geen zwarte rook meer uit mijn TDI!

Gisteren met mijn Passat B8 1.6TDI naar Orange Tuning gereden om, op afspraak, de EGR dicht te laten zetten. Auto is vorig jaar door een bekende tuner uit het zuiden des lands getuned om mijn caravan wat makkelijker naar Spanje te sleuren. Dit ging prima maar wel met veel zwarte rook bij vol gas. Dit bleef na de vakantie ook zo en ik hoopte nu met het dichtzetten van de EGR dit probleem op te lossen. Erik ging voorvarend aan de slag en kwam erachter dat de tuning de oorzaak was van het roeten. Vooral de gasrespons en brandstoftiming stonden veel te hoog. Dit kon Erik veranderen maar om veel tijd te besparen heeft hij, uiteraard in overleg, zijn tuningsoftware erin gezet. Wat een verschil! Auto trekt nu beter door en geen zwarte rook meer hoe hard ik ook trap. Over een paar maanden is de Polo TDI van mijn vrouw aan de beurt!

Zeer professionele behandeling, Erik weet duidelijk hoe chip Tuning in elkaar zit

Tijdens het tunen professioneel en overzichtelijke uitleg over wat er precies met je auto gebeurd. Na afloop veel meer pk’s en koppel. Tijdens de terugweg viel het zuiniger rijden meteen op. Hij heeft duidelijk geïnvesteerd in zijn de spullen, en kan het daarom zeer professioneel uitvoeren

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Dit is al onze 4e auto die Erik voor ons aanpast in de afgelopen 8 jaar dat we hier klant zijn. Echt een vakman die precies weet waar hij het over heeft. Dit keer hebben we de optie genomen met testbank en het vermogen bleek zelfs hoger dan belooft op de website :-)

echt helemaal niks ! gewoon blijven doen zoals je nu doet !

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Ik heb me helaas laten verleiden om eerst een prijsstunter in zee te gaan. Dit was een fiasco auto trok erg slecht en de zwarte rook zou niet misstaan bij tractor pulling. Na telefonisch overleg adviseerde Erik mij om gewoon terug te gaan naar de prijsvechter geld terug en de originele software terug. Tot mijn verbazing was ik op dat moment met 3 andere in de wachtruimte die exact hetzelfde kwamen doen.... Toen de auto origineel was direct een afspraak gemaakt met Orange chiptuning, mensen wat kan er verschil in een tuning zitten. Nu trekt de auto perfect geen rook verbruik is minder dan voorheen, de auto heeft zoveel vermogen echt bizar. Al mijn volgende auto's gaan hierheen, hier zit kennis en vakmanschap.

geen.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Het enige bedrijf waar ze deze auto's kunnen! Van de dealer te horen gekregen dat de EGR vervangen moest worden a 1000 euro. Sowieso had de auto nadat de sjoemel software eraf was helemaal geen pit meer. Erik heeft de auto voorzien van nieuwe software voor meer vermogen en gelijk de EGR uitgeschakeld. Auto heeft nog nooit zo goed gereden!!!

Geen

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Ik ben in februari dit jaar bij Erik geweest op de locatie in Gameren voor het laten verwijderen van de DPF, EGR uitzetten en een chiptuning. Zeer positief verrast over de o.a.de kennis van Erik, de afspraak maken op zeer korte termijn en de werkzaamheden (verwijderen roetfilter alsmede de tuning zelf maar ook de rust die heerste tijdens alle werkzaamheden). Er wordt geen standaard stukje software geplaatst, de huidige software wordt uitgelezen, de aanpassingen worden daarin gedaan en vervolgens weer teruggeschreven. Lijkt mij de enige en de juiste manier om te doen. Na alle werkzaamheden wordt er nog een proefrit gemaakt en alle werkzaamheden waren daarmee afgerond. Wat duidelijk opvalt is dat tijdens de rit naar huis het allemaal net even soepeler gaat als voor de tuning :-) Afgelopen maanden en 8000km verder, de tijd gehad om te evalueren; De auto is na de tuning iets zuiniger geworden. Vermoedelijk een combinatie van tuning en het ontbreken van de DPF, dus geen regeneratie en ook geen extra tegendruk. Ik heb sinds de tuning geen enkele DPF of EGR foutmelding gehad dus kan hiermee bevestigen dat deze aanpassingen goed zijn uitgevoerd. De tuning zelf voor wat betreft de PK's en Nm; +50PK en +80Nm, en dat is goed merkbaar. Zowel de trekkracht onderin in het toeren bereik en ook de versnelling is duidelijk beter als voor de tuning. Conclusie : De auto rijdt beter en soepeler als voor de tuning. Goed gedaan dus en een zeer tevreden klant erbij.

Geen verbeterpunten. Kom zeker terug in de toekomst met mijn volgende auto om deze te laten tunen.