Geweldige service

Goede service. Afgelopen zomer was ik met mijn camera met tele-zoomlens gestruikeld en gevallen. Het resultaat was dat de body was ontzet en daardoor de lens scheef op de body was komen te staan. Tevens was de bevestiging van de zonnekap van de lens afgebroken. Ik dacht dat zowel de camera als de lens onherstelbaar beschadigd zouden zijn. Om hier helemaal zeker van te zijn stuurde ik wat foto’s van de kapotte camera naar een aantal fotozaken. De reacties van de meeste fotozaken waren niet bemoedigend. Alleen Foto Semeins in Tiel nodigde me uit om eens langs komen om te zien wat hij voor mij kon betekenen. Na een prettig ontvangst met koffie en een vakkundig advies hebben we besloten de camera en lens ter reparatie aan te bieden bij de desbetreffende leveranciers. Geheel tegen mijn verwachting in bleek zowel de camera als de lens toch herstelbaar. Ik heb de camera en lens dus laten repareren waardoor ik nu weer lekker mijn hobby als amateur wildlife fotograaf kan voortzetten. Foto Semeins (Pieter) bedankt voor het regelen en de goede zorgen.

Supergoede service en vakkennis

Ik heb een paar maanden geleden een Fujifilm XT-30 gekocht bij Foto Semeins. Topcamera, zeer tevreden over. Ik ben ook supertevreden over de service en vakkennis van Foto Semeins in Tiel. Bij binnenkomst een kopje koffie en vooraf aan de aanschaf van de camera nam de verkoper ruim de tijd om alles uit te leggen en te laten zien. Ik ben zeker een uur lang geholpen. Daarna kreeg ik een gratis workshop aangebonden om de camera beter te leren kennen. Dit was zeer leerzaam. En afgelopen zaterdag kreeg ik een gratis workshop aangeboden waarbij we op pad gingen met fotograaf Jacques Yasemin om aan de slag te gaan met filters en landschapsfotografie. Leuk om van zo'n vakman tips en trucs te leren.

Prima product, matige ervaring qua klantgerichtheid

Allereerst: de Sigma lens die ik besteld heb is prima. Daar is niets op aan te merken. In het bestelproces zijn wel dingen fout gegaan: 1) Ik heb zaterdag besteld, voor winkelsluiting en had het pakket snel verwacht Dit duurde tot woensdag. Tegenwoordig is dat lang te noemen. 2) Bij het registreren van de lens bij Sigma t.b.v. de Cashback bleek dat er op de betreffende lens geen Cashback actie was, terwijl dit wel bij de on-line advertentie stond. Daarmee kostte de lens me 50 euro meer. 3) Ik heb dit besproken met Semeins en de enige optie leek te zijn de lens terug te sturen. Uiteraard is dat prima, daarmee had ik echter geen lens en moest ik (elders) alsnog een andere lens kopen. Het gesprek over de afhandeling hiervan was prettig en vriendelijk maar er kwam geen optie 4) Uiteindelijk ben ik hierop terug gekomen en hebben ze een tegemoetkoming geven. Heeft me dus nog steeds meer geld gekost maar "minder meer". Het is de vraag of ze wettelijk niet gewoon hadden moeten leveren aan de geadverteerde prijs. Maar ik had geen zin in lange discussies enzo. Dus, tja, dat is mijn eerstee beleving. Niet de beste al met al. En daarna... Vervolgens kreeg ik een mail: "hoe tevreden bent u?" "Geef een review en we sturen een lenspen. Geef 3 reviews en we sturen naast de lenspen nog iets anders." Niets ontvangen na m'n 3 reviews en geen enkele fatsoenlijke reactie op m'n vragen hierover. Vandaar dat ik inmiddels naar 1 ster ben gegaan vanwege volledig gebrek aan klantvriendelijkheid.

Een mooi Sigma objectief gekocht via de website. Mijn vragen hierover werden snel beantwoord, dat was erg fijn. Ik heb het objectief opgehaald in de winkel en mijn oude objectief ingeruild. In de winkel goed en fijn geholpen. Nog wat handige tips gegeven en goed advies. Het andere onderdeel was helaas niet op voorraad, maar is netjes opgestuurd zodra het binnen was.

Topservice!

Ik heb een combi besteld en deze is zeer snel geleverd. De kwaliteit is heel erg goed en op beide artikelen zat een mooie cashback-actie. Deze is door Semeins goed geregeld en is inmiddels ook succesvol afgedaan.

slecht

Zeer slechte communicatie. Als je vraagje hebt over een bestelling telefonisch of per mail er word niet gereageerd . Neem je een ander telefoon nummer direct contact. Vreemd nummer herkenning? Dit bedrijf heeft pas mijn geld terug betaald na vele vele mails. Ba dit is geen zaken doen. Slecht dames heren van de firma Semeins. Advies koop hier niets .

Prima product, procesverloop niet oké

Allereerst: de Sigma lens die ik besteld heb is prima. Daar is niets op aan te merken. In het bestelproces zijn wel dingen fout gegaan: 1) Ik heb zaterdag besteld, voor winkelsluiting en had het pakket snel verwacht Dit duurde tot woensdag. Tegenwoordig is dat lang te noemen. 2) Bij het registreren van de lens bij Sigma t.b.v. de Cashback bleek dat er op de betreffende lens geen Cashback actie was, terwijl dit wel bij de on-line advertentie stond. Daarmee kostte de lens me 50 euro meer. 3) Ik heb dit besproken met Semeins en de enige optie leek te zijn de lens terug te sturen. Uiteraard is dat prima, daarmee had ik echter geen lens en moest ik (elders) alsnog een andere lens kopen. Het gesprek over de afhandeling hiervan was prettig en vriendelijk maar er kwam geen optie 4) Uiteindelijk ben ik hierop terug gekomen en hebben ze een tegemoetkoming geven. Heeft me dus nog steeds meer geld gekost maar "minder meer". Het is de vraag of ze wettelijk niet gewoon hadden moeten leveren aan de geadverteerde prijs. Maar ik had geen zin in lange discussies enzo. Dus, tja, dat is mijn algehele beleving. Niet de beste al met al.

goede service, deskundig personeel

Fijne winkel (in mijn geval webwinkel) deskundig advies waarvoor men alle tijd neemt, of je nu iets besteld of daar later op terug komt. Snelle levering en goede aanbieding.

Een zeer goede ervaring met de inruil van mijn fuji XT1 body voor een Fuji XT2.

Bij foto Semeins mijn Fuji XT1 body ingeruild voor een Fuji XT2 body. Hierbij veruit de beste inruil prijs ontvangen voor mijn Fuji XT1 body terwijl de verkoopprijs van de XT2 body gelijk is aan de prijs van de grote fotowinkel ketens. Omdat ik niet in de buurt van Tiel woon is alle communicatie over de inruil en de aankoop via de mail verlopen. De communicatie verliep heel vlot. Echt een verademing. En voor een klein bedrag kan je vaak een leuke aanbieding kopen bij de camera. In mijn geval voor 9,95 euro een monopod statief, camera accu, boek over de Fuji XT serie, grijskaarten set en verlengde garantie. Een aanrader dit bedrijf.

slechte service en communicatie

slechte service en communicatie. bestelling niet geleverd en geen reacties op status verzoeken.

Maakt verwachtingen waar

Bestelde keurig geleverd binnen drie werkdagen tegen scherpe prijs.

Prima service, hele vriendelijke medewerkers en deskundig

Laatst de Fujifilm X-T3 met de 18-135 lens gekocht. Tevens met "oude" X-T20 ingeleverd. Helaas was de 18-135mm niet voorradig. Ik werd hierover gebeld en werd als tijdelijke oplossing voorgesteld om de 18-55 mm mee te leveren zodat ik toch met de nieuwe camera aan de slag kon. Hieruit blijkt dat er getracht wordt de klant zo veel mogelijk van dienst te zijn. Vriendelijke en deskundige medewerkers die hun beloftes nakomen. Absoluut een aanrader.

Pluspunten

Personeel heeft verstand van zaken en geven goed advies

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

De medewerker belde mij naat ik mijn bestelling had geplaatst met de mededeling dat de lens een paar dagen later pas geleverd kon worden en de vraag of dit nog op tijd zou zijn. Een keurige manier om met klanten om te gaan in mijn mening. Even later kreeg ik ook nog een update via email. De lens werd uiteindelijk een dag eerder dan de nieuwe bezorgdatum geleverd. Een goede ervaring, ik zal deze webshop in de toekomst zeker weer gebruiken.

Er was in dit geval niets waar het bedrijf echt beter had kunnen handelen

• Afspraken nakomen

Pluspunten

Er zijn veel webwinkels waar je makkelijk en snel je spullen kunt bestellen, maar ik wilde graag naar een 'echte' winkel, al was het een eindje rijden. Niet van deze tijd hoe vriendelijk men is en hoe enthousiast over de producten! Totaal geen 'dozenschuivers'. Een verademing na alle onpersoonlijke webshops.

Ik kreeg een gratis softbox bij de camera. Nog voordat ik goed en wel mijn camera in handen had, bood de verkoper al aan dat ik er een lampstatief bij zou kopen. Dat had beter op het laatst gekund. Het was vast goed bedoeld, maar kwam een beetje pusherig over.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Deskundigheid en voorlichting over de producten zodat je een goede keuze kan maken. Daarnaast de mogelijkheid om zelf even te fotograferen en camera te “voelen” Prijs is daarnaast zeer concurrerend.

Omdat een relatief klein bedrijf is, kan het zijn dat je even moet wachten in de winkel. Maar er is verder voldoende te zien in de winkel.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Voor het afdrukken van een foto (en aanschaffen van een mooie bijbehorende fotolijst), meteen verwezen naar één van de automaten vooraan in de winkel. Als enige klant in de winkel, 10 minuten lang, echter zonder succes bij dit apparaat staan prutsen, zonder dat er door het aanwezige personeel ook maar enige interesse werd getoond of hulp aangeboden. Uiteindelijk deze winkel verlaten en thuis, van alle gemakken voorzien, op Internet onze wensen kunnen realiseren.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Website/bestelprocedure aanpassen zodat producten die niet meer te leveren zijn ook niet besteld kunnen worden.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Nette website, meteen chatmogelijkheid Snelle update over levertijd

• Afspraken nakomen

Pluspunten

De verkoper neemt alle tijd voor je. Laat alles uitgebreid zien en is niet te beroerd om soms knullige vragen te beantwoorden.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Het object wat ik aangeschaft heb is absoluut de goedkoopste hier. Na een telefoontje wanneer het geleverd zou worden zijn ze perfect hun beloftes nagekomen. Absolute aanrader

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

De wijze van levering (per koerier) waarbij je zelf het dagdeel kunt bepalen. Bovendien vind ik het plezierig dat mijn (dure) lens niet over de post gaat maar met een koeriersbedrijf. Telefonisch goed bereikbaar, vriendelijk personeel. Prijzen vaak gunstiger dan bij de ‘grote’ concurrenten.

Eigenlijk geen.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Ik heb een Fujifilm XT-2 met kitlens gekocht. Zeer deskundig advies in de winkel en ze nemen alle tijd om het product uit te leggen. Zelfs met gratis fotografie workshop en diverse gratis accessoires geleverd