Doen wat ze beloven.

Na een zeer goed en deskundig gesprek aan huis over de diverse soorten panelen volgde een goede offerte met ook weer duidelijke uitleg. Na onze keus kenbaar te hebben gemaakt bij een volgende huisbezoek, omdat we nog wat vragen hadden, de handtekening gezet. Er werd gezegd dat ze zouden proberen om nog voor de bouwvak een installatiedatum te vinden. Dat gebeurde ook nog, en in de heetste week nogwel . Een dag voor de installatie een telefoontje of ze wel om 7.00 uur mochten beginnen ivm de hitte. Ja hoor geen probleem, en ze begonnen om half 8 en waren om 10 uur klaar. Topjongens, goed werk geleverd onder tropische temperaturen.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer tevreden.

No nonsense goede, eigen mensen, kwalitatieve partij. Ze doen wat ze zeggen!

Vanuit onderzoek in de markt veel gekeken. Sommigen hebben geliktere offertes. Zonnemarkt viel op door net even dat meer leveren. Ze doen wat ze zeggen. Plaatsen ging helemaal goed. Eigen monteurs! Dit vonden wij belangrijk daar dit iets over het bedrijf zegt. Kwaliteit moet geborgd blijven. Dit is moeilijk bij ZZP'ers. Top team dat kwam. Geen nieuwe bus oid gewoon medewerkers die 'hands on' zaken oppakken. Fijn! En hij doet het meteen in 1 keer. Dat is in de huidige tijd al een bijzonder iets heb ik geleerd bij meerdere andere plaatsingen! Top dus. Zeer tevreden. Ook het contact met zonnemarkt is goed. Nemen de tijd en zijn persoonlijk. Iets wat ik tegenwoordig met al het grote geweld ook fijn vind.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? zeker!

Prima installatie

Nadat we een keuze hadden uit meerdere offertes hebben we gekozen voor Zonnemarkt. Kennis en kunde van de adviseur tm installatie is allemaal goed gegaan en zullen zeker reclame maken voor jullie bedrijf.

Zeer tevreden met een 10

Een tijdje geleden is adviseur Marc Janssen bij ons geweest en heeft alles met ons doorgenomen, wat mogelijk was maar ook de onmogelijkheden. Daar hebben we een keurige offerte voor gekregen. Dit heeft ons besluiten om met Zonnemarkt in zee te gaan. Nu zijn de panelen geplaatst en zijn er erg blij mee, laat de zon maar komen …

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer tevreden

Prima installatie

Wij hebben zonnepanelen van Zonnemarkt die pas zijn gemonteerd en die werken goed.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

De eerste opbrengst is alweer binnen

Wij zijn zeer tevreden over het advies en de plaatsing van de panelen door Zonnemarkt. Onze buren zijn nu ook enthousiast - ze hebben een afspraak gemaakt.

Goed bevallen

Na vergelijken van diverse offertes hebben wij gekozen voor Zonnemarkt. Het advies was doorslaggevend en de installatie is op nette en veilige wijze uitgevoerd. Wij raden Zonnemarkt van harte aan.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Prima

Goed begin slechte service

Zeer goed aangesloten na 14 maanden vielen de micro omvormers weg en geen enkele service om dit te repareren. Ik heb verscheidene keren gebeld maar service om langs te komen nee. Ik zal toekomstige kopers dit niet adviseren want de na service is dramatisch

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Nee

Prima advies en snelle levering

We hebben gekozen voor Sunpower panelen en Enphase micro-omvormers voor twee dakvlakken. Enphase geeft ons de mogelijkheid om per paneel de opbrengst te volgen en er hoefden geen kabels door de tuin gegraven te worden. Het systeem heeft de afgelopen dagen al zeer goed gedraaid en ook vandaag wordt er boven verwachting stroom geproduceerd. Zeer tevreden!

Topkwaliteit en uitstekende service

Zeer vriendelijk geholpen tijdens het uitzoeken van de mogelijkheden, waarbij we goed zijn geadviseerd. Ook de installatie verliep soepel. Enkele kinderziekten in de monitoringssystemen zijn vlot opgepakt door de serviceafdeling. Aanrader!

Slechte Service afdeling

Vanaf 28 Mei is mijn omvormer Stecagrid 3010 in storing gegaan, oorzaak te hoge voltage. Op 4 juni heb ik met afd.Service telefonisch contact gehad. De Service medewerker wist niet wat de oorzaak kon zijn noch dat hij bekend is met de Stecagrid omvormer. Het verbaasde hem dat de omvormer niet uitgelezen kan worden en verbonden is met genoemde afdeling. Een WIFI kit heb ik nooit ontvangen hoewel deze wel inclusief levering zonnepanelen vermeld staat op de aankoop factuur. Op zijn verzoek heb ik een foto van de display melding gemaild. Hij heeft me toegezegd uit te zoeken wat het probleem is en hier op terug zal komen. Vervolgens niets meer vernomen en heb ik op 19 juni nogmaals gebeld met afd.Service om te vragen of er al een oorzaak\oplossing is gevonden. De medewerker die ik toen heb gesproken wist niets van een storingsmelding. De collega die ik eerst gesproken had was met vakantie. Ook nu weer een foto gemaild met de toezegging dat het uitgezocht zal worden. Wederom niets meer vernomen met het gevolg dat ik vanaf 28 Mei niet terug kan leveren en dat zie ik als een schade post. Op 25 juni ben ik maar in de pen geklommen en een klachten brief naar Zonnemarkt b.v. gestuurd. Ook hier wordt niet op gereageerd noch dat er actie wordt ondernomen. Ik was in eerste instantie tevreden over het leveren van zonnepanelen maar als er een storing optreed moet ik blijkbaar niet bij Zonnemarkt b.v. aankloppen. Slechte service en ben er zeer ontevreden en boos. Ten einde raad overweeg ik binnen kort een beroep te doen op mijn juridische bijstand om me te beraden welke juridische stappen ik kan ondernemen tegen Zonnemarkt b.v.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zie bovenstaand verslag

Goedemorgen meneer Haagsma, Bedankt voor uw review. Erg vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over de service op dit moment. Ik zie dat uw systeem oktober vorig jaar is geïnstalleerd. De Stecagrid die aan u is verkocht is een omvormer die wij weinig verkochten en tegenwoordig eigenlijk zo goed als niet meer verkopen. De collega's op de service afdeling zijn helaas niet zo bekend met de Stecagrid omvormers omdat deze omvormers dus niet meer worden verkocht. Vandaar de verwarring over de uitleesmogelijkheden en de probleemoplossing. Onze excuses hiervoor. In verband met de vakanties in deze periode is het inderdaad ook zo dat sommige collega's niet aanwezig zijn. Vandaar dat het wat langer kan duren voordat wij een concrete oplossing kunnen bieden of dat een collega zich eerst goed moet inlezen voordat hij u verder van dienst kan zijn. Voor zover bij mij bekend hebben wij uw klachtenbrief nooit ontvangen. Helaas kan ik ook op ons algemene mailadres geen klacht terug vinden. Ik zou u graag verder te woord staan. Het is nog wat vroeg maar ik zal u na 9 uur vandaag even proberen te bellen om dit verder door te spreken en nog even telefonisch te bespreken wat er precies is gebeurd. Ik hoop u dan verder te kunnen helpen en u weer een tevreden klant te kunnen maken zoals u voor deze service case was. Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Zeer correcte informatie en fantastisch resultaat

Wij hebben in 2016 onze 16 zonnepanelen met 16 omvormers laten installeren . In alle stappen van bezoek van de verkoper, offerte, montage tot en met het gebruik zijn wij bijzonder tevreden. De speciale app die de opbrengst meet, is super. Wij hebben ook vrienden die dezelfde ervaringen hebben met Zonnemarkt. Daarom wil ik anderen erop attenderen , dat Zonnemarkt een fijn bedrijf is om mee te werken!

vreselijke slechte service

Ik ben nu 2 maanden bezig met een melding dat 1 van 14 zonnepanelen het niet doet. Eerst iemand aan de lijn die zegt u wordt binnen 2 dagen gebeld voor een afspraak. Ik word niet gebeld, dus bel ik na anderhalve week opnieuw, krijg ik iemand anders aan de lijn, die zegt dat hij ziet dat z'n collega iets met mij heeft afgesproken, maar kan n iet in zijn systeem, en collega bestaat blijkbaar niet meer. Er zal wat in gepland worden, niets meer opgehoord, weer bellen, weer geen reactie. En zo gaat dat 2 maanden en nu dan eindelijk iemand aan de lijn van de reparatie voor een afspraak. Dan denk je dan zal er wel wat service van af kunnen. Maar helaas, ik kan geen afspraak krijgen op een moment dat ik dat zou willen, maar alleen op een moment dat ik niet kan.... dus ja dan heeft u pech, dan over een maand want dan hebben we nog geen afspraken ingepland op die dag, maar alleen als er dan meer klussen bij u in de buurt zijn. Kortom mijn advies, niet met dit bedrijf in zee.

• Is het advies traject naar wens verlopen? N.v.t.
  • Is de installatie naar wens verlopen? N.v.t.
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? geheel niet

Beste heer Ter Kuile, We verbazen ons nogal over uw enorm negatieve beoordeling. Sinds uw systeem in 2015 naar tevredenheid is opgeleverd werkt uw systeem naar behoren en is een eerdere servicemelding in 2016 direct en naar tevredenheid opgelost. We begrijpen dat de communicatie bij de laatste servicemelding niet geheel soepel is verlopen, waarvoor ons welgemeend excuus. Zover terug te zien ontvingen we uw melding van een (mogelijk) defecte optimizer begin juni, waarna deze direct is opgepakt en voor analyse doorgezet naar SolarEdge. Van de fabrikant ontvingen we eind juni bericht dat de optimizer vervangen kan worden. Door onze serviceplanning is er voorgesteld de optimizer op 10 juli te komen vervangen, dit was voor u niet mogelijk. In verband met uw vakantie heeft u toen zelf voorgesteld deze dan 5 augustus te vervangen. We begrijpen dat het vervelend is dat er een probleem is met uw installatie en snappen dat u dit zsm opgelost wenst te hebben, dit is ook ons streven. Helaas kunnen onze installateurs niet altijd direct als u beschikbaar bent en andersom. In perspectief; doordat uw paneel nu 2 maanden niet opbrengt mist u ongeveer 65 kWh opbrengst (financieel gemis van +- €14). We willen u graag financieel tegemoet komen in de gemiste opbrengst en hopen dat u nog lang en tevreden zult genieten van uw zonnepanelensysteem! Met vriendelijke groet, Zonnemarkt

Prima bedrijf, nette installatie en goede service

Goed advies en erg tevreden over de geplaatste zonnepanelen. Ook met de laatste vragen na installatie zeer fijn geholpen, complimenten voor Anouk!

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeker

Zeer goede service en deskundig personeel

Zeer goede uitleg over de systemen die je kunt gebruiken en wat de verschillen zijn .deskundig advies en allen vragen worden netjes behandeld

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer tevreden

Top en snel geregeld

De installatie is binnen 6 weken na aankoop geïnstalleerd, best snel in een drukke periode. Installatie verliep vlekkeloos en snel en in goed overleg met de nette monteurs. Uitleg na installatie was ook goed. Misschien is een berichtje een dag van tevoren, voor installatie, een goed idee, als herinnering, maar dat is een kleinigheidje. Goed bedrijf voor installatie zonnepanelen. AANRADER.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

goede service en vriendelijke installateurs

installateurs kwamen ruim op tijd aan m.b.t. aangekondigde tijd 08..-10.00 uur. Om 8.30 gestart en complete installatie was circa om 13.00 uur afgerond. Goede coordinatie tussen installateur en klant. Adviezen verstrekt m.b.t. besproken legplan en daadwerkelijke uitvoering ivm schaduw werking. Alles netjes opgeruimd . Portal werkte direct na ontvangen link en via app is opgewekte energie direct zichtbaar. Fam. Honkoop Oudenbosch

• Is het advies traject naar wens verlopen? Nee
  • Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja, wel wat internet aansluitingen weer moeten aanpassen om boel terug te krijgen intern

Goed offerte traject, vlotte en vakkundige plaatsing

Aanbevolen door de buren en bovendien: een bedrijf dat eerst komt praten en kijken om een offerte te maken die past bij de wensen (dankjewel Nawien). Veel bedrijven sturen eerst de offerte die je moet tekenen en komen dan pas kijken. Hele snelle levering en op de dag zelf goed geplaatst, geheel volgens onze wensen/aanwijzingen. Geeft ons een groen gevoel en levert op termijn ook nog geld op!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Het hele traject door prima service, klantvriendelijk en professioneel

Vanaf de eerste afspraak met de verkoper Stefan Haaring, de terugkoppeling bij vragen en het hele traject is 100% verlopen. De installateurs, 4 man sterk, waren zeer professioneel en klantvriendelijk. 16 panelen met micro/omvormers in 3 uur tijd geïnstalleerd en alles keurig uitgelegd en achter gelaten. Van te voren (op zaterdag) nog gebeld hoe laat ze op maandag precies zouden beginnen. De backservice vanuit het hoofdkantoor is uitstekend met uitgebreide mails over planning, installatie, BTW teruggave en aansluiting op Enphase monitoring. Kortom een zeer tevreden klant!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? 200%

Het gaat wel om 1200€

Pech en onwetendheid aan mijn kant: 1. Meedoen met collectief zonnepanelen Gemeente Leeuwarden. 2. Denken dat BTW teruggave goed geregeld is. 3. Mail hierover ws. bij wisseling provider zoekgeraakt 4. Laatste mail in juni gekregen tijdens verblijf buitenland. Paniek. 5. Vriendelijke reactie bij Solarspot: Doe kopie-rekening bij poging aanvraag teruggave. Moet deze week. Reactie ZONNEMARKT: “Heeft een collega u gezegd dat teruggebeld wordt? Dat doen wij nooit! We werken op volgorde binnenkomst. En voor u in het archief duiken om kopie-rekening? Daar kunnen we niet aan beginnen. Daar is het te druk voor. Bedankt BTW-Debbie!

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Absoluut niet

Goedemorgen Gerben, Ik zie dat u ontevreden bent over de informatie over de BTW. Jammer dat u dit zo ervaart, ik zie namelijk op uw koopovereenkomst geen BTW service terug. Dat betekent dan ook dat u als klant zelf verantwoordelijk bent voor het terugvragen hiervan. De mail die wij ons klantenbestand hebben toegestuurd als reminder is enkel een extra service en reminder voor onze klanten. Dit betekent echter niet dat u de complete verantwoordelijkheid hiervoor dan bij ons kunt leggen. Wat u niet heeft afgenomen kunnen wij u immers ook niet aanbieden. In de offerte die u in 2018 van ons heeft ontvangen staat op pagina 9 een stuk volledig gewijd aan de BTW service met daarbij uitleg. We hebben u dus ook voorzien van de benodigde informatie. Tevens zie ik dat ik u in 2018 meerdere malen te woord heb gestaan en ik kan hier geen enkele negatieve ervaring bij vinden. Jammer dus dat u het nodig vind ons gehele ‘’overige afdelingen’’ als onprettige service te ervaren. Ik denk erg onterecht gezien het feit dat wij ook nog eens een extra service aanbieden door deze herinnering naar onze klanten uit te sturen. Ook is het natuurlijk niet relevant ons te beoordelen met een 2, zoals ik aan geef, voor zover ik terug kan vinden is alles bij u naar wens verlopen. Het feit dat u zelf iets bent vergeten en wij u hier enkel aan herinneren is wat mij betreft geen reden om ons direct zo op internet neer te zetten. Sterker nog, het lijkt me netjes dat wij u hiermee nog proberen te helpen.. Over de wijze waarop mijn collega u te woord heeft gestaan kan ik niets zeggen. Ik ben hier immers niet bij geweest. Wel heeft zij u (deels) van de juiste informatie voorzien, de factuur kan ik uiteraard voor u achterhalen en opnieuw toesturen. Ik kan u echter helaas niet achteraf nog voorzien van de BTW service, omdat zij anders de aanvragen niet meer op tijd in kunnen dienen. Wel wil ik u graag verder helpen en wil ik u voorzien van de juiste informatie zodat u zelf de BTW terug kunt vragen, dit is geen hoge wiskunde en u heeft nog 2 weken de tijd om de aanvraag te doen. U kunt tevens mij benaderen als u wel hulp nodig heeft zodat ik u hierin kan ondersteunen. Ik heb u deze tekst inclusief benodigde informatie ook toe gemaild. Ik hoop reactie van u te mogen ontvangen en een heroverwogen beoordeling tegemoet te zien. Deze beoordeling sluit niet aan op de ervaring die u bij ons heeft denk ik. Met vriendelijke groet, Anouk van Zonnemarkt

Na wat trubbels alles netjes opgelost.

Nette monteurs, werken netjes en waren vriendelijk. Na wat problemen en tegenslagen uiteindelijk alles netjes opgelost.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja

Beste Bjorn, Onder uw gegevens kan ik u niet terug vinden in ons klantenbestand. Ik wil u dus ook verzoeken de review te verwijderen en bij de juiste firma te plaatsen. Het lijkt me niet de bedoeling dat wij met zo’n negatieve review worden neergezet zonder dat u bij ons een koopovereenkomst heeft afgesloten. Alvast bedankt voor de medewerking. Met vriendelijke groet, Anouk van Zonnemarkt

Vakkundig, meedenkend en meewerkend bedrijf

12 zonnepanelen met 12 Enphase micro-omvormers zijn geplaatst op 17 juni. Alles keurig en netjes afgewerkt. Verzoekjes werden meegenomen en we werden van tips voorzien. Goed gevoel. Ook de nazorg en contact met sales en backoffice zijn prima verlopen. Het blijft dus niet bij bestellen, plaatsen en wegwezen. Had meerdere offertes lopen en Zonnemarkt was de eerste, maar elke andere offerte liet links of rechts wel een steekje vallen. Keuze daarna gegrond en zonder spijt kunnen maken voor Zonnemarkt.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Goede informatie voorziening, strakke planning ..

Vanaf het eerste contact goede antwoorden op de veelheid aan vragen die we hadden. Bezoek aan huis van Marcel Reijnen, gaf op detail het juiste inzicht. Strakke planning en de installatie keurig gedaan 👍. Dit geeft een prima gevoel voor de verdere relatie en contacten ☀️.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Goedemorgen Danny! Dat is leuk de dag starten met zo'n positieve beoordeling. Goed om te horen dat u het traject bij Zonnemarkt op deze manier heeft ervaren. Bedankt voor de beoordeling! We horen het graag als er in de toekomst nog vragen zijn. :-) Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt!

Enorm tevreden met onze zonnepanelen

Vanaf het begin een goed gevoel bij Zonnemarkt. Deskundig en alles werd tot in de details uitgelegd. Als je het antwoord krijgt: dat moeten we even uitzoeken dan heb je al snel twijfel. Hier niet, de kennis was op en top aanwezig! Installatie ging goed en snel, inmiddels zijn wij lekker aan het opwekken!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Goedemorgen Mark! Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling, daar doen we het voor. De zon schijnt op dit moment al lekker, vandaag kunt u hopelijk direct veel zonne-energie opwekken. We horen het graag als er nog vragen zijn! Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Van adviesgesprek tot installatie: goed!

Op 14 juni hebben Roy&Roy van Zonnemarkt bij ons zonnepanelen geinstalleerd. Dit is op vakbekwame wijze gebeurd en de samenwerking was uitstekend. Mooi resultaat en de meter liep al direct terug. Wij zijn erg tevreden!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Goedemorgen Jaap, Bedankt voor de positieve beoordeling! We hebben de complimenten direct aan Roy & Roy doorgegeven. Leuk dat zij zo'n goede indruk achter hebben gelaten. Veel plezier gewenst met het systeem. Als er nog vragen zijn, dan horen we het graag! Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Over Zonnemarkt