Totaal geen nazorg

Wat een waardeloos bedrijf, zowel bij mijn bedrijf als bij mij thuis een probleem gehad. Het wordt gewoon na diverse keren en mailen niet fatsoenlijk opgelost. Mijn advies, zoek een andere partij!!!

• Is de installatie naar wens verlopen? N.v.t.
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? storingen worden niet opgepakt

Goede communicatie

Goed advies, snelle levering en goede service na aankoop. Erg tevreden over de reactiesnelheid (zelfs in het weekend).

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ook

De jongens waren snel en hebben het netjes gemaakt. top service!

zeer goed

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja

Zes weken aandringen voor monteur langskomt

Hedendaagse zonnepanelen leveren pas stroom bij continue internetverbinding. Ten tijde van het plaatsen van de panelen was de verbouwing nog in volle gang, en nog geen werkend internet in de woning; de installateur deelde mee dat er te zijner tijd nog iemand langs zou moeten komen om de omvormer op te starten. "Welnee, u kunt het systeem straks zelf activeren met de nieuwe hippe app!" aldus Zonnemarkt. Niets bleek minder waar: "Probleem! Neem contact op met ondersteuning!" piepte de app. Wat volgde is een eindeloze reeks van bellen naar de hulplijn van Zonnemarkt, luisteren naar wachtmuziekjes, telkens weer dezelfde vragen moeten beantwoorden (blijkbaar maakt men geen aantekeningen), en dan doe-het-zelf-tips ontvangen en uitvoeren. Deze tips zijn eerst allemaal knullige varianten op "installeer de app en druk op een knopje" of "zorg voor een goed wifi signaal", en worden gaandeweg steeds exotischer; tot aanbevelingen om zelf de omvormer open te schroeven of te bellen met de fabrikant aan toe. Alles om toch vooral maar geen monteur langs te laten komen ... Na zes weken van deze curieuze cyclus verschijnt geheel onverwacht toch plots een electricien ter plekke. Na een paar minuten is de installatie & registratie voltooid volgens het boekje. Daags erna zijn de panelen eindelijk wakker (en slaat het weer spontaan om, van wekenlang strak blauw zonneschijn naar bewolkt en regenachtig). Kortom, ik kan de diensten van Zonnemarkt allesbehalve aanbevelen. Het plannen en plaatsen van de panelen zelf liep vlotjes, maar op het vlak van ondersteuning / reparatie / nazorg schiet men ernstig tekort. Ik hoop van harte nooit meer een dergelijk Kafka-esk helpdeskcircus te hoeven doorstaan.

• Is de installatie naar wens verlopen? Nee
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Neen

Goedemorgen meneer Menger, Bedankt voor uw review. Allereerst wil ik direct even in gaan op uw opmerking over dat zonnepanelen pas stroom zouden levering bij een internetverbinding. Deze aanname is namelijk onjuist. Zonnepanelen hebben zeer zeker geen internet verbinding nodig om stroom op te leveren. Zodra zonnepanelen op de omvormer(s) en het net zijn aangesloten kunnen ze stroom opleveren. Het enige waarvoor de internetverbinding nodig is, is om online of via een app te kunnen zien wat er wordt opgeleverd. Als er geen actieve internetverbinding is, is de opwekking al te zien op de omvormer (indien een scherm aanwezig is) of op de meter in de meterkast. In ons klantdossier kan ik zien dat u contact heeft gehad met mijn collega Marcel, hij heeft netjes van elk gesprek notities gemaakt. Ik zie inderdaad terug dat er veelvuldig contact is geweest over de monitoring en dat mijn collega u in eerste instantie heeft geprobeerd te helpen door middel van onze stappenplannen en telefonische ondersteuning. Wij hebben vanuit ervaring geleerd dat de stappenplannen en telefonische ondersteuning heel vaak een directe oplossing kunnen bieden. Om die reden heeft mijn collega u op deze wijze geprobeerd te helpen, dit was dus goed bedoeld van mijn collega en zeker niet bedoeld om dingen uit te stellen. Daarnaast zijn wij in de huidige tijd van de corona crisis voorstander van contact op afstand. En kiezen wij niet direct voor een afspraak op locatie bij het wegvallen van een internetverbinding. Uiteraard moet ook dit helemaal werken, echter leveren de zonnepanelen ook zonder de verbinding hun energie, daarom is in dit tijdperk dit niet de nummer 1 prioriteit voor afspraken aan huis. Helaas bleek het bij u allemaal complexer dan verwacht. Mijn collega heeft daarom een service formulier naar u toegestuurd zodat wij toch een service afspraak aan huis met u konden plannen, in de tussentijd heeft mijn collega contact gehad met SolarEdge, omdat zij recentelijk veel in de app hadden gewijzigd, voor zover ik terug kan lezen heeft hij dit in de mail aan u ook aangegeven. Mijn collega heeft zijn excuses aan u aangeboden voor het ongemak, en u bedankt voor uw geduld, daarna is er bij u een monteur langs geweest om het probleem aan huis op te lossen, gelukkig is dit hem gelukt en kunt u alles momenteel weer inlezen. Wij hopen dat u ook begrijpt dat in het huidige tijdperk meer dingen op afstand worden geregeld. Normaliter zijn internet problemen daarnaast zeer gemakkelijk op afstand op te lossen en worden de stappenplannen over het algemeen erg goed door onze klanten ontvangen. Mijn collega heeft erg zijn best gedaan u op afstand te helpen. Wij betreuren het dat u dit als negatief heeft ervaren. Onze excuses hiervoor. We vinden het echter wel belangrijk dat duidelijk is dat u in geen enkel opzicht energieopbrengst bent verloren door het niet hebben van een internetverbinding. Bij het wegvallen van de opbrengst staat er dan ook een hogere prioriteit achter het plannen van een afspraak aan huis. Gelukkig hebben onze collega's alles netjes voor u op kunnen lossen. Mochten er nog vragen zijn, dan vernemen wij het graag. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Zonnepanelen? Ga naar Zonnemarkt!

Heel vriendelijk en deskundig personeel. De zonnepanelen zijn zeer netjes geplaatst en ook het 'binnenwerk' is perfect gedaan. Kortom: een aanrader.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja

Goedemorgen Sicco, Bedankt voor de positieve beoordeling, wat fijn om te lezen dat u tevreden bent met de installatie en het personeel van Zonnemarkt. We gaan de complimenten intern zeker doorgeven! We wensen u veel plezier toe met het systeem. Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Goede en duidelijke informatie, nette installatie.......klasse!

Na een duidelijke presentatie (PowerPoint) en goede voorlichting van dhr. Kurt hebben wij niet lang getwijfeld om met Zonnemarkt in zee te gaan. Het bedrijf is een geoliede machine, alles klopt van het stappenplan tot de installatie. Er is sprake van een goede communicatie. De monteurs zijn beleefd, vriendelijk en hebben alles goed afgeleverd. Ook de app om de opgewekte energie te volgen was snel operationeel. Wij zijn heel tevreden en bevelen dit bedrijf van harte aan!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Goedemorgen Anton en Margriet, Bedankt voor de positieve beoordeling, wat goed om te horen dat u zo te spreken bent over onze services! Wij wensen u veel plezier toe met de panelen. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Duidelijke en heldere informatie

Goede informatie.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Goedemorgen meneer van Aar, Bedankt voor de goede beoordeling, wij waarderen dit ten zeerste! Veel plezier met uw zonnepanelensysteem. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Snelle en vakkundige service!

Snelle opvolging en helder antwoord op vragen. Aangeboden producten van hoge kwaliteit. Installatie binnen een aantal weken en keurig aangelegd. Echte aanrader!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Goedemorgen Vincent! Bedankt voor de positieve review, daar doen we het voor. Veel plezier gewenst met het systeem. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Al een jaar dik tevreden.

Heb morgen (29-05-2020) de 14 panelen (4200Kwh/peak oost west orientatie) een jaar in bezit. Prognose was 3285 Kwh per jaar, ik had zelf het idee dat dit wel een beetje optimistisch zou zijn, maar heb zelfs meer opgewekt 3350Kwh. Dit stemde mij nog meer tevreden dat ik al was over het traject van aankoop tot aan de oplevering, over de service heb ik geen mening omdat alles perfect werkt, maar heb vertrouwen in zonnemarkt dat dit ook wel goed zal komen als het nodig mocht zijn. O ja , b.t.w teruggave hebben ze ook goed geregeld. al met al een prima bedrijf.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja

Goedemorgen meneer/mevrouw van Ede, Bedankt voor de uitgebreide en positieve omschrijving van uw ervaring tot op heden. Altijd leuk om nog een terugkoppeling te mogen ontvangen op een systeem dat al langere tijd op het dak ligt. Wat goed dat er zelfs meer is opgewekt dan we hadden voorspelt! Wij wensen u nog heel veel zonuren toe, op dat het systeem nog veel energie mag opwekken. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Supergoed, en voor mij het belangrijkst alles volgens afspraak.

Wij hebben onze zonnepanelen installatie bij zonnemarkt gekocht, geen ervaring of kennis met het bedrijf in eerste instantie, maar alles is super geregeld. Het begon bij ons met info vragen bij solvari, vanuit daar werden wij benaderd door zonnemarkt, afspraak gemaakt en de vertegenwoordiger/ verkoper kwam aan de deur, Marcel Reijnen, keurig volgens afspraak, zoals je een vertegenwoordiger wil zien, netjes, beleefd, duidelijk. Voor ons was direct duidelijk, via deze man kopen wij de panelen. Duidelijke afspraken gemaakt, en deze zijn allemaal netjes nagekomen, op tijd precies volgens afspraak, goeie duidelijke monteurs, alles netjes gemaakt en uitgelegd, ook de btw teruggave werd geregeld en ook dat was duidelijk en op tijd. Ik kan iedereen dit bedrijf, en deze vertegenwoordiger, Marcel Reijnen aanbevelen

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Goedemorgen! Bedankt voor de leuke review, daar doen we het voor. We wensen u heel veel zonuren. Mochten er in de toekomst nog vragen zijn, dan weet u ons te vinden. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt!

Fantastische geholpen met een storing

Probleem met "AC Voltage to High" keurig teruggebeld en uitleg gekregen. Zeer tevreden over "support"

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? zeer tevreden

Goedemorgen Peter! Hartelijk dank voor de review. Wat fijn om te horen dat u tevreden bent met onze supportafdeling. Een mooi compliment voor de collega's. Wij wensen u veel plezier toe met uw zonnepanelensysteem. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Tweede kans

Na een moeizame installatie zijn alle opleverpunten opgelost, werkt het systeem naar tevredenheid en is het vertrouwen in Zonnemarkt voor evt. toekomstig contact redelijk hersteld.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Goedemorgen Jasper, Bedankt voor uw beoordeling. Wat vervelend om te horen dat de installatie niet naar tevredenheid is verlopen. Onze excuses hiervoor. Fijn om te lezen dat inmiddels de restpunten wel zijn opgepakt en opgelost en we daarmee het vertrouwen een beetje hebben kunnen herstellen. We zullen ons uiterste best doen om u ook bij toekomstige vragen niet teleur te stellen! Mochten er nog vragen zijn, dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen. Veel plezier gewenst met uw systeem! -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Tevreden. Korte lijntjes

Goede uitleg. Snel reactie op vragen. Mijn.app deed het niet. Er werd netzolang aan gewerkt tot het goed was en.ik tevreden was. Prettige korte lijntjes. Snelle reactie op vragen.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Uitstekend bedrijf om zonnepanelen te kopen

Onze sympathieke adviseur Ersin gaf duidelijke uitleg aan huis, zorgde voor een snelle offerte en reageerde erg snel op vragen via de mail. Na onze aankoop verliep de rest van het traject erg professioneel: goede uitleg van alle stappen via de mail, er werd snel gebeld voor een plaatsingsafspraak, de was al na 6 weken na opdracht. In krap drie uur werk hebben de mannen het systeem met 18 panelen werkend opgeleverd. Het enige minpuntje is dat ze iets aan de afwerking vergeten zijn, maar Ersin - die dezelfde middag van installatie even kwam kijken hoe alles gegaan is - heeft direct gezorgd dat ik hiervoor teruggebeld werd voor een afspraak om dit te laten verhelpen. De betreffende medewerker was uiterst hulpvaardig en binnenkort wordt dit ongetwijfeld netjes opgelost, de service datum is gepland. Bij Zonnemarkt lijkt alles gericht op maximale klanttevredenheid en wat mij betreft zijn de daar prima in geslaagd.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja, absoluut.

Zeer slechte service.

Alles is nagenoeg naar wens verlopen. Alleen was één paneel niet goed aangesloten en die werkte niet. Hiervoor schadeloos gesteld.

• Is de installatie naar wens verlopen? Nee
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? overwegend ja

Goedemiddag Remke, Bedankt voor uw beoordeling en wat vervelend van deze situatie, onze oprechte excuses hiervoor. Ik zie dat uw servicevraag in behandeling is, naar aanleiding daarvan heb ik contact gehad met het hoofdkantoor. Mijn collega heeft de vraag neergelegd bij Enphase en daar inmiddels terugkoppeling op ontvangen. Mijn collega's van het hoofdkantoor zullen vandaag contact met u opnemen om met een oplossing en inhoudelijke reactie te komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij samen met u tot een goede en redelijke oplossing zullen komen. Nogmaals onze oprechte excuses. -- Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Zeer goed en snel geholpen

Wij zijn van begin tot eind erg goed geholpen. Ik kon bij Zonnemarkt de zonnepanelen krijgen die ik wilde hebben tegen een goede prijs. Ook de installatie is prima gedaan en steeds in goed overleg met de installateurs.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja, heel tevreden. Ook extra informatie gekregen ivm BTW teruggaaf etc.

Goedemiddag Abdullah, Bedankt voor uw leuke beoordeling! Fijn om te horen dat u tevreden bent over alles, daar doen we het voor. Wij wensen u veel plezier toe met uw zonnepanelensysteem, op dat het maar een zomer met veel zonuren mag worden. -- Anouk van Zonnemarkt

Kundig, komen afspraken na en zeer vriendelijk

Vanaf dag 1 goede communicatie met de adviseur gehad. Ik vroeg om diverse offertes met verschillende ligging voor de panelen, zodat het beste rendement behaald kon worden. Ik heb nooit lang hoeven wachten op de offertes en deze waren ook duidelijk. Uiteindelijk gekozen voor het beste rendement en van tevoren een goede prijs afgesproken. De dag van de installatie waren de monteurs op tijd en hebben kundig vakwerk uitgevoerd. Sindsdien wek ik optimaal stroom op zonder problemen. Ik had een technische vraag en belde hiervoor de support afdeling. Ook hier werd ik kundig en zeer vriendelijk geholpen.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer goede service

Goedemiddag Merijn, Bedankt voor de positieve beoordeling! Wij wensen u veel plezier toe met de zonnepanelen. Mochten er nog vragen zijn in de toekomst, dan weet u ons te vinden. -- Anouk van Zonnemarkt

Tot nu toe zeer positief.

Vlot een offerte ontvangen na huisbezoek en goed contact met adviseur Zonne-energie. Installatie zoals afgesproken netjes en snel uitgevoerd.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Goedemorgen Rob, Hartelijk dank voor uw bericht! Fijn om te lezen dat u tot op heden een zeer positieve ervaring met ons heeft. We doen natuurlijk ons uiterste best om deze positieve lijn voort te zetten! Een fijne en zonnige dag gewenst! -- Anouk van Zonnemarkt

Geweldige medewerkers die de beste oplossingen zochten, top

De beste oplossing voor de aanleg kwam van de zeer deskundige mannen die kwamen plaatsen, helemaal top.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Heel tevreden

Goede voorbereiding en advies.

Meerdere bedrijven benaderd, maar Zonnemarkt had én gunstig aanbod, en meeste keuze in panelen en toebehoren. Daarnaast zijn de monteurs écht super beleefd en hebben volgens afspraak gewerkt. Mooi compleet aanbod + nagekomen; das mij heel wat waard!!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Goedemorgen Ton, Bedankt voor uw leuke beoordeling! Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent over het gehele traject. Wij wensen u veel plezier toe met het systeem. Met zonnige groet, Anouk van Zonnemarkt

Zeer tevreden plaatsing en afhandeling was perfect nu na 10 maanden is de opbrengst boven verwachting verwachting voor 20 panelen was 5.400 megawatt opbrengst nu na 10 maanden is al over de 5.400 mega watt

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? zeer tevreden

Eerlijk, duidelijk en betrouwbaar.

De voorlichting is duidelijk en helder. De afspraken worden goed nagekomen. De nazorg en samenwerking is ook goed verzorgd.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja

Service bij problemen met zonnepanelen is waardeloos

Sinds een maand leveren mijn zonnepanelen geen stroom meer. Ik kwam daar bij toeval achter. Kijk nl niet regelmatig op mijn solar edge app en dat schijnt wel te moeten. Na melding van dit probleem bij Zonnemarkt word ik niet adequaat geholpen. Na veel gebel en gemail bleek dat ik foto's van de foutmelding op mijn omvormer had moeten mailen. Dit is mij absoluut niet verteld. Nadat ik toen direct foto's gemaild heb, kreeg ik pas na 24 uur een mail met de tekst: 'Bedankt voor het melden, ik heb dit door gezet naar mijn technisch team. zij zullen mij een terug koppeling geven binnen 10 werk dagen.' Inmiddels maak ik me grote zorgen wat er voor een terugkoppeling van ze krijg. Voor alle duidelijkheid: mijn installatie is vorig jaar op 11 februari geplaatst. Ook dit is al niet zonder problemen verlopen.

• Is de installatie naar wens verlopen? Nee
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? nee

Zeer goede ervaring

Snelle en goede service. Wij zijn zeer tevreden over alles. Zeer klantvriendelijk.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeker

Geweldige service afspraken worden nagekomen.

Geweldige service afspraken worden écht nagekomen. Dit is een groot goed tegenwoordig. Robin Kooy levert goed werk af, geen loze beloftes. De Sunpower panelen werden aangelegd toen er storm werd voorspeld. Wij waren benieuwd of de panelen nog nieuwe geluiden met zich meebrachten. Het dempte eerder, dan dat wij iets extra's hoorden. De Sunpowers werken fantastisch en de heren die het kwamen aanleggen liepen geruisloos door ons huis. Beide heren waren bereid alles te vertellen over de installatie van de zonnepanelen en de werking ervan.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer zeker.

Goedemiddag Erwin, Hartelijk dank voor de goede review en de complimenten voor mijn collega's! We zijn erg blij te horen dat u het traject zo heeft ervaren. De complimenten ga ik aan de desbetreffende collega's doorgeven. Mochten er in de toekomst nog vragen zijn, dan staan we uiteraard voor u klaar. -- Met zonnige groetjes, Anouk van Zonnemarkt!