Nu bij de derde afspraak mijn Enviy Metered helemaal werkend!

Zeer tevreden over de installateur (Gaston) die zonder ervaring met de Envoy Metered mijn installatie geheel werkend heeft gekregen. Bij de twee eerdere installaties waren diverse fouten gemaakt die hij mocht opzoeken en fixen. Met een mooie dosis doorzettingsvermogen en analyse de klus gefixt! Tip: geef jullie monteurs hier meer training/basiskennis mee, dit scheelt een hoop uitzoek en bel werk op locatie.

Geen zaken mee doen

Echt geen zaken mee doen. Heel fijn gesprek gehad met verkoper die langs kwam en vervolgens met een legplan en keurige offerte kwam met prachtige (zelf bedachte niet gegarandeerde) opbrengsten, statistieken, niet relevante terugverdientijden obv elektraprijzen die bijna het dubbele zijn van wat ik feitelijk betaal. Hele aardige monteurs die wel aangaven dat 1 of zelfs 2 vd 14 panelen absoluut geen bruikbare opbrengst zouden hebben door schaduw. Vervolgens in gesprek met de 'klachtenafdeling'. Onprofessionele communicatie en eigenlijk alleen maar pogingen om het eigen bordje schoon vegen. Mijn gestelde vragen volledig genegeerd en alleen maar wijzen op de openstaande post van de laatste paneel. Ik kon bijbetalen om een ander legplan voor die 2 panelen te laten maken... pardon, waarom is dit dan in eerste instantie zo geadviseerd als dit niet de beste plek was? En het ergste nog: na een investering van 11.000 euro heb ik na 10 maanden 3100 kwh opbrengst ipv de voorgestelde 5900 kwh....'nee mevrouw, we hebben niets gegarandeerd'. Deze organisatie heeft maar 1 doel voor ogen: heeeeel veel geld verdienen door misleiding van de klanten. Ze zouden zich dood moeten schamen om op deze manier zaken te willen doen. Ik had verwacht dat ik dit bedrijf kon vertrouwen maar dat is een grote desillusie geworden.

• Is de installatie naar wens verlopen? Nee
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? nee

Netjes en snel geïnstalleerd

Vandaag zijn onze panelen netjes en vlot geïnstalleerd door Wesley en Kenny. Hard werkende jongens die een zeer goede en vakbekwame indruk maken. Na een paar uurtjes lagen de panelen erop. Top!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Van eerste contact tot oplevering: top!

Vanaf het eerste contact zeer positief: Zonnemarkt doet niet 'op afstand' een offerte, maar maakt altijd een afspraak voor een persoonlijk gesprek en het bekijken van de mogelijkheden op locatie. Het gesprek was tevens positief; iemand met verstand van zaken, goede uitleg en meedenken in oplossingen. Ook na dit gesprek niets dan lof: dezelfde dag had ik nog een offerte, aanvullende vragen werden razendsnel beantwoord en een ander groot pluspunt: ik kon mijn contactpersoon via een direct nummer benaderen; top! De installatie en de communicatie hier omheen was ook heel goed; alles werd netjes vooraf doorgenomen, mijn contactpersoon vanuit Zonnemarkt kwam zelfs ook nog langs om er zeker van te zijn dat alles werd geïnstalleerd zoals besproken. Na de installatie werd alles netjes uitgelegd en opgeleverd, wederom: super! Na de installatie had ik nog wat vragen en ook die werden razendsnel beantwoord. Ik kan mij geen soepeler en fijner bedrijf wensen voor de aanschaf van zonnepanelen!

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Een positieve review mag ook wel eens

Toen op 6 november een deel van onze door Zonnemarkt geplaatste installatie uit viel kostte het wel wat moeite om een servicemonteur ter plaatse te krijgen Met wat vertraging kwamen ze op de afgesproken dag en gingen aan de slag. Vooral de elektricien Gaston viel daarbij positief op. Hij was echt gemotiveerd om het probleem op te lossen. Zelfs na einde werktijd ging hij door om alles netjes af te ronden. Visitekaartje voor de firma!

• Is het advies traject naar wens verlopen? N.v.t.
  • Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Het opnemen van de telefoon was sloom en beneden peil

prima installatie

De zonnepanelen zijn naar tevredenheid geplaats. Zonnemarkt heeft gedaan wat afgesproken was. Goed overleg met de installateurs en duidelijke uitleg van de app en het systeem. Tot nu toe ben ik tevreden.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? N.v.t.

Niet nakomen afspraken en lekkage

Kabels,door het dak getrokken aan de andere kant van het huis dan wat afgesproken was. Nu in mijn gerenoveerde douche een groot gat in het plafond en een lelijke grijze kabel over de muur. Wasmachine moest een stuk naar voren ivm met kastje wat geplaatst werd. Nu het regent blijkt het dak op amateuristische wijze gemaakt te zijn waardoor flinke lekkage in de douche. Al 2 dagen aan het proberen dat iemand dit komt maken, maar dat gaat op zijn vroegst pas na,het weekend gebeuren. En dat met een weeken met heel veel regen in het vooruitzicht.

• Is de installatie naar wens verlopen? Nee
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Hrlemaal niet, veel beloftes maar er gebeurd niets

In no time waren de zonnepanelen geplaatst. Vakmensen waren ontzettend vriendelijk en beleefd.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Ben zeer tevreden over de kwaliteit van de spullen en de monteurs waren erg netjes en snel. Zeker een aanrader

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Goede service en prima bedrijf

Na een 1st kennismaking en duidelijk wat de kosten waren net een goed gesprek, goed advies etc, monteurs waren en werkten snel, alles werkt en dit is echt een aanrader ! We zijn een tevreden klant

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zekers

Een zeer dure nachtmerrie

Opnemen van de offerte ging al niet deskundig: op basis van slechte satelliet beelden en dus niet fysiek op het dak kijken of met een drone. Aantal panelen dat er contractueel is afgesproken is niet gelegd. Systeem is op elk vlak brandgevaarlijk aangesloten, een kleine greep (er is dus veel meer): -MC4 connectoren niet gekrompen waardoor de kabel er zo uit kon vallen (de stekker van de panelen naar de omvormer). -Haakse hoeken. -Alle strings door 1 krappe buis waardoor kabels warm worden. -Beschadigingen op de kabel zelf. -Polariteit van 1 string was omgedraaid waardoor het systeem grootste gedeelte van de dag niet eens aan stond. De medewerkers met wie ik contact heb gehad waren niet bereid dit op een manier op te lossen waarbij de klant (ik dus) ook met een tevreden gevoel achterblijft. Neem als bedrijf je verlies wanneer je er overduidelijk een potje van maakt, en laat niet de klant financieel bloeden. Zeker als je de panelen die je voor ongeveer ** euro inkoopt verkoopt voor *** euro incl. BTW. . Daarom maar ontbonden tegen de aanbetaling (25%). Na overleg met advocaat niet naar de rechter gegaan om mijn aanbetaling terug te vorderen, aangezien ik dan ongeveer hetzelfde of meer kwijt zou zijn om mijn gelijk te halen. De vraag was niet of er brand zou ontstaan, maar wanneer. Er is geen verantwoordelijkheid genomen en niet eens excuses gehad voor het bovenstaande! Blij dat mijn gezin en huis ongedeerd zijn gebleven. Het mooiste van allemaal: ik had werkende panelen. Ik wou een upgrade. Nu heb ik geen panelen maar wel een rechtsbijstand verzekering. Dure les.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Nee

Beste heer Clay, We betreuren het ten zeerste dat u een negatieve ervaring heeft gehad met Zonnemarkt. Het is belangrijk om op te merken dat we direct hebben gereageerd op uw situatie en de volgende dag persoonlijk onze excuses hebben aangeboden en de installatie hebben aangepast. Wij erkennen dat er soms complicaties kunnen optreden tijdens een installatie, aangezien we allemaal menselijk zijn. We vinden het spijtig dat we niet tot een bevredigende oplossing zijn gekomen, maar mochten uw behoeften in de toekomst veranderen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Topervaring, zeer aan te bevelen.

Na vergelijk van verschillende bedrijven zijn we bij Zonnemarkt uitgekomen. Afspraak kon snel worden gemaakt. Het advies door Finn Steur was duidelijk en eerlijk, we ontvingen gelijk de offertes van de besproken opties. Zonnemarkt is niet de goedkoopste, maar levert wel de beste producten die in de markt te krijgen zijn. Panelen van Sunpower i.c.m. micro-omvormers van Enphase. De installatie verliep volgens afspraak, monteurs waren er volgens afgesproken tijd en zijn vakmannen. Zowel montagewerk als installatiewerkzaamheden is in overleg gegaan en keurig opgeleverd. Zonnemarkt is een betrouwbare partij, die wij zeker aanbevelen!

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer tevreden, alles keurig volgens afspraak nagekomen.

Prima installatie, nazorg iets minder

Panelen uitstekend gelegd, anders dan voorgesteld, maar beter. Jongens waren snel klaar. Zeer vakkundig. Monitoring deed het nog niet, en dat had wel wel wat voeten in aarde. Uiteindelijk na een aantal weken uitstekend geholpen door iemand van de afdeling service, nu werkt alles en ben ik zeer tevreden.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Matig

2 keer afspraken niet nagekomen!

2 keer afspraken niet nagekomen voor de service, zonder bericht, terwijl wij de hele dag op de monteur hebben gewacht! Zo slecht!!

Extreem slechte service

Ga voor een andere leverancier. Het is het niet waard om met deze partij te werken. Nadat de verkoper was geweest offerte getekend en installatieafspraak gemaakt. Dag van de afspraak werd in de ochtend gebeld dat het wat later zou worden, maar vervolgens is niemand komen opdagen. Na excuus een nieuwe afspraak gemaakt 2 weken later. Installatie gedaan maar na een week bleef het systeem fout meldingen geven. Gebeld en bleken de verkeerde panelen te zijn geïnstalleerd. Nieuwe afspraak (maand later) om de fout te herstellen. 2 dagen van tevoren gebeld om te vragen of de afspraak 2 dagen later die week zou kunnen (Koningsdag). Ik wilde het graag af hebben, dus laten we het maar doen. Ze zouden komen tussen 12:00 en 16:00. Thuis gebleven op mijn vrije dag.....niemand. Niet eens een telefoontje, ze waren niet te bereiken, want het was Koningsdag. Volgende dag gebeld, geen idee wat is mis is gegaan..... Nieuwe afspraak 2 weken later. Panelen vervangen, blijft het systeem een fout geven. Is nu niks aan te doen, maar ik moet kijken of het oplost gedurende deze week want ze moesten veder. Systeem blijft fout geven. Ik schrijf normaal nooit reviews, want dingen gaan meestal niet zo slecht dat ik er de tijd voor neem om er over te schrijven, maar dit.... dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een shit show

Top-ervaring

We zagen door de bomen het zonnepanelenbos niet meer, gelukkig bracht de adviseur van Zonnemarkt duidelijkheid! Prima uitleg, duidelijke vervolgcommunicatie, super nette montage. Niemand is perfect, daarom geen 10. Maar absoluut aan te raden!

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zeer tevreden

Naar verwachting

Afgelopen week na aanraden van onze buurman zijn de panelen geplaatst door Zonnemarkt. Van de planning, tot het advies, tot de uiteindelijke plaatsing liep het zeer soepel en het eindresultaat mag er zijn. De opbrengst kan ik bijhouden in een app wat ook zeker handig is. Ik ben tevreden!

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Jazeker

Prettige ervaring

Afgelopen april zijn mijn 16 Sunpower zonnepanelen met Enphase micro omvormers geplaatst. Erg prettig dat Zonnemarkt vanaf het begin tot het eind alles in de hand heeft om een klant van duidelijke informatie te voorzien. Na online een aantal offertes te hebben aangevraagd bevreemde het mij tocht dat er offertes worden gestuurd zonder dat hiervoor iemand thuis is komen kijken. Via een collega te horen gekregen dat er bij Zonnemarkt wel een adviseur thuis langs komt. De adviseur aan huis nam zeer ruim de tijd om te bespreken welke producten het beste paste bij de wensen die wij hadden. Daarnaast is er ruim de tijd genomen om het dak op te meten, het kabeltraject en de meterkast goed te bekijken. Zoals ik al vermoeden zaten er toch meer haken en ogen aan het project dan in de offertes op afstand geschetst. Na het samen meten bleken zelfs 3 van de 4 aangeboden systemen niet eens te passen op het dak. Het installatieteam had in de ochtend wat vertraging maar heeft mij gebeld om dit door te geven. Na aankomst om 11:00 is de installatie alsnog in zijn geheel netjes afgemaakt. Om 19:00 werden de eerste kWh'en opgewekt. Het systeem heeft in april al ruim 500kWh opgewekt waarmee de eerste €200,- besparing alweer is behaald :).

Uitstekende installatie-ervaring

We keken een beetje op tegen de installatie, maar dat pakte goed uit. Op zolder kwam de aansluiting op de wasmachine middels een pv-verdeler en tevens een extra kastje in de meterkast. Op het dak werden de 10 panelen vlot geplaatst, echter hierbij werd het dak van de buren over een lengte van 1 pan meegenomen. De buren deden gelukkig niet moeilijk. Dit wel gemeld bij Zonnemarkt. De mannen op het dak werkten veilig met een dakbeveiliging met plank waardoor geen gereedschap of een dakpan op onze overkapping kon vallen. Top. Het systeem werd na 4 uur werkend opgeleverd. De jonge installateurs waren voorkomend en geruststellend. We hebben een goede keuze gemaakt.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? ja 100%

Beste Paul, Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Wij zijn er heel blij mee en wensen je nog veel plezier van je systeem toe. Met zonnige groet. Lonneke van Zonnemarkt B.V.

Onvoldoende, afspraken worden niet nagekomen.

Na het leggen van de eerste vier panelen waren de rails op. Na een paar weken wachten kwam de monteur maar weer te weinig materiaal. De volgende afspraak, 2 weken later, is volledig genegeerd. Er is niemand geweest zonder bericht. Nu komt d'r monteur over 5 weken. Onze ervaring is heel negatief. De communicatie verloopt erg moeizaam. Niet klantvriendelijk.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Nee

Beste Hans, Allereerst bedankt voor het plaatsen van deze review, want je mening is erg belangrijk voor ons. Het is natuurlijk ontzettend spijtig om te lezen dat het installatietraject op dit moment helemaal niet naar wens verloopt. Dit is absoluut niet de bedoeling en wij willen dan ook graag met jou in contact komen om te kijken naar een oplossing. Ben je in de gelegenheid je gegevens te mailen naar [email protected], zodat het voor ons mogelijk is jou gegevens te achterhalen? Alvast bedankt. Met zonnige groet, Lonneke van Zonnemarkt B.V.

Prima partij voor zonnepanelen

25 zonnepanelen met micro omvormers aangeschaft bij Zonnemarkt. Snel geleverd gezien de huidige drukte op de markt. Tijdens installatie bleek dat het legplan niet optimaal was. Na een telefoontje met de vertegenwoordiger was deze snel ter plaatse en samen met de leggers is een prima oplossing gevonden waardoor er zelfs 5 extra panelen geplaatst kunnen worden. Die heb ik dan ook direct besteld en worden hopelijk snel geleverd. Wat betreft de vertegenwoordiger, monteurs en electro, prima vakmensen die luisteren naar de klant en keurig werk afleveren. Dat is tegenwoordig helaas niet vanzelfsprekend. Klasse dus.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Beste Pedro, Bedankt voor je geweldige review en positieve beoordeling. Je mening is enorm belangrijk voor ons. Wij wensen je veel plezier van je systeem toe. Met zonnige groet, Lonneke van Zonnemarkt B.V.

Waardeloos

Zijn er als de kippen bij om de panelen te verkopen. Vervolgens kunnen ze niet leveren wat er is aangeboden. Een dag van tevoren wordt de afspraak voor installatie afgezegd en wordt er een nieuwe datum voor 1 maand later voorgesteld

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Nee

Zonnepanelen aanschaffen? Kies voor Zonnemarkt.

Het hele proces vanaf informatie tot installatie van de zonnepanelen is prima verlopen. Alle afspraken zijn prima nagekomen waarbij ook een stukje nazorg prima geregeld was!

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Zekers!

Beste Gerry, Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Wij zijn er heel blij mee en wensen je nog veel plezier van je systeem toe. Met zonnige groet. Lonneke van Zonnemarkt B.V.

Topbedrijf

Onze 1e 10 panelen hadden we nog maar net toen we besloten er nog 6 bij te nemen. Super goed systeem met de micro omvormers onder elk paneel. Alles via de mail kunnen regelen , snel en duidelijk.Ook toen het kastje in de meterkast defect was stuurden ze de volgende dag weer een nieuwe. Toen dochter begon over zonnepanelen heb ik via de contactpersoon die wij hadden, een offerte voor haar aangevraagd. Binnen 1 week 2 duidelijke offertes in de bus. Uiteindelijk zijn ze gisteren bij haar geplaatst en ook zij is zeer tevreden. Prima installatiebedrijf, snel en keurig werk geleverd.

• Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Ja

Beste Lonneke, Bedankt voor je beoordeling met een mooie 9 en fijn om te horen dat het traject, zowel bij jullie, als bij jullie dochter naar wens is verlopen. Wij wensen jullie beide veel plezier van jullie zonnepanelensysteem. Met zonnige groet, Lonneke van Zonnemarkt B.V.

Gemotiveerde medewerkers goed werk geleverd

Goede afspraken en nagekomen.

• Is de installatie naar wens verlopen? Ja
  • Bent u tevreden over de service vanuit de overige afdelingen? Alles perfect geregeld

Beste Albert, Nog bedankt voor het plaatsen van deze beoordeling. Wij wensen je nog veel plezier van je aankoop. Met zonnige groet, Lonneke van Zonnemarkt B.V.