Prima alleen duurt ergggg lang voordat je iets hoort

Ik heb verder geen klachten, ik moet alleen wel steeds een maand wachten voordat ik iets hoor over een ingediende declaratie, dit is wel erg lang! En een tip , online declareren is nogal een moeilijk gedoe via mobiel. Misschien zou een declaratie app handiger zijn. ( en wat meer up to date ;)

In een aantal gevallen duurt de afhandeling op dit moment langer dan u van ons mag verwachten. We zijn dan ook nieuwe collega's aan het inwerken zodat we onze klanten optimaal van diernst kunnen zijn. Volgende maand komt op onze site het nieuwe online declaratieformulier.

Minimale vergoeding

Al 12 jaar lang iedere maand voor een verzekering betaald en dan is er een keer iets ernstig, en dan word er 80% vergoed. Dat betekent bij een operatie dat je alsnog een hoop zelf betaald. Uiteraard staat dit in de polis vermeld dus strikt genomen hebben zij gelijk, maar het voelt wel cru. Volgende keer een hele hoop geld besparen door mijn huisdier niet te verzekeren.

Dank voor uw recatie. Een toelichting is op z'n plaats. Een huisdierverzekering is een zogenaamde risico verzekering, geen spaarrekening. Achteraf is het makkelijk om vast te stellen dat er meer premie betaald is dan dat er uitgekeerd is. Bij een risico verzekering is dat echter nooit vooraf vast te stellen. Wij hebben klanten die bijv. al in de 1e week een nota indienen van een paar duizend euro omdat hun huisdier is aangereden. Het leek me juist om dit nog even aan te geven.

Niet reageren op vragen

I.v.m. foutief inschatten van declaratie, al een maand bezig met het aanvragen van een herbeoordeling. Inmiddels al 3 keer contact gezocht hierover, telkens wordt er netjes een uiterlijke reactiedatum gecommuniceerd, maar ik heb, tot op heden, nog niet één reactie terug gehad. Telefonisch contact loopt op niets uit, omdat de werknemers op de klantenservice op medisch niveau niet kunnen meepraten en hierdoor de betreffende behandeling onder het verkeerde vakje blijven wegschuiven. Een pre-anesthetische bloedtest op het MDR1-gen is namelijk géén Titerbepaling... Dierenarts en ik zijn beide totaal niet te spreken over de wijze van afhandelen en communiceren. Meerdere malen doorverwezen naar mijn praktijk, voor alle aanvullende informatie en documenten. Er is nog niet één keer gebeld naar de betreffende dierenarts. Ook lijkt er intern niet te worden geschakeld naar mensen met inhoudelijke kennis. Bespaar je de ellende en spaar lekker zelf een dierenartspotje bij elkaar!

Met excuus. Ik ga hier intern mee aan de slag. We stoppen veel tijd en energie in onze interne kwaliteitsmetingen en in het trainen van onze medewerkers. Uit uw ervaring blijkt dat we nog huiswerk hebben. Hoewel ik het liever anders gezien had, ben ik wel blij dat u het deelt zodat we weten waar we moeten verbeteren. Sparen? Helaas hebben we dagelijks eigenaren aan de telefoon die dachten dat dat een goed alternatief was voor een verzekering. Maar na bijv. 3 maanden sparen zit er te weinig in de spaarpot voor een dure en onverwachte operatie, dan is het echter te laat om de verzekering af te sluiten.

Zeer slecht

Extra verzekerd voor mijn 3 honden. Vergoeding : niet of minimaal. Zeer ontevreden!!! Dus opzeggen.!!

Jammer dat u ontevreden over ons bent. Heeft u ons al gebeld zodat we samen met u door kunnen nemen wat er onder uw verzekering valt. Het klopt inderdaad dat niet altijd alles vergoed wordt. Maar dat we niets zouden vergoeden,.....dat is niet waar.

Slecht

Niets word vergoed vanwege vacht problemen. Hond had zware infectie , lymfeklieren opgezet, open ontstoken poten...afgewezen, zelfs het consult . Wat belachelijk is. Want er staat aanwezige aandoeningen en niet consult word niet vergoed. Net zoals een antivlooienmiddel, terwijl dit wel vergoed word. Ergste is dat ik bijna 4 weken heb moeten wachten voor dat ik een bericht kreeg over de vergoedingen. Slaat totaal nergens op Een ab kuur en consult niet vergoeden. Voel me flink inde ...genomen .

Jammer dat u teleurgesteld bent. Als u ons even belt dan kunnen we u persoonlijk toelichten welke afwegingen we hebben gemaakt bij de beoordeling van uw declaratie

Altijd heel tevreden geweest

Al mijn honden en nu ook mijn kitten heb ik hier verzekerd. Fijn dat alles altijd zo snel geregeld is.

Dank voor het compliment

Snelle afhandeling zonder verrassingen

Erg blij met deze verzekering voor onze Golden Retriever. 90% dekking. Nooit gedoe met betaling. Gemakkelijk te declareren via de website. Tip voor mobiel declareren: zet je browser even op 'desktopsite'.

Dank voor de tip. Onze collega's van de IT afdeling werken overigens aan een verbeterde versie

Uitsluiting huid aandoening vanwege allergie

Heel jammer dat met deze uitsluiting nog steeds ook bijt en steek wonden worden uitgesloten dit heeft mijns inziens niets met huid aandoeningen te maken maar met ongeval,zoals ook in de polis staat ongeval bijtincidenten. Ik vind dit niet kunnen en heb het al eerder vermeld

We willen het graag even met u bespreken, het lukt echter niet om contact met u te krijgen. Kunt u ons even bellen?

als ik 0 sterren kon geven dat deed ik dat

14 jaar lang is mijn hond bij Reaal verzekerd maar door onvolledige telefonische informatie krijg is NIKS vergoed omdat ik mijn hond in België heb laten behandelen, mij is toen gezegd geworden dat het GEEN probleem zou zijn als ik naar België zou gaan maar ze hebben er NIET bij gezegd dat ik de kosten voor mijn hond alleen vergoed zou krijgen als ik een verwijzing had van een dierenarts uit Nederland. En normaal gesproken krijg je ieder jaar een nieuwe polis maar dat doen ze ook allang niet meer, zodat je op de hoogte wordt gehouden van wijzigingen in je verzekering.

We hebben gelukkig inmiddels contact met elkaar gehad en het misverstand is opgelost

Slecht

Vraag van tevoren aan de dierenarts of het geneesmiddel geregistreerd is want anders krijg je niets terug ook al helpt het prima. Betaal al 11 jaar 35 euro in de maand en dien voor de tweede keer iets in en krijg dus het geneesmiddel niet vergoed ook al helpt het prima. Duurde ook nog eens 3 weken voor ik iets terug kreeg voor het consult.

Wat de vergoeding van medicijnen betreft, we hebben ervoor gekozen om geregistreerde medicijnen te vergoeden. Daar is ook de premie op gebaseerd. De afhandeltijd van 3 weken is inderdaad te lang, waarvoor excuus

Krijg netjes alles snel vergoed. Meestal binnen 2 dagen netjes mail met een goed overzicht. Ik ben erg blij met deze verzekering en onze hond ook!

Dank voor uw compliment

Zo blij verzekerd te zijn....

Na de komst van onze pup getwijfeld of we moesten verzekeren maar gelukkig wel gedaan. Na een gebroken poot en losse knieschijf zijn we 3 operaties verder en dat in het eerste jaar... Reaal doet wat zij beloven. Keurige snelle en duidelijke afhandeling van de operaties. Hopelijk blijven we het verdere hondenleven weg van ellende en mag de hond weer hond zijn en wij blije bazen.

Hopelijk is uw hond weer volledig genezen. Dank voor uw compliment m.b.t. de verzekering

Goede verzekering

Wij hebben nu ruim een jaar deze verzekering voor onze hond en zijn zeer tevreden. Omdat we de hond als pup hebben gekregen hebben we tot nu toe al aardig wat moeten declareren, inclusief een sterilisatie. Uitkering gaat erg snel. Hopelijk hoeven we in de toekomst weinig beroep op de verzekering te doen, dan is de hond ook gezond, maar fijn om de verzekering als vangnet te hebben als er echt iets ernstigs aan de hand is.

Fijn om te lezen dat u tevreden bent.

Niet mee in zee gaan!

In februari de verzekering opgezegd, maar het bedrag werd vervolgens nog steeds maandelijks afgeschreven. Na deze constatering een mail gestuurd, waarop ik binnen 2 weken een reactie zou krijgen, niet gehad en het bedrag is wederom afgeschreven. Na het weekend maar even bellen, ik hoop dat ze überhaupt opnemen;) Als ik 0 sterren kom geven, had ik het gedaan.

Dank voor uw reactie, geeft me de gelegenheid om het toe te lichten. Uw verzekering heeft een looptijd van een jaar. Vandaar dat de verzekering nog doorloopt en ook de premie incasso. In de bevestigingsmail van uw beeindiging is de einddatum aan u doorgegeven. Uw 0-sterren beoordeling is uiteraard uw vrije keuze, inhoudelijk gaat het echter volgesn de afspraken. Nadat de klant 14 dagen de tijd gehad heeft om defnitief te beslissen of hij de verzekering wil behouden geldt er een looptijd van minimaal 12 maanden.

Uitstekende service,alles snel afgehandeld en teruggestort

Onze hond Misty is bijna 13 jaar hier verzekerd geweest, en altijd heel correct hier behandeld. Na haar overlijden hebben we nog een restant premie van die maand terug gehad en een mooie kaart voor het medeleven bij het overlijden. Rede te meer voor ons om onze nieuwe pup Kyra ook weer hier te verzekeren en ook de pup Jax van onze zoon. We zien de toekomst weer vol vertrouwen tegemoet.

Dank voor uw mooie woorden en uw vertrouwen

Pluspunten

Ik erger mij kapot aan de mensen die hier afgeven op een bedrijf omdat ze zelf niet weten waarvoor ze verzekerd zijn. Kunnen deze mensen niet lezen? Waarom wordt dit door dit platform niet verwijderd? Ik heb zelf bijzonder goede ervaringen. Reaal heeft de ruimste dekking en de hoge declaraties worden snel afgehandeld. Minder hoge declaraties konden wel eens ~3 weken duren, maar dat is niet zo'n punt. Voor een gerust hart (en als je IQ iets hoger is dan je schoenmaat zodat je de voorwaarden kunt lezen) is dit een prima verzekering.

Tot nog toe geen.

Dank voor uw recatie c.q. toevoeging. De teleurstelling achteraf komt inderdaad vaak doordat de eigenaar zich onvoldoende verdiept heeft in wat er wel / niet vergoed wordt. Voordat de verzekering defintief is, is er 14 dagen de tijd om de voorwaarden door te nemen. Wij gevven ook altijd aan: bel ons gerust als er iets niet duidelijk is. Ook wij vinden het vervelend als onze klant ontevreden is.

Pluspunten

Op zich gaat het redelijk makkelijk om de verzekering aan te vragen.

Als je meerdere huisdieren hebt moet je per huisdier weer het hele proces doorlopen en al je eigen gegevens ook weer opnieuw invullen

Pluspunten

Alles. Klantvriendelijkheid. Empathie. Transparantie.

2 sterren: slechter dan verwacht

Pluspunten

Makkelijk indienen nota en snelle uitbetaling

Let op onder preventieve zorg valt ook het consult, dit mag DUIDELIJKER vermeld worden!! Om dit bedrijf aan te bevelen weet ik pas over een jaar om verdere ervaring te krijgen en te lezen.

Dank voor de tip.

Pluspunten

Zeer te vreden! 11,5 jr lang verzekering gehad, declaraties werden snel afgehandelt. Wanneer ik een nieuwe hond aanschaf dan sluit ik zeker weer een verzekering af!

Wat leuk om te lezen dat u zo tevreden bent geweest over Reaal Dier & Zorg

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Geen! Als je ze nodig hebt geven ze niet thuis!

10 jaar ben ik klant geweest. Vroeger kreeg je je pas en polis elk jaar thuis dat is de laatste jaren niet meer. Ineens had mijn kat een gebitsreiniging nodig. Wat blijkt? Die zit er niet bij! Hoe kan ik dat weten? Geen online inzien van polis mogelijk en in al die jaren is er inhoudelijk één en ander gewijzigd zonder mijn medeweten. Al die jaren dus voor niets betaald! Ik adviseer elke maand 20 euro op een rekening voor je huisdier te sparen. Dan weet je zeker dat je je geld niet hebt weggegooid.

Elke verzekeraar is wettelijk verplicht om klanten te informeren over wijzigingen. Reaal Dier & Zorgt stuurt voordat de verzekering verlengd wordt een voorstel met daarin de eventuele wijzigingen, de voorwaarden en de premie. Dat er wijzigingen geweest zijn dat klopt, dat is vergelijkbaar met de humane zorgverzekering. Voor niets betaald? Integendeel,, al die jaren bent u goed verzekerd geweest. Sparen? Wat te doen als er nog maar 3 maanden gespaard is en de rekening is € 1.000?

Pluspunten

Absoluut deze verzekering niet nemen!!! Rekeningen van €1200 ingediend, eerst houden ze je ruim 3 weken aan het lijntje, komen met allerlei smoesjes om uiteindelijk €0 uit te keren!! 3 (zware) operaties zitten erbij, en ze doen niks voor je. Allemaal mooi praten en je aan het lijntje houden. Dus deze verzekering absoluut NIET nemen.

In algemene zin is het zo dat wij altijd uitgaan van de poliswaarden. Wat niet onder de dekking valt, wordt niet vergoed. Daar is immers ook geen premie voor betaald. Het kan ook voorkomen dat het een behandeling geweest is van een aandoening die al aanwezig was voordat de verzekering inging. Op de uitkeringsspecificatie geven we altijd aan waarom we een behandeling eventueel niet vergoeden. Als u mij op marketing@reaaldierenzorg.nl uw polisnummer mailt, dan kan ik intern nagaan hoe uw declaratie verwerkt is..

Pluspunten

Duidelijk in informatie. Snel bij declareren!

Dank voor uw compliment

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Helemaal niks

Beter de klachten afhandelen die de klant heeft

Kunt u mij misschien op marketing@reaaldierenzorg.nl aanvullende informatie mailen? Ik kan dan intern nagaan wat er gebeurd is, waarvoor mijn dank

Pluspunten

Heldere site en informatie. Overzichtelijk. Polis makkelijk met losse elementen uit te breiden. Prima premie voor een volle verzekering!

Geen. Kind kan de was doen :)

Dit is fijn om te lezen