Prima!! Wel ruimte voor verbetering

Een rekening indienen is een drama. De site is niet gebruiksvriendelijk. Je zou moeten kunnen inloggen, zodat je niet steeds alle gegevens hoeft in te vullen en je je polisnummer niet meer op te zoeken. Zodra je één stap terug gaat of in een bijlage je polisnummer op gaat zoeken, zijn gelijk alle gegevens weg. Verder zijn wij te vreden.

Hele slechte ervaring en super onvriendelijke mensen aan de telefoon van de klantenservice

Ik heb een kitten van 9 weken in huis genomen. Gelijk naar dierenarts voor entingen ontwormen gezondheidscheck. We merkten de in de loop van de dag dat die wat vaker op de kattenbak ging zitten maar dierenarts zei dat zien we wel vaker kan met stress te maken hebben ivm nieuw huis en ook andere dieren dienen huis zijn dus kijk het even aan, en 2 dagen later toch een urine test gedaan omdat het me toch niet lekker zat en wilde het gewoon zeker weten dat alles in orde was.Gelukkig bleek de test in orde.Ik heb ook 2 honden thuis die allebei verzekerd zijn.(Ik heb overigens nooit problemen met hun verzekering gehad) maar wij wilden ook onze kitten verzekeren.En dat hebben we later die week ook gedaan. Nu merkte ik dat de kat toch met plassen moeite had en weer aan de bel getrokken.weer urine test,weer alles in orde..en door verwezen naar Mcd in Amsterdam voor echo om toch te kijken of er niks raars en aangeboren te vinden was.Niks op echo kunnen zien gelukkig maar want nu.gesprek bij internist bloedtest gedaan op amoniac en daar hadden we het probleem, zijn amoniac was veelste hoog wat dan een levershunt zou zijn. We moesten een ct scan om te zien waar de shunt zat.Dus de risico's werden ons verteld en met knoop in onze maar gingen we dan de ct scan doen opzoek naar waar de shunt zat.De rekening is gelijk door gestuurd naar reaal ivm met de hoogte van de rekening. Ik heb overigens voor de ct scan gemaakt werd netjes reaal gebeld dat we deze onderzoeken gingen doen zodat het niet als verrassing kwam.Nou en paar dagen later krijg ik mail dat ik van de inmiddels 14 weken kitten zijn patiënten kaart moet opsturen,en je raad het al niks word vergoed,want ja hij plaste in het begin al moeilijk dus dan zou het probleem zich al hebben voorgedaan?ik heb een urine test gedaan en die uitslag was goed! Wie had iets aangeboren verwacht?Alsof wij hierbij gevraagd hebben en met deze instelling een kitten hebben willen aanschaffen? We hebben alleen maar zorgen nu dus ook financieel.

vreselijk

Mijn hondje had een tumor aan een testikel betalen ze niet ze noemen dat castratie, zou mijn hond nooit laten castreren neem ik wel een teddy beer.

Verlenging zonder polisvoorwaarden

De verlenging krijg je per mail gestuurd, maar zonder de polisvoorwaarden. Dit nummer staat ergens op pagina 3, maar deze polisvoorwaarden kun je niet opzoeken, omdat deze niet vermeld staan op de site van Reaal Dier en Zorg. Je kunt dus niks aanpassen in je verzekering, maar je kunt er dus ook zeker niet vanuit gaan, dat er niks veranderd is. Er is een hoop veranderd, maar deze wijzigingen mag je dus niet zien. Ik zie dit als fraude gezien je de polis niet kunt inkijken en uitgaat van de vorige polis.

Gelukkig is het iets genuanceerder. De voorwaarden staan wel op de site, maar niet op alle plaatsen. Excuus voor de verwarring en dank voor het delen. We gaan dit aanpassen zodat de voorwaarden nog beter te vinden zijn en ze op twee plaatsen staan. Er is zeker geen sprake van "Fraude". Juist om teleurstellingen te voorkomen werken we er hard aan om onze klanten goed en volledig te informeren. "Eerlijk duurt het langst"

Verschrikkelijk

19 september en 1 oktober een declaratie ingediend. 2 oktober bericht gekregen dat het chipnummer niet vermeld stond op de rekening. Telefonische contact gehad. Gelijk van beide rekeningen een nieuwe uitdraai laten maken en opnieuw opgestuurd. Na een aantal dagen weer telefonische contact gehad omdat ik nog geen bericht terug had gehad. Het was binnen gekomen en het zal nu behandeld worden. Inmiddels bijna in totaal een maand verder nog steeds geen bericht gehad. Gisteren telefonische contact gehad. Dame aan de telefoon vraagt me ineens het hemd van het lijf. Hoe lang ik de kat al heb. ( 11 jaar) of dit een oude klacht is ( euh nee) en of ik zijn medische geschiedenis wil opsturen???? Sorry? Toen werd me nog even ter herinnering vertelt dat ik een eigen risico heb van 100,-. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Toch vriendelijk verzocht om zelf bij de dierenarts het medische dossier op te vragen en dat het misschien een idee is, dat deze vragen gesteld worden voordat je als klant een verzekering bij reaal wilt afsluiten. Zeer en zeer slecht.

Dit is inderdaad niet zoals het hoort, mijn excuus. Ik ga intern even met de collega's in overleg waarom dit zo gegaan is en vooral: hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen. Om fraude te bestrijden is het inderdaad zo dat op de nota altijd het chipnummer moet staan en het klopt dat de eigenaar bij het afsluiten van de verzekering zelf kan besluiten om te kiezen voor een vrijwillig eigen risico en een lagere premie.

Prima alleen duurt ergggg lang voordat je iets hoort

Ik heb verder geen klachten, ik moet alleen wel steeds een maand wachten voordat ik iets hoor over een ingediende declaratie, dit is wel erg lang! En een tip , online declareren is nogal een moeilijk gedoe via mobiel. Misschien zou een declaratie app handiger zijn. ( en wat meer up to date ;)

In een aantal gevallen duurt de afhandeling op dit moment langer dan u van ons mag verwachten. We zijn dan ook nieuwe collega's aan het inwerken zodat we onze klanten optimaal van diernst kunnen zijn. Volgende maand komt op onze site het nieuwe online declaratieformulier.

Minimale vergoeding

Al 12 jaar lang iedere maand voor een verzekering betaald en dan is er een keer iets ernstig, en dan word er 80% vergoed. Dat betekent bij een operatie dat je alsnog een hoop zelf betaald. Uiteraard staat dit in de polis vermeld dus strikt genomen hebben zij gelijk, maar het voelt wel cru. Volgende keer een hele hoop geld besparen door mijn huisdier niet te verzekeren.

Dank voor uw recatie. Een toelichting is op z'n plaats. Een huisdierverzekering is een zogenaamde risico verzekering, geen spaarrekening. Achteraf is het makkelijk om vast te stellen dat er meer premie betaald is dan dat er uitgekeerd is. Bij een risico verzekering is dat echter nooit vooraf vast te stellen. Wij hebben klanten die bijv. al in de 1e week een nota indienen van een paar duizend euro omdat hun huisdier is aangereden. Het leek me juist om dit nog even aan te geven.

Niet reageren op vragen

I.v.m. foutief inschatten van declaratie, al een maand bezig met het aanvragen van een herbeoordeling. Inmiddels al 3 keer contact gezocht hierover, telkens wordt er netjes een uiterlijke reactiedatum gecommuniceerd, maar ik heb, tot op heden, nog niet één reactie terug gehad. Telefonisch contact loopt op niets uit, omdat de werknemers op de klantenservice op medisch niveau niet kunnen meepraten en hierdoor de betreffende behandeling onder het verkeerde vakje blijven wegschuiven. Een pre-anesthetische bloedtest op het MDR1-gen is namelijk géén Titerbepaling... Dierenarts en ik zijn beide totaal niet te spreken over de wijze van afhandelen en communiceren. Meerdere malen doorverwezen naar mijn praktijk, voor alle aanvullende informatie en documenten. Er is nog niet één keer gebeld naar de betreffende dierenarts. Ook lijkt er intern niet te worden geschakeld naar mensen met inhoudelijke kennis. Bespaar je de ellende en spaar lekker zelf een dierenartspotje bij elkaar!

Met excuus. Ik ga hier intern mee aan de slag. We stoppen veel tijd en energie in onze interne kwaliteitsmetingen en in het trainen van onze medewerkers. Uit uw ervaring blijkt dat we nog huiswerk hebben. Hoewel ik het liever anders gezien had, ben ik wel blij dat u het deelt zodat we weten waar we moeten verbeteren. Sparen? Helaas hebben we dagelijks eigenaren aan de telefoon die dachten dat dat een goed alternatief was voor een verzekering. Maar na bijv. 3 maanden sparen zit er te weinig in de spaarpot voor een dure en onverwachte operatie, dan is het echter te laat om de verzekering af te sluiten.

Zeer slecht

Extra verzekerd voor mijn 3 honden. Vergoeding : niet of minimaal. Zeer ontevreden!!! Dus opzeggen.!!

Jammer dat u ontevreden over ons bent. Heeft u ons al gebeld zodat we samen met u door kunnen nemen wat er onder uw verzekering valt. Het klopt inderdaad dat niet altijd alles vergoed wordt. Maar dat we niets zouden vergoeden,.....dat is niet waar.

Slecht

Niets word vergoed vanwege vacht problemen. Hond had zware infectie , lymfeklieren opgezet, open ontstoken poten...afgewezen, zelfs het consult . Wat belachelijk is. Want er staat aanwezige aandoeningen en niet consult word niet vergoed. Net zoals een antivlooienmiddel, terwijl dit wel vergoed word. Ergste is dat ik bijna 4 weken heb moeten wachten voor dat ik een bericht kreeg over de vergoedingen. Slaat totaal nergens op Een ab kuur en consult niet vergoeden. Voel me flink inde ...genomen .

Jammer dat u teleurgesteld bent. Als u ons even belt dan kunnen we u persoonlijk toelichten welke afwegingen we hebben gemaakt bij de beoordeling van uw declaratie

Altijd heel tevreden geweest

Al mijn honden en nu ook mijn kitten heb ik hier verzekerd. Fijn dat alles altijd zo snel geregeld is.

Dank voor het compliment

Snelle afhandeling zonder verrassingen

Erg blij met deze verzekering voor onze Golden Retriever. 90% dekking. Nooit gedoe met betaling. Gemakkelijk te declareren via de website. Tip voor mobiel declareren: zet je browser even op 'desktopsite'.

Dank voor de tip. Onze collega's van de IT afdeling werken overigens aan een verbeterde versie

Uitsluiting huid aandoening vanwege allergie

Heel jammer dat met deze uitsluiting nog steeds ook bijt en steek wonden worden uitgesloten dit heeft mijns inziens niets met huid aandoeningen te maken maar met ongeval,zoals ook in de polis staat ongeval bijtincidenten. Ik vind dit niet kunnen en heb het al eerder vermeld

We willen het graag even met u bespreken, het lukt echter niet om contact met u te krijgen. Kunt u ons even bellen?

als ik 0 sterren kon geven dat deed ik dat

14 jaar lang is mijn hond bij Reaal verzekerd maar door onvolledige telefonische informatie krijg is NIKS vergoed omdat ik mijn hond in België heb laten behandelen, mij is toen gezegd geworden dat het GEEN probleem zou zijn als ik naar België zou gaan maar ze hebben er NIET bij gezegd dat ik de kosten voor mijn hond alleen vergoed zou krijgen als ik een verwijzing had van een dierenarts uit Nederland. En normaal gesproken krijg je ieder jaar een nieuwe polis maar dat doen ze ook allang niet meer, zodat je op de hoogte wordt gehouden van wijzigingen in je verzekering.

We hebben gelukkig inmiddels contact met elkaar gehad en het misverstand is opgelost

Slecht

Vraag van tevoren aan de dierenarts of het geneesmiddel geregistreerd is want anders krijg je niets terug ook al helpt het prima. Betaal al 11 jaar 35 euro in de maand en dien voor de tweede keer iets in en krijg dus het geneesmiddel niet vergoed ook al helpt het prima. Duurde ook nog eens 3 weken voor ik iets terug kreeg voor het consult.

Wat de vergoeding van medicijnen betreft, we hebben ervoor gekozen om geregistreerde medicijnen te vergoeden. Daar is ook de premie op gebaseerd. De afhandeltijd van 3 weken is inderdaad te lang, waarvoor excuus

Krijg netjes alles snel vergoed. Meestal binnen 2 dagen netjes mail met een goed overzicht. Ik ben erg blij met deze verzekering en onze hond ook!

Dank voor uw compliment

Zo blij verzekerd te zijn....

Na de komst van onze pup getwijfeld of we moesten verzekeren maar gelukkig wel gedaan. Na een gebroken poot en losse knieschijf zijn we 3 operaties verder en dat in het eerste jaar... Reaal doet wat zij beloven. Keurige snelle en duidelijke afhandeling van de operaties. Hopelijk blijven we het verdere hondenleven weg van ellende en mag de hond weer hond zijn en wij blije bazen.

Hopelijk is uw hond weer volledig genezen. Dank voor uw compliment m.b.t. de verzekering

Goede verzekering

Wij hebben nu ruim een jaar deze verzekering voor onze hond en zijn zeer tevreden. Omdat we de hond als pup hebben gekregen hebben we tot nu toe al aardig wat moeten declareren, inclusief een sterilisatie. Uitkering gaat erg snel. Hopelijk hoeven we in de toekomst weinig beroep op de verzekering te doen, dan is de hond ook gezond, maar fijn om de verzekering als vangnet te hebben als er echt iets ernstigs aan de hand is.

Fijn om te lezen dat u tevreden bent.

Niet mee in zee gaan!

In februari de verzekering opgezegd, maar het bedrag werd vervolgens nog steeds maandelijks afgeschreven. Na deze constatering een mail gestuurd, waarop ik binnen 2 weken een reactie zou krijgen, niet gehad en het bedrag is wederom afgeschreven. Na het weekend maar even bellen, ik hoop dat ze überhaupt opnemen;) Als ik 0 sterren kom geven, had ik het gedaan.

Dank voor uw reactie, geeft me de gelegenheid om het toe te lichten. Uw verzekering heeft een looptijd van een jaar. Vandaar dat de verzekering nog doorloopt en ook de premie incasso. In de bevestigingsmail van uw beeindiging is de einddatum aan u doorgegeven. Uw 0-sterren beoordeling is uiteraard uw vrije keuze, inhoudelijk gaat het echter volgesn de afspraken. Nadat de klant 14 dagen de tijd gehad heeft om defnitief te beslissen of hij de verzekering wil behouden geldt er een looptijd van minimaal 12 maanden.

Uitstekende service,alles snel afgehandeld en teruggestort

Onze hond Misty is bijna 13 jaar hier verzekerd geweest, en altijd heel correct hier behandeld. Na haar overlijden hebben we nog een restant premie van die maand terug gehad en een mooie kaart voor het medeleven bij het overlijden. Rede te meer voor ons om onze nieuwe pup Kyra ook weer hier te verzekeren en ook de pup Jax van onze zoon. We zien de toekomst weer vol vertrouwen tegemoet.

Dank voor uw mooie woorden en uw vertrouwen

Pluspunten

Ik erger mij kapot aan de mensen die hier afgeven op een bedrijf omdat ze zelf niet weten waarvoor ze verzekerd zijn. Kunnen deze mensen niet lezen? Waarom wordt dit door dit platform niet verwijderd? Ik heb zelf bijzonder goede ervaringen. Reaal heeft de ruimste dekking en de hoge declaraties worden snel afgehandeld. Minder hoge declaraties konden wel eens ~3 weken duren, maar dat is niet zo'n punt. Voor een gerust hart (en als je IQ iets hoger is dan je schoenmaat zodat je de voorwaarden kunt lezen) is dit een prima verzekering.

Tot nog toe geen.

Dank voor uw recatie c.q. toevoeging. De teleurstelling achteraf komt inderdaad vaak doordat de eigenaar zich onvoldoende verdiept heeft in wat er wel / niet vergoed wordt. Voordat de verzekering defintief is, is er 14 dagen de tijd om de voorwaarden door te nemen. Wij gevven ook altijd aan: bel ons gerust als er iets niet duidelijk is. Ook wij vinden het vervelend als onze klant ontevreden is.

Pluspunten

Op zich gaat het redelijk makkelijk om de verzekering aan te vragen.

Als je meerdere huisdieren hebt moet je per huisdier weer het hele proces doorlopen en al je eigen gegevens ook weer opnieuw invullen

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Alles. Klantvriendelijkheid. Empathie. Transparantie.

2 sterren: slechter dan verwacht

Pluspunten

Makkelijk indienen nota en snelle uitbetaling

Let op onder preventieve zorg valt ook het consult, dit mag DUIDELIJKER vermeld worden!! Om dit bedrijf aan te bevelen weet ik pas over een jaar om verdere ervaring te krijgen en te lezen.

Dank voor de tip.

Pluspunten

Zeer te vreden! 11,5 jr lang verzekering gehad, declaraties werden snel afgehandelt. Wanneer ik een nieuwe hond aanschaf dan sluit ik zeker weer een verzekering af!

Wat leuk om te lezen dat u zo tevreden bent geweest over Reaal Dier & Zorg