Goede verzekering tot je hond echt wat mankeert..

Mijn hond is helaas maar 6 jaar mogen worden. Hij had prostaatkanker . Daarnaast is hij ook nog door 3 loslopende honden aangevallen. Je raad het al.. heel vaak naar de dierenarts geweest elke keer consult betalen. Totdat je een bericht krijgt dat je voor 175 euro aan consulten hebt en het niet meer vergoed wordt. Ik had ook nog een aanvullende verzekering voor crematie.. nu heb ik dus mijn hond 23 oktober helaas moeten laten inslapen, hij werd netjes opgehaald en zou gecremeerd worden de volgende dag. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken. Bellen de mensen van het crematorium de volgende dag of ik de rekening even wilde betalen en zelf wilde declareren bij reaal dier en zorg, reden was omdat ik eerst hij proteq zat (zo heette het hiervoor) en ze dus niet rechtstreeks kunnen declareren. Dus in al je verdriet krijg je dit.. oké rekening betaald . Gedeclareerd vervolgens en dan kom je erachter dat je lekker 100 euro zelf kan betalen want een hond wordt gecremeerd op lichaamsgewicht en mijn hond was 2 kg zwaarder dan wat ze standaard voor het ras berekenen.. ik had een jackrussel waarvan ze dus beweren dat ie 9kg moet wegen . Die van mij was 11kg. Ik heb alle polissen gelezen en nergens heb ik zien staan dat dit op lichaamsgewicht berekend wordt of iets in die trant. In al je verdriet krijg je dit er nog achteraan!! Ik raad deze verzekering dus niet aan! Ik heb verschillende keren hierover gebeld en ze willen niks doen ook niet uit coulance.. zes jaar alles netjes betaald en dan flikken ze dit nog effe..

Dramatisch

Ik had mijn hond verzekerd voor het maximum bedrag per maand. Tikdens de wachtperiode bleek hij een chronisch oogprobleem te hebben. Oke volgens de polis was hij daar dan niet voor verzekerd. Wat men er niet bij verteld is dat vervolgens ALLE oogproblemen worden uitgesloten, ook duidelijk bewijsbaar niet door het chronisch oogprobleem. En de klantenservice is 1 van de meest rampzalige waarmee ik ooit te maken heb gehad, echt ronduit onbeschoft. Ik ben er gelukkig vanaf, voor mij nooit meer iets bij Reaal.

Tot nu toe veel moeten declareren voor m’n hond en dat gaat altijd uitstekend!

We zijn tot 5000 per jaar verzekerd wat we helaas ook hebben moeten benutten... dit altijd zonder problemen gegaan gelukkig. Rekeningen vanaf 500 gingen rechtstreeks naar de verzekering. Tot nu toe heel blij met deze verzekering en dat we onze hond verzekerd hebben...

Al 13 jaar zéér tevreden

Sinds 2008 twee Dobermann honden verzekerd bij Reaal (voorheen Proteq). Ben tot nu toe altijd erg tevreden en snap niet alle slechte reviews. Ook bij is weleens niet uitgekeerd, maar dan had ik zelf de polis niet goed gelezen. Gezien alles wat ik tot nu toe heb gedeclareerd, en bij grote honden kan dat aardig oplopen, ben ik meer dan tevreden. Dit jaar bij mijn pup zelf mijn pakket samengesteld (pluspunt want vroeger kon dat niet) was ik ook minder premie kwijt dan bij mijn 2de Dobermann. Let op, dit is wel omdat ik buitenland en gebitsonderhoud heb laten vervallen. Uit ervaring bleek dat ik deze toch weinig zal gebruiken. Voordeel is ook dat rekeningen boven de 500 euro bij mijn dierenartspraktijk meteen wordt doorgestuurd. Laatst een operatie van 1500 dus dan is het prettig dat je deze niet meteen zelf hoeft te betalen. Ik Reaal duur, ja misschien iets duurder dan andere maar gezien mijn ervaringen vind ik dat geen probleem. Gaat er wel eens wat fout, ja bij welke maatschappij niet?

Walgelijke verzekeraar

Dit is een typische voorbeeld van een verzekeraar welke dmv veel reclame uiteindelijk de goedgelovige burger bedriegd. Geen empathie, geen zorg voor je dier maar puur eigen belang als verzekeraar. Zelfs de mensen die daar werken welke ik meerdere malen heb gesproken en mee heb gemaild, duidelijk aangenomen om geen service te geven. Mensen sluit je verzekering niet bij Reaal, trapt er niet in!!! Bij mijn eerste afwijzing van mijn nota dacht ik al van ff serieus maar toen ik weer voor iets simpels een afwijzing kreeg en weer de manier hoe er wederom door de werknemers met me werd gecommuniceerd was ik er klaar mee. Beide verzekeringen gelijk opgezegd, helaas zit ik er een jaar aan vast!

Al twaalf jaar een geweldige verzekering voor onze hond

helaas heeft onze hond de laatste jaren behoorlijke problemen gehad.dank zij onze verzekering heeft hij alle nodige hulp gekregen en wordt alles steeds snel afgehandeld.

Sluit geen verzekering af

Eerst goedkeuring gehad dat het vergoed zou worden maar helaas niets vergoed! Rekening van 3200 euro! Vanwege de beentjes zit niet in de verzekering! Kwaad als ik dit van te voren wist!!!

voel me genaaid en bedrogen

Wat een teringlijers. Deze mensen doen een maand over het behandelen van een nota. Tijdens de communicatie lezen ze mijn mailtjes niet goed, waardoor dit proces nog langer duurt. Vervolgens wordt mijn nota niet vergoed omdat het probleem al langer zou bestaan. 700 euro niet vergoed. Willen gewoon niet betalen omdat de rekening hoog uitvalt. Wat een waardeloze zorgverzekeraar.

Al jaren bij reaal voorheen proteq verzekerd voor onze 2 honden. Nooit geen problemen gehad, en alles zeer snel gedeclareerd gekregen volgens de voorwaarden. Een aantal maanden geleden is helaas 1 van onze honden een basset hound overleden. Hij is 14 jaar geworden. We hebben nu er weer een acht maanden oude basset hound erbij, die ik uiteraard weer wilde laten verzekeren bij reaal. Maar toen hoorde ik ineens dat de verzekering veranderd was,en de premie voor het zelfde ras zowat verdubbeld was. Ik betaalde eerst voor mijn 14 jarige basset hound €46 (comfort verzekering) en ik zou nu voor mijn 8 maanden oude basset hound alleen een basis verzekering kunnen afsluiten en dan wel voor €65 per maand. Nogmaals ben altijd zeer tevreden geweest, maar €65 vind ik iedere maand te prijzig en ga dit ook niet doen.

posietief en negatief

24 april onze hond in moeten laten slapen contakt gehad per telefoon wat te doen met de rekeningen.Had al vaker rekeningen opgestuurd met vermelding van chipnr en pols nr per post ging altijd goed .NU niet bij navraag had ik een declaratie formulier.. op moeten sturen maar het gekke is een van de rekeningen werd wel vergoed zonder dec formulier.Ik moet nu alle rekeningen weer op gaan vragen vind dit zeer vervelend.DE mensen die je te word staan meten met verschillende maten .,dit is zeer vervelend nu dus zeer ontevreden.

Perfect geregeld

9.5 verzekerd bij reaal voorheen proteq Niet veel gehad aan kosten voor mijn Alaska Malamute. De laatste maand ging ze erg achteruit ivm een kwaardaardige tumor op haar maag. Alle kosten werden binnen een week teruggestort op m’n rekening. Opzeggen hoefde ik ook niet, werd allemaal geregeld.... nogmaals Fantastisch Dank allemaal Mvg Eric Tool. Almere

Wij zijn al bijna 2 jaar verzekerd bij Reaal dier en zorg. En we zijn zeer tevreden! Ik snap dan ook absoluut de negatieve reacties niet! Onze hond Bodi heeft best wel erg vaak iets.. dit al van jongs af aan. We krijgen van elke factuur “bijna” alles terug. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel je iedere maand betaald. Het wordt altijd vlot overgemaakt. En dat al twee jaar lang. Dus wij raden iedereen wel aan om je huisdier te verzekeren bij Reaal dier en zorg.

Fijne verzekering, uitbetaling kan sneller

Sinds 4 jaar deze verzekering voor mijn hond (voorheen Proteq). Altijd alles vergoed gekregen. Dus ook besloten voor mijn beide kittens dezelfde verzekering af te sluiten. Helaas valt de laatste tijd op dat het steeds langer duurt voor declaraties worden uitbetaald. Daar waar ik voorheen het geld binnen 3 dagen na indienen op mijn rekening kon verwachten, moet ik nu regelmatig meer dan 2 weken wachten (!!). Jammer, want dat zorgt ervoor dat ik wel aan het kijken ben om mijn kittens toch ergens anders te gaan verzekeren nu ze nog jong zijn...

Dank voor de reactie. We werken er hard aan om declaraties zo snel mogelijk af te handelen, twee weken is inderdaad langer dan normaal waarvoor mijn excuus. Ik heb hier niet de details van uw declaratie, het kan soms echter wat langer duren omdat bijv. het chipnummer niet op de nota staat of omdat de declaratie een extra beoordeling nodig heeft. Met vriendelijke groet, Walter Boer Reaal Dier & Zorg

Onbetrouwbaar!

Mijn French Bulldog Dookie ,al 4 jaar verzekerd bij Reaal Dier & Zorg,nog nooit een cent gedeklareerd of kunnen declareren liet ik onlangs van een ‘gewone’ verzekerings upgraden naar een betere ,dwz ook de vaccinaties die jaarlijks herhaald moeten worden,inbegrepen . Dookie had plotseling last van wat ik begrijp als vernauwde lymphklieren aan de anus,ze draaide dus af en toe een rondje op haar achter werk .Dokter adviseerde een spoeling,doorgevoerd en betaald.Paar weken later herhaling ,dan maar kleine operatie,ook doorgevoerd.Kosten iets boven de €500.Uw verzekering neemt dit over zei de dierarts.Dat was een geruststelling.Maar Dier en Zorg Mevr.Jensma zei:Nee hoor,ik beschouw uw polis,met meerdere produkten,als een nieuwe polis.We beginnen weer netjes van voren af aan en niet als een klant die al ruim vier jaar betaald en nooit iets heeft gevraagd .Voor mij persoonlijk weer een klassiek voorbeeld waarom verzekeringen uiteindelijk toch onbetrouwbaar zijn en geen cent menselijk( dierlijk !?) meegevoel hebben .AFGANG !!Ik ga hier weg😡👇

Geachte, Bij Reaal Dier & Zorg ben ik er o.a. verantwoordelijk voor dat onze klanten tevreden zijn. U bent dat duidelijk niet. Kunt mij uw polisnummer of postcode / huisnummer mailen? Intern kan ik dan bij mijn collega's nagaan wat er precies gebeurd is. Uiteraard laat ik u weten wat mijn bevindingen zijn. U kunt het e-mail adres [email protected] gebruiken. Waarvoor mijn dank Walter Boer Reaal Dier & Zorg

Zeer slecht!!

Zullen er alles aandoen om een hoge rekening niet zelf te betalen, ook als rapport van da het tegendeel bewijst, komen ze met veronderstellingen en leggen het probleem bij jou. Zodoende nog niets kunnen declareren, maar je mag je contract niet eerder opzeggen, heel triest! Het lijkt een fijne en voordelige verzekering, maar achteraf hadden we beter moeten weten...

Verzekeren nuttig?

Ik schrik echt van de negatieve recensies en vraag me af wat er wel vergoed wordt. Een hond van 4 jaar oud laten verzekeren kost best veel geld. Is dit weggegooid geld?

Prima!! Wel ruimte voor verbetering

Een rekening indienen is een drama. De site is niet gebruiksvriendelijk. Je zou moeten kunnen inloggen, zodat je niet steeds alle gegevens hoeft in te vullen en je je polisnummer niet meer op te zoeken. Zodra je één stap terug gaat of in een bijlage je polisnummer op gaat zoeken, zijn gelijk alle gegevens weg. Verder zijn wij te vreden.

Hele slechte ervaring en super onvriendelijke mensen aan de telefoon van de klantenservice

Ik heb een kitten van 9 weken in huis genomen. Gelijk naar dierenarts voor entingen ontwormen gezondheidscheck. We merkten de in de loop van de dag dat die wat vaker op de kattenbak ging zitten maar dierenarts zei dat zien we wel vaker kan met stress te maken hebben ivm nieuw huis en ook andere dieren dienen huis zijn dus kijk het even aan, en 2 dagen later toch een urine test gedaan omdat het me toch niet lekker zat en wilde het gewoon zeker weten dat alles in orde was.Gelukkig bleek de test in orde.Ik heb ook 2 honden thuis die allebei verzekerd zijn.(Ik heb overigens nooit problemen met hun verzekering gehad) maar wij wilden ook onze kitten verzekeren.En dat hebben we later die week ook gedaan. Nu merkte ik dat de kat toch met plassen moeite had en weer aan de bel getrokken.weer urine test,weer alles in orde..en door verwezen naar Mcd in Amsterdam voor echo om toch te kijken of er niks raars en aangeboren te vinden was.Niks op echo kunnen zien gelukkig maar want nu.gesprek bij internist bloedtest gedaan op amoniac en daar hadden we het probleem, zijn amoniac was veelste hoog wat dan een levershunt zou zijn. We moesten een ct scan om te zien waar de shunt zat.Dus de risico's werden ons verteld en met knoop in onze maar gingen we dan de ct scan doen opzoek naar waar de shunt zat.De rekening is gelijk door gestuurd naar reaal ivm met de hoogte van de rekening. Ik heb overigens voor de ct scan gemaakt werd netjes reaal gebeld dat we deze onderzoeken gingen doen zodat het niet als verrassing kwam.Nou en paar dagen later krijg ik mail dat ik van de inmiddels 14 weken kitten zijn patiënten kaart moet opsturen,en je raad het al niks word vergoed,want ja hij plaste in het begin al moeilijk dus dan zou het probleem zich al hebben voorgedaan?ik heb een urine test gedaan en die uitslag was goed! Wie had iets aangeboren verwacht?Alsof wij hierbij gevraagd hebben en met deze instelling een kitten hebben willen aanschaffen? We hebben alleen maar zorgen nu dus ook financieel.

vreselijk

Mijn hondje had een tumor aan een testikel betalen ze niet ze noemen dat castratie, zou mijn hond nooit laten castreren neem ik wel een teddy beer.

Verlenging zonder polisvoorwaarden

De verlenging krijg je per mail gestuurd, maar zonder de polisvoorwaarden. Dit nummer staat ergens op pagina 3, maar deze polisvoorwaarden kun je niet opzoeken, omdat deze niet vermeld staan op de site van Reaal Dier en Zorg. Je kunt dus niks aanpassen in je verzekering, maar je kunt er dus ook zeker niet vanuit gaan, dat er niks veranderd is. Er is een hoop veranderd, maar deze wijzigingen mag je dus niet zien. Ik zie dit als fraude gezien je de polis niet kunt inkijken en uitgaat van de vorige polis.

Gelukkig is het iets genuanceerder. De voorwaarden staan wel op de site, maar niet op alle plaatsen. Excuus voor de verwarring en dank voor het delen. We gaan dit aanpassen zodat de voorwaarden nog beter te vinden zijn en ze op twee plaatsen staan. Er is zeker geen sprake van "Fraude". Juist om teleurstellingen te voorkomen werken we er hard aan om onze klanten goed en volledig te informeren. "Eerlijk duurt het langst"

Verschrikkelijk

19 september en 1 oktober een declaratie ingediend. 2 oktober bericht gekregen dat het chipnummer niet vermeld stond op de rekening. Telefonische contact gehad. Gelijk van beide rekeningen een nieuwe uitdraai laten maken en opnieuw opgestuurd. Na een aantal dagen weer telefonische contact gehad omdat ik nog geen bericht terug had gehad. Het was binnen gekomen en het zal nu behandeld worden. Inmiddels bijna in totaal een maand verder nog steeds geen bericht gehad. Gisteren telefonische contact gehad. Dame aan de telefoon vraagt me ineens het hemd van het lijf. Hoe lang ik de kat al heb. ( 11 jaar) of dit een oude klacht is ( euh nee) en of ik zijn medische geschiedenis wil opsturen???? Sorry? Toen werd me nog even ter herinnering vertelt dat ik een eigen risico heb van 100,-. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Toch vriendelijk verzocht om zelf bij de dierenarts het medische dossier op te vragen en dat het misschien een idee is, dat deze vragen gesteld worden voordat je als klant een verzekering bij reaal wilt afsluiten. Zeer en zeer slecht.

Dit is inderdaad niet zoals het hoort, mijn excuus. Ik ga intern even met de collega's in overleg waarom dit zo gegaan is en vooral: hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen. Om fraude te bestrijden is het inderdaad zo dat op de nota altijd het chipnummer moet staan en het klopt dat de eigenaar bij het afsluiten van de verzekering zelf kan besluiten om te kiezen voor een vrijwillig eigen risico en een lagere premie.

Prima alleen duurt ergggg lang voordat je iets hoort

Ik heb verder geen klachten, ik moet alleen wel steeds een maand wachten voordat ik iets hoor over een ingediende declaratie, dit is wel erg lang! En een tip , online declareren is nogal een moeilijk gedoe via mobiel. Misschien zou een declaratie app handiger zijn. ( en wat meer up to date ;)

In een aantal gevallen duurt de afhandeling op dit moment langer dan u van ons mag verwachten. We zijn dan ook nieuwe collega's aan het inwerken zodat we onze klanten optimaal van diernst kunnen zijn. Volgende maand komt op onze site het nieuwe online declaratieformulier.

Minimale vergoeding

Al 12 jaar lang iedere maand voor een verzekering betaald en dan is er een keer iets ernstig, en dan word er 80% vergoed. Dat betekent bij een operatie dat je alsnog een hoop zelf betaald. Uiteraard staat dit in de polis vermeld dus strikt genomen hebben zij gelijk, maar het voelt wel cru. Volgende keer een hele hoop geld besparen door mijn huisdier niet te verzekeren.

Dank voor uw recatie. Een toelichting is op z'n plaats. Een huisdierverzekering is een zogenaamde risico verzekering, geen spaarrekening. Achteraf is het makkelijk om vast te stellen dat er meer premie betaald is dan dat er uitgekeerd is. Bij een risico verzekering is dat echter nooit vooraf vast te stellen. Wij hebben klanten die bijv. al in de 1e week een nota indienen van een paar duizend euro omdat hun huisdier is aangereden. Het leek me juist om dit nog even aan te geven.

Niet reageren op vragen

I.v.m. foutief inschatten van declaratie, al een maand bezig met het aanvragen van een herbeoordeling. Inmiddels al 3 keer contact gezocht hierover, telkens wordt er netjes een uiterlijke reactiedatum gecommuniceerd, maar ik heb, tot op heden, nog niet één reactie terug gehad. Telefonisch contact loopt op niets uit, omdat de werknemers op de klantenservice op medisch niveau niet kunnen meepraten en hierdoor de betreffende behandeling onder het verkeerde vakje blijven wegschuiven. Een pre-anesthetische bloedtest op het MDR1-gen is namelijk géén Titerbepaling... Dierenarts en ik zijn beide totaal niet te spreken over de wijze van afhandelen en communiceren. Meerdere malen doorverwezen naar mijn praktijk, voor alle aanvullende informatie en documenten. Er is nog niet één keer gebeld naar de betreffende dierenarts. Ook lijkt er intern niet te worden geschakeld naar mensen met inhoudelijke kennis. Bespaar je de ellende en spaar lekker zelf een dierenartspotje bij elkaar!

Met excuus. Ik ga hier intern mee aan de slag. We stoppen veel tijd en energie in onze interne kwaliteitsmetingen en in het trainen van onze medewerkers. Uit uw ervaring blijkt dat we nog huiswerk hebben. Hoewel ik het liever anders gezien had, ben ik wel blij dat u het deelt zodat we weten waar we moeten verbeteren. Sparen? Helaas hebben we dagelijks eigenaren aan de telefoon die dachten dat dat een goed alternatief was voor een verzekering. Maar na bijv. 3 maanden sparen zit er te weinig in de spaarpot voor een dure en onverwachte operatie, dan is het echter te laat om de verzekering af te sluiten.

Zeer slecht

Extra verzekerd voor mijn 3 honden. Vergoeding : niet of minimaal. Zeer ontevreden!!! Dus opzeggen.!!

Jammer dat u ontevreden over ons bent. Heeft u ons al gebeld zodat we samen met u door kunnen nemen wat er onder uw verzekering valt. Het klopt inderdaad dat niet altijd alles vergoed wordt. Maar dat we niets zouden vergoeden,.....dat is niet waar.