Zoeken naar een freelancer is niet meer nodig!

Ik had een idee voor bepaalde tekeningen en probeerde ze zelf te maken. Dat lukt, maar de stijl was niet in orde. Via Hoofdkraan.nl vond ik met gemak een freelancer die de tekening bewerkte tot de gewenste stijl. Nou ja, met gemak. Hoofdkraan.nl probeert je te helpen door aan de opdrachttitel- en tekst te sleutelen. Goedbedoeld, maar in dit geval contraproductief. Ik ontving in het begin veel berichten van freelancers die niet voldeden. Konden zij niets aan doen. Pas nadat de tekst wél klopte was de perfecte freelancer snel gevonden. Daarom een 9 en geen 10.

heel goed

Zeer aan te bevelen

Heldere site, spreiding van aangeboden mensen zodat te kiezen valt, positieve ervaring

Perfecte dienst voor het vinden van een dienstverlener

Dit was de eerste keer dat wij een dergelijke dienst gebruikten. Goed en overzichtelijk opgezet. Toen wij een match vonden is alles daarna buiten Hoofdkraan om gegaan. Wat op zich jammer is. Misschien een tip om dat gebied aan te pakken zodat alles binnen de Hoofdkraan omgeving afgewerkt wordt. Wij zijn ook schuldig, wat bewijst dat daar nog een kans ligt.

Snel en goede service!

Ik had snel een freelancers gevonden en een positieve ervaring met de klantenservice

Snel, correct, goede ondersteuning en zeer goede kandidaten!

Na mijn oproep op Hoofdkraan.nl, kreeg ik direct ook voorstel van het Hoofdkraan team om mijn titel te veranderen. Was inderdaad een verbetering, en kreeg binnen enkele uren 10 zeer interessante voorstellen. Website werkt ook perfect, en je kan gemakkelijk contact opnemen met de Freelancers. Binnen 1 dag had ik een Freelancer gevonden. Ik kan Hoofdkraan.nl zeker aanbevelen!

klantvriendelijke website, correcte service en feedback

De keuze uit de mensen die zich aanmelden, is natuurlijk een persoonlijke, belangrijk is duidelijk aan te geven wat je wilt zonder dat daar een woord Spaans bij is. Dan is het aan de kandidaat om daar in te stappen jij of nee. Ik ben tevreden Prijs/kwaliteitsverhouding vind ik juist. Er waren kandidaten bij die duidelijk een hoger bedrag vroegen. Daar kun je ook voor kiezen dan maag je natuurlijk ook méér verlangen.

Ik was uitermate blij met deze site die mij in staat stelde om zonder bemiddelingskosten zaken te kunnen doen met een freelancer. Alles verliep via deze site op een soepele manier. Heb een goede keuze kunnen maken uit de eerste tien freelancers en ben tevreden over het eerste resultaat dat zij mij stuurde.

Super snel een goede betaalbare professional gevonden!

Binnen twee dagen had ik al 10 concrete aanbiedingen. Ik heb er eentje gekozen en heb met haar telefonisch duidelijke afspraken gemaakt. Ze luisterde heel goed naar mijn vraag, en leverde precies volgens afspraak de gevraagde animatie.

Professionele dienstverlening

Zeer goede uitleg op de website en een goed platform om dienstverlenende beroepen bij elkaar te krijgen.

Veel mogelijkheden en respons.

Enige nadeel is: Er wordt weleens gevraagd aan te geven dat iemand niet voldoet of niet geschikt is. Dat is niet per definitie waar. Het kan ook een goede nummer 2 zijn of de regio past niet.

snel en goed geholpen

onlangs tweemaal een expert nodig gehad en via Hoofdkraan binnen een dag gevonden. Ik had in beide gevallen zelfs keuze uit diverse opties en ben naar volle tevredenheid geholpen.

Profesioneel

Belediging naar je beroep

Wellicht is het leuk als je opzoek bent naar een grafisch ontwerper (beginnend) voor weinig, maar als grafisch ontwerper zijnde is het een échte belediging. Mensen die veelal opzoek zijn naar een ontwerper voor €20,- tot €35,- per uur en dan verwachten dat je met 10+ andere ontwerpers gaat "strijden" en het liefste vandaag, of morgen het werk opgeleverd zien. Een pitch waar je betaald wordt naar waarde is prima, maar je gaat toch niet zwaar onderbetaald werk verrichten met 10+ andere vormgevers? Je zit ook direct aan een jaarabonnement vast wat ook niet super duidelijk vermeldt staat. Website ziet er, naar mijn mening, ook niet serieus uit en is toe aan een grote update. Heel het vak gaat door websites zoals deze naar de klote.

Erg goed

Ik heb 2 verschillende opdrachten via Hoofdkraan.nl uitgezet. Binnen een aantal uren hebben 10 freelancers een prijsopgave gedaan. Via de mail word je goed op de hoogte gehouden en het is laagdrempelig om met de freelancers te communiceren. Beide opdrachten zijn snel en naar tevredenheid afgewikkeld. Een aanrader voor iedereen!

Heel snel respons van goede kwaliteit

Na plaatsing van onze vacature, kregen wij heel snel goede respons.

Veel disciplines binnen één bedrijf

Hoofdkraan is een laagdrempelige manier om snel en geodkoop verschillende reacties en aanbiedingen binnen te krijgen.

Site levert goede en minder goede reacties op

Er wordt snel gereageerd na een oproep. De meeste reacties zijn overigens wel van mensen die de opdracht niet of amper lezen en met een template-voorstel komen.... vaak op een totaal ander vakgebied dan de vraag. Maar er zitten ook goede reacties bij.

Te weinig opdrachten in verhouding met freelancers

Bij het afsluiten van een abbonoment op Hoofdkraan word je als freelancer niet helder geïnformeerd over het exacte proces. Daarnaast zit je gelijk vast aan een jaar abbonoment van ruim €350,- Vroegtijdig opzeggen kan niet. Mijn mail richting Hoofdkraan hierover wordt helaas volledig genegeerd. Ik vind het zelf erg jammer dat bepaalde info niet helder wordt gecommuniceerd vooraf. Op iedere opdracht kunnen slechts 10 personen reageren, daarna wordt de opdracht op pauze gezet/gesloten. Dit resulteert binnen mijn sector in het volgende: alle plekken voor een opdracht zitten binnen een uur al vol. Indien je niet de hele dag op een mail/melding zit te wachten loop je hierdoor alle kansen op opdrachten mis en gooi je bij wijze van spreke je inschrijvingsgeld weg. Zo heb ik het idee dat het aantal freelancers en opdrachten sterk uit balans is. Voor mij was dit reden genoeg geweest om een abbonoment achterwege te laten.

Kansloos

Er is niks mis met de website. Werkt prima en is gebruikersvriendelijk. Helaas is het frustrerend om opdrachten te krijgen. De concurrentie is namelijk moordend. Wie niet binnen 5 of 10 min reageert op een opdracht kan het vergeten. En dus ook zeer moeilijk om goede referenties op te bouwen. Advies: besteed je geld liever aan adverteren dan in hoofdkraan. Ik betaal nu voor de rest van het jaar lidmaatschap en heb nog geen enkele opdracht weten te scoren, wegens de moordende en te laag biedende concurrentie.

Veel proffecionelproffecionels s

Veel professionele aangesloten, snel reactie

Oproep snel geplaatst, freelancer snel gevonden!

Gewoon goed!

Keizersgracht 241 1016 EA Amsterdam