Slechte service

Mijn import auto met schade bij mij afgeleverd, automotive import wast zijn handen in onschuld, bij contact met audi Hamburg blijkt de auto schade vrij te zijn afgeleverd. Auto motive import weigert iets te regelen.

Traag en vaag

Ze hadden het zó druk dat het weken duurde voor ze toekwamen aan het maken van mijn aangifte. Tussendoor geprobeerd te bellen, maar steeds geen gehoor of antwoordapparaat. Uiteindelijk per mail een soort ultimatum gesteld voor het verkrijgen van mijn aangifte, waar wèl op gereageerd werd. twee dagen later kreeg ik de gevraagde aangifte, maar zonder uitleg over de gevolgde berekeningsmethode, dus geen idee of het nut heeft gehad. Tenslotte heb ik hun expertise gevraagd omdat zij het wellicht voordeliger kunnen berekenen dan ikzelf zou kunnen. Door de vertraging duurt het nu twee weken langer voor ik mijn auto in gebruik kan nemen. Dikke onvoldoende!

Zeer slecht

Reageren niet op mijn mails en zijn telefonisch niet bereikbaar. Bpm formulier is niet goed ingevuld en daar zou nog naar gekeken worden. Week verder en totaal geen reacties meer op mijn e-mail.

Slecht

Een paar weken geleden een importpakket aangevraagd. Het pakket op tijd binnen gekregen. Echter aangegeven dat de bpm berekening niet goed lijkt zijn. Zou dezelfde dag naar gekeken worden. Niks meer van gehoord. Telefonisch is het bedrijf NIET bereikbaar. Het nummer wat er staat mag je vergeten want die gebruiken ze toch niet. Reacties op mail krijg je zolang je niet betaald hebt daarna loopt alles moeizaam op zijn zachts gezegd. Voor €279,- verwacht ik toch echt dat alles gewoon meteen goed is.

Kundig en snel

Had binnen enkele uren hun rapport met de bpm berekening, heel vakkundig opgesteld, scheelde inderdaad enkele duizenden euro’s. Echt een aanrader 👍🏻

Quick and Convenient!

It was a very simple process, and I've already referred two colleagues to use the same service.

BPM berekening snel en accuraat

Snel geholpen door Marco. Aangifte kwam lager uit dan ze zelf ingeschat hadden, hier kan ik alleen maar blij mee zijn natuurlijk.

Bpm taxatie scheelde mij €950 aan bpm

Bedankt voor het opstellen van het taxatierapport. De BPM kwam uiteindelijk ruim 950 euro uit dan geschat door een ander bedrijf!

Perfecte automakelaar

Automotive Import heeft mij geholpen met de aankoop van mijn BMW 520d Touring uit München. Tijdens mijn vakantie heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik bij BMW in München wezen kijken. Binnen enkele minuten was ik verkocht, zo'n groot aanbod van jong-gebruikte BMW's had ik nog nooit gezien. Ik wist meteen dat "mijn" BMW hier tussen zou staan. Na enkele auto's bekeken te hebben, had ik de perfecte auto gevonden. Herr Franken van BMW München gaf mij aan dat hij goede ervaringen had met Automotive in Amsterdam voor de afhandeling van de kentekenregistratie en het transport. Automotive Import heeft voor mij de aankoop afgerond en de import geregeld. De auto kon binnen 5 dagen opgehaald worden omdat er nog een kleine servicebeurt aan de auto gedaan werd. Dit was voor Automotive Import geen enkel probleem. Uiteindelijk stond de auto na een week of 3 klaar en kon ik er mee rijden. Zeer tevreden, dank voor de goede zorgen!

Verstand van zaken mbt de import van een auto uit Duitsland als verhuisgoed

Perfecte service geleverd door Marco en Mark. Ik ben afgelopen maand verhuisd vanuit Frankfurt naar Nederland en ik wilde graag mijn auto meenemen naar Nederland. Na diverse malen met de belastingtelefoon gebeld te hebben dacht ik dat het onmogelijk was om mijn auto mee te nemen naar Nederland zonder dat ik een hoop belasting moet betalen. Via Google kwam ik op jullie duidelijke blog over het verhuizen naar Nederland en het verkrijgen van een belastingvrijstelling voor verhuizing. Na een kort telefonisch contact hebben we alles in gang gezet en hebben jullie alles voor mij geregeld. Dit heeft mij ongeveer 4.000€ aan belastingen bespaard voor mijn BMW X3. Ik ben dus zeer tevreden en zal jullie zeker aanbevelen! Arthur

niet serieus te nemen, full-service import

Verschil tussen 2 gelijkwaardige auto's op wat accessoires na vond ik vrij groot, 600 euro tegen 1200 euro bpm. Bij de onderhandelingen gebruikten ze ineens waar ze zelf notabene voor waarschuwen niet in te trappen, er zijn meerdere geinteresseerden voor de auto en er was dus niks te onderhandelen over de prijs met de verkoper werd er gemeld. Na 2 maanden wachten!!!! ging ik de auto eindelijk halen (laat dat bezorgen maar zitten duurt het NOG langer) Ik moest een afspraak maken zodat ze de auto klaar konden zetten en klaar was ie. Ze waren nog te beroerd geweest om het ding ff door de wasstraat te rijden, lag voor 2 maanden stof op behalve waar de ruitenwissers hadden gewist de accu was leeg en de vloermatjes lagen er niet in, misschien onder de winterwielen in de kofferbak thuis ff controleren en wat laten weten werd er afgesproken. Ze lagen er dus niet dus ff via mail doorgegeven ze deden informeren bij de verkoper. Na wat dagen heb ik nog eens geinformeerd hoe het zat maar tot nu toe niks meer van ze gehoord. Op de thuisreis natuurlijk moeten tanken nadat ik zo lang mogelijk had doorgereden om de accu te laten laden zonder resultaat dus, sta je te kijken met je vuile niet willen startende aankoop. De aankoopkeuring waar ik om gevraagd had is ook twijfelachtig voor mij. De airco koelde net niks (systeem zo goed als leeg) de accu was dus defect en de remblokken achter waren versleten. De auto ook nog naar de ford dealer geweest voor een update ivm de koppeling en toen hebben we ontdekt dat een update ivm oververhitting van de motor niet correct was uitgevoerd dus dit ook gedaan. Ik weet niet wat ze bij automotive controleren maar naar mijn gevoel niet veel, als ik iets vind over updates kunnen zij het ook vinden en wat ze voor de rest controleren van de auto???? Auto is ondertussen technisch geheel gecontroleerd, grote beurt gehad en de minpuntjes (defect richtingaanwijzer behuizing linker spiegel vervangen, embleem achterop verweerd)

Pluspunten

corecte reactie tijd op mijn vragen , en het te betalen bpm bedrag viel voor mij veel gunstiger uit

geen

Pluspunten

Goed geholpen door Marco. De BPM aangifte kwam meer dan 20% lager uit dan ik verwacht had. In eerste instantie was ik skeptisch over de BPM besparing die mij verteld werd, maar kennelijk zijn er meer manieren dan de "standaard" manier die de Belastingdienst aangeeft op de website.

geen Ik ben tevreden dat ik heb kunnen besparen op de BPM. Ik had de BPM zelf véél hoger berekend. Jullie hebben mij een hoop geld bespaard

• Kennis & Vakmanschap

Geachte heer Karimi, Dank voor uw beoordeling. Fijn dat we u hebben kunnen overtuigen van onze BPM berekeningen. We hebben een mooie BPM besparing kunnen realiseren op de import van uw BMW X5. De reden is voornamelijk dat de auto zéér jong was en dus een ander afschrijvingspatroon heeft dan de standaard tabel van de Belastingdienst. Wij wensen u veel succes met uw nieuwe auto. Team Automotive Import

Pluspunten

Een uur geleden is mijn Porsche 911 Carrera S van 2016 afgeleverd door jullie afgeleverd. Ik ben zeer tevreden met de door Mark en Marco geleverde services. De aankoop van een nieuwe Porsche was voor mij een spannende aangelegenheid. Marco stelde mij direct gerust met een prettig informeel gesprek waarbij we het gehele proces stap voor stap doorgesproken hebben. Dit is zeker niet mijn laatste Porsche die ik laat importeren. Ik zal jullie aanbevelen bij vrienden en familie en op het Porscheforum. Dank dank dank!

Helemaal geen!

• Kennis & Vakmanschap

Hallo Johan, leuk om van je te horen en dat je even de tijd neemt om een review te schrijven! Het importeren van jouw Porsche 911 Carrera S Coupé was voor ons ook een feest! De communicatie ging vlekkeloos en de transactie snel! We zien je graag terug bij de volgende auto!

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Begin mei waren wij toe aan een nieuwe auto. Onze vorige auto hebben we 3 jaar geleden geïmporteerd via automotive import. Dit was ons perfect bevallen, vandaar dat we graag terug komen. Dit keer hebben we Marco een zoekopdracht gegeven om een Audi Q7 te vinden. Marco adviseerde ons om een Jahreswagen te kopen. Dit bleek een auto te zijn van maximaal een jaar oud die al voor een groot deel afgeschreven is. Binnen 2 dagen kregen we 4 auto’s toegestuurd die aan onze wensen voldoen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Audi Q7 van de Audi dealer in Hamburg. De auto had slechts 3 maanden over de Duitse wegen gereden en zag er werkelijk als nieuw uit. Marco heeft de auto gecontroleerd en hierheen laten transporteren. We rijden inmiddels 3 weken rond met de Q7 op een nieuw Nederlands kenteken en we zijn heel tevreden. Op de aankoop hebben we ruim € 17.000 kunnen besparen.

Geen! We zijn erg tevreden over de professionele aanpak.

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Zeer goede ervaringen. Alles ging supersnel en volgens afspraak.

• Kennis & Vakmanschap

Goedendag, we kunnen u niet terugvinden als klant in ons systeem. Ik heb geprobeerd om per e-mail contact met u op te nemen, maar ik krijg geen bericht terug.

Pluspunten

Snelle service en leveren wat je graag wil. De Porche 911 was geweldig en men heeft er alles aan gedaan om de verwachtingen te overtreffen

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Ik heb zeer negatieve ervaringen met dit bedrijf en .... In de 1e plaats gaf ..... aan dat hij wat van de prijs had kunnen afhalen. Later draaide hij dat terug met een raar verhaal. Vervolgens kreeg ik een rekening met een veel hogere BPM dan daarvoor opgegeven en teveel in rekening gebrachte transport kilometers. Communicatie over de BPM verliep zeer matig en er werd geen duidelijke reden gegeven behalve dat de auto meer opties zou hebben. Dit is niet het geval. Aangezien de BPM 1 op 1 naar de klant doorgaat heb ik om een onderbouwing gevraagd (lees bedrag wat Automotive aan de Belastingdienst heeft moeten betalen). We zijn nu bijna 2 weken verder en ondanks elke keer toezeggingen van ..... dat ik deze zou ontvangen heb ik deze nog steeds niet ontvangen. De factuur met de veel hogere BPM heb ik betaald omdat ik anders de auto niet kreeg terwijl ik de auto natuurlijk al lang betaald had aan de duitse dealer. Automotive schrijft op haar eigen website dat veel importbedrijven de klant bedonderen met te hoge BPM maar ze zijn zelf geen haar beter. Wat ze gedaan hebben is tegen afspraken in en dus fraude. Ik ga hier serieus werk van maken.

Stoppen met de klant bedonderen. Betere communicatie. Afspraken nakomen.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Pluspunten

Reageert binnen een redelijke termijn op een verzoek voor een prijsindicatie van de BPM voor voertuigen.

Voor de import van een voertuig (als particulier) uit Duitsland heb ik bij een aantal bedrijven een prijsindicatie opgevraagd voor de BPM. Daarbij heb ik de advertentielink doorgemaild met daarin alle relevante informatie over de auto (tot aan accessoires-niveau) zoals dat ook uiteindelijk in de formele documenten overgedragen is. Automotive Import BV gaf me een gunstige prijsindicatie waarop ik mijn keuze heb gebaseerd. Zelfs voordat ik de definitieve berekening heb laten maken nog telefonisch navraag gedaan of dit bedrag nog kon veranderen: nee, door alle duidelijke gegevens zou er een minimaal verschil mogelijk zijn, aldus Automotive Import BV. Helaas week het bedrag van de BPM-aangifte substantieel af van die in de prijsindicatie. Het antwoord was ontwijkend tot op heden: het wordt uitgezocht en we komen erop terug. Helaas is een antwoord uitgebleven, zelfs na een reminder hierover. Het lijkt erop dat dit bedrijf zich schuldig maakt aan de praktijk om klanten aan zich te binden door een hele gunstige BPM-prijsindicatie op te geven. Zodra je dit bedrijf betaald, dan komt er voor de klant een niet zo gunstige BPM-aangifte uit. Die BPM is vergelijkbaar met andere marktpartijen, terwijl die andere marktpartijen goedkoper zijn om de aangifte te berekenen en te versturen. Naar mijn idee is dit een vorm van misleiding.

• Kennis & Vakmanschap

Geachte heer Amarou, Dank voor uw bericht. Ik betreur het dat u niet tevreden bent over de BPM indicatie. We hebben op uw verzoek nog eens gekeken naar uw aanvraag. In uw BPM indicatie aanvraag is een ander type auto met een andere co2 uitstoot en datum eerste toelating doorgegeven. Dit zorgt voor een hogere bruto-bpm. Daar wij de BPM aangifte moeten opstellen o.b.v. de werkelijke autogegevens, wijkt de BPM indicatie in uw geval af van hetgeen wij geschat hebben. Wij bieden in alle gevallen de mogelijkheid om de BPM gratis door te laten rekenen op basis van de autopapieren. Hier heeft u geen gebruik van gemaakt.

Pluspunten

Hier een BMW 520D M-pakket touring gekocht en Marco Nieuwenhuizen (van Automotive Import) heeft me echt uitstekend geholpen met de aankoop van deze auto. Heeft me echt een goed gevoel geven!! Top bedrijf en ik zal ze zeker benaderen als ik OOIT een andere auto wil gaan kopen;-)

• Kennis & Vakmanschap

Hallo Bas, Graag gedaan! Het was een plezier om de BMW 520d aan jou (en je familie) te mogen afleveren! Veel plezier gewenst met de nieuwe auto! gr. Marco

Pluspunten

Ik heb in November opdracht gegeven voor de aanschaf van een Audi RS5 in Duitsland bij Audi Hannover. 3 weken later kon ik mijn nieuwe auto in Amsterdam ophalen bij Automotive Import. ik ben heel tevreden over de gang van zaken en de kennis die jullie in huis hebben. Zelf had ik het niet beter/sneller gekund

Soms wegens drukte wat lastig telefonisch te bereiken. Ik werd wel altijd snel teruggebeld

• Kennis & Vakmanschap

Pluspunten

Top werk geleverd door de mannen van Automotive. Dit is mijn derde auto die ik via automotive heb laten importeren en de traject is mij wederom goed bevallen. Van marco kreeg ik de tip om de auto nog te laten taxeren voor de BPM, dit heeft mij uiteindelijk 2.211 euro aan bpm bespaard, welke ik nooit gekregen zou hebben als ik het zelf gedaan zou hebben.

geen verbeterpunten ik ben zeer tevreden over de afwikkeling door automotive import. hopelijk snel tot de volgende keer.